×

Revista presei -- Data și ora publicării: 03.11.2025 10:04:35

REVISTA PRESEI / 3 nov 2025 /



Digi bate toate recordurile în Spania. Clienții pleacă de la concurență și vin la operatorul român
Un buboi care nu se mai sparge. Ca să nu spună public câți bani au băgat în presă pentru a cumpăra știri, lideri din PSD și PNL spun că sunt amenințați cu clauzele de confidențialitate de patronii de media
Ce e nou în noiembrie la televiziunile Warner Bros. Discovery. „Viața cu Tourette” revine cu sezonul doi
David Benioff și D.B. Weiss, producătorii „Game of Thrones” pregătesc o nouă miniserie. Ce știm despre proiect
Știrile PRO TV lansează „30 de ani în 30 de zile”. Ce promite campania semnată de Cosmin Stan și Roxana Hulpe
„Să nu ucizi.” – Campanie Știrile Kanal D împotriva femicidului și violenței domestice
Box office-ul nord-american de Halloween - „Regretting You” şi „Black Phone 2”, pe primele locuri în cel mai slab weekend din 2025
Posturile Disney, inclusiv ABC şi ESPN, au fost eliminate de pe YouTube TV după expirarea acordului de distribuţie
Xi Jinping propune înfiinţarea unei organizaţii mondiale de cooperare în domeniul inteligenţei artificiale
Noutăţile lunii noiembrie la Netflix - Sezonul 5 din "Stranger Things", filmul "Frankenstein", documentarul "Being Eddie"
Barometrul vizibilităţii miniştrilor - Topul vizibilităţii e deschis de premierul Ilie Bolojan, urmat de ministrul Educaţiei, care urcă de pe locul 5 / Ministrul Apărării Ionuţ Moşteanu şi cel al Proiectelor Europene Dragoş Pîslaru urcă mai multe poziţii
Cristian Mungiu, despre şansele filmului "Jaful Secolului" la Premiile Oscar: "În această competiţie apărem paraşutaţi cu un buget de promovare cât dau alţii pe timbre, iar câtă vreme bugetul va fi zero şansele vor fi la fel"
Un grup media pro-Orban cumpără principalul tabloid din Ungaria înaintea alegerilor din 2026
Electronicele uzate, mina de aur aruncată la gunoi: peste 91 miliarde dolari pierdute din metale rare nerecuperate. Care sunt cifrele pentru România
Tranzacţie pe piaţa de cloud. Vodafone cumpără compania germană Skaylink, pentru 175 de milioane de euro
Apare o nouă meserie în România, generată de cererea pentru AI. Recrutările deja au început
Proiect uriaș lângă București. Dezvoltator imobiliar susținut de unul dintre cele mai mari fonduri de pe Wall Street intră puternic pe nișa centrelor de date
Samsung a fost liderul pieței de smartphone-uri în al treilea trimestru
Administrația Prezidențială, despre banii încasați din Facebook de Nicușor Dan


....



Digi bate toate recordurile în Spania. Clienții pleacă de la concurență și vin la operatorul român

Operatorul român de telecomunicații Digi a doborât în Spania, în octombrie, toate recordurile sale istorice de creștere lunară a portabilității numerelor, depășind recordul anterior cu peste 96.000 de noi clienți. În total, operatorul român a atras în luna ce tocmai s-a încheiat, prin portabilitatea numerelor, peste 184.600 de noi clienți, o creștere de peste 43% față de octombrie 2024, relevă datele analizate de Profit.ro. A depășit și rezultatul din septembrie anul acesta, cu peste 28.700 de clienți. Dintre acestea, peste 157.000 de clienți corespund liniilor mobile preluate de la concurență, de asemenea un record lunar absolut. În ceea ce privește portabilitatea numerelor de telefon fix, Digi a obținut, de asemenea, cel mai bun rezultat de până acum, cu peste 27.000 de transferuri.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/digi-bate-toate-recordurile-in-spania-clientii-pleaca-de-la-concurenta-si-vin-la-operatorul-roman-22220722

Un buboi care nu se mai sparge. Ca să nu spună public câți bani au băgat în presă pentru a cumpăra știri, lideri din PSD și PNL spun că sunt amenințați cu clauzele de confidențialitate de patronii de media

Vineri, 24 octombrie, s-au împlinit 100 de zile de la ultima solicitare trimisă PSD și PNL despre banii plătiți presei. Încălcarea legii a devenit un lucru banal și pentru Ilie Bolojan și pentru Sorin Grindeanu. Nu a venit vreun răspuns, deși termenul legal era de cel mult 30 de zile. Sfidarea celor două partide continuă etapa păguboasă a lui Nicu și Marcel. Politicienii acuză însă chiar patronii din presă pentru situație, dar nu fac altceva decât să arunce un cartof fierbinte pentru a decredibiliza și mai mult mass-media. De ce atenția se îndreaptă cu prioritate spre PSD și PNL, și nu spre USR sau AUR când vorbim de banii pentru presă? Este o întrebare pe care o regăsesc des. Pentru că în ultimii cinci ani, cele două partide și-au cumpărat imagine pozitivă din bani publici în valoare de sute de milioane de lei. Nu au avut rival în România. Este normal să începi cu cei care au cheltuit cea mai mare sumă și care au deținut puterea cel mai mult timp. USR nu are nici 10% din contractele PNL sau PSD cu presa, partidul a băgat banii din subvenție în publicitate pe Facebook sau Google, mult mai ușor de identificat și marcată de rețelele de socializare. AUR nu a cheltuit banii din subvenție în primii ani, iar ulterior a direcționat sume importante tot spre Facebook, Google sau Tik-Tok sau și-a tipărit propriile publicații. Există în cazul AUR o rețea de site-uri coordonate de partid, dar nivelul sumelor plătite nu se poate compara cu PSD și PNL. Partidele lui Grindeanu și Bolojan rămân, fără discuții, pe baza cifrelor din ultimii cinci ani, principalii investitori politici în presă. Banii lor concurează marile companii care își fac publicitate în zona de online. De aceea, este natural să fie primii întrebați și să ofere răspunsurile. Este un mijloc democratic prin care să demonstreze cetățenilor care le trimit lunar bani că înțeleg noțiuni precum integritate sau libertatea presei.
https://hotnews.ro/un-buboi-care-nu-se-mai-sparge-ca-sa-nu-spuna-public-cati-bani-au-bagat-in-presa-pentru-a-cumpara-stiri-lideri-din-psd-si-pnl-spun-ca-sunt-amenintati-cu-clauzele-de-confidentialitate-de-patronii-de-2095985

Ce e nou în noiembrie la televiziunile Warner Bros. Discovery. „Viața cu Tourette” revine cu sezonul doi

Ce poate fi mai plăcut într-o zi de noiembrie decât un film bun, un documentar care te pune pe gânduri sau un serial despre o poveste adevărată de viață? În luna noiembrie, televiziunile din portofoliul Warner Bros. Discovery vin cu o selecție pentru toate gusturile. Discovery marchează 10 ani de la evenimentele din „Colectiv” prin difuzarea documentarului cu același nume — o poveste despre curaj, adevăr și speranță. La TLC, revine „Viața cu Tourette”, Eurosport aduce adrenalina sporturilor de iarnă, iar Cartoon Network lansează noul serial plin de aventuri „Lana Barbălungă”. Luna noiembrie dă startul cu adevărat sezonului de iarnă la Eurosport. Cupa Mondială de Schi Alpin continuă cu etape la Levi, Gurgl și Copper Mountain începând cu 15 noiembrie. Săritorii cu schiurile se întâlnesc în primele competiții ale noii ediții din 22 noiembrie, la Lillehammer, Falun și Ruka, unde începe și sezonul de schi fond. Cupa Mondială de Biatlon debutează și ea la final de noiembrie, iar patinajul artistic programează noi competiții de Grand Prix de-a lungul lunii.
https://www.tvmania.ro/noutati-in-noiembrie-la-televiziunile-warner-bros-577281

David Benioff și D.B. Weiss, producătorii „Game of Thrones” pregătesc o nouă miniserie. Ce știm despre proiect

După fantasy-ul „Urzeala tronurilor” și SF-ul „Problema celor trei corpuri”, duo-ul David Benioff și D.B. Weiss își încearcă norocul și cu realitatea. Noua lor miniserie, la care sunt producători executivi, „Moarte fulgerătoare”, reface o pagină din istoria americană. Pentru noul serial pe care-l păstoresc, David Benioff și D.B. Weiss au ales o întâmplare reală, dar mai puțin cunoscută publicului și cam deloc glorioasă, din istoria Statelor Unite, având ca sursă de inspirație cartea „Destiny of the Republic”, de Candice Millard. Este vorba despre povestea ascensiunii și a prea scurtului mandat al celui de-al 20-lea președinte al Americii. James A. Garfield (1831-1881) a devenit președinte în martie 1881, iar mandatul său s-a încheiat în septembrie, același an, o dată cu moartea sa, după ce fusese împușcat cu două luni înainte. A fost al doilea președinte american care a fost asasinat după Abraham Lincoln, în 1865. Cel care a apăsat pe trăgaci a fost Charles J. Guiteau, un mare fan al președintelui, care avea impresia că toată munca sa, care consta în distribuirea unor discursuri și susținerea lui entuziastă, a fost vitală în câștigarea mandatului de la Casa Albă. Și era convins că eforturile sale ar trebui recompensate cel puțin cu un post de consul la Paris, în ciuda faptului că el nu vorbea franceza și, de altfel, nicio altă limbă străină.
https://www.tvmania.ro/david-benioff-si-d-b-weiss-producatorii-game-of-thrones-pregatesc-o-noua-miniserie-577212

Știrile PRO TV lansează „30 de ani în 30 de zile”. Ce promite campania semnată de Cosmin Stan și Roxana Hulpe

De 30 de ani, Știrile PRO TV scriu istoria acestei țări! Am fost mereu acolo, în mijlocul faptelor, în momentele care au definit România. Am văzut țara crescând, schimbându-se, visând mai departe. Am fost martorii istoriei și vocea celor care au avut curajul să o scrie. Am spus poveștile celor care au construit și am arătat adevărul atunci când alții l-au ascuns. Începând de sâmbătă, 1 noiembrie, timp de o lună, Știrile PRO TV marchează trei decenii de jurnalism prin campania „30 de ani în 30 de zile”, un proiect editorial semnat de Cosmin Stan și Roxana Hulpe. Este o călătorie emoționantă prin istoria noastră comună, spusă cu înțelepciunea de astăzi și emoția de atunci – o privire lucidă, dar plină de speranță, asupra momentelor care ne-au unit și ne-au format ca națiune.
https://www.tvmania.ro/protv-campanie-cosmin-stan-si-roxana-hulpe-577247

„Să nu ucizi.” – Campanie Știrile Kanal D împotriva femicidului și violenței domestice

Zeci de femei își pierd viața în fiecare an în România din cauza violenței domestice. Campania Știrilor Kanal D „Să nu ucizi.” își propune să rupă tăcerea, să aducă în atenție tragediile nevăzute și să ceară o lege fermă și măsuri concrete pentru prevenirea femicidului. În fiecare an, femeile ucise în România nu sunt doar statistici – sunt fiice, mame, surori, prietene – victime ale unui sistem care nu le-a protejat la timp. Pentru fiecare viață pierdută, acum este prea târziu, dar există încă zeci sau sute de potențiale victime în întreaga țară. Campania „Să nu ucizi.” vine să rupă tăcerea și să ceară acțiune imediată, prevenție reală și schimbarea legii pentru descurajarea crimelor.
https://www.tvmania.ro/sa-nu-ucizi-campanie-stirile-kanal-d-576405

Box office-ul nord-american de Halloween - „Regretting You” şi „Black Phone 2”, pe primele locuri în cel mai slab weekend din 2025

Vânzările de bilete au încetinit în weeekend aproape complet în lipsa unor noi lansări în cinematografele americane. Veniturile între vineri şi duminică s-au ridicat la doar 49 de milioane de dolari, marcând cel mai slab weekend al întregului an, potrivit Comscore, scrie Variety. Deşi Halloween-ul este, în mod tradiţional, o perioadă liniştită la box-office, octombrie este de obicei momentul în care studiourile încep să lanseze filmele care speră să câştige premii. În loc să provoace o explozie la box office, însă, atât filmele care concurează la Oscar, cât şi cele cu buget mare, precum „The Smashing Machine” al lui Dwayne Johnson, „After the Hunt” al lui Luca Guadagnino, „Tron: Ares” al Disney şi „Springsteen: Deliver Me From Nowhere” au avut dificultăţi.
https://www.news.ro/entertainment/box-office-ul-nord-american-de-halloween-regretting-you-si-black-phone-2-pe-primele-locuri-in-cel-mai-slab-weekend-din-2025-video-1922405003582025110822222856

Posturile Disney, inclusiv ABC şi ESPN, au fost eliminate de pe YouTube TV după expirarea acordului de distribuţie

Conţinutul Disney, care include canale populare precum ABC, ESPN, FX, NatGeo şi Disney Channel, a fost eliminat de pe platforma YouTube TV în cursul nopţii, după ce Google şi Disney nu au reuşit să ajungă la un nou acord de distribuţie înainte de expirarea contractului la 30 octombrie, ora 11:59 p.m. (ET), relatează CNBC. ”În ciuda eforturilor noastre, nu am reuşit să obţinem un acord echitabil, iar începând de astăzi, programele Disney nu vor mai fi disponibile pe YouTube TV”, a transmis compania într-un comunicat. Platforma a precizat că peste 20 de canale sunt afectate şi că, dacă situaţia persistă, utilizatorii vor primi un credit de 20 de dolari.
https://www.news.ro/economic/posturile-disney-inclusiv-abc-si-espn-au-fost-eliminate-de-pe-youtube-tv-dupa-expirarea-acordului-de-distributie-1922402901032025111922221402

Xi Jinping propune înfiinţarea unei organizaţii mondiale de cooperare în domeniul inteligenţei artificiale

Preşedintele chinez Xi Jinping a propus sâmbătă înfiinţarea unei organizaţii mondiale de cooperare în domeniul inteligenţei artificiale (AI) în cadrul summitului Cooperării Economice pentru Asia-Pacific (APEC), relatează Reuters. Xi Jinping a spus că o astfel de organizaţie ar putea stabili reguli de guvernanţă şi ar putea stimula cooperarea, făcând din AI „un bun public pentru comunitatea internaţională”. „Inteligenţa artificială este foarte importantă pentru dezvoltarea viitoare şi ar trebui creată în beneficiul populaţiilor din toate ţările şi regiunile (lumii)”, a adăugat Xi Jinping, potrivit agenţiei de presă chineze Xinhua. Oficialii chinezi au declarat că organizaţia ar putea avea sediul la Shanghai.
https://www.news.ro/externe/xi-jinping-propune-infiintarea-unei-organizatii-mondiale-de-cooperare-in-domeniul-inteligentei-artificiale-1922401501482025110922220943

Noutăţile lunii noiembrie la Netflix - Sezonul 5 din "Stranger Things", filmul "Frankenstein", documentarul "Being Eddie"

Netflix a programat, în noiembrie, al cincilea sezon din "Stranger Things", care ne transpune înapoi în Hawkins, unde Eleven este urmărită, iar Vecna este de negăsit, oraşul se află în carantină militară şi eroii noştri trebuie să salveze situaţia; filmul "Frankenstein", în regia premiatului Guillermo del Toro, o ecranizare a romanului celebru scris de Mary Shelley, cu Oscar Isaac, Jacob Elordi şi Mia Goth în rolurile principale; "Death by Lightning", o serie de la producătorii "3 Body Problem" şi "Game of Thrones", care urmăreşte asasinarea celui de-al 20-lea preşedinte al Statelor Unite, James Garfield. Luna aceasta, abonaţii vor vedea sezonul 2 din "A Man on the Inside", unde Ted Danson se întoarce în rolul simpaticului Charles, de această dată într-un campus universitar; documentarul "Being Eddie", care pătrunde în intimitatea îndrăgitului actor Eddie Murphy şi vine cu dezvăluiri prezentate cu sinceritate şi umor; meciul de box Jake Paul vs. Tank Davis, în direct din Miami; primul volum al seriei pentru copii şi familie "Sesame Street", o reinterpretare a clasicei poveşti ce aduce înapoi personajele mult iubite ale copilăriei.
https://www.news.ro/cultura-media/noutatile-lunii-noiembrie-la-netflix-sezonul-5-din-stranger-things-filmul-frankenstein-documentarul-being-eddie-video-1922400801352025110822220889

Barometrul vizibilităţii miniştrilor - Topul vizibilităţii e deschis de premierul Ilie Bolojan, urmat de ministrul Educaţiei, care urcă de pe locul 5 /
Ministrul Apărării Ionuţ Moşteanu şi cel al Proiectelor Europene Dragoş Pîslaru urcă mai multe poziţii

Premierul Ilie Bolojan se situează pe primul loc în topul vizibilităţii membrilor Guvernului pe luna septembrie, locul al doilea în top revenind ministrului Educaţiei Daniel, care urcă de pe locul 5 în august, indică Barometrul viziibilităţii miniştrilor, analiză realizată de News.ro şi de Agenţia de monitorizare Klarmedia, pe baza monitorizării presei scrise şi online. Ministrul Apărării Ionuţ Moşteanu urcă de pe locul 10 pe locul 3, ministrul Proiectelor Europene Dragoş Pîslaru urcă de pe ultimul loc în prima jumătate a clasamentului, iar ministrul Finanţelor Alexandru Nazare coboară de pe locul 2 pe locul 7 în top. Cinci miniştri au sub 1.000 de menţiuni în presa scrisă şi online. Premierul Ilie Bolojan ocupă primul loc în topul vizibilităţii, cu peste 37.403 apariţii în presa scrisă şi online - mai multe deât în luna august - având vârfuri de vizibilitate odată cu asumarea răspunderii în Parlament pe legile din pachetul 2 de reform. Pe locul al doilea se află ministrul Educaţiei Daniel David, care urcă de pe locul 5, cu un număr mai mare de apariţii în presa scrisă şi online în contextul protestelor cadrelor didactice, al începerii noului an şcolar, dar şi al moţiunii simple depuse de AUR împotriva sa. David este urmat de ministrul Apărării Ionuţ Moşteanu, care vine pe locul 10 în luna august, urcarea sa în top datorându-se comentariilor generate de drona intrată în spaţiul aerian românesc, dar şi declaraţiilor în contextul şedinţei CSAT care a reglementat doborârea dronelor intrate în spaţiul aerian naţional.
https://www.news.ro/politic-intern/barometrul-vizibilitatii-ministrilor-topul-vizibilitatii-e-deschis-premierul-ilie-bolojan-urmat-ministrul-educatiei-urca-locul-5-ministrul-apararii-ionut-mosteanu-cel-proiectelor-europene-dragos-1922400031002025101922220405

Cristian Mungiu, despre şansele filmului "Jaful Secolului" la Premiile Oscar: "În această competiţie apărem paraşutaţi cu un buget de promovare cât dau alţii pe timbre, iar câtă vreme bugetul va fi zero şansele vor fi la fel"

Cristian Mungiu spune, într-un interviu pentru Cotidianul.ro, că "Jaful Secolului", de Teodora Ana Mihai, film pentru care semnează scenariul şi care este propunerea României pentru o nominalizare la Oscar, nu are şanse să intre pe lista scurtă a premiilor Academiei Americane de Film 2026. Mungiu argumentează: "Pentru a-şi promova filmele, marile studiouri sau platforme investesc milioane. În această competiţie, apărem paraşutaţi, cu un buget de promovare foarte mic, cât dau alţii pe timbre. Iar câtă vreme bugetul va fi zero, şansele vor fi la fel şi nu vom ajunge pe nicio lista scurtă". "Noi nu am luat vreo decizie când am realizat acest film cu gândul la această „nominalizare la Oscar”. Nici nu ne-a trecut prin cap. Şi asta pentru că, momentan (îmi pare rău să îi dezamăgesc pe cei de acasă, alegând să nu spun clar cum stau lucrurile) nu avem nicio şansă să ajungem pe vreo listă scurtă la Oscar, orice film am alege şi trimite. Am fi avut o mică şansă cu „R.M.N.”, căci distribuitorul american era dispus să investească o sumă importantă în promovarea filmului. Însă atunci România nu a ales „R.M.N.” ca film care s-o reprezinte, ci un film care nu avea distribuitor în USA. Dacă CNC-ul român ar fi mai puţin provincial şi ar considera că trebuie să aibă şi o viziune culturală, nu doar să administreze un fond financiar, ar şti mai bine şi cum merg lucrurile în lumea largă. Aşa însă, câtă vreme privim lumea printr-un ochean de la noi din sat, credem că vrăbiile de pe cer pot să aterizeze pe lună", declară el.
https://www.news.ro/entertainment/cristian-mungiu-sansele-filmului-jaful-secolului-premiile-oscar-aceasta-competitie-aparem-parasutati-buget-promovare-cat-dau-altii-timbre-iar-cata-vreme-bugetul-zero-sansele-vor-fel-1922401502002025110822221843

Un grup media pro-Orban cumpără principalul tabloid din Ungaria înaintea alegerilor din 2026

Indamedia, un grup media maghiar deţinut în proporţie de 50% de omul de afaceri pro-guvernamental Miklos Vaszily, a cumpărat un portofoliu care include principalul tabloid din Ungaria, Blikk. Tranzacţia, anunţată de cele două companii vineri, are loc cu doar câteva luni înaintea alegerilor generale din aprilie, în care premierul Viktor Orban are de făcut faţă unei provocări serioase, reprezentate de noul partid de opoziţie de centru-dreapta Tisza, care se află în frunte în majoritatea sondajelor, relatează Reuters. „Prin achiziţia Ringier Hungary, grupul câştigă o companie media performantă, de dimensiuni similare cu Indamedia, cu poziţii puternice pe piaţă şi mărci de succes, care joacă un rol definitoriu în peisajul media maghiar”, a declarat Gabor Ziegler, coproprietar şi CEO al Indamedia.
https://www.news.ro/externe/un-grup-media-pro-orban-cumpara-principalul-tabloid-din-ungaria-inaintea-alegerilor-din-2026-1922405131212025101622220310

Electronicele uzate, mina de aur aruncată la gunoi: peste 91 miliarde dolari pierdute din metale rare nerecuperate. Care sunt cifrele pentru România

În timp ce cererea globală pentru metale rare și materii prime critice crește accelerat, lumea continuă să arunce una dintre cele mai valoroase resurse moderne: deșeurile electronice. În 2022, echipamentele electrice și electronice scoase din uz au conținut peste 31 de miliarde de kilograme de metale, dintre care 4 miliarde de kilograme de materiale critice, precum cupru, nichel sau aur. Valoarea totală a acestor metale pierdute este estimată la 91 de miliarde de dolari. Datele apar în ultimul raport al Global E-Waste Monitor – o publicație de referință pe această temă, finanțată și elaborată de Institutul Națiunilor Unite pentru Formare și Cercetare prin Programul UNITAR SCYCLE , Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor (ITU) și Fundația Carmignac. Cu toate acestea, doar o mică parte din acest potențial economic este valorificată. În 2022, doar 28 de miliarde de dolari au provenit din reciclarea metalelor, iar din această sumă doar 9 miliarde au fost obținute prin scheme formale de colectare și reciclare. Restul provine din canale informale, în special din țările cu venituri mici și medii, unde reciclarea se face adesea manual și în condiții precare.
https://www.economica.net/electronicele-uzate-mina-de-aur-aruncata-la-gunoi-peste-91-miliarde-dolari-pierdute-din-metale-rare-nerecuperate-care-sunt-cifrele-pentru-romania_884642.html

Tranzacţie pe piaţa de cloud. Vodafone cumpără compania germană Skaylink, pentru 175 de milioane de euro

Grupul britanic Vodafone a anunţat că va achiziţiona firma germană Skaylink, o companie specializată în servicii cloud şi transformare digitală, pentru 175 de milioane de euro (204,09 milioane de dolari), de la fondul de private equity Waterland, într-o mişcare strategică de a-şi extinde portofoliul de servicii. Skaylink, care are peste 500 de angajaţi în Germania şi Europa, este specializată în gestionarea implementărilor de cloud pe platformele Microsoft şi Amazon Web Services (AWS) şi în implementarea de soluţii de inteligenţă artificială pentru clienţii corporate. Este de aşteptat ca tranzacţia să se finalizeze până la sfârşitul lunii martie 2026, fiind condiţionată de obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/tranzactie-pe-piata-de-cloud-vodafone-cumpara-compania-germana-22941333

Apare o nouă meserie în România, generată de cererea pentru AI. Recrutările deja au început

Acest specialist acționează ca interfață între expertiza umană și rezultatele generate de agenți: orchestrează agenții AI, validează performanța acestora și asigură integrarea corectă. Echipa GenAI Lab a SoftServe include deja 40 de astfel de profesioniști, iar compania intenționează să dubleze acest număr în următorul an. Compania caută ingineri cu expertiză în AI și în România. Pentru a aplica la postul de Senior Agentic AI Engineer, candidații trebuie să aibă experiență de peste 6 ani în Python și PyTorch și să dețină, printre altele, competențe avansate în construirea și optimizarea modelelor de IA și cunoștințe aprofundate în domeniul modelelor lingvistice de mari dimensiuni (LLM) și al modelelor de limbaj vizual (VLM), cu experiență practică în aplicarea acestora.
https://www.economica.net/apare-o-noua-meserie-in-romania-generata-de-cererea-pentru-ai-recrutarile-deja-au-inceput_884677.html

Proiect uriaș lângă București. Dezvoltator imobiliar susținut de unul dintre cele mai mari fonduri de pe Wall Street intră puternic pe nișa centrelor de date

Portland Trust, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de clădiri de birouri din România, vrea să înceapă, în vara anului viitor, construcția unui centru de date de mari dimensiuni în spatele complexului Expo Market Doraly, din Afumați, o investiție estimată la 30 de milioane de euro, potrivit documentelor analizate de Profit.ro. Reculul pieței de birouri, sesizat și prin faptul că în 2024 și 2025 nu s-a livrat niciun proiect major, a determinat dezvoltatorul Portland Trust să își diversifice afacerile. După primele investiții și tranzacții pe piața energiei regenerabile, compania omului de afaceri britanic Robert Neale a decis să intre și pe sectorul centrelor de date din România, o nișă cu mare potențial de dezvoltare. În demersurile sale, Portland Trust este susținut financiar de fondul american Ares Management Corporation, al cărui succes pe Wall Street l-a transformat într-un fabrică de milionari. Toți cei patru fondatori ai gigantului, cu active în administrare de 572 de miliarde de dolari, figurează pe lista celor mai bogați oameni ai lumii.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/foto-proiect-urias-langa-bucuresti-dezvoltator-imobiliar-sustinut-de-unul-dintre-cele-mai-mari-fonduri-de-pe-wall-street-intra-puternic-pe-nisa-centrelor-de-date-22220364

Samsung a fost liderul pieței de smartphone-uri în al treilea trimestru

După o creștere anuală de șase procente, Samsung a fost liderul pieței de smartphone-uri în al treilea trimestru, conform Omdia, cu o cotă de 19%. Samsung a livrat 60,6 milioane de smartphone-uri în perioada iulie - septembrie, ceea ce a fost suficient pentru a-și păstra poziția de lider. Creșterea companiei coreene este pusă pe seama celor mai noi smartphone-uri, printre care se numără modelele de gamă inferioară A07 și A17.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/samsung-a-fost-liderul-pietei-de-smartphone-uri-in-al-treilea-trimestru-22222798

Administrația Prezidențială, despre banii încasați din Facebook de Nicușor Dan

Administrația Prezidențială susține că nu monetizează postările de pe pagina sa de Facebook și că nici președintele Nicușor Dan nu ar încasa venituri în acest mod. Precizarea vine la solicitarea Oficiul de Știri, publicația noastră arătând că șeful statului și premierul Ilie Bolojan folosesc resursele Administrației Prezidențiale, respectiv Guvernului, pentru postări pe conturile lor personale de Facebook. După ce Oficiul de Știri a arătat că premierul Ilie Bolojan și președintele Nicușor Dan folosesc resursele instituțiilor statului, pe care le conduc, pentru postări (fotografii, clipuri video înregistrate și în direct) pe conturile lor profesionale de pe rețeaua de socializare Facebook, Administrația Prezidențială a venit cu un răspuns la solicitarea redacției noastre. Reprezentanții Administrației Prezidențiale susțin că nici instituția și nici președintele Nicușor Dan nu au monetizat postările de pe platforma de socializare a companiei Meta. Nicușor Dan a folosit și resursele Primăriei Municipiului București pentru promovări pe conturile sale de pe rețelele de socializare, când deținea funcția de edil-șef al Capitalei. Nu se știe dacă Nicușor Dan a monetizat acele postări. Și cel care i-a urmat lui Nicușor Dan la conducerea Primăria Capitalei, interimarul Stelian Bujduveanu, a adoptat strategia actualului șef al statului. Reamintim că, potrivit informațiilor obținute de Oficiul de Știri, contul profesional de Facebook al premierului Ilie Bolojan a fost restricționat de către compania Meta. “Pe întreaga perioadă a mandatului domnului prim-ministru Ilie Bolojan, de la preluarea funcției și până în prezent, pentru postările publicate pe contul profesional https://www.facebook.com/ilie.bolojan (inclusiv Reels sau Stories) respectiv pentru participarea la evenimente, emisiuni TV și radio, pentru transmisiunile live, conferințele de presă, fotografii/text și alte acțiuni organizate de Guvernul României, s-a acumulat suma totală de 44,20 USD. Aceste fonduri provin din funcționalități specifice de monetizare puse la dispoziție de Meta și nu din reclame”, se arată într-un răspuns al Guvernului României, pentru Oficiul de Știri.
https://oficiuldestiri.ro/administratia-prezidentiala-despre-banii-incasati-din-facebook-de-nicusor-dan

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL