×

ONLINE VOD OTT -- Data și ora publicării: 17.03.2021 16:01:08

Google a blocat sau eliminat în 2020 peste 3 miliarde de reclame înșelătoare



București (MEDIA EXPRES) / 17 mar 2021 / În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii și domeniile web, blocând sau eliminând aproximativ 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile și a restricționat, în plus, 6,4 miliarde de reclame, potrivit unui raport al companiei.

Acțiunile de aplicare a politicilor și restricționare a reclamelor sunt adaptate în funcție de diferite criterii - geografie, legislație locală și programele Google de certificare, astfel încât reclamele afișate să fie adecvate, legale și reglementate. De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obținută certificarea, vor fi afișate reclamele lor doar în țările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu rețetă. În ultimii ani, se remarcă o creștere a reglementărilor specifice la nivelul țărilor, iar restricționarea reclamelor permite sprijinirea agențiilor de publicitate să respecte cerințele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse.

De asemenea, Google a continuat să investească în tehnologiile de detecție automată care scanează internetul pentru a analiza, la scară largă, modul în care site-urile respectă politicile. Ca urmare a tehnologiilor folosite și noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de „curățare” a ecosistemului publicității online: Google a eliminat reclame de de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane în 2019. De asemenea, în 2020 au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue și flagrante, ale regulilor.

Agili în fața unor noi amenințări

Încă de la începutul anului 2020, când începea creșterea cazurilor de COVID-19, Google a actualizat politicile referitoare la evenimentele sensibile, pentru a preveni prețurile speculative pentru produsele cu cerere mare, precum măști sau dezinfectant, sau reclame care promovau remedii false. Pe măsură ce întreaga lume afla tot mai multe despre virus, strategia de impunere a politicilor a fost adaptată pentru a permite evidențierea conținutului din surse autorizate și evitarea abuzurilor oportuniste. În plus, pe măsură ce teoriile conspirației s-au înmulțit, Google a lansat o nouă politică pentru a interzice atât reclamele, cât și monetizarea conținutului referitor la COVID-19 sau alte urgențe medicale globale care contrazice consensul științific.

În total, Google blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măști N95 (din cauza penuriei) și, cel mai recent, doze false de vaccin.

Împotriva celor mai noi forme de fraudare și înșelăciune

De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, crește numărul celor care vor să profite și să înșele oamenii online. Google a observat în 2020 o creștere a reclamelor oportuniste și intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate și eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecție, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înșelătoare.

Protejarea alegerilor în întreaga lume

Atunci când vorbim despre alegeri, reclamele ajută votanții să aibă acces la informații de încredere despre candidați și procesul de votare. În ultimii ani, Google a introdus politici stricte și restricții pentru entitățile care pot face publicitate electorală și modul în care pot ținti reclamele. De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană, și țările membre (aici e România, de exemplu).

Global, Google a continuat să extindă programul de verificare și a analizat în plus peste 5,400 entități care au rulat publicitate electorală în 2020. În Statele Unite, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidențiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile și a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020. În această perioadă, au fost suspendate peste 5 milioane de reclame și au fost blocate reclamele la peste 3 miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidați și rezultate. Decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală.

Cifrele raportului Google pe 2020 privind siguranța în publicitatea online: https://services.google.com/fh/files/misc/ads_safety_report_2020.pdf
Rezumatul raportului: https://gweb-dat-data-shorts-stage.appspot.com/consumer-insights/trending-data-shorts/ad-safety-trends
Mai multe detalii pe blogul Google: https://blog.google/products/ads-commerce/ads-safety-report-2020/
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL