×

Revista presei -- Data și ora publicării: 17.10.2025 12:47:10

REVISTA PRESEI / 17 oct 2025 /



INTERVIU Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member Dogan Media: "Publicul nostru este barometrul care dictează ajustările şi investiţiile ulterioare"
Autoritatea din Comunicaţii: Pentru un singur eveniment sportiv difuzat în direct, între 25% şi 75% dintre streaming-urile online asociate sunt ilegale, pierderile în economia naţională depăşind 50 milioane de euro anual
Cele mai valoroase branduri din lume în 2025: Netflix și YouTube înregistrează creșteri spectaculoase
Filmcafe: actori legendari și filme cult în grila de toamnă
Un important membru PNL cere transparenţă în cazul contractelor pe care partidul le are cu presa: „Dacă vrem să recâştigăm încrederea cetăţenilor”
Începe migrarea aplicațiilor publice în Cloud-ul Guvernamental / Compania britanică Endava anunță că a semnat un acord cadru cu Autoritatea pentru Digitalizarea României
Câți bani au câștigat Cătălin Bordea și Nelu Cortea la Asia Express 2025. Au participat o etapă în show-ul de la Antena 1
„Visuri la cheie” revine la Pro TV. Ce spune Dragoș Bucur despre noul sezon
Lovitură pe piața media din România! Antena 1 a „furat” un show cu audiență imensă de la ProTV
Începe a XVII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film pentru Publicul Tânăr – KINOdiseea
Ministerul Sănătății primește patru oferte pentru proiectul de eficientizare prin digitalizare. Buget de peste 66 milioane lei
Casa de Pensii a primit o ofertă pentru furnizarea infrastructurii IT care va asigura continuitatea serviciilor critice în caz de dezastru
Rowan Atkinson vine de Crăciun pe Netflix, într-o miniserie în care are grija de un bebeluș
Cloud-ul Guvernamental prinde contur. A fost semnat contractul pentru migrarea aplicațiilor guvernamentale pe noua platformă
Final în procesul în care doi jurnaliști au fost amendați de Consiliul anti-discriminare, fiindcă ar fi spus că Forumul German (FDGR) este continuatorul Grupului Etnic German
A debutat judecarea apelului în procesul în care jurnalistul Radu Soviani a fost obligat, la fond, să achite daune morale de 5.000 de lei unui fost director din BNR
Sfârșitul unei epoci. MTV Music se închide. Ce urmează pentru fani?
Leonardo DiCaprio produce un film biografic despre tânărul Bela Lugosi
George Clooney și Annette Bening fac echipă într-o fabuloasă poveste de dragoste
Orange lansează SCUT, o nouă companie de securitate cibernetică
Antena 1 va produce Survivor România: difuzare din primăvara 2026
Drumul Eroilor trece prin Hue, fosta capitală imperială a Vietnamului
Documentarul care dezvăluie tehnologia utilizată în producția filmului „Avatar: Calea Apei”, pe Disney+ din 7 noiembrie
Autoritățile și marile televiziuni își unesc forțele împotriva pirateriei online din România, ce provoacă daune de 50 milioane euro anual în țara noastră
Marele Premiu al Statelor Unite: sprint sâmbătă, cursa duminică pe Antena 3 CNN și AntenaPLAY
Astra Film Festival debutează la Sibiu cu un film despre reţelele de socializare care tolerează şi uneori chiar stimulează discursul urii
Televiziuni în Breaking News. Explozia violentă de la un bloc din Capitală, pe toate posturile
Lansat de Kanal D, abandonat de Pro TV, formatul Survivor ajunge la o nouă televiziune. Cine îl produce din 2026
CNA şi marile grupuri media Pro TV, Antena, Prima şi Digi24, la aceeaşi masă cu ANCOM: discuţii despre pirateria online. Ce pierderi anuale produc
CNA a sesizat din nou instituţiile statului în cazul Radio Camarad, pentru propagandă legionară. „E a cincea sau a şasea oară”



....




INTERVIU Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member Dogan Media: "Publicul nostru este barometrul care dictează ajustările şi investiţiile ulterioare"

Grila de toamnă a Kanal D înseamnă varietate şi sezoane noi ale unor emisiuni de succes, spune, într-un interviu pentru News.ro, Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member Dogan Media, care anunţă de asemenea că va investi în continuare în producţii atractive, atât pentru televiziuni, radio, cât şi în digital. Îşi ghidează extinderea portofoliului după preferinţele publicului, "acesta fiind barometrul care dictează ajustările şi investiţiile ulterioare". News.ro: Perioada aceasta de incertitudine economică şi socială la nivel global afectează Doğan Media International? Cum şi ce aveţi în vedere? Ugur Yesil: Contextul global actual este, într-adevăr, marcat de schimbări profunde, de la incertitudini economice şi instabilitate geopolitică, până la apariţia noilor tehnologii, sub imperiul AI, şi al digitalizării accelerate, toate acestea generând transformări în comportamentul consumatorilor. Noua realitate influenţează inevitabil toate industriile, inclusiv pe cea media. Noi, echipa Doğan Media, răspundem printr-o strategie solidă de adaptare şi diversificare, axată pe producţii proprii puternice, formate internaţionale de succes, adaptate publicului din România, conţinut original, atât pe TV (Kanal D şi Kanal D2), cât şi pe undele Radio (Radio Impuls) şi în spaţiul Digital. Suntem atenţi la eficientizarea tuturor operaţiunilor şi investim în unicitate şi calitatea conţinutului. Investiţiile în infrastructura digitală, conţinutul exclusiv şi extinderea portofoliului media şi continuarea dezvoltării unor branduri puternice, precum televiziunea generalistă Kanal D2 şi Radio Impuls, ne-au ajutat să rămânem competitivi şi relevanţi în acest context complex şi plin de provocări. Mai presus de orice, suntem mereu atenţi la publicul nostru, acesta fiind barometrul care dictează ajustările şi investiţiile ulterioare. Cum explicaţi succesul Kanal D, care a ajuns pe locul 2 în Prime Time, şi ce a consolidat poziţia pe primul loc în Day Time? U.Y: Performanţele Kanal D în 2025 reflectă o strategie bine gândită şi implementată riguros, pe o piata media foarte dinamică, in care trebuie sa te reinventezi, sa te diferenţiezi, sa aduci ceva relevant pentru un public extrem de variat şi de exigent. În intervalul Day Time (12:00 - 19:00), am ocupat constant prima poziţie la nivel naţional, pe primele 9 luni ale anului, cu o medie de 2,8% rating şi o cotă de piaţă de 13,9%. Conform datelor oferite de Kantar Media, 15,2 milioane de telespectatori au urmărit Kanal D în primele 9 luni ale anului. În Prime Time, în iulie şi august, Kanal D s-a plasat pe poziţia a doua la nivel naţional, iar asta s-a datorat în mare măsură şi jurnalului de Prime Time Kanal D, dar şi emisiunilor de divertisment, sau emisiunii "40 de întrebări cu Denise Rifai", dar şi serialului turcesc de Prime Time, care a devenit obişnuinţa de consum a telespectatorilor. Aceste rezultate remarcabile sunt rodul unei strategii de conţinut cu diferenţiatori puternici, care ne-au confirmat că suntem trendsetteri pe o piaţă media extrem de concurenţială. Publicul nostru găseşte în oferta Kanal D o varietate captivantă de programe, de la entertainment de calitate, seriale şi emisiuni informative, la reportaje şi emisiuni de interviuri, toate reflectând şi o relaţie de încredere construită cu publicul nostru de-a lungul anilor.
https://www.news.ro/cultura-media/interviu-ugur-yesil-ceo-si-executive-board-member-dogan-media-publicul-nostru-este-barometrul-care-dicteaza-ajustarile-si-investitiile-ulterioare-1922402517312025101122203290

Autoritatea din Comunicaţii: Pentru un singur eveniment sportiv difuzat în direct, între 25% şi 75% dintre streaming-urile online asociate sunt ilegale, pierderile în economia naţională depăşind 50 milioane de euro anual

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) anunţă că facilitează dialogul interinstituţional pentru combaterea pirateriei privind conţinutul audio-video, instituţia organizând o reuniune de lucru despre combaterea retransmisiilor neautorizate ale evenimentelor sportive şi ale altor transmisii în direct. Conform declaraţiilor reprezentanţilor industriei, pentru un singur eveniment sportiv difuzat în direct, între 25% şi 75% dintre streaming-urile online asociate sunt ilegale, pierderile pe care acest fenomen le produce în economia naţională fiind estimate la valori care depăşesc 50 milioane de euro anual. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a organizat joi o reuniune de lucru cu reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Ministerului Culturii, Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) şi ai Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), având ca temă combaterea retransmisiilor neautorizate ale evenimentelor sportive şi ale altor transmisii în direct. La întâlnire au participat şi reprezentanţii unora dintre televiziunile din România, precum cele aparţinând grupurilor Pro, Antena, Digi, Naţional, Prima. Discuţiile s-au purtat pe marginea Recomandării (UE) 2023/1018 a Comisiei Europene, care încurajează cooperarea între autorităţile naţionale relevante, titularii de drepturi şi intermediarii online pentru prevenirea şi combaterea eficientă a pirateriei online, cu respectarea deplină a prevederilor legale aplicabile. ”Conform declaraţiilor reprezentanţilor industriei, pentru un singur eveniment sportiv difuzat în direct, între 25% şi 75% dintre streaming-urile online asociate sunt ilegale, pierderile pe care acest fenomen le produce în economia naţională fiind estimate la valori care depăşesc 50 milioane de euro anual. Fenomenul este însă mult mai extins, vizând toate tipurile de conţinut audio-video, de la seriale, filme, emisiuni şi până la concerte sau evenimente sportive difuzate în direct”, arată ANCOM.
https://www.news.ro/economic/autoritatea-comunicatii-singur-eveniment-sportiv-difuzat-direct-intre-25-75-dintre-streaming-urile-online-asociate-ilegale-pierderile-economia-nationala-depasind-50-milioane-euro-anual-1922404916322025101722202415

Cele mai valoroase branduri din lume în 2025: Netflix și YouTube înregistrează creșteri spectaculoase

Clasamentul anual „Best Global Brands” a fost publicat și arată cele mai valoroase branduri din lume în 2025. Valoarea totală a celor 100 de branduri globale din clasament a crescut cu 4,4%, ajungând la 3,6 trilioane de dolari. Clasamentul „Best Global Brands” pentru anul 2025 a fost publicat de Interbrand, agenția globală de consultanță în branding. Acesta evidențiază modul în care brandurile lider au reacționat rapid la provocările pieței și la schimbările dinamicii competitive. Valoarea totală a celor 100 de branduri globale din clasament este de 3,6 trilioane de dolari, o creștere de 4,4% față de anul trecut. Clasamentul din acest an se remarcă printr-un dinamism puternic, cu 12 noi intrări, creșteri-record și unele scăderi semnificative. Lista celor mai valoroase branduri din 2025 este deschisă de Apple, iar locurile doi și trei în top sunt ocupate de Microsoft și Amazon, următorul fiind Google. Apple este lider mondial de cinci ani în clasamentul realizat de Interbrand, reușind să ocupe poziția din 2020 și până în 2025.
https://www.libertatea.ro/stiri/cele-mai-valoroase-branduri-din-lume-2025-5487899

Filmcafe: actori legendari și filme cult în grila de toamnă

În această lună, postul de televiziune le oferă iubitorilor de filme ocazia de a se regăsi în universul personajelor memorabile, unde fiecare scenă este o explozie de forță și emoție, potrivit unui comunicat remis de Filmcafe către HD Satelit România. Filmcafe readuce pe micile ecrane spiritul filmului de acțiune clasică, în compania unor nume legendare ale cinematografiei. Idris Elba, Milla Jovovich și Arnold Schwarzenegger sunt doar câțiva dintre protagoniștii serilor încărcate de adrenalină. Grila lunii include titluri cu greutate. „Turnul Întunecat”, programat pe 18 octombrie, de la ora 22:10, îi poartă pe spectatori într-o aventură fantastică între lumi, avându-i în prim-plan pe Idris Elba și Matthew McConaughey. Urmează, pe 7 noiembrie, la aceeași oră, „Resident Evil: Răsplata”, filmul care o readuce pe Milla Jovovich în rolul care a redefinit genul SF-horror. Fanii lui Arnold Schwarzenegger se vor bucura de o dublă porție de acțiune cu „Predator” (difuzat pe 2 și 9 noiembrie, de la ora 20:00) și „Ultima Redută” (pe 27 octombrie, ora 22:10), iar pe 21 noiembrie, la ora 20:00, vine „Apocalipsa”, un alt titlu care completează imaginea eroului legendar.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/filmcafe-actori-legendari-si-filme-cult.html

Un important membru PNL cere transparenţă în cazul contractelor pe care partidul le are cu presa: „Dacă vrem să recâştigăm încrederea cetăţenilor”

Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei, spune că partidul său ar trebui să le arate românilor unde se duc banii pe care îi cheltuieşte cu presa. „Cel mai grav este când spunem ‘nu se poate, nu ne lasă legea’. Cine scrie legea?”, a spus liberalul într-un interviu în studioul HotNews.ro. Prim-vicepreşedintele PNL Ciprian Ciucu a plecat dintr-o conferinţă de presă, iar premierul Ilie Bolojan a ameninţat că-i urmează exemplul atunci când au fost întrebaţi de ce partidul ţine la secret contractele cu presa. „Vorbiţi despre nevoia a arăta publicului unde se duc banii Primăriei Capitalei. Credeţi că este nevoie de o astfel de discuţie şi cu privire la banii care vin la partid tot din taxele cetăţenilor?”, a fost întrebarea jurnalistului Laurenţiu Ungureanu, în interviul acordat de Stelian Bujduveanu. „Da, cu siguranţă. Cred că, dacă vrem să recâştigăm încrederea cetăţenilor, trebuie să avem o abordare mult mai transparentă şi să depăşim acele blocaje birocratice. Cât de grele or fi ele. Cu avocaţi, cu interpretări, cu schimbări de lege”, a răspuns Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei.
https://hotnews.ro/un-important-membru-pnl-cere-transparenta-in-cazul-contractelor-pe-care-partidul-le-are-cu-presa-daca-vrem-sa-recastigam-increderea-cetatenilor-2087963

Începe migrarea aplicațiilor publice în Cloud-ul Guvernamental / Compania britanică Endava anunță că a semnat un acord cadru cu Autoritatea pentru Digitalizarea României

Cloud-ul Guvernamental al României prinde contur. Compania britanică Endava România, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de transformare digitală din țară, anunță într-un comunicat transmis G4Media.ro că a semnat un acord-cadru cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) pentru migrarea aplicațiilor publice critice către infrastructura cloud a statului – un proiect strategic finanțat prin PNRR – Componenta C7: Transformare Digitală. Potrivit companiei, Endava va sprijini guvernul în proiectarea și implementarea unei infrastructuri cloud private reziliente, în migrarea etapizată a peste 30 de aplicații guvernamentale, precum și în furnizarea de servicii de securitate, guvernanță și mentenanță. „România este extrem de importantă pentru Endava, iar acest acord reprezintă o oportunitate unică de a colabora cu Guvernul României la o asemenea scară”, a declarat Matt Cloke, CTO al Endava. El a subliniat că proiectul „va crea un precedent pentru o colaborare de succes cu administrațiile din toate locațiile în care activăm”.
https://www.g4media.ro/incepe-migrarea-aplicatiilor-publice-in-cloud-ul-guvernamental-compania-britanica-endava-anunta-ca-a-semnat-un-acord-cadru-cu-autoritatea-pentru-digitalizarea-romaniei.html

Câți bani au câștigat Cătălin Bordea și Nelu Cortea la Asia Express 2025. Au participat o etapă în show-ul de la Antena 1

Cătălin Bordea și Nelu Cortea au fost surpriza producătorilor de la Antena 1 pentru concurenții de la Asia Express 2025: cei doi câștigători de la America Express au participat o etapă la jocurile din emisiune! Cătălin Bordea și Nelu Cortea au fost surpriza producătorilor de la Antena 1 pentru concurenții de la Asia Express 2025: cei doi câștigători de la America Express au participat o etapă la jocurile din emisiune! După patru zile petrecute la Asia Express 2025, Cătălin Bordea și Nelu Cortea s-au întors în România, însă nu cu buzunarele goale! Chiar dacă nu au reușit să cucerească nicio amuletă, deci nu au primit bani în plus, se pare că ambii comedianți și-au negociat bine contractul. Săptămâna în care Cătălin Bordea și Nelu Cortea au apărut la Asia Express 2025 a avut diferite jocuri în Vietnam, iar potrivit unor surse din producția show-ului de la Antena 1, cei doi ar fi primit împreună în total nu mai puțin de 10.000 de euro! Astfel, jurnaliștii de la Gândul afirmă că în contul lui Cătălin Bordea au intrat 5.000 de euro, în timp ce Nelu Cortea s-a ales și el cu aceeași sumă: 5.000 de euro.
https://www.libertatea.ro/entertainment/cati-bani-au-castigat-catalin-bordea-si-nelu-cortea-la-asia-express-2025-5487975

„Visuri la cheie” revine la Pro TV. Ce spune Dragoș Bucur despre noul sezon

De-a lungul anilor, „Visuri la cheie” a adus speranță în viețile oamenilor care au traversat perioade dificile, dar nu au renunțat și au devenit adevărate exemple pentru comunitățile lor. Echipa emisiunii este din nou pregătită să descopere familii ale căror locuințe vor fi transformate și care vor primi, odată cu acestea, și speranța unui viitor mai bun. Astfel, au început filmările pentru sezonul 12 al uneia dintre cele mai iubite producții de televiziune din România. Gazda emisiunii, Dragoș Bucur, revine pentru a aduce în fața telespectatorilor noi povești pline de emoție: „Pentru mine, Visuri la cheie e dincolo de o emisiune. Nu neg aspectul ăsta al televiziunii, însă este un proiect care aduce sprijin unor oameni ce sunt, de cele mai multe ori, adevărate exemple pentru cei din jur. De la copii olimpici, la bunici care ar face orice sacrificiu pentru nepoții lor. Noi ne-am pus pe treabă – sper să fie și vremea de partea noastră”, spune Dragoș Bucur.
https://www.tvmania.ro/emisiunea-visuri-le-cheie-revine-cu-un-nou-sezon-574902

Lovitură pe piața media din România! Antena 1 a „furat” un show cu audiență imensă de la ProTV

Antena 1 va produce, începând din 2026, şi va difuza formatul Survivor, un reality-show care scoate în evidență calitățile sportive, atletice, ale participanților. Printre cele mai importante nume din sport care au participat la Survivor se numără Mihai Onicaș, Ștefan Ciuculescu, Sebastian Chitoșcă (foști fotbaliști la FCSB), Asiana Peng, Ana Porgras, Ștefania Stănilă, Marian Drăgulescu (foști gimnaști), Cezar Juratoni (fost boxer), Cătălin Moroșanu, Cătălin Zmărăndescu, Mihai Zmărăndescu (foști luptători), Elena Chiriac (fostă campioană de taekwondo) sau Robert Niță (fost fotbalist la Rapid). „Cel mai dur format al supraviețuirii vine la Antena 1! Reality show-ul în care concurenții învață să își asigure adăpostul, să își procure mâncarea, pe cont propriu, pe o insulă izolată și în care fiecare dintre ei luptă pentru a merge până la capăt, cu un singur gând: să ridice deasupra capului trofeul și să obțină premiul cel mare.
https://www.gsp.ro/gsp-special/media/survivor-romania-in-exclusivitate-pe-antena1-854700.html?
utm_source=libertatea.ro&utm_medium=widget&utm_campaign=Libertatea-HP-subopinii

Începe a XVII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film pentru Publicul Tânăr – KINOdiseea

A 17-a ediţie a KINOdiseea Competiţional, cel mai îndrăgit festival internaţional de film dedicat copiilor şi adolescenţilor, are loc la Cinema Muzeul Ţăranului, Sala Gloria, Centrul Cultural Armean şi Ludoteca Playouth. Accesul este gratuit la toate proiecţiile de film şi activităţile din cadrul festivalului. Pentru Cinema Muzeul Ţăranului şi Sala Gloria este necesară rezervarea locului pe https://eventbook.ro/festival/kinodiseea. Pentru Centrul Cultural Armean nu este necesară rezervarea. În competiţia KINOdiseea 2025 intră cinci producţii internaţionale remarcabile, care aduc pe ecran poveşti emoţionante despre curaj şi prietenie. „Hola Frida”, regia André Kadi, „Jderii: Cercetaşii Curajoşi/ The Badgers / Grevlingene” , regia Paul Magnus Lundø, „Victoria trebuie să dispară!/ Victoria må dø”, regia Gunnbjörg Gunnarsdóttir, „O fată pe nume Willow/ Ein Mädchen namens Willow”, regia Mike Marzuk, „Heidi – Misiunea de salvare a râsului/ Heidi – Die Legende vom Luchs”, regia Toby Schwarz. Ada Condeescu, Adela Popescu şi Laura Cosoi fac parte din juriul ediţiei din acest an şi vor desemna câştigătorii competiţiei.
https://www.news.ro/entertainment/incepe-a-xvii-a-editie-a-festivalului-international-de-film-pentru-publicul-tanar-kinodiseea-1922400617112025100922203101

Ministerul Sănătății primește patru oferte pentru proiectul de eficientizare prin digitalizare. Buget de peste 66 milioane lei

Vodafone Romania, Total Soft, Infodif Yazilim (Turcia) și asocierea Arobs Systems (lider) și Mindsoft IT Solutions s-au înscris la o licitație organizată de Ministerul Sănătății pentru implementarea unui sistem informatic integrat destinat digitalizării activității instituției, simplificarea procedurilor administrative și a proceselor de lucru, în cadrul proiectului "Transformare digitală a Ministerului Sănătății", proiect finanțat din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Bugetul procedurii a fost estimat la 66 milioane lei, fără TVA, pentru 6 luni. Instituția a identificat digitalizarea ca fiind principala modalitate prin care pot fi rezolvate problemele de ineficiență și de acces limitat la servicii, așa cum au fost prezentate anterior, probleme cu care se confruntă atât solicitanții serviciilor, cât și grupul țintă din cadrul personalului.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/ministerul-sanatatii-primeste-patru-oferte-pentru-proiectul-de-eficientizare-prin-digitalizare-buget-de-peste-66-milioane-lei-22199767

Casa de Pensii a primit o ofertă pentru furnizarea infrastructurii IT care va asigura continuitatea serviciilor critice în caz de dezastru

Wing Leading Edge a depus ofertă la Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) pentru furnizarea unei soluții integrate care va permite instituției asigurarea continuității serviciilor critice în caz de dezastru, bugetul proiectului fiind estimat la 34,1 milioane de lei, fără TVA. Contractul se va derula pe o perioadă de 9 luni de la data atribuirii. "Obiectivele specifice ale contractului sunt: - asigurarea protecției și recuperării integrale a datelor și serviciilor organizației în orice situație de dezastru; - minimizarea perturbărilor asupra operațiunilor de business și reducerea impactului financiar; - respectarea cerințelor legale, de reglementare și a standardelor de securitate (ex. GDPR, ISO 22301).
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/casa-de-pensii-a-primit-o-oferta-pentru-furnizarea-infrastructurii-it-care-va-asigura-continuitatea-serviciilor-critice-in-caz-de-dezastru-22200920

Rowan Atkinson vine de Crăciun pe Netflix, într-o miniserie în care are grija de un bebeluș

Netflix a anunțat o nouă comedie de familie pentru acest Crăciun cu Rowan Atkinson protagonist. Este vorba de ,,Man vs Baby" care marchează revenirea lui Rowan Atkinson în rolul ghinionistului și adorabilului Trevor Bingley, la trei ani după succesul mini-seriei Man vs Bee. Noua producție Netflix continuă tonul slapstick care l-a consacrat pe Atkinson, dar mută acțiunea într-un context diferit: perioada Crăciunului. Trevor, care între timp a renunțat la slujba de ,,house sitter", lucrează acum ca îngrijitor într-o școală.
https://www.profit.ro/de-weekend/urban-ro-rowan-atkinson-vine-de-craciun-pe-netflix-intr-o-miniserie-in-care-are-grija-de-un-bebelus-22201023

Cloud-ul Guvernamental prinde contur. A fost semnat contractul pentru migrarea aplicațiilor guvernamentale pe noua platformă

Endava, furnizor global de servicii de transformare digitală prin soluții avansate, anunță că a semnat acordul cadru cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), pentru a susține migrarea aplicațiilor guvernamentale în Cloud-ul Privat al Guvernului României, un pilon strategic finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). “România este extrem de importantă pentru Endava, iar acest acord reprezintă o oportunitate unică de a colabora cu Guvernul României la o asemenea scară. Sperăm ca acest parteneriat să devină o relație pe termen lung, prin care să continuăm să sprijinim atât guvernul, cât și cetățenii români. Credem totodată că acest proiect va crea un precedent pentru o colaborare de succes cu administrațiile din toate locațiile în care activăm, consolidând angajamentul nostru de a susține comunitățile locale, oriunde am opera”, a declarat Matt Cloke, CTO al Endava. Endava Romania va fi implicată în migrarea mai multor aplicații critice din diverse ministere și agenții într-un mediu cloud consolidat, administrat de guvern, sprijinind astfel nevoile Autorității pentru Digitalizarea României (ADR).
https://www.economica.net/cloud-ul-guvernamental-prinde-contur-a-fost-semnat-contractul-pentru-migrarea-aplicatiilor-guvernamentale-pe-noua-platforma_880410.html

Final în procesul în care doi jurnaliști au fost amendați de Consiliul anti-discriminare, fiindcă ar fi spus că Forumul German (FDGR) este continuatorul Grupului Etnic German

După 6 ani de judecată, Înalta Curte de Casație și Justiție a decis săptămâna trecută să pună capăt procesului în care jurnaliștii Ovidiu Zară și Bogdan Ficeac au contestat în instanța de contencios administrativ amenzile contravenţionale, stabilite în sarcina lor de către Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD): Detalii soluţie: Respinge excepţia nulităţii recursului, invocată de intimatul-reclamant Zara Ovidiu Dumitru. Respinge recursul formulat de pârâtul Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării împotriva Sentinţei civile nr. 671 din 17 mai 2024 a Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII- a contencios administrativ şi fiscal, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată astăzi, 09 octombrie 2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Anterior, Curtea de Apel București a hotărât să-i ierte pe jurnaliștii Ovidiu Zară și Bogdan Ficeac de plata amenzii impuse de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD): Solutia pe scurt: Admite cererile de chemare în judecată conexate. Anulează, în parte, hotărârea nr. 329/10.06.2019 în ceea ce îi priveşte pe reclamanţi. Exonerează reclamanţii de la plata amenzii contravenţionale stabilite în sarcina acestora. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare, cererea de recurs se va depune la Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a de contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei, azi, 17.05.2024. În urmă cu doi ani, Înalta Curte de Casație și Justiție a dispus rejudecarea procesului în care cei doi jurnaliști au contestat amenda primită din partea CNCD, după ce instanța de fond – tot Curtea de Apel București – hotărâse în aprilie 2021 să respingă cererile celor doi ca nefondate.
https://justnews.ro/final-in-procesul-in-care-doi-jurnalisti-au-fost-amendati-de-consiliul-anti-discriminare-fiindca-ar-fi-spus-ca-forumul-german-fdgr-este-continuatorul-grupului-etnic-german/

A debutat judecarea apelului în procesul în care jurnalistul Radu Soviani a fost obligat, la fond, să achite daune morale de 5.000 de lei unui fost director din BNR

La Curtea de Apel București a început zilele trecute judecarea apelului în litigiul în care jurnalistul Radu Soviani, în calitate de pârât, a fost dat în judecată de către reclamantul Bichi Cristian Costinel, fost director adjunct Direcția Stabilitate Financiară – BNR și apoi consilier al guvernatorului BNR, Mugur Isărescu. Instanța de apel a decis să suspende soluționarea cauzei în baza Hotărârii nr.2/26.08.2025 a Adunării generale a judecătorilor din cadrul Curţii de Apel Bucureşti. La începutul acestui an, instanța de fond – Tribunalul București – i-a dat dreptate reclamantului: Solutia pe scurt: Admite, în parte, cererea. Obligă pe pârât la plata către reclamant a sumei de 5.000 lei cu titlu de daune morale. Respinge, în rest, cererea, ca neîntemeiată. Obligă pe pârât la plata către reclamant a sumei de 5.100 lei cu titlu de cheltuieli de judecată din care 100 lei taxă judiciară de timbru şi 5.000 lei onorariu avocaţial redus. Respinge cererea pârâtului de obligare a reclamantului la plata cheltuielilor de judecată, ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare, ce se va depune la Tribunalul București – Secția a V-a Civilă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei astăzi, 30 ianuarie 2025.
https://justnews.ro/a-debutat-judecarea-apelului-in-procesul-in-care-jurnalistul-radu-soviani-a-fost-obligat-la-fond-sa-achite-daune-morale-de-5-000-de-lei-unui-fost-director-din-bnr/

Sfârșitul unei epoci. MTV Music se închide. Ce urmează pentru fani?

MTV a fost lansat în august 1981, în Statele Unite, ca un canal non-stop de videoclipuri muzicale, începând cu faimosul episod „Video Killed the Radio Star”. MTV a fost mai mult decât un post de televizune, era o fereastră spre cultura pop globală, un ritual nocturn de videoclipuri noi, numărătoare inversă și dramă muzicală. Dar acum peisajul media se schimbă. Compania-mamă Paramount Global a anunțat că cinci dintre canalele muzicale îndrăgite ale MTV vor fi închise în Marea Britanie, Europa și în alte țări până la 31 decembrie 2025. Conform planului, dezvăluit pe 10 octombrie 2025, MTV va întrerupe difuzarea MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV și MTV Live până la sfârșitul anului.
https://jurnalul.ro/cultura/muzica/sfarsitul-unei-epoci-mtv-music-inchide-ce-urmeaza-pentru-fani-1012295.html

Leonardo DiCaprio produce un film biografic despre tânărul Bela Lugosi

Studioul Universal Pictures pregătește un nou film biografic dedicat actorului ungur Bela Lugosi, legenda hollywoodiană care a devenit celebră pentru interpretarea contelui Dracula. Proiectul este dezvoltat de Appian Way Productions, compania fondată de Leonardo DiCaprio și Jennifer Davisson. Scenariul este semnat de reputatul duo Scott Alexander și Larry Karaszewski, autorii filmului „Ed Wood” (1994), care i-a adus lui Martin Landau premiul Oscar pentru rolul lui Lugosi în ultimii ani de viață. De această dată, povestea se va concentra asupra tinereții actorului — de la emigrarea sa din Ungaria în Statele Unite, până la consacrarea pe Broadway și în celebrul film Dracula din 1931, potrivit publicației Deadline. Filmul urmărește ascensiunea spectaculoasă și declinul rapid al lui Lugosi, marcat de refuzul rolului din Frankenstein, care a fost ulterior interpretat de rivalul său Boris Karloff. Proiectul este descris ca o explorare a faimei, identității și prețului celebrității într-o epocă în care Hollywood-ul își construia miturile. Reprezentanții Universal nu au comentat oficial informația, însă surse apropiate producției afirmă că filmul se află în etapă incipientă de dezvoltare, scenariul fiind în lucru de aproximativ doi ani.
https://jurnalul.ro/cultura/film/bela-lugosi-leonardo-dicaprio-biografic-1012297.html

George Clooney și Annette Bening fac echipă într-o fabuloasă poveste de dragoste

Actorii George Clooney și Annette Bening vor juca în adaptarea cinematografică a bestsellerului „In Love: A Memoir of Love and Loss”, de Amy Bloom. Filmul va fi regizat de Paul Weitz, nominalizat la Oscar, care a co-scris scenariul alături de autoarea romanului. Proiectul spune povestea unei iubiri moderne, în care doi oameni fac o decizie imposibilă, dar care onorează angajamentul lor reciproc. Clooney și Bening vor da viață personajelor principale, iar Clooney va produce filmul alături de Grant Heslov prin Smokehouse Pictures, anunță joi Deadline. „Memoriile lui Amy sunt o fabulă contemporană despre dragoste, umor și provocările existențiale. Abia aștept să le aduc la viață cu acest grup de actori extraordinar”, a declarat Weitz. Cartea lui Bloom a fost numită de Time drept cea mai bună carte de nonficțiune a anului 2022 și inclusă în lista celor 100 de cărți care trebuie citite.
https://jurnalul.ro/cultura/film/george-clooney-si-annette-bening-fac-echipa-intr-o-fabuloasa-poveste-de-dragoste-1012460.html

Orange lansează SCUT, o nouă companie de securitate cibernetică

Julien Ducarroz, CEO, Orange România: Este un moment important pentru noi dar şi pentru RomâniaNoua companie, condusă de CEO-ul Mădălin Dumitru, un veteran cu 25 de ani de experienţă antreprenorială în cybersecurity, propune o abordare unificată -„scutul cibernetic digital“ - menită să elimine fragmentarea dintre soluţiile de securitate şi să ofere protecţie şi vizibilitate completă, de la dispozitivele angajaţilor până la infrastructura cloud. Orange România, liderul pie­ţei de telecom şi un jucător im­por­tant pe piaţa de soluţii IT&C, a lansat oficial SCUT, o nouă companie de securitate ciberneti­că, creată în parteneriat stra­tegic cu Orange Cyberdefense, divizia specia­li­zată a grupului şi lider euro­pean în domeniu. Evenimentul mar­chea­ză o miş­care strategică pe o piaţă în creşte­re, spre deosebire de cea de telecom care este în scădere pe plan local, prin care Orange îşi comple­tea­ză portofo­liul de servicii de business, vizând să ofere o soluţie de protecţie integrată, de la conectivitate şi cen­tre de date, la securizarea întregului ecosistem digital al unei companii. Noua companie propune con­cep­tul de „scut cibernetic digital“ - o arhi­tectură de secu­ritate unificată, care elimină „punctele oarbe“ apărute între diverse soluţii şi oferă o imagine completă asupra infrastructurii IT, de la dispozitivele utilizatorilor (telefoa­ne, laptopuri) până la reţea, servere şi mediile cloud.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/orange-lanseaza-scut-o-noua-companie-de-securitate-cibernetica-22928907

Antena 1 va produce Survivor România: difuzare din primăvara 2026

Antena 1 a anunțat că, din primăvara anului 2026, va produce și va difuza în România formatul Survivor, una dintre cele mai cunoscute competiții de reality la nivel internațional. Informația vine ca parte a unei strategii editoriale care mută showul într-o casă TV cu experiență în producții de anvergură, potrivit unui comunicat remis de Antena 1 către HD Satelit România. Formatul rămâne fidel ideii de supraviețuire în condiții reale: concurenții trăiesc izolați într-o zonă exotică, își asigură singuri adăpostul și hrana, concurează în probe solicitante și navighează alianțe strategice, cu obiectivul clar de a duce competiția până la capăt și de a obține trofeul și premiul pus în joc. Odată cu anunțul difuzării, Antena 1 deschide și etapa de casting. Sunt așteptați participanți din medii diverse, cu disponibilitatea de a face față resurselor limitate, probelor de forță, rezistență și strategie, dar și de a demonstra spirit de echipă, inteligență și curaj în momentele cheie ale parcursului competițional. Postul își întărește astfel portofoliul de divertisment care a adus rezultate solide de audiență în 2025, cu formate precum Asia Express, Power Couple sau Insula Iubirii. În viziunea conducerii, preluarea Survivor consolidează rolul Antena 1 în zona marilor reality showuri și răspunde așteptărilor publicului pentru producții consistente, cu dinamici reale de competiție. Echipa promite o ediție construită pe forța brandului internațional și pe expertiza locală în realizarea formatelor complexe, cu accent pe ritm, coerență și un mix echilibrat între probe sportive, strategie și momente de consiliu care pot schimba balanța jocului. Detaliile de producție vor fi comunicate pe măsură ce calendarul pentru 2026 se conturează, în acord cu standardele cunoscute ale francizei.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/antena-1-va-produce-survivor-productie.html

Drumul Eroilor trece prin Hue, fosta capitală imperială a Vietnamului

Cursa pentru Ultima Șansă din etapa a șasea mută aventura Asia Express la Hue, fosta capitală imperială a Vietnamului, într-un episod construit pe ritualuri și simboluri ale curții Nguyen. În timp ce echipele se pregătesc pentru probe care vor testa coordonarea, atenția la detalii și comunicarea, sezonul marchează și un nou vârf de audiență, cu Antena 1 pe primul loc pe toate segmentele relevante de public, potrivit unui comunicat transmis de Antena Group către HD Satelit România. Ediția difuzată ieri, în intervalul 20:29 – 00:12, a stabilit recordul sezonului pe publicul comercial 21–54 de ani, cu o medie de 7,8 puncte de rating și 31% cotă, în timp ce Pro TV a înregistrat 5,4 puncte și 21,3% cotă. Pe publicul urban, Asia Express a obținut 6,6 puncte de rating și 20,7% cotă, față de 5,4 puncte și 16,9% pentru postul de pe locul secund. Momentul de vârf a fost la 21:57, când peste 1,2 milioane de telespectatori urmăreau competiția. Antena 1 a condus și în prime time, între 19:00 și 00:00, cu 6,7 puncte de rating și 26,5% cotă pe comercial, respectiv 6 puncte și 23,9% pentru concurentul direct, și a rămas lider pe întreg parcursul zilei la același target, cu 2,7 puncte și 23,4% cotă. În această seară, de la 20:30, cursa pentru Ultima Șansă începe chiar în fața Cetății Imperiale din Hue, într-un cadru încărcat de istorie. Misiunile sunt inspirate de obiceiurile curții imperiale, iar cele trei echipe aflate în pericol de eliminare vor avea de parcurs probe care le cer precizie și calm, dar și un ritm susținut. Competitorii vor intra în universul meșteșugului local al bețișoarelor parfumate, un simbol al spiritualității vietnameze, și vor trebui să identifice, în vietnameză, cinci dintre șase arome propuse pentru a evita penalizările. Apoi, în semn de omagiu pentru pasiunea împăraților pentru culoare, vor construi o compoziție artistică din bețișoare parfumate, replicând cu acuratețe un model prestabilit; la final, trebuie să convingă o localnică să poarte rochia mov și pălăria cumpărate din piață și să realizeze o fotografie lângă lucrarea lor.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/drumul-eroilor-trece-prin-hue-fosta.html

Documentarul care dezvăluie tehnologia utilizată în producția filmului „Avatar: Calea Apei”, pe Disney+ din 7 noiembrie

Disney+ aduce în noiembrie o nouă producție dedicată universului Avatar. Documentarul „Foc și Apă: Realizarea filmelor Avatar”, produs de 20th Century Studios și Lightstorm Entertainment, va avea premiera pe 7 noiembrie. Potrivit unui comunicat remis către HD Satelit România, seria în două părți oferă o incursiune spectaculoasă în culisele francizei lui James Cameron și include primele imagini din viitorul film „Avatar: Foc și Cenușă”. Documentarul prezintă procesul complex de realizare a filmului premiat cu Oscar „Avatar: Calea Apei” și modul în care echipa de producție a reușit să transforme inovația tehnologică într-o experiență cinematografică unică. În același timp, oferă și o privire exclusivă asupra noii producții „Avatar: Foc și Cenușă”, prin secvențe de pe platou, schițe de concept, interviuri și materiale din culise. „Foc și Apă: Realizarea filmelor Avatar” este regizat și produs de Thomas C. Grane, cu scenariul semnat de Richard Brehm. James Cameron și Rae Sanchini sunt producători executivi, în timp ce Robert Glowacki semnează direcția creativă. Directorul principal de imagine este John Clisham, iar printre colaboratori se numără Steven Wacks (imaginea interviurilor), Geoff Burdick (consultant creativ) și JD Schwalm (coordonator efecte speciale).
https://www.hdsatelit.com/2025/10/documentarul-care-dezvaluie-tehnologia.html

Autoritățile și marile televiziuni își unesc forțele împotriva pirateriei online din România, ce provoacă daune de 50 milioane euro anual în țara noastră

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a organizat o întâlnire de lucru dedicată combaterii pirateriei online din domeniul conținutului audio-video. La reuniune au participat reprezentanți ai Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), Ministerului Culturii, Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) și ai Asociației Române de Comunicații Audiovizuale (ARCA), precum și ai principalelor grupuri media din România: Pro, Antena, Digi, Național și Prima TV. Evenimentul a avut loc în contextul intensificării retransmisiilor neautorizate ale evenimentelor sportive și ale altor programe difuzate în direct, potrivit unui comunicat remis de ANCOM către HD Satelit România. Discuțiile au fost centrate pe Recomandarea (UE) 2023/1018 a Comisiei Europene, care încurajează cooperarea dintre autoritățile naționale, deținătorii de drepturi și intermediarii online pentru a combate eficient pirateria, în conformitate cu legislația europeană și națională. Participanții au analizat exemple de bune practici din alte state membre și au discutat despre posibile soluții comune care să faciliteze reacția rapidă la distribuirea ilegală de conținut. Reprezentanții industriei au subliniat amploarea fenomenului, menționând că, în cazul unui singur eveniment sportiv transmis în direct, între 25% și 75% dintre fluxurile online disponibile sunt neautorizate. Pierderile economice generate de aceste practici depășesc anual 50 de milioane de euro, afectând nu doar televiziunile și platformele legale, ci și întregul ecosistem al producției și distribuției de conținut. Fenomenul nu se limitează la sport, ci include filme, seriale, emisiuni și concerte difuzate în direct, toate vulnerabile la retransmisii neautorizate.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/ancom-cna-si-marile-televiziuni-unesc.html

Marele Premiu al Statelor Unite: sprint sâmbătă, cursa duminică pe Antena 3 CNN și AntenaPLAY

Marele Premiu al Statelor Unite revine în direct duminică, de la ora 22:00, pe Antena 3 CNN și în AntenaPLAY, cu o etapă care promite ritm susținut pe circuitul din Austin și un program gândit pentru fanii care vor să urmărească tot parcursul weekendului competițional, potrivit unui comunicat transmis de Antena 3 CNN către HD Satelit România. Etapa americană este a nouăsprezecea a sezonului și se desfășoară între 17 și 19 octombrie, pe traseul din Texas cunoscut pentru diferențele de nivel și succesiunile rapide de viraje care cer precizie și gestionarea atentă a pneurilor. Antrenamentele încep vineri, 17 octombrie, iar cursa are loc duminică, 19 octombrie. În sezonul trecut, cursa de la Austin a fost câștigată de Charles Leclerc, urmat de Carlos Sainz și Max Verstappen, iar aceste repere pun în context lupta pentru pozițiile din față anunțată pentru acest an. Runda precedentă din campionat, disputată la Singapore, a fost adjudecată de George Russell, cu Max Verstappen și Lando Norris pe podium, un rezultat care menține deschisă discuția despre formă și strategii înainte de revenirea pe asfaltul american. Austin adaugă un element suplimentar de interes prin prezența unei curse de sprint și prin ondulările pronunțate ale suprafeței de rulare, caracteristici care pot influența setările mașinilor și evoluția pneurilor pe termen mediu. Pentru public, cursa de sprint reprezintă o mini-etapă separată, programată sâmbătă, ce oferă puncte și indicii concrete despre ritmul din ziua de duminică, fără a substitui însă cursa principală.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/marele-premiu-al-statelor-unite-sprint.html

Astra Film Festival debutează la Sibiu cu un film despre reţelele de socializare care tolerează şi uneori chiar stimulează discursul urii

Astra Film Festival debutează vineri, la Sibiu, cu un film documentar puternic şi cu o dezbatere DocTalk la care participanţii vor „decoda” fenomenul urii din online. De altfel, mai multe filme din festival abordează acest subiect: "Decodând ura" (r. Simon Klose), "Poporul german" (r. Marcin Wierzchowski), "Sub acoperire: demascând extrema dreaptă" (r. Havana Marking). Gala de deschidere va începe la ora 18:00. Festivalul internaţional de film documentar Astra Film se va desfăşura la Sibiu în perioada 17-26 octombrie. În selecţia oficială sunt peste 70 de filme, majoritatea în premieră, cele mai multe fiind urmate de discuţii la care participă realizatorii filmelor şi personalităţi importante din România. Filmele din selecţia oficială vor concura pentru mult râvnitele premii Astra Film în cinci secţiuni competiţionale: România, Europa de Est, Voci Emergente, DocSchool şi DocShorts. Programul complet, bilete şi informaţii, pe reţelele de socializare şi pe site-ul festivalului: https://astrafilm.ro/program/. Festivalul va continua cu AF Online până în data de 9 noiembrie, când cele mai multe filme vor putea fi văzute online de pe întregul teritori al României. „Sunt 30 de ani de când poveştile reale vin în faţa publicului pentru a provoca întrebări, a trezi empatie şi a deschide dialogul. Pentru că ceea ce se discută la Astra Film Festival ne priveşte foarte direct pe fiecare dintre noi”, a declarat Dumitru Budrala, director-fondator Astra Film Festival. În deschidere. Filmul din deschiderea festivalului, „Decodând Ura” (r. Simon Klose, Danemarca - 2025), dezvăluie faptul că reţelele de socializare tolerează şi uneori chiar stimulează discursul urii, pentru că acesta se dovedeşte adeseori foarte vandabil. Dincolo de tensiunile şi tertipurile din spatele platformelor digitale, filmul spune şi o poveste despre curaj, ambiţie şi despre puterea de a demasca răul. De aici începe discuţia.
https://www.news.ro/cultura-media/astra-film-festival-debuteaza-la-sibiu-cu-un-film-despre-retelele-de-socializare-care-tolereaza-si-uneori-chiar-stimuleaza-discursul-urii-1922405217182025101022203255

Televiziuni în Breaking News. Explozia violentă de la un bloc din Capitală, pe toate posturile

Digi24, Realitatea, Antena 3, B1 TV şi România TV sunt în breaking news după ce în capitală a avut loc una dintre cele mai puternice explozii. Două etaje dintr-un bloc cu 8 niveluri din sectorul 5 al Capitalei s-au prăbuşit, după o explozie puternică. Geamurile unui liceu din apropierea au fost sparte de suflul exploziei violente, părinţii au fost chemaţi de urgenţă să preia elevii, scrie HotNews.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/televiziuni-in-breaking-news-explozia-violenta-de-la-un-bloc-din-capitala-pe-toate-posturile-foto-22203237

Lansat de Kanal D, abandonat de Pro TV, formatul Survivor ajunge la o nouă televiziune. Cine îl produce din 2026

Unul dintre cele mai cunoscute formate de reality show din lume, Survivor, difuzat până anul acesta de Pro TV, se mută la o nouă televiziune. Antena 1 a anunţat achiziţionarea drepturilor pentru producţia şi difuzarea emisiunii, care va debuta în primăvara anului 2026. Anunţul marchează o nouă etapă pentru postul din grupul Antena, care a devenit în ultimii ani „casa marilor reality show-uri”, cu producţii precum Asia Express, Power Couple şi Insula Iubirii, spune televiziunea. „Prin achiziţionarea formatului Survivor, Antena 1 îşi consolidează poziţia de lider în producţiile de reality show pentru români. Survivor este o competiţie care inspiră, provoacă şi uneşte publicul prin poveşti autentice, momente de intensitate şi emoţie reală. Antena 1 îşi menţine astfel angajamentul de a aduce telespectatorilor divertisment la cel mai înalt nivel”, a declarat Mihai Ioniţă, CEO Antena.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/survivor-antena-1-22202516

CNA şi marile grupuri media Pro TV, Antena, Prima şi Digi24, la aceeaşi masă cu ANCOM: discuţii despre pirateria online. Ce pierderi anuale produc

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a organizat joi o reuniune de lucru dedicată combaterii pirateriei audio-video, la care au participat reprezentanţi ai principalelor grupuri media din România — Pro, Antena, Digi, Naţional şi Prima — alături de CNA, Ministerul Culturii, ORDA şi Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA). Întâlnirea a vizat găsirea unor soluţii pentru limitarea retransmisiilor neautorizate ale evenimentelor sportive şi ale altor producţii în direct, în contextul pierderilor semnificative pe care fenomenul le generează. Potrivit datelor prezentate de reprezentanţii industriei, între 25% şi 75% dintre streaming-urile online ale unui singur eveniment sportiv sunt ilegale, iar impactul economic depăşeşte 50 de milioane de euro anual. Participanţii au analizat posibile mecanisme de colaborare instituţională pentru identificarea şi blocarea rapidă a retransmisiilor ilegale, în conformitate cu Recomandarea (UE) 2023/1018 a Comisiei Europene, care încurajează cooperarea între autorităţile naţionale, titularii de drepturi şi intermediarii online, potrivit unui comunicat ANCOM.
https://www.paginademedia.ro/cna/cna-si-marile-grupuri-media-pro-tv-antena-prima-si-digi24-la-aceeasi-masa-cu-ancom-discutii-despre-pirateria-online-ce-pierderi-anuale-produc-22202395

CNA a sesizat din nou instituţiile statului în cazul Radio Camarad, pentru propagandă legionară. „E a cincea sau a şasea oară”

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa din această săptămână, să înştiinţeze Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la faptul că, pe teritoriul României, poate fi recepţionat un post de radio online care face apologia Mişcării Legionare – Radio Camarad. Decizia vine după ce în ultimul an şi jumătate a sesizat Parchetul şi ANCOM de mai multe ori, însă acesta continuă să emită online fără restricţii. Radioul doar şi-a „mutat” emisia de pe camarad.ro, pe camarad.com. „Ar fi a cincea sau a şasea comunicare pe care o transmitem atât Prachetului cât şi ANCOM-ului, care poate să oprească accesul acestui site pe teritoriul României”, a spus Valentin Jucan, vicepreşedintele CNA.
https://www.paginademedia.ro/cna/radio-camarad-sesizare-pacrchet-ancom-22202122

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL