×

Revista presei -- Data și ora publicării: 12.01.2022 14:09:48

REVISTA PRESEI / 12 ian 2022 /



...
CNA: Instituirea unor semne de avertizare pentru toate producţiile anterioare anului 1989 - discriminatorie şi restrictivă
Bilanţ Netcity în 2021: câţi kilometri de cabluri au fost mutaţi în subteran
Clotilde iar isi atrage ura A3 si RTV: „Fac un apel catre toti primarii sa opreasca finantarea presei din banii cetatenilor”
Comisia Europeană lansează o consultare publică asupra legii europene privind libertatea mass-mediei
O presă plătită să tacă sau să țipe la ordinul marilor partide. Pe banii tăi
Utilizatorii rețelelor mobile Virgin Mobile și O2 nu se vor confrunta cu taxe de roaming după anunțurile altor rețele de a reintroduce taxe suplimentare după Brexit
E ziua lui Gadea, Codrin tine sa il balacareasca: „Vad cum te injura lumea, eu sunt interzis la Antena 3. Iti promit, de ziua ta, ca voi ajunge din nou la putere”
Topul companiilor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în anul 2021
Superputeri (Powers), un nou serial SF la AXN
Sezonul 9 din „Blestemul Insulei Oak” debutează la HISTORY Channel
Peste 80 de organizații de fact-checking din întreaga lume cer YouTube să lupte împotriva dezinformării
Europenii au cheltuit 18,3 miliarde de dolari pe aplicaţii mobile anul trecut
Directoratul Național de Securitate Cibernetică prezintă principalele fraude online din România
TVR transmite în direct Campionatul European de patinaj artistic de la Tallinn 2022
„Emily in Paris”, reînnoit cu sezoanele trei şi patru
Sezonul trei „Creatorii de miracole”, cu Daniel Radcliffe şi Steve Buscemi, din februarie la Warner TV
„Vocea României” revine cu al zecelea sezon la Pro TV
„Anatomia lui Grey”, cel mai longeviv serial medical difuzat în primetime, va avea un al 19-lea sezon
Radio România Actualităţi, cel mai ascultat post din ţară
Poveste braziliană de dragoste după romanele lui Jane Austen, la TVR 2
Gala premiilor Oscar va avea o gazdă în 2022 – presă
„The Morning Show”, cu Jennifer Aniston şi Reese Witherspoon, va continua cu al treilea sezon
Se întâmplă în România: să măreşti cifra de afaceri de 100 de ori în 10 ani şi să te cumpere gigantul mondial al publicităţii Publicis.
Lovitură simbolică pentru SUA: Gigantul american Intel, pe cale să îşi piardă poziţia de lider al industriei producătoare de cipuri în faţa sud-coreenilor de la Samsung
Uniunea Europeană va cere prin lege companiilor de tehnologie să ia măsuri pentru a combate abuzul sexual asupra copiilor
Filmul ''Om Câine'', regia Ştefan Constantinescu, premieră mondială la Festivalul de film Göteborg
Bacău: Festival de film pentru copii la Buhuşi, în onoarea regizoarei Elisabeta Bostan
Despărţire după un an. Septimiu Sărăţeanu pleacă de la matinalul Prima TV
PREMIERĂ. Exarhu, primul în Bucureşti pe comercial. În toamnă, tinerii au început ziua cu Morning Glory. Matinalul Rock FM l-a depăşit pe cel de la ZU
TOAMNĂ 2021. Tinerii şi radiourile: ZU, primul în Bucureşti. Kiss, în ţară şi la oraşe. Scădere masivă pentru Tanănana, după pierderea licenţei din Capitală
AUDIENŢE. Care au fost cele mai ascultate radiouri în valul de toamnă 2021. Kiss FM, lider, cu peste 2,3 milioane de ascultători în toată ţara. Radio ZU domină Bucureştiul
AUDIENŢE. Ziua Disney la Pro TV: peste două milioane de români s-au uitat la Cartea Junglei. Cifrele celor cinci filme date ieri
Marius Tudosiei, ex Digi24, revine la TV. Va fi unul dintre coprezentatorii noului show cu Scărlătescu, Bontea şi Dumitrescu, de la Antena 1
Starea Naţiei revine din vacanţă. Show-ul lui Dragoş Pătraru schimbă şi ora. Face rocada cu ştirile
Vestea începutului de an! Vocea României revine la Pro TV, după doi ani de pauză. S-a anunţat castingul
Plecare surpriză: De la vârful Realitatea, la conducerea Etno TV. De ce la postul de muzică populară?
VOCEA ROMÂNIEI REVINE LA PRO TV ÎN 2022! PRESELECȚIILE AU ÎNCEPUT DEJA
FILME LA TV AZI, 12 IANUARIE: „STARSKY ȘI HUTCH”, „RAY”, „DEADPOOL”, „ÎNTRE DOUĂ APE”
AUSTRALIAN OPEN ÎNCEPE SĂPTĂMÂNA VIITOARE, ÎN EXCLUSIVITATE LA EUROSPORT
MODIFICĂRI DE ULTIMĂ ORĂ LA PRO TV: „MASTERCHEF” VA FI DIFUZAT DE DOUĂ ORI PE SĂPTĂMÂNĂ
Orange Services a fost preluată direct de acționarul majoritar al Orange România
Pragma Computers depășește Orange în lupta pentru computerele Armatei
CEO-ul Signal a demisionat
O campanie inedită de spam vizează zeci de mii de români. Atacatorii trimit e-mailuri de șantaj ca răspunsuri automate pentru a păcăli filtrele și a înșela țintele
România are deficit de 25.000 de profesionişti în IT. Lista posturilor cel mai greu de ocupat
Încasări record pentru industria de gaming pe telefon: 8 jocuri au reușit să treacă pragul de 1 miliard de dolari
O companie românească digitalizează administrația publică din state din Africa de Est și America Latină

...
CNA: Instituirea unor semne de avertizare pentru toate producţiile anterioare anului 1989 - discriminatorie şi restrictivă

Marcarea distinctă a producţiilor audiovizuale doar pe baza criteriului realizării lor în perioadele de regim totalitar ar fi atât discriminatorie, cât şi restrictivă de drepturi, arată Consiliul Naţional al Audiovizualului, în răspunsul adresat Secretariatului General al Guvernului - Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, referitor la o propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii audiovizualului. Iniţiativa legislativă îşi propune să atragă atenţia asupra contextului în care au fost create producţiile audiovizuale realizate în condiţii social politice care nu au permis libertatea de creaţie şi de exprimare şi are în vedere inserarea semnului "C" ("cenzură") asupra producţiilor de televiziune şi radiodifuziune realizate în perioadele totalitare ce rulează în mediul audiovizual din România. Propunerea legislativă vizează programele realizate în special în perioada comunistă (filmele sau teatre radiofonice, sau înregistrări din Cenaclul Flacăra etc). Potrivit CNA, "în contextul apartenenţei României la spaţiul cultural european şi având în vedere importanţa memoriei istorice europene pentru viitorul Europei, instituirea unor semne de avertizare vizuală şi sonoră pentru toate producţiile anterioare anului 1989, doar pe baza criteriului realizării lor în perioade de regim totalitar ar fi atât discriminatorie, cât şi restrictivă de drepturi". Referitor la marcarea cu semnul de avertizare "C"("cenzură") a producţiilor audiovizuale realizate, potrivit expunerii de motive a propunerii legislative, "în condiţii social politice care nu permiteau libertatea de creaţie şi de exprimare", Consiliul apreciază că "această propunere ar genera o evidenţiere necorespunzătoare". "O astfel de clasificare a programelor audiovizuale în vederea protecţiei populaţiei împotriva politicilor care promovează direct sau indirect ideologii totalitare ar pune în discuţiile caracterul acelor producţii audiovizuale, întrucât se asimilează conţinutului respectiv ideea de cenzură", precizează CNA.
https://www.agerpres.ro/cultura/2022/01/11/cna-instituirea-unor-semne-de-avertizare-pentru-toate-productiile-anterioare-anului-1989-discriminatorie-si-restrictiva--845050

Bilanţ Netcity în 2021: câţi kilometri de cabluri au fost mutaţi în subteran
Cablurile care împânzesc străzile Bucureştiului alcătuiesc nu doar o imagine dezolantă, dar pot pune în pericol oameniii. Din 2008, Primăria Bucureşti se chinuie să le îngroape printr-un contract cu Netcity, încheiat pe 49 de ani. Anul trecut a reuşit să pună în subteran 270 de kilometri, urmând că anul acesta ritmul lucrărilor să crească, da asigurări viceprimarul Stelian Bujduveanu. „Acțiunea “Cer liber” – care înseamnă eliberarea stâlpilor de cabluri în tot Bucureștiul – va avea, începând din 2022, o dinamică mult mai bună. De acest lucru am fost asigurați astăzi, în cadrul unei întâlniri de lucru la Primăria Capitalei, de reprezentații companiei care gestionează rețeaua Netcity”, a scris Stelian Bujduveanu într-un mesaj postat pe Facebook. Potrivit acestuia, anul trecut au fost dezafectate cabluri cu o lungime record, cât în şapte ani, între 2014 şi 2020. Netcity Telecom este concesionarul rețelei Netcity, având ca responsabilități principale proiectarea, realizarea, operarea și întreținerea acesteia, cu scopul de a satisface nevoia utilizatorilor de a-și realiza rețele de comunicații electronice. De asemenea, rolul Netcity este de a îmbunătăți aspectul capitalei prin migrarea rețelelor de cabluri aeriene în subteran. Infrastructura metropolitană dezvoltată de Netcity Telecom este pusă la dispoziție în mod reglementat companiilor și operatorilor de telecom care activează sau doresc să ofere servicii pe teritoriul municipiului București.
https://www.economica.net/bilant-netcity-in-2021-cati-kilometri-de-cabluri-au-fost-mutate-in-subteran_552983.html

Clotilde iar isi atrage ura A3 si RTV: „Fac un apel catre toti primarii sa opreasca finantarea presei din banii cetatenilor”

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a lansat luni seara un apel catre primarii din Romanii de a nu mai oferi contracte trusturilor de presa. „Acesti bani pot fi investiti in lucruri mai folositoare pentru comunitate”, a subliniat Armand. „Am fost primul primar din Romania care a decis ca banii cetatenilor din Sectorul 1 sa nu mai mearga catre ‘presa de serviciu’ a diverselor partide politice, presa abonata la banii Primariei Sectorului 1. Pentru ca nu erau putini acesti bani. In urma cu cateva zile Curtea de Conturi a constatat ca fostul primar a prejudiciat bugetul local cu peste 850.000 de lei, bani cheltuiti pentru difuzarea unui spot publicitar care promova la diverse televiziuni si site-uri un proiect mincinos de spital. Acesti bani inca mai circula pe piata. Fiindca PSD (si nu numai) are un interes de a sustine o campanie permanent negativa la adresa mea si a activitatii noastre din primarie. Vedeti si Dvs. cum ‘are grija’ propaganda sa distruga mediatic orice initiativa buna venita de la Primaria Sectorului 1. Totul este ‘scandalos’ sau ‘ilegal’ in Sectorul 1 pentru aceste redactii controlate politic. Stim. Obiceriuri vechi. Mostenire ruseasca. Bolsevica se numeste. (…) Astfel, fac un apel catre toti primarii constienti de acest demers periculos sa opreasca finantarea din banii cetatenilor a presei. Acesti bani pot fi investiti in lucruri mai folositoare pentru comunitate. Felicitari tuturor jurnalistilor din Romania care inca au coloana vertebrala si isi fac meseria intr-un mod onest & echidistant, care nu apeleaza la banii Guvernului pentru a relata despre ceea ce vrea (sau nu) Guvernul. Noi continuam sa facem ce stim: #NiciUnPasInapoi”, a transmis Armand luni seara.
https://www.aktual24.ro/clotilde-iar-isi-atrage-ura-a3-si-rtv-fac-un-apel-catre-toti-primarii-sa-opreasca-finantarea-presei-din-banii-cetatenilor/

Comisia Europeană lansează o consultare publică asupra legii europene privind libertatea mass-mediei

Comisia Europeană a lansat luni o consultare publică deschisă cu privire la viitoarea Lege europeană privind libertatea mass-mediei, o iniţiativă de referinţă anunţată de preşedintele CE Ursula von der Leyen în discursul său din 2021 privind starea Uniunii, menită să protejeze pluralismul şi independenţa mass-mediei pe piaţa internă a UE, indică un comunicat al executivului UE. “Mass-media reprezintă un pilon al democraţiei. Astăzi însă acest pilon este cenzurat şi se confruntă cu presiuni din partea unor guverne şi grupuri private. Acesta este motivul pentru care Comisia va propune norme şi garanţii comune pentru a proteja independenţa şi pluralismul mass-mediei. Jurnaliştii ar trebui să fie în măsură să îşi desfăşoare activitatea, să îi informeze pe cetăţeni şi să îi tragă la răspundere fără teamă şi fără favoruri pe cei aflaţi la putere. În prezent, avem consultări ample pentru a veni cu cea mai bună propunere”, a declarat vicepreşedinta CE pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova, potrivit Agerpres. Consultarea intenţionează să colecteze opinii cu privire la cele mai importante aspecte care afectează funcţionarea pieţei interne a mass-mediei, inclusiv diferitele tipuri de interferenţe din mass-media, precum şi tendinţele economice. Consultarea priveşte trei domenii principale referitoare la pieţele mass-media. Primul se axează pe transparenţă şi independenţă (de exemplu, controlul tranzacţiilor de pe piaţa mass-mediei, transparenţa informaţiilor legate de cine deţine proprietatea asupra mass-mediei şi măsurarea audienţei). Al doilea domeniu vizează condiţiile necesare unei bune funcţionări a acestora (de exemplu, expunerea publicului la o pluralitate de opinii şi inovarea în domeniul mass-mediei pe piaţa UE). A treia secţiune se referă la alocarea echitabilă a resurselor de stat (de exemplu, independenţa mass-mediei publice, transparenţa şi distribuţia echitabilă a publicităţii comandate de instituţii ale statului). De asemenea, se aşteaptă feedback cu privire la opţiunile de guvernanţă aferente legii, care s-ar putea baza pe Grupul autorităţilor europene de reglementare pentru serviciile mass-media audiovizuale (ERGA). Propunerea urmează să fie prezentată de Comisia Europeană în al treilea trimestru al anului 2022. Consultarea publică deschisă urmăreşte să colecteze din partea cetăţenilor, în special a jurnaliştilor, a mass-mediei (private şi publice), a întreprinderilor (în special a actorilor din domeniul mass-mediei), a mediului academic, a societăţii civile, a autorităţilor publice, a întreprinderilor şi a tuturor părţilor interesate opinii, dovezi şi date care să ajute Comisia să elaboreze aceste noi norme. Contribuţiile pot fi transmise până la 21 martie 2022 pe portalul “Exprimaţi-vă părerea”.
https://financialintelligence.ro/comisia-europeana-lanseaza-o-consultare-publica-asupra-legii-europene-privind-libertatea-mass-mediei/

O presă plătită să tacă sau să țipe la ordinul marilor partide. Pe banii tăi

Radio Europa Liberă a publicat joi, 6 ianuarie, o investigație sub semnătura jurnalistului Cristian Andrei, care dezvăluie sumele mari de bani pompate în 2021 în unele televiziuni și publicații online de către PNL-ul condus de Ludovic Orban, dar și de PSD. De remarcat că PNL a transmis către Europa Liberă doar sumele cheltuite de partid în mandatul de președinte al lui Ludovic Orban, fără a fi precizate sumele plătite în mandatul de președinte al lui Florin Cîțu. PSD a refuzat să spună în detaliu cu ce instituții media a semnat contracte în 2021. Cert este că, în timpul crizei politice din lunile octombrie și noiembrie 2021, cele două mari partide au aruncat în piață aproape 20 de milioane de lei (4 milioane de euro), reprezentând bani publici. În primele 11 luni din 2021, PNL și PSD au depășit împreună pragul de 10 milioane de euro – bani cheltuiți în contracte cu presa. Acești bani, încă o dată, sunt bani din subvenția generoasă primită de partide de la bugetul de stat. Milioanele încasate de la partide se adaugă la alte câteva zeci de milioane de euro cheltuite tot cu presa de către Guvernul Orban în campaniile electorale din 2020, o veritabilă mită electorală camuflată într-o așa numită campanie de informare pe tema pandemiei. Zecile de milioane de euro investite în ultimii doi ani de marile partide în presa din România au transformat-o dintr-un câine de pază al democrației într-un maidanez dând din coadă pe lângă masa puterii pentru un os mai gros. Castrate, cu o agenda editorială perfect controlată politic, unele cele mai multe televiziuni de știri și site-uri se comportă deplorabil. Unele se remarcă mai ales prin ceea ce NU spun, prin subiectele de maxim interes public pe care refuză să le abordeze. Să nu vă mirați, deci, dacă investigația Europei Libere nu o vedeți preluată în presa relevantă decât de un site ca G4Media.ro. Dacă vă întrebați de ce alte dezvăluiri importante despre politicieni de la PSD sau PNL nu mai fac valuri în presă, explicațiile le găsiți tot în zecile de milioane cu care marile partide și-au cumpărat tăcerea. De pildă, dezvăluirile despre șefa Comisiei Juridice, Laura Vicol (PSD), care zboară cu jet privat la Monaco, unde își petrece vacanțele într-un apartament de lux, sau despre ministrul de finanțe, Adrian Câciu (PSD), mare propagandist Huawei înainte de a intra în Guvern, le-ați citit doar pe G4Media.ro, preluate de alte două-trei site-uri. Așa cum am anticipat, odată cu formarea marii coaliții PNL – PSD, cu binecuvântarea președintelui Klaus Iohannis, o tăcere adâncă s-a lăsat peste România. O tăcere cumpărată, culmea ironiei, cu bani publici. Marile partide au plătit presa să tacă sau să atace la comandă, dar mai ales să tacă.
https://www.g4media.ro/o-presa-platita-sa-taca-sau-sa-tipe-la-ordinul-marilor-partide-pe-banii-tai.html

Utilizatorii rețelelor mobile Virgin Mobile și O2 nu se vor confrunta cu taxe de roaming după anunțurile altor rețele de a reintroduce taxe suplimentare după Brexit

Clienții rețelelor britanice Virgin și O2 care călătoresc în Europa vor putea să-și folosească datele mobile și să efectueze apeluri și mesaje text cu aceeași ofertă ca și în Marea Britanie. Vodafone, EE și Three urmează să reintroducă taxele de roaming în acest an pentru clienții care călătoresc în Europa. Înainte ca Regatul Unit să părăsească UE, utilizatorii puteau să-și folosească apelurile, mesajele text și cota de date din planurile lor de telefonie mobilă în orice țară din UE, după ce Uniunea a eliminat tarifele de roaming în 2017. Cu toate acestea, acordul comercial al UE din decembrie 2020 a oferit operatorilor de telefonie mobilă opțiunea de a reintroduce tarifele. Prim-ministrul Boris Johnson a scris pe Twitter că salută decizia Virgin și O2 de a continua roaming-ul gratuit în toată Europa. Virgin Media O2 – compania care deține rețelele Virgin Mobile și O2 – a declarat că o familie de patru persoane care pleacă în străinătate timp de două săptămâni ar putea înregistra o sumă suplimentară de 100 de lire sterline pe factura lor, pe baza analizei tarifelor de la alți furnizori. „Începem anul oferindu-le clienților noștri o oarecare certitudine: nu vom reintroduce taxele de roaming în Europa pentru clienții de pe O2 sau Virgin Mobile”, a declarat Gareth Turpin, director comercial.
https://economedia.ro/utilizatorii-retelelor-mobile-virgin-mobile-si-o2-nu-se-vor-confrunta-cu-taxe-de-roaming-dupa-anunturile-altor-retele-de-a-reintroduce-taxe-suplimentare-dupa-brexit.html#.Ydw4Z_7MI2w

E ziua lui Gadea, Codrin tine sa il balacareasca: „Vad cum te injura lumea, eu sunt interzis la Antena 3. Iti promit, de ziua ta, ca voi ajunge din nou la putere”

Codrin Stefanescu, fost secretar general al PSD, ii bate obrazul lui Mihai Gadea, chiar de ziua acestuia, pentru ca l-a interzis la Antena 3. „Sper ca esti sanatos, iar dimineata, cand te barbieresti la oglinda, esti mandru de ceea ce vezi!”, i-a spus Stefanescu lui Gadea.

„La multi ani, Mihai Gadea! Azi implinesti 45 de ani si nu am uitat de ziua ta! Desi, noi nu mai vorbim de la condamnarea lui Liviu Dragnea! Si inteleg de ce, Mihai! Pentru ca Ciolacu, contractul cu Noul PSD, politica editoriala, CNN si alte mii de motive! Pentru ca sunt interzis la Antena 3, iar tu nu poti avea un prieten interzis! Dar iti promit, de ziua ta, ca voi ajunge din nou la putere. Si atunci ne vom regasi, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, Mihai! Ne vom reaminti impreuna, zilele frumoase! Cand tu erai liber, iar eu vorbeam in emisiunile tale de abuzurile unui sistem toxic! Cand am iesit in strada, ca sa nu se inchida postul tau de televiziune! Cand discutam de dosarul Telepatia, de judecatoarea Camelia Bogdan, de mizeriile lui Portocala si a DNA Prahova! Ce vremuri!
https://www.aktual24.ro/e-ziua-lui-gadea-codrin-tine-sa-il-balacareasca-vad-cum-te-injura-lumea-eu-sunt-interzis-la-antena-3-iti-promit-de-ziua-ta-ca-voi-ajunge-din-nou-la-putere/

Topul companiilor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în anul 2021

Anul trecut, volumul de audiență obținut de reclamele TV pentru medicamente (OTC - Over the Counter), suplimente alimentare și alte produse din domeniu farmaceutic a crescut cu 1,5% față de 2020. Practic, promovarea pe televiziune a sectorului farmaceutic a rămas la nivelul din primul an de pandemie. În anul pandemic 2021, producătorii, distribuitorii și rețelele de retail farmaceutic și-au menținut investițiile în publicitatea pe televiziune. Sectorul farmaceutic rămâne cel mai mare consumator de publicitate TV din România. Campaniile de publicitate derulate de 39 de firme din domeniul farmaceutic (producție, distribuție și retail), monitorizate de „Forbes România”, au acumulat un volum de audiență de 528.027 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul este mai mare cu 1,5% față de cel înregistrat în 2020 și reprezintă 23,8% din audiența totală obținută de clienții publicitari pe TV în cursul anului 2021. Aproape un sfert din audiența totală a fost consumată de reclamele pentru medicamente (OTC). Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV. Un GRP’30 pe targetul comercial reprezintă 41.000 de telespectatori. Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, a ocupat și în 2021 primul loc în topul domeniului farmaceutic, cu un volum de 116.516 GRP’30 target comercial, în creștere cu 5,3% față de 2020. Pe locul secund a urcat NaturPharma Products, distribuitorul de medicamente și suplimente al companiei Farma-Derma Italia, cu un volum de audiență de 67.699 GRP’30 target comercial, în creștere cu 58,5% față de anul precedent. NaturPharma Products distribuie, printre altele, brandurile Urimil, Cicatridina, Proxel, Stomachon, Livuron și Femovita.
https://www.forbes.ro/topul-companiilor-farmaceutice-si-de-retail-de-medicamente-cu-cele-mai-mari-audiente-pentru-reclamele-tv-anul-2021-243433

Superputeri (Powers), un nou serial SF la AXN

Serialul dramă Superputeri (Powers) debutează din 17 ianuarie, pe AXN. Cele două sezoane ale producției vor fi difuzate consecutiv, câte două episoade în fiecare luni seara, de la ora 21:00, anunță televiziunea printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Într-o societate consumeristă și superficială, guvernată de cultura paparazzi, există supereroi, care nu își folosesc mereu puterile în direcția bună. Astfel, această nouă generație de supereroi este lipsită de substanță, extrem de mercantilă și mereu în căutare de profit, fiind deseori susținută de interesele ascunse ale unor companii. Aceștia zboară deasupra orașului Los Angeles, impunându-și puterile asupra maselor de oameni obișnuiți, care se tem de ei, dar care, totodată, îi idolatrizează. Pentru a putea contracara acțiunile acestora și a menține lucrurile pe un făgaș cât de cât normal, poliția L.A. a înființat o noua divizie, numită Superputeri, formată din agenți suficient de curajoși pentru a se confrunta cu noii idoli.
https://www.hdsatelit.com/2022/01/superputeri-powers-un-nou-serial-sf-la.html

Sezonul 9 din „Blestemul Insulei Oak” debutează la HISTORY Channel

HISTORY Channel revine, în exclusivitate, cu noi episoade din cel de-al nouălea sezon al serialului „Blestemul Insulei Oak”, începând cu 11 ianuarie, în fiecare marți, de la ora 22:00, anunță televiziunea printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Vânătorii de comori Rick, Marty și echipa se întorc pe insula Oak pentru cel mai mare sezon de până acum, aducând cu ei mai multă determinare, resurse și tehnologie decât oricând în încercarea lor de a rezolva misterul comorii vechi de 226 de ani. Testele seismice efectuate la sfârșitul sezonului trecut au scos la iveală o posibilă navă scufundată și îngropată într-o mlaștină de formă triunghiulară. Echipa va folosi foraje la mare adâncime, scufundări strategice și o săpătură istorică pentru a descoperi misterioasa comoară din adâncuri. După ce au încheiat un parteneriat cu unul din coproprietarii insulei, Tom Nolan (fiul răposatului vânător de comori Fred Nolan) Rick, Marty și Craig Tester obțin acces la noi zone private ale insulei, aducându-le speranța că vor descoperi posibila comoară.
https://www.hdsatelit.com/2022/01/sezonul-9-din-blestemul-insulei-oak.html

Peste 80 de organizații de fact-checking din întreaga lume cer YouTube să lupte împotriva dezinformării
: „În fiecare zi, constatăm că YouTube este unul din principalii vectori de dezinformare online”

Peste 80 de organizaţii de fact-checking din lumea întreagă au transmis miercuri o scrisoare deschisă conducerii YouTube, cerând măsuri mai eficiente pentru a lupta împotriva dezinformării şi propunând să colaboreze în acest sens cu platforma video, relatează AFP, citată de Agerpres. „În fiecare zi, constatăm că YouTube este unul din principalii vectori de dezinformare online în lume”, denunţă aceste media şi ONG-uri din circa 40 de ţări, printre care SUA (PolitiFact, The Washington Post), Spania (Maldita.es), Senegal sau Kenya (Africa Check). „Nu vedem prea multe eforturi ale YouTube de a aplica politici care să rezolve problema”, acuză ele în scrisoarea adresată şefei platformei, Susan Wojcicki. YouTube a răspuns afirmând că a investit „masiv în politic şi produse (…) pentru a diminua difuzarea de informaţii false”. „Au fost realizate progrese importante”, a adăugat o purtătoare de cuvânt a YouTube, Elena Hernandez, în opinia căreia fact-checking-ul constituie „o piesă dintr-un puzzle mai mare care urmăreşte să combată difuzarea dezinformării”.
https://www.g4media.ro/peste-80-de-organizatii-de-fact-checking-din-intreaga-lume-cer-youtube-sa-lupte-impotriva-dezinformarii-in-fiecare-zi-constatam-ca-youtube-este-unul-din-principalii-vectori-de-dezinformare.html

Europenii au cheltuit 18,3 miliarde de dolari pe aplicaţii mobile anul trecut

Sumele de bani investite anul trecut de către cetăţenii europeni în aplicaţii şi jocuri mobile au crescut considerabil, în ciuda scăderii numărului de download-uri, transmite News.ro. Europenii au cheltuit anul trecut 18,3 miliarde de dolari, conform unei analize realizate de Sensor Tower, care vizează atât App Store, cât şi Google Play. Comparativ cu 2020, se înregistrează o creştere cu 22,8% a sumelor date pe micro tranzacţii, abonamente şi aplicaţii premium. Pe de altă parte, cheltuielile făcute de europeni reprezintă doar 14% din veniturile globale ale dezvoltatorilor, care, în 2021, au ajuns la 131,6 miliarde de dolari. În continuare, App Store aduce mai mulţi bani decât Google Play, însă diferenţa scade. App Store a atras 9,8 miliarde de dolari de la europeni, cu o creştere anuală de 22.5%, în vreme cu Google Play creşte cu 23,2% şi ajunge la 8,5 miliarde de dolari.
https://www.g4media.ro/europenii-au-cheltuit-183-miliarde-de-dolari-pe-aplicatii-mobile-anul-trecut.html

Directoratul Național de Securitate Cibernetică prezintă principalele fraude online din România

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a prezentat principalele tipuri de fraudă online din România. Este vorba despre oferte false și despre solicitarea unor taxe în schimbul unor câștiguri fictive. Tipuri de tentativă de fraudă online au fost descoperite de urmăritorii Directoratului Național de Securitate Cibernetică pe canalele de social media în perioada sărbătorilor de iarnă. „OLX scam - cei care pun la vânzare produse pe platforme de tip marketplace sunt contactați pe WhatsApp de atacatori care încearcă să le sustragă datele bancare. Tentative de fraudă prin lansare de oferte false pentru obținerea fără efort ale unor acte de identitate Atacuri de tip phishing propagate via e-mail care impersonează bănci cu reputație din România Tentative de fraudă care se folosesc de metoda 'prințului nigerian', adaptate la diferite situații - colet pierdut, cu o importantă sumă de bani, pentru primirea căruia trebuie achitată o 'taxă de curietat' consistentă”, au anunțat reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică.
https://jurnalul.ro/stiri/observator/directoratul-national-de-securitate-cibernetica-prezinta-principalele-fraude-online-din-romania-891371.html

TVR transmite în direct Campionatul European de patinaj artistic de la Tallinn 2022

Televiziunea Română va transmite în direct Campionatul European de patinaj artistic de la Tallinn 2022, în perioada 12 - 16 ianuarie. Cei mai buni patinatori, printre care Gabriella Papadakis şi Guillame Cizeron şi Viktoria Sinitsina şi Evgheni Katsalapov, campioni europeni şi mondiali en-titre, vor evolua în competiţiile difuzate de TVR 2. Transmisiunile în direct vor începe pe 12 ianuarie, de la ora 14:00. După un an de pauză forţată, din cauza pandemiei, Estonia a pregătit condiţii speciale pentru ca această competiţie să se poată desfăşura, iar măsurile de siguranţă sanitară trebuie să fie respectate de toţi participanţii. Alina Alexoi şi Monica Bucur vor comenta competiţia pentru medalii la Campionatul European Tallinn 2022, dar şi Turneul celor 4 Continente, care se va desfăşura tot la Tallin, între 20 şi 23 ianuarie 2022. Campionatul European de patinaj artistic de la Tallinn 2022 va fi difuzat şi de TVR Moldova, în perioada 12 - 16 ianuarie, simultan cu TVR2, dar şi pe tvr+.
https://www.news.ro/cultura-media/tvr-transmite-in-direct-campionatul-european-de-patinaj-artistic-de-la-tallinn-2022-1922403910522022011620544768

„Emily in Paris”, reînnoit cu sezoanele trei şi patru

Serialul „Emily in Paris”, cu Lily Collins în rol principal, va avea două noi sezoane, a anunţat luni Netflix. Sezonul secund a fost lansat pe 22 decembrie şi a debutat în Top 10 Netflix global şi în fruntea listei în 94 de ţări, cu 107,6 milioane de ore vizionate în perioada 22 - 26 decembrie 2021. Darren Star este creator, producător executiv şi scenarist. Producători executivi sunt şi Tony Hernandez (JAX Media), Lilly Burns (JAX Media), Andrew Fleming.
Emily este o ambiţioasă directoare de marketing în vârstă de douăzeci şi ceva de ani, din Chicago. Pe neaşteptate, primeşte jobul ideal în Paris, atunci când compania la care lucra achiziţionează o companie franceză de marketing pentru produse de lux, căreia Emily trebuie să-i revitalizeze strategia de marketing pentru reţelele de socializare. Noua viaţă pariziană a lui Emily este plină de aventuri palpitante şi provocări surprinzătoare, ea străduindu-se să-şi cucerească noii colegi de serviciu, să-şi facă prieteni şi să se bucure de întâlniri romantice.
https://www.news.ro/entertainment/emily-in-paris-reinnoit-cu-sezoanele-trei-si-patru-1922402910132022011920544973

Sezonul trei „Creatorii de miracole”, cu Daniel Radcliffe şi Steve Buscemi, din februarie la Warner TV

Cel de-al treilea sezon al serialului „Creatorii de miracole/ Miracle Workers”, cu Daniel Radcliffe şi Steve Buscemi în rolurile principale, va debuta la Warner TV pe 20 februarie, la ora 11:00, când vor fi difuzate primele patru episoade. Sezonul, intitulat „Calea spre Oregon/ Oregon Trail”, este alcătuit din zece episoade şi ele vor putea fi urmărite la Warner TV duminica. Serialul de comedie a fost lansat în 2019. Acţiunea a început în birourile Heaven Inc., când Dumnezeu plănuia să distrugă Pământul şi doi îngeri încearcă să îl convingă să salveze totuşi omenirea. Sezonul secund i-a dus pe protagonişti în Evul Mediu, iar în cel de-al treilea al antologiei, acţiunea s-a mutat în Vestul american, în preajma anului 1844.
https://www.news.ro/entertainment/sezonul-trei-creatorii-de-miracole-cu-daniel-radcliffe-si-steve-buscemi-din-februarie-la-warner-tv-1922402611052022010820545598

„Vocea României” revine cu al zecelea sezon la Pro TV

Emisiunea-concurs „Vocea României” va reveni cu al zecelea sezon la Pro TV, a anunţat marţi postul de televiziune. Preselecţiile au început deja, pe vocearomaniei.protv.ro, iar cei care îşi doresc să fie ascultaţi pot completa formularul de înscriere. „La ceas aniversar, Pro TV promite un sezon ce nu trebuie să fie ratat de pasionaţii de muzică. Pe o scenă încărcată de emoţie şi bucurie, cu patru scaune ce abia aşteaptă să fie ocupate şi cu butoane ce vor să fie apăsate pentru a porni întoarcerea antrenorilor, show-ul revine cu un sezon de excepţie”, se arată în comunicatul remis News.ro. Detalii legat de juriul concursului şi de calendar urmează să fie anunţate.
https://www.news.ro/entertainment/vocea-romaniei-revine-cu-al-zecelea-sezon-la-pro-tv-1922403311002022010920545732

„Anatomia lui Grey”, cel mai longeviv serial medical difuzat în primetime, va avea un al 19-lea sezon

„Anatomia lui Grey/ Grey’s Anatomy”, deja cel mai longeviv serial medical difuzat în primetime, va avea un al 19-lea sezon, a anunţat ABC, iar actriţa Ellen Pompeo va fi în conitnuare parte din proiect, în rolul Meredith Grey şi ca producător executiv. Pompeo, co-producător executiv, va fi producător executiv începând cu următorul sezon. Odată cu revenirea ei, ABC a anunţat că producătoarea executivă Krista Vernoff - showrunner de la al 14-lea sezon, când creatoarea Shonda Rhimes i-a cedat frâiele - va continua să coordoneze serialul. Actorii Chandra Wilson şi James Pickens Jr., parte din distribuţia originală, vor reveni de asemenea în sezonul 19. Dacă cel de-al 17-lea sezon a fost centrat pe pandemia de Covid-19, cu Meredith însăşi pe punctul de a muri, acţiunea din sezonul al 18-lea, lansat în luna septembrie 2021, este plasată într-o lume post-pandemică.
https://www.news.ro/entertainment/anatomia-lui-grey-cel-mai-longeviv-serial-medical-difuzat-in-primetime-va-avea-un-al-19-lea-sezon-1922403311002022011120546013

Radio România Actualităţi, cel mai ascultat post din ţară

Radio România Actualităţi îşi menţine poziţia de lider, înregistrând cea mai mare valoare a indicatorului market share (cota de piaţă) din România, pe mediile de rezidenţă naţional, urban şi Bucureşti, în ultima parte a anului 2021, potrivit celui mai recent sondaj publicat luni de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA). La nivel naţional, Radio România Actualităţi a înregistrat o cotă de piaţă de 12,7%, în mediul urban de 13,7% şi în Bucureşti de 15,4%. Datele sondajului ARA arată că în perioada 30 august - 12 decembrie 2021, aproximativ 1,8 milioane de oameni au ales zilnic, ca mijloc de informare, Radio România Actualităţi. În Bucureşti, RRA ocupă a doua poziţie, în funcţie de numărul zilnic de ascultători. Audienţa zilnică a programelor Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) însumează 3,3 milioane de ascultători zilnic, înregistrând astfel o cotă de piaţă de circa 25%, ceea ce poziţionează Societatea Română de Radiodifuziune pe locul I în preferinţele ascultătorilor. Valul de toamna al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 30 august - 12 decembrie 2021 de către IMAS - Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, respectiv în urban, rural şi în municipiul Bucureşti. Eşantionul are un volum de 11.114 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±0,9%. În mediul urban au fost realizate 7.765 interviuri, în mediul rural, 3.349 interviuri, iar în Bucureşti, 1.829 interviuri. În eşantion au fost incluse 1.848 de localităţi din România.
https://www.news.ro/cultura-media/radio-romania-actualitati-cel-mai-ascultat-post-din-tara-1922402711002022011620546612

Poveste braziliană de dragoste după romanele lui Jane Austen, la TVR 2

Serialul brazilian „Mândrie şi pasiune/ Orgulho e paixao” (2018), bazat pe romanele scrise de autoarea engleză Jane Austen, va putea fi urmărit la TVR 2 începând cu 17 ianuarie, de luni până vineri, de la ora 16:00. Produs şi difuzat de Rede Globo în 2018, „Mândrie şi pasiune" a fost creat de Marcos Bernstein, în regia lui Fred Mayrink, iar intriga reuneşte naraţiuni din romanele „Sense and Sensibility” (1811), „Pride and Prejudice” (1813), „Emma” (1815), „Northanger Abbey” (1818) şi „Lady Susan” (1871). Coloana sonoră aparţine companiei de discuri Som Livre. În această reinterpretare a romanelor clasice ale lui Jane Austen, acţiunea este plasată în anul 1910, în oraşul Valley of Café, şi spune povestea Elisabetei (interpretată de Nathalia Dill), o femeie cu o viziune înaintea timpului său, cu visuri şi ambiţii complet diferite pentru o tânără din epoca respectivă. Ofélia (Vera Holtz) este o mamă care visează să îşi căsătorească cele cinci fiice cu burlaci eligibili. Jane (Pâmela Tomé), frumoasă şi romantică, este fiica cea mare. Mariana (Chandelly Braz) este expansivă şi îşi doreşte să trăiască o mare aventură. Cecília (Anajú Dorigon) este o cititoare pasionată, care călătoreşte prin lumea imaginaţiei, iar fiica cea mică, Lídia (Bruna Griphao), face totul pentru a obţine ceea ce îşi doreşte.
https://www.news.ro/entertainment/poveste-braziliana-de-dragoste-dupa-romanele-lui-jane-austen-la-tvr-2-1922403811512022011620546619

Gala premiilor Oscar va avea o gazdă în 2022 – presă

Gala premiilor Oscar va avea o gazdă în 2022, potrivit ABC, după trei ani în care ceremonia de decernare a trofeelor acordate de Academia americană de film s-a desfăşurat fără un prezentator principal. Craig Erwich, preşedinte Hulu Originals & ABC Entertainment, a anunţat că evenimentul programat anul acesta pe 27 martie va avea o gazdă. El nu a dat detalii legat de personalitatea care va avea acest rol. Will Packer va fi producător al galei premiilor Oscar 2022, ce va fi regizată, pentru al şaptelea an consecutiv, de Glenn Weiss. Cel mai recent, în 2018, ceremonia a fost găzduită de Jimmy Kimmel, care fusese gazdă şi cu un an înainte. De-a lungul ultimului deceniu, Oscarurile au fost prezentate de Chris Rock (2016), Neil Patrick Harris (2015), Ellen DeGeneres (2014), Seth MacFarlane (2013), Billy Crystal (2012) şi James Franco/ Anne Hathaway (2011).
https://www.news.ro/entertainment/gala-premiilor-oscar-va-avea-o-gazda-in-2022-presa-1922402412002022010820547693

„The Morning Show”, cu Jennifer Aniston şi Reese Witherspoon, va continua cu al treilea sezon

„The Morning Show”, cu Jennifer Aniston şi Reese Witherspoon în rolurile principale, va continua cu al treilea sezon, după ce Apple comandase în 2017 două capitole ale show-ului. Charlotte Stoudt va fi showrunner pentru al treilea sezon, ca parte a unui contract multi-anual cu Apple, iar Kerry Ehrin, care a ocupat acest post pentru primele două părţi ale serialului, va fi consultant şi va dezvolta noi proiecte cu serviciul de streaming, scrie Variety. Lansarea celui de-al doilea sezon a fost amânată aproximativ un an, din cauza pandemiei, având premiera în toamna lui 2021. Inspirat de mişcarea #MeToo, serialul lansat la finalul lui 2019, în acelaşi timp cu platforma Apple+, este primul al serviciului de streaming. El explorează dedesubturile nu totdeauna strălucitoare ale celui mai urmărit matinal de televiziune din America.
https://www.news.ro/entertainment/the-morning-show-cu-jennifer-aniston-si-reese-witherspoon-va-continua-cu-al-treilea-sezon-1922400011002022011720546643

Se întâmplă în România: să măreşti cifra de afaceri de 100 de ori în 10 ani şi să te cumpere gigantul mondial al publicităţii Publicis.
Dacă nu lucraţi în IT, lucraţi în industria greşită. După UiPath, Fintech OS sau Bitdefender, o nouă poveste de succes a unor antreprenori în IT: Tremend Software

Dacă nu lucraţi în IT lucraţi în industria greşită. După UiPath, Fintech OS sau Bitdefender o nouă poveste de suces a unor antreprenori în IT: Tremend Software, achiziţionată, după ce a creat un business de 30 mil. euro. Tremend, un furnizor local de software şi servicii de consultanţă în IT, fondat în urmă cu 16 ani de doi foşti colegi de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din cadrul Politehnicii din Bucureşti - Marius Hanganu şi Ioan Cocan, a reuşit să-şi dezvolte businessul la nivel internaţional şi să înregistreze o creştere a afacerilor de 100 de ori în zece ani. Cu o asemenea creştere Tremend a devenit o ţintă de achiziţie pentru gigantul mondial din publicitate Publicis, care a preluat, după 9 luni de negocieri, întregul pachet de acţiuni – tranzacţia fiind anunţată în primele zile ale acestui an.
Primii ani ai Tremend - când cifra de afaceri a stagnat - au fost cheie, pentru că atunci cei doi absolvenţi de Politehnică au învăţat cum să evolueze de la a fi programatori la a fi manageri şi a dezvolta un business.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/intampla-romania-maresti-cifra-afaceri-100-ori-10-ani-cumpere-20450009

Lovitură simbolică pentru SUA: Gigantul american Intel, pe cale să îşi piardă poziţia de lider al industriei producătoare de cipuri în faţa sud-coreenilor de la Samsung

Intel Corp este pe cale să îşi piardă statutul de cel mai mare producător de cipuri la nivel mondial. În primele trei trimestre din 2021, Samsung Electronics a deţinut un mic avans în ceea ce priveşte vânzările, notează Bloomberg. Datele complete pentru 2021 vor fi disponibile la sfârşitul lunii ianuarie, însă şansele spun că Intel va cădea pe locul doi. Investitorii deja se comportă ca şi cum Intel şi-a depăşit deja perioada de glorie. În prezent, există alţi producători de cipuri cu evaluări mai mari, precum Taiwan Semiconductor Manufacturing şi Nvidia Corp, cu o capitalizare de trei ori peste cea a Intel. Nimeni nu prezice că Intel va dispărea, având în vedere că gigantul american produce marea majoritate a procesoarelor pentru computere la nivel global, mai complexe decât cipurile de memorie produse de Samsung, şi înregistrează o cantitate imensă de cash şi marje uriaşe de profit. Totuşi, faptul că Samsung va depăşi Intel constituie o schimbare semnificativă. Intel, una dintre primele companii care au marcat Silicon Valley, a dominat industria semiconductorilor, evaluată la 400 de miliarde de dolari, pentru cea mai mare parte a ultimilor 30 de ani. Este cel mai important producător american de cipuri într-o perioadă în care implicaţiile geopolitice plutesc extrem de aproape deasupra industriei.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/lovitura-simbolica-pentru-sua-gigantul-american-intel-pe-cale-sa-isi-20452149

Uniunea Europeană va cere prin lege companiilor de tehnologie să ia măsuri pentru a combate abuzul sexual asupra copiilor

Uniunea Europeană intenționează să propună o lege în lunile următoare pentru a solicita companiilor de tehnologie să facă mai mult pentru a combate abuzul sexual asupra copiilor, consolidând aranjamentele voluntare actuale, potrivit comisarului pentru Afaceri interne, Ylva Johansson, transmite Reuters. Johansson a declarat publicației Welt am Sonntag din Germania că furnizorii de servicii de internet și firmele de rețele sociale au raportat 22 de milioane de infracțiuni legate de abuz sexual asupra copiilor în 2020, față de 17 milioane în 2019, dar că acestea sunt numai o fracțiune din numărul real, scrie News.ro. ”Voi propune o legislație în următoarele luni care va cere companiilor să detecteze, să raporteze și să elimine abuzul sexual asupra copiilor. Un raport voluntar nu va mai fi atunci suficient”, a spus Johansson. Conform normelor actuale ale UE, rețelele de socializare și serviciile de poștă și mesagerie, cum ar fi Facebook și Google, pot opta dacă să urmărească sau nu infracțiunile.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/uniunea-europeana-va-cere-prin-lege-companiilor-de-tehnologie-sa-ia-masuri-pentru-a-combate-abuzul-sexual-asupra-copiilor-20543983

Filmul ''Om Câine'', regia Ştefan Constantinescu, premieră mondială la Festivalul de film Göteborg

Filmul ''Om Câine / Man and Dog'', primul lungmetraj regizat de Ştefan Constantinescu, cu Bogdan Dumitrache şi Ofelia Popii în rolurile principale, va avea premiera mondială la cea de-a 45-a ediţie a Festivalului de film Göteborg, care se va desfăşura în perioada 28 ianuarie - 6 februarie, informează un comunicat transmis AGERPRES. "Om Câine" - producţie România, Bulgaria, Suedia, Germania - va fi proiectat în cadrul evenimentului în zilele de 2, 3 şi 5 februarie. Lungmetrajul este o poveste despre dragoste şi exil, scrisă de Andrei Epure, Ştefan Constantinescu şi Jörgen Andersson, structurată sub forma unui film noir, în care se întrepătrund senzaţiile de paranoia, alienare, umorul absurd şi sentimentul unei iminente catastrofe. Din distribuţie fac parte, între alţii, actorii Ana Ciontea, Voica Oltean, Liviu Pintileasa şi Cosmina Stratan, iar filmările au avut loc în România şi Suedia.
https://www.agerpres.ro/cultura/2022/01/11/filmul-om-caine-regia-stefan-constantinescu-premiera-mondiala-la-festivalul-de-film-g-teborg--845238

Bacău: Festival de film pentru copii la Buhuşi, în onoarea regizoarei Elisabeta Bostan

Regizoarea Elisabeta Bostan va fi celebrată în oraşul său natal, Buhuşi, prin organizarea în luna martie a Festivalului de film pentru copii "Cinecopilăria". În cadrul evenimentului, organizat de Primăria Buhuşi, Asociaţia "ARTIS" şi Casa de Cultură Buhuşi, vor fi proiectate filmele "Veronica", "Năică" şi "Campioana", precum şi un interviu cu Elisabeta Bostan. "Sunt foarte emoţionată, mi-aţi făcut o mare bucurie. Dumnezeu v-a trimis în viaţa mea şi nu îmi vine să cred că am casa plină de începuturile mele, de la Buhuşi. Astăzi, aici este o minune. E o minune pentru că aţi vrut să veniţi în casa mea", a declarat Elisabeta Bostan în cadrul întâlnirii, potrivit unui comunicat de presă, remis, luni, AGERPRES, de organizatorii festivalului.
https://www.agerpres.ro/cultura/2022/01/10/bacau-festival-de-film-pentru-copii-la-buhusi-in-onoarea-regizoarei-elisabeta-bostan--844384

Despărţire după un an. Septimiu Sărăţeanu pleacă de la matinalul Prima TV

Septimiu Sărăţeanu se desparte de Prima TV. Nu va mai fi producătorul matinalului prezentat de Daniel Osmanovici şi Irina Gologan. Plecarea se întâmplă la exact un an de zile de la startul proiectului Focus la Prima Oră. Ieri a fost ultimul jurnal de dimineaţa produs de Sărăţeanu la Prima TV. Sărăţeanu şi-a anunţat colegii despre plecare printr-un mesaj. Contactat de Paginademedia.ro, acesta a confirmat despărţirea, însă fără a face alte comentarii. Nici cu privire la ce urmează Sărăţeanu nu a dat foarte multe detalii, însă a menţionat, tot pentru Paginademedia.ro, că: „Am o altă oportunitate profesională în care trebuie să mă implic. E un domeniu adiacent televiziunii, care se ocupa de tech si broadcasting”, a spus omul de televiziune.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/septimiu-sarateanu-despartire-prima-20547866

PREMIERĂ. Exarhu, primul în Bucureşti pe comercial. În toamnă, tinerii au început ziua cu Morning Glory. Matinalul Rock FM l-a depăşit pe cel de la ZU

AUDIENŢE RADIO 2021 - TOAMNĂ | MATINALE. Rock FM produce surpriza toamnei în Bucureşti! Pe publicul comercial (18-49 de ani), matinalul cu Răzvan Exarhu a trecut, în premieră, peste cel de la ZU, cu Buzdugan şi Morar, în Capitală. E drept că diferenţa dintre cele două emisiuni nu este mare, însă Morning Glory cu Exarhu a crescut de la un val la altul, în timp ce Morning ZU s-a aflat pe un trend descendent. Este pentru prima dată când un post de radio de hituri (Contemporary Hit Radio) este depăşit de o staţie "de nişă". Toate posturile de radio comerciale care au condus în Capitală de-a lungul timpului erau staţii CHR, cu hiturile orei - Radio 21, Kiss KM sau Radio ZU. Matinalul Kiss revine în top trei în Bucureşti, în 2021, după ce în perioada similară din 2020 era abia pe şase pe publicul comercial. Cu Ionuţ Rusu şi Andrei Ciobanu, matinalul Kiss a fost primul, în rândul tinerilor, la oraşe şi în ţară. Europa FM, cu al său matinal prezentat de Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia, s-a clasat pe patru în Capitală şi pe trei în mediul urban şi la nivel naţional pe publicul 18-49 de ani. - Rock FM a dat cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor, în toamna lui 2021. A înregistrat aproximativ 75.700 de ascultători, faţă de 53.400 în valul similar din 2020. - ZU a coborât pe doi, la diferenţă mică ce-i drept de lider, cu 74.100 de asculători cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani. În aceeaşi perioadă a anului 2020, emisiunea lui Buzdugan şi Morar număra 92.000 de ascultători. - Kiss FM completează podiumul, cu 45.000 de ascultători tineri în toamna lui 2021. Staţia a urcat, prin comparaţie cu perioada similară din 2020, când avea 33.000 şi ocupa locul şase. - Europa FM s-a clasat pe patru în Capitală, cu emisiunea de dimineaţă, şi a numărat 41.300 de ascultători. - Următorul matinal din top a fost cel al Magic FM, cu 38.600 de ascultători tineri. Câteva poziţii în top a urcat şi matinalul de la Digi FM, care înregistrat în toamna lui 2021 aproximativ 20.000 de ascultători.
https://www.paginademedia.ro/audiente-radio/exarhu-primul-in-bucuresti-20546810

TOAMNĂ 2021. Tinerii şi radiourile: ZU, primul în Bucureşti. Kiss, în ţară şi la oraşe. Scădere masivă pentru Tanănana, după pierderea licenţei din Capitală

AUDIENŢE RADIO 2021 | TOAMNĂ - COMERCIAL. Tinerii şi radiourile. Ce s-a ascultat în toamna lui 2021, în materie de radio? Avem, din nou, obişnuita situaţie: ZU este primul pe Bucureşti, iar Kiss FM şi-a adjudecat oraşele şi ţara. S-au mai remarcat şi posturi ca Rock FM şi Magic FM, cu creşteri, dar şi staţii ca Guerrilla şi Tanănana, cu cifre mai mici de la un val la altul. Cazul particular al Tanănana este foarte interesant. A pierdut masiv public în această toamnă, după ce a pierdut şi frecvenţa pe Bucureşti. De la peste 10.000 de ascultători în Capitală, a ajuns la sub 3.000. Reamintim că Radio Tanănana, unul dintre cele mai vechi posturi din Bucureşti, a pierdut licenţa din Capitală. Postul de radio emite încă şi în alte localităţi, dar licenţa de Bucureşti era cea mai importantă. Motivul nu ţine de editorial sau de o anume încălcare a legii, ci pur şi simplu de o procedură simplă pe care staţia nu a făcut-o. Ce nu a făcut postul? Concret, reprezentanţii postului nu au trimis la timp actele necesare de prelungire a licenţei, astfel că Tanănana nu mai emite în Bucureşti. Licenţa expirase pe 11 iulie 2021. Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă pe publicul comercial realizat în perioada 30 august – 12 decembrie 2021 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.: - Cei mai mulţi tineri au ascultat Radio ZU în Bucureşti, în toamna anului 2021. Staţia a înregistrat aproximativ 122.000 de ascultători, în scădere faţă de perioada similară din 2020. Atunci avea o medie de aproximativ 148.000 de ascultători. - Pe locul secund s-a clasat Kiss FM. În Capitală, număra aproape 100.000 de ascultători. În toamna lui 2020 avea aproximativ 105.000. - Podiumul a fost completat Rock FM, cu cifre mai mari decât în perioada similară a anului 2020 (când avea 82.000 de ascultători). În toamna lui 2021 a scos aproximativ 97.000 de asculători în Bucureşti.
https://www.paginademedia.ro/audiente-radio/audiente-radio-comercial-toamna-2021-20544857

AUDIENŢE. Care au fost cele mai ascultate radiouri în valul de toamnă 2021. Kiss FM, lider, cu peste 2,3 milioane de ascultători în toată ţara. Radio ZU domină Bucureştiul

Kiss FM şi Radio ZU îşi împart audienţele în Capitală, respectiv oraşe şi la nivel naţional. Dacă, în Capitală, în mod tradiţional deja, Radio ZU este postul de radio numărul unu, Kiss FM domină categoric la oraşe şi în toată ţara, potrivit celui mai recent val de audienţă, măsurat în perioada august-decembrie 2021, supranumit şi valul de toamnă. De observat că în Bucureşti principalele posturi au fost în declin faţă de perioada similară din 2020. Pe de altă parte, de remarcat creşterile Rock FM şi Magic FM, în Capitală. Valul de toamnă al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 30 august – 12 decembrie 2021 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti. Eşantionul are un volum de 11.114 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 0,9%. În mediul urban s-au realizat 7.765 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 3.349 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,7%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.829 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%). În mediul urban toate interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil, iar în mediul rural aproximativ 24% din interviuri au fost realizate faţă în faţă, la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), iar restul prin telefonul fix şi telefonul mobil. În Bucureşti, Radio ZU este postul cu cei mai mulţi ascultători. O medie de 200.000 de ascultători, în perioada măsurată, august-decembrie 2021. Cifrele sunt în scădere faţă de perioada similară din 2020, adică valul de toamnă, august-decembrie 2020.
Declin şi pentru următoarele posturi clasate, Radio România Actualităţi şi Kiss FM. România Actualităţi a avut o medie de 201.000 de ascultători, în scădere de la 212.000. Iar Kiss FM are 154.000 de ascultători, în scădere de la aproape 170.000. Creşteri notabile pentru Magic FM, care a urcat peste Europa FM, de pe cinci, pe poziţia a patra, în Capitală. Postul deţinut de Antenna Group a avut o medie de aproape 150.000 de ascultători, în creştere de la 133.000, cât a avut în valul similar din 2020. Şi Rock FM a crescut în audienţă şi a depăşit Europa FM. Postul, deţinut tot de grupul grec Antenna, a avut în valul de toamnă 2021 o medie de aproape 140.000 de ascultători, în creştere faţă de 2020, când a avut aproape 120.000 de ascultători. Europa FM, care în valul de toamnă 2020 era pe patru în topul celor mai ascultate radiouri din Capitală, a ajuns pe şase în cel mai recent va de audienţe. Postul a avut în perioada amintită o medie de 131.000 de ascultători, faţă de 153.000 în valul august-decembrie 2020. Evoluţie importantă şi pentru Digi FM, care a câştigat 20.000 de ascultători în valul august-decembrie 2021 faţă de perioada similară din 2020. Astfel, radioul grupului RCS a avut o medie de 70.000 de ascultători în Capitală, faţă de 50.000. Digi Fm a urcat peste posturi precum Pro FM, Virgin Radio sau Guerrilla. Cifre mai mici şi pentru Guerrilla, care a ajuns pe poziţia 14 în topul radiourilor, după ce în valul toamnă 2020 fusese pe 10. Postul de radio a avut o medie de 33.200 de ascultători, în timp ce în valul similar din 2020 postul a avut 53.600 de ascultători.
https://www.paginademedia.ro/audiente-radio/audiente-radio-valul-toamna-2021-20544614

AUDIENŢE. Ziua Disney la Pro TV: peste două milioane de români s-au uitat la Cartea Junglei. Cifrele celor cinci filme date ieri

AUDIENŢE. Maratonul de filme Disney a fost „loz” câştigător pentru Pro TV. Postul din Pache şi-a adjudecat aproape în întregime ziua de duminică, animaţiile şi filmele pe care le-a difuzat strângând cifre bune. Cartea Junglei a fost programul zilei, cu peste două milioane de români care s-au uitat în fiecare minut. De asemenea, cifre bune, adică peste 1,4 milioane de telespectatori, a scos şi Cenuşăreasa (filmul, nu animaţia), dat de Pro TV înainte de cel mai important jurnal al zilei, cel de la 19:00. Pro TV a venit cu program special ieri, fiind ultima zi de vacanţă pentru elevii din ciclul primar. Astfel, a fost difuzat un maraton de filme Disney pentru cei mici, de la ora 10.00, până la 22.00: Prinţesa gheţii (de la 10.00), apoi În inima pădurii, Bona de la forţele speciale, urmată de Cenuşăreasa (până la 19.00) şi, de la 20.00, de filmul Cartea Junglei. Notă: Pe publicul comercial, Paginademedia.ro a ţinut cont de segmentul 21-54 Urban. - Principalul film al zilei, dat de Pro TV la ora 20:00 după ştiri, s-a luptat cu nişte Roasturi reluate de Antena 1. Pelicula Disney s-a impus, cu o medie de peste două milioane de telespectatori care se uitau. În duel direct, diferenţa dintre Pro TV şi Antena 1 a fost considerabilă. Aproximativ 1,2 milioane de oameni se uitau la roasturi când la Pro TV era povestea micului Mowgli. - Cenuşăreasa a adunat peste 1,4 milioane de telespectatori la nivel naţional, intersectându-se cu o parte din emisiunea Poftiţi pe la noi (în reluare). Pro TV a fost pe primul loc, indiferent de target, cu toate filmele Disney de ieri. O singură excepţie a existat, mai precis segmentul comercial pentru filmul Prinţesa Gheţii, unde Pro TV s-a clasat pe doi. La ora respectivă, Antena 1 avea ultima parte a emisiunii Netza de weekend.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-ziua-disney-pro-tv-20544639

Marius Tudosiei, ex Digi24, revine la TV. Va fi unul dintre coprezentatorii noului show cu Scărlătescu, Bontea şi Dumitrescu, de la Antena 1

Marius Tudosiei revine pe micul ecran. Cel care a realizat ani buni emisiunea „Sănătatea în bucate”, la Digi24, va apărea în noul show culinar de la Antena 1 - Chefi fără limite. În noua emisiune cu Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu, care va fi difuzată în această primăvară, Tudosiei va fi unul dintre coprezentatori. Îl va avea alături pe chef Iosif Ştefănescu. Sănătatea în bucate a fost realizată, la Digi, de Marius Tudosiei din 2012 până în 2019. Tot atunci, a fost şi ultima apariţie a acestuia la postul RCS. Despre „Chefi fără limite”: Este un format filmat anul trecut în Grecia, cu Irina Fodor prezentatoare. Fiecare episod va aduce preparate tradiţionale şi locuri din Grecia. Bontea, Scărlătescu şi Dumitrescu vor coordona fiecare câte o echipă, miza fiind aceea de a demonstra că un bucătar pasionat „se poate descurca în orice condiţii şi că îşi poate depăşi limitele”, spun oficialii Antenei 1. Atât Tudosiei, cât şi chef Iosif Ştefănescu vor avea sarcini clare în emisiune: chef Iosif Ştefănescu va fi „arbitru”, adică se va asigura că chefii respectă indicaţiile fiecărei misiuni, iar Marius Tudosiei va fi „ghidul”, adică va aduce în prim plan partea gastronomică a Greciei. „La Chefi fără limite îmi retrăiesc idealul în viaţă, acela de a descoperi lucruri în amănunt pe care alţi oameni nu le ştiu încă. E foarte interesant pentru mine, pentru că ultimii ani din viaţă fix aşa i-am petrecut: printre localnici, descoperind gustul local, tehnici, un stil de viaţă pe care altfel nu l-aş fi cunoscut.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/marius-tudosiei-revine-antena-1-20544504

Starea Naţiei revine din vacanţă. Show-ul lui Dragoş Pătraru schimbă şi ora. Face rocada cu ştirile

Starea Naţiei revine cu noi ediţii, în această seară. Emisiunea lui Dragoş Pătraru va fi difuzată la altă oră, mai devreme ca până acum. De asemenea, şi ştirile de noapte de la Prima TV schimbă ora. Practic, de astăzi, 10 ianuarie 2022, Starea Naţiei şi Focus fac rocada. - Dragoş Pătraru se vede de la ora 22:00 (până acum era la 22:30). De notat că emisiunea a mai fost într-o perioadă la această oră. - Focus, cu Ioana Maria Moldovan, se mută de la ora 23.00 până la miezul nopţii. Până acum, ştirile erau înainte de Starea Naţiei. În contextul revenirii din vacanţă, Dragoş Pătraru spune: „Acum, ceva mai mult decât în alte perioade din ultimii 30 de ani, democraţia este în mare pericol. Nu doar la noi, se întâmplă peste tot în lume. De aceea, e foarte important nu doar să îi ţinem pe oameni conectaţi la ceea ce se întâmplă, ci şi să le ascuţim permanent spiritul critic. Vom sancţiona în continuare derapajele de la democraţie şi abuzurile de putere, folosind uneltele umorului, dar vom vorbi mult despre sărăcie şi despre lipsa de competenţă şi de viziune a guvernanţilor, într-o lume tot mai inegală, bazată doar pe consum chiar cu preţul distrugerii planetei. O lume în care puţini au foarte mult şi prea mulţi au foarte puţin”, spune realizatorul TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/revine-starea-natiei-2022-20544299

Vestea începutului de an! Vocea României revine la Pro TV, după doi ani de pauză. S-a anunţat castingul

După doi ani în care a lipsit de pe micul ecran, show-ul Vocea României se întoarce. Pro TV anunţă, pentru început, preselecţiile pentru sezonul cu numărul zece. „Este Vocea României şi revine, în curând, la Pro TV. Este cel de-al zecelea sezon, iar la ceas aniversar, Pro TV promite un sezon ce nu trebuie să fie ratat de către pasionaţii de muzică. Pe o scenă încărcată de emoţie şi bucurie, cu patru scaune ce abia aşteaptă să fie ocupate şi cu butoane ce vor să fie apăsate pentru a porni întoarcerea antrenorilor, show-ul revine cu un sezon de excepţie”, anunţă postul TV. Cel mai probabil noul sezon va fi difuzat în toamna acestui an, primăvara fiind prin tradiţie cu Românii au talent. Ultima dată, talent show-ul Pro TV s-a văzut în 2019. Din juriu făceau parte Tudor Chirilă, Horia Brenciu, Smiley şi Irina Rimes.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/revine-vocea-romaniei-2022-20545783

Plecare surpriză: De la vârful Realitatea, la conducerea Etno TV. De ce la postul de muzică populară?

Plecare surpriză de la conducerea editorială a postului de ştiri Realitatea Plus. Nu plecarea e surpriza, ci direcţia. Marius Huc, cel care a coordonat editorial Realitatea Plus în ultimul an a plecat pentru poziţia de director de programe la Etno TV. De ce Etno TV, postul de muzică populară? De fapt, este fostul post de muzică populară. La finalul anului trecut, Etno TV a anunţat, în faţa CNA, că se transformă din post de muzică populară într-o televiziune generalistă, în contextul în care lumea vrea mai multă informaţie decât muzică. Marius Huc, pentru Paginademedia.ro: "Nu vin neapărat la un post de muzică populară. Patronatul a observat un lucru foarte interesant: faptul că publicul Etno TV de până acum este identic cu publicul staţiilor de ştiri, ca profil. Acest public migrează, în special spre seară, către staţiile de ştiri. Ideea a fost: de ce să lăsăm publicul să plece, când îl putem păstra aici, pe Etno."
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/plecare-redactor-sef-realitatea-etno-tv-20546155

VOCEA ROMÂNIEI REVINE LA PRO TV ÎN 2022! PRESELECȚIILE AU ÎNCEPUT DEJA

„Vocea României” revine la Pro TV. Preselecțiile au început deja, iar cei care își doresc să participe la acest show sunt așteptați să completeze formularul de înscriere. Sezonul cu numărul 10 va avea premiera în curând, iar fanii emisiunii de-abia așteaptă să cunoască cele mai bune voci. Un show care a scris istorie! Locul în care întoarcerea unui scaun poate reprezenta primul pas spre îndeplinirea visului de o viață: de a fi cunoscut de o țară întreagă pentru modul în care cânți! Este Vocea României… și revine, în curând, la PRO TV!
Toți cei care iubesc muzica, cred în vocea lor și au încrederea că trebuie să fie văzuți de întreaga țară sunt căutați! Căutările au început deja pe vocearomaniei.protv.ro, iar cei care își doresc să fie ascultați pot completa formularul de înscriere.
https://www.tvmania.ro/vocea-romaniei-revine-la-pro-tv-330218

FILME LA TV AZI, 12 IANUARIE: „STARSKY ȘI HUTCH”, „RAY”, „DEADPOOL”, „ÎNTRE DOUĂ APE”

Filmele serii de azi, miercuri, 12 ianuarie 2022. Vezi ce filme poți urmări astăzi pe micile ecrane. Pe lângă filmele zilei, pe TvMania găsești zilnic programele TV și emisiunile preferate și ești la curent în permanență cu tot ce e important la tv. Filme la tv azi, 12 ianuarie. „Starsky și Hutch”, la TV 1000, de la ora 22.00. Ben Stiller şi Owen Wilson joacă rolurile unor poliţişti într-un film care este o versiune a serialului popular de televiziune din anii ’70. Filme la tv azi, 12 ianuarie. „Ray”, la HBO, de la ora 22.45. „Ray” este o poveste care nu a mai fost spusă până acum, un muzical biografic încărcat de dramatism în care eroul principal este Ray Charles, interpretat de Jamie Foxx. Născut într-un oraş sărac din Georgia, Ray a rămas fără vedere la vârsta de şapte ani, la scurt timp după ce fusese martorul morţii accidentale a fratelui său mai mic. Inspirat de mama lui, o femeie incredibil de independentă care a insistat ca acesta să îşi facă singur drumul în viaţă, Charles îşi descoperă chemarea şi talentul cântând la pian. Mergând în turnee, sensibilul cântăreţ îşi câştigă rapid reputaţia cu stilul său inimitabil şi apoi ajunge în foarte scurt timp în topul clasamentelor muzicale. Un film cutremurător despre viaţa lui Ray Charles, unul dintre cei mai importanţi artişti ai muzicii internaţionale.
https://www.tvmania.ro/filme-tv-azi-12-ianuarie-2022-330454

AUSTRALIAN OPEN ÎNCEPE SĂPTĂMÂNA VIITOARE, ÎN EXCLUSIVITATE LA EUROSPORT

Eurosport aduce publicului din România cea mai așteptată ediție Australian Open din istorie. O generație nouă de superstaruri vine la Melbourne cu obiectivul de a provoca sau chiar opri ascensiunea legendelor din tenis. Poate Rafael Nadal să câștige al 21-lea titlu de Grand Slam sau va reuși Daniil Medvedev să cucerească două Grand Slam-uri consecutive, după victoria sa memorabilă de la New York? Va reuși Emma Răducanu să repete succesul de la US Open sau va câștiga favorita locală, Ash Barty, un al treilea titlu de Grand Slam? Simona Halep, Sorana Cîrstea, Irina Begu, Jaqueline Cristian și Gabriela Ruse vor fi reprezentantele României pe tabloul principal de la Melbourne.
https://www.tvmania.ro/australian-open-incepe-saptamana-viitoare-in-exclusivitate-la-eurosport-330313

MODIFICĂRI DE ULTIMĂ ORĂ LA PRO TV: „MASTERCHEF” VA FI DIFUZAT DE DOUĂ ORI PE SĂPTĂMÂNĂ

De miercuri, 12 ianuarie, „MasterChef” revine la Pro TV cu un nou sezon după mai bine de 2 ani de absență. Joseph Hadad, Chef Foa și Radu Dumitrescu intră în rolul de jurați ai cunoscutei emisiuni culinare. Deși inițial a anunțat că show-ul va fi pe post de trei ori pe săptămână, Pro TV a revenit cu modificări. Noul sezon „Masterchef” va putea fi vizionat, începând de miercuri, 12 ianuarie, de două ori pe săptămână. Mai precis, potrivit ultimelor modificări aduse grilei de programe, „MasterChef” se va vedea la Pro TV doar în serile de miercuri și joi, de la 20.30.
https://www.tvmania.ro/modificari-pro-tv-masterchef-330283

Orange Services a fost preluată direct de acționarul majoritar al Orange România

Atlas Services Belgium, acționarul majoritar al Orange România, liderul local al pieței de telecomunicații, a preluat toate acțiunile Orange Services, companie de servicii tehnologice. Compania era controlată integral și direct de Orange România, potrivit temene.ro. În 2020, conform celor mai recente date publice disponibile, Orange Services a raportat afaceri de 236,99 milioane de lei, de la 207,2 milioane de lei, iar profitul net s-a dublat, la 20,7 milioane de lei. Compania numără aproape 1.070 de angajați. Orange România este liderul pieței de telecomunicații, cu un business anual de peste un miliard de euro. Atlas Services Belgium controlează 99,2% din acțiunile Orange România, restul revenind Radcom Inv, unde asociați sunt Liliana Rodica Dogaru - 50% și Computerland România - 50%. Asociatul unic al Computerland Romania este Nicolae Badea, conform termene.ro.
https://www.profit.ro/stiri/orange-services-a-fost-preluata-direct-de-actionarul-majoritar-al-orange-romania-20545146

Pragma Computers depășește Orange în lupta pentru computerele Armatei

Pragma Computers a câștigat o licitație pentru furnizarea de soluții antivirus către 11 unități ale Ministerului Apărării Naționale. Estimat la 7,82 milioane de lei, fără TVA, contractul a fost atribuit pentru 6,55 milioane de lei, fără TVA. La procedura de atribuire au participat și Orange Romania și ETA2U. Pragma Computers va livra aproape 1.000 de licențe antivirus, potrivit caietului de sarcini. Licitația a fost inițiată de Comandamentul Apărării Cibernetice (CApC), structura specializată din subordinea Statului Major al Apărării, responsabilă de dezvoltarea, protejarea și asigurarea unei reziliențe ridicate la amenințările provenite din spațiul cibernetic, a infrastructurilor și serviciilor de tehnologia informației ce susțin capabilitățile militare ale structurii de forțe.
https://www.profit.ro/stiri/pragma-computers-depaseste-orange-in-lupta-pentru-computerele-armatei-20540394

CEO-ul Signal a demisionat

CEO-ul Signal, Moxie Marlinspike, a demisionat. Până la numirea unui nou CEO, rolul acestuia este preluat de Brian Acton, unul din fondatorii WhatsApp. În primăvară era relatat că alternativele la WhatsApp, în special Telegram și Signal, au câștigat un contingent însemnat de utilizatorii, începând cu momentul în care WhatsApp a anunțat politicile prin care va partaja datele personale cu Facebook. Cu 50,6 milioane de utilizatori noi, Signal creștea în urmă cu un an cu 5.001% față de ianuarie 2020.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/ceo-ul-signal-a-demisionat-20546233

O campanie inedită de spam vizează zeci de mii de români. Atacatorii trimit e-mailuri de șantaj ca răspunsuri automate pentru a păcăli filtrele și a înșela țintele

Cercetătorii în securitate informatică de la Bitdefender au depistat o nouă modalitate prin care atacatorii au reîmpachetat o campanie amplă de mesaje de șantaj care păcălesc țintele că atacatorii ar avea acces la toate conturile și ar deține imagini compromițătoare despre activitatea lor online. De acestă dată, atacatorii se folosesc mailuri care par a fi răspunsuri trimise automat la corespondențe inițiate de către victimă, în speranța că acestea vor trece de filtrele de spam și vor ajunge în inbox-ul utilizatorilor. Campania semnalată inițial în vară vizează acum mai ales țări din Europa de Est, în special România, Croația și Ungaria. Încă din luna iulie, hackerii bombardează cât mai multe potențiale ținte cu mesaje înșelătoare în speranța că vor păcăli naivii să le cadă în plasă. Atacatorii se folosesc de pretextul unor breșe de securitate care ar fi expus conturile și parolele victimelor și susțin că ar fi cumpărat de la alți hackeri datele de acces pe care acestea le folosesc. Asta le-ar fi permis ulterior să instaleze diverse amenințări informatice pe sistemul compromis și, deci, să spioneze întreaga activitate online a celui șantajat, inclusiv să aibă înregistrări video și audio cu momente intime din viața personală a țintei.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/foto-o-campanie-inedita-de-spam-vizeaza-zeci-de-mii-de-romani-atacatorii-trimit-e-mailuri-de-santaj-ca-raspunsuri-automate-pentru-a-pacali-filtrele-si-a-insela-tintele-20545937

România are deficit de 25.000 de profesionişti în IT. Lista posturilor cel mai greu de ocupat

"Dacă în 2019 aveam un deficit de aproximativ 15.000 de profesionişti IT pe an, acum acest deficit a crescut la aproximativ 25.000. Problema nu este doar în România, ci la nivel global avem un deficit extrem de mare pentru talentul tech. În Europa se estimează că lipsesc aproximativ 500.000 de profesionişti tech până în anul 2025", a spus Anca Giurca, Managing Partner la Loginro, într-un scurt interviu acordat pentru Economica.net. Ana Giurca, Managing Partner la Loginro: Motivele ţin de dimensiunea pool-ului (bazinului n. red.) de talent, estimat la aproximativ 160.000 faţă de nevoile companiilor de a recruta. Dacă în 2019 aveam un deficit de aproximativ 15.000 de profesionişti IT pe an, acum acest deficit a crescut la aproximativ 25.000. Problema nu este doar în România, ci la nivel global avem un deficit extrem de mare pentru talentul tech. În Europa se estimează că lipsesc aproximativ 500.000 de profesionişti tech până în anul 2025. În general, în piaţa IT, cam toate rolurile sunt greu de închis pentru că este o piaţă foarte competitivă, în care cei mai mulţi dintre angajatori cresc. Conform unui sondaj realizat de Loginro în randul companiilor din tech, se disting totuşi câteva roluri mai greu de recrutat – în zona de dezvoltare, atât dezvoltatori full stack, backend, cât şi frontend, arhitecţi. Un rol pentru care a crescut extrem de mult dificultatea recrutării în ultimii doi ani (aproape s-a dublat) este cel de DevOps Engineer.
https://www.economica.net/romania-are-deficit-de-25-000-de-profesionisti-in-it-lista-posturilor-cel-mai-greu-de-ocupat_549316.html

Încasări record pentru industria de gaming pe telefon: 8 jocuri au reușit să treacă pragul de 1 miliard de dolari

Un număr record de opt jocuri mobile au generat mai mult de 1 miliard de dolari în venituri la nivel global din App Store și Google Play în 2021, arată datele Sensor Tower Store Intelligence. În total, aceste opt jocuri au avut venituri de 13,5 miliarde de dolari. PUBG Mobile și Honor of Kings au generat cele mai mari venituri la nivel mondial în acest an, acumulând fiecare 2,8 miliarde de dolari până în luna decembrie a anului trecut, în creștere cu 9% și, respectiv, 14,7% de la an la an. Pe locul 3 în acest an se află Genshin Impact, care a obținut venituri de 1,8 miliarde de dolari în 2021. Lansat pe 28 septembrie 2020, editorul miHoYo a continuat să ofere jocului o multitudine de actualizări, adăugând în mod regulat noi insule, personaje și caracteristici pentru a menține jucătorii implicați. Lansarea versiunii 2.1 din septembrie a arătat cât de eficiente pot fi aceste actualizări, lansarea sa declanșând o creștere de cinci ori a cheltuielilor jucătorilor de la o săptămână la alta. Până în prezent, Genshin Impact a generat 2,4 miliarde de dolari la nivel mondial din App Store și Google Play.
https://www.economica.net/incasari-record-pentru-industria-de-gaming-pe-telefon-8-jocuri-au-reusit-sa-treaca-pragul-de-1-miliard-de-dolari_551050.html

O companie românească digitalizează administrația publică din state din Africa de Est și America Latină

Arxia, companie românească cu experiență de 20 de ani în crearea de soluții informatice și consultanță în domeniul digitalizării, inclusiv a instituțiilor publice din România și din afara țării, se extinde în două piețe în plină dezvoltare din Africa de Est și America de Sud, respectiv în Uganda și Chile. Compania își propune ca, prin proiectele pe care le dezvoltă în aceste regiuni, să contribuie la transformarea digitală a societăților și la construcția ecosistemelor digitale din Africa de Est și America Latină, pe două paliere: digitalizare instituțională și dezvoltarea industriei de IT locale. Pentru sectorul public, proiectele implică creșterea capacității administrative de livrare și evaluare a proiectelor de consultanță în IT, pregătirea personalului administrativ și guvernamental prin transfer de cunoștințe și implementarea de soluții informatice. În ceea ce privește industria IT, Arxia susține programe de asistență pentru dezvoltarea de cunoștințe tehnice avansate în domenii precum: inteligență artificială, securitate cibernetică și arhitectură software.
https://www.economica.net/o-companie-romaneasca-digitalizeaza-administratia-publica-din-state-din-africa-de-est-si-america-latina_552907.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL