×

Profil -- Data și ora publicării: 16.07.2007 01:55:00

SHANE O\'NEILL (UPC): "Dorim să creştem profitul operaţional până la 100 milioane de euro în următorii trei sau patru ani"



Shane O’Neill este Chief Strategy Officer (CSO) al Liberty Global şi Preşedinte al Chellomedia, divizia dedicată furnizării de conţinut. Tendinţele în industria de conţinut, digitalizarea, strategia Liberty Global în ceea ce priveşte conţinutul digital şi achiziţiile sunt subiectele interviului cu Shane O’Neill, apărut în cel mai recent număr al revistei People@Liberty Global, publicaţia internă a grupului Liberty Global, compania mamă a UPC România. Prezentăm în continuare interviul oferit de departamentul de relaţii media al UPC.

Care sunt tendinţele principale ale industriei, în acest moment?
Există cel puţin trei tendinţe pe care trebuie să le luăm în considerare. În primul rând, în ciuda promovării excesive a noilor mijloace de comunicare şi divertisment, timpul petrecut pe internet nu “fură” din timpul petrecut la televizor, care este în creştere cu 1 - 2% în majoritatea pieţelor. Clienţii folosesc Internetul pentru mai multe scopuri – navigare, socializare, e-mail etc. Chiar şi timpul petrecut de tineri în faţa televizoarelor continuă să crească, cu aprox 3%. Sufrageria rămâne zona preferată a clienţilor pentru consumul video - şi aceasta este afacerea noastră de bază, care este în creştere.
În al doilea rând, diferenţa de calitate dintre televizorul din living şi monitorul computerului creşte. Clienţii se orientează din ce în ce mai mult spre televizoarele cu ecran LCD de 42 inch, echipate cu PVR (Personal Video Recorder) şi VoD (Video on Demand). Tehnologia HD (High Definition) va fi din ce în ce mai răspândită în următorii ani. Se remarcă un salt calitativ în ceea ce priveşte preferinţele clienţilor şi acest lucru ne favorizează, deoarece calitatea este punctul forte al afacerii noastre. Ca operator de cablu, avem cea mai bună ocazie de a oferi clienţilor televiziune digitală de calitate, inclusiv funcţionalităţi VoD şi PVR. Privind în perspectivă, putem combina retransmia de programe digitale de înaltă calitate, cu servicii bazate pe tehnologia internetului, cu serviciile interactive, “generate” de clienţi, precum şi cu serviciile de bandă largă de nişă. Astfel, vom oferi clienţilor noştri avantajele combinate ale ambelor tehnologii. Pentru noi, prezentarea acestora într-un mod unic, simplu şi prietenos pentru clienţii noştri este cheia succesului.
În al treilea rând, în ce priveşte serviciile de date în bandă largă, reţelele noastre sunt pregătite pentru a implementa cu succes strategia de lideri de piaţă în privinţa vitezelor de acces la internet, rămânând totodată competitivi în privinţa tarifelor. Suntem convinşi că reţelele fixe, cum sunt cele de cablu şi ADSL, vor fi alegerea preferată pentru serviciile în bandă largă rezidenţiale, deoarece sunt avantajoase ca viteză şi preţ în comparaţie cu alternativele wireless.

Care este poziţia Liberty Global în ceea ce priveşte telefonia mobilă?
Cele trei servicii de bază ale afacerii noastre sunt televiziune, internet în bandă largă şi telefonie în casele clienţilor noştri. Nu ştim sigur dacă într-adevăr clienţii doresc să primească şi servicii de telefonie mobilă împreună cu celelalte trei servicii. Cu toate acestea, am încheiat parteneriate cu operatorii de telefonie mobilă din Olanda, Elveţia şi Japonia şi construim reţele WIMAX în Chile şi Australia. Portabilitatea de date şi, poate, şi de video se poate dovedi importantă pentru clienţii noştri. În orice caz, pe termen scurt şi mediu nu ne aşteptăm ca serviciile mobile să genereze venituri semnificative.

În ce stadiu sunteţi cu digitalizarea?
Studiem fiecare piaţă în parte şi ne adaptăm strategia digitală în funcţie de caracteristicile acesteia. Am lansat cu succes programul D4A (Digital For All - Digital pentru Toţi) anul trecut în Olanda. Am ajuns de la aproape 50.000 abonaţi digitali la 500.000 într-un singur an. Vom folosi platforma D4A în alte pieţe, precum Elveţia în 2007 şi în Europa Centrală şi de Est în 2008 şi 2009. E posibil să nu folosim aceeaşi strategie de marketing, poate că ne vom concentra mai mult pe satisfacerea decât pe crearea nevoii, dar vom folosi aceeaşi platformă, ajungând la economia de scală prin valorificarea avantajului oferit de investiţia noastră în D4A în Olanda. Ne aşteptăm ca un număr substanţial de clienţi să aleagă serviciile digitale în următorii 4 sau 5 ani.

Aţi mai observat şi alte lucruri de îmbunătăţit în strategia Liberty Global?
Cel mai important lucru este să rămânem concentraţi asupra nevoilor reale ale clienţilor noştri şi să oferim aceste servicii în mod accesibil şi la un nivel ridicat de calitate. Vedem o avalanşă de anunţuri din partea multor operatori de telecomunicaţii referitoare la intenţiile acestora de a oferi servicii IPTV (bazate pe tehnologii internet), precum şi articole din presă privind impactul pe care techologiile wireless şi televiziunea prin Internet video îl vor avea asupra serviciilor de cablu TV. Strategia noastră este să rămânem vigilenţi, dar să nu reacţionăm exagerat la aceste anunţuri şi să ne păstrăm orientarea către client şi satisfacerea nevoilor acestora.

Cum se încadrează fuziunile şi achiziţiile de noii campanii în strategia globală a Liberty Global?
Pe lângă creşterea organică şi structura de capital, aceasta reprezintă una dintre elementele strategiei Liberty Global. Folosim fuziunile şi achiziţiile pentru a ne optimiza portfoliul de afaceri, pentru a creşte profiturile şi pentru a creşte dimensiunile companiei in timp. Am finalizat recent un proces intensiv de redimensionare a portfoliului nostru în ultimele 12 - 18 luni, în care am vândut active în valoare de 2,5 miliarde USD şi am cumpărat active în valoare de 4 miliarde USD. Am vândut pe pieţe în care nu ne asiguram un ritm de creştere prognozat şi am cumpărat pe pieţe aflate în creştere sau ne-am consolidat afacerea pe pieţele unde eram deja prezenţi.

Astfel am părăsit pieţele din Scandinavia şi Franţa, am cumpărat în Benelux, Elveţia şi Irlanda şi am continuat să investim în Europa de Est. Cel mai important este că am demonstrat disciplină în domeniul fuziunilor şi achiziţiilor, refuzând să plătim prea mult pentru achiziţii, chiar şi pe pieţe importante precum cea din Olanda. Noile oportunităţi vor fi analizate pe rând. Totuşi, nu avem nevoie să facem toate aceste achiziţii pentru a fi o companie de succes, iar acest lucru ne permite să fim selectivi. Dacă o oportunitate de achiziţie nu crează un plus de valoare pentru acţionari, pur şi simplu, nu o luăm în considerare.

Cum se încadrează Chellomedia în strategia globală a Liberty Global?
Din punct de vedere istoric, a existat întotdeauna o relaţie strânsă între conţinut şi distribuţie în grupul Liberty Global. Chellomedia este compania europeană de conţinut şi furnizorul de servicii de broadband. Astfel, obiectivul său este de a crea un plus de valoare pentru acţionari, prin intermediul serviciilor digitale şi de conţinut.

Este important procesul de fuziuni şi achiziţii pentru Chellomedia?
Ambiţia noastră este de a fi cel mai important furnizor de canale TV tematice şi servicii digitale în Europa continentală şi mai departe. Încercăm să ne împlinim această ambiţie printr-o combinaţie de creştere organică şi fuziuni şi achiziţii. Am făcut multe progrese în ultimii doi ani şi am reuşit să construim o afacere cu venituri de aproape 200 milioane de euro şi profituri operaţionale (OCF) de 40 de milioane de euro. Ne dorim să creştem profitul operaţional până la 100 milioane de euro în următorii trei sau patru ani, dar pentru aceasta avem nevoie de şi mai multe achiziţii. Avem încredere că vom reuşi, pentru că avem oportunităţi puternice de creştere organică şi ne aşteaptă o serie de oportunităţi promiţătoare de potenţiale achiziţii. Pe partea organică, creşterea va fi generată de evoluţia numărului de gospodării dotate cu televizoare cu receptoare digitale în Europa şi lansarea de noi canale pe pieţele existente. În termeni de fuziuni şi achiziţii, există oportunităţi în pieţele existente şi la fel de multe oportunităţi în pieţele noi precum Germania, unde televiziunea tematică cu plată este încă într-un stadiu incipient. Acolo unde serviciile noastre de cablu sunt disponibile în Elveţia şi Austria, avem ocazia să dezvoltăm şi să creştem canalele tematice.

Care sunt factorii care diferenţiază Chellomedia de competitorii săi?
Principalele noastre valori sunt brandurile puternice ale canalelor TV pe care le deţinem şi loialitatea clienţilor noştri. Chellomedia are operaţiuni pe pieţele din Peninsula Iberică, Benelux şi Europa Centrală şi de Est, în timp ce Zonemedia, acum o filială care aparţine integral Chellomedia, este prezentă la nivel pan-european şi chiar mondial. Sunt unici prin diversitatea conţinutului pe care îl oferim — de la programe pentru copii, muzică, stil de viaţă, documentare, până la emisiuni sport sau filme.
Nu există o reţetă secretă: brandurile puternice ale canalelor TV şi loilalitatea clienţilor noştri determină audienţa crescută, care aduce încasări şi reclame, toate acestea rezultând în venituri. Conţinutul este foarte important. Pentru a reuşi, trebuie să le oferim clienţilor trei lucruri: în primul rând, cel mai convingător conţinut; în al doilea rând, cea mai bună funcţionalitate, prin asta înţelegând posibilitatea oferită clienţilor de a urmări conţinutul pe care îl doresc, atunci când îşi doresc; şi, în al treilea rând, o interfaţă simplă şi prietenoasă. Conţinutul este nucleul în jurul căreia gravitează celelalte două elemente.

Cât de importantă este relaţia dintre Chellomedia, UPC Broadband şi Liberty Global?
UPC Broadband generează aproape 12% din veniturile Chellomedia. În cele mai multe pieţe, UPC Broadband este principalul canal de distribuţie a canalelor existente şi platforma pe care se lansează canalele noi. Acelaşi lucru se poate spune şi despre relaţia cu Liberty Global, care, ca şi acţionar, ne-a finanţat activităţile şi creşterea până acum. Fără sprijinul lui Mike Fries şi al echipei Liberty Global, nu am fi ajuns unde suntem acum şi nu vom ajunge unde vrem să fim în următorii 3 sau 4 ani.

De unde vine succesul Chellomedia?
Cu riscul de a suna ca un clişeu, sunt foarte mândru de locul pe care îl deţinem acum, pentru că în termeni de profituri operaţionale, am ajuns aici pornind de la aproape nimic, în doar 2 ani. Când s-a luat decizia de a transfera afacerea de furnizor de servicii internet a lui Chello înapoi la UPC Broadband, la sfârşitul lui 2004, Chellomedia a înregistrat profituri operaţionale negative şi a trecut prin momente critice. Datorită muncii şi dedicării celor de la Chellomedia, am devenit un jucător formidabil în peisajul european de conţinut, cu 22 canale care pot fi vizionate în peste 181 milioane de case. Sunt foarte mândru de oamenii care au făcut acest lucru posibil.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL