×

Revista presei -- Data și ora publicării: 26.05.2023 12:56:08

REVISTA PRESEI / 26 mai 2023 /



Cele mai promovate dulciuri pe TV în primul trimestru al anului
Instituțiile statului cheltuiesc sume uriașe pe servicii de publicitate. Cum se dau milioane de euro pe broșuri, flyere și materiale promoționale
Decizii la Guvern în digitalizarea statului: 2,2 miliarde lei pentru cloudul guvernamental și înmatricularea online a mașinilor
Fraudă pe e-mail cu facturi presupus neplătite la Orange: Nu accesați acele link-uri malițioase, atenționează compania
A treia rundă de concedieri la Meta. Compania care deține Facebook continuă demersul de a reduce cu 10.000 numărul total de angajați
„Nu este corect! Rușine, Pro TV”. Fanii „Survivor România”, revoltați după ce Dan Ursa a câștigat marele premiu în fața lui Andrei Krișan
De la 1 septembrie 2023, Liudmila Climoc şi Julien Ducarroz fac schimb de roluri: Liudmila Climoc, care în prezent ocupă poziţia de CEO al Orange România, va prelua orange Polonia, iar Julien Ducarroz, actualul CEO al Orange Polonia, va veni în România
Ministerul Digitalizării şi ADR au lansat în teste o aplicaţie mobilă care în viitor ar urma să permită accesarea tuturor serviciilor publice cu un singur login. Deocamdată aplicaţia merge cu ghişeul.ro. ADR aşteaptă feedback cu „blândeţe”. Înrolarea, pe bază de protocoale, dar „cine nu va dori, va vrea”
Furnizorul şi producătorul de telefoane mobile iHunt, profit în scădere cu 95% în primele trei luni din 2023. Acţiunile pierd 6,5% la BVB
KANAL D VREA SĂ DEA LOVITURA CU UN NOU FORMAT DE EMISIUNE. DAN NEGRU AR PUTEA FI PREZENTATORUL
Netflix îmbunătățește funcția My List
YouTube renunță la formatul Stories
ASF anulează, pentru a treia oară, o licitație pentru implementarea unui sistem IT de monitorizare a pieței de capital din România
Grecia și România, pe ultimele locuri în UE după ponderea specialiștilor ITC în forța de muncă
Europa înființează mai multe startupuri ca oricând în domeniul tehnologiei
Tiberiu Dobre, Samsung România: Anul trecut s-au vândut 3,5 milioane de telefoane, iar, ca valoare, piața e dominată de smartphone-uri premium, de peste 600 de euro

...


Cele mai promovate dulciuri pe TV în primul trimestru al anului

Producătorii de dulciuri investesc sume importante în publicitatea produselor lor. În primul trimestru al acestui an, brandul Milka, parte a grupului Mondelez, a dominat piața de publicitate a dulciurilor, arată monitorizarea companiei mediaTRUST. Cele mai promovate dulciuri au fost ciocolatele, pentru care s-au înregistrat nu mai puțin de 150 spoturi pe zi. Cele mai mari bugete cheltuite pentru publicitatea ciocolatei le-au avut brandurile Milka, Lacmi, Poiana și Kinder. Analiza arată că distribuția reclamelor pe canalele media a consolidat notorietatea brandurilor în special prin intermediul posturilor TV. În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2023, industria dulciurilor a investit aproximativ 88 milioane de euro în campanii publicitare. Este important să subliniem că aceste cifre reprezintă cheltuielile calculate pe baza tarifelor de publicitate (rate card) specifice fiecărui mediu de promovare, fără a lua în considerare discounturile, reducerile sau alte oferte speciale acordate individual de către advertiseri. Potrivit datelor furnizate de Admonit, instrumentul de monitorizare mediaTRUST pentru reclame, peste 50.000 de spoturi publicitare au fost difuzate în acest interval, cu peste 99% dintre acestea apărând pe posturile TV.
https://www.forbes.ro/care-au-fost-cele-mai-promovate-dulciuri-in-primul-trimestru-al-anului-332065

Instituțiile statului cheltuiesc sume uriașe pe servicii de publicitate. Cum se dau milioane de euro pe broșuri, flyere și materiale promoționale

Companii de stat, ministere, dar și Poliția Română investesc sume importante în servicii de promovare, comunicare și informare. Instituțiile statului alocă bugete generoase pentru campanii de publicitate ce servesc diverselor proiecte pe care le derulează. Cel mai recent contract de acest fel a fost parafat de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) care a publicat un anunț de participare, pe 20 aprilie 2023, pentru participarea la o licitație în urma căreia se va atribui contactul „Servicii de informare și publicitate în vederea desfășurării unei campanii de informare și conștientizare a alegătorilor privind aspectele de integritate, etică, anti-corupție și anti-mită specifice proceselor electorale”. Conforma datelor de pe platforma achizițiilor publice, consultate de FANATIK, valoarea contractului este de 2.100.840 lei (aproximativ 425.000 de euro). Proiectul are șase etape: strategia campaniei de informare și conștientizare; creația și producția a două spoturi video; creația și producția a 4 spoturi audio; media plan care să conțină difuzare și promovare TV pe durata a 5 luni și difuzare și promovare radio pe durata a 5 luni.
https://www.fanatik.ro/institutiile-statului-cheltuiesc-sume-uriase-pe-servicii-de-publicitate-cum-se-dau-milioane-de-euro-pe-brosuri-flyere-si-materiale-promotionale-20396058

Decizii la Guvern în digitalizarea statului: 2,2 miliarde lei pentru cloudul guvernamental și înmatricularea online a mașinilor

Guvernul va adopta miercuri o ordonanță de urgență care va permite MAI să gestioneze o aplicație IT prin care cetățenii vor putea să înmatriculeze online mașinile, să transfere dreptul de proprietate ori să radieze vechiculele, a declarat miercuri premierul Nicolae Ciucă. Printr-un alt act se vor aproba cheltuieli de 2,2 miliarde de lei pentru cloud-ul guvernamental, a mai spus acesta. Peste 2,2 miliarde de lei pentru cloudul guvernamental: Cum vor cheltui banii SRI, STS și ADR. „Aprobăm astăzi Hotărârea de Guvern privind guvernanța platformei de cloud guvernamental, ceea ce reprezintă poate cea mai importantă etapă de implementare a celui mai mare proiect de digitalizare a României. Facem pașii procedurali necesari atât din perspectiva legislativă cât și a procedurilor de achiziții și am convingerea că operaționalizarea acestor proiecte va oferi cetățenilor acces direct la toate serviciile publice. Toate instituțiile vor fi interconectate în cloud, iar cetățenii pot solicita o serie de documente de oriunde și oricând.”, a declarat miercuri premierul Ciucă. Proiectul, despre care HotNews.ro a scris încă din luna februarie din acest an, vizează cheltuielile pentru implementarea cloudului privat guvernamental, platforma IT care va găzdui sistemele informatice ale instituțiilor publice centrale și va furniza servicii electronice către populație, va funcționa în patru centre de date în București, Brașov, Sibiu și Timiș, iar cheltuielile cu infrastructura IT depășesc 2,2 miliarde de lei.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26287180-decizii-guvern-digitalizarea-statului-2-2-miliarde-lei-pentru-cloudul-guvernamental-inmatricularea-online-masinilor.htm

Fraudă pe e-mail cu facturi presupus neplătite la Orange: Nu accesați acele link-uri malițioase, atenționează compania
Mai mulți clienți Orange sunt în prezent ținta unei tentative de fraudă prin intermediul unor mesaje de la false adrese de e-mail, prin care oamenii sunt notificați că ar avea facturi neplătite și li se cere să acceseze anumite link-uri malițioase, care trimit către un site fals, a atenționat marți compania. Mai multi clienți Orange au primit recent un val de mesaje false pe e-mail cu titlul: „notificare privind factura neplătită Orange România.” În mesaje oamenii sunt mințiți că ar avea o factură neplătită și sunt invitați să acceseze un link pentru a remedia problema. Este vorba de un nou atac de tip phishing, o infracțiune cibernetică care poate duce la furt de identitate sau pierderi financiare.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26285133-frauda-mail-facturi-presupus-neplatite-orange-nu-accesati-acele-link-uri-malitioase-atentioneaza-compania.htm

A treia rundă de concedieri la Meta. Compania care deține Facebook continuă demersul de a reduce cu 10.000 numărul total de angajați

Zeci de angajați care lucrează în departamente precum marketing, securitate, managementul programelor, strategia de conținut, confidențialitate și comunicarea corporativă au anunțat pe LinkedIn că au fost disponibilizați, în cel mai recent val de concedieri derulat de Meta, relatează Reuters. Aceste concedieri făcute de compania care deține Facebook, Instagram sau WhatsApp fac parte din ultimul lot dintr-o rundă de concedieri în trei părți, parte a unui plan anunțat în martie pentru eliminarea a 10.000 de posturi. La începutul acestui an, Meta a devenit prima companie Big Tech care a anunțat o a doua rundă de concedieri în masă, după ce a mai concediat alți 11.000 de angajați în toamnă. Reducerile au dus numărul de angajați ai companiei la locul în care se afla la aproximativ jumătatea anului 2021.
https://www.libertatea.ro/stiri/facebook-meta-nou-val-de-concedieri-4556163

„Nu este corect! Rușine, Pro TV”. Fanii „Survivor România”, revoltați după ce Dan Ursa a câștigat marele premiu în fața lui Andrei Krișan

Dan Ursa a câștigat Survivor România 2023 și premiul în valoare de 100.000 de euro. Unii fani ai emisiunii difuzate pe Pro TV s-au bucurat de victoria lui, în timp ce alții au criticat postul de televiziune, ei îl voiau pe Andrei Krișan învingător. După cinci luni și jumătate de competiție în Republica Dominicană, Survivor România 2023 a ajuns la final cu victoria lui Dan Ursa. Pe locul doi a fost Andrei Krișan, iar pe locul trei, la voturi, a fost Carmen Grebenișan, care a făcut parte din echipa Faimoșilor. Pe pagina oficială de Facebook a emisiunii Survivor România, unii fani l-au felicitat pe Dan Ursa pentru că a câștigat marele premiu. Unii nu au fost încântați, ei au susținut că Andrei Krișan a fost mai bun pe traseu decât Dan Ursa.
https://www.libertatea.ro/entertainment/fanii-survivor-romania-revoltati-dupa-ce-dan-ursa-a-castigat-marele-premiu-4556219

De la 1 septembrie 2023, Liudmila Climoc şi Julien Ducarroz fac schimb de roluri: Liudmila Climoc, care în prezent ocupă poziţia de CEO al Orange România, va prelua orange Polonia, iar Julien Ducarroz, actualul CEO al Orange Polonia, va veni în România

Eveţianul Julien Ducarroz, care în 2007 se remarca din poziţia de director de strategie în cadrul Orange România, revine după şapte ani la Bucuresti în cea mai înaltă poziţie din cadrul celui mai mare operator telecom de pe piaţa locală, cea de CEO al companiei, un mandat care va fi marcat de continuarea procesului de integrare cu fostul Telekom fix, dar şi de continuarea consolidării pieţei, respectiv posibilul exit a Deutsche Telekom – vânzarea operaţiunilor mobile (Telekom Mobile). În prezent CEO al Orange Polonia, Julien Ducarroz va prelua de la 1 sep­tembrie 2023 funcţia de CEO al Orange România de la Liudmila Climoc, care va pre­lua la aceeaşi dată conducerea opera­ţiu­nilor poloneze ale gigantului telecom francez. Numirea lui Julien Ducarroz este supusă aprobării Consiliului de Administraţie local.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/1-septembrie-2023-liudmila-climoc-julien-ducarroz-fac-schimb-roluri-21894420

Ministerul Digitalizării şi ADR au lansat în teste o aplicaţie mobilă care în viitor ar urma să permită accesarea tuturor serviciilor publice cu un singur login. Deocamdată aplicaţia merge cu ghişeul.ro. ADR aşteaptă feedback cu „blândeţe”. Înrolarea, pe bază de protocoale, dar „cine nu va dori, va vrea”

Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) au prezentat RoeID, o aplicaţie mobilă, care ar urma ca în viitor să ofere o modalitate nouă de gestionare a conturilor pentru serviciile publice, toate serviciile digitale urmând să fie accesibile printr-un singur login. Practic, ROeID ar urma să asigure „identitatea digitală a tuturor cetăţenilor României, facilitându-le autentificarea în toate platformele digitale pe care statul român le administrează, dar şi conectarea la alte platforme digitale guvernamentale din întreaga Uniune Europeană”, conform reprezentanţilor MCID şi ADR. Deocamdată aplicaţia este disponibilă doar pentru terminalele cu platforma Google Android, dar va fi lansată şi o aplicaţie pentru terminalele Apple.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/video-ministerul-digitalizarii-adr-au-lansat-teste-aplicatie-mobila-21898967

Furnizorul şi producătorul de telefoane mobile iHunt, profit în scădere cu 95% în primele trei luni din 2023. Acţiunile pierd 6,5% la BVB

iHunt Technology Import-Export, furnizor şi producător de telefoane mobile şi gadgeturi, listat pe piaţa AeRO sub simbolul bursier HUNT, a publicat un rezultat net de 52.512 lei în raportul aferent primelor trei luni din an, cu 94,6% sub profitul de 968.398 de lei din T1/2022. Veniturile au însumat 10,9 milioane de lei, în coborâre cu 16% de la an la an, în vreme ce cheltuielile s-au redus cu 8,5% la 10,8 milioane de lei. Rezultatul din exploatare a fost de 984.332 de lei, minus 34,6%. „Deşi linia finală a profitabilităţii înregistrează o scădere abruptă într-un moment al reorientării pe finanţarea dezvoltării afacerii şi al presiunii diferenţelor de curs valutar nefavorabile, operaţional, societatea dovedeşte o bună orientare strategică în condiţii volatile de piaţă”, se arată în raport. Acţiunile HUNT se depreciau cu 6,5% la startul sesiunii de trading de vineri de la BVB, pe un rulaj de 42.000 de lei. Dinamica din ultimul an este de minus 43,5%, pe tranzacţii de 6,4 milioane de lei, la o capitalizare de 30 de milioane de lei. „Piaţa globală a smartphone-urilor a înregistrat la finalul primului trimestru al anului 2023 a cincea scădere consecutivă , industria confruntându-se în continuare cu o situaţie dificilă, în contextul cererii scăzute a consumatorilor şi a incertitudinii economice persistente”, explică reprezentanţii iHunt.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/furnizorul-si-producatorul-de-telefoane-mobile-ihunt-profit-in-21901105

KANAL D VREA SĂ DEA LOVITURA CU UN NOU FORMAT DE EMISIUNE. DAN NEGRU AR PUTEA FI PREZENTATORUL

Kanal D România a achiziționat recent un format internațional de succes. Postul TV va produce și va difuza o adaptare locală a unui nou format de quiz show. Cel mai probabil cel care va prezenta în toamnă emisiunea va fi Dan Negru. Iată ce se știe despre producție. Quiz show-ul „The Floor” produs de compania Talpa și-a găsit următoarea casă în România și anume la Kanal D. „Structura flexibilă a lui The Floor asigură că toate piețele pot localiza și se pot bucura de această combinație de strategie, joc și cunoștințe”, a declarat Sebastian van Barneveld, Director de Distribuție Talpa. „The Floor” va fi produs și difuzat de Kanal D România, parte a Dogan Media International. Quiz show-ul este programat să fie difuzat săptămânal, în prime-time, în toamna anului 2023. După un parcurs de succes în Olanda, Franța și Spania, potrivit tbivision.com. Primul sezon al emisiunii The Floor în Olanda a înregistrat audiențe bune pe RTL4, iar platforma locală de streaming a obținut audiențe record, iar „The Floor” a devenit cel mai urmărit show de divertisment pe platforma lor.
https://www.tvmania.ro/kanal-d-vrea-sa-dea-lovitura-cu-un-nou-format-de-emisiune-dan-negru-ar-putea-fi-prezentatorul-420768

Netflix îmbunătățește funcția My List

My List, funcția prin care abonații Netflix pot salva conținut într-o listă proprie, primește câteva îmbunătățiri menite să-i crească funcționalitatea. Netflix simplifică modul în care utilizatorii pot găsi filmele și serialele salvate în My List, adăugând filtre prin care conținutul de aici poate fi sortat. Filtrele, adăugate în partea de sus a ecranului, permit utilizatorilor să afișeze doar filme sau doar seriale, ori să scoată în evidență conținutul la care a început să se uite. Noua funcționalitate se poate dovedi de folos în special acelor utilizatori care au adăugat foarte multe titluri în My List, iar apoi le este greu să localizeze un anumit titlu. Cu aceeași ocazie, este simplificat modul în care conținutul din My List poate fi eliminat. Acest lucru poate fi făcut acum printr-un simplu swipe pe titlul care se dorește a fi scos din listă. Până acum, pentru a scoate un titlu din My List, utilizatorul trebuia să viziteze pagina titlului respectiv și să folosească același buton pe care a apăsat când a salvat titlul în My List.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/netflix-imbunatateste-functia-my-list-21132650

YouTube renunță la formatul Stories

Formatul Stories, împrumutat de la Snapchat de foarte multe platforme online, va dispărea în curând complet de pe YouTube. YouTube anunță că formatul Stories nu va mai fi disponibil decât până la 26 iunie. După această dată, nu vor mai putea fi create postări în acest format. În plus, orice postare în format Stories postată de acum și până pe 26 iunie va dispărea din cadrul platformei la șapte zile după publicare. Platforma video deținută de Google rămâne acum să se concentreze pe video, în special pe formatul vertical, a cărui popularitate a crescut în ultima vreme și care deja acomodează reclame. YouTube a început să testeze formatul Stories în 2017, însă, pe atunci, îl numea Reels - nume la care a renunțat un an mai târziu și care avea să fie ales de Meta pentru filmările verticale.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/youtube-renunta-la-formatul-stories-21136090

ASF anulează, pentru a treia oară, o licitație pentru implementarea unui sistem IT de monitorizare a pieței de capital din România

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anulat, pentru a treia oară, o licitație care urmărește achiziționarea unui sistem de IT pentru modernizarea procesului de monitorizare a operațiunilor derulate pe piața de capital din România. Contractul a fost estimat la 1,765 milioane de lei, fără TVA. "Au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme. Anularea procedurii de achiziție în temeiul articolului 212, aliniatul (1), litera a) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice: „Autoritatea contractantă are obligația de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru în următoarele cazuri: a) dacă nu a fost depusă nicio ofertă/solicitare de participare sau dacă nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă", conform instituției.
https://www.profit.ro/stiri/asf-anuleaza-pentru-a-treia-oara-o-licitatie-pentru-implementarea-unui-sistem-it-de-monitorizare-a-pietei-de-capital-din-romania-21132270

Grecia și România, pe ultimele locuri în UE după ponderea specialiștilor ITC în forța de muncă

Specialiștii în tehnologia informației și comunicațiilor (ITC) reprezentau anul trecut 4,6% din forța de muncă totală a Uniunii Europene, însă în rândul țărilor membre cea mai mică pondere a specialiștilor ITC se înregistra în Grecia (2,5%) și România (2,8%), arată datele publicate de Eurostat. La polul opus sunt Suedia și Luxemburg, unde ponderea specialiștilor ITC în totalul persoanelor ocupate este de 8,6%, respectiv 7,7%, scrie Agerpres. Repartiția pe sexe arată că marea majoritate a specialiștilor ITC din UE sunt bărbați și doar 18,9% sunt femei. Însă statele membre cu cea mai mare pondere a femeilor în rândul specialiștilor ITC sunt Bulgaria (28,9%) și România (25,2%).
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/grecia-si-romania-pe-ultimele-locuri-in-ue-dupa-ponderea-specialistilor-itc-in-forta-de-munca-21135429

Europa înființează mai multe startupuri ca oricând în domeniul tehnologiei

Europa și Israelul înființează în medie cinci startupuri tehnologice pentru fiecare companie susținută cu capital de risc cu o evaluare de cel puțin 1 miliard de dolari, potrivit unui nou raport al companiei cu capital de risc Accel, transmite CNBC. Din cele 353 de companii ”unicorn” din regiune, 221 au înființat 1.171 startupuri bazate pe tehnologie, în condițiile în care angajații acestor firme au plecat să-și lanseze propriile întreprinderi, a spus Accel, citând datele Dealroom. Un raport similar al companiei de anul trecut a arătat că, din 344 de unicorni susținuți de capital de risc, 201 au condus la crearea a 1.018 noi startupuri, scrie News.ro. Cele mai mari exemple de companii ale căror foste talente au continuat să înființeze noi companii includ Spotify, care a dat naștere la 32 de companii noi, Delivery Hero, care a generat 32 și Criteo, din care s-au născut 31 de noi startupuri. Astfel de companii sunt denumite în lumea startupurilor ”mafie” – și nu, nu sunt ca mafia filmelor italo-americane cu gangsteri.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/europa-infiinteaza-mai-multe-startupuri-ca-oricand-in-domeniul-tehnologiei-21134948

Tiberiu Dobre, Samsung România: Anul trecut s-au vândut 3,5 milioane de telefoane, iar, ca valoare, piața e dominată de smartphone-uri premium, de peste 600 de euro

Ca valoare, piaţa locală de smart­phone-uri este dominată de modelele din gama premium, cu prețuri care încep de la 600 de euro. Din punct de vedere valoric, acest segment a ajuns să reprezinte 53% din valoarea pieței românești, pondere care ar putea urca până la 55% în acest an, a spus, pentru Economica, Tiberiu Dobre, Head of MX Division, Samsung Electronics România și Bulgaria. ”Pot să vă spun că, anual, în lume se vând peste 1,2 miliarde de smartphone-uri pe an. În Europa – undeva la 180-190 de milioane de unități, iar în România – 3,5 milioane. Anul acesta, continuăm să păstrăm trendul crescător și anticipăm rezultate foarte bune pe segmentul de telefoane mobile. În acest moment, piața este dominată de telefoanele din gama premium. Din punct de vedere valoric, telefoanele premium (care costă peste 600 de euro) au ajuns să reprezinte 53% din valoarea pieței locale, pondere care poate ajunge până la 55% în acest an”, a estimat Tiberiu Dobre.
https://www.economica.net/tiberiu-dobre-samsung-romania-anul-trecut-s-au-vandut-35-milioane-de-telefoane-iar-ca-valoare-piata-e-dominata-de-smartphone-uri-premium-de-peste-600-euro_671050.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL