×

Revista presei -- Data și ora publicării: 18.12.2025 15:48:52

REVISTA PRESEI / 18 dec 2025 /



Digi își surprinde din nou concurenții în Spania
Premiere de sărbătoare la DIVA
Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat postul România TV cu 20.000 de lei pentru referiri la adresa preşedintelui Senatului, Mircea Abrudean
Warner Bros Discovery respinge contraoferta de cumpărare primită de la Paramount şi îşi menţine preferinţa pentru Netflix
Filmul „Melania”, despre cele 20 de zile de dinaintea învestirii preşedintelui SUA, va fi disponibil doar în cinematografe din 30 ianuarie
Oscarurile părăsesc ABC şi urmează să fie difuzate în exclusivitate pe YouTube, începând din 2029
Consiliul Naţional al Audiovizualului a reacţionat la scrisoarea deschisă în sprijinul Recorder şi monitorizează emisiunile în care redacţia a fost atacată: CNA nu poate şi nu trebuie să devină un „arbitru al adevărului”
Animaţia „Finnick: Lumea secretă a spiriduşilor 2”, din 26 decembrie în cinematografe
Filmul „Culorile timpului”, o călătorie între epoci, în cinematografe din 19 decembrie
„3 zile în septembrie”, cel mai nou film semnat de Tudor Giurgiu, selectat în secţiunea Limelight a Festivalului Internaţional de Film de la Rotterdam
Orange anunță în România că oprește un serviciu
DECIZIE Centru de date mobil care să reziste și la război. Transelectrica are 3 luni să îl ridice cu bani din RePowerEU. Guvernul a modificat Legea energiei pentru proiect
Vodafone - mesaj către clienții din România după ce a cumpărat Telekom. Investiții de 150 milioane euro și integrare în 2-3 ani
Tarife mai mici la convorbiri telefonice, în roaming, de anul viitor - Moldova și Ucraina intră în sistemul de tarifare „Roaming ca acasă”
Reset major în industria IT în 2025: proiectele de volum dispar, iar bugetele se concentrează pe AI aplicată, securitate și infrastructuri critice – analiză
Războiul browserelor continuă: Microsoft face un nou pas pentru a ține utilizatorii departe de Google Chrome
András István Demeter, ministru al Culturii: Presa are un rol major în reflectarea și susținerea sectorului cultural
Cum a ajuns o româncă să coordoneze din Londra expansiunea gigantului Google pe segmentul smartphone-urilor în Europa: Adriana Selage conduce strategia comercială pentru seria de smartphone-uri Pixel, ceasurile inteligente şi dispozitivele smart home
Cele mai importante tranzacţii făcute de fondurile de investiţii în România ultimilor 20 de ani: de la vânzarea Orange de către AIG şi Enterprise Investors în 2005 la exit-ul recent al MidEuropa de la Profi
Proteste masive în capitala Lituaniei pentru apărarea independenței presei publice
Un nou joc de fotbal FIFA va fi lansat exclusiv pentru abonații Netflix, chiar în vara Cupei Mondiale 2026
Trailer lansat pentru sezonul doi din The Pitt: Spitalul, cu premiera pe 9 ianuarie






Digi își surprinde din nou concurenții în Spania

Operatorul român de telecomunicații Digi anunță în Spania că a decis să nu majoreze tarifele la începutul anului viitor, luându-și astfel din nou prin surprindere concurenții Orange, Telefónica și Vodafone, care au notificat deja clienții că vor majora tarifele cu aproximativ 4% în 2026. „Observăm că modelul este sustenabil și permite acest tip de gestionare a prețurilor. Pentru noi este foarte satisfăcător să ne putem ține promisiunea de a oferi clientului cel mai bun preț posibil”, a declarat Marius Varzaru, CEO al DIGI în Spania. La sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului, Digi are peste 10,2 milioane de clienți în Spania, ajungând la peste 13 milioane de locuințe cu rețeaua sa de fibră optică SMART. Operatorul, care este deja al doilea ca număr de angajați, desfășoară toate activitățile comerciale direct cu propriul personal și are deja peste 10.000 de angajați în Spania. Digi a lansat recent în Spania un val de angajări, ofertând peste 430 de locuri de muncă pe diferite poziții tehnice, comerciale și de management. Mai mult de 190 de poziții sunt în zona de vânzări, atât pentru magazine, cât și pentru standurile distribuite în țară, relevă datele analizate de Profit.ro.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/digi-isi-surprinde-din-nou-concurentii-in-spania-22277821

Premiere de sărbătoare la DIVA

În intervalul 22–28 decembrie, DIVA propune telespectatorilor o săptămână dedicată Crăciunului, cu filme tematice difuzate pe tot parcursul zilei, reunite sub cunoscutul maraton Crăciunul iubirii la DIVA. Postul de televiziune pregătește astfel un program special de sărbători, cu povești centrate pe relații, familie, tradiții și atmosfera specifică finalului de an, completat de mai multe premiere programate zilnic, atât după-amiaza, de la ora 14:00, cât și seara, de la ora 20:00, potrivit unui comunicat transmis de postul DIVA către HD Satelit România. Una dintre noutățile importante ale acestui sezon este miniseria 12 întâlniri până la Crăciun, programată în perioada 23–25 decembrie, de marți până joi, de la ora 20:00, cu câte două episoade în fiecare seară. Producția, structurată în șase episoade, urmărește povestea lui Kate, interpretată de Mae Whitman, care locuiește într-un mic orășel britanic, Blexford. Viața ei este marcată de separarea părinților, Mac și Delilah, fiecare cu un stil de viață complet diferit. Încurajată de prietenii săi să participe la un program de dating desfășurat pe durata a 12 zile, Kate ajunge să trăiască o serie de experiențe specifice sezonului de iarnă, care îi schimbă perspectiva asupra relațiilor. În plan secund, tatăl ei decide să iasă din rutina zilnică după ce o întâlnește pe Evelyn, o văduvă care îi aduce o nouă energie în viață.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/premiere-de-sarbatoare-la-diva.html

Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat postul România TV cu 20.000 de lei pentru referiri la adresa preşedintelui Senatului, Mircea Abrudean

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, miercuri, România TV cu o amendă de 20.000 de lei din acuza nerespectării prevederilor referitoare la necesitatea informării obiective, corecte, verificate şi prezentate în mod imparţial şi cu bună-credinţă, în cadrul unor emisiuni în care s-au făcut referiri la adresa preşedintelui Senatului, Mircea Abrudean, transmite Agerpres. Potrivit unui comunicat transmis Agerpres, CNA a analizat, în şedinţa publică de miercuri, rapoartele întocmite de Direcţia Monitorizare ca urmare a autosesizării şi a sesizărilor primite şi a decis să sancţioneze postul România TV cu amendă de 20.000 de lei pentru emisiuni de ştiri şi dezbateri difuzate în perioada 9-11 decembrie şi pentru emisiunea „Ştirile România TV” din 15 decembrie, ora 16:00, în cadrul cărora au fost încălcate dispoziţiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului şi cele ale art. 82 alin. (1) lit. a) şi b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. Printre titlurile semnalate de membrii Consiliului se numără: „Mircea Abrudean, şeful Senatului, marioneta mahărilor Rusiei”; „Abrudean fotografiat alături de spionii ruşilor în România”; „Presa internaţională demască agenţii pozaţi lângă Abrudean”; „CSAT: Legea Abrudean risc de securitate naţională, mii de paşapoarte şi cetăţenii false cumpărate de ruşi”; „Şeful Senatului României pune în pericol siguranţa naţională”.
https://www.g4media.ro/consiliul-national-al-audiovizualului-a-amendat-postul-romania-tv-cu-20-000-de-lei-pentru-referiri-la-adresa-presedintelui-senatului-mircea-abrudean.html

Warner Bros Discovery respinge contraoferta de cumpărare primită de la Paramount şi îşi menţine preferinţa pentru Netflix

Grupul de televiziune şi cinematografic Warner Bros Discovery (WBD) a respins contraoferta primită de la concurentul său Paramount Skydance şi a confirmat opţiunea pentru proiectul de cumpărare transmis de Netflix, au anunţat miercuri reprezentanţii săi, informează agenția de știri AFP, citată de Agerpres. Propunerea lansată de Paramount, care valorizează ţinta de achiziţie la 108 miliarde de dolari, „nu este în interesul WBD”, a anunţat consiliul de administraţie într-un comunicat, care le-a recomandat acţionarilor să privilegieze oferta primită de la Netflix. Această reacţie era aşteptată, deoarece administratorii şi-au exprimat anterior preferinţa pentru Netflix şi au anunţat, la începutul lunii decembrie, un acord cu această platformă de streaming video. Aceasta din urmă propune cumpărarea studioului cinematografic Warner Bros şi a întregului grup HBO (canalele TV şi platforma sa de streaming HBO Max) cu 82,7 miliarde de dolari, o sumă ce include şi datoriile (72 de miliarde de dolari fără datorii). Tranzacţia ar putea fi efectuată după scindarea, de către WBD, între acest subansamblu şi un portofoliu de posturi TV, inclusiv CNN şi Discovery, care ar fi grupate într-o nouă societate cotată ad-hoc şi denumită Discovery Global. În schimb, Paramount Skydance doreşte să cumpere tot grupul.
https://www.g4media.ro/warner-bros-discovery-respinge-contraoferta-de-cumparare-primita-de-la-paramount-si-isi-mentine-preferinta-pentru-netflix.html

Filmul „Melania”, despre cele 20 de zile de dinaintea învestirii preşedintelui SUA, va fi disponibil doar în cinematografe din 30 ianuarie

Filmul documentar „Melania”, regizat de Brett Ratner, o incursiune în culisele celor 20 de zile dinaintea învestirii preşedintelui SUA la începutul anului 2025, va fi disponibil doar în cinematografe din 30 ianuarie 2026. Filmul „Melania”, produs de Amazon MGM Studios, oferă acces unic în culisele celor 20 de zile dinaintea învestirii prezidenţiale din 2025 a preşedintelui Statelor Unite ale Americii, văzut prin ochii primei doamne. Publicul o va vedea pe Melania Trump în timp ce pune la punct planurile de inaugurare, navighează complexităţile tranziţiei la Casa Albă şi îşi mută familia înapoi în Washington, D.C. Sunt surprinse întâlniri critice, conversaţii private şi locuri nemaivăzute până acum, în timp ce Melania aduce în prim-plan revenirea doamnei Trump într-unul dintre cele mai puternice roluri la nivel mondial.
https://www.news.ro/cultura-media/filmul-melania-despre-cele-20-de-zile-de-dinaintea-investirii-presedintelui-sua-va-fi-disponibil-doar-in-cinematografe-din-30-ianuarie-video-1922401818292025121322278402

Oscarurile părăsesc ABC şi urmează să fie difuzate în exclusivitate pe YouTube, începând din 2029

Ceremonia Oscarurilor urmează să fie difuzată în exclusivitate pe platforma YouTube - începând din 2029 -, anunţă miercuri Academia care decernează, la Hollywood, cele mai prestigioase recompense ale lumii cinematografiei, relatează AFP. Aceasta urmează fie prima oară când această ceremonie, transmisă de zeci de ani de postul american de televiziune ABC, va fi disponibilă doar pe o plartformă de streaming. ”Suntem încântaţi să începem un parteneriat mondial multidimensional cu YouTube ca viitoare gazdă a Oscarirulor şi a programului nostru”, anunţă într-un comunicat directorul general al Academiei Oscarurilor Bill Kramer şi preşedinta acesteia, Lynette Howell Taylor. Audienţa ceremoniei Oscarurilor, care adună de obicei cele mai mari staruri de la Hollywood, reuneşte în general în jur de 20 de milioane de americani şi alte milioane de persoane în lume. Este vorba despre o performanţă mult mai mică decât cei 40 de milioane de telespectatori pe care ceremonia îi înregistra în urmă cu zece ani.
https://www.news.ro/externe/oscarurile-parasesc-abc-si-urmeaza-sa-fie-difuzate-in-exclusivitate-pe-youtube-incepand-din-2029-1922404818552025120022277802

Consiliul Naţional al Audiovizualului a reacţionat la scrisoarea deschisă în sprijinul Recorder şi monitorizează emisiunile în care redacţia a fost atacată: CNA nu poate şi nu trebuie să devină un „arbitru al adevărului”

În prezent, emisiunile reclamate în spaţiul public ca având conţinut cu caracter de dezinformare sau de discreditare la adresa redacţiei Recorder sunt supuse deja procedurilor de monitorizare şi analiză, anunţă Consiliul Naţional al Audiovizualului ca răspuns la scrisoarea deschisă semnată de zeci de jurnalişti şi ONG-uri în sprijinul redacţiei Recorder. CNA precizează, într-un comunicat, că „nu poate şi nu trebuie să devină un „arbitru al adevărului” sau un instrument de sancţionare a opiniilor incomode, indiferent de partea din care vin acestea”. „Am luat act de cererea jurnaliştilor şi analizăm emisiunile indicate, în limitele competenţelor noastre”, transmite Consiliul şi subliniază că „poate interveni prin monitorizare din oficiu (autosesizare) sau în urma unor sesizări primite, dar este obligat să respecte proceduri formale, termene legale, dreptul la apărare al radiodifuzorilor şi principiul proporţionalităţii sancţiunilor”.
https://www.news.ro/cultura-media/consiliul-national-audiovizualului-reactionat-scrisoarea-deschisa-sprijinul-recorder-monitorizeaza-emisiunile-redactia-atacata-cna-devina-arbitru-adevarului-1922402317392025121622277309

Animaţia „Finnick: Lumea secretă a spiriduşilor 2”, din 26 decembrie în cinematografe

„Finnik: Lumea secretă a spiriduşilor 2” propune spectatorilor de toate vârstele, din 26 decembrie, în cinematografele din România, o poveste animată despre prietenie, plină de peripeţii, cu suspans, mult umor şi muzică antrenantă. Haiosul şi îndrăzneţul Finnick dezvăluie oamenilor, din neatenţie, lumea secretă a spiriduşilor, şi porneşte într-o nouă aventură, de data aceasta pentru a-şi salva semenii. Alături de prietena lui cea mai bună, Christine, singura fiinţă umană în faţa căreia era vizibil, Finnick e nevoit să facă faţă unor provocări dificile: să fie văzut de toată lumea, să încerce să arate că nu e un pericol şi să apere spiriduşii şi lumea lor, redându-le invizibilitatea. Spectatorii din Bucureşti pot face cunoştinţă cu universul Finnick în 20 decembrie în spaţiul cinematografului Movieplex Plaza România de la ora 11:00 şi la Cineplexx Băneasa (Băneasa Shopping City) de la 14:15, precum şi în 21 decembrie la Cinema City ParkLake Mall, de la ora 11:00, şi Cinema City Mega Mall de la 14:15, având ocazia, timp de o oră, de a câştiga diferite premii, inclusiv bilete la film.
https://www.news.ro/entertainment/animatia-finnick-lumea-secreta-a-spiridusilor-2-din-26-decembrie-in-cinematografe-video-1922402718142025121322278422

Filmul „Culorile timpului”, o călătorie între epoci, în cinematografe din 19 decembrie

„Culorile timpului” („La venue de l’avenir/ Colours of Time”), noul film al lui Cédric Klapisch, distribuit de Independenţa Film, intră în cinematografe din 19 decembrie şi spune cu umor o poveste de familie care începe cu o moştenire neaşteptată şi se transformă într-o călătorie între două epoci. Între prezent şi Parisul Belle Époque, filmul îmbină misterul, emoţia şi umorul într-o experienţă cinematografică caldă şi luminoasă, perfectă pentru perioada sărbătorilor. Patru veri primesc o moştenire neaşteptată: o casă veche din Normandia. Praful e gros, dar poveştile sunt încă vii. Printre obiecte uitate şi fotografii vechi se conturează treptat o istorie mult mai amplă decât şi-ar fi imaginat, iar firul descoperirilor îi poartă înapoi în timp, spre sfârşitul secolului al XIX-lea.
https://www.news.ro/entertainment/filmul-culorile-timpului-o-calatorie-intre-epoci-in-cinematografe-din-19-decembrie-video-1922404817002025121322277061

„3 zile în septembrie”, cel mai nou film semnat de Tudor Giurgiu, selectat în secţiunea Limelight a Festivalului Internaţional de Film de la Rotterdam

Cel mai recent lungmetraj al regizorului Tudor Giurgiu, 3 zile în septembrie, a fost selectat în prestigioasa secţiune Limelight a Festivalului Internaţional de Film de la Rotterdam (IFFR), ajuns la ediţia 55, care se va desfăşura în perioada 29 ianuarie - 8 februarie. Cu o medie de 275.000 de spectatori şi peste 2.000 de profesionişti din industria filmului, provenind din mai mult de 100 de ţări, IFFR este unul dintre cele mai importante festivaluri de film din lume, recunoscut atât pentru dimensiunea sa, cât şi pentru relevanţa sa artistică. Secţiunea Limelight a festivalului reuneşte filme premiate, succese de public sau titluri în avanpremieră semnate de autori consacraţi. În 2026, aceasta va cuprinde producţii precum „Father Mother Sister Brother” de Jim Jarmusch, „No Other Choice” de Park Chan-wook, „Dead Man’s Wire” de Gus Van Sant, „Silent Friend” de Ildikó Enyedi şi „L’étranger” de François Ozon, precum şi filmul românesc „3 zile în septembrie”.
https://www.news.ro/entertainment/3-zile-in-septembrie-cel-mai-nou-film-semnat-de-tudor-giurgiu-selectat-in-sectiunea-limelight-a-festivalului-international-de-film-de-la-rotterdam-1922405717112025121122276894

Orange anunță în România că oprește un serviciu

Grupul francez Orange își anunță clienții din România că, începând cu luna ianuarie 2026, transmisia canalelor TV în format analogic va înceta. Programele vor fi disponibile în continuare în format digital. "Nu vei resimți această schimbare dacă ai un televizor de generație nouă, un decodor sau un card CI+. Dacă televizorul tău este un model mai vechi, fără tuner digital, te rugăm să contactezi Serviciul Clienți la 300 sau la 0374300300 (din alte rețele)", este mesajul văzut de Profit.ro.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/orange-anunta-in-romania-ca-opreste-un-serviciu-foto-22278330

DECIZIE Centru de date mobil care să reziste și la război. Transelectrica are 3 luni să îl ridice cu bani din RePowerEU. Guvernul a modificat Legea energiei pentru proiect

Compania de stat Transelectrica, operatorul sistemului energetic național, are circa 3 luni la dispoziție, până pe 31 martie 2026, pentru a finaliza și operaționaliza o investiție constând în optimizarea rețelei de comunicații aferente sistemului și crearea unui centru de date, finanțată cu bani europeni din componenta RePowerEU a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul necesitând modificarea Legii energiei, conform datelor Profit.ro. Investiția este derulată de Teletrans, filiala de servicii IT&C a Transelectrica, și beneficiază de finanțare RePowerEU de peste 8,4 milioane euro. În perioada octombrie 2024 – mai 2025, Teletrans a atribuit și semnat 3 contracte de achiziții publice sectoriale, aferente celor 3 componente ale proiectului, respectiv cumpărarea de analizoare de trafic de rețea, pentru diagnosticarea și testarea circuitelor ethernet din cadrul rețelei de comunicații IP a Transelectrica (3,58 milioane lei plus TVA, contractor Cancom Romania), infrastructură IT și servicii pentru centrul de date propriu zis (19,87 milioane lei plus TVA, Synotech Global Services Romania) și echipamente de securizare a rețelei IT&C (11,96 milioane lei plus TVA, Datanet Systems).
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/decizie-centru-de-date-mobil-care-sa-reziste-si-la-razboi-transelectrica-are-3-luni-sa-il-ridice-cu-bani-din-repowereu-guvernul-a-modificat-legea-energiei-pentru-proiect-22278098

Vodafone - mesaj către clienții din România după ce a cumpărat Telekom. Investiții de 150 milioane euro și integrare în 2-3 ani

Grupul britanic de telecomunicații Vodafone va investi în România 150 milioane euro, în următorii 2-3 ani, pe măsură ce vor fi integrate activele de rețea nou-achiziționate de la Telekom Romania Mobile Communications (TRMC), anunță directorul executiv al Vodafone România, Nedim Baytorun. O integrare etapizată a activelor va începe în 2026, după finalizarea elementelor legale rămase ale tranzacției. Finalizarea va dura aproximativ doi ani. Procesul de fuziune este în desfășurare, Vodafone și TRMC fiind încă entități distincte, deși ambele deținute acum de Vodafone Group. Cu toate acestea, o migrare voluntară a clienților este deja în curs de desfășurare, iar clienții cu un contract TRMC pot alege să treacă la rețeaua Vodafone la cerere. În 2026, odată ce aspectele legale vor fi rezolvate, integrarea și migrarea rețelei vor începe cu adevărat.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/vodafone-mesaj-catre-clientii-din-romania-dupa-ce-a-cumparat-telekom-investitii-de-150-milioane-euro-si-integrare-in-2-3-ani-22277753

Tarife mai mici la convorbiri telefonice, în roaming, de anul viitor - Moldova și Ucraina intră în sistemul de tarifare „Roaming ca acasă”

De la începutul anului viitor vor fi tarife mai mici la convorbiri telefonice și pentru Moldova și Ucraina. Astfel, utilizatorii de servicii mobile vor beneficia, de la 1 ianuarie 2026, de tarife mai mici de roaming prin integrarea Republicii Moldova și a Ucrainei în sistemul de tarifare „Roaming ca acasă”. De la începutul anului viitor, utilizatorii din Republica Moldova și Ucraina care călătoresc în Uniunea Europeană (UE), precum și utilizatorii din UE aflați în cele două state, vor putea efectua sau primi apeluri, trimite mesaje și utiliza servicii de internet și date mobile fără costuri suplimentare, în aceleași condiții ca în țara de origine.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/tarife-mai-mici-la-convorbiri-telefonice-in-roaming-de-anul-viitor-moldova-si-ucraina-intra-in-sistemul-de-tarifare-roaming-ca-acasa-22277326

Reset major în industria IT în 2025: proiectele de volum dispar, iar bugetele se concentrează pe AI aplicată, securitate și infrastructuri critice – analiză

Industria IT încheie 2025 sub semnul unui reset major, după un an marcat de restructurări, ajustări de bugete și o schimbare profundă a modului în care companiile decid ce proiecte continuă și ce proiecte sunt abandonate, potrivit OVES Enterprise, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Potrivit sursei citate, bugetele IT au fost redistribuite, iar criteriile de selecție au devenit mult mai stricte. Inițiativele care au rămas active au fost cele cu valoare strategică, impact direct asupra securității și capacitatea de a susține organizații și infrastructuri critice pe termen lung. În 2025, deciziile de investiție în IT s-au mutat de la volum la relevanță. Proiectele generale, fără impact clar asupra funcționării sau securității organizațiilor, au fost eliminate treptat, iar bugetele rămase au fost direcționate către un număr limitat de inițiative considerate esențiale, cu cerințe ridicate de stabilitate, control și livrare.
https://www.economica.net/reset-major-in-industria-it-in-2025-proiectele-de-volum-dispar-iar-bugetele-se-concentreaza-pe-ai-aplicata-securitate-si-infrastructuri-critice-analiza_897776.html

Războiul browserelor continuă: Microsoft face un nou pas pentru a ține utilizatorii departe de Google Chrome

Microsoft afișează mesaje de „siguranță online” în Edge pentru a descuraja descărcarea Google Chrome. Criticii vorbesc despre practici anti-concurențiale. Microsoft lansează o nouă tactică în lupta cu Google Chrome, afișând mesaje de „siguranță online” direct în Microsoft Edge, chiar pe pagina de descărcare a rivalului. Criticii acuză compania că încearcă să limiteze libertatea de alegere a utilizatorilor Windows, potrivit Forbes. Nu este prima dată când Microsoft recurge la astfel de metode. Compania pare hotărâtă să-i convingă pe utilizatorii Windows să rămână în ecosistemul propriu, folosind browserul Edge, în detrimentul Google Chrome. O strategie similară este aplicată de ani buni și de Apple, care promovează intens Safari în fața concurenței.
https://jurnalul.ro/it/laborator-de-teste/microsoft-windows-blocheaza-descarcarea-google-chrome-strategie-edge-1018558.html

András István Demeter, ministru al Culturii: Presa are un rol major în reflectarea și susținerea sectorului cultural

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România prezintă în exclusivitate un interviu realizat de Mădălina Corina Diaconu cu András István Demeter, ministru al Culturii. „Menționez și aprecierea pentru inițiativa Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, din 24 iulie 2025, când jurnaliștii au fost invitați la consultări, opiniile transmise ulterior fiind utile și demonstrând rolul activ al Uniunii ca punte între presă și instituțiile statului”. DMC: Ce înseamnă în fapt noul Regulament european dedicat libertății presei? Se va impune peste regulile din România sau urmărește o aducere la zi a acestora? AD: Normele europene sunt adaptate permanent, în funcție de nevoile societății și de evoluțiile economice, sociale și tehnologice, iar European Media Freedom Act (EMFA) nu face excepție. La nivel internațional au fost constatate numeroase probleme privind libertatea presei, presiuni exercitate asupra jurnaliștilor, situații de influență politică în media publică și lipsa transparenței în funcționarea unor trusturi media. În acest context, a apărut necesitatea unui Regulament european, pentru a crea un cadru comun de garanții și pentru a pune ordine într-un domeniu sensibil. Regulamentul este în vigoare din 8 august 2025. Anumite prevederi se regăsesc deja în legislația românească, altele nu există deloc, iar unele necesită actualizare. Scopul EMFA nu este să se impună peste legislația națională, ci să permită o armonizare coerentă și o aliniere la standardele europene privind libertatea și pluralismul media. DMC: Care sunt cele mai importante cerințe ale EMFA? AD: Un element central este depolitizarea mediei publice. Mai multe state membre lucrează deja la identificarea unor mecanisme care să asigure independența reală a media publice, de la modul de numire a conducerii, până la aprobarea bugetelor. În ceea ce privește media privată, EMFA introduce o cerință esențială: transparența deplină nu doar asupra structurii acționariatului ci și asupra surselor de finanțare, un aspect extrem de important pentru credibilitate. Regulamentul include, de asemenea, protecția jurnaliștilor și a surselor lor, reguli privind modul de sancționare a instituțiilor media sau a jurnaliștilor, garanții pentru pluralism, protejarea conținutului editorial împotriva ingerințelor, transparența achizițiilor în domeniul media și norme privind funcționarea platformelor digitale foarte mari în raport cu presa. EMFA stabilește cadrul general, în interiorul căruia fiecare stat membru își adaptează legislația.
https://jurnalul.ro/cultura/andras-istvan-demeter-ministru-al-culturii-presa-are-un-rol-major-in-reflectarea-si-sustinerea-sectorului-cultural-1018643.html

Cum a ajuns o româncă să coordoneze din Londra expansiunea gigantului Google pe segmentul smartphone-urilor în Europa: Adriana Selage conduce strategia
comercială pentru seria de smartphone-uri Pixel, ceasurile inteligente şi dispozitivele smart home

Adriana Selage este director go-to-market & business operations pentru Google Devices în regiunea EMEA şi lucrează la Google de 14 ani, coordonând strategiile comerciale pentru Pixel, Nest şi Fitbit şi colaborează cu peste 100 de parteneri - din retail, telecom şi e-commerce. În 2024, Google a realizat cea mai mare extindere pe noi pieţe din istoria smartphone-urilor Pixel, incluzând pieţele din România, Polonia şi Cehia. Segmentul premium (telefoane de peste 700 de dolari) creşte accelerat în regiune. O româncă originară din Ti­mi­şoara coordonează din Londra întreaga strategie comercială a gigantului a­merican Google pentru se­ria de smartphone-uri Pixel, ceasurile inteli­gente şi dispozitivele smart home în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Adriana Selage, director go-to-market & business operations pentru divizia Devices & Services în regiunea EMEA, a construit în opt ani expansiunea gamei Pixel de la două pieţe europene - Germania şi Marea Britanie - la 24 de ţări pe continent, inclu­siv România, unde produsele au intrat oficial în 2024, intrând exclusiv în oferta operatorului de comunicaţii Vodafone şi a retailerului eMAG. „Sunt în Google de 14 ani. Drumul meu a început în divizia de advertising, în echipa din Londra, unde am lucrat pa­tru ani. Ulterior, m-am mutat într-o echipă europeană pe zona de business ope­rations pentru (magazinul de aplicaţii - n. red.) Google Play. De acolo, în al doilea an de la crearea produsului Pixel, am avut oportuni­tatea să mă mut în divizia de hardware“, a declarat Adriana Selage într-un interviu pentru Ziarul Financiar.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ajuns-romanca-coordoneze-londra-expansiunea-gigantului-google-22982791

Cele mai importante tranzacţii făcute de fondurile de investiţii în România ultimilor 20 de ani: de la vânzarea Orange de către AIG şi Enterprise Investors în 2005 la exit-ul recent al MidEuropa de la Profi

ROPEA, asociaţia fondurilor de private equity şi venture capital din România, a identificat 18 tranzacţii-cheie pentru piaţa locală de M&A realizate pe parcursul ulti­melor două decenii, mai exact din 2005 până în 2024, inclusiv. Fiecare dintre acestea are, fie la vânzare, fie la cumpărare, fie de ambele părţi ale mesei, fonduri de investiţii. În trei ani din această perioadă, respectiv 2011, 2014 şi 2020, nu a fost identificată nicio mutare majoră, pe când în 2017 au fost două. În rest, e vorba de o tranzacţie pe an. Ele sunt alese în funcţie de valoarea lor şi de impactul pe care l-au avut asupra pieţei. În unele situaţii a fost anunţată public valoarea tranzacţiei, dar în multe cazuri e vorba doar de estimări. Totuşi, vorbim atât de achiziţii de zeci de milioane, cât şi de exit-uri ce depăşesc 1 mld. euro. Cifrele mai mari au fost înregistrate mai ales în ultima perioadă, pe măsură ce economia s-a maturizat, iar businessurile locale au crescut. Perioada analizată debutează cu anul 2005, când România nu era încă membră a Uniunii Europene, eveniment ce avea să aibă loc doi ani mai târziu. Chiar şi aşa, acum două decenii, existau tranzacţii majore. Spre exemplu, în 2005, France Telecom (investitor strategic) cumpăra de la AIG şi Enterprise Investors ceea ce astăzi este liderul pieţei de telecom locale - Orange România.
https://www.zf.ro/companii/cele-importante-tranzactii-facute-fondurile-investitii-romania-22982878

Proteste masive în capitala Lituaniei pentru apărarea independenței presei publice

Parlamentul lituanian dezbate joi o lege care ar înlesni îndepărtarea directorului radioteleviziunii publice. Măsura este însă extrem de nepopulară: 10.000 de oameni au ieșit în stradă la Vilnius, în semn de protest față de ceea ce numesc amestecul politicienilor în independența presei naționale. În capitala lituaniană, protestele sunt rare, însă recentele propuneri guvernamentale au indignat populația. Aparent, totul pornește de la un detaliu: coaliția aflată la putere vrea ca, pentru demiterea directorului radioteleviziunii publice lituaniene, să fie necesare 7 voturi în consiliul de administrație, în loc de 8, așa cum este în prezent. Protestatarii susțin însă că această modificare reprezintă, în realitate, un pas spre aservirea politică a presei publice. Alfredas Bumblauskas, jurnalist și istoric: „Jurnaliștii și istoricii, întreaga cultură, nu sunt inamici ai autorităților, ci doar canarii din mină. Când simt ceva, în curând și restul lumii simte ceva. Când canarii se sufocă în mină, toată lumea se sufocă. Când rămânem fără conștiință publică, nu doar radioteleviziunea publică cade, ci întreaga republică a Lituaniei.” Din cei aproximativ 600.000 de locuitori ai capitalei Vilnius, 10.000 de oameni au ieșit în stradă pentru a apăra radioteleviziunea publică. „Este important să fim aici pentru că vrem să trăim într-o Lituanie liberă, în care ne-am născut. Și, cum spunem mereu, libertatea de exprimare este libertatea Lituaniei”, au declarat protestatarii.
https://psnews.ro/proteste-masive-in-capitala-lituaniei-pentru-apararea-independentei-presei-publice/

Un nou joc de fotbal FIFA va fi lansat exclusiv pentru abonații Netflix, chiar în vara Cupei Mondiale 2026

Vara lui 2026 se anunță una specială nu doar pentru microbiști, ci și pentru cei care joacă fotbal pe telefon. Odată cu Cupa Mondială FIFA 2026, Netflix pregătește lansarea unui nou joc de fotbal oficial, dezvoltat special pentru platforma Netflix Games. Este vorba despre o simulare FIFA complet reimaginată, diferită de ce știam până acum, gândită să fie rapid de învățat, ușor de jucat și accesibilă oricui are un cont Netflix și un telefon. Interesant este că va fi primul joc FIFA apărut după despărțirea de EA. Jocul este dezvoltat și publicat de Delphi Interactive și promite să pună accent pe emoția și tensiunea turneului final, nu pe realismul complicat sau pe meniuri stufoase. Pe scurt, ideea este simplă: fotbalul, așa cum îl simți, nu cum îl studiezi. Jocul este construit pentru sesiuni rapide, dar cu suficientă profunzime cât să rămână interesant pe termen lung. Poți juca singur sau online cu prietenii, fără achiziții suplimentare, fără microtranzacții. Tot ce îți trebuie este un abonament Netflix activ. Netflix spune clar că miza este una culturală. Cupa Mondială din 2026 este văzută drept evenimentul sportiv major al deceniului, iar integrarea unui joc FIFA direct în ecosistemul Netflix este gândită ca o extensie naturală a experienței fanilor. De fapt, Netflix își dorește să aducă fotbalul înapoi la esența lui, un joc pe care oricine îl poate juca din câteva atingeri, fără bariere tehnice sau financiare.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/un-nou-joc-de-fotbal-fifa-va-fi-lansat.html

Trailer lansat pentru sezonul doi din The Pitt: Spitalul, cu premiera pe 9 ianuarie

HBO Max a prezentat trailerul oficial pentru sezonul al doilea al serialului The Pitt: Spitalul, producție originală Max realizată de John Wells Productions și Warner Bros. Television, cu R. Scott Gemmill în rol de creator și cu Noah Wyle în distribuția principală. Serialul revine pe platforma HBO Max începând cu 9 ianuarie, iar noul sezon va cuprinde 15 episoade difuzate săptămânal, cu final programat pe 17 aprilie, potrivit unui comunicat remis de HBO Max către HD Satelit România. The Pitt: Spitalul continuă să exploreze, într-o manieră realistă și atent documentată, dificultățile cu care se confruntă personalul medical din Statele Unite, povestea fiind spusă din perspectiva echipelor aflate în prima linie într-un spital modern din Pittsburgh. Serialul pune accent pe ritmul intens al activității medicale, pe presiunea deciziilor luate în timp real și pe impactul emoțional pe care această profesie îl are asupra celor implicați, fără a idealiza sau dramatiza excesiv situațiile prezentate. Din distribuția sezonului doi fac parte Noah Wyle, Patrick Ball, Katherine LaNasa, Supriya Ganesh, Fiona Dourif, Taylor Dearden, Isa Briones, Gerran Howell, Shabana Azeez și Sepideh Moafi, o echipă care continuă linia narativă stabilită în primul sezon și dezvoltă relațiile dintre personaje într-un context profesional tot mai solicitant. Producția este realizată de John Wells Productions în asociere cu Warner Bros. Television, iar R. Scott Gemmill își păstrează rolul de creator și producător executiv, alături de John Wells, Noah Wyle, Erin Jontow, Joe Sachs, Simran Baidwan și Michael Hissrich.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/trailer-lansat-pentru-sezonul-doi-din.html

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL