×

Programe TV -- Data și ora publicării: 03.03.2009 12:17:27

CESP-AUDIENŢE-AUDIT / Auditul măsurării audienţei TV în România a ieşit în general bine



Bucureşti (MEDIA EXPRES) / 3 mar 2009 / Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţei (ARMA) a prezentat public la 3 martie rezultatele auditului realizat de asociaţia franceză CESP asupra sistemului de măsurare a audienţei pentru televiziune din România, operat prin intermediul companiei de cercetare a pieţei GfK România.

"Auditul a demonstrat că sistemul este unul din care ne putem lua liniştiţi datele de audienţă, iar sugestiile le vom aplica pentru îmbunătăţirea lui. De exemplu structura panelului a fost diferită în septembrie faţă de decembrie 2008, ceea ce reprezintă o încălcare a contractului, dar furnizorul a remediat această situaţie", a spus Lucia Romaniuc, preşedintele ARMA.

Romaniuc a mai spus că toate observaţiile auditului vor fi incluse într-un act adiţional la contractul cu GfK care va fi semnat în perioada imediat următoare. O eventuală penalizare financiară sau reducerea duratei contractului cu GfK s-ar putea decide numai în Adunarea generală ARMA.

Directorul GfK, Andi Dumitrescu, a declarat că rezultatele auditului demonstrează că măsurarea audienţei se face în parametrii internaţionali acceptaţi sistemul românesc fiind comparabil cu cel din Franţa sau orice altă ţară occidentală.

CESP a vizitat 100 de gospodării în care sunt instalate peoplemeterele folosite în măsurarea audienţei. Organizaţia a auditat şi cercetarea de calibrare anuală a panelului pe care se face măsurarea audienţei, rezultatele indicând că procentul de respondenţi de 56% în 2008 este unul foarte bun.

CESP a aflat că au fost instalate 1300 de gospodării, dar datele se culeg doar din aproximativ 1200 din motive tehnice. Panelul net de 1200 nu a fost raportat în 26 mai 2008 decât în proporţie de aproximativ 90% din cauza lipsei de comunicaţii. Reprezentanţii CESP susţin că erorile constatate se înscriu în parametrii acceptaţi în industrie.

Legat de structura panelului pe care se face cercetarea după diferiţii factori demografici şi sociologici, CESP a constatat că sunt prea mulţi useri de cablu analog, deţinători de laptop şi internet, faţă de idealul panelului, ca şi prea multe familii care au copii.

Auditorul a mai remarcat că ar trebui asigurată o mai bună rotaţie a panelului pentru a spori calitatea măsurătorilor.

CESP a auditat prin sondaj în 5 octombrie şi persoanele care au vizionat televiziunea 24 de ore sau peste 20 de ore. Procentul de persoane cu vizionare excesivă nu este mare, dar ele trebuie scoase din panel.

Pentru ca datele să fie reprezentative în măsurarea audienţei se face ponderarea panelului, francezii considerând că aceasta este foarte bine făcută de către compania care operează sistemul de măsurare, GfK România. Totuşi numărul de variabile de ponderare este prea mic.

Auditul a mai relevat deficienţe şi întârzieri la echiparea gospodăriilor cu peoplemetere.

Auditul a avut şi limite, printre care aceea că CESP nu s-a putut pronunţa asupra felului în care a fost ales panelul în mod iniţial (pentru că nu a fost de faţă când acest moment s-a întâmplat).

Softul de procesare a datelor este furnizat de TNS Infosys, auditorul considerând că acesta ar trebui schimbat deoarece nu se potriveşte cu măsurarea datelor realizată de GfK. Auditorul a precizat însă că a fost opţiunea industriei de a folosi acest soft.

Auditul s-a desfăşurat în perioada ianuarie-septembrie 2008.

CESP este o asociaţie franceză similară ARMA, un “joint industry comitee” care reuneşte toate mediile de suport pentru publicitate, agenţiile şi clienţii de publicitate din Franţa.
(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL