×

Editorial -- Data și ora publicării: 21.12.2020 14:49:57

INTERVIU / / Serghei Bulgac (DIGI Communications): „Comunicațiile electronice au trecut din zona de utilitate în cea a serviciilor de interes strategic”



București (MEDIA EXPRES) / 21 dec 2020 / Jurnalistul și scriitorul Petre Barbu a realizat un interviu cu Serghei Bulgac, CEO DIGI Communications N.V., cu întrebări legate de bilanțul unui an de pandemie, prestația autorităților din perspectiva unei companii de comunicații și perspectivele pentru 2021. Prezentăm în continuare un extras cu persmisiunea autorului:

// Reporter: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția grupului pe care îl conduceți în anul 2020? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Cum a influențat pandemia afacerea pe care o conduceți? Dar domeniul în care activați?

Serghei Bulgac: Eficacitate. A fost un an în care Grupul Digi și toată industria de telecomunicații au dovedit o imensă capacitate de adaptare, rezistență, repliere. Am arătat că suntem cu adevărat un sector strategic la nivel național și am devenit, timp de câteva luni, coloana vertebrală a economiei românești.

Dacă ne uităm la cifrele pe care grupul nostru le-a anunțat la finalul trimestrului trei, aș spune că Digi a reconfirmat că este un lider al eficacității – excelență în customer care, dinamism în luarea deciziilor de business, echilibru în utilizarea resurselor și setarea priorităților. Profilul de creștere puternică pe care ni l-am construit în ultimii ani este în continuare valabil, iar indicatorii financiari ai companiei susțin această viziune.

Veniturile noastre au crescut constant, în cele nouă luni ale anului, ajungând la 584 milioane EUR în România și 950,6 milioane EUR la nivel global, o creștere cu 8,7% față de 30 septembrie 2019. EBITDA consolidată a crescut cu 8% la 353 milioane EUR pentru perioada de nouă luni încheiată la 30 septembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.

România a fost un motor de creștere la nivel de grup pentru segmentul serviciilor fixe, atingând un nivel record al majorării numărului de unități generatoare de venituri (RGU) pentru serviciul pay-tv (în creștere cu 15%) și serviciile de internet fix (în creștere cu 17%).

De asemenea, Spania a continuat trendul crescător accelerat, fiind cel de-al doilea motor al grupului, în segmentul serviciilor mobile, cu o rată de creștere a numărului de RGU de 28% comparativ cu septembrie 2019.

Cu toate dificultățile din mediul de reglementare, filiala din Ungaria a continuat să își extindă rețeaua de telefonie mobilă, ajungând la o acoperire de aproximativ 70% din populație, într-un an și jumătate de la lansarea serviciilor de telefonie mobilă.

Italia, care a împlinit 10 ani de activitate ca MVNO (acronim din eng. Mobile Virtual Network Operator) pe piața locală, mizează, în continuare, pe servicii atractive pentru clienți și diversificarea portofoliului.

// Reporter: Care au fost cele mai importante lecții de business și la nivel personal pe care le-ați învățat în pandemie?

Serghei Bulgac: Cred că această criză medicală nu și-a consumat, încă, toate resursele pedagogice. Trebuie să fim consecvenți în apărarea sănătății angajaților și clienților, în aplicarea regulilor sanitare cu strictețe, în eliminarea costurilor inutile sau amânarea celor care nu sunt direct legate de continuitatea business-ului. Lecția principală ține de monitorizarea constantă a stării de sănătate a echipelor și exersarea capacității de anticipare.

Contextul sanitar dificil de anul acesta a schimbat, practic, paradigma în care a fost perceput sectorul telecomunicațiilor în ultimii ani. Până în februarie 2020, nevoile de conectivitate și digitalizare păreau a fi niște concepte ușor abstracte, care preocupau mai mult furnizorii de servicii și sectoarele economice avansate din punct de vedere tehnologic. Nu spunem doar noi asta. Așa arăta și Indicatorul Național al Economiei și Societății Digitale – DESI. România avea servicii de internet de mare viteză de foarte bună calitate, accesibile și ca proximitate și ca nivel de preț, dar prea puțin folosite pentru a crea valoare în economie și comunități.

Odată cu pandemia, percepția comunicațiilor electronice a trecut din zona de utilitate în cea a serviciilor de interes strategic. Infrastructura de telecomunicații și capacitatea acesteia de a trata nevoile în creștere ale societății devin parte integrantă a strategiei de dezvoltare pe termen scurt și mediu, atât pentru companii, pentru diverse domenii de activitate, cât și pentru economia națională. Este un moment important, un fel de T0 al societății și economiei digitalizate spre care aspirăm cu toții și este vital să nu ratăm acest start.

Iar, nu în ultimul rând, aș menționa lecția loialității și fidelității clienților, rezultate ale așteptărilor confirmate constant de echipele noastre, în cei peste 27 de ani de activitate ai companiei. Studiul despre excelența în activitățile de customer-care, realizat de KPMG și în 2020, ne arată că preocuparea noastră constantă pentru calitate ne menține nu doar în topul preferințelor clienților, ci și ca lideri ai industriei în privința relației cu clienții.

Poziționați pe primul loc în industrie, pentru al doilea an consecutiv, am obținut un scor în creștere, de la 7,72 la 8,09. Le mulțumim clienților pentru că ne-au ales și îi felicit pe colegii din departamentele de relații cu clienții și online pentru această evoluție.

// Reporter: Traversăm o perioadă în care unul dintre actorii principali a fost statul/autoritățile. Cum apreciați prestația autorităților române în această perioadă?

Serghei Bulgac: Nu este rolul nostru acela de a da note autorităților, nu am fost niciodată în poziția de a lua decizii pentru comunități extinse, pentru o națiune întreagă.

Totuși, aș remarca faptul că măsurile luate pe piețele unde suntem prezenți au fost, în esență, aceleași, dar efectele au fost diferite, de la un teritoriu la altul. Este imposibil de spus acum care dintre modele a fost mai eficient, mai ales că vorbim despre societăți cu trasee istorice diferite, experiențe de grup distincte, culturi diverse.

Mai mult, criza actuală a pus la încercare liderii din toate domeniile, inclusiv politic, într-o manieră pe care nu a mai întâlnit-o nimeni, în generația noastră.

// Reporter: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Serghei Bulgac: Să continuăm să extindem rețelele de comunicații fixe în România, Ungaria și Spania și rețeaua mobilă în România și Ungaria, bazându-ne pe expertiza echipelor noastre și pe nevoia tot mai mare de conectivitate a clienților.

Să ne consolidăm poziția pe fiecare dintre aceste piețe, ca furnizor de servicii convergente de comunicații electronice (în România, Ungaria, Spania).

Nu în ultimul rând – misiunea Digi a fost și este aceea de a oferi clienților cele mai bune servicii la cele mai accesibile prețuri, conectivitate sigură și nelimitată pentru toți, indiferent de mediul în care locuiesc, trăiesc, muncesc. Acesta va fi și în 2021 unul dintre obiectivele noastre.

// Reporter: Care considerați că este cea mai mare provocare la nivel mondial în anul 2021?

Serghei Bulgac: Pandemia încă nu s-a încheiat și efectele vor fi multiple și le vom descoperi pe parcurs. Vedem deja o tendință de intensificare a atacurilor cibernetice și compania noastră a derulat pe tot parcursul anului mai multe campanii de informare și educare a publicului. Era de așteptat ca o trecere masivă la modul de lucru remote și la creșterea e-commerce-ului să aducă și efecte secundare precum înmulțirea atacurilor de tip DDoS (acronim din eng. Distributed Denial-of-Service) atac care duce la blocarea resurselor unui calculator, n. red. Media Expres), tentativele de fraudă prin diverse forme de înșelăciune sau furt de date.

Echipele noastre tehnice sunt tot timpul în alertă și țin legătura cu autoritățile pentru a asigura un mediu propice clienților noștri, fie ei rezidențiali sau corporate. Am luat măsuri preventive de securizare a unor porturi vulnerabile, am transmis constant informări către angajați și clienți în legătură cu diversele alerte de securitate cibernetică.

Pe măsură ce numărul de device-uri conectate va crește, numărul de facilități și de aplicații se va multiplica, va trebui să facem față unor provocări tot mai mari din punct de vedere securitate informatică.

Vom avea nevoie de tot mai mulți specialiști și sistemul de educație va trebui să susțină această nevoie în creștere, inclusiv în sistemele de stat. Să ne gândim numai la câte școli, spitale și instituții ale statului au fost conectate în ultima perioadă la internet și utilizează intens aplicații de pe dispozitive și din rețele locale mai mult sau mai puțin sigure.

Pe termen mediu și lung, accelerarea digitalizării va modifica și structura opțiunilor profesionale. Vor apărea noi meserii, unele dintre ele se vor transforma, altele se vor reinventa.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL