×

Programe TV -- Data și ora publicării: 17.06.2009 13:10:22

SARBU-ROXELANA-SULEYMAN / Sârbu pregăteşte o nouă „lovitură de business“ - producţia exorbitantă „Roxelana & Suleyman“



Budapesta (MEDIA EXPRES) / 17 iun 2009 / Compania lui Adrian Sârbu - Mediapro Pictures - a prezentat la DiscoPro, la Budapesta, proiectul unei serii pentru televiziune intitulată „Roxelana & Suleyman“, în şase episoade de câte 90 de minute, având costuri exorbitante pentru producţie, de un milion de euro pe episod.

Proiectul a fost prezentat de Claudia Stavrositu, Business Affairs Director la Mediapro Pictures, şi a fost înclus într-o sesiune de tip „pitch“/ „concurs de oferte“ pentru strângera de fonduri necesare producţiei, din prima zi a târgului Discop, intitulată DiscoPro, şi dedicată propunerilor concrete de finanţare a producţiilor audiovizuale noi, ca şi prezentărilor în premieră a unor filme şi producţii audiovizuale destinate vânzării pe pieţele din Europa Centrală şi de Est.

În final, propunerea Mediapro împreună cu un documentar despre dopajul în sport propus de Havas Films din Ungaria - „Dope“ - au câştigat concursul de oferte, companiilor producătoare fiindu-le oferite participarea gratuită la un târg european de filme care se desfăşoară la Roma în luna iulie 2009 şi unde există şansa găsirii unor posibili noi co-producători.

Claudia Stavrositu a spus în faţa audienţei de la DiscoPro, într-o engleză aproximativă, că „televiziunile din România caută producţii de calitate pentru că publicul a devenit foarte exigent şi un film de calitate nu poate fi obţinut decât prin cheltuieli pe măsură“. Ea a precizat că Mediapro a decis să investească într-un număr mai mic de producţii, dar care pot fi vândute la nivel internaţional, motiv pentru care filmul va fi făcut, de asemenea, direct în limba engleză.

Reprezentanta Mediapro a mai spus că proiectul de șase milioane de euro va fi probabil difuzat pe Acasă TV și va fi finanțat din surse proprii ale Mediapro, dar speră să atragă și finanţări din partea agenţiilor de publicitate din România sau din prevânzările de licenţe pentru televiziune, de asemenea prin cooptarea de alți parteneri interesați.

Filmul – o poveste de iubire între o roabă de origine poloneză și un pașă - se bazează pe reconstrucția în detaliu a universului cotidian din sudul şi estul Europei secolului 16, în care se desfășoară. Scenariul filmului a fost scris în sânul Mediapro după o carte de Vintilă Corbul.

„Roxelana & Suleyman“ a avut cel mai mare buget dintre toate proiectele prezentate la sesiunea de „pitch“ din cadrul DiscoPro. La polul opus, cererea de finanţare cea mai mică a venit din partea unei companii din Georgia, care a avut un proiect de... 4.500 de euro pentru fiecare episod din continuarea unei serii de comedie pentru televiziune intitulată „Georgian Friends“.
Celălalt câştigător al sesiunii, seria maghiară „Dope“, de 10 episoade de câte 45 de minute fiecare, a avut un proiect de buget de 100.000 de euro pentru un episod.

În aceeași sesiune a mai fost înscris un serial în 14 episoade a cîte 40 de minute fiecare, al Televiziunii Române, intitulat „Actorii“, care însă nu a mai fost prezentat oficial din cauza absenței producătoarei, Ionela Liță. Potrivit documentaţiei depuse pentru înscriere, proiectul televiziunii publice are la bază povestea unui grup de actori de roluri secundare la un teatru şi are un buget total estimat de maxim 378.000 de euro, sau între 25 şi 27.000 de euro pe episod.

Juriul sesiunii de „pitch“ a fost compus din Oliver Kreuter - Head of Television la Bavaria Media Television, Helge Koehnen – Director of Sales şi Head of Eastern European Affairs la Bavaria Media Television, Philipp Kreuzer – Leitung Film und TV Finanzierung und TV-Coproduktion la Bavaria Fernseh Production, Herve Michel – Deputy Head International Affairs, France Televisions, Raffaela Bonivento – Executive International Drama Production la Mediaset, Piotr Lenarczyk – Deputy Director of Production la televiziunea publică poloneză TVP şi Peter Lakits – Chief Operating Officier la Chello Chentral Europe.

Târgul de televiziune Discop East 09 se desfăşoară anul acesta în perioada 17-19 iunie, la Budapesta, şi a fost precedat la 16 iunie de o zi intitulată DiscopPro, dedicată sesiunilor de discuţii şi propunerilor concrete de finanţare a producţiilor audiovizuale noi, ca şi prezentărilor în premieră a unor filme şi producţii audiovizuale. Discop reuneşte peste 1.000 de participanţi din întreaga lume, printre care şi din România.
(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL