×

Revista presei -- Data și ora publicării: 19.12.2025 14:51:53

REVISTA PRESEI / 19 dec 2025 /



Adunarea Generală a Consiliului Român pentru Publicitate a validat noul Consiliu Director
Trinitas Film: Prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox, lansată official
Câți români sunt abonați la internet, telefonie și TV. Cum își împart piața Orange, Digi și Vodafone
Patriarhia Română și-a lansat propriul netflix: Trinitas Film, platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox, abonament 2 euro
Kevin Spacey revine pe ecrane într-un serial de televiziune plasat în Italia
Următorul film cu Tom Cruise, regizat de Alejandro Gonzalez Inarritu, se intitulează „Digger” şi va fi lansat în 2026
Facebook ar putea restricționa postarea a mai mult de două linkuri pentru utilizatorii fără abonament
Un satelit Starlink s-a desprins de pe orbită şi va cădea pe Pământ - SpaceX colaborează cu NASA şi US Space Force
TikTok va vinde divizia americană unui consorțiu de firme din SUA
Recorder anunţă că dă în judecată România TV. „Acolo nu e presă de fapt”
Antena 1 mută data premierei Power Couple
ARBOmedia şi ThinkDigital anunţă finalizarea procesului de consolidare şi lansează cea mai amplă ofertă cross-media disponibilă în piaţa din România
AUDIENŢE. Fără MasterChef, Chefi la cuţite au fost primii şi la oraşe şi pe publicul comercial. Cifrele serii
TVR, proiect special cu televiziunea publică din Bulgaria: „Podul: poveştile care ne leagă”. Un talk-show despre memorie, istorie comună şi generaţii
Radioul Vibe FM se întoarce. Într-un nou format
Marianne Janik, VP Google Cloud EMEA: Europa a pierdut puțin din capacitatea de a transforma inovația publică în progres economic real – INTERVIU
Instagram și-a lansat prima aplicație de TV
Două oferte pentru viitorul sistem IT al ASF care va îmbunătăți funcțiile de business ale instituției și va contribui la asigurarea stabilității financiare
Cum arată grila specială de Crăciun la Antena 1, Antena Stars și pe AntenaPLAY
Mii de documentare românești de arhivă, vizionabile online legal și gratuit prin platformele Europeana și Culturalia
Un nou joc de fotbal FIFA va fi lansat exclusiv pentru abonații Netflix, chiar în vara Cupei Mondiale 2026
Grupul ARCMEDIA își dezvoltă echipă dedicată managementului relațiilor comerciale pentru întregul portofoliu de publicații










Adunarea Generală a Consiliului Român pentru Publicitate a validat noul Consiliu Director

Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) a organizat în data de 15 decembrie Adunarea Generală Extraordinară a membrilor, eveniment în cadrul căruia a fost prezentată activitatea Asociației din 2025 și au fost organizate alegeri pentru Consiliul Director. Oana Cociașu a fost aleasă pentru un nou mandat în Consiliul Director al RAC și a fost validată în poziția de Președinte al Asociației. Totodată, Adunarea Generală a confirmat structura Consiliului Director, după cum urmează: Gerald Filip, Secretar General PRISA, a fost ales pentru un nou mandat în Consiliul Director al RAC; Răzvan Resmeriță, Director Comunicare Procter & Gamble, a fost ales în Board-ul RAC. Oana Cociașu, Președinte al Consiliului Român pentru Publicitate: „Reconfirmarea mandatului reprezintă o responsabilitate asumată față de membrii RAC și față de întreaga industrie. Într-un context marcat de transformări accelerate și noi forme de comunicare comercială, rolul autoreglementării devine mai relevant ca oricând. Vom continua să ne concentrăm pe consolidarea standardelor etice, pe dialog constant cu autoritățile și pe dezvoltarea de instrumente concrete care să sprijine o comunicare responsabilă, transparentă și adaptată realităților actuale ale pieței.” În cadrul reuniunii, membrii au agreat actualizarea Codului RAC, un demers esențial pentru alinierea la cele mai recente evoluții din industria de comunicare. Noua variantă a Codului de bune practici în comunicarea comercială cuprinde prevederi actualizate la nivel european, de asemenea, reflectă schimbările legislative recente din legislația audiovizualului. În cadrul Adunării Generale au fost prezentate proiectele majore abordate în 2025, lansarea platformei AdEthics de training pentru influenceri și utilizarea sistemului de Monitorizare asistată AI a publicității online.
https://www.forbes.ro/adunarea-generala-a-consiliului-roman-pentru-publicitate-a-validat-noul-consiliu-director-479774

Trinitas Film: Prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox, lansată official

Trinitas Film a fost lansat oficial joi, în Aula Magna „Teoctist Patriarhul” a Palatului Patriarhiei. Este prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox din lume. Trinitas Film este platforma oficială de streaming a Televiziunii Patriarhiei Române și oferă acces la o vastă arhivă de producții audiovizuale cu caracter religios, cultural și educațional, realizate în ultimii ani. Platforma este disponibilă online, la adresa www.trinitas.film, precum și prin aplicații dedicate pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare Android și iOS, urmând să fie extinsă și pentru televizoarele inteligente. Prezentarea a fost realizată de arhidiaconul Gheorghe Popa, consilier patriarhal coordonator și directorul Trinitas TV. „Trinitas Film este o platformă dedicată, în mod asumat, filmului documentar, filmului de autor și producțiilor audiovizuale cu valoare culturală și spirituală”. Arhiva Televiziunii Patriarhiei depășește în prezent 150 de filme realizate în format high definition (HD), constituind „un tezaur vizual și cultural prețios, care merita adus într-un spațiu organizat, ușor accesibil și structurat tematic”. Din punct de vedere al structurii, platforma este organizată în două mari secțiuni: Trinitas Film, care reunește filmele documentare și producțiile tematice, și Trinitas Live, care permite vizionarea în direct a programelor Trinitas TV. Catalogul Trinitas Film este organizat pe categorii tematice, între care se regăsesc: mănăstiri și schituri, istoria Patriarhiei Române, sfinții centenarului, Țara Sfântă, sfinții Ortodoxiei, Ortodoxia și societatea, duhovnici și mărturisitori, Catedrala Națională, precum și secțiuni dedicate patrimoniului cultural și personalităților românești. Noua platformă oferă funcționalități moderne, precum reluarea automată a vizionării, salvarea filmelor favorite, recomandări personalizate și posibilitatea de a asculta conținutul cu ecranul închis, opțiune utilă mai ales pentru accesarea transmisiei Trinitas Live. Accesul la conținut se realizează printr-un model mixt: peste jumătate dintre materiale sunt disponibile gratuit, prin înregistrarea pe platformă, iar restul prin abonament, la un cost de 2 euro pe lună. „Acest model permite susținerea calității de filme documentare, de conținut nou și de dezvoltarea calitativă a platformei”, a subliniat directorul Trinitas TV. Arhidiaconul Gheorghe Popa a mulțumit Preafericitului Părinte Patriarh Daniel pentru binecuvântarea acordată acestui proiect, precum și echipei Trinitas TV și Centrului de Presă Basilica pentru implicarea în realizarea și lansarea platformei Trinitas Film.
https://basilica.ro/trinitas-film-lansare-palatul-patriarhiei/

Câți români sunt abonați la internet, telefonie și TV. Cum își împart piața Orange, Digi și Vodafone

Românii aveau 6,9 milioane de conexiuni de internet fix în prima jumătate din acest an, în creștere cu ușoară (1%) față de sfârșitul anului trecut, iar dintre acestea peste 2,5 milioane de conexiuni permiteau viteze de peste 1 Gigabit, arată cele mai recente date ale Autorității de reglementare în comunicații (ANCOM). Digi și-a majorat avansul atât pe internet fix cât și pe TV, în timp ce Orange a rămas lider pe internet mobil și telefonie mobilă, dar operatorul clasat pe locul secund a redus din diferență. În prima jumătate a acestui an, numărul conexiunilor de internet fix ce permit viteze Gigabit a depăşit 2,5 milioane, iar consumul mediu lunar de trafic de internet a ajuns la 111 GB per locuitor, dintre care 97 GB pe rețele fixe și 14 GB pe rețele mobile, a anunțat vineri autoritatea. În total, românii aveau 6,9 milioane de conexiuni internet fix la sfârșitul lunii iunie din acest an, în creștere cu 1% față de sfârșitul anului trecut. Creşterea provine în special de la abonaţii persoane fizice din mediul rural, spune autoritatea. Traficul mediu lunar de internet fix a ajuns la 97 GB per locuitor (+8%). Primii 3 furnizori, în funcție de numărul de conexiuni sunt: Digi 73,1%, Orange 15,2% și Vodafone 10,1%. Față de sfârșitul anului trecut, Digi și-a majorat cota de piață, de la 72% la peste 73%, în timp ce Orange a scăzut de la 16% la 15,2%.
https://hotnews.ro/cati-romani-sunt-abonati-la-internet-telefonie-si-tv-cum-isi-impart-piata-orange-digi-si-vodafone-2134548?
utm_source=hotnews&utm_medium=homepage&utm_campaign=ultima-ora-widget

Patriarhia Română și-a lansat propriul netflix: Trinitas Film, platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox, abonament 2 euro

Patriarhia Română și-a lansat joi platforma de streaming cu conținut creștin-ortodox Trinitas Film, despre care susține într-un comunicat că e prima platformă de streaming cu conținut creștin-ortodox din lume, potrivit agenției oficiale Basilica. Peste jumătate dintre materiale sunt disponibile gratuit, prin înregistrarea pe platformă, iar restul prin abonament, la un cost de 2 euro pe lună. Platforma este disponibilă online, la adresa www.trinitas.film, precum și prin aplicații dedicate pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare Android și iOS, urmând să fie extinsă și pentru televizoarele inteligente.
https://www.g4media.ro/patriarhia-romana-si-a-lansat-propriul-netflix-trinitas-film-platforma-de-streaming-cu-continut-crestin-ortodox-abonament-2-euro.html

Kevin Spacey revine pe ecrane într-un serial de televiziune plasat în Italia

Actorul american Kevin Spacey revine pe ecrane anul acesta într-unul din rolurile principale în serialul de comedie ”Minimarket”, realizat de televiziunea italiană, informează joi DPA conform Agerpres. Portalul de streaming RaiPlay intenţionează să lanseze primele cinci episoade ale serialului pe 26 decembrie. Spacey, în vârstă de 66 de ani, interpretează rolul unui premiat cu Oscar, prietenul imaginar al unui absolvent de Drept care visează să ajungă vedetă de televiziune. Cariera fostului star de la Hollywood, care a dobândit faimă graţie unor filme precum ”American Beauty” şi a serialului de televiziune ”House of Cards”, a intrat într-un con de umbră în 2017, în urma acuzaţiilor de agresiuni sexuale formulate împotriva sa.
https://www.g4media.ro/kevin-spacey-revine-pe-ecrane-intr-un-serial-de-televiziune-plasat-in-italia.html

Următorul film cu Tom Cruise, regizat de Alejandro Gonzalez Inarritu, se intitulează „Digger” şi va fi lansat în 2026

Mult aşteptatul următor film al regizorului Alejandro Gonzalez Inarritu va fi lansat anul viitor şi are un titlu evocator: „Digger”. Primul poster şi un teaser al acestui film produs de Warner Bros şi Legendary Entertainment au fost lansate joi, cu un slogan care descrie pelicula drept „o comedie de proporţii catastrofale” şi cu o dată de lansare prevăzută pentru 2 octombrie 2026, informează revista Variety, transmite Agerpres. „Digger”, care a fost filmat în Regatul Unit timp de şase luni, este primul film regizat de Inarritu în limba engleză după lungmetrajul „The Revenant” (2015). Acest proiect va fi produs şi regizat de Inarritu, pe baza unui scenarius scris de acesta în 2023 în colaborare cu cei doi coscenarişti ai filmului său „Birdman” (2014), Nicolas Giacobone şi Alexander Dinelaris, alături de Sabina Berman. Tom Cruise va interpreta rolul lui Digger Rockwell. Deşi intriga exactă este încă secretă, Warner Bros. a oferit o descriere enigmatică a personajului interpretat de Tom Cruise, prezentându-l pe acesta drept „cel mai puternic om din lume”, care „porneşte într-o misiune frenetică pentru a dovedi că este salvatorul umanităţii înainte ca dezastrul pe care l-a declanşat să distrugă totul”.
https://www.g4media.ro/urmatorul-film-cu-tom-cruise-regizat-de-alejandro-gonzalez-inarritu-se-intituleaza-digger-si-va-fi-lansat-in-2026.html

Facebook ar putea restricționa postarea a mai mult de două linkuri pentru utilizatorii fără abonament

Meta testează introducerea unei limite asupra numărului de linkuri pe care unii utilizatori le pot partaja atunci când postează pe Facebook și testează un abonament pentru partajarea a mai mult de două linkuri. Unii utilizatori din Marea Britanie și SUA au primit notificări prin care sunt informați că pot partaja doar un anumit număr de linkuri în postările de pe Facebook fără un abonament, care începe de la 9,99 lire sterline pe lună, scrie BBC, citat de Mediafax. Meta a descris această mișcare ca fiind „un test limitat pentru a înțelege dacă posibilitatea de a publica un volum mai mare de postări cu linkuri adaugă o valoare suplimentară” pentru abonați. Un expert în social media a explicat, pentru BBC, că acest lucru semnifică încercarea companiei de a monetiza mai multe zone ale platformelor sale. Meta Verified oferă utilizatorilor Facebook și Instagram o bifă albastră, asistență „îmbunătățită” pentru cont și protecție împotriva uzurpării identității. În prezent, Meta Verified oferă utilizatorilor Facebook și Instagram o bifă albastră, asistență „îmbunătățită” pentru cont și protecție împotriva uzurpării identității.
https://www.g4media.ro/facebook-ar-putea-restrictiona-postarea-a-mai-mult-de-doua-linkuri-pentru-utilizatorii-fara-abonament.html

Un satelit Starlink s-a desprins de pe orbită şi va cădea pe Pământ - SpaceX colaborează cu NASA şi US Space Force

Unul dintre sateliţii de internet în bandă largă Starlink ai SpaceX a suferit o anomalie pe orbită miercuri (17 decembrie) şi se apropie acum de Pământ, transmite vineri Space.com, potrivit Agerpres. Accidentul a dus la pierderea comunicării cu satelitul Starlink, care orbita la o altitudine de 418 kilometri, potrivit companiei. "Anomalia a dus la ventilarea rezervorului de propulsie, o scădere rapidă a semiaxei majore cu aproximativ 4 km şi eliberarea unui număr mic de obiecte de viteză relativ mică, ce pot fi monitorizate", au declarat reprezentanţii Starlink, o companie deţinută de SpaceX, într-o postare pe X făcută joi dimineaţă (18 decembrie). Această descriere sugerează că rezervorul de propulsie al satelitului Starlink s-ar fi putut rupe sau ar fi suferit alte tipuri de daune.
https://www.stiripesurse.ro/un-satelit-starlink-s-a-desprins-de-pe-orbita-si-va-cadea-pe-pamant-spacex-colaboreaza-cu-nasa-si-us-space-force_3841825

TikTok va vinde divizia americană unui consorțiu de firme din SUA

Proprietarul TikTok, ByteDance, semnează acordul prin care vinde divizia americană unui consorţiu de firme locale, aducând aproape de final o poveste începută în primul mandat al lui Donald Trump, potrivit News.ro. Acordul, care va fi încheiat pe 22 ianuarie, va face ca cele trei firme americane implicate să preia 45% din noua entitate, fiecăreia revenindu-i câte 15%. 30,1% din entitate va reveni afiliaţilor unora dintre investitori, în vreme ce ByteDance va rămâne cu 19.9%. Acordul mai prevede că algoritmul va fi reantrenat cu datele utilizatorilor americani şi Oracle va supraveghea protecţia datelor. Acţiunea Statelor Unite a început în primul mandat al lui Donald Trump, a fost continuată de administraţia Biden şi este, acum, încheiată, în al doilea mandat al lui Trump. Pentru a se conforma prevederilor, TikTok a încetat să funcţioneze pentru puţin timp în luna ianuarie. Apoi, a funcţionat pe baza ordinelor temporare de suspendare a aplicării pe care le-a semnat Preşedintele.
https://startupcafe.ro/tiktok-vanzare-divizie-america-consortiu-firme-sua-91933?utm_source=hotnews.ro&utm_medium=referral&utm_campaign=feed_startupcafe_ro_feed_sidebar_links

Recorder anunţă că dă în judecată România TV. „Acolo nu e presă de fapt”

Recorder anunţă că dă România TV în judecată. Publicaţia care a dat una dintre cele mai puternice anchete ale ultimelor săptămâni, „Justiţie Capturată” a anunţat că a decis să dea în judecată televiziunea România TV. Ce s-a întâmplat după publicarea materialului ne-a depăşit aşteptările, a spus Mihai Voinea, co-fondator al publicaţiei Recorder şi unul dintre jurnaliştii care au lucrat la ancheta despre justiţie. Voinea, alături de colega sa Andreea Pocotilă, a vorbit într-un interviu pentru colegii lor de la Recorder despre toate detaliile anchetei, de la cum a început, procesul de documentare şi reacţiile fără precedent ca urmare a difuzării investigaţiei. În prezent, „Justiţie Capturată” se apropie de cinci milioane de vizualizări. Iar materialul integral de două ore a fost difuzat de TVR şi de B1 TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/recorder-da-in-jduecata-romania-tv-22279589

Antena 1 mută data premierei Power Couple

Power Couple, reality show-ul prezentat de Dani Oţil, revine pe Antena 1 cu o modificare de ultim moment în grila de programe. Deşi premiera fusese anunţată iniţial pentru 12 ianuarie, televiziunea a decis să aducă show-ul mai devreme. Astfel, Power Couple va debuta luni, 5 ianuarie, cu o săptămână înainte de data comunicată iniţial. Emisiunea va fi difuzată în acelaşi format, de trei ori pe săptămână, în serile de luni, marţi şi miercuri. Mutarea Antenei 1 a venit la câteva zile după ce Pro TV a anunţat premiera Desafio, noul show de aventură, pezentat de Daniel Pavel. Power Couple a ajuns la sezonul al treilea şi păstrează formatul care a consacrat emisiunea: cupluri cunoscute sunt puse în faţa unor probe de rezistenţă fizică, psihologică şi de încredere, testând dinamica relaţiilor lor în condiţii de presiune şi competiţie.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/premiera-power-couple-schimbata-22279141

COMUNICAT. ARBOmedia şi ThinkDigital anunţă finalizarea procesului de consolidare şi lansează cea mai amplă ofertă cross-media disponibilă în piaţa din România

COMUNICAT. ARBOmedia şi ThinkDigital anunţă finalizarea cu succes a procesului de integrare a operaţiunilor de business, proces demarat la începutul acestui an, confirmând faptul că cele două companii vor opera sub brandul ARBOmedia, ca o singură entitate, începând cu ianuarie 2026. Finalizarea procesului de fuziune, demarat încă din martie 2025, marchează un pas strategic major pe piaţa de media şi publicitate şi permite astăzi lansarea celei mai ample şi complexe oferte de media integrată disponibilă în prezent în România.
https://www.paginademedia.ro/comunicate/arbomedia-si-thinkdigital-anunta-consolidare-si-lanseaza-cea-mai-ampla-oferta-cross-media-disponibila-in-romania-22278720

AUDIENŢE. Fără MasterChef, Chefi la cuţite au fost primii şi la oraşe şi pe publicul comercial. Cifrele serii

AUDIENŢE. Chefi la cuţite, de pe Antena, a fost cea mai urmărită emisiune pe câteva segmente miercuri seara, la numai o zi după ce MasterChef s-a încheiat pe Pro TV. Show-ul culinar a ocupat prima poziţie în audienţe atât la oraşe, cât şi pe publicul comercial al Antenei 1. Doar la nivel naţional Chefi la cuţite a fost depăşit de Pro TV, dar distanţa nu a fost mare. Cu ce s-a bătut Chefi la cuţite miercuri seară? Chefi la cuţite a fost a început la 20.30 şi s-a terminat aproape de miezul nopţii. S-a intersectat cu două filme de pe Pro TV (Ultima redută, cu Arnold Swarzenneger şi Ucide-i cu sânge rece, cu Liam Neesom). Pe Kanal D era serialul turcesc Fata de la fereastră şi o reluare The Floor.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/audiente-chefi-la-cutite-masterchef-22278761

Kanal D intră în spiritul sărbătorilor: ediţii speciale Jocul cuvintelor cu Dan Negru, Casa iubirii şi altele. Vine şi un câştigător Românii au talent

Kanal D pregăteşte ediţii speciale, pentru Crăciun şi Revelion. Jocul cuvintelor cu Dan Negru, Casa iubirii, Follow us!, Asta-i România!, ROventura se numără printre producţiile care vor sărbători alături de telespectatori. În Ajunul Crăciunului, pe 24 decembrie, de la ora 22:45, Dan Negru deschide porţile platoului Jocul cuvintelor pentru copii. Cinci micuţi, pasionaţi de carte, intră în ringul cuvintelor hotărâţi să câştige premii.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/kanal-d-program-sarbatori-craciun-editii-speciale-jocul-cuvintelor-dan-negru-casa-iubirii-22278615

TVR, proiect special cu televiziunea publică din Bulgaria: „Podul: poveştile care ne leagă”. Un talk-show despre memorie, istorie comună şi generaţii

Televiziunea Română şi Televiziunea Naţională Bulgară lansează un proiect comun de televiziune, intitulat „Podul: poveştile care ne leagă”, un talk-show dedicat memoriei, istoriei comune şi felului în care diferite generaţii privesc trecutul şi prezentul. Emisiunea va fi difuzată vineri, 19 decembrie, de la ora 22:30, pe TVR 1. Moderată de Irina Luca, jurnalist TVR, şi Simeon Ivanov, jurnalist al Televiziunii Naţionale Bulgare, producţia aduce faţă în faţă invitaţi din cele două ţări, construind un dialog între experienţele trăite în perioada comunistă şi perspectiva generaţiilor tinere.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/tvr-podul-povestile-care-ne-leaga-22278574

Radioul Vibe FM se întoarce. Într-un nou format

Va avea un alt Vibe. Postul de radio Vibe FM revine pe piaţa din România. Radio XXI SRL, deţinătoarea licenţelor Virgin Radio şi One World Radio, a solicitat CNA schimbarea denumirii One World Radio în Vibe FM. Totodată, postul de radio îşi schimbă şi tematică, de la muzică dance, la muzică românească. Cristi Stanciu, director de programe Virgin Radio, le-a vorbit pe scurt membrilor CNA despre revenirea la Vibe FM: „Sunt în faţa dumneavoastră pentru a vă cere aprobarea să revenim la Vibe FM. Dorim să construim o staţie radio care să difuzeze exclusiv muzică românească. Ne adresăm unui public cu vârste în 20 şi 40 de ani. Iar ca structură va fi un radio tip CHR, cu un procent de aproximativ de 80% muzică de librărie, curatoriată, şi 20% muzică nouă, ca să venim şi în întâmpinarea noilor artişti, să le creăm o platformă de difuzare.”
https://www.paginademedia.ro/cna/one-world-radio-schimbare-nume-vibe-fm-22276709

Marianne Janik, VP Google Cloud EMEA: Europa a pierdut puțin din capacitatea de a transforma inovația publică în progres economic real – INTERVIU

Europa se confruntă cu dificultăți în transferul inovației din sectorul public către mediul privat, iar acest lucru afectează ritmul adoptării tehnologiilor precum inteligența artificială și cloud, afirmă Marianne Janik, vicepreședinte EMEA North în cadrul Google Cloud, într-un interviu pentru Economica.net. Janik avertizează că Europa a pierdut „puțin din capacitatea” de a transfera expertiza și tehnologiile dezvoltate cu bani publici către mediul privat, așa cum se întâmpla în perioadele în care bugetele pentru apărare generau inovații valorificate ulterior în economie. „Existau agenții care ajutau cu adevărat la realizarea acestui lucru într-un mod foarte sistematic, astfel încât banii proveniți din impozite să fie cheltuiți în mod eficient, mai întâi în sectorul public, iar apoi să se analizeze ce s-a dezvoltat și ce poate fi utilizat în afara sectorului public. Așadar cred că în Europa am pierdut puțin capacitatea de a face acest lucru, dar ar fi minunat pentru AI să aibă sectorul academic și sectorul public și apoi să vedem cum poate fi transferat acest lucru și, desigur, marile companii vor lucra pe cont propriu”, spune ea.
https://www.economica.net/marianne-janik-vp-google-cloud-emea-europa-a-pierdut-putin-din-capacitatea-de-a-transforma-inovatia-publica-in-progres-economic-real-interviu_896515.html

Instagram și-a lansat prima aplicație de TV

Instagram și-a lansat prima aplicație de TV. Este disponibilă deocamdată doar pe platforma Fire TV, dar există planuri de extindere și pe alte platforme. Aplicația grupează clipurile verticale pe „canale”, care sunt, în fapt, categorii precum comedie, sport etc, conform Bloomberg. Instagram a lansat recent și „Your Algorithm”, o facilitate care permite utilizatorilor să specifice din ce domenii doresc să vadă mai multe postări afișate în feed de algoritmul platformei. Pentru prima oară, utilizatorii Instagram au posibilitatea de a controla parțial algoritmul care personalizează feed-ul de conținut.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/instagram-si-a-lansat-prima-aplicatie-de-tv-22278305

Două oferte pentru viitorul sistem IT al ASF care va îmbunătăți funcțiile de business ale instituției și va contribui la asigurarea stabilității financiare

Asocierile formate din Maguay Computers (lider), Zipper Services și Phoenix IT, respectiv Inter Computer Romania (lider) și Wing Leading Edge au depus oferte la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pentru implementarea unui sistem informatic integrat, inclusiv software de bază și instruire utilizatori, care va sprijini instituția "în desfășurarea activităților curente de reglementare, autorizare/avizare, supraveghere și control, prin integrarea, fluidizarea și automatizarea proceselor și fluxurilor interne de lucru, astfel încât să îmbunătățească funcțiile de business ale autorității și să contribuie la asigurarea stabilității financiare și la funcționarea sănătoasă a piețelor financiare nebancare, precum și la consolidarea protecției consumatorilor prin tranziție digitală și inovație tehnologică". Bugetul licitației a fost estimat la 68,4 milioane de lei, fără TVA, și va fi finanțat din fonduri europene. Procedura este parte a proiectului "Digitalizarea Accesului pentru Cetățeni și Companii de Investiții prin Asigurarea unei Piețe Financiare Sustenabile – D A C C I A PIFS", cod SMIS 338233. Contractul se va derula pe o perioadă de doi ani de la data atribuirii.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/doua-oferte-pentru-viitorul-sistem-it-al-asf-care-va-imbunatati-functiile-de-business-ale-institutiei-si-va-contribui-la-asigurarea-stabilitatii-financiare-22276241

Cum arată grila specială de Crăciun la Antena 1, Antena Stars și pe AntenaPLAY

Începând cu 22 decembrie, Antena 1, Antena Stars și platforma AntenaPLAY intră într-o săptămână cu ediții speciale, gândite pentru perioada de Crăciun, astfel încât grila să aducă, pe rând, finaluri de sezon, ediții de sărbătoare și filme potrivite pentru vizionare în familie, potrivit unui comunicat remis de Antena 1 către HD Satelit România. În centrul programului special se află ultimele ediții din sezonul 16 Chefi la cuțite, care deschid săptămâna cu semifinala programată pe 23 decembrie. Ediția anunțată ca semifinală include un maraton de gătit cu trei probe, concepute să verifice nu doar creativitatea, ci și organizarea în bucătărie, plus modul în care concurenții gestionează presiunea momentului. Finala este programată în Ajun, pe 24 decembrie, de la ora 20:30, și mizează pe o formulă de spectacol culinar în care contează inclusiv strategiile finaliștilor atunci când își alcătuiesc echipele cu care gătesc. În același context, postul punctează și ideea de evoluție a nivelului de gătit din competiție, sugerând că finala din acest sezon ar trebui să arate cel mai bine această creștere.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/cum-arata-grila-speciala-de-craciun-la.html

Mii de documentare românești de arhivă, vizionabile online legal și gratuit prin platformele Europeana și Culturalia

Europeana și Culturalia sunt două surse digitale legale și oficiale în care publicul poate accesa o colecție vastă de materiale culturale, inclusiv înregistrări audio și video, documentare istorice, filme de arhivă și alte materiale multimedia, direct din patrimoniul cultural european și românesc. Europeana este o bibliotecă digitală europeană care centralizează milioane de obiecte digitale de patrimoniu cultural provenite din muzee, arhive, biblioteci și colecții din peste 2000 instituții din întreaga Europă. Platforma oferă acces la cărți, muzică, fotografii, texte, înregistrări audio și clipuri video despre artă, istorie, sport și multe domenii conexe. Europeana funcționează ca o interfață de căutare unică pentru aceste resurse, direcționând utilizatorii spre materialele originale afișate de instituțiile partenere. Accesul este gratuit și deschis oricui interesat de patrimoniul cultural digital european. Pe de altă parte, Culturalia.ro este o platformă culturală digitală românească care oferă acces la peste jumătate de milion de resurse culturale digitalizate din patrimoniul României, puse la dispoziție de instituții publice de cultură și cercetare din țară. Această arhivă include materiale sub formă de imagini, înregistrări audio, videoclipuri și modele 3D, acoperind domenii ca arheologie, etnografie, istorie sau film.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/mii-de-documentare-romanesti-de-arhiva.html

Un nou joc de fotbal FIFA va fi lansat exclusiv pentru abonații Netflix, chiar în vara Cupei Mondiale 2026

Vara lui 2026 se anunță una specială nu doar pentru microbiști, ci și pentru cei care joacă fotbal pe telefon. Odată cu Cupa Mondială FIFA 2026, Netflix pregătește lansarea unui nou joc de fotbal oficial, dezvoltat special pentru platforma Netflix Games. Este vorba despre o simulare FIFA complet reimaginată, diferită de ce știam până acum, gândită să fie rapid de învățat, ușor de jucat și accesibilă oricui are un cont Netflix și un telefon. Interesant este că va fi primul joc FIFA apărut după despărțirea de EA. Jocul este dezvoltat și publicat de Delphi Interactive și promite să pună accent pe emoția și tensiunea turneului final, nu pe realismul complicat sau pe meniuri stufoase. Pe scurt, ideea este simplă: fotbalul, așa cum îl simți, nu cum îl studiezi. Jocul este construit pentru sesiuni rapide, dar cu suficientă profunzime cât să rămână interesant pe termen lung. Poți juca singur sau online cu prietenii, fără achiziții suplimentare, fără microtranzacții. Tot ce îți trebuie este un abonament Netflix activ. Netflix spune clar că miza este una culturală. Cupa Mondială din 2026 este văzută drept evenimentul sportiv major al deceniului, iar integrarea unui joc FIFA direct în ecosistemul Netflix este gândită ca o extensie naturală a experienței fanilor. De fapt, Netflix își dorește să aducă fotbalul înapoi la esența lui, un joc pe care oricine îl poate juca din câteva atingeri, fără bariere tehnice sau financiare.
https://www.hdsatelit.com/2025/12/un-nou-joc-de-fotbal-fifa-va-fi-lansat.html

Grupul ARCMEDIA își dezvoltă echipă dedicată managementului relațiilor comerciale pentru întregul portofoliu de publicații

ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel propriei filosofii de a consolida independența editorială și autonomia operațională, își continuă demersurile de implementare a unei strategii integrate de dezvoltare. Consecvent noului motto al companiei, “Unim Perspective”, ecosistemul ARCMEDIA se va extinde operațional și conceptual în direcția asigurării unui flux integrat, suplu și coerent de promovare a brandurilor care investesc in publicațiile ARCMEDIA. Pentru a servi misiunii asumate de consolidare a unei entități autonome din punct de vedere operațional și conceptual, ARCMEDIA va dezvolta propria echipă dedicată managementului relațiilor comerciale pentru întregul portofoliu de publicații. Noul departament de vânzări va gestiona dezvoltarea parteneriatelor strategice și comerciale cu branduri, companii și agenții de publicitate, oferind soluții de comunicare integrate pe toate platformele grupului. Strategia de dezvoltare ARCMEDIA este aliniată cu valorile companiei, cu misiunea noastră de dezvoltare pe termen lung și își propune consolidarea identității de publisher premium, de entitate media care tratează direct, asumat, responsabil relația cu cititorii, cu brandurile și cu jurnalismul de calitate. ARCMEDIA mulțumește companiei Thematic Media Channel care a susținut în ultimii ani evoluția unor branduri din portofoliul nostru. Eficiența și implicarea profesioniștilor TMC au contribuit într-o măsură semnificativă la dezvoltarea trecută a publicațiilor care sunt astăzi parte a grupului nostru. „Promitem cititorilor si partenerilor noștri sa pășim consecvent înainte, servind interesul public ocrotind independența editorială a jurnaliștilor noștri și construind o organizație europeană, robustă, autonomă, eficientă. Și promitem să unim perspective!” – a declarat Radu Budeanu, CEO ARCMEDIA.
https://www.g4media.ro/grupul-arcmedia-isi-dezvolta-echipa-dedicata-managementului-relatiilor-comerciale-pentru-intregul-portofoliu-de-publicatii.html

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL