×

ONLINE VOD OTT -- Data și ora publicării: 17.02.2021 14:33:14

Superbet, Lidl și Philip Morris au fost campionii publicității pe internet în 2020



București (MEDIA EXPRES) / 17 feb 2021 / Superbet, compania de pariuri sportive și jocuri de noroc, lanțul de supermarketuri Lidl și producătorul de țigarete Philip Morris au fost cei mai mari investitori în publicitatea online din România anul trecut, la un volum brut de publicitate (în baza rate card-ușui) crescut cu 6% față de 2019, conform monitorizării BRAT citată de Petre Barbu în forbes.ro.

Bugetul brut de publicitate online s-a ridicat în 2020 la 74,62 milioane de euro, calculat la rate card (tarife-listă), în creștere cu 6% față de anul precedent, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online” (MIPO), realizat de BRAT.

Bugetele din campania de informare publică „Poartă mască!” nu au fost incluse în cercetare.

Bugetele în euro au fost calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale editorilor, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de editorii din mediul digital. Numărul total de afișări pe reclamele comandate a fost 4,9 miliarde, mai mare cu 5,8% față de anul 2019.

Cel mai mare investitor în publicitatea online a fost operatorul de pariuri sportive și jocuri de noroc Superbet, cu un buget de 4,7 milioane euro (rate card) și 337,6 milioane de afișări.

De altfel, alte două case de pariuri sportive și jocuri de noroc au fost active în publicitatea online: Gambling Malta Ltd (Stanleybet) și Betfair International (Betfair), acestea ocupând locuri fruntașe în topul investitorilor în publicitatea online.

Lidl și Philip Morris au ocupat locurile 2 și 3 în clasamentul investitorilor în publicitatea online cu bugete de 2,77 milioane de euro (rate card), respectiv 2,76 milioane de euro. (rate card), conform BRAT.

Primăria Municipiului București, sub mandatul Gabrielei Firea, a ocupat locul 15 în topul celor mai mari investitori în publicitatea pe internet, cu un buget de 1,24 milioane de euro (rate card) și 99,8 milioane de afișări.

Site-uri cu cele mai mari bugete de publicitate pe care le-au atras în 2020 sunt: digi24.ro, cu 5,7 milioane de euro (rate card), adevarul.ro, cu 5,2 milioane de euro (rate card) și ebihoreanul.ro, cu 4,75 milioane de euro (rate card).

Sectoarele care au investit cele mai mari bugete de promovare în online au fost:
Divertisment & media/ timp liber – 17,7 milioane de euro (rate card).
Business și industrie, echipament tehnologic – 9,4 milioane de euro (rate card).
Sănătate/farmaceutice – 7,8 milioane de euro (rate card).
Magazine și companii comerciale – 5,8 milioane de euro (rate card).
Comunicații – 5,6 milioane de euro (rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL