×

Revista presei -- Data și ora publicării: 20.10.2021 12:25:21

REVISTA PRESEI / 20 oct 2021 /



...
Șeful secției Sport din TVR, reclamă mascată de 45.000 euro
Cine sunt mogulii presei în UE? Comisia Europeană lansează o cerere de propuneri pentru a extinde sistemul de monitorizare a proprietăţii asupra mass-media la toate statele membre
Warner TV se lansează sâmbătă în România
CNA vine să ne ia? Guvernul pregătește un nou instrument pentru limitarea libertății de exprimare: CNA va avea puterea de a elimina clipuri postate în ONLINE.
Doliu în mass-media. Octavian Iordăchescu, producător TVR, co-director al festivalului Cerbul de Aur şi fondator Radio Vacanţa, a murit 19 octombrie 2021, 15:39deNews.ro
Proprietarul PRO TV își anunță strategia
Turcan critică atitudinea Consiliului Naţional al Audiovizualului în privinţa modului în care au fost difuzate campaniile anti-vaccinare de unele televiziuni
Corneliu Porumboiu despre dosarul DIICOT: Prejudiciul invocat de procurori e de 26.555 lei, din 2014 / Acuzațiile care mi se aduc nu sunt adevărate
Google a prezentat seria de telefoane Pixel 6 / Costul unui aparat începe de la 600 de euro
Facebook vrea să-şi schimbe numele
STUDIU Facebook rămâne cea mai populară platformă de social media în rândul românilor / 43% dintre români consideră că televiziunea este principala sursa de informare, iar 48% aleg să citească mai frecvent știri online
Autoritatea din Comunicaţii a scos din funcţiune aproape 80 de amplificatoare de semnal care nu aveau marcajul CE sau erau puse în funcţiune incorect
Filme de Crăciun, din 24 octombrie la DIVA
Vizionarea de conţinut pe Netflix a crescut cu 14% în orele în care Facebook a fost indisponibil
Uma Thurman va fi fondatoarea The Huffington Post într-un serial Showtime
Gala MTV Europe Music Awards 2021, transmisă live din Budapesta pe 14 noiembrie
Maestrul comediei Mel Brooks, 95 de ani, pregăteşte a doua parte a „History of the World”
MTV menţine gala EMA în Ungaria, în semn de solidaritate faţă de comunitatea LGBTQ+
Regizorul şi producătorul M. Night Shyamalan, preşedintele juriului internaţional al Berlinalei 2022
Mel Gibson va juca într-un serial prolog „John Wick”
ANCOM a scos din funcţiune 80 de amplificatoare de semnal GSM neconforme. Utilizarea acestora provoca interferenţe prejudiciabile spectrului de frecvenţe radio
Gersim Impex, distribuitor de telefoane mobile şi tablete, a luat un credit de 15,5 mil.euro de la ING Bank pentru a introduce noi deviceuri în ofertă.
Daniel Rusen, director de marketing şi operaţiuni al Microsoft România: „Dacă pui în mâna utilizatorilor o aplicaţie digitală aceştia o vor folosi.
Programul SuperCoders by Orange aşteaptă copii cu vârste între 10 şi 14 ani din toată ţara care vor să îşi dezvolte abilităţile digitale
Vodafone lansează Eco-SIM-urile fabricate din plastic reciclat
Arcane, primul serial produs de Riot Games, va debuta pe 7 noiembrie pe Netflix și Twitch
Statele Uniunii Europene au agreat programul de lucru pentru Centrele de Inovare Digitală
IBM lansează peste 170 de parteneriate, inclusiv în România, pentru a îmbunătăți competențele digitale a 30 de milioane de oameni
ANCOM atrage atenția cu privire la utilizarea amplificatoarelor de semnal
Bătălia titanilor: maeștrii Cannes-ului se întorc la București între 22 și 31 octombrie! - Biletele pentru ce-a de-a 12-e ediție Les Films de Cannes à Bucarest sunt în vânzare –
DERAPAJ. Cozmin Guşă, la Gold FM: „Vaccinul nu e vaccin!”. Atac la Libertatea si la Bendeac: "Mi s-a părut că e bisexual"
S-a stins Octavian Iordăchescu, „tatăl” Duminicii în Familie, emisiunea cu Mihaela Rădulescu. Din arhivă, povestea celebrei emisiuni, spusă chiar de Iordăchescu
SERIA „FEMEIA FANTASTICĂ” CONTINUĂ! GAL GADOT VA ÎMBRĂCA COSTUMUL SUPEREROINEI ÎN „WONDER WOMAN 3”
ASIA EXPRESS CONTINUĂ! CARE ESTE CEA DE-A DOUA ECHIPĂ CARE PLEACĂ SPRE GEORGIA
FILMELE DE LA CANNES 2021 SE VĂD LA BUCUREȘTI
CATHERINE ZETA-JONES, FASCINATĂ DE BUCUREȘTI. A ÎNCEPUT FILMĂRILE PENTRU SERIALUL NETFLIX „WEDNESDAY”
DIVA ANUNȚĂ UN MARATON DE FILME DE CRĂCIUN. ÎNCEPE ÎN WEEKEND
Netflix a crescut peste așteptări în ultimele luni și are 213 milioane de useri pe plan mondial
Studiu Bitdefender: Românii preferă să memoreze parolele şi să le refolosească 19 octombrie 2021, 11:35deGeorge-Andrei Cristescu
Spotify angajează pentru a-și crește vânzările de publicitate în Europa, Australia și Canada

...
Șeful secției Sport din TVR, reclamă mascată de 45.000 euro

Postul public de televiziune se confruntă de câteva săptămâni cu un scandal intern pe probleme de integritate. Dorin Chioțea, noul șef al secției Sport, este acuzat de Sindicatul MediaSind din TVR că a făcut publicitate mascată clinicii Sanador, în timpul unui reportaj în direct efectuat la începutul pandemiei, în martie 2020, de la clinica Sanador, scrie Gazeta Sporturilor. Dorin Chioțea, noul șef al secției Sport din TVR, este învinuit de Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind că a făcut reclamă mascată pe post clinicii Sanador, cu care erau în relații contractuale atât el, cât și soția sa. În 2020, instituția medicală a plătit familiei Chioțea peste 45.000 de euro pentru prestații de marketing și publicitate.
https://flux24.ro/seful-sectiei-sport-din-tvr-reclama-mascata-de-45-000-euro/

Cine sunt mogulii presei în UE? Comisia Europeană lansează o cerere de propuneri pentru a extinde sistemul de monitorizare a proprietăţii asupra mass-media la toate statele membre

Comisia Europeană a lansat marţi o a doua cerere de propuneri privind sistemul de monitorizare a proprietăţii asupra mass-media, un proiect cofinanţat de UE, care va evalua în mod sistematic cadrele juridice relevante, precum şi riscurile în ceea ce priveşte transparenţa proprietăţii asupra mass-media, transmite News.ro. ”Astăzi, 18 octombrie, Comisia a lansat o a doua cerere de propuneri privind sistemul de monitorizare a proprietăţii asupra mass-media, un proiect cofinanţat de UE. Această cerere de propuneri va completa aria de acoperire a primului proiect-pilot în curs şi va furniza o bază de date naţională privind proprietatea asupra mass-media în celelalte 12 state membre care nu au făcut obiectul primei ediţii”, a informat CE. Sistemul de monitorizare a proprietăţii asupra mass-media va evalua în mod sistematic cadrele juridice relevante, precum şi riscurile în ceea ce priveşte transparenţa proprietăţii asupra mass-media. ”Acesta va prezenta, de asemenea, riscuri potenţiale la adresa pluralismului mass-media şi va oferi informaţii valoroase pentru o mai bună înţelegere a pieţei mass-media de ştiri. Instrumentul va pune aceste informaţii la dispoziţia tuturor prin intermediul unei platforme online interactive, afişând rezultatele în formate adaptate nevoilor diferiţilor utilizatori”, precizează CE. Consorţiile interesate care îşi desfăşoară activitatea în domeniul libertăţii şi pluralismului mass-media la nivel european, regional şi local îşi pot depune candidatura până la 15 decembrie. Cuantumul maxim al sprijinului alocat de UE acestui proiect este de 500.000 de euro. Iniţiativa face parte dintr-un efort mai amplu în domeniul libertăţii şi pluralismului mass-media, astfel cum se subliniază în Planul de acţiune pentru democraţia europeană. Sunt, de asemenea, disponibile mai multe informaţii cu privire la această cerere de propuneri şi la alte cereri legate de mass-media, fie în desfăşurare, fie în curs de pregătire.
https://www.g4media.ro/cine-sunt-mogulii-presei-in-ue-comisia-europeana-lanseaza-o-cerere-de-propuneri-pentru-a-extinde-sistemul-de-monitorizare-a-proprietatii-asupra-mass-media-la-toate-statele-membre.html

Warner TV se lansează sâmbătă în România

Warner TV se lansează oficial în acest weekend în România, din 23 octombrie, noua televiziune promițând „Entertainment Nelimitat”, informează Media Expres. Warner TV aduce telespectatorilor conținut premium, blockbustere și seriale apreciate în întreaga lume, garantând o experiență de divertisment variată, notează Media Expres. Producții precum trilogia „Stăpânul Inelelor” (”The Lord of the Rings”), „Cavalerul Negru” (”The Dark Night”), „Sucker Punch: : Evadare din realitate” (”Sucker Punch”), maraton „Destinație Finală” (”Final Destination”) sau „Coșmar pe Elm Street” (”A Nightmare on Elm Street”), dar și filme care au făcut istorie precum „Dirty Dancing” sau „Operation Pacific”, toate se vor regăsi în grila Warner TV România. Warner TV emite deja în Franța și Germania și se poziționează astfel ca parte din unul dintre cele mai cunoscute branduri media din lume, Warner Bros. Marion Rathmann, vicepreședinte Entertainment Channels în Germania, Polonia, România și Marea Britanie la WarnerMedia, a declarat: „Warner Bros este o marcă mult mai cunoscută iar rebrandingul ne va ajuta să facem televiziunea accesibilă unui public și mai larg. Și asta pentru că aproape niciun alt brand nu reprezintă o poveste creativă și autentică la nivel global. Cu producțiile noastre programate pentru această toamnă, oferim spectatorilor și fanilor noștri Entertainment Nelimitat sub marca Warner TV. ”
https://www.forbes.ro/warner-tv-se-lanseaza-sambata-romania-234182

CNA vine să ne ia? Guvernul pregătește un nou instrument pentru limitarea libertății de exprimare: CNA va avea puterea de a elimina clipuri postate în ONLINE.
Avocat: Suntem cel puțin în anticamera unei societăți totalitare

Săptămâna trecută, o știre privitoare la extinderea ariei de control a CNA și asupra conținutului audio/ video distribuit în online trecuse neobservată. Site-ul Profit.ro scria despre un proiect de modificare a Legii Audiovizualului care fusese amânat de trei ori. Dacă proiectul nu ar fi fost oprit de la dezbateri de trei ori, până acum CNA ar fi avut, deja, control asupra a ceea ce este postat pe internet sub formă de conținut audio sau video. Inițiatorul acestui act normativ era Guvernul, prin Ministerul Culturii și urmărea să transpună, în literă și spirit, Directiva UE 1808/ 2018, privind serviciile mass-media audiovizuale. Acum, după trei amânări, Guvernul interimarului Cîțu a trimis din nou proiectul în Parlament. Se propune, printre altele, redefinirea noțiunilor de „serviciu media audiovizual”, „program”, „retransmisie”, „comunicare comercială”, „sponsorizare”, „plasare de produse”, „licență audiovizuală” și „codare”. Sunt propuse definiții noi pentru noțiunile de „serviciu de platformă de partajare”, „material video generat de utilizator”, „decizie editorială”, „furnizor de platformă de partajare” și „autorizare servicii media audiovizuale la cerere”, etc. În proiectul de lege se mai arată că CNA are „dreptul de a restricționa un serviciu media audiovizual dacă acesta incită la ură, violență sau instigă la terorism, ori dacă reprezintă un risc pentru sănătatea sau securitatea publică”. Oare asta să fie la ce s-a referit Raed Arafat când a spus că „ar trebui tăiat microfonul” persoanelor care au altă părere, față de autorități, în ceea ce privește un tratament medical?
https://r3media.ro/cna-vine-sa-ne-ia-limitarea-libertatii-de-exrpimare-societate-totalitara/

Doliu în mass-media. Octavian Iordăchescu, producător TVR, co-director al festivalului Cerbul de Aur şi fondator Radio Vacanţa, a murit 19 octombrie 2021, 15:39deNews.ro
Octavian Iordăchescu, scenarist de televiziune, co-director al festivalului Cerbul de Aur şi fondator al Radio Vacanţa, a murit la vârsta de 78 de ani, a anunţat Televiziunea Română, marţi, într-un comunicat. ŞTIRI PE ACEEAŞI TEMĂ Interimat după interimat. Scandalul din Coaliţie blochează rezolvarea ... Autor al multor producţii radio şi TV, co-director al festivalului internaţional Cerbul de Aur de la Braşov între anii 1992 şi 1994, scenarist al primului film de divertisment realizat după 1989, „Castelele lui Dracula”, selecţionat la Festivalul Internaţional de la Montreux, Octavian Iordăchescu „a fost unul dintre oamenii care au clădit universul radio-TV din ţara noastră”. În Televiziunea Română, a fost redactor şef şi director de programe, fiind distins cu numeroase premii pentru activitatea sa, inclusiv Premiul APTR pentru organizarea festivalului internaţional Cerbul de Aur, în 1992. În ultimii ani, Octavian Iordăchescu a fost co-producător al mai multor emisiuni TVR, precum „37 de grade Celsius”, „Hai-Hui”, „Ne vedem la TVR” şi „Femei de 10, bărbaţi de 10”. Absolvent al Facultăţii de Litere, istorie şi Filosofie, a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, din Iaşi, cunoscutul om de media a publicat volumul de proză scurtă „Aici, Radio – Vacanţa”, în 1977, şi volumul de amintiri „Ion Vova cel cumplit”, în anul 2007. După facultate, s-a angajat reporter la Radio Iaşi, a fost apoi redactor, secretar general de redacţie la Radio Bucureşti, redactor-şef şi director de programe la Televiziunea Română. A lucrat pentru emisiunea „Ora Veselă", alături de realizatorii Octavian Sava, Marin Traian, Grigore Pop, Silviu Georgescu, Eduard Jurist, Stelian Filip, Manole Pavel Dan, alături de mentorul tuturor, regizorul artistic Ion Vova, sufletul acestei emisiuni. Între 1967 şi 1984, a fondat şi a condus ca redactor-şef postul Radio Vacanţa, ce difuza o serie de emisiuni cu profil turistic, timp de 5 luni, în 5 limbi, pe tot litoralul românesc. În 1973, a fondat Programul III, Radio pentru Tineret. „Prin cariera sa dedicată publicului, Octavian Iordăchescu rămâne un reper al industriei de televiziune şi radio, o lume care a rămas mai săracă, odată cu trecerea lui în nefiinţă”, a mai transmis TVR.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/doliu-mass-media-octavian-iordachescu-producator-tvr-co-
director-festivalului-cerbul-aur-fondator-radio-vacanta-murit 1_616ebc0c5163ec42718cf1cf/index.html

Proprietarul PRO TV își anunță strategia
Didier Stoessel, directorul executiv al grupului Central European Media Enterprises (CME), proprietarul PRO TV, preluat în toamna anului 2019 de grupul ceh PPF, al cărui proprietar, miliardarul Petr Kellner, a decedat ulterior într-un accident de elicopter, a prezentat strategia de viitor, insistând pe conținut și Video-on-Demand. Stoessel se referă, în special, la aplicația Voyo, care este puternic promovată în ultima perioadă și de PRO TV, scrie Pagina de Media. CITEȘTE ȘI Facebook schimbă regulile legate de atacarea persoanelor publice pe platformele sale „Strategia noastră poate fi rezumată în două cuvinte: conținut și VOD (nr.red. Video-On-Demand). Investim puternic într-o strategie de conținut, care prezintă formate internaționale și locale, de ficțiune și non-ficțiune și competiții sportive. Serviciile VOD nu sunt încă ceva mainstream, veniturile fiind încă sub media europeană, dar vedem acest segment ca unul cu un potențial mare de creștere. Performanța Voyo a depășit așteptările noastre”, a spus Stoessel, pentru ceetv.net. Despre strategia legată de Voyo, Stoessel a mai spus că „în ultimele 12 luni am observat că jucătorii de pe piețele locale pot concura și pot co-exista destul de bine cu marii jucători internaționali. Pe măsură ce vor crește abonații la aplicațiile video-on-demand, atunci vom vedea o creștere semnificativă pentru Voyo. În Republica Cehă și Slovacia, rezultatele în zona de digital după 12 luni de la achiziție sunt peste așteptările noastre.”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/proprietarul-pro-tv-isi-anunta-strategia-20434921

Turcan critică atitudinea Consiliului Naţional al Audiovizualului în privinţa modului în care au fost difuzate campaniile anti-vaccinare de unele televiziuni

Ministrul demis al Muncii, Raluca Turcan, a criticat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), despre care spune că a fost ”absent” atunci când la unele televiziuni şi posturi de radio au fost duse campanii împotriva vaccinării. ”Solidaritatea ar trebui să se manifeste în spaţiul de comunicare şi la televiziuni şi radio şi social media. Dacă mă întrebaţi, cred că CNA-ul a fost absent, pentru că am avut campanii anti-vacciniste susţinute nu doar de ţări care nu au nicio legătură cu NATO şi Uniunea Europeană, care au fost întreţinute şi susţinute. Dacă mă întrebaţi pe mine, tot ceea ce înseamnă curent anti-vaccinist ar trebuit preîntâmpinat în acord cu instituţiile şi cu paginile de comunicare pe social media astfel încât să numai fim victimele unor campanii de dezinformare şi descurajare a populaţiei”, a afirmat Raluca Turcan marţi seară, la Digi 24, conform news.ro. Ea a subliniat importanţa solidarităţii, despre care susţine că trebuie să plece ”de la vârf, până la celula societăţii, care este familia”.
https://www.g4media.ro/turcan-critica-atitudinea-consiliului-national-al-audiovizualului-in-privinta-in-privinta-campaniilor-anti-vaccinare.html

Corneliu Porumboiu despre dosarul DIICOT: Prejudiciul invocat de procurori e de 26.555 lei, din 2014 / Acuzațiile care mi se aduc nu sunt adevărate

Regizorul Corneliu Porumboiu arată într-un comunicat de presă că prejudiciul invocat de procurorii DIICOT în dosarul de presupusă evaziune fiscală este de doar 26.555 de lei și ar proveni din relația dintre firma sa cu un singur furnizor, derulată în anul 2014. Porumboiu a spus că ”niciuna dintre acuzațiile care mi se aduc mie sau societății mele nu sunt adevărate iar documentele care atestă netemeinicia acuzațiilor vor fi prezentate în cadrul contestațiilor pe care urmează să le formulez”. În plus, regizorul arată că ”este regretabil că, deși dosarul penal este format în anul 2016 și privește raporturi contractuale din 2014, niciodată până la punerea mea sub acuzare din data de 18.10.2021 nu mi s-a solicitat vreo lămurire privind raporturile contractuale vizate”. Regizorul Corneliu Porumboiu și producătorul de film Ada Solomon au fost aduși luni la DIICOT și puși sub acuzare pentru evaziune fiscală și spălare de bani. Dosarul penal privește circa o sută de persoane și firme, printre care și casele de film Pro Cinema și Castel Film. Procurorii DIICOT susțin că firmele și persoanele implicate ar fi apelat la firme fantomă pentru a-și reduce TVA-ul şi impozitul pe profit. Spre exemplu, în cazul Adei Solomon ar fi vorba de două facturi considerate false, una de 2000 de lei şi alta de 200 de lei. Comunicatul integral al regizorului Corneliu Porumboiu: La data de 18.10.2021 am fost audiat de către DIICOT STRUCTRURA CENTRALĂ într-un dosar privind săvârșirea infracțiunilor de evaziune fiscală și spălare de bani. Prejudiciul invocat de DIICOT în sarcina mea și a societății mele este în cuantum total de 26.555 Lei și provine exclusiv din relația comercială dintre societatea mea cu un singur furnizor, derulată în anul 2014. Acuzațiile personale care mi se aduc rezultă din calitatea mea de administrator al societății. Niciuna dintre acuzațiile care mi se aduc mie sau societății mele nu sunt adevărate iar documentele care atestă netemeinicia acuzațiilor vor fi prezentate în cadrul contestațiilor pe care urmează să le formulez. În calitatea mea de scenarist și regizor nu am supravegheat direct raporturile comerciale care fac obiectul dosarului penal iar ca administrator al societății am delegat aceste domenii de activitate unor persoane competente. Am încredere că analizarea documentelor pe care le voi prezenta parchetului va duce la înlăturarea oricărui dubiu privind nevinovăția mea și a societății mele. Este însă regretabil că, deși dosarul penal este format în anul 2016 și privește raporturi contractuale din 2014, niciodată până la punerea mea sub acuzare din data de 18.10.2021 nu mi s-a solicitat vreo lămurire privind raporturile contractuale vizate. Mai mult, deși dosarul vizează peste 100 de persoane și un prejudiciu total de aproape 10 milioane Lei, numele meu este vehiculat în mod disproporționat prin raportare la prejudiciul, și acesta neadevărat, de 26.555 Lei care mi se impută. Am încredere că justiția va remedia cât mai repede această eroare. Context. Producătorul de film Ada Solomon şi regizorul Corneliu Porumboiu sunt reprezentanţi ai noului val al cinematografiei române, care a câştigat premii naţionale şi internaţionale. Ada Solomon a produs lungmetrajul „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude. Filmul a câștigat Ursul de Aur în acest an la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin. Ada Solomon a produs şi „Aferim!”, regizat tot de Radu Jude. Filmul a câştigat premiul Gopo în 2016. Regizorul Corneliu Porumboiu a câştigat mai multe premii naţionale şi internaţionale, cum ar fi premiul „Camera d’Or” pentru primul său lungmetraj „A fost sau n-a fost?” (2005), premiul Juriului la Festivalul Internațional de Film de la Cannes în secțiunea „Un Certain Regard” pentru ” Polițist, adjectiv”, al doilea film scris și regizat de Corneliu Porumboiu (2009).
https://www.g4media.ro/corneliu-porumboiu-despre-dosarul-diicot-prejudiciul-invocat-de-procurori-e-de-26-555-lei-din-2014-acuzatiile-care-mi-se-aduc-nu-sunt-adevarate.html

Google a prezentat seria de telefoane Pixel 6 / Costul unui aparat începe de la 600 de euro

Dincolo de toate motivele pentru care Google îşi laudă noile smartphone-uri, preţul este principalul argument al seriei Pixel 6, susține News.ro într-o prezentare a noii game de telefoane a companiei Google. Pixel 6 va costa de la 600 de dolari, iar preţurile lui Pixel 6 Pro încep de la 900 de dolari – preţuri surprinzător de bune pentru noile flagship-uri ale gigantului american. Principalul atu hardware al seriei Pixel 6 este noul chipset Tensor, dezvoltat intern de Google, care-l laudă pentru abilităţile pe partea de inteligenţă artificială, însă se fereşte să ofere detalii privind performanţa. Se ştie că Tensor are 8 nuclee, două de mare putere, două de mijloc şi patru low-power. Oficialii companiei spun că acesta s-ar compara cu Snapdragon 888, ceea ce înseamnă că Google nu a reuşit să stoarcă la fel de multă performanţă din propriul chipset precum a făcut Apple, care a surclasat Intel.
https://www.g4media.ro/video-google-a-prezentat-seria-de-telefoane-pixel-6-costul-unui-aparat-incepe-de-la-600-de-euro.html

Facebook vrea să-şi schimbe numele

Compania americană Facebook, care guvernează mai multe platforme sociale şi produse hardware, ar putea primi un nume nou, scrie The Verge. Surse anonime din cadrul Facebook susţin că este o chestiune de zile până când compania americană va anunţa schimbarea numelui. Aceasta ar putea avea loc pe 28 octombrie, când începe conferinţa Connect. Noua denumire a companiei Facebook este un secret bine păzit în interiorul companiei și nu este cunoscută pe scară largă, nici măcar în rândul conducerii de top.
https://www.g4media.ro/facebook-vrea-sa-si-schimbe-numele.html

STUDIU Facebook rămâne cea mai populară platformă de social media în rândul românilor / 43% dintre români consideră că televiziunea este principala sursa de informare, iar 48% aleg să citească mai frecvent știri online

Facebook rămâne cea mai populară platformă de social media, cu o acoperire de 93% în rândul utilizatorilor români de Internet din mediul urban, în timp ce 43% consideră televiziunea ca principala sursă de informare, arată rezultatele unui studiu, publicat marţi, citat de Agerpres. Conform cercetării New Media Adoption, realizată de agenţia de media Spark Foundry, membră a Publicis Groupe România, comparativ cu anii anteriori, românii au folosit mediul online într-o măsură mai mare. Astfel, au fost mai prezenţi pe platforme (53%) şi pe reţelele sociale (48%) şi au făcut mai multe plăţi (55%) şi cumpărături online (52%). Totodată, restricţiile şi limitările acestei perioade i-au determinat să citească mai frecvent ştiri online (48%) şi să se uite mai des la filme şi seriale (43%). În acelaşi timp, în contextul pandemiei, utilizatorii de Internet din mediul urban au accesat reţelele de socializare în special pentru a-şi ocupa timpul liber, pentru a se relaxa (65%), dar şi pentru a păstra legătura cu cei dragi (64%), motive regăsite în special la persoanele mature, cu vârsta peste 45 de ani.
La capitolul celor mai accesate platforme social media, Facebook continuă să fie cea mai populară, cu 93% dintre sufragii în mediul urban, fiind folosită de toate grupele de vârstă, dar mai ales de către persoanele de peste 55 de ani (98%).
https://www.g4media.ro/studiu-facebook-ramane-cea-mai-populara-platforma-de-social-media-in-randul-romanilor-43-dintre-romani-considera-ca-televiziunea-este-principala-sursa-de-informare-iar-48-aleg-sa-citeasca-mai-frecv.html

Autoritatea din Comunicaţii a scos din funcţiune aproape 80 de amplificatoare de semnal care nu aveau marcajul CE sau erau puse în funcţiune incorect

De la începutul acestui an şi până la data de 1 octombrie, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a identificat şi scos din funcţiune aproape 80 de amplificatoare de semnal care nu aveau marcajul CE sau erau puse în funcţiune incorect. Autoritatea precizează că, pentru a fi folosite legal, amplificatoarele de semnal 2G/3G/4G trebuie să aibă marcajul CE şi pot fi puse în funcţiune doar de către operatorul de comunicaţii electronice al cărui semnal se doreşte amplificat sau cu acordul acestuia. ”Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) atrage atenţia asupra faptului că amplificatoarele de semnal 2G/3G/4G trebuie să îndeplinească anumite condiţii pentru a fi folosite legal. În primul rând, este necesar să aibă marcajul CE. În al doilea rând, acestea pot fi puse în funcţiune doar de către operatorul de comunicaţii electronice al cărui semnal se doreşte amplificat sau cu acordul acestuia. Utilizarea amplificatoarelor de semnal care nu îndeplinesc aceste condiţii poate cauza interferenţe prejudiciabile în spectrul de frecvenţe radio, afectând buna funcţionare a serviciilor de comunicaţii mobile. De la începutul acestui an şi până la data de 1 octombrie, Autoritatea a identificat şi scos din funcţiune aproape 80 de amplificatoare care nu aveau marcajul CE sau erau puse în funcţiune incorect”, arată ANCOM. Amplificatoarele de semnal GSM (denumite şi repetoare de semnal) sunt echipamente radio menite să preia semnalul emis de staţiile de bază 2G/3G/4G ale furnizorilor de servicii de comunicaţii de telefonie mobilă pentru a-l amplifica şi retransmite în interiorul clădirilor, oferind o putere îmbunătăţită a semnalului radio recepţionat de telefonul mobil. Serviciul de telefonie mobilă este asigurat prin propagarea undelor radio, propagare care poate fi afectată de diferite obstacole (relief, vegetaţie, structuri metalice, construcţii etc.) şi de condiţiile meteorologice. Calitatea serviciului de telefonie depinde şi de numărul de utilizatori conectaţi la o anumită staţie, volumul traficului generat de aceştia, precum şi de apariţia unor disfuncţionalităţi locale ca urmare a unor incidente sau lucrări programate etc.
https://psnews.ro/autoritatea-din-comunicatii-a-scos-din-functiune-aproape-80-de-amplificatoare-de-semnal-care-nu-aveau-marcajul-ce-sau-erau-puse-in-functiune-incorect-583888/

Filme de Crăciun, din 24 octombrie la DIVA

Postul de televiziune DIVA va difuza zilnic, începând din 24 octombrie, filme festive pentru toate vârstele. Vor fi difuzate filme de Crăciun în fiecare zi, întreaga zi, cu premiere marţea şi vinerea, de la ora 20:00, şi duminica, de la ora 16:00. Duminică, 24 octombrie aduce două filme în premieră - „Un Crăciun sub stele/Christmas by Starlight” (2020), de la ora 16:00, şi „Un Crăciun regal/ One Royal Holiday” (2020), de la ora 18:00. Avocata Annie Park (Kimberley Sustad) face un pact cu dezvoltatorul William Holt (Paul Campbell) pentru a salva cafeneau Starlight. Niciunul dintre ei nu se aşteaptă să găsească mult mai mult în această colaborare ce debutează ca o relaţie strict profesională. Când o mamă şi un fiu bat la uşă în timpul unui viscol, Anna Jordan (Laura Osnes) îi primeşte în casă, la adăpost. Când află că cei doi fac parte din familia regală, ea le arată cum sărbătoreşte comunitatea sa Crăciunul şi speră să îi impresioneze pe prinţul James Galant (Aaron Tveit) şi pe mama lui, regina Gabriella Galant (Victoria Clark). Marţi, 26 octombrie, de la ora 20:00, Charles Whitley (Ryan Paevey) află cum arată „Un Crăciun în viitor/ A Timeless Christmas” (2020), pentru că el călătoreşte din 1903 în 2020 şi descoperă o sărbătoare din secolul 21 alături de Megan (Erin Cahill).
https://www.news.ro/entertainment/filme-de-craciun-din-24-octombrie-la-postul-diva-1922401519202021101320435307

Vizionarea de conţinut pe Netflix a crescut cu 14% în orele în care Facebook a fost indisponibil

Vizionarea de conţinut pe Netflix a crescut cu 14% în orele în care Facebook a fost indisponibil la nivel global pe 4 octombrie, potrivit companiei. Netflix susţine că nu concurează doar cu alte servicii de streaming, precum Amazon Prime Video, HBO Max şi Disney Plus, ci şi cu diverse activităţi, precum jocurile video, şi chiar somnul. Pe 4 octombrie, când serviciile Facebook nu au funcţionat aproximativ şase ore, la nivel global, Netflix a înregistrat o creştere de 14% în ceea ce priveşte cifrele de vizionare. Compania a precizat că, potrivit estimărilor Nielsen, are 6% share din întreg timpul de vizionare TV pentru luna septembrie 2021 în SUA, cea mai mare piaţă a Netflix. Televiziunea prin cablu acoperă cea mai mare parte, 38%, urmată de radioteleviziune, cu 26%.
https://www.news.ro/cultura-media/vizionarea-de-continut-pe-netflix-a-crescut-cu-14-in-orele-in-care-facebook-a-fost-indisponibil-1922403720002021101020436324

Uma Thurman va fi fondatoarea The Huffington Post într-un serial Showtime

Actriţa Uma Thurman va juca rolul Ariannei Huffington, fondatoarea The Huffington Post şi membru în conducerea Uber, într-un serial Showtime, potrivit Variety. „Super Pumped” face cronica ascensiunii Uber şi este imaginat ca o antologie. Primul sezon este bazat pe cartea omonimă a lui Mike Isaac şi îl are în centru pe Travis Kalanick, CEO şi co-fondator al Uber, interpretat de Joseph Gordon-Levitt. Serialul va prezenta parcursul companiei de transport. Din distribuţia primului sezon fac parte, pe lângă Thurman şi Gordon-Levitt, KyleChandler, Elisabeth Shue, Kerry Bishé, Jon Bass, Bridget Gao Hollitt şi Babak Tafti. Fiecare sezon se va concentra pe o afacere importantă.
https://www.news.ro/entertainment/uma-thurman-va-fi-fondatoarea-the-huffington-post-intr-un-serial-showtime-1922405720002021100920436273

Gala MTV Europe Music Awards 2021, transmisă live din Budapesta pe 14 noiembrie

Gala MTV Europe Music Awards va fi transmisă anul acesta, live, de la Papp László Sportaréna din Budapesta. Publicul din România va putea urmări evenimentul pe data de 14 noiembrie pe MTV, începând de la ora 20.00 (pre show) şi orele 21.00 (main show). Gala va fi difuzată şi în reluare pe 15 noiembrie (orele 10.10, 14.25, 19.25, 22.45). „Cu o amprentă globală care cuprinde 180 de ţări şi nenumărate culturi, gala MTV EMA din 2021 va fi un prilej incredibil pentru ca publicul nostru să celebreze împreună muzica şi puterea ei de a depăşi orice graniţă”, a declarat Raffaele Annecchino, preşedinte şi CEO al ViacomCBS Networks International. „După o perioadă atât de lungă, sunt foarte fericit că evenimentul se va desfăşura la Budapesta, pe durata unei nopţi ce va fi cu siguranţă una extraordinară şi va răsuna la nivel global”.
https://www.news.ro/entertainment/gala-mtv-europe-music-awards-2021-transmisa-live-din-budapesta-pe-14-noiembrie-1922405119582021101920435744

Maestrul comediei Mel Brooks, 95 de ani, pregăteşte a doua parte a „History of the World”

Maestrul comediei Mel Brooks, 95 de ani, participă la scrierea celei de-a doua părţi a „History of the World Part I”, un serial în opt episoade comandat de platforma Hulu, a anunţat aceasta, la 40 de ani de la lansarea pe ecrane a acestei comedii burleşti. „Sunt nerăbdător să spun încă o dată adevărul despre toate poveştile false pe care toată lumea le-a crezut gândindu-se că fac parte din Istorie!”, a declarat cineastul într-un comunicat. Brooks este unul dintre puţinii creatori recompensaţi de-a lungul carierei cu toate premiile importante din divertisment: Emmy, Grammy, Oscar şi Tony, având titlul de „EGOT”.
https://www.news.ro/entertainment/maestrul-comediei-mel-brooks-95-de-ani-pregateste-a-doua-parte-a-history-of-the-world-1922400019572021101820435611

MTV menţine gala EMA în Ungaria, în semn de solidaritate faţă de comunitatea LGBTQ+

MTV a decis să menţină gala Europe Music Awards de anul acesta în Ungaria, în semn de solidaritate faţă de comunitatea LGBTQ+ şi în ciuda faptului că parlamentul ţării a adoptat în luna iunie o lege considerată homofobă, relatează Variety. Pusă în aplicare, legea - condamnată de companii importante internaţionale, inclusiv ViacomCBS, care deţine MTV - ar putea forţa ca producţii precum „Harry Potter”, „Modern Family” şi „Friends” să ajungă într-un slot de noapte la televiziuni. „Trebuie să fiu sincer cu voi, ca bărbat homosexual, sentimentele personale s-au îmbunătăţit”, a spus într-un memoriu trimis echipei Chris McCarthy, preşedinte şi CEO MTV Entertainment Group Worldwide. „După ce am aflat că această lege a trecut, prima reacţie a fost că ar trebui să mutăm evenimentul în altă ţară”.
https://www.news.ro/entertainment/mtv-mentine-gala-ema-in-ungaria-in-semn-de-solidaritate-fata-de-comunitatea-lgbtq-1922402219002021101620435496

Regizorul şi producătorul M. Night Shyamalan, preşedintele juriului internaţional al Berlinalei 2022

Regizorul, scenaristul şi producătorul M. Night Shyamalan a fost desemnat preşedintele juriului internaţional al ediţiei de anul viitor a Festivalului de Film de la Berlin. Cea de-a 72-a ediţie a Berlinalei va avea loc, cu prezenţă fizică, între 10 şi 20 februarie 2022. Directorul artistic al festivalului, Carlo Chatrian, a anunţat marţi că cineastul a acceptat invitaţia de a fi preşedintele juriului. Cineastul american, originar din Asia de Sud, s-a făcut remarcat cu thrillerul psihologic „The Sixth Sense” (1999), cu Bruce Willis în rol principal, care a primit şase nominalizări la Oscar şi a fost al doilea cel mai de succes film al anului, din punct de vedere al încasărilor.
https://www.news.ro/entertainment/regizorul-si-producatorul-m-night-shyamalan-presedintele-juriului-international-al-berlinalei-2022-1922401519002021101420435349

Mel Gibson va juca într-un serial prolog „John Wick”

Actorul Mel Gibson va juca într-un serial prolog „John Wick”, intitulat „The Continental”, comandat de Starz din 2018, informează Variety. Serialul va fi centrat pe mecanismele interne ale hotelului din franciza de filme cu Keanu Reeves în rol principal, care este un refugiu al asasinilor. „The Continental” va explora originea hotelului pentru asasini prin ochii şi acţiunile tânărului Winston Scott, care este atras în New York-ul anului 1975 pentru a se confrunta cu trecutul pe care credea că l-a lăsat în urmă.
https://www.news.ro/entertainment/mel-gibson-va-juca-intr-un-serial-prolog-john-wick-1922403519282021101320435314

ANCOM a scos din funcţiune 80 de amplificatoare de semnal GSM neconforme. Utilizarea acestora provoca interferenţe prejudiciabile spectrului de frecvenţe radio

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a scos din funcţiune în primele nouă luni ale anului aproape 80 de amplificatoare de semnal GSM a căror utilizare provoca interferenţe prejudiciabile spectrului de frecvenţe radio. ANCOM atrage atenţia asupra faptului că amplificatoarele de semnal 2G/3G/4G trebuie să îndeplinească anumite condiţii pentru a fi folosite legal. În primul rând, este necesar să aibă marcajul CE. În al doilea rând, acestea pot fi puse în funcţiune doar de către operatorul de comunicaţii electronice al cărui semnal se doreşte amplificat sau cu acordul acestuia. Conform specialiştlor, utilizarea amplificatoarelor de semnal care nu îndeplinesc aceste condiţii poate cauza interferenţe prejudiciabile în spectrul de frecvenţe radio, afectând buna funcţionare a serviciilor de comunicaţii mobile. De la începutul acestui an şi până în 1 octombrie, Autoritatea a identificat şi scos din funcţiune aproape 80 de amplificatoare care nu aveau marcajul CE sau erau puse în funcţiune incorect.
https://www.zf.ro/eveniment/ancom-a-scos-din-functiune-80-de-amplificatoare-de-semnal-gsm-20306485

Gersim Impex, distribuitor de telefoane mobile şi tablete, a luat un credit de 15,5 mil.euro de la ING Bank pentru a introduce noi deviceuri în ofertă.
”Piaţa se reaşază - când totul părea că este clar, au apărut jucători noi, cu preţuri competitive”

ING Bank România a acordat un credit de 15,5 milioane de euro companiei locale Gersim Impex, distribuitor de telefoane mobile şi tablete, pentru finanţarea capitalului de lucru. La finalul lunii septembrie 2021, ING a deschis conturile companiei Gersim şi a oferit facilitatea de credit pentru finanţarea capitalului de lucru, disponibilă sub formă de linie de descoperit de cont şi emitere de angajamente potenţiale. „Am colaborat foarte bine şi eficient cu reprezentanţii companiei Gersim, astfel că am reuşit să finalizăm implementarea creditului în mai puţin de două luni. Suntem bucuroşi să descoperim antreprenori români de succes, de care putem fi alături pentru a se dezvolta cât mai mult.Totodată, avem o viziune comună în ceea ce priveşte digitalizarea şi mobilitatea, întrucât ne concentrăm permanent ca toate operaţiunile bancare să poată fi realizate de pe telefonul mobil, de oriunde şi oricând, pentru toate diviziile băncii.”, spune Raluca Radbata, Sector Head Telecom, Media, Technology, în cadrul diviziei de Wholesale Banking, ING Bank România.
https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/gersim-impex-distribuitor-telefoane-mobile-tablete-luat-credit-15-5-20306430

Daniel Rusen, director de marketing şi operaţiuni al Microsoft România: „Dacă pui în mâna utilizatorilor o aplicaţie digitală aceştia o vor folosi.
Trebuie să petrecem mai mult timp gândind ce putem face ca oamenii să interacţioneze online cât mai uşor cu serviciile şi produsele pe care le oferim”

„Capitalul uman a fost factorul determinant în pandemiei, oamenii care s-au gândit cum să implementeze accelerat noile tehnologii şi ce să dezvolte pentru a fi mai agili şi pentru a continua activitatea. Tehnologia a fost un catalizator.” Contextul pandemic a împins utilizatori de toate vârstele spre mediul digital, astfel că pentru a menţine creşterea nu¬mărului de clienţi înre¬gistraţi în mediul online companiile care dez¬voltă sau oferă servicii în acest mediu trebuie să continue să găsească soluţii pentru a facilita accesul la tehnologie şi pentru a uşura interacţiunea clienţilor cu produsele şi ser¬viciile pe care le pot accesa în mediul online. „Dacă pui în mâna utilizatorilor o aplicaţie digitală aceştia o vor folosi, pentru că au văzut că este mai eficient, mai simplu şi e mai bine pentru ei. Deci, în continuare trebuie să petrecem din ce în ce mai mult timp pentru a ne gândi cum putem face ca aceşti clienţi să interacţioneze cât mai uşor cu serviciile şi produsele pe care le oferim în mediul online indiferent de industria în care activăm”, a spus Daniel Rusen, director de marketing şi operaţiuni în cadrul subsidiarei locale a gigantului american Microsoft, în cadrul videoconferineţi ZF High-Tech Innovation Summit 2021.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/video-daniel-rusen-director-marketing-operatiuni-microsoft-romania-20305307

Programul SuperCoders by Orange aşteaptă copii cu vârste între 10 şi 14 ani din toată ţara care vor să îşi dezvolte abilităţile digitale

Copiii cu vârste între 10 şi 14 ani sunt aşteptaţi să se înscrie în cadrul programului SuperCoders dezvoltat de Orange România şi ajuns la cea de-a opta ediţie, care îşi propune să cotnribuie la dezvoltarea abilităţilor digitale ale acestora, arată un comunicat transmis de reprezentanţii Orange. „Aşa cum sfera activităţilor pe care le desfăşurăm în mediul online se extinde an de an, şi competentele copiilor devin din ce în ce mai diverse. Cei înscrişi în ediţia de anul acesta vor putea să descopere cum pot transforma pasiunea în meserie în mediul online, să codeze pentru a-şi dezvolta competenţe pentru viitor şi să se distreze, pentru că lumea digitală are nevoie de poveşti şi creativitate”, a transmis Veronica Dogaru, Head of Corporate Communications & CSR în cadrul Orange România. SuperCoders va fi organizat în perioada octombrie 2021 – aprilie 2022 şi va cuprinde trei etape, respectiv Caravana, Concursul naţional şi Academia. „Noutatea de anul acesta o reprezintă extinderea abilităţilor digitale pe care proiectul îşi propune să le dezvolte, de la programare către alte aptitudini digitale care cuceresc din ce în ce mai mult teren, cum ar fi: game design, vlogging sau editarea video.”
https://www.zf.ro/business-hi-tech/programul-supercoders-by-orange-asteapta-copii-cu-varste-intre-10-si-20305334

Vodafone lansează Eco-SIM-urile fabricate din plastic reciclat

Vodafone lansează cartelele SIM ecologice realizate din plastic reciclat, ca parte a angajamentului companiei de a reduce impactul operațiunilor sale asupra mediului. Începând de luna aceasta, Vodafone le va oferi clienților Eco-SIM-uri având dimensiunile reduse la jumătate față de cartelele SIM obișnuite, realizate din plastic reciclat. Acestea vor înlocui progresiv cartelele SIM existente, realizate din plastic nou și vor fi introduse în toate cele 12 țări din Europa în care Vodafone derulează operațiuni, dar și în Egipt, Turcia și Africa de Sud. Eco-SIM-urile vor deveni disponibile în România de anul viitor. Lansarea Eco-SIM-urilor continuă o altă inițiativă de succes implementată la nivel global în 2020, respectiv introducerea suporturilor pentru cartele SIM cu dimensiuni reduse la jumătate și care a generat o diminuare a cantității de plastic folosit pentru SIM-uri cu aproximativ 340 de tone pe an, echivalentul a 1.760 de tone de CO2e.
https://www.economica.net/vodafone-lanseaza-eco-sim-urile-fabricate-din-plastic-reciclat_538320.html

Arcane, primul serial produs de Riot Games, va debuta pe 7 noiembrie pe Netflix și Twitch

Arcane, primul serial produs de Riot Games, va avea premiera locală duminică, 7 noiembrie la ora 04:00 pe Netflix. Primul episod din serialul Arcane va putea fi urmărit de fanii jocului League of Legends și pe Twitch.tv, iar creatorii de conținut pasionați de League of Legends pot retransmite primul episod al serialului exclusiv pe platforma de streaming. Arcane este primul serial de pe Netflix care va debuta în acest mod. În plus față de posibilitatea de a urmări live primul episod pe Twitch, jucătorii și fanii din întreaga lume vor putea experimenta și evenimentul găzduit la sediul central al Riot Games din Los Angeles. Conceput pentru publicul din întreaga lume, evenimentul va avea un covor roșu virtual pentru ca presa și streamerii din întreaga lume să se conecteze cu comunitățile lor.
https://www.economica.net/arcane-primul-serial-produs-de-riot-games-va-debuta-pe-7-noiembrie-pe-netflix-si-twitch_538295.html

Statele Uniunii Europene au agreat programul de lucru pentru Centrele de Inovare Digitală

Vineri, 15 octombrie 2021, în cadrul primei reuniuni a Comitetului pentru Programul Europa Digitală, statele membre ale Uniunii Europene au agreat programul de lucru privind Centrele de Inovare Digitală (European Digital Innovation Hubs - EDIH) pentru următorii trei ani, informează Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) prin intermediul unui comunicat transmis către Economica.net. La nivel național, în urma evaluării realizate în 2020, 12 centre de inovare digitală din cele opt regiuni ale țării au fost selectate să participe la competiția europeană pentru a deveni membre ale rețelei EDIH. Primul apel este programat pentru luna noiembrie 2021, iar în cazul în care aplicațiile vor îndeplini condițiile tehnice, contractele de finanțare vor fi semnate în cursul anului 2022, se specifică în comunicatul ADR. „Adoptarea programului de lucru reprezintă un pas esențial pentru atingerea obiectivelor incluse în Programul Europa Digitală, stabilind un calendar al activităților și bugetul necesar. Comisia Europeană va pune la dispoziție 321,2 milioane EUR pentru înființarea unei rețele europene de centre de inovare digitală, care să sprijine sectorul public și mediul privat în procesul de tranziție către o economie digitalizată la cel mai înalt nivel. Peste 14 milioane de euro vor reveni centrelor din România. https://www.economica.net/statele-uniunii-europene-au-agreat-programul-de-lucru-pentru-centrele-de-inovare-digitala_538221.html

IBM lansează peste 170 de parteneriate, inclusiv în România, pentru a îmbunătăți competențele digitale a 30 de milioane de oameni

IBM a anunțat astăzi un angajament fără precedent de a oferi, până în 2030, pentru 30 de milioane de oameni de toate vârstele posibilitatea de a-și îmbunătăți competențele necesare pentru locurile de muncă ale viitorului. În sprijinul acestui obiectiv, IBM anunță o foaie de parcurs cu peste 170 de noi parteneriate academice, dar și cu alți jucători din industrie, inclusiv în România, ceea ce va duce la o valorificare a programelor IBM și platformelor de dezvoltare a carierei pentru a extinde accesul la educație și la cele mai căutate joburi din domeniul tehnologiei. „Talentul este pretutindeni; dar oportunitățile de formare nu sunt”, a declarat Arvind Krishna, Președinte și CEO IBM. „Acesta este motivul pentru care trebuie să luăm măsuri importante și îndrăznețe pentru a extinde accesul la competențele digitale și la oportunitățile de angajare, astfel încât mai mulți oameni – indiferent de experiența lor – să poată profita de economia digitală. Astăzi, IBM se angajează să ofere noi competențe pentru 30 de milioane de oameni până în 2030. Acest lucru va ajuta la democratizarea oportunităților, va reduce decalajul competențelor și va oferi noilor generații de lucrători instrumentele de care au nevoie pentru a-și construi un viitor mai bun pentru ei și pentru societate.”
https://www.economica.net/ibm-lanseaza-peste-170-de-parteneriate-inclusiv-in-romania-pentru-a-imbunatati-competentele-digitale-a-30-de-milioane-de-oameni_538159.html

ANCOM atrage atenția cu privire la utilizarea amplificatoarelor de semnal

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) atrage atenția asupra faptului că amplificatoarele de semnal 2G/3G/4G trebuie să îndeplinească anumite condiții pentru a fi folosite legal. În primul rând, este necesar să aibă marcajul CE. În al doilea rând, acestea pot fi puse în funcțiune doar de către operatorul de comunicații electronice al cărui semnal se dorește amplificat sau cu acordul acestuia. Utilizarea amplificatoarelor de semnal care nu îndeplinesc aceste condiții poate cauza interferențe prejudiciabile în spectrul de frecvențe radio, afectând buna funcționare a serviciilor de comunicații mobile. De la începutul acestui an și până la data de 1 octombrie, Autoritatea a identificat și scos din funcțiune aproape 80 de amplificatoare care nu aveau marcajul CE sau erau puse în funcțiune incorect, explică ANCOM printr-un comunicat remis către https://www.hdsatelit.com/. Amplificatoarele de semnal GSM (denumite și repetoare de semnal) sunt echipamente radio menite să preia semnalul emis de staţiile de bază 2G/3G/4G ale furnizorilor de servicii de comunicații de telefonie mobilă pentru a-l amplifica și retransmite în interiorul clădirilor, oferind o putere îmbunătățită a semnalului radio recepţionat de telefonul mobil. https://www.hdsatelit.com/2021/10/ancom-atrage-atentia-cu-privire-la.html

Bătălia titanilor: maeștrii Cannes-ului se întorc la București între 22 și 31 octombrie! - Biletele pentru ce-a de-a 12-e ediție Les Films de Cannes à Bucarest sunt în vânzare –

Atenție, urmează o încleștare epică între titani! Nu este vorba de un blockbuster hollywoodian, ci de o superselecție marca Les Films de Cannes à Bucarest care strânge cele mai mari nume înscrise în ediția din acest acest an de pe croazetă. Biletele pentru proiecții au fost puse în vânzare iar locurile sunt extrem de limitate din cauza restricțiilor în vigoare. La Cannes se văd enorm de multe producții: dure, nebune, angajate, importante, îndrăznețe, violente sau foarte derutante. Dar dacă vin cu un pedigri important atașat, se remarcă imediat: nimic nu produce mai mare emoție decât prezența unor nume grele, a unor cineaști cu o carieră indisolubil legată de cel mai mare festival de film din lume. După un an atipic, când manifestarea și-a întrerupt competiția și proiecțiile din cauza pandemiei, 2021 a însemnat întoarcerea în forță a unor monștri sacri care au fost din nou provocați să-și confirme valoarea în fața asaltului «revelațiilor» tinere. Puțini cineaști pot clama atât de convingător precum Jaques Audiard că au cinema-ul în sânge. Născut la Paris, regizorul este fiul faimosului scenarist Michel Audiard. După ce s-a înscris la Sorbona ca să devină profesor de literatură și filosofie, a renunțat la studii și s-a alăturat unei echipe de filmare ca editor asistent. Apoi a ajuns un scenarist faimos pentru abilitatea sa de-a crea lumi distincte, viscerale și, uneori, sumbre, cu personaje ce revigorează povești comune. Debutul său în regie, See How They Fall (1994) îl arată capabil de-a fi o forță creativă în cinematograful francez. Filmul de epocă A Self-Made Hero (1996) a câștigat premiul pentru cel mai bun scenariu la Cannes. The Beat My Heart Skipped (2005) a fost recompensat cu un premiu BAFTA pentru cel mai bun film străin, iar A Prophet (2009), cu Marele Premiu al Juriului la Cannes. Drama Dheepan (2015) a izbutit să-și revendice cel mai mare trofeu - Palme d'Or - la același festival.
https://jurnalul.ro/cultura/film/batalia-titanilor-maestrii-cannes-ului-se-intorc-la-bucuresti-intre-22-si-31-octombrie-biletele-pentru-ce-a-de-a-12-e-editie-les-films-de-cannes-a-bucarest-sunt-in-vanzare-884834.html

DERAPAJ. Cozmin Guşă, la Gold FM: „Vaccinul nu e vaccin!”. Atac la Libertatea si la Bendeac: "Mi s-a părut că e bisexual"

DERAPAJ. Cozmin Guşă şi un discurs anti-vaccin la Gold FM, post care este condus de fiul său - Cosmin Guşă. „Vaccinul nu e vaccin”, a spus Guşă în timpul emisiunii „Ce-i în Guşă şi-n căpuşă”, de luni, 18 octombrie. Guşă a criticat şi ziarul Libertatea. A acuzat trustul Ringier că a luat bani de la Guvern pentru a promova un „vaccin care nu e vaccin”. S-a dezlănţuit si la adresa lui Mihai Bendeac, pentru că actorul s-a declarat pro-vaccinare. „Ringier au luat bani mulţi de la Guvern pentru ca să le propovăduiască vaccinarea cu un vaccin care nu e vaccin, atunci să îţi fie ruşine!”, a spus Guşă în timpul emisiunii, potrivit Libertatea. Tot în timpul emisiunii de luni, 18 octombrie, Guşă a mărturisit într-un dialog cu Adriana Bahmuţeanu că nu are de gând să se vaccineze. „Terminaţi cu asta cu vaccinul! Nici n-am de gând, nici nu m-am gândit vreodată să mă vaccinez, pentru simplul motiv că acest vaccin nu este vaccin. Lumea euro-atlantică este infestată cu această propagandă care este de natură să distrugă mentalul colectiv.” Într-o postare pe Facebook, fostul politician pune situaţia legată de pandemie din România pe seama aderării la Uniunea Europeană. „Integrarea României în UE a marcat începutul experimentului”, a scris, printre altele, pe Facebook. „Suntem şi singura ţară din UE care n-are medicamente în spitale pentru tratament, şi pare că acestea nu vor veni până când nu vor muri suficienţi pentru ca să apărem în statistici ca o ţară bântuită şi decimată”, a mai scris Guşă pe Facebook.
https://www.paginademedia.ro/derapaj/cozmin-gusa-derapaj-vaccin-atac-libertatea-bendeac-20435600

S-a stins Octavian Iordăchescu, „tatăl” Duminicii în Familie, emisiunea cu Mihaela Rădulescu. Din arhivă, povestea celebrei emisiuni, spusă chiar de Iordăchescu

S-a stins din viaţă Octavian Iordăchescu, unul dintre veteranii televiziunii din România, producător al multor emisiuni, printre care Duminica în familie, cu Mihaela Rădulescu. Anunţul a fost făcut de reprezentanţii Televiziunii Române, scrie news.ro. Omul de televiziune avea 78 de ani. Iordăchescu a avut o experienţă bogată în televiziune. El s-a ocupat de mai multe producţii radio şi TV, fiind şi co-director al festivalului internaţional Cerbul de Aur de la Braşov între anii 1992 şi 1994. Una dintre cele mai cunoscute emisiuni pe care a lansat-o a fost Duminca n familie, cu Mihaela Rădulescu. Un show cu o poveste spusă chiar de Octavian Iordăchescu în urmă cu mulţi ani, pentru Paginademedia.ro.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/octavian-iordachescu-tatal-duminicii-in-familie-a-murit-20435461

SERIA „FEMEIA FANTASTICĂ” CONTINUĂ! GAL GADOT VA ÎMBRĂCA COSTUMUL SUPEREROINEI ÎN „WONDER WOMAN 3”

Regizoarea Patty Jenkins, care a semnat cele două povești anterioare ale super-eroinei Diana Prince, alias Femeia fantastică, a confirmat recent, în cadrul DC FanDome 2021, că franciza va continua cu „Wonder Woman 3”, scrie deadline.com. După ce a fost protagonista celor două filme din seria „Femeia fantastică” (2017) și „Femeia fantastică 1984” (2020), dar a apărut și în diversele versiuni ale poveștii din „Liga Dreptății”, de la „Batman vs. Superman: Zorii dreptății” (2016) încoace, Gal Gadot va îmbrăca din nou costumul supereroinei în „Wonder Woman 3”. În cadrul aceluiași eveniment din cadrul DC FanDome, regizoarea Patty Jenkins a stat de vorbă cu actrița Lynda Carter despre rezonanța super-eroinei DC de-a lungul timpului. Lynda Carter (acum în vârstă de 70 de ani) a interpretat-o pe Diana Prince, alias Femeia fantastică, în cele 60 de episoade ale serialului „Femeia fantastică” (lansat în 1975 și difuzat până în 1979), creat de Stanley Ralph Ross după personajul de benzi desenate imaginat de William Moulton Marston.
https://www.tvmania.ro/seria-femeia-fantastica-continua-gal-gadot-va-imbraca-costumul-supereroinei-in-wonder-woman-3-315633

ASIA EXPRESS CONTINUĂ! CARE ESTE CEA DE-A DOUA ECHIPĂ CARE PLEACĂ SPRE GEORGIA

Afost o zi plină pentru concurenți, la Asia Express. La început, s-a dat lupta pentru Jocul de Amuletă între Lidia și Estera Buble și Cosmin și Eliza Natanticu. Apoi, aventura, în ultima etapă din Turcia, a continuat cu Jocul pentru Imunitate și o a doua echipă a câștigat un pașaport spre Georgia. Noi provocări i-au așteptat pe concurenții de la Asia Express, ediția de aseară, 19 octombrie. Lupta pentru Jocul de Amuletă s-a dat între două echipe: Lidia și Estera Buble și Cosmin și Eliza Natanticu. Într-un sat de munte, în ținutul tribului Chepni, cele două cupluri de vedete s-au întrecut într-un joc de atenție, dexteritate și rapiditate. În vreme ce un concurent a fost nevoit să ofere informații prin intermediul unui walkie-talkie, al doilea a căutat să îndeplinească toate sarcinile în cel mai scurt timp, în funcțiie de indiciile primite.
https://www.tvmania.ro/asia-express-continua-care-este-cea-de-a-doua-echipa-care-pleaca-spre-georgia-315728

FILMELE DE LA CANNES 2021 SE VĂD LA BUCUREȘTI

Cel mai așteptate filme proiectate la ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Film de la Cannes ajung acum la București, în cadrul atât de apreciatului eveniment „Les Films de Cannes à Bucarest”. A douăsprezecea ediție a sa are loc între 22 și 31 octombrie, iar biletele sunt deja în vânzare, cu un număr de locuri mult limitat de restricții. Nume mari, cineaști legați indisolubil de celebrul Festival de la Cannes, vin pe ecranele noastre după un an atipic, când fastuosul eveniment cinematografic a fost, și el, modelat după restricțiile impuse de pandemie. Unul dintre cele mai incitante titluri este „Les Olympiades”, regizat de Jacques Audiard. Filmul a fost recompensat anul acesta la Cannes cu premiul pentru cea mai bună coloană sonoră.
https://www.tvmania.ro/filmele-de-la-cannes-2021-se-vad-la-bucuresti-315652

CATHERINE ZETA-JONES, FASCINATĂ DE BUCUREȘTI. A ÎNCEPUT FILMĂRILE PENTRU SERIALUL NETFLIX „WEDNESDAY”

Catherine Zeta-Jones se află la București. Actrița se află pe meleaguri românești pentru că aici au loc filmările pentru unul dintre cele mai așteptate seriale de la Netflix, „Wednesday”, regizat de Tim Burton. Catherine Zeta-Jones o va interpreta pe Morticia Addams. Recent, celebra actriță a publicat un video pe Facebook din București. Catherine Zeta-Jones o va interpreta pe Morticia Addams în noul serial de la Netflix, „Wednesday”. Filmările au loc în România și vor dura aproape o jumătate de an. Celebra actriță a ajuns deja în România și recent, a publicat pe Facebook un clip, filmat încă de la primele ore ale dimineții. „Soarele încă nu a răsărit la București și eu merg la coafură și machiaj pentru a mă transforma în Morticia Addams. Priviți afară, frumosul București! Bună dimineața!”, a spus aceasta. De asemenea, în noul serial de la Netflix va jura și George Burcea. Acesta va interpreta rolul personajului Lurch, valetul celebrei familii Addams. În același timp, rolul lui Thing (mâna personajului Thing T. Thing) este interpretat de magicianul Victor Dorobanţu, pe care publicul din România l-a văzut și în emisiunea “iUmor”, de la Antena 1. Recent, Catherine Zeta-Jones le-a declarat reporterilor că abia aşteaptă să interpreteze rolul Morticia Addams în serialul „Wednesday” și că este nerăbdătoare să ajungă în România. „Sunt pe cale să încep filmările în România. Sunt atât de încântată să lucrez cu marele Tim Burton şi cu designerul de machiaj şi costume cu care am mai lucrat, şi cu Luis Guzmán, care îl joacă pe Gomez, cu care am lucrat la «Traffic». Va fi o tovărăşie cu adevărat minunată. Sunt nerăbdătoare”, a spus celebra actriță, înainte de a ajunge în România. Tim Burton este regizorul și producătorul primului sezon al serialului “Wednesday”. Serialul are opt episoade și este scris de Al Gough și Miles Millar. Personajele au fost create de caricaturistul Charles Addams în 1938 și au avut mai multe adaptări de-a lungul anilor (inclusiv filmul din 1993 Addams Family Values, cu Christina Ricci în rolul de Wednesday).
https://www.tvmania.ro/catherine-zeta-jones-fascinata-de-bucuresti-315582

DIVA ANUNȚĂ UN MARATON DE FILME DE CRĂCIUN. ÎNCEPE ÎN WEEKEND

Numărătoarea inversă a început! Din 24 octombrie, DIVA va difuza o feerie de iarnă, un program care aduce un cadou pentru fiecare telespectator și filme pentru visătorii de toate vârstele. DIVA devine Locul filmelor de Crăciun, cu filmele festive preferate ale fanilor, în fiecare zi, întreaga zi, și cu premiere marțea și vinerea de la 20:00 și duminica de la 16:00. Așa arată Crăciunul la DIVA și în 2021! Un Crăciun sub stele (Christmas by Starlight, 2020) de la ora 16:00. Filmul începe când avocata Annie Park (Kimberley Sustad) face un pact cu dezvoltatorul William Holt (Paul Campbell) pentru a salva cafeneau Starlight. Niciunul dintre ei nu se așteaptă să găsească mult mai mult în această colaborare ce debutează ca o relație strict profesională. După vizita de la cafenea, povestea ne poartă spre Un Crăciun regal (One Royal Holiday, 2020) și aduce un strop de magie de la ora 18:00. Ce faci când o mamă și un fiu îți bat la ușă în timpul unui viscol? Îi primești în casă la adăpst. Dar ce faci când afli că cei doi fac parte din familia regală? Ei bine, Anna Jordan (Laura Osnes) le arată cum sărbătorește comunitatea sa Crăciunul și speră să îi impresioneze pe Prințul James Galant (Aaron Tveit) și pe mama sa, Regina Gabriella Galant (Victoria Clark).
https://www.tvmania.ro/diva-anunta-un-maraton-de-filme-de-craciun-incepe-in-weekend-315625

Netflix a crescut peste așteptări în ultimele luni și are 213 milioane de useri pe plan mondial
de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 20 octombrie 2021, 8:49 Economie | IT
Netflix a anunțat un trimestru foarte bun în care a adăugat 4,5 milioane de utilizatori, totalul abonaților plătitori ajungând la 213 milioane. Squid Game, serialul lansat pe 17 septembrie a fost marea senzație, fiind vizionat de 142 milioane de conturi. Netflix are o capitalizare de piață de 282 miliarde dolari, aproape dublu față de începutul pandemiei.
Analiștii estimau că Netflix va adăuga 3,8 milioane de noi useri între iunie și august, dar compania a adăugat 4,5 milioane, iar pentru trimestrul curent estimarea este și mai optimistă: 8,5 milioane de conturi noi. O treime dintre userii total sunt din SUA și Canada, iar cea mai consistentă creștere a fost în Asia.
Veniturile companiei au crescut cu 16%, până la 7,48 miliarde dolari, iar profitul aproape s-a dublat, de la 790 milioane, la 1,45 miliarde dolari.
Compania estimează un semestru curent foarte bun, nu doar datorită Squid Game și Casa de Papel, dar și datorită unor titluri precum "You" și "Cobra Kai".
Concurența este tot mai serioasă pentru Netflix pe piața de streaming video unde sunt tot mai active companii precum Disney+, AppleTV+ și HBO Max.
https://economie.hotnews.ro/stiri-it-25119170-netflix-crescut-peste-asteptari-ultimele-luni-are-213-milioane-useri-plan-mondial.htm

Studiu Bitdefender: Românii preferă să memoreze parolele şi să le refolosească 19 octombrie 2021, 11:35deGeorge-Andrei Cristescu
69% dintre utlizatorii de internet din România preferă să ţină minte parolele la conturile online, în timp ce doar unul din trei optează pentru completarea automată, iar un sfert şi le scriu pe hârtie, arată un nou studiu Bitdefender.
Doar 18% preferă să folosească o aplicaţie care administrează parole, în timp ce unul din şase le stochează într-un fişier text de pe dispozitiv. Studiul mai arată că un utilizator are în medie opt conturi online, cele mai folosite fiind Facebook, Whatsapp şi Yahoo. Doar 43% dintre respondenţi au declarat că folosesc câte o parolă diferită pentru fiecare cont deţinut, o treime refolosesc anumite parole de la un cont la altul, iar 21% declară că au aceeaşi parolă indiferent de platforma online. „Faptul că majoritatea oamenilor preferă să memoreze parolele indică de fapt că cel mai probabil au un număr mic de parole, dacă nu chiar una singură, pe care le rulează pe toate conturile. Cum numărul mediu de conturi pe care le folosim zilnic este tot mai mare, memorarea unor parole complexe şi diferite pentru fiecare cont este dificilă, dacă nu imposibilă”, spune Silviu Stahie, specialist în securitate informatică la Bitdefender. Ca măsuri minime de siguranţă, specialiştii în securitate informatică recomandă folosirea funcţionalităţilor de generare automată de parole pe care le oferă browserele de internet, alături de opţiunea de memorare automată a acestora. În cazul celor care folosesc preponderent dispozitive mobile şi doresc o experienţă de utilizare mai simplă, parolele complexe pot fi uşor înlocuite de autentificarea prin elemente biometrice, precum amprenta digitală sau recunoaşterea facială.
https://adevarul.ro/tech/internet/studiu-bitdefender-romanii-prefera-memoreze-parolele-refoloseasca-1_616e810b5163ec42718b0448/index.html

Spotify angajează pentru a-și crește vânzările de publicitate în Europa, Australia și Canada
Compania suedeză Spotify intenționează să angajeze sute de persoane pentru a-și crește vânzările de advertising în Europa și alte părți ale lumii, în condițiile în care platforma de streaming audio vrea să își crească veniturile generate de pe urma clienților care nu plătesc un abonament lunar dar constituie marea masă a utilizatorilor săi, transmite Reuters. Spotify nu a înregistrat niciodată un profit net anual, în pofida succesului său pe piața de muzică online. Anul trecut, pierderile Spotify s-au triplat până la 581 milioane de euro. În primele trei luni ale acestui an, Spotify a înregistrat un profit net de 23 milioane de euro și venituri de 2,15 miliarde euro, însă 90% din venituri au provenit de la abonați și doar 10% din publicitate, scrie Agerpres.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/spotify-angajeaza-pentru-a-si-creste-vanzarile-de-publicitate-in-europa-australia-si-canada-20434983
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL