×

Revista presei -- Data și ora publicării: 27.08.2021 17:10:20

REVISTA PRESEI / 27 aug 2021 /



...
Românii, cea mai redusă utilizare a serviciilor de streaming TV prin internet
Exclusiv: Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO (ianuarie – iulie 2021)
Serviciul FilmBox+ al companiei SPI International a depășit 1 milion de abonați la nivel mondial
De ce campania de promovare a vaccinării mi s-a părut făcută de mântuială și ce a ajuns să spună chiar Valeriu Gheorghiță despre ea
Când începe „Las Fierbinți” și în ce zile se va difuza serialul de la PRO TV
Încetează numirile politice la Poșta Română? Ministrul Digitalizării spune că au început demersurile pentru recrutarea unui nou director general
Cine este Achilleas Kanaris, noul CEO al Vodafone România: un executiv cu aproape 20 de ani de experienţă în telecom, cu proiecte de succes în integrări fix-mobil şi achiziţii în Grecia şi Albania
ANCOM poate merge înainte cu „mini-licitaţia” 5G de 73 mil. euro: Consiliul Concurenţei a dat aviz favorabil procedurii
Primele imagini din serialul de televiziune „Django”, filmat în România
YouTube a eliminat 1 milion de videoclipuri pentru dezinformare COVID-19
Tim Cook va încasa 750 de milioane de dolari de la Apple
Mai mulți operatori telecom locali au câștigat un contract STS pentru internet de mare capacitate
Alerta de colaps climatic, tema centrală a festivalului Astra Film Sibiu
Publisherul revistei Forbes se va lista la bursă prin intermediul unei fuziuni cu o companie de investiţii care evaluează compania nou formată la 630 milioane de dolari
Axel Springer, publisher-ul celui mai mare ziar din Germania, cumpără publicaţia americană Politico, într-o tranzacţie estimată la 1 mld. Dolari
Revine Adela Popescu, pleacă Cove. Schimbări la Vorbeşte Lumea, emisiunea de pe Pro TV
SCHIMBARE. Serialul turcesc Doctorul minune, cinci zile pe săptămână la Kanal D. De când?
PARTENERIAT. Festivalul Internaţional de Film şi Televiziune ”Simfest”, în septembrie la Târgu-Mureş
Bravo, ai stil! Celebrities, premiera în septembrie pe Kanal D. Va fi de patru ori pe săptămână
VASLUI TV. Un post local, amendat că a dat o comemorare a mareşalului Antonescu: "A fost un martir al neamului românesc"
CNA. Cozmin Guşă îi aduce postului Gold FM o somaţie. A pus la îndoială democraţia din America
Festivalul George Enescu: programul transmisiunilor de pe TVR
AUDIENŢE. Serialul Adela, primul pe publicul tânăr. Pro TV, mai urmărit în ţară şi la oraşe
Comunicat: "Grupul DIGI, contribuție record la bugetul de stat - cea mai mare valoare achitată la nivelul unei luni în istoria grupului"
PREMIERELE ZILEI: „CODUL ASASINULUI”, „CANDYMAN”, „O ALTĂ LIGĂ” ȘI „TRENUL REGAL” INTRĂ ÎN CINEMATOGRAFE

...
Românii, cea mai redusă utilizare a serviciilor de streaming TV prin internet
Anul trecut, în Uniunea Europeană 74% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani care au utilizat internetul în precedentele trei luni au vizionat servicii de streaming TV sau redare video prin internet, cel mai redus procent de persoane care au utilizat astfel de servicii fiind în România (37%) și Bulgaria (44%), arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Cel mai ridicat procent de persoane care au vizionat servicii de streaming TV sau redare video prin internet s-a înregistrat anul trecut în Olanda și Cipru (ambele 95%), Finlanda și Malta (ambele 93%), scrie Agerpres. În 2020, în Uniunea Europeană, 75% din cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani care au utilizat internetul în precedentele trei luni au citit site-uri de știri, ziare și reviste online, 61% au ascultat muzică iar 34% au jucat sau au descărcat jocuri.
https://www.profit.ro/stiri/life/romanii-cea-mai-redusa-utilizare-a-serviciilor-de-streaming-tv-prin-internet-20374431

Exclusiv: Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO (ianuarie – iulie 2021)
O veste bună pentru piața de radio: investițiile publicitare au crescut în primele șapte luni ale acestui an nu numai față de aceeași perioadă a anului 2020 (afectate atunci de lockdown), dar și față de anul 2019. Reclamele pentru ofertele companiilor de retail dețin 31,6% din bugetul total de radio investit în primele șapte luni ale acestui an. În perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2021, bugetul brut de publicitate comercială, consumat pe cele mai mari 13 rețele de radio, s-a ridicat la 161,6 milioane de euro (rate card), în creștere cu 28,3% față de anul 2020, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de BRAT. Este o majorare firească, ținând cont că în perioada de lockdown din 2020, mulți clienți fie și-au oprit campaniile de promovare, fie le-au redus în contextul crizei medicale. Important: Acest bugetul a fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori. Primele șapte luni ale acestui an reprezintă o revenire la normalitatea de dinaintea pandemiei. Bugetul de publicitate comercială consumat pe radio este mai mare cu 10,7% față de aceeași perioadă a anului 2019, o dovadă că investitorii nu numai că au recuperat pierderile din prima parte a anului pandemic 2020, dar au ținut să apese pedala accelerației în dorința de a încuraja vânzările. În primele șapte luni ale anului 2021, numărul de spoturi difuzate pe cele 13 rețele de radio, monitorizate de BRAT, s-a ridicat la 412.540, mai mare cu 21,5% față de același interval de timp din 2020 și cu 4,8% față de 2019. Sectorul care a consumat cel mai mare bugetul de publicitate pe piața radio este reprezentat de operatorii de retail (magazine, supermarketuri, hipermarketuri, electrocasnice și IT&C): 51,06 milioane de euro (rate card), reprezentând 31,6% din totalul bugetului investit. Alte sectoare cu investiții mari în piața de radio, cu bugete calculate la rate card: Farmaceutice/Sănătate – 32,2 milioane de euro (cotă de piață de 20%), Comunicații – 15,6 milioane de euro (cotă de piață de 9,7%), Divertisment & Media/Timp liber – 9,9 milioane de euro (cotă de piață de 6%). Liderul topului investitorilor în publicitate radio, în primele șapte luni ale acestui an, este Zdrovit, companie de distribuție de medicamente și suplimente alimentare, cu un buget de 16,2 milioane de euro (rate card) și 34.482 de spoturi difuzate, conform BRAT. Pe locul secund este plasată rețeaua de hipermarketuri Carrefour cu 7,2 milioane de euro (rate card) și 17.797 inserții difuzate.
https://www.forbes.ro/exclusiv-topul-companiilor-cu-cele-mai-mari-bugete-de-publicitate-radio-ianuarie-iulie-2021-228145

Serviciul FilmBox+ al companiei SPI International a depășit 1 milion de abonați la nivel mondial
SPI International anunță că serviciul de streaming FilmBox+, lansat anul acesta, a fost integrat de 10 operatori europeni majori și ajunge în prezent la peste 1 milion de abonați la nivel global. Funcționând cu motto-ul „Home of Good Movies”, FilmBox+ combină experiențele de vizionare ofline și online, printr-o selecție bine organizată de conținut VOD și canale live și este disponibilă în 12 limbi din întreaga lume. Serviciul de streaming FilmBox+ a fost lansat în februarie 2021. SPI se angajează să realizeze integrarea completă a serviciului FilmBox+ cu platformele a peste 700 de parteneri operatori din întreaga lume. Funcționând cu motto-ul „Home of Good Movies”, FilmBox+ oferă sute de ore de titluri premium la cerere riguros selectate și 10 canale TV care acoperă o gamă largă de conținut, inclusiv blockbustere de la Hollywood cu vedete de renume mondial și programe care se adresează mai multor tipuri de public sau gusturi, cum ar fi sporturile cu adrenalină, moda, jocurile și multe altele. FilmBox+ reunește digital și liniar o vastă colecție de conținut VOD și 10 canale live oferite în 12 limbi și opțiuni de localizare, inclusiv engleză, poloneză, cehă, slovacă, română, maghiară, bulgară, sârbă, macedoneană, albaneză, croată și turcă, iar rusa și coreeana au fost introduse în curând. FilmBox+ oferă o soluție de conținut centralizat care răspunde diverselor obiceiuri de vizionare, combinând experiența de vizionare din fotoliu și online cu ușurința și flexibilitatea opțiunii la cerere. Publicul poate accesa serviciul de pe www.filmbox.com prin web, poate descărca aplicația mobilă care este compatibilă cu sistemele de operare iOS și Android sau poate transmite conținutul preferat prin aplicația Smart TV disponibilă pentru Apple TV, Android TV și Samsung și LG Smart TV, recent adăugate.
https://www.forbes.ro/serviciul-filmbox-al-spi-international-depasit-1-milion-de-abonati-la-nivel-mondial-227991

De ce campania de promovare a vaccinării mi s-a părut făcută de mântuială și ce a ajuns să spună chiar Valeriu Gheorghiță despre ea
O campanie bună de publicitate este cea care își atinge obiectivele propuse inițial. O campanie proastă de publicitate este cea care ratează obiectivele. Din această perspectivă, campania de informare publică „Ce conține vaccinul? Împreună învingem pandemia”, realizată de Guvern și UNICEF și derulată pe TV, radio și digital în această vară, este un eșec. Nu numai că nu i-a convins pe români să se vaccineze, dar n-a avut un obiectiv precis și declarat inițial de autorități. La sfârșitul lunii mai, când a fost prezentată această campanie (trei spoturi generaliste „Manifesto” și șapte clipuri „Ce conține vaccinul?”, segmentate pe diverse categorii de public), premierul Florin Cîțu, care a ținut să se pună în fruntea acestui proiect, n-a pomenit despre obiective, de exemplu, câți români vizează să se vaccineze influențați de mesajele „emoționante” ale spoturilor. În schimb, a filmat un spot propriu (în afara campaniei), la o masă într-o cafenea, care se încheia cu un mesaj arogant și hilar: „Lansez o provocare membrilor guvernului și liderilor coaliției: «Ce conține vaccinul pentru voi?»”. Oare ce-a ascuns această „parabolă” a lui Cîțu? Asta a fost „provocarea” de atunci a premierului, să vorbească în parabole, ca Iisus? Nu grija pentru eficiența campaniei, ci o sămânță de scandal aruncată la plesneală! După trei luni de la lansare, nu avem (și nu vom avea) rezultatele acestei campanii: câți români au fost convinși să se vaccineze sau cu cât a crescut gradul de notorietate al vaccinării (acest parametru trebuia măsurat la început și urmărit pe parcursul campaniei.)
https://www.libertatea.ro/opinii/de-ce-campania-de-promovare-a-vaccinarii-mi-s-a-parut-facuta-de-mantuiala-si-ce-a-ajuns-sa-spuna-chiar-valeriu-gheorghita-despre-ea-3707580

Când începe „Las Fierbinți” și în ce zile se va difuza serialul de la PRO TV
„Las Fierbinți” a ajuns la sezonul 18, iar de-a lungul anilor a fost unul dintre cele mai urmărite producții de la PRO TV. Din această toamnă, se râde din nou cu Bobiță, Celentano, Firicel și mulți alți actori care au făcut senzație în serial. „Las Fierbinți”, serialul-fenomen revine în această toamnă cu o porție triplă de umor și situații uluitoare din cel mai cunoscut sat al României. Bobo, Giani, Celentano, Dorel, Gianina și Aspirina se vor revedea cu telespectatorii începând din 6 septembrie, în fiecare luni, marți și joi, de la ora 20.30, imediat după Știrile PRO TV. Cu doar câteva zile înainte de marea lansare, Mihai Bobonete a avut o mărturisire de făcut: o să vă placă acest sezon.
https://www.libertatea.ro/entertainment/cand-incepe-las-fierbinti-si-in-ce-zile-se-va-difuza-serialul-de-la-pro-tv-3709084

Încetează numirile politice la Poșta Română? Ministrul Digitalizării spune că au început demersurile pentru recrutarea unui nou director general
Poșta Română a alocat bugetul pentru achiziționarea de servicii de recrutare a unui nou director general, buget care ar urma să fie aprobat în ședința Consiliului de Administrație din 2 septembrie, a declarat vineri pentru HotNews.ro Ciprian Teleman, ministrul Digitalizării. După aprobare, urmează sa selectăm o firma de resurse umane care să continue procedura și, în paralel, este nevoie de un progres și pe procedura de selecție a unui Consiliu de Administrație permanent, a mai spus ministrul. "Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării are un buget de 35.000 de lei pentru recrutarea membrilor Consiliului de Administrație la Poșta Română. Bugetul pentru director general este asigurat de CNPR și nu-l știu. Mi-aș dori să fie rectrutat un nou director general până la finele acestui an, dar nu controlăm cât durează procesul de achiziție al serviciilor. Eu am transmis să nu avem timpi morți.", a mai declarat vineri pentru HotNews.ro ministrul Digitalizării, Ciprian Teleman (USR-PLUS). Politizarea conducerii Poștei Române: Directorii și membrii Consiliului de Administrație sunt numiți politic, fără o competiție conform OUG 109/2011. Schimbarea Guvernării PSD cu PNL a adus anul trecut modificări în managementul tuturor companiilor de stat, fiind numiți oameni înregimentați politic în noul partid aflat la conducerea țării. La Poșta Română a fost numit în funcția de director general, Horia Grigorescu, vicepreședinte al PNL București, iar ca directori generali adjuncți alți doi membri PNL - Carmen Alecu și Valentin Ștefan. În februarie 2021, Horia Grigorescu a anunțat un plan masiv de investiții în modernizarea și retehnologizarea companiei până în 2025, dar și un plan de disponibilizări. 300 de angajați din funcții administrative în Poșta Română ar fi urmat să fie concediați începând cu luna iulie din acest an, anunța în luna februarie Horia Grigorescu (PNL), directorul general la acea vreme al operatorului poștal. Mai repede a plecat însă din Poștă chiar Horia Grigorescu, care în luna iunie a fost înlocuit de colegul său liberal, Valentin Ștefan. Se va mai implementa planul de concedieri? Acest demers nu reprezintă un plan de acțiune pe termen scurt și mediu, spune ministrul Digitalizării, Ciprian Teleman (USR-PLUS), într-un răspuns la interpelarea recentă a unui deputat PSD.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25001700-inceteaza-numirile-politice-posta-romana-ministrul-digitalizarii-spune-inceput-demersurile-pentru-recrutarea-unui-nou-director-general.htm

Cine este Achilleas Kanaris, noul CEO al Vodafone România: un executiv cu aproape 20 de ani de experienţă în telecom, cu proiecte de succes în integrări fix-mobil şi achiziţii în Grecia şi Albania
Kanaris este parte a grupului Vodafone din 2009, prima subsidiară în care a lucrat fiind cea din Grecia, unde a ajuns în 5 ani în poziţia de director. Grecul Achilleas Kanaris, care a preluat la 1 iulie 2021 poziţia de CEO al Vodafone România (una dintre cele mai mari firme din economie, dar şi unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii mobile - care s-a extins şi în zona fixă odată cu preluarea companiei de cablu UPC), este un specialist în comunicaţii cu aproape două decenii de experienţă în industrie, care în ultimii ani a condus proiecte importante de integrare fix-mobil, achiziţii şi revitalizarea businessului din zona consumer. Kanaris a urmat un masterat în inginerie la Imperial College London şi un MBA la Massachusetts Institute of Technology (MIT) - Sloan School of Management. El se descrie pe reţeaua socială de business LinkedIn drept un profesionist cu o expertiză comercială semnificativă în segmentul consumer, marketing şi strategie în industria de telecom şi de retail de tehnologie, cu experienţă în conducerea unor organizaţii mari. Primele roluri în industria de telecom au fost în Marea Britanie, unde pentru patru ani de zile, în perioada 2005-2009, el a lucrat la operatorul O2, unde a avut roluri în zona de strategie de business, vânzările către segmentul consumer şi divizia de vânzări online.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/cine-este-achilleas-kanaris-noul-ceo-al-vodafone-romania-un-executiv-20245285

ANCOM poate merge înainte cu „mini-licitaţia” 5G de 73 mil. euro: Consiliul Concurenţei a dat aviz favorabil procedurii
Consiliul Concurenţei (CC) a transmis Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) - arbitrul pieţei de comunicaţii din România - că dă undă verde proiectului de hotărâre de Guvern, de caiet de sarcini şi proiectului de decizie al ANCOM care stau la baza unei licitaţii de spectru radio care va avea loc în acest an şi care ar urma să aducă la bugetul de stat peste 70 mil. euro dacă se vor vinde toate “bucăţile” de spectru radio scoase la vânzare. “Vă comunicăm că, în urma analizei documentaţiei transmise, autoritatea de concurenţă exprimă o poziţie favorabilă faţă de proiectul de HG, proiectul caietului de sarcini şi faţă de proiectul Deciziei ANCOM”, conform documentului emis în data de 25 august şi publicat joi pe site-ul autorităţii de concurenţă. Concurenţa a dat undă verde şi pe preţurile minime stabilite în proiect. “Criteriile de calificare stabilite de ANCOM sunt nediscriminatorii, transparente, obiective, proporţionale şi suficient de popularizate, se poate aprecia că acţiunea ANCOM de stabilire a unui preţ minim de plecare a licitaţiei nu reprezintă un element de natură să afecteze concurenţa între posibilii ofertanţi”, se arată în adresa semnată de preşedintele CC, Bogdan Chiriţoiu. ANCOM a anunţat în iulie are în plan să lanseze în această toamnă o minilicitaţie de spectru radio prin care are să scoată la vânzare licenţe pe termen redus, de câţiva ani, a unor porţiuni de spectru radio din benzile de 800 MHz, 2.600 MHz şi 3.400-3.600 MHz, operaţiune care ar putea aduce la buget peste 70 mil. euro.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ancom-poate-merge-inainte-cu-mini-licitatia-5g-de-73-mil-euro-20246022

Primele imagini din serialul de televiziune „Django”, filmat în România
Primele imagini din serialul de televiziune „Django”, filmat în România, cu Matthias Schoenaerts, Noomi Rapace, Nicholas Pinnock şi Lisa Vicari în distribuţie, au fost prezentate în exclusivitate de Variety. Filmat în Racoş, Bucureşti şi Delta Dunării, cu sprijinul guvernului, „Django”, care va avea pentru început zece episoade, ar urma să fie lansat în toamna anului 2022, după cum povestea în urmă cu câteva luni producătorul executiv Olivier Bibas, pe platouri. Acţiunea are loc în a doua jumătate a anilor 1800, în America. New Babylon este un oraş utopic, divers din punct de vedere rasial, confesional şi al orientărilor sexuale, „un oraş liber”, după cum au spus producătorii. Locuitorii sunt sclavi fugiţi şi europeni. Imediat după Războiul Civil, au existat câteva aşezări de acest gen, pornite din ideea de a întemeia o nouă ţară. „Django”, bazat pe westernul spaghetti al lui Franco Nero a fost creat şi scris de Leonardo Fasoli („Gomorrah the Series”, „ZeroZeroZero”) şi Maddalena Ravagli („Gomorrah the Series”, „ZeroZeroZero”).
https://www.news.ro/entertainment/primele-imagini-din-serialul-de-televiziune-django-filmat-in-romania-foto-1922400127402021081520374993

YouTube a eliminat 1 milion de videoclipuri pentru dezinformare COVID-19
YouTube a eliminat 1 milion de videoclipuri de la începutul pandemiei și până în prezent pentru dezinformarea periculoasă a oamenilor în privința COVID-19, potrivit platformei video. Conținutul șters făcea referire la remediile false împotriva coronavirusului, conform managerului de produs, Neal Mohan. Acesta susține că platforma video cu peste 1 miliard de utilizatori deținută de Google elimină aproape 10 milioane de videoclipuri pe trimestru și că majoritatea au fost vizionate de mai puțin de 10 ori, arată startupcafe.ro. YouTube a anunțat, de asemenea, într-o postare pe blogul său că lucrează intens pentru a accelera procesul de eliminare a videoclipurilor care creează dezinformare și încearcă să ofere utilizatorilor date din surse autorizate, precum Organizația Mondială a Sănătății (OMS).
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/youtube-a-eliminat-1-milion-de-videoclipuri-pentru-dezinformare-covid-19-20374443

Tim Cook va încasa 750 de milioane de dolari de la Apple
Tim Cook, CEO-ul Apple, va colecta săptămâna aceasta a zecea și ultima tranșă a pachetului financiar pe care compania i l-a oferit în urmă cu un deceniu pentru a prelua conducerea companiei de la Steve Jobs, relatează Bloomberg. Pachetul este alcătuit din aproximativ 5 milioane de acțiuni ale Apple, în valoare de 750 de milioane de dolari, potrivit calculelor făcute de Bloomberg News. Creșterea vertiginoasă a prețurilor acțiunilor Apple i-au permis lui Cook, în vârstă de 60 de ani, să încaseze sume impresionante an după an, acesta devenind miliardar, cu o avere estimată la 1,5 miliarde de dolari potrivit Indexului Miliardarilor realizat de Bloomberg.
https://www.profit.ro/bloomberg/tim-cook-va-incasa-750-de-milioane-de-dolari-de-la-apple-20374452

Mai mulți operatori telecom locali au câștigat un contract STS pentru internet de mare capacitate
Mai mulți operatori telecom locali au câștigat licitația organizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru achiziționarea de servicii de conexiune la internet de mare capacitate, contract semnat pentru 1,872 milioane de euro, fără TVA, de la un estimat la 1,9 milioane de euro, fără TVA, pentru o perioadă de 4 ani. La primul lot al licitației, pentru conexiune permanentă 1 internet internațională TIER 1, de mare capacitate, ofertele au venit din partea GTS Telecom, Orange România, Prime Telecom, RCS&RDS și Vodafone România. Contractul a fost semnat cu GTS Telecom, Orange România și RCS&RDS. Lotul doi al procedurii - conexiune permanentă 2 internet internațională TIER 1, de mare capacitate - a fost vizat de Euroweb România, GTS Telecom, Orange România, Prime Telecom, RCS&RDS și Vodafone România. Contractul a fost semnat cu GTS Telecom, Orange România, RCS&RDS și Euroweb România.
https://www.profit.ro/stiri/mai-multi-operatori-telecom-locali-au-castigat-un-contract-sts-pentru-internet-de-mare-capacitate-20373709
Alerta de colaps climatic, tema centrală a festivalului Astra Film Sibiu
Tema centrală a celei de-a 28-a ediţii a festivalului Astra Film Sibiu este „Alerta de colaps climatic”. Alte teme din programul AFF Sibiu se referă la relaţiile de cuplu, naşterea şi moartea, graniţele dintre oameni, individualismul, situaţiile neaşteptate şi poveştile extraordinare ale unor oameni remarcabili. Astra Film Festival va avea loc la Sibiu în perioada 5-12 septembrie, în aer liber, săli de cinema şi online. Biletele au fost puse în vânzare pe site-ul festivalului şi pe platforma Eventbook. Accesul la cele 200 de evenimente cinematografice marca Astra Film Festival se va face conform regulilor în vigoare la data de 5 septembrie 2021, data începerii festivalului, cu respectarea tuturor normelor sanitare şi de igienă.
https://www.news.ro/cultura-media/alerta-de-colaps-climatic-tema-centrala-a-festivalului-astra-film-sibiu-1922400027002021080820374237

Publisherul revistei Forbes se va lista la bursă prin intermediul unei fuziuni cu o companie de investiţii care evaluează compania nou formată la 630 milioane de dolari
Publisherul revistei Forbes se va lista la bursă prin intermediul unei fuziuni cu Magnum Opus Acquisition, o firmă specializată în achiziţii, care evaluează compania nou formată la 630 milioane de dolari, au anunţat joi părţile implicate, operaţiunea făcând parte dintr-un proces mai larg de consolidare din industria media care se desfăşoară de mai multe luni, transmite Reuters. Forbes este una dintre cele mai vechi companii de media din Statele Unite. Magnum Opus Acquisition este condusă de Jonathan Lin, fost director la compania Point72, a miliardarului Steven Cohen. Acordul va permite Forbes să profite în continuare de transformarea sa digitală, a anunţat Forbes Global Media Holdings. În timp ce veniturile generate de ediţiile tipărite sunt în scădere, compania şi-a dublat evenimentele live şi alte francize majore, dintre care majoritatea au devenit virtuale în timpul pandemiei. Forbes, cu sediul în Jersey City, a fost fondată în 1917 de B.C. Forbes, jurnalist de afaceri şi editorialist născut în Scoţia, care s-a mutat mai târziu la Johannesburg şi a lucrat la un ziar sud-african condus de scriitorul britanic Edgar Wallace.
https://www.news.ro/economic/publisherul-revistei-forbes-se-va-lista-la-bursa-prin-intermediul-unei-fuziuni-cu-o-companie-de-investitii-care-evalueaza-compania-nou-formata-la-630-milioane-de-dolari-1922400927002021080820374218

Axel Springer, publisher-ul celui mai mare ziar din Germania, cumpără publicaţia americană Politico, într-o tranzacţie estimată la 1 mld. Dolari
Compania germană de media Axel Springer a declarat că intenţionează să achiziţioneze compania de media Politico. Cele două firme nu au dezvăluit preţul tranzacţiei, însă o persoană familiară cu situaţia a spus că Politico a fost cumpărat pentru un miliard de dolari, notează CNBC. Mişcarea creşte astfel portofoliul deţinut de Axel Springer în Statele Unite, compus din grupurile Insider şi Morning Brew. Axel Springer este gigantul german de publishing din spatele unor outlet-uri majore de ştiri precum Die Welt şi Bild, cel mai bine vândut ziar din Germania. De altfel, Axel Springer şi Politico se aflau în parteneriat încă din 2014, când a fost lansat Politico Europe. Site-ul de ştiri se află pe profit din 2019 încoace.
Anul acesta, compania germană a încercat să cumpere unul dintre rivalii Politico, Axios, însă mişcarea a căzut odată cu achiziţia grupului american, spun sursele citate de CNBC. Robert Allbritton, fondatorul şi publisher-ul Politico, va continua în acest rol atât pentru Politico, cât şi pentru Protocol, un site asociat, dedicat industriei tech, conform unui comunicat de presă. Companiile au declarat că echipele editoriale şi de management din cadrul Protocol şi Politico (vizând aici diviziile din SUA şi Europa) vor rămâne neschimbate şi vor opera independent faţă de celelalte branduri deţinute de Axel Springer în Statele Unite.
https://www.zf.ro/business-international/axel-springer-publisher-ul-celui-mai-mare-ziar-din-germania-cumpara-20247034

Revine Adela Popescu, pleacă Cove. Schimbări la Vorbeşte Lumea, emisiunea de pe Pro TV
Adela Popescu se întoarce la Vorbeşte Lumea, după ce la începutul anului renunţase temporar la acest proiect pentru a naşte. Conform protv.ro, noul sezon al Vorbeşte Lumea va începe de luni, 30 august, de la ora 10:30. Adela Popescu va prezenta singură emisiunea. Gabriel Coveşeanu nu va mai face parte din acest proiect. Informaţia a fost confirmată de oficialii Pro TV pentru Paginademedia.ro. https://www.paginademedia.ro/stiri-media/adela-popescu-revine-cove-pleaca-vorbeste-lumea-pro-tv-20375097

SCHIMBARE. Serialul turcesc Doctorul minune, cinci zile pe săptămână la Kanal D. De când?
SCHIMBARE. Kanal D modifică grila din prime-time şi va programa de cinci ori pe săptămână noul serial turcesc - „Doctorul minune”. Schimbarea va avea loc de luni, 30 august. Astfel, serialul „Doctorul minune” se va vedea pe Kanal D de luni până vineri, de la ora 20:00. Tot din 30 august, producţia „Nehir" vă putea fi vizionată doar în ziua de luni, de la ora 22:30. Iniţial, serialul „Doctorul minune” era programat în grilă de miercuri până vineri, iar „Nehir” se vedea în zilele de luni şi marţi.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/serial-doctor-minune-kanal-d-cinci-zile-pe-saptamana-20374919

PARTENERIAT. Festivalul Internaţional de Film şi Televiziune ”Simfest”, în septembrie la Târgu-Mureş
PARTENERIAT. SIMFEST este un festival – competiţie de film şi televiziune, singurul de acest fel din România şi unul din puţinele de gen din Europa. Este organizat în fiecare an de ”Asociaţia culturală SIMFEST pentru sprijinirea şi promovarea creatorilor din media şi artele vizuale”. Ediţia a XVIII, cea din 2021, va avea loc între 13 şi 19 septembrie, la Târgu-Mureş. Festivalul SIMFEST a avut un rol determinant în dezvoltarea massmedia electronice din România, adresându-se iniţial televiziunilor locale şi producătorilor independenţi (freelanceri), categorie profesională aproape inexistentă în 2003, când a fost fondat festivalul. În timp, tot mai multe solicitări de participare la competiţie venite din ţară şI din străinătate au determinat dezvoltarea lui şi transformarea într-un festival international. La ediţia din 2020, deşi pandemia a impus desfăşurarea exclusiv online, au fost înregistrate aproape 1.300 de înscrieri din 92 de ţări. Practic, desfăşurarea festivalului şI informaţiile legate de el, inclusiv cele referitoare la sponsori şI parteneri, au ajuns în lumea întreagă, prin intermediul website-ului www.simfest.ro şI al paginii oficiale de facebook Simfest Romania Festivalul a fost acceptat şI este promovat de două mari platforme internaţionale de festivaluri: Filmfreeway.com din SUA şI Festhome.com din Marea Britanie. Urmare a organizării deosebite, ediţia de anul trecut a înregiatrat 14 catalogări internaţionale la nivel de 5 stele din 5.
https://www.paginademedia.ro/parteneriat/festival-film-televiziune-simfest-targu-mures-septembrie-2021-20374712

Bravo, ai stil! Celebrities, premiera în septembrie pe Kanal D. Va fi de patru ori pe săptămână
Al şaptelea sezon Bravo, ai stil! Celebrities va debuta în luna septembrie, conform unui anunţ al Kanal D. Premiera show-ului prezentat de Ilinca Vandici va fi miercuri, 8 septembrie, de la ora 22:30. Bravo, ai stil! Celebrities se va difuza de patru ori pe săptămână: de miercuri până vineri, de la 22:30 şi sâmbăta, de la ora 22:00.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cand-incepe-sezonul-sapte-bravo-ai-stil-20373817

VASLUI TV. Un post local, amendat că a dat o comemorare a mareşalului Antonescu: "A fost un martir al neamului românesc"
CNA. "Trebuie să fie un exemplu pentru tinerii de azi". "A fost un martir al neamului românesc". "Toţi eroii rămân borne albe înfipte adânc în pământul românesc". Lucruri spuse despre Mareşalul Ion Antonescu la o acţiune de comemorare şi difuzate de Vaslui TV. Rezultatul: o amendă de la CNA. Televiziunea se numeşte „Vaslui TV” şi a difuzat de mai multe ori, sub formă de ştire (o durată aproximativă de 6 minute) şi sub formă de reportaj (durată de peste 22 de minute), acţiunea de comemorare a generalului Ioan Antonescu, care a avut loc în ziua de 1 iunie 2021, la o biserică din Vaslui.
https://www.paginademedia.ro/cna/televiziune-vaslui-amenda-cna-maresal-antonescu-20373767

CNA. Cozmin Guşă îi aduce postului Gold FM o somaţie. A pus la îndoială democraţia din America
CNA. Cozmin Guşă, fostul patron al Realitatea Plus, a atras o somaţie publică pentru Gold FM, post de radio deţinut de fiul său, Cosmin Guşă. Din ce motiv? Cozmin Guşă a pus la îndoială democraţia din America, în cadrul emisiunii „Ce-i în Guşă şi-n căpuşă”. Membrii CNA au analizat ediţia emisiunii din 10 iunie 2021, în care a fost invitat Adrian Severin, fost europarlamentar. Concluzia forului: "lipsă de obiectivitate" din partea moderatorului Cozmin Guşă. Subiectul emisiunii: analiză cu sinteze privind primul turneu european din mandat al preşedintelui american Joe Biden, turneu început pe 10 Iunie. Biden a participat participa la mai multe evenimente importante la nivel global, printre care Summitul G7 din Marea Britanie, Summitul NATO de la Bruxelles din 14 Iunie, precum şi la întâlnirea cu preşedintele rus Vladimir Putin de la Geneva din 16 Iunie.
https://www.paginademedia.ro/cna/cosmin-gusa-somatie-publica-gold-fm-20373889

Festivalul George Enescu: programul transmisiunilor de pe TVR
Festivalul Internaţional George Enescu va începe în acest weekend pe TVR, care este coproducător şi official broadcaster. A 25-a ediţie va debuta sâmbătă, 28 august, la ora 19.30, în direct la TVR 1, TVR 3, TVR Internaţional şi TVR Moldova. În Gala de Deschidere a Festivalului va concerta Orchestra Filarmonicii George Enescu. Prezentatorul va fi jurnalistul TVR Marius Constantinescu.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/tvr-program-transmisiuni-festival-george-enescu-2021-20374808

AUDIENŢE. Serialul Adela, primul pe publicul tânăr. Pro TV, mai urmărit în ţară şi la oraşe
AUDIENŢE. Serialul Adela a avut rating mai bun pe segmentul tinerilor şi Antena 1 a fost lider, în seara de joi. Pro TV a stat mai bine în ţară şi la oraşe. La nivel naţional, serialul Adela a avut audienţe mai mici decât la debut. Aseară, aproximativ 1.092.000 de români s-au uitat la producţia Ruxandrei Ion. Minutul de aur a fost la 22:45, când 1.294.000 de telespectatori urmăreau cele două episoade difuzate aseară pe Antena 1.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-serial-adela-26-august-2021-20374836

Comunicat: "Grupul DIGI, contribuție record la bugetul de stat - cea mai mare valoare achitată la nivelul unei luni în istoria grupului"
Grupul DIGI, care reunește operatorul de comunicații electronice RCS & RDS S.A. și toate entitățile suport pentru activitatea de telecomunicații desfășurată în România, a achitat în luna august 2021 o sumă record de peste 100 milioane lei, reprezentând taxele și impozitele virate către bugetul de stat, anunță compania printr-un comunicat pentru presă remis carte HD Satelit Blog România. Grupul, care deține prin RCS & RDS S.A. poziția de lider de piață pe segmentul serviciilor de televiziune, internet fix și telefonie fixă în România este, astăzi, unul dintre cei mai importanți contribuabili la bugetul de stat, dar și unul dintre cei mai mari angajatori din țară, cu peste 14.700 de angajați angrenați în operațiunile derulate de societățile grupului pe piața locală. ”Prin creșterea continuă a operațiunilor derulate în România, dar și ca urmare a numărului de locuri de muncă pe care le-am creat și menținut de-a lungul istoriei noastre, grupul DIGI reprezintă azi nu doar unul dintre cei mai mari angajatori din mediul antreprenorial local, ci și unul dintre contribuabilii de prim rang la bugetul de stat, prin taxele și impozitele plătite. În luna august 2021, am virat către autoritățile statului 103,3 milioane lei, cea mai mare valoare achitată la nivelul unei luni, în istoria de peste 28 de ani a grupului DIGI. Este o responsabilitate pentru noi să abordăm angajamentele față de colegi, clienți, furnizori, societate în ansamblu cu onestitate, corectitudine, integritate și să construim, în același timp, un model de business durabil, care presupune respectarea tuturor legilor și reglementărilor aplicabile în teritoriile unde operăm”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului DIGI.
https://www.hdsatelit.com/2021/08/comunicat-grupul-digi-contributie.html

PREMIERELE ZILEI: „CODUL ASASINULUI”, „CANDYMAN”, „O ALTĂ LIGĂ” ȘI „TRENUL REGAL” INTRĂ ÎN CINEMATOGRAFE
Din 27 august sosesc în cinematografe „Codul asasinului”, un film de acțiune filmat la București, în care vom vedea actori americani și români, „Candyman”, un horror ce face parte dintr-o serie familiară pentru amatorii genului, comedia „O altă ligă”, despre sport și nu numai, dar și documentarul „Trenul regal”, conceput ca o trecere în revistă a celor 150 de ani ai Casei Regale a României.
https://www.tvmania.ro/premierele-zilei-cinema-27-august-2021-307626
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL