×

Revista presei -- Data și ora publicării: 14.01.2022 14:37:48

REVISTA PRESEI / 14 ian 2022 /



...
Cancelaria premierului se va ocupa de înființarea în București a Centrului Cyber al UE / Sunt în joc fonduri europene de 2,5 miliarde de euro
„Trecem iarna cu bine” | PSD și PNL au plătit publicitate pentru a convinge românii că facturile nu vor crește
Cum pompează partidele bani în trusturile de presă și de ce asta ar trebui să ne intereseze pe toți
Ce se întâmplă cu Televiziunea Română. Pe ce s-au aruncat banii
Interviu ZF. Ce planuri au Deutsche Telekom şi OTE în România după vânzarea diviziei fixe.
CNA: Emisiuni ale postului România TV amendate cu câte 5.000 de lei
Carmen Brumă revine la Antena 1. În ce emisiune o puteți vedea: „Sunt încântată”
Dana Grecu se întoarce în televiziune. Cu ce post TV a semnat: „Pare o nebunie”
Scurtmetrajul românesc „Amintiri de pe Frontul de Est”, selectat în competiția pentru Ursul de Aur, la Berlinale 2022
Netflix renunță la popularul serial, latino, Gentefied, după doar două sezoane
Twitter, Facebook, Youtube și Reddit, chemate la audieri de Comisia de anchetă a asaltului asupra Capitoliului
O co-producţie cu participare românească va deschide secţiunea Perspektive Deutsches Kino a Berlinalei 2022
Tehnologii LG TV pentru anul 2022: WebOS 22, televizoare cu ecrane OLED / EVO / EX / QNED / miniLED, procesor Alpha 9 Gen 5 și AI Sound Pro 7.1.2
AUDIENŢE. MasterChef: locul doi, cu ediţia numărul doi. Kanal D, primul în ţară şi la oraşe. Antena 1, lider la tineri
Un serial după romanele lui Jane Austen. La TVR 2
„Mireasa“ revine la Antena 1 cu un nou sezon. Când începe
MasterChef, sezonul opt, la debut. A fost „felul întâi” doar la oraşe. Depăşit de Kanal D şi Antena 1 în toată ţara
„Scream”, continuarea celei mai de succes francize horror, revine pe marile ecrane
DANIEL PAVEL A REVENIT ÎN REPUBLICA DOMINICANĂ ȘI E DIN NOU GATA DE „SURVIVOR ROMÂNIA”. CE NE AȘTEAPTĂ ÎN NOUL SEZON
PREMIERA ZILEI, 14 IANUARIE: „SCREAM” INTRĂ ÎN CINEMATOGRAFE
NETFLIX TRANSFORMĂ „SCOTT PILGRIM VS. THE WORLD” ÎN SERIAL ANIMAT
SPECTACOLUL MOLIÈRE/ERÉILOM, DIFUZAT DE TVR 3 DUMINICĂ, 16 IANUARIE
COSMIN SELEȘI NU MAI PREZINTĂ „TE CUNOSC DE UNDEVA”. CU CINE L-A ÎNLOCUIT ANTENA 1
FILME LA TV AZI, 14 IANUARIE: „FEMEIA FANTASTICĂ”, „THE EXPENDABLES 3: EROI DE SACRIFICIU”, „ORAȘUL POLIȚIȘTILOR”
Julia Kim este noua președintă a Samsung Electronics România și Bulgaria
Huawei pregătește în România lansarea a două noi telefoane

...
Cancelaria premierului se va ocupa de înființarea în București a Centrului Cyber al UE / Sunt în joc fonduri europene de 2,5 miliarde de euro
 
Cancelaria prim-ministrului va fi responsabilă cu înființarea în București a Centrului Cyber al UE prima structură a UE care va gestiona fonduri europene de 2,5 miliarde de euro în materie de securitate cibernetică, potrivit unui act normativ adoptat joi de Guvernul Ciucă. Sarcina aceasta revenea anterior grupului de lucru interinstituțional Gli-Cyber, condus acum de Marian Neacșu, ajuns șef la SGG la propunerea PSD, dar prin decizia de azi acest grup va intra în coordonarea Cancelariei premierului. Guvernul a avut pe agenda de joi un Memorandum care a vizat aceste schimbări. "Actul normativ aprobat prevede desemnarea Cancelariei Prim-Ministrului ca instituție responsabilă cu operaționalizarea ECCC (European Cybersecurity Competence Centre) și coordonarea Grupului de Lucru Interinstituțional GLI-CYBER. De asemenea, se stabilește ca Secretariatul General al Guvernului și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii să desemneze reprezentanți în cadrul Grupului de Lucru Interinstituțional GLI-CYBER în calitate de membri.", a anunțat Executivul la finalul ședinței. Amintim că, anterior actului adoptat azi, responsabilitatea operaționalizării acestui centru revenea Grupului de Lucru Interinstituțional GLI-CYBER. În data de 6 ianuarie 2022, Marian Neacșu a preluat ca secretar general al Guvernului și funcția de președinte al grupului de lucru interinstituțional Gli-Cyber, printr-o decizie semnată de premierul Nicolae Ciucă. Marian Neacşu, în vârstă de 57 de ani, a fost exclus din PSD, în anul 2018, în perioada în care preşedinte al formaţiunii era Liviu Dragnea, fiind unul din semnatarii scrisorii prin care solicita ca Dragnea să facă un pas în spate de la şefia PSD. Ulterior, Neacşu s-a înscris în Pro România, în februarie 2019, însă în iunie 2019 acesta a fost susţinut şi votat în Parlament de către social-democraţi pentru a deveni vicepreşedinte al ANRE. Fostul secretar general al PSD Marian Neacşu a avut două mandate de deputat, în legislaturile 2008 - 2012 şi 2012 - 2016. El nu a mai putut candida pentru un nou mandat, deoarece instanţa l-a condamnat, în februarie 2016 la şase luni de închisoare cu suspendare, acuzaţia fiind de conflict de interese, fiindcă şi-ar fi angajat fiica la biroul de parlamentar.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25298073-ciuca-trecut-sub-comanda-cancelariei-premierului-operationalizarea-bucuresti-centrului-cyber.htm
 
„Trecem iarna cu bine” | PSD și PNL au plătit publicitate pentru a convinge românii că facturile nu vor crește
 
PSD și PNL au desfășurat, anul trecut, ample campanii la nivel național cu mesajul: facturile la energie și gaze nu vor crește. În joc au fost aruncate milioane de lei, iar partidele au promis că românii vor fi protejați. Acum, cele două partide caută soluții pentru problemă și vinovații.
Campaniile de publicitate stradală, dar și online, desfășurate de PNL și PSD despre plafonarea prețului la electricitate și gaz sunt cel mai puternic indiciu că Marcel Ciolacu și Florin Cîțu erau conștienți de problemele care vor apărea cu facturile pentru încălzire. Politicienii au promis că factura nu va crește, iar românii vor trece cu bine peste iarnă, chiar și după liberalizarea pieței. PSD a strâns peste 500.000 de semnături în favoarea unei petiții legată de facturi, iar marile orașe au fost împânzite cu panouri pe care scria: „Plafonăm prețurile la energie și gaz”, „Spune stop scumpirilor la energie și gaz”. Purtătorul de cuvânt al PSD a declarat pentru Europa Liberă că nu știe care a fost costul acestei campanii și cât a plătit partidul pentru închirierea spațiilor de publicitate stradală. Campania PSD s-a desfășurat prin instalarea de corturi în marile orașe, începând cu luna octombrie 2021, iar voluntarii partidului îndemnau oamenii să semneze petiția pentru stoparea creșterii prețurilor. Au fost adunate astfel peste 500.000 de semnături, care au fost aduse în Parlament în momentul votării unei legi privind facturile la energie și gaze. A treia componentă a campaniei PSD a fost legată de mesajele promovate pe rețelele sociale. Toate organizațiile PSD au postat pe site-ul de Facebook că partidul nu va permite ca facturile să crească. Mesajul partidului a ajuns la câteva milioane de români, datorită sponsorizării postărilor cu bani publici. Încă o dată și-a demonstrat utilitatea subvenția încasată de la bugetul de stat. O astfel de campanie depășește câteva sute de mii de euro, potrivit experților social media. PNL a plătit o campanie similară, desfășurată prin intermediul firmei Future Innovation. Vicepreședintele Pavel Popescu a declarat pentru Europa Liberă că două campanii online au fost plătite din banii de subvenție. Costul: 1,8 milioane de lei pentru luna octombrie. Campania „trecem iarna cu bine”, desfășurată în luna octombrie, se apropie pe youtube de 1 milion de vizualizări pe contul PNL. Mesajul a fost însă promovat și pe zeci de pagini de Facebook.
https://romania.europalibera.org/a/psd-pnl-au-platit-campanii-ca-scad-factura-la-energie/31652987.html
 
Cum pompează partidele bani în trusturile de presă și de ce asta ar trebui să ne intereseze pe toți
 
În urmă cu o săptămână, jurnalistul Europa Liberă, Cristian Andrei publica un articol despre investitorii ascunși din presă, nimeni alții decât partidele. El atrăgea atenția că parte din subvențiile generoase pe care formațiunile le primesc de la bugetul de stat, merge constant dar complet netransparent, către mass media (ziare, radiouri, site-uri sau pagini de rețele sociale).  
Nu știm care sunt criteriile în funcție de care sunt acordate sumele și nici ce produs mediatic obțin cei care plătesc. Iar lucrurile se complică și mai mult, având în vedere că nu vorbim aici de ani în care sunt alegeri sau de campanii electorale. Iar dacă partidele au votat să primească anual mai mulți bani din visteria statului- mai simplu spus bani publici- proporțional, și pretențiile reprezentanților presei au crescut pentru a promova   mesajele formațiunilor politice.  
De ce continuă politicul să fie atât de opac pe subiect, cum afectează această legătură financiară credibilitatea unei redacții, cât de influențată de politică devine agenda editorială a unui trust de presă, cum se poate întrerupe acest cerc vicios, am discutat cu Ovidiu Voicu, director executiv al Centrului pentru Inovare Publică. “Problema este în momentul în care partidele nu comunică transparent. Atunci când noi nu știm, ca cetățeni, dacă anumite informații ce sunt transmise prin mass -media sunt rezultatul unei munci a jurnalistului în interesul public, așa cum ar trebui să funcționeze presa  sau  sunt rezultatul unui contract de publicitate între un competitor politic și trustul respectiv de presă. Din informațiile pe care noi le-am obținut de la partide, inclusiv prin acțiuni în instanță, observăm că se duc foarte mulți bani către mass media din bugetele partidelor, care sunt bani publici, mai ales că în ultimii ani formațiunile au primit subvenții generoase, peste un miliard de lei în ultimii 5 ani și cei mai mulți bani s-au dus pe acest capitol care se numește, în contabilitatea partidelor,  mass media și propaganda”, explică Ovidiu Voicu.
https://www.rfi.ro/politica-141513-cum-pompeaza-partidele-bani-trusturile-de-presa-si-de-ce-asta-ar-trebui-sa-ne
 
Ce se întâmplă cu Televiziunea Română. Pe ce s-au aruncat banii
 
Televiziunea Română a contractat transmisii de evenimente sportive în valoare de 683.621 euro, din care 414.771 euro sunt bani cheltuiți degeaba din bugetul public! După doi ani de procese, conducerea TVR a fost obligată să facă publice noi probe ale dezmățului financiar din instituție, pe care MediaSind le-a sesizat! După doi ani de procese, obligată de Hotărârea definitivă a Curții de Apel București din Dosarul nr.4028/3/2020, conducerea Societății Române de Televiziune a fost nevoită să pună la dispoziția Sindicatului Român al Jurnaliștilor MediaSind și a filialei MediaSind TVR cuantumul sumelor cheltuite discreționar de către administrație în contractul încheiat cu societatea comercială Playbook International în valoare totală de 683.621,60 euro pentru furnizare imagini de la evenimente sportive. Din răspunsul TVR (atașat) întocmit în baza informațiilor transmise de conducerea Departamentului Emisiuni și Știri Sportive reiese că în TVR banii publici se cheltuiesc în total dispreț față de instituție și față de cetățeni. În perioada mai 2017-noiembrie 2018, TVR a difuzat pe canalele proprii câteva transmisii sportive de la campionatele de Hockey, de la Campionatele Mondiale de Curling Feminin si Curling Masculin și câteva episoade din FIS Magazine pentru care a plătit suma de  92.164,46 euro! Inexplicabil, TVR a mai plătit aceleiași firme, pentru „evenimente nedifuzate”, suma de 34 639,53 euro! În perioada septembrie 2017-noiembrie 2018, administrația TVR a plătit 97.739,89 euro pentru transmisia câtorva meciuri din Liga Italiană de Baschet, Liga Italiană de Volei și Liga Endessa Baschet. Halucinant, au fost achitați 77.517,83 euro și pentru „evenimente nedifuzate”!
https://evz.ro/ce-se-intampla-cu-televiziunea-romana-pe-ce-s-au-aruncat-banii.html
 
Interviu ZF. Ce planuri au Deutsche Telekom şi OTE în România după vânzarea diviziei fixe.
Dina Tsybulskaya, CEO al Telekom Romania Mobile: Flexibilitatea pe care am câştigat-o după despărţirea de fix este o oportunitate pe care nu trebuie să o ratăm. Construim o ofertă onestă şi simplă, fără trucuri, fără lucruri ascunse - mergem cumva contra curentului din industrie
 
Piaţa locală de telecom nu diferă foarte mult de altele din regiune cu excepţia marjelor mici de profit şi a mediului cu un grad mic de predictibilitate. Vânzarea diviziei de...
https://www.zfcorporate.ro/business-hi-tech/interviu-zf-planuri-au-deutsche-telekom-ote-romania-dupa-vanzarea-20458690
 
CNA: Emisiuni ale postului România TV amendate cu câte 5.000 de lei
 
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de joi, să sancţioneze postul România TV cu câte o amendă de 5.000 de lei pentru trei emisiuni în care au fost acuzaţi Raed Arafat, Alina Gorghiu şi Octavian Oprea. Postul tv a primit amenzi pentru emisiunea „Punctul Culminant”, ediţia din 25.10.2021, în cadrul căreia s-a difuzat un material audiovizual privind achiziţia, în decembrie 2020, de concentratoare de oxigen. În emisiune au fost aduse acuzaţii dr-lui Raed Arafat, Secretar de Stat, şi societăţii Deltamed S.R.L. fără a ţine cont de dispoziţiile art. 40 alin. (1), (2), (3) şi de cele ale art. 64 alin. (1) lit. b).  Totodată, România TV a fost sancţionat pentru emisiunea „Breaking News, ora 23.00” din 03.11.2021, în cadrul căreia a fost difuzată o ştire despre statutul profesional al Alinei Gorghiu, dar şi despre iniţiativele legislative avute de aceasta în Parlament. La difuzarea ştirii, postul nu a avut în vedere respectarea prevederilor art. 40 alin. (1), (2) şi nici pe cele ale art. 64 alin. (1) lit. b) (titlurile ştirii: „Dezvăluiri despre combinatoarea «echipei câştigătoare», „Femeia partajului de miliarde care preia marile dosare”, „Cum forţează accesul la marile dosare din justiţie”).
https://www.news.ro/cultura-media/cna-emisiuni-ale-postului-romania-tv-amendate-cu-cate-5-000-de-lei-1922402213412022011920550735
 
Carmen Brumă revine la Antena 1. În ce emisiune o puteți vedea: „Sunt încântată”
 
Carmen Brumă revine la Antena 1 și este implicată într-un nou proiect de televiziune. Partenera lui Mircea Badea va împărtăși telespectatorilor secretele unei alimentații sănătoase. Carmen Brumă şi Ana Barbu se alătură echipei MediCOOL, în cel mai nou sezon al emisiunii ce va avea premiera în curând, la Antena 1.  Împreună cu gazda emisiunii, dr Mihai Pautov (medic specialist în chirurgie generală la Institutul Clinic Fundeni), şi cu dr. Elena Popa (medic specialist Dermato-Venerologie şi Estetică Medicală), Carmen Brumă (autor programe de slăbit) şi Ana Barbu (consultant certificat în somnul copiilor) îşi propun să aducă mai aproape oamenii de medici, pentru a putea primi sfaturi de specialitate. „Mă bucur că am revenit la Antena 1 într-un proiect care mi se potriveşte foarte bine şi care este în concordanţă cu mesajul meu public şi preocupările mele de ani de zile, adică alimentaţia sănătoasă, echilibrată, sportul şi o stare de sănătate optimă. Sunt încântată de echipa cu care am lucrat, de invitaţii noştri şi sper că telespectatorii Antena 1 vor aprecia această emisiune inedită ca format în peisajul media!”, a declarat Carmen Brumă.
https://www.libertatea.ro/entertainment/carmen-bruma-emisiune-antena-medicool-3927784
 
Dana Grecu se întoarce în televiziune. Cu ce post TV a semnat: „Pare o nebunie”
 
După o pauză de patru ani, Dana Grecu se întoarce în televiziune. Fosta vedetă de la Antena 3 a semnat un nou contract cu altă televiziune din România, anunță paginademedia.ro. Dana Chera, cunoscută publicului ca Dana Grecu, revine pe micile ecrane după o pauză lungă. Jurnalista a realizat mai multe emisiuni la Antena 3, apoi a intrat în concediu de maternitate și nu s-a mai întors în trust. În urmă cu un an jumătate, Dana Grecu a prezentat emisiuni la postul Medika TV. Acum, fosta vedetă de la Antena 3 a semnat contractul cu Etno TV. „Prima mea reacţie când am auzit postul? Am tăcut, nu am zis nimic”, a spus Dana Chera când a primit propunerea. Postul de muzică populară se transformă acum într-un canal generalist, cu o componentă informativă.
https://www.libertatea.ro/entertainment/dana-grecu-etno-tv-revine-televiziune-3927683
 
Scurtmetrajul românesc „Amintiri de pe Frontul de Est”, selectat în competiția pentru Ursul de Aur, la Berlinale 2022
 
Scurtmetrajul documentar „Amintiri de pe Frontul de Este”, colaborare a regizorului Radu Jude cu istoricul Adrian Cioflâncă, este unul dintre titlurile selectate în competiția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Berlin, care se va desfășura în perioada 10-20 februarie.
Citeşte întreaga ştire: Scurtmetrajul românesc „Amintiri de pe Frontul de Est”, selectat în competiția pentru Ursul de Aur, la Berlinale 2022. „Amintiri de pe Frontul de Est” va avea premiera la Berlinale, unde a intrat și în competiţie alături de alte 20 de scurtmetraje, potrivit unui comunicat de presă.  La secțiunea dedicată scurtmetrajelor au mai fost selecționate producții din Marea Britanie, Franţa și Statele Unite. Juriul este format din artista italiană Rosa Barba, expertul german în scurtmetraje Reinhard W. Wolf și cineastul indian Payal Kapadia. Aceștia vor selecta câştigătorii Ursului de Aur și Ursului de Argint pentru scurtmetraj şi vor alege scurtmetrajul candidat pentru o nominalizare la European Film Awards.
https://www.libertatea.ro/entertainment/scurtmetrajul-romanesc-amintiri-de-pe-frontul-de-est-selectat-in-competitia-pentru-ursul-de-aur-la-berlinale-2022-3927171
 
Netflix renunță la popularul serial, latino, Gentefied, după doar două sezoane
 
"Gentefied", popularul serial difuzat de Netflix despre un cartier latino din Los Angeles, nu va continua cu un nou sezon, relatează EFE, citat de Agerpres. Site-ul Deadline şi revista Variety au anunţat joi că Netflix a decis să renunţe la "Gentefied" la două luni după lansarea celui de-al doilea sezon. "Gentefied" a fost lansat în 2020 şi prezintă întâmplările fericite şi evenimentele mai puţin fericite din viaţa unei familii hispanice care deţine un restaurant modest în Boyle Heights, un cartier emblematic şi considerat centrul culturii şi activismului latino-american din Los Angeles. Serialul îmbină drama cu comedia pentru a analiza fenomenul de "gentrificare", un proces prin care populaţia unui cartier este strămutată, în urma sosirii în zonă a unor persoane cu un nivel economic superior. Actriţa America Ferrera, cunoscută din filmul "Real Women Have Curves" (2002) şi serialul "Ugly Betty" (2006-2010), a depus eforturi timp de opt ani pentru a realiza acest proiect. "Când am citit scenariile la 'Gentefied', pur şi simplu am râs, am izbucnit în lacrimi, am simţit o dragoste şi o căldură pe care nu le-am mai văzut vreodată în comunitatea noastră", declara America Ferrera în 2020, înainte de lansarea serialului.
https://www.stiripesurse.ro/netflix-renunta-la-popularul-serial-latino-gentefied-dupa-doar-doua-sezoane_2188905.html
 
Twitter, Facebook, Youtube și Reddit, chemate la audieri de Comisia de anchetă a asaltului asupra Capitoliului
 
Comisia parlamentară însărcinată să facă lumină asupra atacului Capitoliului de la Washington a anunţat joi că citează patru reţele sociale să depună mărturie în ancheta sa, notează AFP, citată de Agerpres. Alphabet (compania mamă a YouTube), Meta (cea a Facebook), Reddit şi Twitter sunt vizate de aceste citaţii. Comisia, al cărei rol este de a stabili responsabilitatea lui Donald Trump şi a anturajului său în asaltul asupra Congresului de către partizanii săi, a indicat că aceste citaţii au fost lansate după „răspunsuri insuficiente” din partea celor patru grupuri la solicitările anterioare de colaborare. Două întrebări prezintă un interes deosebit pentru anchetatori: cum a contribuit difuzarea de informaţii false la acest atac şi ce măsuri – dacă este cazul – au luat reţele sociale pentru a preveni ca platformele lor să devină un teren propice pentru radicalizare.
https://www.g4media.ro/twitter-facebook-youtube-si-reedit-chemate-la-audieri-de-comisia-de-ancheta-a-asaltului-asupra-capitoliului.html
 
O co-producţie cu participare românească va deschide secţiunea Perspektive Deutsches Kino a Berlinalei 2022
 
„We Might as Well Be Dead/ Wir könnten genauso gut tot sein”, cu Ioana Iacob în rol principal, co-producţie cu participare românească, va deschide secţiunea Perspektive Deutsches Kino a Berlinalei 2022, au anunţat joi organizatorii. Filmul, co-producţie Germania - România, este regizat de Natalia Sinelnikova, iar din distribuţie fac parte Pola Geiger, Jörg Schüttauf, Şiir Eloğlu, Moritz Jahn şi Susanne Wuest. Actriţa de teatru şi film Ioana Iacob este cunoscută pentru rolurile din „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” şi „Tipografic Majuscul”, regizate de Radu Jude. Un zgârie-nori de la marginea unei păduri este cunoscut pentru comunitatea atent selectată. Când un câine dispare, ofiţerul de pază Anna trebuie să se lupte cu frica iraţională a rezidenţilor. Astfel, utopia începe să se desprindă uşor.
https://www.news.ro/entertainment/o-co-productie-cu-participare-romaneasca-va-deschide-sectiunea-perspektive-deutsches-kino-a-berlinalei-2022-1922404113352022011620550453
 
Tehnologii LG TV pentru anul 2022: WebOS 22, televizoare cu ecrane OLED / EVO / EX / QNED / miniLED, procesor Alpha 9 Gen 5 și AI Sound Pro 7.1.2
 
LG Electronics se pregătea sa dezvăluie la CES 2022 noi tehnologii tv, împreună cu gama sa de televizoare 4K și 8K. În domeniul 8K OLED, cele două modele 8K primesc îmbunătățiri și denumirea de LG OLED 8K 88Z2 de 88 de inchi și LG OLED 8K 77Z2 de 77 de inchi. La televizoarele QNED, bazate pe LED, au fost anunțate seriile QNED99 și QNED95. Zvonurile de pe piață estimează că LGE intenționează să ofere la un moment dat un televizor 8K de 97 inchi. Însă LGE a anulat prezența personalului de prezentare de la CES 2022, afișând doar standuri cu prezentări si neconfirmând practic zvonurile. Accentul LGE la standurile CES a fost pus în mod clar pe televizoarele sale 4K. Se pare că îmbunătățirile semnificative ale modelelor 8K sunt noul procesor Alpha 9 Gen 5, porturile HDMI 2.1 cu lățime de bandă completă și WebOS 22 actualizat. În 2021, LGE a introdus tehnologia sa de paneluri EVO pentru linia de ultimă generație G1, crescând luminozitatea cu aproximativ 30%, în comparație cu televizoarele din seria C la prețuri mai avantajoase. Anul acesta, tehnologia EVO se va extinde la seria C2 și seria G2, deși seria G2 va avea în continuare luminozitatea mai mare decât seria C2. G2 va crește și mai mult luminozitatea maximă și medie printr-o procesare mai bună și un management termic îmbunătățit („intensificarea luminozității”).
https://www.hdsatelit.com/2022/01/tehnologii-lg-tv-pentru-anul-2022-webos.html
 
AUDIENŢE. MasterChef: locul doi, cu ediţia numărul doi. Kanal D, primul în ţară şi la oraşe. Antena 1, lider la tineri
 
AUDIENŢE. Nici a doua ediţie MasterChef nu a urcat mai sus Pro TV, comparativ cu premiera noului sezon. Bilanţul serii arată că Pro TV s-a clasat pe locul doi în topul celor mai urmărite posturi TV, joi seara. MasterChef a fost a doua opţiune a publicului atât în ţară cât şi la oraşe, dar şi pe publicul tânăr. La debutul de miercuri seară, emisiunea culinară cu Joseph Hadad, Chef Foa şi Radu Dumitrescu era lider în mediul urban. Kanal D a câştigat primul loc la nivel naţional, dar şi la oraşe cu serialul turcesc Fiica Ambasadorului. Antena 1, în schimb, conducea pe publicul comercial din mediul urban, al celor cu vârste cuprinse între 21 şi 54 de ani. Postul Intact a difuzat, aseară, filmul Regatul Cerului.  Naţional. Aproape 1,2 milioane de români s-au uitat, joi seară, la MasterChef. Show-ul culinar a pus Pro TV pe locul doi în clasament, mult în urma liderului Kanal D. Postul Dogan număra, pe interval, o medie de aproape 1,7 milioane de persoane în fiecare minut, cu serialul turcesc Fiica Ambasadorului.  
Podiumul a fost completat de Antena 1, care înregistra o medie de 1,1 milioane de telespectatori pe minut.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-a-doua-editie-masterchef-20551874
 
Un serial după romanele lui Jane Austen. La TVR 2
 
TVR 2 anunţă un serial nou, care va debuta peste câteva zile. Se numeşte „Mândrie şi Pasiune”, este de origine braziliană şi este făcut după romanele lui Jane Austen, autoare care a scris titluri precum „Mândrie şi Prejudecată” sau „Raţiune şi simţire”, printre altele.  Primul episod va fi difuzat pe 17 ianuarie, de la ora 16:00. Va fi de luni până vineri. Produs şi difuzat de Rede Globo în 2018, a fost creat de Marcos Bernstein, în regia lui Fred Mayrink, iar intriga reuneşte naraţiuni din romanele: „Sense and Sensibility” (1811), „Pride and Prejudice” (1813), „Emma” (1815), „Northanger Abbey” (1818) şi „Lady Susan” (1871). Coloana sonoră aparţine companiei de discuri Som Livre. În această reinterpretare a romanelor clasice ale lui Jane Austen, acţiunea este plasată în anul 1910, în oraşul Valley of Café şi spune povestea Elisabetei (Nathalia Dill), o femeie cu o viziune înaintea timpului său, cu visuri şi ambiţii complet diferite pentru o tânără din epoca respectivă.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/mandrie-si-pasiune-tvr-2-20550300
 
„Mireasa“ revine la Antena 1 cu un nou sezon. Când începe
 
Reality show-ul matrimonial revine pe sticlă la Antena 1 cu un nou sezon, din 22 ianuarie. Emisiunea prezentată de Simona Gherghe va fi difuzată în fiecare zi, de luni până vineri, de la ora 14:00, dar şi sâmbăta, în gala săptămânală Mireasa, de la ora 13:30. Simona Gherghe, gazda emisiunii: „Abia aştept să-i cunosc pe curajoşii care vor intra în casa Mireasa, în cel de-al cincilea sezon al iubirii. Am emoţii, sunt sentimentele fiecărui început şi mi-e dor şi de telespectatorii fideli ai emisiunii, care ne-au ajutat să avem audienţe record, sezoanele trecute. Aşadar, ne vedem pe 22 ianuarie, începând cu ora 13:30, la Antena 1!”. Premiul pus în joc este de 40.000 de euro.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cand-incepe-mireasa-2022-20549943
 
MasterChef, sezonul opt, la debut. A fost „felul întâi” doar la oraşe. Depăşit de Kanal D şi Antena 1 în toată ţara
 
MasterChef a fost prima opţiune a telespectatorilor doar în mediul urban. La nivel naţional, Pro TV a fost a treia televiziune, după Kanal D, care avea un serial turcesc, şi după Antena 1, care îl avea pe Nea Marin.  În plus, Pro TV a fost „felul al doilea” şi pe publicul comercial urban 21-54 de ani, unde a fost depăşit tot de Antena 1. Naţional. MasterChef a fost pe trei la nivelul întregii ţări, cu o medie de 1,2 milioane de telespectatori. A fost depăşit de Kanal D, care a avut serialul turcesc Fiica Ambasadorului, urmărit de peste 1,4 milioane de români. Locul secund a fost al Antenei 1, cu emisiunea Poftiţi pe la noi - Poftiţi prin ţară, care a ţinut în faţa televizoarelor tot 1,4 milioane de telespectatori. Romania TV a fost a patra televiziune, la distanţă de primele trei televiziuni, cu peste 560.000 de persoane.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-masterchef-debut-sezon-opt-20549814
 
„Scream”, continuarea celei mai de succes francize horror, revine pe marile ecrane
 
La 25 de ani după ce o serie de crime brutale au şocat liniştitul oraş Woodsboro, un nou criminal îmbracă masca Ghostface şi începe să atace un grup de adolescenţi pentru a reînvia secrete groaznice din trecutul oraşului. Paramount Pictures şi Spyglass Media Group prezintă cel de-al cincilea film al seriei “Scream”, în regia lui Matt Bettinelli-Olpin şi Tyler Gillett, după un scenariu semnat de James Vanderbilt şi Guy Busick. Bazat pe personajele create de cunoscutul Kevin Williamson, “Scream” este produs de William Sherak, James Vanderbilt şi Paul Neinstein. Din distribuţie fac parte  Melissa Barrera, Kyle Gallner, Mason Gooding, Mikey Madison, Dylan Minnette, Jenna Ortega, Jack Quaid, Marley Shelton, Jasmin Savoy Brown, Sonia Ammar, cu Courteney Cox, David Arquette şi Neve Campbell. Producătorii executivi sunt Kevin Williamson, Chad Villella, Gary Barber, Peter Oillataguerre, Ron Lynch, Cathy Konrad şi Marianne Maddalena.
https://www.paginademedia.ro/comunicate/scream-revine-20550336
 
DANIEL PAVEL A REVENIT ÎN REPUBLICA DOMINICANĂ ȘI E DIN NOU GATA DE „SURVIVOR ROMÂNIA”. CE NE AȘTEAPTĂ ÎN NOUL SEZON
 
Show-ul de supraviețuire „Survivor România” revine pe micile ecrane de duminică, 16 ianuarie, de astă dată la Pro TV. După o jumătate de an de la finalul sezonului anterior (difuzat de Kanal D), prezentatorul Daniel Pavel s-a întors în Republica Dominicană, pentru o altă porție lungă de soare tropical. „Mi-au lipsit elementele naturii de la tropice și, mai ales, ritmul alert, intens și puțin predictibil al filmărilor pentru aventura ”, ne-a declarat Daniel Pavel, cazat într-un „locșor minunat de pe mirifica insulă dominicană, acolo, pe lângă jungla dintre trasee”. În noul sezon Survivor România 2022 ce va fi difuzat de Pro TV de trei ori pe săptămână (duminica, luni și marți), ne așteaptă, ne-a dezvăluit, Daniel Pavel „schimbări pe ici-colo, prin punctele esențiale. Vom trăi, veți vedea și vă veți minuna, că să frazăm ca o urare strămoșească, fiind și începutul de an”.
https://www.tvmania.ro/daniel-pavel-survivor-romania-sezonul-3-2022-330847
 
PREMIERA ZILEI, 14 IANUARIE: „SCREAM” INTRĂ ÎN CINEMATOGRAFE
 
Din 14 ianuarie sosește în cinematografe cel mai recent film al unei serii horror începute în 1996, „Scream”, al cărei succes a depășit chiar așteptările realizatorilor și prin distribuția căreia au trecut, de-a lungul timpului, o mulțime de vedete de la Hollywood. „Scream”, un țipăt fără sfârșit. Ce a făcut ca faimoasa franciză horror „Scream” să ajungă la al cincilea film, „Scream” (2022), prezent de astăzi pe ecranele de la noi? Nu doar flerul regizorului Wes Craven, ci și plăcerea actorilor de-a reintra în rolurile originale. Totul a început în 1996, cu filmul „Scream – Țipi… sau fugi!” (1996), regizat de Wes Craven. Considerat maestrul genului horror, acesta a combinat misterul, naivitatea și curiozitatea adolescentină, groaza, umorul negru și autoironia într-un cocktail care avea să inaugureze o franciză de mare succes.
https://www.tvmania.ro/scream-2022-program-cinema-premiera-330936
 
NETFLIX TRANSFORMĂ „SCOTT PILGRIM VS. THE WORLD” ÎN SERIAL ANIMAT
 
Fantezista comedie de acțiune „Scott Pilgrim vs. the World”, cu Michael Cera și Mary Elizabeth Winstead în distribuție și regizată de Edgar Wright, va deveni serial de animație pentru Netflix. În ciuda faptului că lungmetrajul „Scott Pilgrim vs. the World” nu s-a bucurat de mare succes la lansarea din 2010, s-a transformat cu timpul într-un film-cult, a fost recunoscut drept o adevărată bijuterie a culturii pop și și-a crescut o imensă bază de fani în jurul lui. Cineastul Edgar Wright este recunoscut pentru proiectele sale mai puțin obișnuite, precum: „Baby Driver” (2017), „Shaun of the Dead” (2004), „Last Night in Soho” (2021) sau „The World’s End” (2013). Și nu a încetat niciun moment să creadă în „Scott Pilgrim vs. the World” și în capacitatea filmului de a merge mai departe.
https://www.tvmania.ro/netflix-transforma-scott-pilgrim-vs-the-world-in-serial-animat-330017
 
SPECTACOLUL MOLIÈRE/ERÉILOM, DIFUZAT DE TVR 3 DUMINICĂ, 16 IANUARIE
 
Duminică, 16 ianuarie, de la ora 20:00, la TVR 3, publicul va avea ocazia să vizioneze înregistrarea unuia dintre spectacolele emblematice ale Teatrului Nottara, MOLIÈRE | ERÉILOM, după Molière și Mihail Bulgakov, în regia lui Roman Feodori, cel mai tânăr regizor rus recompensat cu patru Premii Masca de Aur. Pentru telespectatorii din diaspora, spectacolul va fi difuzat la TVR Internațional, în 16 ianuarie, de la ora 23.00. Colaborarea cu Roman Feodori a început în 2017, când votul publicului a mers către spectacolul realizat de regizor în cadrul celei de-a treia ediții a Laboratorului de Teatru DENS, unul dintre proiectele cele mai importante ale Teatrului Nottara, coordonat de Oleg Loevski, renumit critic, profesor, producător de teatru, director artistic din Federația Rusă. În 2018, Roman Feodori s-a întors la Teatrul Nottara propunând o perspectivă inedită asupra unuia dintre dramaturgii legendari din istorie.
https://www.tvmania.ro/spectacolul-moliere-ereilom-difuzat-de-tvr-3-duminica-16-ianuarie-330839
 
COSMIN SELEȘI NU MAI PREZINTĂ „TE CUNOSC DE UNDEVA”. CU CINE L-A ÎNLOCUIT ANTENA 1
 
Cosmin Seleși nu va mai prezenta noul sezon al emisiunii „Te cunosc de undeva”, de la Antena 1. Totuși, zvonurile referitoare la plecarea lui de la Antena 1 au apărut în urmă cu ceva vreme, după ce acesta a fost în emisiunea lui Cătălin Măruță, dar și la „Protevelion”. Cel care îl va înlocui pe Cosmin Seleși și va prezenta „Te cunosc de undeva”, alături de Alina Pușcaș, este... Pepe. Antena 1 a decis cu cine îl va înlocui pe Cosmin Seleși, așa că noul prezentator al emisiunii „Te cunosc de undeva” este Pepe. La sfârșitul anului trecut, trustul INTACT a decis să nu îi mai prelungească contractul actorului. Cel mai probabil, vestea nu i-a picat foarte bine lui Cosmin Seleși, care prezenta show-ul transformărilor încă de la debut, de pe 17 martie 2012.
https://www.tvmania.ro/cosmin-selesi-nu-mai-prezinta-te-cunosc-de-undeva-cu-cine-l-a-inlocuit-antena-1-330804
 
FILME LA TV AZI, 14 IANUARIE: „FEMEIA FANTASTICĂ”, „THE EXPENDABLES 3: EROI DE SACRIFICIU”, „ORAȘUL POLIȚIȘTILOR”
 
Filmele serii de azi, vineri, 14 ianuarie 2022. Vezi ce filme poți urmări astăzi pe micile ecrane. Pe lângă filmele zilei, pe TvMania găsești zilnic programele TV și emisiunile preferate și ești la curent în permanență cu tot ce e important la tv. Vineri, 14 ianuarie
Filme la tv azi, 14 ianuarie. „Femeia fantastică”, la HBO 2, de la ora 20.30 - Gal Gadot interpretează personajul principal în aventura epică bazată pe super-eroina DC. Înainte să devină Femeia Fantastică, ea a fost Diana, o prinţesă amazoană, antrenată să fie o războinică şi nu poate fi învinsă. Diana este crescută pe insula izolată Themyscira, un adevărat paradis. Când un pilot american (Chris Pine) se prăbuşeşte pe ţărmul insulei şi îi povesteşte despre un conflict masiv care va izbucni în lume, Diana este convinsă că poate opri ameninţarea şi decide să-şi părăsească insula….
https://www.tvmania.ro/filme-tv-azi-14-ianuarie-2022-330911
 
Julia Kim este noua președintă a Samsung Electronics România și Bulgaria
 
Samsung Electronics anunță numirea Juliei Kim în funcția de președinte al Samsung Electronics România și Bulgaria (SEROM). Începând cu ianuarie 2022, ea va fi responsabilă cu gestionarea activităților companiei atât pe piața românească, cât și pe cea bulgară. Cu o experiență de peste 25 de ani în domeniul tehnologiei, Julia Kim face parte din echipa Samsung de aproape 20 de ani. „Sunt foarte onorată să mă alătur echipei Samsung România. S-a dovedit de nenumărate ori a fi o filială excelentă, inclusiv în ultimii doi ani, marcați de pandemia COVID-19. Sunt convinsă că, datorită performanței ridicate și a expertizei de business, vom contribui la dezvoltarea companiei și vom întări poziția de lider pe piața de tehnologie. Cred că viziunea noastră pentru viitor va defini stilul nostru de viață de astăzi”, a declarat Julia Kim, noua președintă a Samsung Electronics România și Bulgaria. După ce a obținut diploma de licență în limba și literatura spaniolă în cadrul Universității Coreene, Julia Kim și-a început cariera în echipa de suport din cadrul departamentului de management din cadrul Samsung. Pentru câțiva ani, a câștigat experiență în mediul de start-up, alăturându-se apoi din nou Samsung, lucrând în mai multe departamente care țin de marketing strategic, precum: Product Planning / IMC, Online Marketing, EU Sales și Marketing. https://www.economica.net/julia-kim-este-noua-presedinta-a-samsung-electronics-romania-si-bulgaria_553891.html
 
Huawei pregătește în România lansarea a două noi telefoane
 
Huawei Consumer Business Group pregătește în prima lună a noului an lansarea în România a două noi modele de smartphone, respectiv P50 Pro și telefonul pliabil P50 Pocket. Începând cu data de 27 ianuarie, HUAWEI P50 Pro și HUAWEI P50 Pocket vor fi disponibile pentru precomandă pe site-ul local al producătorului chinez. Până atunci, Huawei România lansează o campanie între 13 și 26 ianuarie, prin care toți cei care se înscriu la newsletter cu o adresă nouă de email, în perioada menționată, au două mari beneficii: primesc garantat un voucher de 500 lei pentru achiziționarea noilor produse și au șansa de a câștiga unul dintre marile premii: 4 telefoane HUAWEI P50 Pocket și 14 telefoane HUAWEI nova 9. Vor avea loc trageri la sorți zilnice pentru telefoanele Nova și una suplimentară, săptămânală, unde premiile sunt chiar noile HUAWEI P50 Pocket.
https://www.economica.net/huawei-pregateste-in-romania-lansarea-a-doua-noi-telefoane_553685.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL