×

Revista presei -- Data și ora publicării: 22.06.2021 14:29:20

REVISTA PRESEI / 22 iun 2021 / (contine update)




Surse: Scandal în şedinţa conducerii PNL. Orban, acuzat că vrea să impună noua şefă a CNA. Ce i-a reproşat Raluca Turcan şi cum a răspuns şeful PNL
Dezinformare&fakenews 21/06/2021 de Codruţa Simina / O seară cu Metropola TV: toți cei trei invitați ai moderatorului Mădălin Ionescu au la activ condamnări în instanță (Update- această știre a fost adăugtă ulterior publicării inițiale a REVISTEI PRESEI)
EXCLUSIV Guvernul Orban a dat bani la presă cât n-a putut duce: Din 200 de milioane de lei puse la bătaie în plină campanie s-au cheltuit 140 de milioane / Unele redacții acuză că nu și-au primit încă toți banii
Ionuț Cristache dă în judecată TVR și vrea mutarea emisiunii înapoi în prime-time
TVR continuă investițiile în filme rusești. Postul public de televiziune, abonat la seriale produse la Moscova
Guvernul confirmă că a adoptat un Memorandum pentru atragerea unei investiții majore IT în România
Când va ieși Radio România din politica replicii slugarnice: „Da, domnu’ ministru! Ce vreţi să fiţi întrebat?”
Cei mai puternici oameni din Deutsche Telekom, prima vizită la Bucureşti de la izbucnirea pandemiei. Mesajul transmis de Dominique Leroy, membru în board: „Ţineţi-o tot aşa“
Tabloul afacerilor celor patru giganţi din piaţa de telecom locală în 2020, înainte de spargerea în două a grupului Telekom.
România a ajuns la 220.000 de IT-şti, cu 70% mai mult faţă de 2008.
Facebook a lansat, simultan, două produse audio
Lumea conspiraţiilor, mistere antice şi secrete ale SUA, la History Channel
EAD.ro a câştigat drepturile TV pentru următoarele 3 sezoane ale Ligii 2 şi Cupei României
LOOK SPORT va transmite următoarele 3 sezoane ale Ligii 2 şi Cupei României
Victoria Italiei în faţa Ţării Galilor, meci transmis de Pro TV, a fost lider de audienţă
Festivalul internaţional Canneseries va reveni în 2022 la perioada obişnuită de desfăşurare alături de MipTV
Selecţia festivalului One World Romania, online între 21 şi 27 iunie
Serialul rus „Godunov”, din 23 iunie, la TVR 1
Academia britanică de film şi televiziune a stabilit data galei BAFTA din 2022
i24news, cu sediul în Israel, deschide un birou în Emiratele Arabe Unite
Serialul de comedie „Dad Stop Embarrassing Me!”, cu Jamie Foxx, nu va avea un al doilea sezon
Google generează 48% din traficul reclamelor găzduite de site-urile de fake news
România și Bulgaria sunt și în acest an pe ultimele locuri din Uniunea Europeană în privința inovării
Pagube de 54 milioane de dolari produse de atacurile de tip phishing şi vishing, în 2020
Cum va arăta internetul Wi-Fi al viitorului în viziunea Cisco : Open Roaming, securitate şi digitizarea spațiilor fizice cu tehnologii wireless
Apple a plătit dezvoltatorilor de aplicaţii mobile 230 de miliarde de dolari. Cât i-a revenit companiei din comisioane
Huawei lansează ”AR Insight and Application Practice”, document ce detaliază beneficiile 5G şi ale realităţii augmentate
AUDIENŢE EURO 2020. Meciul Ucraina-Austria, urmărit de peste 1,3 milioane de români. Pro TV, lider cu duelul de pe Arena Naţională
Show-ul matrimonial de la Pro TV şi-a aflat cei patru „experţi”. Cine sunt cei care le vor găsi concurenţilor jumătatea?
De la Masked Singer la Vorbeşte Lumea. Jorge, pentru o săptămână în emisiunea de pe Pro TV
AUDIENŢE. Pro TV, lider cu duelul dintre Italia şi Ţara Galilor. Câţi români s-au uitat, ieri, la meciul zilei de la Euro 2020?
De azi pe TVR. Materiale speciale cu românii de la Jocurile Olimpice. Halep, Glinţă şi Brânză, printre ei
După trecerea la Antena 1, Marius Pancu preia Observatorul de Noapte
ANIVERSARE. TVR îi scoate „din cutie” pe Măruţă, Negru, Brenciu şi Andreea Marin. Momente din emisiuni de arhivă vara aceasta
Fiica lui Anghel Iordănescu, în echipa matinalului de la Prima TV. Va prezenta ştirile sportive
AUDIENŢE. Adela a pus Antena 1 pe primul loc la tineri. Prima dată în acest sezon. Mai jos în ţară şi la oraşe
„Focus la Prima Oră” şi în weekend. Matinalul de la Prima TV va avea o zi în plus
Altfel de top al emisiunilor! Românii au talent, primul la audienţe, la căutări şi la fani. Survivor, primul în youtube. Chefii, primii la menţiuni de PR
După plecarea de la postul lui Sârbu, Andrei Tomescu a trecut la Antena 3. Cu cine face echipă la matinal?
Cinci seriale romantice asiatice pe care le puteți vedea pe Netflix
Din iulie, serialul „Xena: Prințesa războinică” revine pe micul ecran. Unde îl putem vedea
Curiosul caz al lui Dragoş Preda, propunerea pentru şefia Radiocomunicaţiilor. Ce bani ar fi trebuit plătiţi pentru numire şi ce sprijin are


Surse: Scandal în şedinţa conducerii PNL. Orban, acuzat că vrea să impună noua şefă a CNA. Ce i-a reproşat Raluca Turcan şi cum a răspuns şeful PNL
Ludovic Orban a fost criticat în şedinţa conducerii PNL pentru că vrea să impună noua şefă a CNA fără să fie dat un vot în partid, susţin surse participanete la şedinţă. De asemenea, Raluca Turcan i-a cerut preşedintelui PNL să nu-şi mai atace colegii. Florin Roman, vicepreşedinte al PNL, l-a întrebat în faţă pe Orban cine a luat decizia să o susţină pe Cristina Pocora şa şefia CNA. „Eu”, i-a răspuns tranşant Orban. Roman i-a cerut să fie dat un vot de către conducerea PNL. Şeful liberalilor a închis subiectul sec: „Bine, am luat act”. La beregata lui Orban a sărit şi prim-vicepreşedintele Raluca Turcan, fiindu-i cerut şefului PNL să nu-şi mai atace colegii de partid. „Vă rog să nu mai atacaţi colegii de partid. Nu cred că cei din afara sunt interesaţi de frustrările din interior. Vreau să ştiţi că atacând colegii de partid subminaţi autoritatea miniştrilor”, a subliniat Turcan. Orban i-a dat un răspuns în care a ironizat mesajul echipei Cîţu: „Eu nu am atacat colegii, am făcut declaraţii corecte. Am susţinut toate deciziile guvernamentale. Dacă vi se pare atac să vorbesc despre suflul nou cu colegi vechi”. Dan Vîlceanu, unul dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai lui Florin Cîţu, i-a cerut lui Orban să spună tuturor cum vor fi sancţionaţi liberalii care îşi atacă colegii: „Vă rog să îmi spuneţi care este sancţiunea pentru domnul Antonel Tănase, care şi-a făcut colegii lichele şi trădatori”. Orban iar a a ignorat ce a zis Vîlceanu şi a trecut la următorul vorbitor. Dan Vîlceanu l-a avertizat apoi: „Aşadar, înţeleg că nu e nicio sancţiune. Atunci să nu vă miraţi de ceea ce va urma”.
https://adevarul.ro/news/politica/surse-scandal-sedinta-conducerii-pnl-orban-acuzat-vrea-impuna-noua-sefa-cna-i-a-reprosat-raluca-turcan-raspuns-seful-pnl-1_60d1929f5163ec427155d421/index.html

Dezinformare&fakenews 21/06/2021 de Codruţa Simina / O seară cu Metropola TV: toți cei trei invitați ai moderatorului Mădălin Ionescu au la activ condamnări în instanță FOTO captură video
Cetățenii din Voluntari, „sponsori” oficiali ai propagandei ruse: cazul Metropola TV
Bine v-am regăsit, doamnelor și domnilor! Avem analiști care afirmă fără niciun fel de rezervă că România este o colonie! Un stat marionetă! Un spațiu dominat de interese ale unor suprastructuri internaționale și controlat de politicieni care așteaptă mai întâi deciziile din afara țării!
Așa începe, în seara de 18 mai, emisiunea Mădălin Ionescu Show de la Metropola TV, televiziune inclusă în programele tuturor operatorilor de cablu din România începând din martie, 2021, și finanțată de cetățenii orașului Voluntari, județul Ilfov.
Și continuă cu „titlurile zilei”:
Riscăm să ne vindem terenurile străinilor, felie cu felie! Cine pune bețe în roate tinerilor români care vor să facă agricultură și fermierilor din țara noastră? Și cine vrea să le ofere terenuri pe tavă latifundiarilor străini?
Cu o seară înainte, pe același post de televiziune, Oana Lovin, moderatoarea emisiunii Ne(-)am trezit, vorbește și ea despre „stăpânii de colonie”:
Cred că sunt singurul om care s-a prins de ce a venit marea relaxare! Și pentru că vor începe meciurile UEFA și stăpânii de colonie nu vor cu restricții, cu vaccinare, cu mască, cu teste PCR, nu vor, ei vor ca la ei, în țările lor ca afară, și atunci cumva s-au conformat!
De fapt, tema aceasta, a României „colonie” a țărilor vestice, cu varianta „stat condus de multinaționale”, va reveni în emisiunile celor doi, pe parcursul lunilor mai și iunie, potrivit unei monitorizări realizate de PressOne.
Care e problema? „România, colonia occidentului” e una din temele principale de discurs ale propagandei anti-occidentale a Kremlinului, potrivit opiniei generale a experților în domeniu.
Federația Rusă este menționată drept amenințare la securitatea națională a României în Strategia Națională de Apărare a României, iar Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a respins de-a lungul ultimilor ani licențierea unor posturi de televiziune, de teamă că acestea ar difuza propaganda Kremlinului. E cazul postului RTR, care a solicitat în 2017 licență locală pentru județul Iași.
Iar Metropola TV este o televiziune deținută de o companie al cărei acționar unic este Consiliul Local Voluntari, oraș al cărui primar este Florentin Pandele, soțul Gabrielei Firea, prim-vicepreședinte PSD și fost primar al Bucureștiului.
În ianuarie, 2021, Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat ca Metropola TV să se transforme din televiziune regională într-una națională. Din februarie, ea a fost inclusă pe lista must carry pe 2021.
Fals și groază în direct la televiziunea orașului Voluntari
E seara de 12 mai. La Metropola TV începe Mădălin Ionescu Show, emisiunea care rulează, de luni până joi, între orele 21.00 și 22.30.
„Bună seara, dragi prieteni! Ce ați zice dacă ați afla că vaccinurile cu ARN mesager se transmit exact ca un virus? Un document intern al companiei Pfizer aruncă în aer tot ce știam despre această tehnologie și dă apă la moară contestatarilor.
Dacă informațiile sunt corecte, proteina spike din vaccinurile pentru care autoritățile din toată lumea au ajuns să discrimineze populația, se transmite pe cale orală, prin atingere, sau chiar pe cale sexuală! Știu, e șocant. Au creat specialiștii Big Pharma un monstru din graba de a avea un antidot?”, începe Mădălin Ionescu.
Cu o zi înainte, pe 11 mai, Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti COVID-19, tocmai anunța că, probabil, România nu va atinge pragul de 5 milioane de vaccinați până la 1 iunie. Acel prag nu este atins nici acum.
Mădălin Ionescu dezbate subiectele sale șocante cu câțiva invitați care par aleși pe sprânceană: Adrian Severin, fost europarlamentar, condamnat la închisoare cu executare pentru corupție și personaj ale cărui opinii sunt preluate des de Sputnik România Moldova, instituție de propagandă a Rusiei. În studio mai sunt și Carmen Dorobăț, fost manager al Spitalului de Boli Infecțioase Iași, condamnată la închisoare cu suspendare pentru luare de mită și sociologul Mirel Palada. Condamnat și el la 9 luni de închisoare cu amânarea pedepsei, pentru că l-a lovit cu pumnii pe fostul senator USRPLUS Mihai Goțiu în pauza unei emisiuni TV.
Invitații vorbesc despre „vaccinurile care se transmit ca o boală” și folosesc drept sursă un „așa numit document intern Pfizer”.
Doar că presupusul pericol al „vaccinurilor care se transmit ca o boală” fusese deja infirmat, încă din 30 martie, de către unitatea de fact-checking a agenției de presă Reuters. În articolul citat, autorii notează că o astfel de interpretare, precum cea pe care o dezbat invitații lui Mădălin Ionescu, dovedește „lipsă de înțelegere pentru cum funcționează vaccinurile cu tehnologie ARN mesager”.
Ce seară minunată…
E seara de 10 iunie, iar la Metropola TV începe din nou emisiunea lui Mădălin Ionescu. O voce alertă și îngrijorătoare prezintă subiectele serii. Spicuim din ele:
ȘOC! Substanțe cancerigene în vaccinul Moderna!
Cel mai puternic președinte din lume, Joe Biden, când nu se împiedică are planuri de vaccinare mondială!
Pe ecran rulează îndelung aceeași secvență cu președintele SUA, Joe Biden, care se împiedică pe treptele de urcare ale unui avion. Între timp, vocea anunță și un scandal sexual de proporții, care îl are drept personaj central pe Bill Gates, al cărui nume a fost legat de cele mai celebre teorii ale conspirației care privesc pandemia de COVID-19 sau vaccinarea. Vocea încheie:
L-au racolat serviciile secrete pe Bill Gates înainte de declanșarea pandemiei?!
În studioul televiziunii din Voluntari, dezbat aceste ipoteze cu reverberație globală Monica Tatoiu, fost director al companiei Oriflame, în prezent pensionară, și Mădălin Voicu, muzician, membru PSD și fost deputat în cinci legislaturi.
În emisiune, invitații repetă câteva idei: corporațiile vor înlocui națiunile, forțe oculte urmăresc scoaterea de pe piață a companiei chineze Huawei, pe vremea lui Ceaușescu „nu se fura așa”, am ajuns să vindem totul străinilor.
În plus, e discuția cu substanțele cancerigene din vaccinul Moderna.
Dar și această presupusă informație a fost infirmată de experții FullFact, una din cele mai serioase organizații de fact-checking din lume, încă din 25 mai.
Amuzant, tot în 10 iunie, după o pauză publicitară care conține un spot video care îndeamnă la vaccin, Mădălin Ionescu este ironizat în mesaje de către câțiva telespectatori. Iritat, moderatorul le oferă această explicație, pe care am redat-o ca atare:
Prieteni, mă uitam la mesajele de pe Facebook în pauza publicitară și mai sunt câțiva dintre voi cei care vă uitați pe online care faceți confuzii masive. Ori vă uitați pe alte posturi ori nu v-ați lămurit până acum cam care sunt perspectivele mele asupra acestei perioade.
Faptul că există publicitate la o televiziune nu înseamnă, de exemplu, că Mădălin Ionescu o deține sau că o difuzează. Sau aici sunt niște lucruri care sunt mult mai ample, mai nuanțate și țin de alt registru. Dar tre’ să vă uitați la ce spun io! La ce spun invitații!
Dacă agreați, bine, dacă nu. Însă să spui că Mădălin Ionescu e numai pe bani, pentru că, ia uite, publicitate, nu știu ce reclame la vaccinare au fost, mi se pare pueril așa, ținând de grădiniță cumva. Hai să depășim faza asta, fiți atenți la ce se discută aici, eu sunt un jurnalist, îmi spun punctul de vedere, invitații mei de asemenea. Sunt lucruri pe care vi le voi explica altă dată, ce e cu marketingul, cu economia, cu un anumit circuit al banilor (…)
Mădălin Ionescu
Mădălin Ionescu le explică telespectatorilor că reclamele la campania de vaccinare, difuzate în pauza emisiunii sale, nu au legătură cu conținutul emisiunii
Printre invitații lui Mădălin Ionescu la televiziunea orașului Voluntari s-a numărat și Ambasadorul Rusiei, Valery Kuzmin. În 29 aprilie, Kuzmin îl primește pe Ionescu la sediul Ambasadei Rusiei, unde, în cadrul unui dialog lung, repetă temele de propagandă ale Rusiei referitoare la Ucraina. Kuzmin mai laudă minute bune vaccinul rusesc anti-COVID19, Sputnik V, după ce Mădălin Ionescu îl întreabă „ce ar avea România de câştigat de exemplu, dintr-un import masiv al vaccinului Sputnik”.
Oana Lovin, Aurelian și un fals cu „părinții din Canada cărora li se vaccinează copiii cu forța”
E noaptea de 31 mai. La Metropola TV începe emisiunea Ne(-)am trezit, moderată de Oana Lovin, o tânără cunoscută după ce a participat la mai multe proteste anti mască și anti restricțiile impuse de Guvern pentru reducerea efectelor pandemiei de COVID-19. La unul dintre ele, în mai, anul trecut, Oana Lovin a participat cu un buchețel de sparanghel. A rămas celebră drept „fata cu sparanghelul”. Un an mai târziu, este gazda unei emisiuni de pe un post de televiziune național, deținut de o companie în care acționar e Consiliul Local Voluntari.

Oana Lovin îl invită în direct pe Aurelian Popa, autorul unui blog cu teorii ale conspirației și unul din liderii protestelor „anti botniță”, care prezintă la rândul său un video. În imagini vedem mai multe persoane care participă la un protest, în Toronto, iar Aurelian ne explică pe un ton alert că vedem părinți ai căror copii sunt vaccinați cu forța în școală, în timp ce aceștia protestează și sunt împiedicați să ajungă la copiii lor.
Aurelian vorbește despre copii care ar fi fost „ademeniți cu o înghețată” pentru a fi vaccinați, promovând un video dovedit ca fiind fals FOTO captură video
Și această poveste este deja demontată în presa internațională. Într-un fel, aduce a bancurile cu Radio Erevan: da, e adevărat că persoanele pe care le vedem în imagini participă la un protest anti vaccin în Toronto, dar nu sunt părinții vreunor copii care să fi fost vaccinați cu forța, așa cum susțin Oana Lovin și autorul blogului.
Cu câteva zile înainte, pe 26 mai, Lovin o are ca invitată pe senatoarea Diana Șoșoacă. Aceasta apare citind un discurs în Parlamentul României, în care susține că România este un stat condus de multinaționale. Șoșoacă este, în aceeași perioadă, și invitata lui Mădălin Ionescu, la aceeași televiziune.
În 25 mai, Oana Lovin are un dialog cu europarlamentarul Chris Terheș, un mare critic al activității DNA și al luptei anticorupție. Terheș susține că populația României este obligată să folosească un vaccin care „nu este aprobat”.
„Nicio persoană nu se va mai simți în siguranță în Europa! Șantajarea populației să se injecteze cu un produs medical care nici măcar nu este aprobat!”, declamă Terheș, prin telefon.
Oana Lovin declamă și ea: Este experimental!
De fapt, toate vaccinurile folosite în campania de vaccinare din România sunt autorizate de Agenția Europeană a Medicamentului.
În timpul documentării acestui material, emisiunea Oanei Lovin a fost retrasă din grila Metropola TV.
Cum ajunge o televiziune a unei comunități locale să emită național
„Investiția în această televiziune nu este un demers în van. Prin conceptul pe care-l propunem, INFORMAȚIA de calitate, CULTURA și EDUCAȚIA vor aduce VALOARE. În consecință, VALOAREA va conduce, simplu, la BUNĂSTARE. Este un ciclu pe care suntem datori să-l implementăm prin Metropola TV”.
Așa sună un fragment din strategia editorială în baza căreia Metropola TV a primit votul Consiliului Național al Audiovizualului pentru a emite cu acoperire națională, în ianuarie, 2021.
Strategia afirmă că televiziunea orașului Voluntari se angajează să deschidă studiouri regionale la Constanța, Iași, Brașov, Cluj, Oradea, Timișoara, Craiova, în termen de 6 luni de la primirea licenței.
Potrivit grilei care însoțea acea strategie, în programul de seară al Metropola TV ar fi trebui să ruleze jurnale de știri, filme artistice, rubrici scurte de sănătate și de religie, o emisiune dedicată minorităților (joia seara) și una auto.
Fragment din strategia editorială a televiziunii din Voluntari, prezentată CNA
În realitate, seară de seară, de luni până joi, principala emisiune a serii este Mădălin Ionescu Show, urmat de Meriți, emisiune moderată de Mugur Mihăescu, fost membru al trupei Vacanța Mare, despre care presa a relatat că a fost unul din liderii protestelor anti măsurile de reducere a pandemiei de COVID-19, apoi o pastilă TV semnată de Ion Cristoiu. În acest slot orar obișnuia să fie emisiunea Oanei Lovin. Niciuna din aceste emisiuni nu figurează nici în stategia editorială și nici în grila cu care Metropola TV i-a convins pe consilierii CNA că merită să devină televiziune națională.
Un singur membru al Consiliului a votat atunci împotrivă – Dorina Rusu, fost jurnalist.
Am contactat-o pe Dorina Rusu și am rugat-o să explice votul ei din ianuarie.
„Am votat împotrivă pentru că mie nu mi se pare firesc să fie cheltuiți banii unei comunități locale pentru o televiziune națională. Există și un articol în Legea Audiovizualului, articolul 47, punctul d, care spune că licențele audiovizuale se pot oferi autorităților locale cu condiția să ofere exclusiv informare pentru comunitatea respectivă.
Cei de la Juridic (din CNA, n.red.) au spus că nu e valabil ce-am spus eu, pentru că licența nu e direct pe Consiliul Local, ci pe o societate comercială în care 99% e acționar Consiliul Local. (potrivit Registrului Comerțului, în acest moment, Consiliul Local Voluntari e 100% proprietarul companiei, n. red)
Ăsta este un artificiu legal. Chiar și în condițiile astea, mie tot nu mi s-a părut în regulă, chiar dacă cei de la Juridic au spus că e legal, pentru că banii aceia tot comunității locale aparțin și nu mi se pare normal să fie folosiți ca să trateze niște subiecte care nu au nicio legătură cu Voluntari.
Pe oameni nu i-a întrebat nimeni. Totuși, poate că nu vor o televiziune națională, au la ce să se uite”, a explicat Rusu pentru PressOne.
Ea a mai spus că, la momentul licențierii, societatea care deține Metropola TV a promis că va fi o televiziune diferită de tot ceea ce exista pe piață.
„Ce s-au angajat ei atunci, din ce îmi aduc aminte, a fost să facă programe echidistante, cumva programele lor să dea norme de bune practici pentru jurnaliști și pentru comunitățile locale, asta spuneau, că ei inițial trebuia să fie o televiziune regională. Să facă emisiuni de bune practici pentru comunitățile locale”
Dorina Rusu, membru CNA
„România, colonia occidentului”, o poveste a propagandei Kremlinului
Într-un amplu interviu publicat de PressOne în vara anului 2019, Nicolae Țîbrigan, expert în analiza informațiilor în cadrul Laboratorului pentru Analiza Războiului Informațional și Comunicare Strategică (LARICS), arată că povestea cu „România, colonia occidentului” e o narațiune de propagandă a Kremlinului. Și nu una oarecare, ci una strategică.
„Ea a fost lansată inițial ca una strategico-militară. Scopul ei a fost de a crea sentimentul de opresiune a populației locale pentru a determina decidenții politici să aloce mai puțini bani pentru sectorul de apărare, de a crea niște curente de organizații de protest față de instalarea scutului de la Deveselu. Dar treptat ea a ajuns să fie preluată în alte forme la nivelul cercurilor politice. Din păcate. Anumite partide politice, nu toate”, afirma atunci Țîbrigan.
Am rugat-o pe Ileana Racheru, doctor în științe politice la Universitatea București și expert în spațiul ex-sovietic, să enumere câteva din temele de propagandă ale Kremlinului în 2021, fără să menționăm detalii legate de acest subiect.
Iată o parte din lista transmisă:
iminența unui război global sau a unui conflict în apropierea granițelor României, la care va participa și aceasta
autoritățile române, politicienii acționează împotriva intereselor României. Au creat alianțe dezavantajoase cu Occidentul (UE/NATO/SUA), prin care România a ajuns o „colonie occidentală”
denigrarea competențelor și a capacităților de a-și exercita atribuțiile ale celor mai importante persoane care conduc România (președintele, premierul…), precum și a tuturor politicienilor cu discurs pro-occidental.
România este în faliment economic din cauza Occidentului, fiind ”sluga” acestuia
demonizarea companiilor multinaționale
denigrarea instituțiilor românești, în special DNA, precum și a luptei împotriva corupției
promovarea excesivă a unor politicieni sau jurnaliști, persoane cu notorietate publică care au idei naționaliste, extremiste, conspiraționiste
Metropola TV și banii publici
Potrivit datelor înregistrate la Registrul Comerțului, compania SC Publivol Creativ, care deține licența pentru Metropola TV, este 100% proprietatea Orașului Voluntari, adică a Consiliului Local (CL) din Voluntari. Potrivit site-ului Primăriei Voluntari, majoritatea în CL Voluntari e deținută de PSD. Primarul orașului, Florentin Pandele, este și el membru PSD și soțul Gabrielei Firea, prim-vicepreședinte PSD și fost primar al Bucureștiului.
În 2019, datoriile companiei deținute de CL Voluntari se ridicau la peste 500 de mii de lei, pentru a exploda, un an mai târziu, la 4,73 de milioane de lei, tot potrivit datelor Registrului Comerțului.
În 2020, Publivol Creativ avea nu mai puțin de 43 de angajați. Surse din apropierea companiei arată că în 2021 aceasta are deja 136 de angajați, cu salarii care variază între 13.504 lei (director tehnic), 11.967 de lei (un prezentator TV) și 4273 de lei un muncitor necalificat.
Ca un detaliu, Registrul Comerțului mai arată că SC Publivol Creativ și-a înregistrat la OSIM hashtag-ul #atatsaputut.
Potrivit datelor obținute de PressOne, în 10 mai, 2021, Consiliul Local Voluntari a aprobat o majorare de capital social pentru SC Publivol Creativ, în valoare de 3.000.090 lei, bani din bugetul Primăriei Voluntari. Consilierii USR PLUS au votat împotriva acestei decizii.
Oana Leahu, consilier USR PLUS, a declarat pentru PressOne că în timpul ședinței, consilierilor li s-a explicat că suma este necesară pentru cumpărarea unui nou sediu pentru Metropola TV.
„Problema este că aceste cheltuieli din bani publici făcute pentru televiziune nu sunt transparente. Ni s-a spus că o să se cumpere un sediu. Când? Cum? Asta nu avem de unde să știm”, a relatat ea pentru PressOne.
În plus, Leahu a mai adăugat că, de pildă, în 2021, Primăria Voluntari a alocat fonduri pentru a asfalta o singură stradă.
„Noi nu suntem în stare să finalizăm un rond, un sens giratoriu. Sunt zone în Voluntari fără canalizare și asfalt, anul acesta Primăria, potrivit bugetului, face o singură stradă. Chiar sunt necesare cheltuielile pentru o televiziune?”
Oana Leahu, consilier local USR PLUS Voluntari
L-am contactat pe Septimius Pârvu, expert în cadrul EFOR, ONG care a emis mai multe rapoarte referitoare la cheltuirea banilor publici. În opinia sa, o administrație locală nu ar avea motive să investească bani publici într-o televiziune.
„Dacă ne uităm la ce ar putea face o astfel de televiziune, probabil ne-am gândi că să acopere evenimentele care se întâmplă în comunitatea respectivă. Dar dacă ne gândim că are o acoperire națională, cred că scopul unei astfel de televiziuni devine diferit.
La prima mea impresie este că s-a creat un post care promovează un interes politic. Adică nu e un conținut care să fie în beneficiul cetățenilor. Eu cred că un post de televiziune ține mai degrabă de piața liberă, nu ar trebui să aparțină unei instituții publice”, a explicat Pârvu pentru PressOne.
***
„Acţiunile agresive ale Rusiei reprezintă o ameninţare la adresa securităţii euro-atlantice” se arată în declarația adoptată de Alianța Nord-Atlantică la finalul summit-ului de la Bruxelles, de la jumătatea lunii iunie. Alături de influența Chinei, riscurile cibernetice și terorism, acestea sunt temele principale ale Alianței. România este membru NATO din 2004, când a dobândit statutul de aliat.
https://pressone.ro/cetatenii-din-voluntari-sponsori-oficiali-ai-propagandei-ruse-cazul-metropola-tv

EXCLUSIV Guvernul Orban a dat bani la presă cât n-a putut duce: Din 200 de milioane de lei puse la bătaie în plină campanie s-au cheltuit 140 de milioane / Unele redacții acuză că nu și-au primit încă toți banii
Guvernul a plătit efectiv circa 140 de milioane de lei către site-urile și televiziunile de știri pentru așa-numita campanie de informare pe tema COVID, din cele 200 de milioane de lei (40 milioane de euro) puse la bătaie prin OUG de Guvernul Orban în plină campanie electorală în 2020. Astfel, după cum rezultă dintr-un răspuns transmis de Secretariatul General al Guvernului la o solicitare G4Media.ro, Guvernul Orban a plătit între lunile iunie și decembrie 2020, adică în plină campanie electorală pentru locale și parlamentare, aproape 88 de milioane de lei. Guvernul Cîțu a plătit facturi restante în perioada ianuarie – mai 2021 în valoare de circa 52 de milioane de lei. Din aceste cifre rezultă că Guvernul Orban a pus la bătaie în an dublu electoral mai mulți bani decât a putut înghiți presa, deși unele redacții se plâng că guvernul nu le-a plătit integral serviciile prestate. SGG mai precizează, în răspunsul pentru G4Media.ro, că Guvernul Cîțu derulează o campanie de informare pe tema vaccinului, cu sublinerea că este ”fără costuri” din partea guvernului, conceptul și creația fiind donate de parteneri. Potrivit informațiilor obținute de G4Media.ro, mai multe site-uri de știri și câteva redacții de televiziunii acuză că n-au fost plătite integral pentru serviciile prestate în campania de informare pe tema COVID. În această situație s-ar afla câteva zeci de site-uri de știri, între care și grupul Rigier (Libertatea și alte titluri din grup). Reprezentanți ai grupului au confirmat pentru G4 Media că Guvernul mai are de achitat aproape 140 de mii de euro din cei 360 de mii de euro facturați pentru serviciile de publicitate prestate pe tema COVID. Unele televiziuni de știri, precum cele din Antena Group, care a beneficiat de cea mai mare sumă din campania de informare (14,7 milioane de lei, adică 3 milioane de euro), susțin că mai au de încasat sume importante de la Guvern. Campania de informare pe tema COVID a fost inițiată de Guvernul Orban la jumătatea anului 2020, în plină campanie electorală pentru alegerile locale și parlamentare. De operaționalizarea campaniei s-au ocupat Andi Manciu și Ionel Dancă. Unele redacții, între care și G4Media.ro, Newsweek.ro, Recorder.ro, Rise Project, RFI România, Republica, au refuzat banii guvernului acordați în an dublu electoral.
Guvernul Orban a pus la bătaie 200 de milioane de lei (40 de milioane de euro) prin ”OUG nr. 63 din 7 mai 2020 pentru organizarea și desfășurarea unor campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19”. Contractele au fost încheiate cu majoritatea redacțiilor centrale și cu câteva publicații locale, iar campania a acoperit intervalul iunie – decembrie 2020, adică exact perioada campaniei electorale. Guvernul Orban a achitat doar o parte din facturile trimise de site-urile si televiziunile implicate in campania de informare ( 87.747.134 lei potrivit răspunsului SGG). Ulterior, Guvernul Cîțu a mai plătit 52.021.977 lei, între lunile ianuarie și mai 2021, reprezentând facturi restante. Au rămas așadar circa 60 de milioane de lei (circa 15 milioane de euro) necheltuite din sumele puse la dispoziție cu generozitate de Guvernul Orban. Aceste sume n-au fost reportate în bugetul pe 2021 și nici n-au fost realocate pentru noi campanii de informare. ”S-au făcut promisiuni în decembrie 2020 și de la Cîțu și de la Ciucă că ajutorul pentru presă va continua și în 2021 sub forma campaniei de vaccinare, dar asta nu s-a mai întâmplat”, au explicat pentru G4Media.ro surse guvernamentale. Unul dintre cei care s-ar fi opus ca guvernul să dea mai departe bani pentru presă mascați sub forma unor campanii de informare a fost Vlad Voiculescu, fostul ministru al Sănătății. Totuși, mai multe site-uri și televiziuni au continuat în primele luni ale anului campania de informare, în speranța că serviciile prestate vor fi și achitate de noul guvern. ”Am făcut campania pro bono în primele luni din 2021, dar ulterior guvernul ne-a anunțat că nu va plăti aceste servicii”, a explicat o sursă din Antena 3 pentru G4Media.ro. Premierul Florin Cîțu a lansat pe 27 mai campania de comunicare “Împreună învingem pandemia! Ce conține vaccinul?”, realizată de Guvernul României, cu sprijinul UNICEF și al organizațiilor partenere. ”Campania de informare a fost realizată FĂRĂ COSTURI din partea Guvernului, conceptul creativ și producția fiind donate de partenerii campaniei”, se arată în răspunsul SGG transmis G4media.ro. Sublinierea ”FĂRĂ COSTURI” aparține Guvernului. Companiile care operează cele mai mari televiziuni și site-uri de presă din România nu au fost foarte afectate de criza coronavirus, din contră, majoritatea și-au crescut afacerile și profiturile în 2020, față de 2019. Altfel spus, ajutorul de stat acordat presei mascat sub forma unei campanii de informarii nu se justifică și rămâne doar ipoteza că a fost o mită electorală. Cele mai multe organizații de presă au primit și bani de la Guvern, deși business-ul le mergea deja foarte bine. Spre comparație, firmele cu adevărat închise, precum cele din HoReCa, încă își așteaptă banii deși suntem în 2021.
https://www.g4media.ro/exclusiv-guvernul-orban-a-dat-bani-la-presa-cat-n-a-putut-duce-din-200-de-milioane-de-lei-puse-la-bataie-in-plina-campanie-s-au-cheltuit-140-de-milioane-unele-redactii-acuza-ca-nu-si-au-primit-inca.html

Ionuț Cristache dă în judecată TVR și vrea mutarea emisiunii înapoi în prime-time
Ionuţ Cristache, realizatorul emisiunii România9 de la TVR, dă în judecată televiziunea publică pentru a obține mutarea emisiunii înapoi la ora 21.00, în prime-time, anunță Paginademedia.ro. Realizatorul a înaintat o acţiune la Judecătoria Sectorului 1 pentru o Ordonanţă Preşedinţială care să anuleze hotărârea Comitetului Director al TVR care-i muta emisiunea de la ora 21.00 la ora 17.00. Cauza se judecă marți, iar în cazul în care Cristache va avea câştig de cauză, emisiune va fi mutată imediat înapoi.
https://www.g4media.ro/ionut-cristache-da-in-judecata-tvr-si-vrea-mutarea-emisiunii-inapoi-in-prime-time.html

TVR continuă investițiile în filme rusești. Postul public de televiziune, abonat la seriale produse la Moscova
TVR, postul public de televiziune finanțat de la bugetul statului, anunță cumpărarea și difuzarea unui nou serial istoric rusesc – „Godunov”, potrivit unui comunicat de presă. TVR s-a remarcat în ultimii ani prin investiții constante făcute în producțiile ruse de televiziune: serialele Ecaterina, Garda Albă, Matilda sau „Einstein: Teoria iubirii”. Achizițiile de producții rusești au loc pe fondul sancțiunilor generalizate în UE și NATO la adresa Rusiei după anexarea ilegală a Crimeei, războiul declanșat în Ucraina, imixtiunea în alegeri, atacurile cibernetice și campaniile de propagandă menite să destabilizeze societățile occidentale. TVR este condusă acum de directorul interimar Ramona Săseanu, numită de Parlament în luna mai, după o procedură declarată neconstituțională de CCR. Înaintea sa, Doina Gradea a condus TVR din 2017, când a fost numită de majoritatea PSD-ALDE.
https://www.g4media.ro/tvr-continua-investitiile-in-filme-rusesti-postul-public-de-televiziune-abonat-la-seriale-produse-la-moscova.html

Guvernul confirmă că a adoptat un Memorandum pentru atragerea unei investiții majore IT în România
Secretariatul General al Guvernului (SGG) a confirmat vineri că, în ședința din 9 iunie 2021, a adoptat, la documente confidențiale, un Memorandum prin care se va crea un grup de lucru interministerial care să deruleze discuții exploratorii în domeniul serviciilor și produselor software și hardware pentru digitalizarea administrației publice. HotNews.ro a scris în premieră despre acest Memorandum, care potrivit unor surse guvernamentale, vizează atragerea unei investiții majore de la giganții IT în România, una dintre companiile vizate fiind Microsoft. Ce spune SGG despre Memorandumul adoptat în 9 iunie 2021: "Memorandumul a fost discutat și aprobat în ședința de Guvern din data de 09.06.2021, la capitolul documente confidențiale. Documentul menționat se încadrează în preocupările Guvernului în ceea ce privește accelerarea procesului de digitalizare, atât în sectorul public cât și în mediul privat. Atingerea principalelor obiective ale digitalizării, care includ transformarea profundă a economiei și creșterea performanței și eficienței în sectorul public, impune crearea condițiilor economice propice atragerii și stimulării investițiilor în domeniile produselor, tehnologiilor și serviciilor software și hardware. În acest context, prin Memorandumul respectiv a fost aprobată constituirea unui grup de lucru interministerial care să aibă ca scop inițierea și derularea, în condițiile legii, a unor discuții exploratorii în domeniul serviciilor și produselor software și hardware, în vederea valorificării potențialului de digitalizare al administrației publice și instituțiilor din România și, corespunzător, creșterea adopției instrumentelor digitale. În concluzie, prin Memorandumul mai sus menționat, se are în vedere derularea discuțiilor exploratorii cu toate entitățile în domeniu care pot oferi produse și servicii software și hardware la nivelul cerințelor și nevoilor statului român." HotNews.ro a scris în premieră, în data de 10 iunie, că Guvernul a discutat în ședința de miercuri, 9 iunie, un Memorandum confidențial care vizează atragerea unei investiții majore de la giganții IT în România, informație confirmată din mai multe surse guvernamentale. În document nu este menționată o companie anume, însă printre cele vizate ar fi Microsoft, susțin sursele.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24868584-guvern-memorandum-confidential-investitie-majora-digitalizare-microsoft.htm

Când va ieși Radio România din politica replicii slugarnice: „Da, domnu’ ministru! Ce vreţi să fiţi întrebat?”
Vechi ziarist la Radio România Actualități, Mira Gomboș a reacționat cu această opinie la cald, după ce un nou blocaj a apărut în ceea ce privește media publică „pentru că cineva s-a încăpăţânat să schimbe legea de funcţionare a TVR și SRR ca să facă, din două sinecuri, patru”. Nici nu mai ştiu de câţi ani se vorbeşte că Radioul şi Televiziunea publice au devenit irelevante pe piaţa media, că sunt instituţii care cheltuie anual zeci de milioane de euro fără să spună mare lucru, că audienţele se duc mereu în jos, că ar fi mai bine să fie închise şi reînfiinţate, după modelul grecesc, pentru că în stadiul în care sunt acum, nu prea mai poţi face mare lucru. Ele redevin, totuşi, relevante, când se schimbă puterea politică, iar şefiile lor se transformă în obiecte de troc între aliaţii de conjunctură sau prilejuri de arătat pisica şi de răzbunare pe adversari; când viitorul oamenilor care lucrează în cele două (pentru că instituţiile nu înseamnă doar pereţi şi birocraţie) este jucat la alba-neagra. „Luaţi voi Radioul şi luăm noi Televiziunea” a fost, în ultimii douăzeci de ani, deviza partidelor ajunse la putere, iar cele două instituţii au contat doar ca rotunjiri la împărţeală. Un cerc vicios, o paradigmă păguboasă mai ales pentru ceea ce ar fi trebuit să conteze cel mai mult, dar contează cel mai puţin: calitatea produsului editorial al instituţiilor publice de media. Dar de ce s-a ajuns aici? De ce ar trebui să dărâmăm şi pereţii ca să mai putem face ceva pentru SRR şi SRTv? Pentru că suveica asta a numirii unor oameni în fruntea unor instituţii doar pentru că avem de împărţit ceva şi-a deşirat firul putrezit în jos, spre celelalte funcţii importante: managerii de posturi, directorii de departamente, redactorii-şefi şi adjuncţii lor, şefii şi şefuleţii.
https://www.libertatea.ro/opinii/cand-va-iesi-radio-romania-din-politica-replicii-slugarnice-da-domnu-ministru-ce-vreti-sa-fiti-intrebat-3609883

Cei mai puternici oameni din Deutsche Telekom, prima vizită la Bucureşti de la izbucnirea pandemiei. Mesajul transmis de Dominique Leroy, membru în board: „Ţineţi-o tot aşa“
Echipa de „grei“ a gigantului german Deutsche Telekom - formată din Dominique Leroy, noua şefă a operaţiunilor pentru Europa, Rodrigo Diehl, prim vicepreşedinte pentru creştere pe segmentul comercial şi Armin Sumesgutner, director tehnic pentru Europa a făcut săptămâna trecută prima vizită de evaluare a operaţiunilor din România de la izbucnirea pandemiei, discuţiile şi întâlnirile cu membrii echipei locale de conducere având o durată de două zile, conform unor informaţii publicate pe reţeaua socială de business LinkedIN. Chiar dacă nemţii de la Deutsche Telekom sunt la un pas de a-şi vinde către Orange operaţiunile fixe din România, care aduceau grosul veniturilor, mesajele transmise de Leroy şi colegii săi despre situaţia din România au fost unele laudative, ca şi cum DT ar urma să cumpere operaţiunile rivalilor francezi.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/cei-mai-puternici-oameni-din-deutsche-telekom-prima-vizita-la-20149805

Tabloul afacerilor celor patru giganţi din piaţa de telecom locală în 2020, înainte de spargerea în două a grupului Telekom.
Datoriile totale ale RCS&RDS Digi au crescut cu 35%, la 8 miliarde de. lei. Orange a avut cel mai mare profit net, chiar şi cu pierderile de peste 60 milioane de lei ale Orange Money
Grupul de firme deţinut de DT şi OTE, cele mai mari restructurări. Grupul francez Orange a fost şi în 2020 liderul pieţei locale de comunicaţii după venituri şi profitul net, la o distanţă considerabilă faţă de rivalii săi, chiar şi înainte de preluarea diviziei fixe a grupului Telekom România (fostul Romtelecom), operaţiune aşteptată să se finalizeze în toamna acestui an, arată datele raportate de companii care au devenit disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Orange a înregistrat creşteri ale profitului pentru toate companiile prin care operează în România, cu excepţia vehiculului dedicat serviciilor financiare pe mobil Orange Money, care se află în plină expansiune pe piaţa locală şi care se află într-o perioadă de investiţii susţinute.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/tabloul-afacerilor-celor-patru-giganti-piata-telecom-locala-2020-20146796

România a ajuns la 220.000 de IT-şti, cu 70% mai mult faţă de 2008.
Numărul de angajaţi din IT&C din Cluj şi din Iaşi a crescut de patru ori în ultimii 12 ani. Angajaţii din sectorul IT&C reprezintă 4% din totalul angajaţilor la nivel naţional
Aproape jumătate (48%) din totalul angajaţilor din IT&C lucrează în Bucureşti. În Cluj şi în Iaşi numărul de angajaţi din IT&C a crescut de patru ori în ultimii 12 ani. Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timiş şi Braşov sunt zonele care concentrează cel mai mare număr de salariaţi din sectorul IT&C din România. Angajatorii din aceste judeţe au împreună 168.000 de angajaţi în sectorul IT&C, reprezentând trei sferturi din totalul angajaţilor din IT&C din România (de 220.000 de persoane în 2020). Deşi Capitala concentrează aproape jumătate din totalul angajaţilor din sectorul IT&C din România, statisticile arată că, în perioada 2008- 2020, numărul de angajaţi din IT&C a crescut cel mai mult în Cluj (de la 5.400 de angajaţi în 2008 la aproape 24.000 de angajaţi în IT&C în 2020) şi în Iaşi (de la 3.300 de angajaţi în 2008 la peste 14.000 de angajaţi în 2020).
https://www.zf.ro/eveniment/romania-ajuns-220-000-it-sti-70-mult-fata-2008-numarul-angajati-it-c-20137425

Facebook a lansat, simultan, două produse audio
Facebook şi-a lansat în aceeaşi zi atât clona de Clubhouse, cât şi platforma de podcast-uri. Live Audio Rooms, produsul Facebook inspirat de Clubhouse, a fost lansat în Statele Unite, unde este disponibil personalităţilor şi în cadrul anumitor grupuri de discuţii. Discuţiile pot fi organizate doar prin intermediul aplicaţiei Facebook de iOS, însă utilizatorii pot participa la acestea şi de pe Android. Până la 50 de persoane pot vorbi în acelaşi timp.
https://www.news.ro/economic/facebook-a-lansat-simultan-doua-produse-audio-1922401722122021060820255795

Lumea conspiraţiilor, mistere antice şi secrete ale SUA, la History Channel
Seriale documentare care explorează lumea conspiraţiilor, a misterelor antice şi secrete ale Statelor Unite vor fi difuzate, sub titlul generic „Vara secretelor”, la History Channel începând cu 29 iunie. William Shatner cercetează fascinante şi ciudate mistere ale lumii în „Inexplicabil”, Lance Reddick scoate la lumină istoria nepovestită a SUA, cea ţinută departe de public, într-un sezon nou din „Statele Unite ale Americii: Cartea Secretelor”, iar Lawrence Fishburne prezintă în continuare cele mai cunoscute şi enigmatice capitole ale istoriei în „Cele mai mari mistere ale istoriei”. „Vara secretelor” începe pe 29 iunie şi programele vor fi difuzate în fiecare marţi şi miercuri, de la ora 21:00.
https://www.news.ro/cultura-media/lumea-conspiratiilor-mistere-antice-si-secrete-ale-sua-la-history-channel-1922400821052021061720255175

EAD.ro a câştigat drepturile TV pentru următoarele 3 sezoane ale Ligii 2 şi Cupei României
EAD.ro, compania care deţine drepturile comerciale şi de televiziune şi pentru Liga 1 Casa Pariurilor, a semnat cu Federaţia Română de Fotbal pentru drepturile TV ale competiţiilor Liga 2 şi Cupa României, pentru următorii 3 ani. După un sezon de Liga 2 Casa Pariurilor care a readus în prima ligă echipe de tradiţie, cel programat să înceapă pe 31 iulie va aprinde cel puţin la fel de multe pasiuni. Vor lua startul 20 de cluburi, printre care nume importante venite din Liga 1, echipe de tradiţie care au ratat promovarea, precum Farul Constanţa, Politehnica Timişoara, Petrolul Ploieşti sau Universitatea Cluj, dar şi nou promovata CSA Steaua. Şi drepturile pentru următoarele 3 sezoane ale Cupei României sunt deţinute de EAD.ro. Ultima ediţie a competiţiei a fost câştigată de Universitatea Craiova în faţa Astrei Giurgiu, în primul meci de fotbal cu spectatori după perioada de restricţii impusă de pandemia de COVID-19. De altfel, primul meci din noul contract este cel pentru Supercupa României 2021, Universitatea Craiova – CFR Cluj, ce se va desfăşura pe 10 iulie.
https://www.news.ro/sport/ead-ro-a-castigat-drepturile-tv-pentru-urmatoarele-3-sezoane-ale-ligii-2-si-cupei-romaniei-1922405718002021061520251306

LOOK SPORT va transmite următoarele 3 sezoane ale Ligii 2 şi Cupei României
LOOK SPORT va continua să transmită, alături de la Liga 1 Casa Pariurilor, şi cele mai tari meciuri din Liga 2 şi din Cupa României. ”LOOK SPORT continuă să ofere telespectatorilor săi toată pasiunea fotbalului românesc. Liga 2 şi Cupa României vor putea fi văzute şi în următoarele 3 sezoane pe canalele sportive ale Clever Media Network. LOOK SPORT va continua să transmită, alături de la Liga 1 Casa Pariurilor, şi cele mai tari meciuri din Liga 2 şi din Cupa României. Următorul sezon din al doilea eşalon al fotbalului românesc se anunţă unul epic, cu 20 de cluburi, printre care nume importante retrogradate din Liga 1, echipe de tradiţie care au ratat promovarea, precum Farul Constanţa, Politehnica Timişoara, Petrolul Ploieşti sau Universitatea Cluj, dar şi nou promovata CSA Steaua, toate promiţând un spectacol deosebit”, potrivit unui comunicat al companiei.
https://www.news.ro/cultura-media/look-sport-va-transmite-urmatoarele-3-sezoane-ale-ligii-2-si-cupei-romaniei-1922403518002021061620251303

Victoria Italiei în faţa Ţării Galilor, meci transmis de Pro TV, a fost lider de audienţă
Disputa dintre Italia şi Ţara Galilor, meci transmis duminică de Pro TV, a fost lider de audienţă înregistrând 7.1 puncte de rating şi având 26.1% cotă de piaţă în rândul publicului naţional cu vârsta cuprinsă între 21 şi 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, în timp ce televiziunea de pe poziţia secundă avea 4.0 puncte de rating şi 14.8% share. La nivelul publicului cu vârsta cuprinsă 18 şi 49 de ani, din mediul urban, în intervalul orar 19.01 - 20.51, Pro TV a condus topul televiziunilor cu 4.8 puncte de audienţă şi 21.9% cotă de piaţă, în timp ce televiziunea de pe locul 2 avea 4.5 puncte de rating şi 20.7% share. https://www.news.ro/cultura-media/victoria-italiei-in-fata-tarii-galilor-meci-transmis-de-pro-tv-a-fost-lider-de-audienta-1922401021522021061020254755

Festivalul internaţional Canneseries va reveni în 2022 la perioada obişnuită de desfăşurare alături de MipTV
Festivalul internaţional Canneseries, dedicat producţiilor de televiziune şi online, va reveni în 2022 la perioada obişnuită de desfăşurare alături de evenimentul MipTV. Cea de-a cincea ediţie a Canneseries va avea loc în perioada 1 - 6 aprilie 2022, în timp ce MipTV, longevivă piaţă internaţională de televiziune şi una dintre cele mai mari din lume, centrată pe achiziţii şi vânzări de programe, între 4 şi 6 aprilie. Din cauza pandemiei, ediţiile 2020 şi 2021 au fost mutate în toamnă. A patra ediţie a Canneseries va avea loc între 8 şi 13 octombrie 2021, împreună cu Mipcom.
https://www.news.ro/cultura-media/festivalul-international-canneseries-va-reveni-in-2022-la-perioada-obisnuita-de-desfasurare-alaturi-de-miptv-1922402921002021061420255052

Selecţia festivalului One World Romania, online între 21 şi 27 iunie
Mare parte din selecţia celei de-a 14-a ediţii a festivalului One World Romania, care s-a încheiat duminică, poate fi vizionată online, în perioada 21 - 27 iunie. După zece zile în care au fost proiectate, în săli şi spaţii neconvenţionale, peste 60 de lungmetraje şi scurtmetraje, au avut loc evenimente speciale, care au avut în centru realizatoare de film, urmează o săptămână în care mare parte din selecţie poate fi văzută sau revăzută online, inclusiv cele patru filme premiate de juriul internaţional, juriul liceenilor şi public. Au fost premiate patru filme care împing mai departe graniţele genului non-ficţional, spunând poveşti deopotrivă intime şi cu valoare universală, cu puternice mesaje socio-politice.
https://www.news.ro/entertainment/selectia-festivalului-one-world-romania-online-intre-21-si-27-iunie-1922403321002021061320254992

Serialul rus „Godunov”, din 23 iunie, la TVR 1
Serialul rus „Godunov”, producţie lansată în 2019, va putea fi urmărit la postul TVR 1 începând cu 23 iunie, în fiecare miercuri şi joi, de la ora 23:00. Drama istorică îl are în centru pe ţarul rus Boris Fiodorovici Godunov şi are la bază romanul „Naufragiu pe insula speranţei” al lui Konstantin Badigin din 1978. Acţiunea are loc în secolul al XVI-lea, una dintre cele mai complexe şi controversate perioade din istoria Rusiei, cu luptă pentru tron, iubiri neîmpărtăşite, trădări şi intrigi.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-rus-godunov-din-23-iunie-la-tvr-1-1922400921002021061220254916

Academia britanică de film şi televiziune a stabilit data galei BAFTA din 2022
Academia britanică de film şi televiziune (BAFTA) a stabilit data galei din 2022, care va avea loc la Londra. Ceremonia de acordare a premiilor BAFTA va avea loc anul viitor pe 13 martie şi va fi transmisă în Marea Britanie de BBC One. Acestea sunt cele mai importante premii pentru cinematografie acordate în Regatul Unit. Anul acesta, marele câştigător a fost „Nomadland”, regizat de Chloé Zhao, care a fost premiată pentru regie, iar filmul s-a impus şi la categoria „cea mai bună actriţă în rol principal” (Frances McDormand).
https://www.news.ro/entertainment/academia-britanica-de-film-si-televiziune-a-stabilit-data-galei-bafta-din-2022-1922402321002021061120254855

i24news, cu sediul în Israel, deschide un birou în Emiratele Arabe Unite
i24news a anunţat luni o serie de acorduri cu Emiratele Arabe Unite între care înfiinţarea unui sediu permanent la Dubai, o premieră pentru un trust din Israel, scrie AFP. În decembrie, în urma normalizării relaţiilor dintre Israel şi Emiratele Arabe Unite, i24news şi conglomeratul Abu Dhabi Media s-au înţeles asupra unui "schimb" de conţinuturi între redacţiile cu sedii în cele două ţări. Luni, canalul i24news, proprietate a miliardarului Patrick Drahi, a anunţat înfiinţarea unui sediu permanent la Media City din Dubai, după ce a obţinut licenţele de difuzare de la doi mari operatori telecom din Emirate, Etisalat şi DU.
https://www.news.ro/cultura-media/postul-i24news-cu-sediul-in-israel-deschide-un-birou-in-emiratele-arabe-unite-1922404821322021061020254791

Serialul de comedie „Dad Stop Embarrassing Me!”, cu Jamie Foxx, nu va avea un al doilea sezon
Netflix a decis ca serialul de comedie „Dad Stop Embarrassing Me!”, cu Jamie Foxx în rol principal şi de producător executiv, să nu continue cu un al doilea sezon, informează Deadline.com. Serialul, inspirat de relaţia lui Foxx cu fiica lui, Corinne Foxx, a debutat cu opt episoade pe 14 aprilie. Kyla-Drew a jucat rolul fiicei lui, iar din distribuţie au făcut parte David Alan Grier, Porscha Coleman şi Jonathan Kite.
https://www.news.ro/entertainment/serialul-de-comedie-dad-stop-embarrassing-me-cu-jamie-foxx-nu-va-avea-un-al-doilea-sezon-1922401019292021061620252544

Google generează 48% din traficul reclamelor găzduite de site-urile de fake news
Google generează 48% din traficul reclamelor găzduite de site-urile de fake news. Tot Google este responsabil de 32% din traficul reclamelor afișate pe site-urile cu credibilitate redusă, arată un studiu care a vizat peste 1.700 de publicații, conform Marketing Brew. Multitudinea site-urilor de informații false face că foarte mulți cititori să nu mai poată deosebi ușor publicațiile corecte de cele false și să trateze orice știre, chiar și corectă, drept fake news dacă nu este în acord cu propriile cunoștințe.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/google-genereaza-48-din-traficul-reclamelor-gazduite-de-site-urile-de-fake-news-20254432

România și Bulgaria sunt și în acest an pe ultimele locuri din Uniunea Europeană în privința inovării
România şi Bulgaria se clasează şi în acest an, la fel ca şi în 2020, pe ultimele locuri în Tabloul de bord european privind inovarea, arată un raport publicat luni de Comisia Europeană (CE). România se află la 35,09% din valoarea medie a indicatorului calculat pentru UE, faţă de 31% în 2014. Potrivit Comisiei Europene, puncte forte ale României sunt: impactul vânzărilor, digitalizarea şi sustenabilitatea mediului. Principalii trei indicatori includ exporturile de produse medium şi high-tech, rata de penetrare a internetului în bandă largă şi cheltuielile de capital de risc. Creşteri recente ale performanţelor au fost observate în domeniul co-publicaţiilor internaţionale ştiinţifice, a celor mai citate publicaţii, a doctoranzilor străini, a ratei de penetrare a internetului în bandă largă şi a IMM-urilor inovatoare care colaborează cu altele. Comisia a publicat luni Tabloul de bord european privind inovarea 2021, care arată că performanţele Europei în materie de inovare continuă să se îmbunătăţească în întreaga UE. În medie, performanţa în materie de inovare a crescut cu 12,5% din 2014. Se remarcă un proces continuu de convergenţă în cadrul UE, ţările cu performanţe mai scăzute înregistrând o creştere mai rapidă decât ţările cu performanţe mai bune şi reducând astfel decalajul în materie de inovare.
https://www.economica.net/romania-si-bulgaria-sunt-si-in-acest-an-pe-ultimele-locuri-din-uniunea-europeana-in-privinta-inovarii_517978.html

Pagube de 54 milioane de dolari produse de atacurile de tip phishing şi vishing, în 2020
Atacurile de tip phishing, pharming şi vishing au produs pagube de peste 54 de milioane de dolari în 2020, la nivel global, numărul utilizatorilor care au căzut în plasa infractorilor cibernetici fiind de peste 241.000, notează blogul din România al companiei de securitate informatică Eset, care citează datele centralizate de FBI. Unul dintre atacurile mai puţin cunoscute de către utilizatorii de Internet este vishing, prin care atacatorii utilizează apelul vocal drept vector de atac. „Este un truc cu multe variante care poate avea impact atât asupra persoanelor, cât şi asupra organizaţiilor – cu consecinţe potenţial devastatoare. Vishingul funcţionează în sfera consumatorilor şi a afacerilor dintr-un motiv foarte bun: erorile umane. Ingineria socială stă la baza eforturilor atacatorilor. Acest lucru constă, de fapt, în arta convingerii. Ingineria socială se referă la imitarea unei autorităţi de încredere – banca dvs., furnizorul de servicii de tehnologie, guvernul, reprezentanţi ai birourilor de asistenţă IT – şi crearea unui sentiment de urgenţă sau frică ce anulează orice măsură de precauţie sau suspiciune naturală pe care o poate avea victima. Aceste tehnici sunt utilizate în e-mailurile de phishing şi în mesajele SMS false (cunoscute sub numele de smishing). Dar poate că sunt cele mai eficiente atunci când sunt folosite „live” la telefon”, explică specialiştii Eset.
https://www.economica.net/pagube-de-54-milioane-de-dolari-produse-de-atacurile-de-tip-phishing-si-vishing-in-2020_517911.html

Cum va arăta internetul Wi-Fi al viitorului în viziunea Cisco : Open Roaming, securitate şi digitizarea spațiilor fizice cu tehnologii wireless
Pe 20 iunie, sărbătorim Ziua mondială Wi-Fi, o inițiativă globală a Wireless Broadband Alliance, care își propune să contribuie la reducerea decalajului digital. Ziua mondială Wi-Fi recunoaște rolul semnificativ pe care tehnologia Wi-Fi îl are în conectarea orașelor și comunităților din întreaga lume. Cu această ocazie gigantul american Cisco prezintă cinci tendințe Wi-Fi care vor avea un impact asupra digitalizării și pot conduce la îmbunătățirea conectivității la nivel mondial. 1) 5G și Wi-Fi 6: conectivitate pentru reducerea decalajului digital. În prezent, jumătate din populația globului nu are acces la oportunități de business, de învățare sau asistență medicală. În aproape fiecare țară, decalajul digital afectează comunitățile rurale și populația săracă în mod inegal. Următoarea generație de tehnologii wireless, inclusiv 5G și Wi-Fi 6, pot contribui la reducerea acestui decalaj. Aceste tehnologii ajung în zone în care fibra optică este extrem de scumpă, inclusiv în comunitățile rurale. De aceste avantaje va beneficia deopotrivă personalul din prima linie din sănătate, producție și educație, dar și angajații mobili. Conexiunile wireless reprezintă un element esențial în reducerea decalajului digital, deoarece aceste noi tehnologii stimulează progresul și inovația pentru milioane de oameni.
https://www.economica.net/cum-va-arata-internetul-wi-fi-al-viitorului-in-viziunea-cisco-open-roaming-securitate-si-digitizarea-spatiilor-fizice-cu-tehnologii-wireless_517646.html

Apple a plătit dezvoltatorilor de aplicaţii mobile 230 de miliarde de dolari. Cât i-a revenit companiei din comisioane
App Store deservește aproape 600 de milioane de vizitatori pe săptămână, iar Apple a plătit peste 230 de miliarde de dolari dezvoltatorilor de aplicații de la înființarea magazinului virtual, în 2008. Această cifră a crescut de la 155 de miliarde de dolari în ianuarie 2020, o accelerare ajutată în parte de introducerea programului App Store Small Business Program, care reduce comisionul Apple de la 30% la 15% pentru dezvoltatorii care câștigă mai puțin de 1 milion de dolari pe an. Apple susține că industria aplicațiilor a creat peste 1,5 milioane de locuri de muncă în Statele Unite și tot atâtea în Europa începând din 2008, în ceea ce ar putea fi descrisă ca fiind goana după aur din secolul XXI. În timp ce Apple, în mod normal, îi place să sublinieze succesul pe care dezvoltatorii terți îl au în App Store, compania participă în mare măsură la acest succes, scrie Statista.com. Presupunând o rată medie a comisioanelor între 20 și 30%, Apple a încasat probabil între 20 și 30 de miliarde de dolari din comisioanele din App Store începând cu ianuarie 2020, făcând din aplicații un pilon central al segmentului său de servicii în creștere rapidă.
https://www.economica.net/apple-a-platit-dezvoltatorilor-de-aplicatii-mobile-230-miliarde-de-dolari-cat-i-a-revenit-companiei-din-comisioane_517698.html

Huawei lansează ”AR Insight and Application Practice”, document ce detaliază beneficiile 5G şi ale realităţii augmentate
La Summit-ul Better World pentru 5G + AR al Huawei, Bob Cai, Huawei Carrier BG CMO, a susținut un discurs intitulat 5G + AR, Turning Dreams into Reality. În acest discurs, Cai a spus că 5G stă la baza funcționării AR, iar AR dezvoltă 5G. El a anunțat, de asemenea, lansarea ”AR Insight and Application Practice”, document ce oferă informații despre industria AR în ceea ce privește dispozitivele, aplicațiile și rețelele. Cai a încurajat întreaga industrie să colaboreze pentru un ecosistem 5G + AR prosper. Datele Huawei și cele care provin din alte studii prezic că piața AR va valora 300 de miliarde de dolari până în 2025. „AR va fi adoptată masiv mai întâi în cinci industrii prioritare: educație, rețele sociale, cumpărături, călătorii și navigare și jocuri”, a spus Cai. „AR poate permite cu adevărat convergența lumilor fizice și a celor digitale, transformând visele în realitate.”
https://www.economica.net/huawei-lanseaza-ar-insight-and-application-practice-document-ce-detaliaza-beneficiile-5g-si-ale-realitatii-augmentate_517684.html

AUDIENŢE EURO 2020. Meciul Ucraina-Austria, urmărit de peste 1,3 milioane de români. Pro TV, lider cu duelul de pe Arena Naţională
AUDIENŢE. Ucraina-Austria, penultimul meci de pe Arena Naţională de la Euro 2020, a pus Pro TV pe primul loc în audienţe în seara de luni. Austria a câştigat duelul cu Ucraina, scor 1-0, şi s-a calificat în optimile de finală. Peste 1,3 milioane de români au urmărit partida transmisă de Pro TV, de la ora 19:00. Postul din Pache Protopopescu era pe prima poziţie şi pe intervalul duelului dintre Rusia şi Danemarca, care s-a jucat la 22:00. De asemenea, ieri au mai fost alte două partidele de la Euro: Ţările de Jos-Macedonia de Nord (19:00) şi Finlanda-Belgia (22:00). Ambele dueluri au fost difuzate pe Pro X. Naţional. Mai bine de 1,3 milioane de români au ales să urmărească Ucraina-Austria, penultimul joc disputat pe Arena Naţională din Bucureşti. Pro TV era pe primul loc în topul staţiilor TV. Antena 1, cu Observatorul şi cu o redifuzare din Poftiţi la circ, se clasa pe locul doi cu 990.000 de privitori pe minut. Pe trei era Kanal D - 756.000 de urmăritori. Urban. Cifre bune şi la oraşe pentru Pro TV. Meciul Ucraina-Austria atrăgea în faţa televizoarelor 764.000 de români. Şi de această dată Antena 1 era a doua staţie TV în clasament, cu 458.000 de telespectatori. Urmează în top Kanal D - 368.000 de privitori.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/campionat-fotbal-euro-2020/audiente-ucraina-austria-euro-2020-arena-nationala-20256080

Show-ul matrimonial de la Pro TV şi-a aflat cei patru „experţi”. Cine sunt cei care le vor găsi concurenţilor jumătatea?
Pro TV anunţă cei patru „experţi” din show-ul matrimonial „Căsătoriţi pe nevăzute”. Un psihoterapeut, un psihosexolog, un genetician şi un expert în relaţii sunt cei patru specialişti care le vor găsi concurenţilor jumătatea. Aceştia sunt Oana Nicolau – psihosexolog, Mircea Iliescu – genetician, Taher Sonu – expert în relaţii şi Victor Toriani – psihoterapeut. Formatul emisiunii presupune ca participanţii din show să fie „potriviţi”, cu ajutorul celor patru experţi, pe baza unor testări ştiinţifice cu o persoană pe care n-au văzut-o niciodată, dar compatibilă, şi pe care o vor cunoaşte abia în faţa ofiţerului stării civile. Momentan nu se cunoaşte data de lansare a show-ului, însă oficialii Pro TV anunţă că emisiunea „vine în curând”.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/experti-casatoriti-pe-nevazute-pro-tv-20254977

De la Masked Singer la Vorbeşte Lumea. Jorge, pentru o săptămână în emisiunea de pe Pro TV
Cântăreţul Jorge a intrat, pentru o săptămână, în echipa „Gaşca Vorbeşte Lumea”, producţia difuzată de luni până vineri, de la 10:30, pe Pro TV. Jorge o va înlocui săptămâna aceasta pe Sore, care va absenta din emisiune, scrie Protv.ro. Cântăreţul va avea rolul de co-prezentator alături de VeVe şi Coţofană (matinalii PROFM), Theo Rose şi Viviana Sposub. ”Mă simt ca acasă la „Vorbeşte lumea”. E ca la o petrecere unde cunoşti pe toată lumea. Îi ştiu pe toţi din gaşca veselă, pe fiecare în parte, dar şi pe toţi din spatele camerelor. Va fi o experienţă cel puţin interesantă mai ales pentru că ştiu cât de spontani sunt”, a spus Jorge.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/jorge-vorbeste-lumea-pro-tv-20254938

AUDIENŢE. Pro TV, lider cu duelul dintre Italia şi Ţara Galilor. Câţi români s-au uitat, ieri, la meciul zilei de la Euro 2020?
AUDIENŢE. Victoria Italiei în faţa Ţării Galilor, scor 1-0, a pus Pro TV pe primul loc în audienţe, ieri. Meciul zilei de duminică a strâns peste 1,3 milioane de români în faţa micilor ecrane. Cu toţii au urmărit, în fiecare minut, meciul care a adus cele trei puncte Italiei, dar şi calificarea ambelor echipe în optimile Euro 2020. Pe interval, Antena 1 şi Kanal D au ocupat locurile doi şi trei în clasament. Kanal D a recuperat bine după finalul meciului de fotbal, trecând pe primul loc în top cu Survivor. Show-ul filmat în Dominicană a fost urmărit, aseară, de aproape 1,5 milioane de telespectatori în medie (pe intervalul 20:00-23:45). După duelul de la Euro 2020, Pro TV a difuzat Ştirile (cu care s-a clasat pe locul doi în top) şi filmul Riddick. Antena 1 a băgat o reluare Chefi la cuţite, care a pus postul Intact pe locul trei.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/campionat-fotbal-euro-2020/italia-tara-galilor-audiente-pro-tv-euro-2020-20254842

De azi pe TVR. Materiale speciale cu românii de la Jocurile Olimpice. Halep, Glinţă şi Brânză, printre ei
Televiziunea Publică va difuza începând de luni, 21 iunie, o serie de materiale video în care va prezenta poveştile sportivilor români calificaţi la Jocurile Olimpice. Noua serie video se numeşte „Team România” şi se va difuza pe TVR 1 de luni până vineri, de două ori pe zi la 13:50 şi 18:00. Monica Bucur este realizatoarea seriei video. Printre sportivii calificaţi la Jocurile Olimpice se numără Simona Halep, Robert Glinţă sau Ana Maria Brânză. În prima săptămână se vor difuza materiale video cu înotătorul David Popovici sau ciclistul Eduard Grosu, printre alţii. Două ediţii best of, care vor cuprinde portretele celor 10 sportivi, difuzate de-a lungul unei săptămâni, vor putea fi văzute sâmbătă, de la 11.30 şi luni, de la 10.15, tot la TVR 1.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/tvr-serii-video-prezentare-sportivi-romani-jocuri-olimpice-20254798

După trecerea la Antena 1, Marius Pancu preia Observatorul de Noapte
Marius Pancu va prezenta Observatorul de Noapte, la Antena 1. Primul jurnal de noapte, cu Pancu, va fi luni, 21 iunie. Programul său va fi de luni până joi, potrivit unui anunţ al staţiei. În ultimul an, Observatorul de Noapte l-a avut la pupitru pe Valentin Butnaru. Acesta din urmă va prelua un alt jurnal, însă nu se cunosc mai multe detalii. Reamintim că Marius Pancu a plecat de la Digi24 la finalul lunii mai, după 10 ani la staţia RCS. La Antena 1, acesta rămâne pe tronsonul pe care-l acoperea şi la Digi24.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/marius-pancu-observator-de-noapte-20252211

ANIVERSARE. TVR îi scoate „din cutie” pe Măruţă, Negru, Brenciu şi Andreea Marin. Momente din emisiuni de arhivă vara aceasta
Televiziunea Publică aniversează 65 de ani de la prima emisie în 2021, astfel că în grila de vară a TVR 2 a programat mai multe momente din emisiuni de arhivă. Programele sunt reunite sub conceptul „generaţii TVR65”. Pe TVR 2 vor fi momente din producţii prezentate de Cătălin Măruţă, Horia Brenciu, Andreea Marin, Dan Negru sau Cosmin Cernat. Aceste emisiuni sunt programate în grila TVR 2 începând din 21 iunie în zilele de luni şi marţi, între orele 20.00-22.00.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/emisiune-arhiva-tvr-maruta-brenciu-andreea-marin-grila-tvr2-vara-20251292

Fiica lui Anghel Iordănescu, în echipa matinalului de la Prima TV. Va prezenta ştirile sportive
Maria Iordănescu, fiica fostului selecţioner al României Anghel Iordănescu, va face parte din echipa matinalului „Focus la Prima Oră”, de pe Prima TV. Maria Iordănescu va prezenta ştirile sportive începând de marţi, 22 iunie. Ea a mai prezentat ştirile din sport pe Look Sport+, canal din portofoliul Clever, în studioul din Cluj-Napoca. “Emoţiile cele mai mari tata le avea la loviturile de la 11 m. Aceeaşi emoţie, adevărat nu cu aceeaşi intensitate pe care o simţea tata, am trăit-o şi eu. Am simţit bucurie că mi s-a oferit această şansă, dar şi o emoţie puternică pentru ce va urma. Pentru că ştirile trebuie să câştige întotdeauna. Fiecare pas pe care îl voi face, cu siguranţă, mă va ajuta să ajung mai aproape de public şi să am, în final, sentimentul lucrului bine făcut. Mai mult decât atât, propunerea Prima TV mă motivează pentru că nimic nu se poate face fără echipă. Eu am avut şansa să am un debut la pupitrul ştirilor Look Sport Plus şi să învăţ de la cei mai buni. Oamenii de la Cluj m-au aruncat în joc, ca titular, preţ de câteva luni, iar acum mă voi alătura echipei Prima TV de la Bucureşti, fapt care mă obligă să fiu un coechipier bun, un coleg pe care ceilalţi să se poată baza”, spune Maria Iordănescu.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/fiica-anghel-iordanescu-echipa-matinal-prima-tv-20251251

AUDIENŢE. Adela a pus Antena 1 pe primul loc la tineri. Prima dată în acest sezon. Mai jos în ţară şi la oraşe
AUDIENŢE. Premieră pentru serialul Adela. A obţinut cea mai bună clasare din sezon, aseară. Serialul produs de Ruxandra Ion a pus Antena 1 pe primul loc în top la tineri. Este pentru prima dată când producţia, aflată la primul sezon, ocupă primul loc în clasament. Deşi la nivel naţional şi la oraşe s-a clasat pe doi şi trei, cifrele au fost bune. De notat că pe intervalul serialului Pro TV a avut finalul meciului Danemarca-Belgia, Ştirile Pro TV (difuzate de la ora 21:00 în contextul Euro 2020) şi prima parte a meciului Ţările de Jos-Austria.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/adela-lider-tineri-audiente-20251142

„Focus la Prima Oră” şi în weekend. Matinalul de la Prima TV va avea o zi în plus
Prima TV aduce „Focus la Prima Oră” şi în weekend. Matinalul prezentat de Irina Gologan şi Daniel Osmanovici va avea o zi în plus. De la finalul acestei săptămâni se va vedea şi duminica, de la ora 9:00 la ora 11:00. Prima ediţie de weekend va fi pe 20 iunie. În rest, producţia este programată de luni până vineri, de la 7:00 la 10:00. „Ediţia de duminică este similară cu cea din timpul săptămânii, în sensul în care nu scăpaţi de mine şi de Daniel, însă conţinutul este mult diferit. Tonul este unul pozitiv, cu ştiri vesele sau, pur şi simplu, de interes national şi nu numai. Practic, un telespectator care a fost rupt de realitate în timpul săptămânii, duminică de duminică va putea afla, de acum încolo, ce e nou”, a spus Irina Gologan, partenera de prezentare a lui Daniel Osmanovici.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/focus-la-prima-ora-duminica-prima-tv-20251074

Altfel de top al emisiunilor! Românii au talent, primul la audienţe, la căutări şi la fani. Survivor, primul în youtube. Chefii, primii la menţiuni de PR
STUDIU. Cum stau marile emisiuni nu numai în audienţe, ci şi pe online, în social media, în căutări şi pe youtube? Un detaliat studiu de la agenţia de media Starcom. Studiul ia fiecare aspect în parte. După media acestor aspecte, Românii au talent (Pro TV), Survivor (Kanal D), Chefi la cuţite (Antena 1), iUmor (Antena 1) şi Acces Direct stau cel mai bine. 1. Românii au talent: Emisiunea are cele mai bune scoruri ca şi anul trecut. Are primul loc la Audienţă, la Numărul de fani pe social media, la Căutări pe google (unde a crescut cu 20%) şi la share-uri.
Show-ul de pe Pro TV e pe locul doi la numărul de Like-uri şi la menţiuni de PR. Punctul slab: numărul de vizionări pe youtube, ceea ce poate fi explicat prin faptul că PRO TV are propria platformă video.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/top-emisiuni-tv-2021-romanii-au-talent-survivor-20249615

După plecarea de la postul lui Sârbu, Andrei Tomescu a trecut la Antena 3. Cu cine face echipă la matinal?
Andrei Tomescu s-a alăturat staţiei Antena 3, după plecarea de la postul lui Adrian Sârbu. Fostul prezentator Digi24 şi Aleph News a intrat în echipa matinalului de la Antena 3. De la începutul acestei săptămâni, face echipă cu Ana Iorga (care a preluat matinalul din luna mai).
Remintim că Andrei Tomescu a părăsit postul Digi24 după nouă ani, în august 2020. El a trecut la postul lui Adrian Sârbu, Aleph News. Aventura a durat nouă luni, iar la jumătatea lunii mai prezentatorul a plecat şi de la postul lui Sârbu.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/andrei-tomescu-ana-iorga-matinal-antena-3-20250753

Cinci seriale romantice asiatice pe care le puteți vedea pe Netflix
În ciuda faptului că sunt relativ recente, și-au câștigat deja fanii și statutul de „clasice'. „Meteor Garden', „Bromance', „A Korean Odyssey', „Good Morning Call', „Something in the Rain' nu trebuie ratate. Vedeți mai jos și de ce. Dacă sunteți pentru prima oară în universul asiatic, trebuie să știți câteva lucruri esențiale care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce se petrece pe ecran. Legăturile dintre părinți și copii sunt foarte puternice. Nimeni nu face nimic fără voie de la părinți. Și o simplă bunică arțăgoasă poate pune la pământ cel mai puternic CEO (mai ales în Coreea de Sud). Societatea este puternic ierarhizată, iar dacă ești la baza piramidei și mai ești și femeie, șansele tale sunt absolut nule. Toată lumea, de la bunici la nepoți, crede în tot felul de spirite, mai mult sau mai puțin malefice, în fantome și în reîncarnare. Există în continuare, mai ales în Coreea și în spațiul chinez, inclusiv tot felul de vrăjitori, ghicitori, prezicători și îți poți cumpăra oricând leacuri pentru orice, de la dragoste la dureri de cap, și chiar un mic voiaj în trecut, viitor sau pe tărâmul morților.
https://tvmania.ro/cinci-seriale-romantice-asiatice-pe-care-le-puteti-vedea-pe-netflix-298440.html

Din iulie, serialul „Xena: Prințesa războinică” revine pe micul ecran. Unde îl putem vedea
Serialul american „Xena: Prințesa războinică', în original „Xena: Warrior Princess' (1995–2001), cu Lucy Lawless în rol principal, se alătură, din luna iulie, serialelor clasice difuzate de TNT. Canalul de filme va difuza producția din 5 iulie. Producția „Xena: Prințesa războinică' urmărește aventurile prințesei titulare (interpretată de Lucy Lawless), care însă nu e vreo delicată îmbrăcată în volănașe roz, ci o curajoasă prințesă războinică cu formidabile abilități de luptă, care a hotărât să lupte de partea binelui. Și poate face asta foarte bine datorită mediului în care se mișcă, serialul fiind plasat într-o epocă semimitologică, în care zeii, oamenii și monștrii încă trăiau cu toții pe același pământ. În aventurile sale, Xena nu este singură, o are întotdeauna alături pe Gabrielle (Renée O’Connor), împreună cu care pornește într-o călătorie prin lumea antică și luptă împotriva unor zei și regi nemiloși.
https://tvmania.ro/din-iulie-serialul-xena-printesa-razboinica-revine-pe-micul-ecran-unde-il-putem-vedea-297788.html

Curiosul caz al lui Dragoş Preda, propunerea pentru şefia Radiocomunicaţiilor. Ce bani ar fi trebuit plătiţi pentru numire şi ce sprijin are
Dragoş Preda, recent înscris pentru preşedinţia PNL Sector 1 şi propunerea pentru SN Radiocomunicaţii, este unul din liderii liberali care au atras atenţia în urma ultimelor decizii în legătură cu el, dat fiind că unele ar duce la plata de către stat a sute de mii de lei. Potrivit unor surse politice, Preda face parte din echipa Orban, dar are în spate şi alţi actori, mai mult sau mai puţin vizibili. Dragoş Preda s-a evidenţiat la una din ultimele şedinţe în care liberalii au încercat să discute cu primarul de la Sectorul 1, Clotilde Armand, despre situaţia gunoaielor din sector. Preda (fost student în Franţa la Sorbona şi École Nationale d’Administration) a avut un schimb de replici în franceză cu Armand, înainte ca aceasta să plece din şedinţă. Apariţiile publice ale acestuia au început să fie din ce în ce mai dese, mai ales odată cu înscrierea sa în cursa pentru şefia PNL Sector 1, filială condusă de Sebastian Burduja în prezent. În 2020 Eugen Preda a fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, iar după ce la putere au venit şi cei din USR PLUS, a ajuns secretar de stat la Cercetare, funcţie pe care a părăsit-o la finalul lunii mai, pentru a prelua şefia Societăţii Naţionale Radiocomunicaţii, acolo unde trebuia să-l înlocuiasc[ pe Eugen Brad, un inginer cu vechime în companie. Surse politice susţin pentru „Adevărul” că Dragoş Preda beneficiază de sprjin pentru funcţiile ocupate din mai multe zone. Pe lângă funcţia sa de la Sectorul 1, unde este vicepreşedinte şi acum e susţinut de echipa Orban pentru şefia organizaţiei, Dragoş Predă ar avea sprijin puternic din partea lui Gabriel Marin, şeful Omnilogic, una din cele mai vechi companii de IT din România, afirma sursele citate. De altfel, surse guvernamentale au precizat pentru „Adevărul” că printre informaţiile vehiculate în interiorul Cabinetului sunt cele legate de faptul că omul de afaceri s-ar fi arătat dispus să sprijine ş plata salariilor compensatorii care trebuie achitate lui Eugen Brad. Pentru că înlocuirea lui Brad nu s-a făcut printr-o competiţie conform OUG 109/2011, acesta trebuie să primească peste 230.000 de lei, conform prevederilor din contractul de mandat al acestuia. „Nu este o demitere, ci o încheiere a mandatului în condiţii amiabile. Voi preda ştafeta către domnul Dragoş Preda. Conform contractului de mandat din 2017, acesta expira odată cu numirea unui nou director general prin competiţie conform OUG 109/2011. Pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, trebuie să primesc acum 30 de salarii brute lunare în maxim 30 de zile. Salariul meu brut este de 13.000 de lei/lună, iar cel net este de 7.700 de lei/lună”, declara în urmă cu o lună Eugen Brad pentru HotNews, referitor la înlocuirea sa. Surse din PNL susţin că Preda are susţinere şi din zona masoneriei, acolo unde ar fi membru al Lojei Valahia 158 şi cu care ar avea legături inclusiv ministrul Ciprian Teleman. Nu în ultimul rând, Dragoş Preda beneficiază de apartenenţa la o familie unde tatăl actualului şef la Radiocomunicaţii a făcut carieră în diplomaţie şi cercetare în zona militară. Tatăl acestuia, Dumitru Preda, a fost profesor universitar şi diplomat de carieră. Dumitru Preda a fost: arhivist principal, cercetător ştiinţific principal la Institutul de Istorie şi Teorie Militară, Bucureşti (1974-1997), şef al Arhivei istorice şi director al Direcţiei Arhivelor Diplomatice (1997-2002), delegat permanent adjunct şi însărcinat cu afaceri al României pe lângă UNESCO-Paris (2002-2007), precum şi ambasador extraordinar şi plenipotenţiar la Havana (2011-2016). La rândul său, Dragoş Preda a terminat licenţa şi masteratul în Ştiinţe Politice la Sorbona (Paris), dar a urmat şi cursurile Şcolii Naţionale de Administraţie. În „câmpul muncii” a lucrat mai întâi consilier şi expert superior la Ministerul Apărării (2008-2014), director de cabinet la Ministerul Tineretului şi Sportului (2004-2015), membru al cabinetului ministrului la Tineret şi Sport (2015-2016), iar din ianuarie 2020 secretar de stat la acelaşi minister.

https://adevarul.ro/news/politica/curiosul-caz-allui-dragos-preda-noul-sef-radiocomunicatii-sprijin-banitrebuie-plateasca-statul-numirea-sa-1_60d0b1c75163ec42714fe204/index.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL