×

Revista presei -- Data și ora publicării: 24.09.2021 14:44:01

REVISTA PRESEI / 24 sep 2021 / (conține update prima știre a fost adăugată după prima publicare)



...
Propagandă pe bani publici la TV. Publicul nu știe când se uită la o emisiune plătită de partide
Infringement: Comisia Europeană cere României să pună în aplicare legislația UE în domeniul digital și mass-media
Luiza Domnişoru, director de comunicare pentru grupul Digi din iunie 2018, a plecat la start-up-ul fintech Revolut
Google a înaintat Comisiei Europene o propunere de compromis pentru închiderea investigației împotriva trustului pentru a evita ”o anchetă lungă, perturbatoare”
PNRR alocă 29 de milioane de euro pentru „comunicare”. Ghinea se pregătea să fie personajul central
CNA, amenzi de 15.000 de lei / Diana Şoşoacă, Mugur Mihăescu şi Gelu Vişan sunt acuzați de afirmații ”acuzatoare”
Cine sunt şefii Euronews România? Cristi Coman şi Mari Jeanne Ion, printre ei. Lista complete
Bruxelles-ul cere României și altor 17 state să transpună integral noile norme în materie de telecomunicații
Guvernul dă undă verde introducerii cotei reduse de TVA pentru publicații digitale
România va avea un sistem de alertă timpurie și informare în timp real privind atacurile asupra spațiului cibernetic național
S&T România, contract important cu statul. Licitație câștigată în fața unor nume mari, ca Vodafone, Star Storage, NTT
Comisia Europeană dă în judecată Polonia
Polonia: Uniunea Europeană susține că riscurile pentru libertatea mass-media persistă, deși licența unui post TV critic a fost prelungită
Un documentar de excepţie ce o are pe Angela Merkel ca subiect principal va fi difuzat de B1 TV
Florin Călinescu va fi realizator de programe la Prima TV
România riscă un proces la Curtea Europeană de Justiție pentru că nu a implementat Codul Comunicațiilor/Lipsa acestei legi a fost și motivul amânării licitației 5G
Kim Kardashian va prezenta pentru prima dată emisiunea „Saturday Night Live”
Sezonul secund „Emily in Paris”, lansat anul acesta
Campanie media de 150.000 de euro pentru protejarea populației de urs brun când acesta se plimbă deja nestingherit prin orașe
Apple a lansat un update de securitate pentru o problemă gravă din dispozitivele sale mai vechi
YouTube lucrează la o funcție de descărcare a clipurilor pe PC
Telekom România actualizează sistemele IT: „Procesarea unor solicitări şi funcţionalitatea anumitor servicii de asistenţă ar putea întâmpina dificultăţi, iar serviciul MyAccount şi aplicaţia MyAccount nu vor fi disponibile”
AUDIENŢE. Masked Singer, sub Adela. Corina Caragea, printre măştile de joi. Fierbinţenii au ţinut românii la TV
Dacian Cioloş, invitat în emisiunea lui Rifai de pe Kanal D
În ton cu tehnologia: Un nou proiect media pentru oameni la Cluj, Napoca Live!
Italienii de la RAI și Mediaset migrează noi pachete de televiziune terestră la MPEG4
AZI. Încep preselecţiile pentru Câştigă România, emisiunea prezentată de Virgil Ianţu
PRINȚESA DIANA, SUBIECT PENTRU FILME ȘI SERIALE. CE PRODUCȚII DESPRE EA AȘTEPTĂM LA NETFLIX ȘI PE MARILE ECRANE
FILMELE ROMÂNEȘTI „CRAI NOU” ȘI „MAROCCO” FAC SENZAȚIE LA FESTIVALUL DE FILM DE LA SAN SEBASTIAN
CE ANIMEURI VOM PUTEA VEDEA ÎN OCTOMBRIE, PE NETFLIX
JULIA ROBERTS ȘI MAHERSHALA ALI JOACĂ ÎN FILMUL NETFLIX „LEAVE THE WORLD BEHIND”
NOUL SERIAL NETFLIX AL LUI JULIE DELPY DĂ VOCE FEMEILOR ÎN „LA CAPĂTUL RĂBDĂRII”

...
Propagandă pe bani publici la TV. Publicul nu știe când se uită la o emisiune plătită de partide
21 septembrie, 2021
Cristian Andrei
Un telespectator care s-a uitat în 2021 la televiziunile din România nu își poate da seama când a urmărit o transmisiune plătită de un partid. Se poate constata o linie editorială a postului, dar fără o informare directă pentru telespectator.
Europa Liberă a dezvăluit că aproape 25 de milioane de lei (5 milioane de euro) din subvenția încasată au fost utilizați de partide pentru promovarea în presă și propagandă.
Dacă PSD a refuzat să dezvăluie cu cine a încheiat contractele, informațiile publice arată că suma cheltuită este de peste 15 milioane de lei în doar șase luni.
PNL a prezentat și destinatarii sumelor, 1,3 milioane de lei plecând lunar din conturile partidului pentru promovare în presă și propagandă. Pe listă se află firme apropiate de Realitatea Plus, B1 TV, RTV, Newsweek sau PS News.
Cu toate acestea, publicul nu este corect informat. Există un traseu al banilor, care face ca la telespectator să nu ajungă informația că urmărește un produs plătit de un partid.
Partidele nu semnează întotdeauna un contract direct cu televiziunea sau cu site-urile, ci printr-un intermediar, o firmă de publicitate sau marketing. Contractul are însă niște clauze clare privind numărul de articole sau prezența unor invitați în studiourile de televiziune.
Suveica firmelor de marketing
Partidele primesc lunar rapoarte detaliate privind serviciul prestat pentru care plătesc sumele din subvenție, bani primiți de la bugetul de stat. Astfel, liderii formațiunilor politice știu ce se întâmplă cu banii pe care i-au dat.
Nu prezintă însă aceste informații și publicul, cel care plătește, de fapt, indirect reclama de la televizor a partidelor. În cel mai bun caz, răspund solicitărilor primite legate de firmele cu care au încheiat contractele.
Spre exemplu, PSD-ul condus de Marcel Ciolacu blochează accesul la orice informație legată de banii cheltuiți, sub pretextul că raportează Autorității Electorale Permanente. PNL și USR PLUS, care funcționează după aceeași lege, oferă astfel de informații generale, ceea ce arată că PSD ține în mod intenționat totul sub cheie.
Bani de la partid pentru televiziuni și presă. PSD a cheltuit în șase luni de 33 de ori mai mult decât USR PLUS
„Cel mai razna o iau lucrurile în campanie, acolo prețurile sunt umflate rău de tot. Și în afara campaniei se pot întâmpla multe, banii pleacă de la partide către diferite firme de consultanță sau marketing, apoi trec prin alte firme, firme din paradisuri fiscale. Nu e treaba partidelor unde ajung banii, ci să fie livrat ce scrie în contract. O firmă de PR poate încheia un contract că aduce invitați de la partide în emisiuni, contract legal”, a explicat un lider dintr-un partid parlamentar.
Ce spun membrii CNA
Un alt sistem folosit este ca televiziunile să fie cointeresate să difuzeze cât mai mult o conferință sau declarație de presă. Contracost. Un partid poate încheia un contract să îi fie difuzate integral toate conferințele de presă sau doar o parte.
Site-urile de știri pot încheia și ele contracte cu partidele pentru a-și promova diferiți lideri sau acțiuni în materiale plătite. Nu toate site-urile semnalează cu semnul „P” că articolul este promovat contra-cost de un partid.
„Sunt știri scrise direct de la partid și puse pe anumite site-uri, fără să fie modificate”, a descris situația un parlamentar.
Mircea Toma este membru CNA după votul primit în Parlament în luna mai. Înainte de a activa în Consiliu, a desfășurat o lungă activitate în monitorizarea campaniilor electorale și a modului în care banii ajung de la partide către televiziuni, presa tipărită sau online.
„Știrile sunt sacre, nu le poți plăti. Numai dacă ar exista un P de la publicitate sau dacă este o mențiune am afla că acea parte este plătită. Ca membru CNA nu văd dacă un partid a încheiat un contract cu o televiziune. Nu am cum să-mi dau seama ca membru CNA că ceea ce văd la televizor, dacă nu este marcat explicit că este plătit, că ar fi plătit. Pot gândi, dar ca membru ca CNA nu pot să știu asta, Curtea de Conturi știe”, a declarat Mircea Toma pentru Europa Liberă.
„Oamenii vor afla sumele dacă le spuneți dumneavoastră și alții. În campaniile electorale, materialele sunt marcate, știe toată lumea că este un material plătit de un partid", afirma Răsvan Popescu pentru Europa Liberă.
„Nu există o interdicție de la CNA că televiziunile nu pot încheia contracte cu partidele în afara campaniei, dar nici nu scrie nicăieri că se poate. În principiu, tot ce nu este interzis, este permis. Ar trebui să vedem ce scrie în contractele dintre părți” adaugă membrul CNA pentru Europa Liberă.
Contractele nu sunt însă publice, deoarece partidele și televiziunile nu vor să le publice, „disfuncționalitate” identificată și de Răsvan Popescu. Acesta precizează că problema „nu este la CNA".
Potrivit lui Popescu, nu există vreo plângere la CNA despre acest subiect.
Consiliul Național al Audiovizualului nu poate obliga televiziunile să semnaleze că au primit bani de la partide.
Legea finanțării partidelor politice prevede la articolul 25, litera c, că veniturile care provin din subvenții de la bugetul de stat pot avea printre destinații cheltuieli pentru presă și propagandă. În acest sistem legislativ, partidele și televiziunile încheie colaborări, fără ca telespectatorul să fie informat în mod direct.
https://romania.europalibera.org/a/cna-fara-putere-telespectatorii-nu-stiu-cand-partidele-platesc-televiziunile/31471089.html

Infringement: Comisia Europeană cere României să pună în aplicare legislația UE în domeniul digital și mass-media
Comisia Europeană a decis joi să ia măsuri juridice împotriva unui număr de 19 state membre, printre care şi România, întrucât nu au făcut paşii necesari pentru ca cetăţenii să beneficieze de avantajele legislaţiei UE în domeniul mass-mediei audiovizuale şi al telecomunicaţiilor, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar, citat de Agerpres. Acestor state membre (România, Estonia, Spania, Croaţia, Cehia, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Ţările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, Slovenia, Slovacia şi Suedia) li se cere să transpună în dreptul lor intern, fără întârziere, două noi seturi de norme – Directiva privind serviciile mass-media audiovizuale şi Codul european al comunicaţiilor electronice – şi să informeze Comisia cu privire la această transpunere. Ambele acte legislative sunt esenţiale pentru tranziţia digitală a UE. Acestea au fost convenite de comun acord de către statele membre şi ar fi trebuit să fie transpuse până la sfârşitul anului 2020. Obiectivul Directivei serviciilor mass-media audiovizuale este să asigure o piaţă unică echitabilă pentru serviciile de radiodifuziune, care să ţină pasul cu evoluţiile tehnologice. În acest scop, directiva a fost revizuită în 2018 pentru a crea un cadru de reglementare adecvat erei digitale, propice unui peisaj audiovizual mai sigur, mai echitabil şi mai diversificat. Aceasta coordonează legislaţia la nivelul UE privind toate mijloacele de comunicare audiovizuale, atât radiodifuzorii tradiţionali de televiziune, cât şi furnizorii de servicii video la cerere, şi stabileşte măsuri esenţiale de protecţie în ceea ce priveşte conţinutul partajat pe platformele de partajare a materialelor video.
https://www.g4media.ro/infringement-comisia-europeana-cere-romaniei-sa-puna-in-aplicare-legislatia-ue-in-domeniul-digital-si-mass-media.html

Luiza Domnişoru, director de comunicare pentru grupul Digi din iunie 2018, a plecat la start-up-ul fintech Revolut
Luiza Domnişoru, director de comunicare pentru grupul Digi - cel mai mare jucător de pe piaţa locală de internet fix şi cablu TV, a plecat de la operator pentru a prelua o poziţie de comunicare pentru start-up-ul fintech britanic Revolut. "Am acceptat o nouă oportunitate profesională în cadrul Revolut, un business cu o creştere rapidă, care are peste 1 milion de clienţi în România (…). Pentru moment, fiind la început, nu pot spune foarte multe despre planuri, dar sunt încântată să fac parte dintr-o echipă internaţională dinamică", a declarat Luiza Domnişoru, Head of Communication, Revolut România. Luiza Domnişoru a lucrat anterior pentru pentru agenţia de relaţii publice Rogalski Damaschin, compania Renault România şi TVR. În perioada 2002-2003 ea a fost reporter în cadrul agenţiei de ştiri Mediafax.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/luiza-domnisoru-director-de-comunicare-pentru-grupul-digi-din-iunie-20271078

Google a înaintat Comisiei Europene o propunere de compromis pentru închiderea investigației împotriva trustului pentru a evita ”o anchetă lungă, perturbatoare”
Google, divizie a grupului Alphabet, doreşte să ajungă la un acord cu Comisia Europeană referitor la investigaţia antitrust privind afacerile sale cu publicitatea digitală şi a trimis Executivului UE o propunere de compromis pentru a evita o anchetă lungă, perturbatoare, potrivit unei persoane apropiate situaţiei, transmite Reuters. Cazurile antitrust din UE au costat Google mai mult de 8 miliarde de euro (9,4 miliarde de dolari), sub formă de amenzi, în trei cazuri diferite din ultimul deceniu, iar compania a primit, de asemenea, ordinul de a-şi schimba practicile comerciale pentru a permite rivalilor să concureze în condiţii echitabile. Comisia Europeană a deschis o anchetă, în iunie, pentru a stabili dacă Google îşi promovează propriile servicii de tehnologie de publicitate afişată online în detrimentul rivalilor, agenţilor de publicitate şi editorilor online. Google a făcut o propunere Comisiei, a spus o persoană apopiată situaţiei, refuzând să ofere detalii din cauza sensibilităţii problemei. Comisia, care acţionează ca autoritatea de aplicare a legilor concurenţei pentru UE, a refuzat să comenteze.
https://www.g4media.ro/google-a-inaintat-comisiei-europene-o-propunere-de-compromis-pentru-inchiderea-investigatiei-impotriva-trustului-pentru-a-evita-o-ancheta-lunga-perturbatoare.html

PNRR alocă 29 de milioane de euro pentru „comunicare”. Ghinea se pregătea să fie personajul central
Ultimul proiect al PNRR, elaborat sub îndrumarea fostului ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene Cristian Ghinea (USR PLUS) prevede o alocare de 29 de milioane de euro pentru comunicare. În proiect se prevede că: - lansarea PNRR se va face în cadrul unui eveniment denumit „Ziua de start PNRR”, iar principalii vorbitori urmau să fie „ministrul coordonator, un Comisar european, alți miniștri și beneficiari”. Ministrul coordonator era Cristian Ghinea. Premierul României nu figura în program. - „Organizarea activităților de comunicare se va realiza pe 2 nivele: la nivel central (coordonare și centralizare de către MIPE) și la nivel de proiect (beneficiari)” se arată în acest proiect al PNRR, care, de altfel, se deschide cu un lung eseu al fostului ministru Cristian Ghinea. - „MIPE va superviza, coordona și se va asigura că, per ansamblu, campania de comunicare va fi coerentă și continuă pe tot parcursul implementării PNRR, până în anul 2026”. Bugetul total alocat comunicării se ridică la circa 29 milioane euro, adică un procent global de 0,1% din totalul alocării PNRR.
https://newsweek.ro/politica/pnrr-aloca-29-de-milioane-de-euro-pentru-comunicare-ghinea-se-pregatea-sa-fie-personajul-central

CNA, amenzi de 15.000 de lei / Diana Şoşoacă, Mugur Mihăescu şi Gelu Vişan sunt acuzați de afirmații ”acuzatoare”
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, joi, cu amenzi de 10.000 de lei şi 5.000 de lei postul România TV din cauza unor afirmaţii „acuzatoare” făcute de Diana Şoşoacă, Mugur Mihăescu şi Gelu Vişan, anunță Agerpres. Joi, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a reclamaţiilor primite şi a decis să aplice postului România TV următoarele sancţiuni: amendă de 5.000 de lei pentru ediţia din 3 aprilie, ora 21,00 a emisiunii „Breaking News”, în cadrul căreia nu au fost respectate prevederile art. 64 alin. (1) lit. a), b) şi nici cele ale ale art 40 alin. (4) din Codul audiovizualului. amendă de 10.000 de lei pentru ediţia din 8 aprilie a emisiunii „Punctul culminant” şi pentru emisiuni de ştiri şi dezbateri din 10 aprilie, la difuzarea cărora au fost încălcate prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precum şi cele ale art. 64 alin. (1) lit. a), b) şi ale art 40 alin. (4) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
https://www.g4media.ro/cna-amenzi-de-15-000-de-lei-diana-sosoaca-mugur-mihaescu-si-gelu-visan-sunt-acuzati-de-afirmatii-acuzatoare.html

Cine sunt şefii Euronews România? Cristi Coman şi Mari Jeanne Ion, printre ei. Lista complete
Euronews România îşi anunţă şefii. Printre aceştia se numără şi jurnalistul Cristian Coman, care va fi şeful News Desk-ului. Coman are peste 29 de ani de experienţă la Pro TV, Realitatea TV, Antena 1 şi TVR. Bebe Nicola, fost Prima TV, Digi 24 şi Gândul, e şi el implicat în proiect. Echipa de management a postului este formată din opt oameni, la care se adaugă şi redactorul-şef Andra Miron Diaconescu. Aceasta din urmă a fost anunţată la începutul acestui an. - Ilie Nicola, Ştefan Vasile şi Robert Ştefanof sunt cei trei producători executivi care vor gestiona programele de ştiri ale viitorului post TV. - Şeful Biroului Internaţional este Adriana Matei, cu o experienţă de 18 ani în televiziune. A fost corespondent special la evenimente majore în lume, cum ar fi protestele violente din Kosovo. Acoordonat departamente de ştiri externe şi redacţii de ştiri, din poziţia de Editor of the day şi Editor-Şef. - Mari Jeanne Ion conduce departamentul Programe. Lucrează de 23 de ani în domeniul televiziunii. A coordonat mari echipe editoriale, atât ca producător de emisiuni, cât şi din poziţia de manager. A fost şi corespondent Euronews în România, începând cu 2012. - Silviu Calangiu este şeful departamentului Digital. Lucrează în televiziune din 2004 şi în digital din 2008. - Directorul tehnic Euronews România este Octavian Diac. El are peste 26 de ani de experienţă în domeniu. În luna ianuarie, Euronews a anunţat că va lansa şi o staţie de ştiri în România. Noul canal de ştiri va fi lansat în parteneriat cu Universitatea Politehnica, pornind de la staţia deja existentă UPB Sigma TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/sefi-euronews-romania-cristi-coman-20404917

Bruxelles-ul cere României și altor 17 state să transpună integral noile norme în materie de telecomunicații
Comisia Europeană a decis să trimită avize motivate României și altor 17 state UE, pentru că nu au notificat transpunerea integrală a Codului european al comunicațiilor electronice. Noile norme modernizează cadrul european de reglementare pentru comunicațiile electronice, sporind opțiunile și drepturile consumatorilor și stimulând operatorii să investească în rețele de foarte mare capacitate și să treacă la fibră și 5G, arată Comisia într-un comunicat joi. Statele UE ar fi trebuit să transpună normele în legislația națională până la 21 decembrie 2020.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/bruxelles-ul-cere-romaniei-si-altor-17-state-sa-transpuna-integral-noile-norme-in-materie-de-telecomunicatii-20404725

Guvernul dă undă verde introducerii cotei reduse de TVA pentru publicații digitale
Guvernul susține introducerea cotei reduse de 5% a TVA, începând de anul viitor, și pentru vânzarea de cărți, manuale, ziare și reviste în format electronic, nu doar pentru comercializarea celor tipărite, ca în prezent. De ce este important: Codul fiscal reglementează în prezent aplicarea unei cote reduse de 5% a TVA asupra bazei de impozitare pentru manuale școlare, cărți, ziare și reviste exclusiv în format tipărit. În 2018, la nivelul Uniunii Europene s-a convenit însă asupra unei directive care permite statelor membre să aplice cote reduse, foarte reduse sau cote zero de TVA pentru publicațiile electronice, aliniind astfel normele în materie de TVA pentru publicațiile electronice cu cele pentru publicațiile pe suport fizic. Este bine de știut: Documentul transmis de Guvern către Comisia Europeană, cu obiective în cadrul PNRR, și prezentat de Profit.ro include însă, printre altele, și angajamentul de a exclude posibilitatea ca pe viitor să fie introduse noi cote reduse de TVA (de nivelul 5% sau 9%) pe lângă cele existente în prezent, cum este, de exemplu, TVA aplicată la alimente. Inițiaorii arată că, în doi ani și jumătate de la adoptarea directivei, țări europene cu tradiție culturală și consum cultural semnificativ au adoptat această regulă de supunere unui regim fiscal egal a cărților în format tipărit, electronic sau audio.
https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/guvernul-da-unda-verde-introducerii-cotei-reduse-de-tva-pentru-publicatii-digitale-20402564

România va avea un sistem de alertă timpurie și informare în timp real privind atacurile asupra spațiului cibernetic național
Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) vrea să implementeze, cu finanțare europeană, un sistem de alertă timpurie și informare în timp real (RO-SAT) privind atacurile asupra spațiului cibernetic național, proiect estimat la 69,6 milioane de lei, din care 58,72 miloane de lei asistență financiară nerambursabilă. În acest sens, ca primă etapă, CERT-RO a inițiat o licitație estimată la 24,2 milioane de lei, fără TVA, pentru achiziția componentei centrale a RO-SAT, care include platforme informatice, pachete software de interconectare de platforme, servicii de dezvoltare software, servicii de furnizare de date și servicii de baze de date, conform datelor analizate de Profit.ro.
https://www.profit.ro/stiri/romania-va-avea-un-sistem-de-alerta-timpurie-si-informare-in-timp-real-privind-atacurile-asupra-spatiului-cibernetic-national-20403161

S&T România, contract important cu statul. Licitație câștigată în fața unor nume mari, ca Vodafone, Star Storage, NTT
S&T România, unul dintre cei mai mari integratori de soluții IT&C de pe piața locală, subsidiara grupului austriac S&T, a câștigat o licitație pentru furnizarea unei platforme IT pentru colectarea, stocarea si distribuirea informațiilor referitoare la cazurile persoanelor cu dizabilități către autoritațile publice centrale și locale, beneficiari individuali și parteneri instituționali. Compania va încasa de Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA) 29,4 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat de 35,2 milioane de lei, fără TVA. Contractul va avea o durată de 12 luni și este finanțat cu fonduri europene (Programul Operational Competitivitate - POC). La procedură au participat și Vodafone România, Metaminds, NTT Data România și Phoenix IT, precum și asocierile formate din Intrarom (lider) și Web Win Group Net, respectiv Star Storage (lider), Divergent Solutions Systems și Enigma SOI (Polonia).
https://www.profit.ro/stiri/s-t-romania-contract-important-cu-statul-licitatie-castigata-in-fata-unor-nume-mari-ca-vodafone-star-storage-ntt-20385156

Comisia Europeană dă în judecată Polonia
Comisia Europeană a decis să dea Polonia în judecată la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), cu privire la încălcarea legislației europene care garantează independența autorității naționale poloneze de reglementare a telecomunicațiilor, anunță CE într-un comunicat. Varșovia a modificat în mai 2020, printr-o procedură de urgență, prevederi ale legii poloneze a telecomunicațiilor cu privire la numirea și revocarea din funcție a directorilor Autorității Naționale poloneze de Reglementare (NRA) și Oficiului Comunicațiilor Electronice (UKE), scrie News.ro. Prin aceeași modificare a legislației, Guvernul polonez l-a dat afară pe directorul NRA, în mai 2020, în pofida faptului că mandatul acestuia se încheia în septembrie 2021. Porivit legislației europene, condițiile care pot conduce la o concediere a directorului NRA înainte de încheierea mandatului este necesar să fie în vigoare la începutul mandatului. Aceasta este o garanție imporantă a independenței autorităților naționale de reglementare împotriva exercitării unor presiuni politice. Independența autorităților naționale de reglementare este un principiu-cheie în domeniul telecomunicațiilor în Uniunea Europeană (UE). Ea are menirea să garanteze faptul că autoritatea poate lua decizii obiective și acționa independent, atât față de companiile reglementate, cât și față de presiuni politice. Acest principiu este implementat prin directiva-cadru și prin Codul Comunicațiilor Electronice. https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/comisia-europeana-da-in-judecata-polonia-20404658

Polonia: Uniunea Europeană susține că riscurile pentru libertatea mass-media persistă, deși licența unui post TV critic a fost prelungită
Executivul UE a afirmat joi că riscurile pentru libertatea presei persistă în Polonia, în pofida unei decizii a autorităţii de reglementare din această ţară de a prelungi licenţa de emisie pentru TVN24, un canal de ştiri aflat în proprietatea companiei americane Discovery care este critic cu guvernul polonez, relatează Reuters. După lungi amânări, autoritatea de reglementare a prelungit miercuri licenţa pentru TVN24 dar a cerut parlamentului polonez să clarifice cadrul legal care defineşte dacă postul are dreptul de a continua să emită. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat în cadrul briefingului cotidian de la Bruxelles că prelungirea este o „evoluţie pozitivă”, dar a adăugat: „Avem de asemenea cunoştinţă despre o rezoluţie specială în acest context, adoptată ieri, privind regulile de acordare a concesiunilor de emisie pentru posturile radio şi tv”.
https://www.g4media.ro/polonia-uniunea-europeana-sustine-ca-riscurile-pentru-libertatea-mass-media-persista-desi-licenta-unui-post-tv-critic-a-fost-prelungita.html

Un documentar de excepţie ce o are pe Angela Merkel ca subiect principal va fi difuzat de B1 TV
B1 TV va difuza duminică, ora 15:45, un documentar de excepție despre Angela Merkel, cancelarul Germaniei, una dintre cele mai influente personalități politice din ultimii 20 de ani. Filmul prezintă povestea primului cancelar femeie din istoria Germaniei, de la copilărie și adolescență, până la intrarea în viața politică și ascensiunea sa din anii 2000, dar și rolul Germaniei în Europa și în lume. În cadrul acestui documentar vorbesc despre Angela Merkel alți lideri importanți ai lumii, atât apropiați și aliați, cât și persoane cu care s-a aflat în conflict pe parcursul anilor. Dintre interviurile special realizate pentru acest documentar le vom aminti pe cele cu George W.Bush, Tony Blair, Francois Hollande, Dmitry Medvedev, Yanis Varoufakis, Jean-Claude Juncker, Niall Ferguson.
https://newsweek.ro/actualitate/un-documentar-de-exceptie-ce-o-are-pe-angela-merkel-ca-subiect-principal-va-fi-difuzat-de-b1-tv

Florin Călinescu va fi realizator de programe la Prima TV
Florin Călinescu a fost cooptat în top managementul Grupului Clever şi va putea fi urmărit în cadrul programelor Prima TV şi primaplay.ro. Prima apariţie a sa va fi, sâmbătă, în studioul fotbalistic, înainte de meciul dintre FCSB şi Academica Clinceni, unde va comenta, alături de Bogdan Cosmescu, partida care va începe la ora 21.00. Cu o experienţă de peste 30 de ani în teatru, televiziune, radio şi film, Florin Călinescu este un reper în televiziunea de după Revoluţie. El a scris istorie realizând o mulţime de evenimente speciale, matinale, seriale de comedie, culminând cu celebra "Chestiunea zilei". Este cunoscut publicului şi pentru roluri în filme, precum: „Asfalt Tango”, „Filantropica”, „Balanţa” sau „E periculoso sporgersi”. “Suntem bucuroşi şi mândri că am cooptat în echipa noastră un adevărat profesionist. Pentru mulţi dintre noi, Florin Călinescu rămâne un reper în televiziune, un simbol al presei româneşti. Ne bazăm pe spiritul lui liber, pe creativitatea şi pe profesionalismul lui. Prima TV a câştigat un plus de experienţă prin prezenţa domnului Călinescu în echipa de top management”, spune Adrian Tomşa, managing partner al Grupului Clever. https://www.news.ro/cultura-media/florin-calinescu-va-fi-realizator-de-programe-la-prima-tv-1922402324262021091120405735

România riscă un proces la Curtea Europeană de Justiție pentru că nu a implementat Codul Comunicațiilor/Lipsa acestei legi a fost și motivul amânării licitației 5G
Comisia Europeană a anunțat joi noi măsuri juridice împotriva României și a altor 18 state membre UE care nu au implementat încă în legislații Codul European al Comunicațiilor. Dacă în 2 luni nu remediază situația, cazurile pot ajunge la Curtea Europeană de Justiție. Lipsa adoptării acestui act în legislația națională a fost și motivul pentru care licitația 5G a fost amânată pentru 2022. Codul european al comunicațiilor electronice modernizează normele actuale ale UE în domeniul telecomunicațiilor, adaptându-le la era digitală, subliniază Comisia Europeană. Din cauza transpunerii întârziate, consumatorii și întreprinderile din Estonia, Spania, Croația, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Slovacia și Suedia nu pot beneficia de: Norme clare și favorabile incluziunii privind drepturile utilizatorilor finali - aceleași norme se aplică în întreaga Europă, convergând către o piață unică incluzivă. O mai bună calitate a serviciilor - consumatorii se pot bucura de viteze de conectare mai mari și de o acoperire mai mare întrucât codul încurajează concurența în materie de investiții, în special în rețelele de foarte mare capacitate, inclusiv în rețelele 5G
Armonizarea normelor - codul sporește previzibilitatea în materie de reglementare, inclusiv în ceea ce privește asignarea spectrului de frecvențe radio. Protecția consumatorilor - codul le aduce beneficii consumatorilor și îi protejează, indiferent dacă utilizatorii finali comunică prin intermediul serviciilor tradiționale (apeluri, SMS-uri) sau al serviciilor web. Corectitudine - codul asigură egalitatea de tratament pentru toți actorii din sectorul serviciilor de telecomunicații, indiferent dacă aceștia sunt tradiționali sau folosesc servicii bazate pe aplicații.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25056658-romania-risca-proces-curtea-europeana-justitie-pentru-nu-implementat-codul-comunicatiilor-lipsa-acestei-legi-fost-motivul-amanarii-licitatiei-5g.htm

Kim Kardashian va prezenta pentru prima dată emisiunea „Saturday Night Live”
Femeia de afaceri şi starleta Kim Kardashian va apărea pentru prima dată în emisiunea „Saturday Night Live” (NBC), pe 9 octombrie. "Imposibil să mai dau înapoi acum! Voi prezenta SNL!", a scris, pe Twitter, Kardashian. Emisiunea de satiră a făcut din starul reality-urilor unul dintre subiectele preferate. În 2013, umoristul Nasim Pedrad a intrat în pielea ei pentru a râde de ticurile ei de limbaj într-un sketch din „Weekend Update”, o parodie de jurnal TV. Un an mai târziu, în 2014, cântăreaţa Nicki Minaj a interpretat-o într-un sketch similar. https://www.news.ro/cultura-media/kim-kardashian-va-prezenta-pentru-prima-data-emisiunea-saturday-night-live-1922402923202021091320404621

Sezonul secund „Emily in Paris”, lansat anul acesta
Cel de-al doilea sezon al serialului „Emily in Paris”, cu Lily Collins în rol principal, va fi lansat de Netflix anul acesta. Joi au fost prezentate primele imagini din noul sezon, iar mai multe informaţii vor fi divulgate sâmbătă, în evenimentul global „Tudum”. În noul sezon, care are zece episoade a câte 30 de minute, Emily se descurcă tot mai bine în oraş, dar încă se luptă cu stilul de viaţă francez. După ce a intrat într-un triunghi amoros cu vecinul ei şi cu prima ei prietenă franţuzoaică, Emily este hotărâtă să se concentreze asupra muncii sale - care se complică pe zi ce trece. La orele de franceză, ea întâlneşte un coleg expat care o enervează şi o intrigă.
https://www.news.ro/entertainment/sezonul-secund-emily-in-paris-lansat-anul-acesta-1922403323002021091820404996

Campanie media de 150.000 de euro pentru protejarea populației de urs brun când acesta se plimbă deja nestingherit prin orașe
Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură Marius Dracea, aflat în subordinea Ministerul Mediului, a lansat în SICAP o licitație pentru acordarea unui contract de 740.000 de lei pentru o campanie media care să anunțe demararea planului national de conservare a populației de urs brun. Contractul presupune ca firma câștigătoare să se ocupe de toate direcțiile unei campanii complexe, online și offline, respectiv conferințe de presă, inserturi în presa scrisă națională și locală, site specializat și pagina de facebook, realizarea unui studio sociologic pe grupuri țintă, realizarea și distribuirea de spot-uri video și audio extrase dintr-un film documentar despre urs, care trebuie realizat șI el, de asemenea. 27 de luni este durata acestui contract iar departajarea ofertelor se face în proporție de 90% prin preț, restul fiind asumarea de către firmele participante a unui număr cât mai mare de distribuții ale spot-urilor video în presă. Ofertele se deschid în 18 octombrie iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
https://www.g4media.ro/campanie-media-de-150-000-de-euro-pentru-protejarea-populatiei-de-urs-brun-cand-acesta-se-plimba-deja-nestingherit-prin-orase.html

Apple a lansat un update de securitate pentru o problemă gravă din dispozitivele sale mai vechi
Un patch lansat de urgență de Apple, pentru o versiune mai veche de iOS, folosită de iPhone-uri și iPad-uri lansate cu mai mulți ani în urmă, vine să rezolve o nouă problemă de securitate gravă. Apple continuă serie ce pare interminabilă a patch-urilor de securitate pe care a trebuit să le lanseze anul acesta, cu un update ce poartă titulatura CVE-2021-30869 și vine să rezolve o vulnerabilitate exploatată deja de hackeri. Problema se regăsește în kernel-ul sistemului de operare și permite hackerilor să ruleze de la distanță cod cu privilegii maxime pe dispozitivele compromise. Cu alte cuvinte, un hacker poate să dea ce comenzi vrea pe un device pe care pătruns folosind această vulnerabilitate.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/apple-a-lansat-un-update-de-securitate-pentru-o-problema-grava-din-dispozitivele-sale-mai-vechi-20405451

YouTube lucrează la o funcție de descărcare a clipurilor pe PC
Cei care plătesc un abonament YouTube Premium vor putea, pe viitor, să descarce clipuri pentru vizualizare offline și pe desktop. Cel mai mare site de video a început să testeze o funcție de descărcare și vizualizare offline a clipurilor postate pe versiunea de desktop, accesibilă din browser, a YouTube. Vizualizarea offline a clipurilor video este una din caracteristicile prin care YouTube încearcă să determine utilizatorii să plătească un abonament Premium. Aceasta, însă, este disponibilă doar pe platformele mobile.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/youtube-lucreaza-la-o-functie-de-descarcare-a-clipurilor-pe-pc-20405432

Telekom România actualizează sistemele IT: „Procesarea unor solicitări şi funcţionalitatea anumitor servicii de asistenţă ar putea întâmpina dificultăţi, iar serviciul MyAccount şi aplicaţia MyAccount nu vor fi disponibile”
Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii fixe şi mobile, format din fostele companii Romtelecom şi Cosmote, anunţă o serie de lucrări necesare pentru actualizarea sistemelor IT, se arată într-un comunicat transmis de reprezentanţii companiei. „Toate serviciile fixe şi mobile vor fi operaţionale şi îi asigurăm pe clienţi că depunem toate eforturile pentru ca impactul activităţii desfăşurate să fie minim. Cu toate acestea, procesarea unor solicitări şi funcţionalitatea anumitor servicii de asistenţă ar putea întâmpina dificultăţi, în perioada 23-28 septembrie 2021, când au loc lucrările.” Astfel, serviciul MyAccount şi aplicaţia MyAccount nu vor fi disponibile în perioada indicată, plata facturii din MyAccount şi oricare alte operaţiuni disponibile în aplicaţie şi pe web nu vor funcţiona, însă, abonaţii au la dispoziţie mijloace online şi fizice alternative pentru a face plata facturii. „Dintre acestea amintim plata online cu card bancar sau din aplicaţiile mobile ale băncilor, la oricare dintre terminalele PayPoint, disponibile şi în magazinele Telekom, sau la băncile partenere menţionate pe factura Telekom.”
https://www.zf.ro/business-hi-tech/telekom-romania-actualizeaza-sistemele-it-procesarea-unor-solicitari-20271739

AUDIENŢE. Masked Singer, sub Adela. Corina Caragea, printre măştile de joi. Fierbinţenii au ţinut românii la TV
AUDIENŢE. Las Fierbinţi a fost programul serii de joi. Serialul de comedie a scos cifre bune şi a pus Pro TV pe primul loc. Adela, producţia Antenei 1, a pierdut în faţa Las Fierbinţi, dar a depăşit în audienţe show-ul Masked Singer. S-a întâmplat într-o seară cu dublă demascare la Masked Singer: Cătălin Zmărăndescu s-a deghizat într-un Cameleon, iar Corina Caragea a fost sub costumul Pufosului. - Pro TV a început pe primul loc seara de joi. Serialul Las Fierbinţi a scos, din nou, cifre mari. Mai bine de 1,9 milioane de români au urmărit serialul de comedie la nivel naţional. Alt show, alte cifre. Masked Singer a fost depăşit de serialul Adela pe trei din patru segmente de public. Doar pe noul public comercial a câştigat (21-54 de ani). - În ceea ce priveşte serialul Adela, lucrurile au stat în felul următor: producţia a fost depăşită în audienţe de Las Fierbinţi, dar a recuperat după ce serialul de comedie a ajuns la final. Astfel, Antena 1 a ajuns să fie peste Pro TV în timpul în care s-au intersectat Adela şi Masked Singer. De notat că Masked Singer a fost mai lung cu jumătate de oră faţă de Adela. Naţional. Las Fierbinţi a avut audienţe mari, cu episodul de joi seara. Peste 1,9 milioane de români s-au uitat la serialul cu Bobiţă, Celentano sau Firicel. Pro TV a fost lider detaşat. A doua televiziune din top era Kanal D. Postul Dogan difuza serialul turcesc Doctorul Minune şi avea o medie de 1,2 milioane de telespectatori. Adela a ocupat locul trei pe intervalul Las Fierbinţi. Producţia Ruxandrei Ion a pus Antena 1 pe locul trei, cu 1.146.000 de privitori.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/corina-caragea-pufosul-masked-singer-20405748

Dacian Cioloş, invitat în emisiunea lui Rifai de pe Kanal D
Dacian Cioloş, fostul premier al României şi unul dintre liderii USR-Plus, este următorul invitat al jurnalistei Denise Rifai în emisiunea „40 de întrebări cu Denise Rifai”. Ediţia cu Cioloş invitat se va difuza pe Kanal D duminică, 26 septembrie, de la ora 22:00. "De ce nu aţi jurat credinţă poporului român cu mâna pe Biblie?", "Sunteţi un politician ipocrit?", "L-aţi ajutat pe Traian Băsescu să-l trimită după gratii pe Dan Voiculescu?", "Este ieşirea de la guvernare colacul de salvare al URS PLUS?", "V-aţi opune suspendării preşedintelui Iohannis?", "Sunteţi omul Franţei în politica de la Bucureşti?", "Sunteţi un politician mai puternic decât Dan Barna?", "Aţi participat vreodată la spirale MISA?" sunt doar câteva întrebări la care va răspunde Cioloş. Denise Rifai şi Dacian Cioloş au avut un schimb de replici mai dure în 2019. Rifai, pe atunci la Realitatea TV, i-a adresat întrebări incomode lui Cioloş. Pe atunci, Rifai modera emisiunea „Jocuri de putere”.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/dacian-ciolas-invitat-emisiune-denise-rifai-kanal-d-20404923

În ton cu tehnologia: Un nou proiect media pentru oameni la Cluj, Napoca Live!
COMUNICAT. Cluj-Napoca rămâne un oraş ancorat în realitatea vremurilor în care trăim, iar investitorii se reinventează pentru a ţine pasul cu digitalizarea. Napoca Live este cel mai nou proiect online destinat oamenilor prin faptul că informează în timp real şi transmite ştirile momentului, iar în cadrul emisiunilor tratează subiecte de interes pentru întreaga comunitate, atât la nivel local, cât şi naţional. Napoca Live este cel mai nou spaţiu digital din Cluj-Napoca care livrează ascultătorilor şi cititorilor informaţii în timp real prin intermediul unei redacţii profesioniste. Proiectele editoriale promovate în cadrul Napoca Live au în vizor subiecte de interes pentru publicul larg, reuşind astfel să marcheze un trend constant ascendent în ceea ce priveşte traficul în online.
https://www.paginademedia.ro/comunicate/comunicat-proiect-media-napoca-live-20404748

Italienii de la RAI și Mediaset migrează noi pachete de televiziune terestră la MPEG4
Din 20 octombrie 2021, RAI va face tranziția de la MPEG2 către MPEG 4 pentru nouă televiziuni transmise în sistem digital terestru. De la aceeași dată, Mediaset va efectua aceeași modificare pentru șase dintre televiziunile sale. Aceasta înseamnă că toți proprietarii din Italia de televizoare digitale vechi, care nu sunt compatibile cu MPEG-4 (de obicei televizoarele care nu sunt HD), nu vor mai recepționa aceste televiziuni în sistem digital terestru. Inițial era stabilită data calendaristică de 15 octombrie 2021, indicată de planul public de tranziție. Însă termenul a fost amânat cu câteva zile, dar nu cu scopul explicit de a oferi italienilor mai mult timp să își cumpere televizoare noi. Cauza a fost de fapt săptămâna de lucru: 15 octombrie va fi într-o vineri, 20 octombrie va fi miercurea.
https://www.hdsatelit.com/2021/09/italienii-de-la-rai-si-mediaset.html

AZI. Încep preselecţiile pentru Câştigă România, emisiunea prezentată de Virgil Ianţu
AZI. Preselecţiile pentru sezonul nouă „Câştigă România”, emisiune prezentată de Virgil Ianţu, vor începe vineri, 24 septembrie, la sediul Televiziunii Române. Concurenţii pot veni la sediul TVR între 14:00 şi 19:00, prin intrarea din strada Pangrati (Strada Ermil Pangrati nr. 28, sector 1, Bucureşti). În contextul pandemiei de COVID-19, preselecţiile vor fi susţinute în cele mai stricte condiţii de siguranţă pentru toţi participanţii, spun cei de la TVR.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/incep-preselectii-castiga-romania-tvr2-virgil-iantu-20404719

PRINȚESA DIANA, SUBIECT PENTRU FILME ȘI SERIALE. CE PRODUCȚII DESPRE EA AȘTEPTĂM LA NETFLIX ȘI PE MARILE ECRANE
În anul în care ar fi împlinit 60 de ani, regretata prințesă Diana este în continuare sursă de inspirație pentru Hollywood. În curând, o vom vedea ca personaj în trei producții: pe marile ecrane, în „Spenser”, la Netflix, în muzicalul „Diana: Musicalul”, dar și în următorul sezon „The Crown”. 2021 este un an în care numele Prințesei Diana n-a fost niciodată prea departe de conștiința colectivă.
https://www.tvmania.ro/printesa-diana-subiect-pentru-filme-si-seriale-ce-productii-despre-ea-asteptam-la-netflix-si-pe-marile-ecrane-310536

FILMELE ROMÂNEȘTI „CRAI NOU” ȘI „MAROCCO” FAC SENZAȚIE LA FESTIVALUL DE FILM DE LA SAN SEBASTIAN
Pe 17 septembrie a început Festivalul Internațional de Film de la San Sebastian, una dintre cele mai importante și prestigioase competiții de profil din lume. A 69-a ediție a acestuia, desfășurată între 17 și 25 septembrie, este un prilej de bucurie pentru noi, două filme românești fiind participante la festival: „Crai nou” și „Marocco”. Filmul „Crai nou” / „Blue Moon” (2021), al regizoarei Alina Grigore, a fost prezentat luni, în premieră mondială, la Festivalul de Film de la San Sebastian, fiind selectat în competiția principală a evenimentului înființat în Spania în 1953. Filmul, care va rula în cinematografe din 5 noiembrie, spune povestea unei familii disfuncționale, care conduce un hotel dintr-o zonă de munte a României. „Marocco” / „ Mikado”, un alt film aplaudat la San Sebastian - Prezentat miercuri, în premieră mondială, în secțiunea New Directors a festivalului, destinată regizorilor aflați la debut sau la al doilea film, „Marocco” (cu titlul internațional „Mikado”) al regizorului Emanuel Pârvu a fost aplaudat cu căldură de public, timp de mai multe minute. Alături de regizor, la San Sebastian s-au aflat actorii din rolurile principale – Șerban Pavlu, Ana Indiricău si Tudor Cucu-Dumitrescu -, dar si directorul de imagine Silviu Stavilă si producătorul filmului, Miruna Berescu.
https://www.tvmania.ro/filmele-romanesti-crai-nou-si-marocco-fac-senzatie-la-festivalul-de-film-de-la-san-sebastian-310935

CE ANIMEURI VOM PUTEA VEDEA ÎN OCTOMBRIE, PE NETFLIX
Ofensiva Netflix în lumea animeurilor continuă. Pentru că multe producții ale genului nu pot fi văzute legal în afara zonei asiatice, gigantul de streaming a sesizat oportunitatea de a oferi conținut exclusiv. Astfel, două dintre cele mai mari francize vor avea premiere exclusive pe Netflix și, pentru prima oară, vom putea vedea două seriale noi, la câteva zile după premiera japoneză. „The Seven Deadly Sins: Cursed by Light” (2021) - Premiera pe Netflix: vineri, 1 octombrie 2021 - După ce Demon King a fost învins, lumea se bucură de pace pentru prima oară de multă vreme. Dar liniștea nu va dura, chiar ceremonia de nuntă dintre King și Diane e întreruptă de un nou conflict.
https://www.tvmania.ro/ce-animeuri-vom-putea-vedea-in-octombrie-pe-netflix-309935

JULIA ROBERTS ȘI MAHERSHALA ALI JOACĂ ÎN FILMUL NETFLIX „LEAVE THE WORLD BEHIND”
Julia Roberts și Mahershala Ali vor fi parteneri în viitorul film Netflix „Leave The World Behind”, regizat de Sam Esmail, scrie deadline.com. Mahershala Ali (câștigător a două premii Oscar – pentru „Moonlight” și „Green Book: O prietenie pe viață” / „Green Book”, din 2018 – și al unui Glob de Aur pentru cel de-al doilea) are o agendă încărcată.
https://www.tvmania.ro/julia-roberts-mahershala-ali-netflix-leave-the-world-behind-310051

NOUL SERIAL NETFLIX AL LUI JULIE DELPY DĂ VOCE FEMEILOR ÎN „LA CAPĂTUL RĂBDĂRII”
Din 7 septembrie, Netflix ne dă întâlnire cu serialul „La capătul răbdării” / „On the Verge” (2021), o încercare onestă, simpatică și deseori autoironică de-a răspunde la eterna întrebare: „Cum reușiți să împăcați cariera și viața de familie?”. „Uneori cu succes, de cele mai multe ori cu năduf, dar în cele din urmă cu recunoștință pentru că există”, ar răspunde, probabil, cele patru eroine din noul serial Netflix. Justine, Anne, Yasmine și Elle, prietene vechi, încearcă să se descurce în Los Angeles, făcând față joburilor solicitante, familiei și, din când în când, unor frânturi vagi din vechile lor visuri.
https://www.tvmania.ro/noul-serial-netflix-a-lui-julie-delpy-da-voce-femeilor-in-la-capatul-rabdarii-310493
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL