×

Revista presei -- Data și ora publicării: 11.12.2025 11:07:57

REVISTA PRESEI / 11 dec 2025 /



Digi lansează un val de angajări în Spania. Clienții pleacă de la concurență și vin la operatorul român
Rețeaua care a acaparat ANCOM: PSD și PNL controlează cabinetul, auditul și deciziile cheie
Radio România Actualităţi, distincție din partea Academiei Române
Toate televiziunile de știri transmit live azi conferința de presă „extraordinară” de la Curtea de Apel București, organizată după documentarul Recorder
Documentarul Recorder a avut pe TVR 1 un vârf de audiență mai mare decât toate emisiunile TVR din 2025, mai puțin dezbaterea electorală prezidențială / Câți români s-au uitat la „Justiție capturată” / Polemică pe marginea difuzării
Anca Alexandrescu, atac la Recorder. Ion Cristoiu, citat de Realitatea, e revoltat că TVR 1 a difuzat documentarul
După ce a fost acuzată că a fost „sifon” pentru CIA și a fost atacată în direct la Antena 3 CNN și Realitatea TV, o cunoscută politiciană obține o victorie la CNA
Pedro Alonso şi banda sa vor încerca să fure un tablou Da Vinci în „Berlín and the Lady with an Ermine”, pe Netflix din 15 mai
Preşedintele Nicuşor Dan, invitat la Kanal D, va răspunde la „întrebările roşii”: „V-aţi simţit trădat de Ilie Bolojan?”, „Cât de mult ne va costa pe noi pacea din Ucraina?”
Islanda, a cincea ţară care va boicota Eurovision 2026 în semn de protest faţă de acceptarea participării Israelului
Trump vrea ca CNN să schimbe proprietarul odată cu vânzarea Warner Bros. Discovery
Google News vrea să plătească publicațiile pentru a le rezuma articolele
Instagram lasă utilizatorii să configureze algoritmul
Creativitate și gândire strategică. Care sunt cele mai de succes campanii de pe TikTok și cum au reușit să impresioneze
Idei curajoase și rezultate pe măsură. Care sunt cele mai remarcabile campanii creative de pe TikTok România, ce au realizat și cum
Cât de expuşi sunt jurnaliştii la ameninţări şi înjurături? Cel puţin jumătate, arată un studiu al Facultăţii de Jurnalism
Reclamele şi ştirile de pe online, automat pe ecranele video. Direct din server! Cum poate lucra online-ul cu outdoorul? (Totul despre Digital Outdoor)
Jane Austen, 250 de ani. BBC First dedică întreaga lună universului celebrei autoare
Andreea Popa s-a alăturat echipei Euronews România: „Nu credeam că mai simt emoții după 14 ani în fața camerei”. Exclusiv
ICR Londra: Despre Revoluția din 1989 și filmul „Anul Nou care n-a fost”, cu regizorul Bogdan Mureșanu și actorul Mihai Călin
IT-ul românesc pune România pe harta exporturilor globale de servicii: peste 23,6 miliarde de euro cifră de afaceri în 2024. Dar vine furtuna fiscală?








Digi lansează un val de angajări în Spania. Clienții pleacă de la concurență și vin la operatorul român

Operatorul român de telecomunicații Digi a lansat în Spania un val de angajări, ofertând peste 430 de locuri de muncă pe diferite poziții tehnice, comerciale și de management. Mai mult de 190 de poziții sunt în zona de vânzări, atât pentru magazine, cât și pentru standurile distribuite în țară, relevă datele analizate de Profit.ro. Digi are, de asemenea, mai mult de 150 de posturi vacante în domeniul tehnic (construcție, instalații și inginerie). Digi a doborât în Spania, în octombrie, toate recordurile sale istorice de creștere lunară a portabilității numerelor, depășind recordul anterior cu peste 96.000 de noi clienți, a anunțat anterior Profit.ro În total, operatorul român a atras în luna ce tocmai s-a încheiat, prin portabilitatea numerelor, peste 184.600 de noi clienți, o creștere de peste 43% față de octombrie 2024.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/digi-lanseaza-un-val-de-angajari-in-spania-clientii-pleaca-de-la-concurenta-si-vin-la-operatorul-roman-22269442

Rețeaua care a acaparat ANCOM: PSD și PNL controlează cabinetul, auditul și deciziile cheie

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, instituția condusă de fostul pesedist Valeriu Zgonea, se confruntă cu un fenomen de captură politică bipartizană, în care rețelele PSD și PNL și-au împărțit practic instituția pe zone de control, compromițând independența față de partidele politice. Un raport parlamentar transmis Comisiei Europene de către deputatul Florin-Cornel Popovici evidențiază că parcursul unor funcționari-cheie, precum Florin Baranga, Silviu Răzvan Avram și Nicolae Cristian Popovici, arată cum loialitatea politică și legăturile familiale au facilitat plasamente strategice la nivelul cabinetului președintelui, auditului intern și managementului evenimentelor, în paralel cu cumuluri de funcții și activități politice. Rețeaua PNL, concentrată inițial în Sector 6 și extinsă la nivel național, controlează direcțiile esențiale pentru piața telecom, administrație, relații internaționale, economie și comunicare, creând un echilibru politic stabil dar incompatibil cu cerințele de independență prevăzute de Directiva UE 2018/1972. Numirile vicepreședinților Pavel Popescu (PNL) și Vlad Bontea (PSD), fără expertiză tehnică relevantă și cu legături documentate în rețele politice și de securitate, accentuează încălcarea standardelor europene privind autonomia, competența și imparțialitatea autorităților naționale de reglementare. Această structură bipartizană transformă deciziile strategice ale ANCOM, autoritatea care reglementează și supraveghează sectorul telecomunicațiilor și al comunicațiilor electronice din România, într-un produs al negocierilor politice, nu al criteriilor tehnice și ale interesului public.
https://www.puterea.ro/reteaua-care-a-acaparat-ancom-psd-si-pnl-controleaza-cabinetul-auditul-si-deciziile-cheie/

Radio România Actualităţi, distincție din partea Academiei Române

Academia Română a decernat premiile pentru cele mai valoroase creații științifice și artistice realizate în anul 2023. Academia Română a acordat miercuri premiile anuale pentru cele mai valoroase creații științifice și artistice realizate în 2023. Printre cei premiați în cadrul unei festivități desfășurate în aula acestui for s-au numărat Gabriel Andreescu - activist român pentru drepturile omului și specialist în domeniul științelor politice, profesorul universitar Dragoș Iliescu, analistul de politică externă Iulian Chifu, actrița Dorina Lazar și poetul Nicolae Tzone. Au fost totodată înmânate însemne academice unor personalități primite de curând în Academie ca membri titulari sau corespondenți. Academia a acordat și patru diplome pentru distincție culturală, iar unul dintre laureați a fost Radio România Actualități.
https://www.romania-actualitati.ro/stiri/romania/radio-romania-actualitati-distinctie-din-partea-academiei-romane-id220580.html

Toate televiziunile de știri transmit live azi conferința de presă „extraordinară” de la Curtea de Apel București, organizată după documentarul Recorder

Conferința de presă începe joi, de la ora 12.00, la Curtea de Apel București (CAB). Va vorbi „conducerea Curții de Apel”, a spus purtătoarea de cuvânt a instituției. Conferința de presă va fi transmisă în direct de toate televiziunile de știri, însă cel mai probabil nu va putea fi transmisă de posturile TV în integralitate, conform informațiilor HotNews. Televiziunile de știri vor transmite cel puțin începutul conferinței de presă de la Curtea de Apel București. Este vorba despre posturile TV: Digi24, Antena 3 CNN, Realitatea Plus, România TV, B1TV și Euronews România. Publicul va putea urmări în schimb conferința de presă în integralitate pe privesc.eu. Purtătoarea de cuvânt a CAB a transmis, pentru HotNews, că la conferința de presă va vorbi „conducerea Curții de Apel București”, fără a preciza un nume concret: „Nu avem această informație”, a spus aceasta cu o oră și jumătate înaintea conferinței. Curtea de Apel București este condusă în prezent de Liana Nicoleta Arsenie. Instituția mai are trei vicepreședinți. Liana Arsenie este președintele Curţii de Apel Bucureşti din 1 iunie 2023, când a înlocuit-o la conducerea instituţiei pe Lia Savonea. Anterior, în timpul mandatului Liei Savonea, ea a ocupat funcţia de vicepreşedinte CAB.
https://hotnews.ro/toate-televiziunile-de-stiri-transmit-live-azi-conferinta-de-presa-extraordinara-de-la-curtea-de-apel-bucuresti-organizata-dupa-documentarul-recorder-2127948

Documentarul Recorder a avut pe TVR 1 un vârf de audiență mai mare decât toate emisiunile TVR din 2025, mai puțin dezbaterea electorală prezidențială / Câți români s-au uitat la „Justiție capturată” / Polemică pe marginea difuzării

Difuzat miercuri seară de televiziunea publică în intervalul 21:00-23:00, filmul Recorder de două ore despre mecanismul corupției din justiție, realizat de jurnaliștii Andreea Pocotilă și Mihai Voinea, a ridicat de 4 ori audiența TVR 1 obișnuită de la acea oră, ca vârf. Documentarul a avut un maxim de 382.000 de telespectatori și o medie de 305.000 de oameni, conform datelor de audiență, consultate de HotNews. Media obișnuită a unei seri la TVR 1, în intervalul orar 20:00 – 22:30, a fost de 91.000 de telespectatori, pe cele 344 de zile ale acestui an. Media de aseară pe două ore, pe publicul all național, a fost de 305.000 de oameni. În tot anul 2025, emisiunea în care s-a difuzat documentarul Recorder a fost depășită pe TVR, doar de media de 366.000 a dezbaterii „Un președinte pentru România”, din 29 aprilie. Până acum în decembrie, TVR era pe locul 20 între televiziunile din România. Aseară a fost pe locul 7 ca audiență. Pe Youtube, până joi dimineață, filmul Recorder a fost vizionat de aproape 1,9 milioane de ori. 382.000 de telespectatori s-au uitat la documentarul Recorder miercuri seara, pe TVR 1, la ora 21:51 și 21:53, momentele de vârf. Media celor două ore a fost de 305.000 de oameni live, performanță pe care televiziunea publică nu a mai atins-o decât odată în 2025, pe 29 aprilie 2025.
https://hotnews.ro/documentarul-recorder-a-avut-pe-tvr-un-varf-de-audienta-mai-mare-decat-toate-emisiunile-din-2025-mai-putin-dezbaterea-electorala-prezidentiala-cati-romani-s-au-uitat-la-justitie-capturata-2127836

Anca Alexandrescu, atac la Recorder. Ion Cristoiu, citat de Realitatea, e revoltat că TVR 1 a difuzat documentarul

Miercuri seara, în timp ce TVR 1 difuza documentarul Recorder „Justiție capturată”, revenită la Realitatea Plus după ce a candidat din partea AUR la alegerile pentru București, Anca Alexandrescu a început emisiunea spunând: „Cum mă, vă spun eu despre ce e vorba cu așa-zisul documentar Recorder”. „Lăsați-mă cu vrăjeala asta! Acest documentar vorbește doar despre generalități. Nu sunt probe”, a afirmat Anca Alexandrescu la emisiunea sa de la Realitatea Plus. Pe burtieră, emisiunea a fost anunțată prin sintagma: „Sistemul încearcă să readucă era Kovesi în România”. „De ce cei care au făcut declarații în film nu au ieșit public, nu au făcut o conferință de presă?”, a spus Alexandrescu. Ea s-a referit la judecătorii și procurorii care au apărut cu declarații în documentarul Recorder. „Pe mine nu m-a sunat nici unul”, a spus realizatoarea, arătând spre telefonul ei. Alexandrescu a afirmat de mai multe ori pe parcursul emisiunii că filmul a fost făcut „la comandă”, fără a spune la comanda cui. Pe parcursul campaniei electorale prezidențiale, a spus liderul USR Cristian Ghinea, Anca Alexandrescu s-a întâlnit de mai multe ori cu procurorul-șef DNA Marius Voineag. Voineag este unul dintre șefii din justiție care a refuzat să discute cu Recorder despre ceea ce mai mulți procurori DNA au susținut că este felul în care controlează dosarele aflate, legal, în atribuțiile procurorilor de caz. Într-un comunicat oferit publicului în timpul campaniei prezidențiale, șeful DNA Voineag a negat orice implicare politică. Despre filmul Recorder a vorbit și Ion Cristoiu, prezentat de Realitatea Plus ca „analistul Realitatea”. Ion Cristoiu a spus că difuzarea documentarului de către TVR este „o încălcare a normelor”. „Nu am pomenit din 1990, de pe vremea lui Iliescu, o asemenea încălcare a normelor. Nu poți să iei o asemenea investigație pentru care noua directoare, doamna Săftoiu, să aibă încredere să o dea. Ea trebuia să verifice investigația, este o investigație. Investigația și-o asumă instituția care a făcut investigația. Investigația nu poate fi preluată și dată ca adevărată de niciun alt post de televiziune, nu numai TVR”, a spus Ion Cristoiu, citat de Realitatea Plus.
https://hotnews.ro/anca-alexandrescu-atac-la-recorder-ion-cristoiu-citat-de-realitatea-e-revoltat-ca-tvr-1-a-difuzat-documentarul-2127708

După ce a fost acuzată că a fost „sifon” pentru CIA și a fost atacată în direct la Antena 3 CNN și Realitatea TV, o cunoscută politiciană obține o victorie la CNA

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis sancţionarea posturilor Antena 3 CNN şi Realitatea Plus în urma unei reclamaţii a Anei Birchall, după acuzaţii că ar fi fost spion CIA, scrie Pagina de Media. Decizia a venit după ce Antena 3 CNN și Realitatea TV au prezentat și dezbătut acuzațiile lansate de influencerul Vlad Mercori, care a susținut că Birchall s-ar fi oferit să fie „sursă/agent” CIA, în schimbul unei poziţii la nivel înalt în România. Aceste acuzații au fost dezminţite în mod categoric de Birchall. Antena 3 CNN a fost amendată de CNA cu 4.000 de euro pentru că nu a anunţat pe post că i-ar fi cerut o reacţie pe acest subiect. Realitatea Plus a primit o sancţiune mai mică, de 5.000 de lei (o mie de euro). Acest post a prezentat o replică a lui Birchall, dar televiziunea a revenit cu alte acuzații suplimentare, pe care nu le-a dovedit. După deciziile CNA, Birchall a reacționat pe Facebook. „De la început am spus că totul a fost o încercare de kompromat, o tentativă de asasinat politic cu informații false – iar astăzi CNA confirmă acest lucru. Antena3 și Realitatea au fost amendate pentru că au fost lansate acuzații grave la adresa mea fără nicio dovadă reală. CNA a stabilit că: Acuzațiile au fost prezentate ca fapte, deși NU erau dovedite. Nu au fost respectate regulile de verificare a informațiilor și de separare între fapte și opinii. Nu mi s-a oferit dreptul legal la replică înainte de difuzarea acestor acuzații. Cu alte cuvinte: s-a încercat manipularea opiniei publice cu informații false, cu informații neverificate. Astăzi avem confirmarea oficială: adevărul rămâne adevăr, indiferent cât de tare încearcă unii să îl acopere. Totul a pornit după ce a fost aruncată în spațiul public o informație falsă, un fake news, de către un influencer – un influencer care, sunt convinsă, va fi foarte surprins când va descoperi că și el are aceeași obligație legală: să NU arunce informații false în spațiul public. Nu este prima oară când se încearcă discreditarea mea prin falsuri, manipulări și atacuri la persoană tocmai pentru că sunt incomodă. Dar, de fiecare dată, adevărul a învins. Apreciez decizia CNA prin care se statuează clar că totul a fost o campanie de denigrare și de defăimare cu informatii false. Solicit tuturor celor care au preluat și amplificat aceste falsuri să dea dovadă de decență și să rectifice public. Este o chestiune de onoare profesională. Solicit și decidenților politici din România să ia atitudine împotriva dezinformărilor și să condamne public această încercare de kompromat construit după manualul vechilor școli de intoxicare de la Est, cu parfum de Lubianka.”
https://hotnews.ro/dupa-ce-a-fost-acuzata-ca-a-fost-sifon-pentru-cia-si-a-fost-atacata-in-direct-la-antena-3-cnn-si-realitatea-tv-o-cunoscuta-politiciana-obtine-o-victorie-la-cna-2127073

Pedro Alonso şi banda sa vor încerca să fure un tablou Da Vinci în „Berlín and the Lady with an Ermine”, pe Netflix din 15 mai

Berlin (Pedro Alonso) şi banda lui revin pe Netflix din 15 mai în „Berlín and the Lady with an Ermine” („Berlin şi Dama cu Hermină”), un nou capitol al seriei create de Álex Pina şi Esther Martínez Lobato. Acesta readuce în prim-plan universul din „La Casa de Papel” („Fabrica de Bani”) şi Berlín, şi se va concentra pe un nou jaf magistral, desfăşurat pe fundalul oraşului Sevilla. Cele opt episoade ale seriei, create de Álex Pina („La Casa de Papel”, „Sky Rojo”) şi Esther Martínez Lobato („La Casa de Papel”, „Sky Rojo”), sunt scrise chiar de ei, împreună cu David Barrocal, Lorena G. Maldonado, Itziar Sanjuán, Humberto Ortega şi Luis Garrido Julve.
https://www.news.ro/entertainment/pedro-alonso-si-banda-sa-vor-incerca-sa-fure-un-tablou-da-vinci-in-berlin-and-the-lady-with-an-ermine-pe-netflix-din-15-mai-video-1922402310342025121622268945

Preşedintele Nicuşor Dan, invitat la Kanal D, va răspunde la „întrebările roşii”: „V-aţi simţit trădat de Ilie Bolojan?”, „Cât de mult ne va costa pe noi pacea din Ucraina?”

Nicuşor Dan, preşedintele României, va fi invitat sâmbătă, de la ora 23.00, la Kanal D, în emisiunea „40 de întrebări cu Denise Rifai”. A devenit preşedinte în luna mai a acestui an şi în prezent conduce ţara într-o perioadă foarte dificilă, marcată de provocări interne şi geopolitice. România are cel mai mare deficit bugetar din UE, Guvernul a adoptat pachete de măsuri drastice, tensiunile din coaliţia de guvernare dau în clocot, iar românii fac cu greu faţă tăvălugului scumpirilor. Liderul ţării va vorbi despre cum vede situaţia României la 36 de ani de la căderea comunismului, cât de dificil este să fii preşedintele tuturor românilor şi ce şi-ar dori să poată schimba până la finalul mandatului.
https://www.news.ro/cultura-media/presedintele-nicusor-dan-invitat-la-kanal-d-va-raspunde-la-intrebarile-rosii-v-ati-simtit-tradat-de-ilie-bolojan-cat-de-mult-ne-va-costa-pe-noi-pacea-din-ucraina-video-1922400810002025121622268932

Islanda, a cincea ţară care va boicota Eurovision 2026 în semn de protest faţă de acceptarea participării Israelului

Islanda nu va participa la concursul Eurovision 2026, a anunţat miercuri postul public de televiziune RUV, după ce organizatorul, Uniunea Europeană de Radiodifuziune, a aprobat săptămâna trecută participarea Israelului, relatează Reuters. Decizia de a permite Israelului să participe la următorul concurs Eurovision, care va avea loc la Viena în luna mai, a determinat deja Spania, Olanda, Irlanda şi Slovenia să se retragă în semn de protest, invocând comportamentul Israelului în războiul din Gaza. „Din dezbaterea publică din această ţară şi din reacţia la decizia EBU de săptămâna trecută reiese clar că participarea RUV nu va fi întâmpinată nici cu bucurie, nici cu pace”, a declarat directorul general al postului de televiziune, Stefan Eiriksson, într-un comunicat.
https://www.news.ro/externe/islanda-a-cincea-tara-care-va-boicota-eurovision-2026-in-semn-de-protest-fata-de-acceptarea-participarii-israelului-1922402010302025122122269276

Trump vrea ca CNN să schimbe proprietarul odată cu vânzarea Warner Bros. Discovery

Donald Trump a declarat miercuri că vrea să se asigure că postul CNN, pe care îl acuză de mult timp că serveşte interesele oponenţilor săi democraţi şi că este un „duşman al poporului”, îşi schimbă proprietarul în cadrul vânzării companiei-mamă, Warner Bros Discovery. Grupul american de media şi divertisment, care deţine CNN, face obiectul unei licitaţii între concurentul său Paramount Skydance şi gigantul de streaming Netflix. Condusă de David Ellison, fiul miliardarului apropiat de Donald Trump, Larry Ellison, Paramount Skydance propune să cumpere întreaga Warner Bros Discovery, inclusiv CNN. În cadrul ofertei Netflix, CNN ar fi însă găzduită, înainte de achiziţie, într-o entitate distinctă care ar fi cotată la bursă. În cadrul unei mese rotunde miercuri la Casa Albă, Donald Trump a sugerat ca postul de televiziune să facă parte din orice acord sau să fie vândut separat. „Cred că CNN ar trebui vândută, deoarece persoanele care o conduc în prezent sunt fie corupte, fie incompetente”, a declarat el, reluând discursul său obişnuit împotriva marilor mass-media americane.
https://www.news.ro/cultura-media/trump-vrea-ca-cnn-sa-schimbe-proprietarul-odata-cu-vanzarea-warner-bros-discovery-1922401311212025120622269564

Google News vrea să plătească publicațiile pentru a le rezuma articolele

Google a început să testeze o nouă funcție de inteligență artificială, care va realiza rezumarea știrilor din Google News. Rezumarea știrilor cu ajutorul AI-ului face parte dintr-un program pilot, la care participă un număr semnificativ de publisheri importanți, împreună cu care gigantul american realizează o serie de experimente în Google News. Acest experiment în particular își propune „să exploreze cum poate AI-ul aduce audiențe mai implicate”, spune Google. Descriere este cel puțin bizară, pentru că rezumarea știrilor cu AI-ul duce în mod direct la scăderea traficului pentru site-urile de știri.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/google-news-vrea-sa-plateasca-publicatiile-pentru-a-le-rezuma-articolele-22269641

Instagram lasă utilizatorii să configureze algoritmul

Instagram lansează „Your Algorithm”, o facilitate care permite utilizatorilor să specifice din ce domenii doresc să vadă mai multe postări afișate în feed de algoritmul platformei. Pentru prima oară, utilizatorii Instagram au posibilitatea de a controla parțial algoritmul care personalizează feed-ul de conținut. „Pe măsură ce interesele tale evoluează în timp, dorim să-ți oferim modalități mai semnificative de a controla ceea ce vezi. Cu ajutorul AI-ului, poți acum să vezi și să personalizezi mai ușor subiectele care îți compun feed-ul, făcând ca recomandările să fie și mai potrivite preferințelor tale” scrie Instagram pe blogul companiei.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/instagram-lasa-utilizatorii-sa-configureze-algoritmul-22269622

Creativitate și gândire strategică. Care sunt cele mai de succes campanii de pe TikTok și cum au reușit să impresioneze

Platformele de socializare în general și TikTok în particular pot fi pentru branduri locul de întâlnire nemijlocită cu utilizatorii și potențialii clienți. Pe lângă simpla prezență în cadrul platformei, companiile au la dispoziție o serie întreagă de instrumente prin care își pot folosi creativitatea pentru a-și distribui mesajele și a-și crește expunerea. Despre cum și ce pot face brandurile pentru a se promova eficient pentru TikTok, am stat de vorbă cu Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe. Ce impact au campaniile publicitare derulate în România pe TikTok și ce așteptări ar trebui să aibă brandurile de la acestea? Primul lucru pe care ar trebui să îl știe brandurile este că TikTok a devenit una dintre cele mai influente platforme din România la nivel de modelare a culturii și a comportamentului consumatorilor. Campaniile desfășurate pe platforma noastră nu generează doar reach, ci și participare – un element mult mai puternic. Atunci când o idee ajunge pe TikTok, comunitatea o preia, o transformă și o amplifică în moduri pe care publicitatea tradițională pur și simplu nu le poate replica. Din perspectiva impactului, vedem branduri românești care obțin totul – de la vizibilitate masivă în partea superioară a funnel-ului până la rezultate de performanță foarte solide. Fie că vorbim despre awareness, consideration, lead generation sau trafic, TikTok este acum o platformă full-funnel. La nivel de așteptări, brandurile ar trebui să anticipeze rezultate măsurabile, dar și un fel de „magie”, să-i spunem așa, care vine din creativitatea comunității. Atunci când campaniile sunt construite special pentru TikTok, nu adaptate, rezultatele depășesc constant ceea ce își imaginează brandurile la început –iar datele confirmă acest lucru. Conform studiului TikTok Marketing Science Global Creative First Study 2022 realizat de Ipsos, trecerea de la materiale creative gândite pentru TV la reclame TikTok-first crește intenția de cumpărare cu +37% și percepția pozitivă față de brand cu +38%. Studii suplimentare arată că reclamele TikTok-first generează rezultate superioare pentru brand: +10% recall, +6% awareness, +17% brand association și +47% actions (TikTok Marketing Science Creative Coding Analysis, Kantar 2022).
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/creativitate-si-gandire-strategica-care-sunt-cele-mai-de-succes-campanii-de-pe-tiktok-si-cum-au-reusit-sa-impresioneze-22267849

Idei curajoase și rezultate pe măsură. Care sunt cele mai remarcabile campanii creative de pe TikTok România, ce au realizat și cum

Rețeaua socială TikTok a fost locul desfășurării unora dintre cele mai interesante și eficiente campanii publicitare din ultimii ani, cu rezultate extraordinare pentru branduri. Susținute de idei originale, o comunitatea activă și instrumentele inteligente puse la dispoziție de platformă, s-a ajuns la succese memorabile. Kaufland România și V8 Interactive au câștigat ultima ediție TikTok Ad Awards la categoria Greatest Branding cu campania 1 Million Challenge. Aceasta și-a propus să crească comunitatea Kaufland la 1 milion de urmăritori pe TikTok în 50 de zile, dar a reușit să-și atingă targetul în doar 11 zile de la lansare. Succesul a fost rodul unei combinații de formate, inversând rolul între administratorii contului și utilizatori și folosind pentru promovare reclame In-feed & Spark Ads. Dincolo de atingerea rapidă a targetului, conținutul Kaufland a reușit să însumeze 21 de milioane de vizualizări. Un alt exemplu remarcabil vine de la DORITOS România și OMD România, care și-au propus să capteze atenția publicului Gen Z pe TikTok.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/idei-curajoase-si-rezultate-pe-masura-care-sunt-cele-mai-remarcabile-campanii-creative-de-pe-tiktok-romania-ce-au-realizat-si-cum-22267626

Cât de expuşi sunt jurnaliştii la ameninţări şi înjurături? Cel puţin jumătate, arată un studiu al Facultăţii de Jurnalism

Peste jumătate dintre jurnalişti sunt expuşi la înjurături şi ameninţări de tot felul. O arată un studiu făcut de Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării - FJSC. În ce măsură, mai exact? Vorbim de 53% dintre jurnalişti cu care cei de la jurnalism au stat de vorbă. Violenţa a fost de mai multe tipuri: 26,3% au raportat ameninţări digitale, inclusiv hacking, blocarea conturilor sau atacuri coordonate în social media, 17,3% dintre jurnalişti au semnalat cazuri de distribuire a datelor personale fără consimţământ, 7,1% au experimentat hărţuire sau agresiune sexuală, aspect ce evidenţiază vulnerabilităţile specifice jurnalistelor.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cat-de-expusi-sunt-jurnalistii-la-amenintari-si-injuraturi-studiu-facultatea-de-jurnalism-fjsc-22268690

Reclamele şi ştirile de pe online, automat pe ecranele video. Direct din server! Cum poate lucra online-ul cu outdoorul? (Totul despre Digital Outdoor)

Totul despre Digital Outdoor. Cum pot colabora publicaţiile online cu outdoorul digital? Ce avantaje sunt? Reclamele şi ştirile de pe siteuri pot fi luate automat şi afişate pe ecranele video digitale din stradă. Inclusiv ştirile Paginademedia.ro sunt afişate pe ecrane. Phoenix Media a dezvoltat sistemul şi vine cu toate detaliile, într-un nou episod Totul despre Digital Outdoor. "În primul rând, vorbim de digital, şi în cazul site-urilor, dar şi în cazul panourilor video outdoor. În al doilea rând, ambele sunt ecrane. Sunt device-uri. Conţinutul este afişat pe ecrane. Totul ţine de modul în care se face expunerea pentru publicul cel mai potrivit", spune Dio Boacă, de la Phoenix Media. "Totul e automat: când se schimbă bannerul pe Paginademedia, de exemplu, se poate schimba bannerul şi pe ecranele Phoenix", continuă el.
https://www.paginademedia.ro/dooh-digital-outdoor-news/colaborare-site-uri-panouri-digital-outdoor-stiri-reclame-22268687

Jane Austen, 250 de ani. BBC First dedică întreaga lună universului celebrei autoare

BBC First marchează în decembrie 250 de ani de la naşterea scriitoarei Jane Austen printr-o selecţie specială de adaptări ale celor mai iubite romane ale sale. Producţiile sunt programate zilnic, de luni până vineri, de la ora 16:40. Austen rămâne o voce esenţială a literaturii britanice, cunoscută pentru felul în care explorează relaţiile sociale, diferenţele de clasă şi mecanismele emoţionale ale personajelor sale. Postul reuneşte în această lună patru dintre cele mai apreciate ecranizări ale operelor sale.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/jane-austen-250-de-ani-bbc-first-dedica-intreaga-luna-universului-celebrei-autoare-22268686

Andreea Popa s-a alăturat echipei Euronews România: „Nu credeam că mai simt emoții după 14 ani în fața camerei”. Exclusiv

Jurnalista Andreea Popa, cunoscută anterior de la Digi 24, s-a alăturat echipei Euronews România și prezintă, începând cu luna decembrie, jurnalele de la ora 18:00 și 23:00, de luni până joi. Ea va prelua astfel jurnalele de prime-time, înainte și după talk-show-urile „România lui Vitalie” și „Vocile care contează”. Într-un interviu pentru TVMania, Andreea Popa a explicat motivele schimbării: „Am ajuns într-un punct în care simțeam că am nevoie de o schimbare. Decizia de a mă alătura echipei Euronews România a venit cu provocări care simt că mă ajută să evoluez”, a povestit ea în exclusivitate pentru tvmania.ro. Despre primul său jurnal la Euronews România, Andreea Popa a mărturisit: „Primul jurnal a fost cu emoții, pe care nu credeam că le mai pot simți după 14 ani în fața camerei. A fost mai degrabă o combinație de entuziasm și emoții, dar din a doua zi la pupitru, pot spune că mi-am regăsit ritmul și relaxarea.”
https://www.tvmania.ro/andreea-popa-s-a-alaturat-echipei-euronews-romania-585102

ICR Londra: Despre Revoluția din 1989 și filmul „Anul Nou care n-a fost”, cu regizorul Bogdan Mureșanu și actorul Mihai Călin

Institutul Cultural Român de la Londra marchează 36 de ani de la Revoluția anticomunistă din 1989 invitând publicul să reflecteze asupra acestui moment care a influențat profund parcursul țării noastre, în cadrul unui eveniment organizat sâmbătă, 13 decembrie 2025, de la ora 16:00, la sediul reprezentanței. Va fi proiectată una dintre cele mai apreciate producții cinematografice românești recente – „Anul Nou care n-a fost”, film scris și regizat de Bogdan Mureșanu (2024). Această proiecție specială va fi precedată de o scurtă introducere susținută de regizorul Bogdan Mureșanu și actorul Mihai Călin, care vor participa și la o sesiune de întrebări și răspunsuri după film. Discuțiile vor fi moderate de jurnalista și autoarea Alice Năstase-Buciuta. De la premiera mondială, în cadrul celei de-a 81-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Veneția, „Anul Nou care n-a fost” a avut un parcurs remarcabil, fiind distins cu prestigiosul premiu Orizzonti pentru Cel Mai Bun Film, precum și cu premiul criticii FIPRESCI.
https://www.forbes.ro/icr-londra-despre-revolutia-din-1989-si-filmul-anul-nou-care-n-a-fost-cu-regizorul-bogdan-muresanu-si-actorul-mihai-calin-478453

IT-ul românesc pune România pe harta exporturilor globale de servicii: peste 23,6 miliarde de euro cifră de afaceri în 2024. Dar vine furtuna fiscală?

România intră oficial în clubul economiilor europene cu exporturi majore de servicii IT, marcând o schimbare de paradigmă: în 2025, industria IT&C devine cel mai mare exportator de servicii al țării, potrivit celui mai recent studiu publicat de ANIS – Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii. Sectorul a atins o cifră de afaceri de 23,6 miliarde EUR în 2024, cu IT-ul pur reprezentând 17,7 miliarde EUR – în creștere față de anul precedent, chiar și într-un climat macroeconomic dificil. Totodată, contribuția directă la PIB se menține ridicată, la 6,67%, un semnal clar că IT-ul nu mai e o „nișă de specialiști”, ci un veritabil motor economic. „Datele confirmă că IT&C este unul dintre sectoarele care trag economia înainte, nu doar prin performanță financiară, ci și prin stabilitate și reziliență. Industria a continuat să investească, să angajeze și să exporte, chiar și într-un context de operare mai dificil. În același timp, efectele eliminării facilității fiscale încep să se resimtă și pot influența investițiile viitoare. Potențialul de creștere rămâne, cu condiția ca România să își asume politici publice predictibile și orientate spre viitor”, arată Corina Vasile, Directorul Executiv al ANIS.
https://www.forbes.ro/it-ul-romanesc-pune-romania-pe-harta-exporturilor-globale-de-servicii-peste-236-miliarde-de-euro-cifra-de-afaceri-in-2024-dar-vine-furtuna-fiscala-478418

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL