×

Revista presei -- Data și ora publicării: 29.10.2025 11:17:07

REVISTA PRESEI / 29 oct 2025 /



Publicitatea pe televiziunea tradițională pierde teren în favoarea promovării în media online
mediaTRUST: Cele mai citate surse media din România în luna septembrie 2025
Colecţia Halloween pe Disney+: "Zombii Marvel", "Hocus Pocus", "Coşmar înainte de Crăciun", "Casa Bântuită"
DNA, din nou spulberat. Dramaturgul Eugen Șerbănescu, achitat în dosarul „filmelor întârziate”
„Am nevoie de voi”. Emmanuel Macron cere soluţii în faţa ameninţărilor aduse de reţelele sociale la adresa democraţiei şi alegerilor
YouTube va restricţiona accesul la scenele violente din jocuri
Nominalizările la Premiile Gotham - Filmul „One Battle After Another” conduce cu şase nominalizări, Adam Sandler şi Jessie Buckley sunt nominalizaţi la categoriile de interpretare
Nvidia nu se opreşte aici. După investiţii de sute de miliarde în OpenAI, Revolut şi Telekom, gigantul tech decide să cumpere acţiuni de 1 miliard de dolari în Nokia
Microsoft bate record după record: gigantul tehnologic Valorează acum 4.000 de miliarde de dolari pe bursa americană, după ce OpenAI a făcut o restructurare internă a acţionariatului. „Ne oferă posibilitatea de a continua să extindem frontierele inteligenţei artificiale”
A început judecarea apelului din dosarul în care „esteticianul vedetelor” vrea să obțină de la PRO TV daune morale de un milion de euro
Anunţ în lacrimi. Anca Alexandrescu va candida la Primăria Capitalei. Ce se întâmplă cu emisiunea „Culisele Statului Paralel”
Serialul „Only Murders in the Building” va avea şi sezonul şase. Acţiunea se mută în alt oraş
Vestel va produce televizoare cu sistem de operare Roku
Britanicii de peste 55 de ani: „Televiziunea modernă ne-a uitat”
Tivùsat trece la „Merlin”: ce înseamnă pentru utilizatori în 2026-2028
Scurt ghid ANCOM pentru Black Friday: reguli și drepturi în contractele online de telefonie, internet și TV
Cristian Mungiu ar putea face filme horror, dar niciodată biografice
CEO-ul Zoom susține că inteligența artificială ne va scurta săptămâna de lucru / Eric Yuan vrea să investească exclusiv în AI


....




Publicitatea pe televiziunea tradițională pierde teren în favoarea promovării în media online

Publicitatea tv clasică, cea difuzată pe canalele tradiționale, își pierde tot mai mult din influență, în timp ce televiziunea conectată (cea accesată prin internet, pe televizoare smart și platforme de streaming) câștigă teren rapid. Oamenii nu mai stau neapărat în fața televizorului la ore fixe, ci aleg singuri ce, când și cum urmăresc, iar reclamele îi urmează acolo unde petrec timpul. Un raport al WARC, „Global Ad Trends: The Changing Shape of TV”, arată clar această schimbare: cheltuielile globale pentru publicitatea pe televiziunea liniară au scăzut cu 27,5% între 2014 și 2024. În același timp, tot mai multe branduri și agenții mută bugete către platformele online, acolo unde se află publicul tânăr. Televiziunea liniară reprezintă acum doar 12,4% din totalul cheltuielilor publicitare (143,9 miliarde de dolari), în scădere de la 41,3% în 2013 și se așteaptă să scadă la 11,3% anul viitor, la 139,1 miliarde de dolari, cel mai scăzut nivel din 2005. Interesant este că tranziția a deschis o întrebare nouă: ce mai înseamnă, de fapt, publicitate tv în 2025? Este spotul clasic difuzat pe un canal tv? Este orice conținut video publicitar văzut pe ecranul mare al casei, indiferent de sursă? Raportul WARC subliniază că granițele s-au estompat, iar definiția televiziunii nu mai e atât de clară. Schimbarea se vede cel mai bine în comportamentul tinerilor. În Marea Britanie, acoperirea săptămânală a televiziunii liniare a scăzut cu 10 puncte procentuale din 2021, potrivit Ofcom. În Statele Unite, tinerii între 16 și 24 de ani se uită, în medie, doar 81 de minute pe zi la televiziunea tradițională, în timp ce publicul mai în vârstă petrece de două-trei ori mai mult timp. Cu alte cuvinte, chiar și programele gândite pentru tineri nu mai reușesc să-i atragă pe canalele clasice. Între timp, bugetele pentru televiziunea online cresc constant. Deși situația diferă de la o regiune la alta, tendința globală este clară: 56% dintre marketeri spun că își vor mări investițiile în mediul online și în platformele de tip tv online sau platforme de streaming, potrivit datelor Nielsen.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/publicitatea-pe-televiziunea.html

mediaTRUST: Cele mai citate surse media din România în luna septembrie 2025

Analiza din luna septembrie a fost efectuată pe baza a peste 13.900 de materiale ale publicațiilor de presă, a emisiunilor de știri de televiziune și radio și a materialelor de pe site-urile web care au apărut în perioada 01 septembrie – 30 septembrie 2025. Din acest set extins au fost identificate 6.887 materiale valide, arată monitorizarea mediaTRUST. Posturile de televiziune sunt cel mai bine reprezentate în luna septembrie ca număr de citări (50%), urmate de sursele online (31%). Pe locul trei se află presa scrisă care deţine 17% din total, iar radiourile se regăsesc în proporție de 2%. În luna septembrie Digi 24 se situează pe prima poziţie a clasamentului general cu 1.100 citări. Antena 3 CNN ocupă locul secund cu 702 citări, urmat de TVR pe poziţia a treia cu 438 citări. Pe locul patru se află Fanatik cu 415 citări, iar poziţia a cincea revine Digi Sport, citat în 353 materiale. HotNews.ro se poziționează pe locul al şaselea şi 300 citări, urmat de g4media.ro cu 258 citări. Ultimele trei poziţii ale topului sunt reprezentate de Click citat de 253 de ori, Euronews cu 215 citări în alte redacţii de presă, iar gsp.ro este citat în 203 materiale jurnalistice.
https://www.forbes.ro/mediatrust-cele-mai-citate-surse-media-din-romania-in-luna-septembrie-2025-472229

Colecţia Halloween pe Disney+: "Zombii Marvel", "Hocus Pocus", "Coşmar înainte de Crăciun", "Casa Bântuită"

Disney+ găzduieşte, în colecţia Halloween, o selecţie de programe noi şi clasice. Abonaţii vor putea vedea noua serie animată "Zombii Marvel" şi un nou sezon "Ce facem în umbră" şi producţii clasice de Halloween precum "Oraşul Halloween", "Hocus Pocus", "Coşmar înainte de Crăciun" (versiunea Tim Burton, disponibilă şi dublată) şi "Casa Bântuită". Sunt disponibile episoade tematice pentru preşcolari: "Păienjenelul Marvel şi Prietenii lui Uimitori", "Omul de Fier şi Prietenii lui Uimitori", "Super Pisicuţele" şi multe altele. Copiii se pot bucura de asemenea de seria de filme "Descendenţii" sau episoade tematice din cele mai indragite seriale Disney Channel, inclusiv noul serial "Magicienii Dincolo de Waverly Place".
https://www.news.ro/entertainment/colectia-halloween-pe-disney-zombii-marvel-hocus-pocus-cosmar-inainte-de-craciun-casa-bantuita-1922405229222025100822217267

DNA, din nou spulberat. Dramaturgul Eugen Șerbănescu, achitat în dosarul „filmelor întârziate”

După opt ani de calvar, dramaturgul Eugen Șerbănescu, fost director al Centrului Național al Cinematografiei, a fost achitat de Tribunalul București. DNA îl acuzase pe Șerbănescu că de abuz în serviciu pentru că ar fi facilitat finanțarea ilegală a unor producători, printre creații fiind și filmul „Eu când vreau fluier, Fluier!”. Instanța a constatat că fapta nu există. Judecătorul Vlad Andriescu de la Tribunalul București a constatat că acuzațiile nu se susțin și l-a achitat pe Eugen Șerbănescu pe motiv că FAPTA NU EXISTĂ! La fel, achitare au primit și celelalte două inculpate din dosar. Este vorba despre Carmen Stejeroiu-fosta șefă de la Serviciul Fond Cinematografic, dar și o angajată de la același serviciu, Gabriela Dincă. Sentința nu este definitivă, putând fi atacată cu apel în termen de 10 zile. În minuta sentinței se arată că anchetatorii nu au aprofundat mai deloc legislația în domeniul cinematografiei, DNA confundând întârzierile cu prejudiciile. Judecătorul subliniază că nu poate fi vorba despre vreun prejudiciu, câtă vreme toate filmele indicate de DNA în rechizitoriu au fost realizate și lansate în cinematografe. „In baza art. 396 alin. 1, alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. a C.p.p. achită inculpatul ȘERBĂNESCU EUGEN cu privire la întreaga acuzație penală pentru care a fost trimis în judecată prin rechizitoriul din data de 27.8.2020, emis de Direcția Naționala Anticorupție în dosarul de urmărire penală nr. 374/P/2015, acuzație penală față de care prin încheierea din sedința publică din data de 28.3.2024 Tribunalul a dispus schimbarea încadrării juridice. În baza art. 396 alin. 1, alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. a C.p.p. achită inculpata STEJEROIU CARMEN GABRIELA cu privire la întreaga acuzație penală pentru care a fost trimisă în judecată prin rechizitoriul din data de 27.8.2020, emis de Direcția Naționala Anticorupție în dosarul de urmărire penală nr. 374/P/2015, acuzație penală față de care prin încheierea din ședința publică din data de 28.3.2024 Tribunalul a dispus schimbarea încadrarii juridice. În baza art. 396 alin. 1, alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. a C.p.p. achită inculpata DINCĂ GABRIELA cu privire la întreaga acuzație penală pentru care a fost trimisă în judecată prin rechizitoriul din data de 27.8.2020, emis de Direcția Nationala Anticorupție în dosarul de urmărire penala nr. 374/P/2015, acuzație penală față de care prin încheierea din ședința publică din data de 28.3.2024 Tribunalul a dispus schimbarea încadrarii juridice. Constată ca în cauză nu au fost dispuse masuri preventive față de inculpați. Respinge ca nefondată acțiunea civilă formulată de către partea civilă CENTRUL NATIONAL AL CINEMATOGRAFIEI în contradictoriu cu inculpații. Dispune ridicarea măsurilor asiguratorii instituite în dosarul de urmărire penală nr. 374/P/2015 al Direcției Naționale Anticorupție prin ordonanțele din datele de 10.6.2020 si 19.8.2020, astfel: – măsurile asiguratorii, până la concurența sumei de 35.487.650,11 lei, luate asupra tuturor bunurilor mobile și imobile (cu excepțiile prevazute de art. 249 alin. 8 din Codul de procedura penala), apartinând inculpatei DINCA GABRIELA, respectiv sechestrul asigurator aplicat asupra cotei indivize de 37,5% din apartamentul apartinând inculpatei Dincă Gabriela – apartament situat în … și asupra sumelor de bani deținute de aceasta în conturile bancare; – măsurile asiguratorii, pâna la concurența sumei de 35.487.650,11 lei, luate asupra tuturor bunurilor mobile si imobile (cu excepțiile prevazute de art. 249 alin. 8 din Codul de procedura penala), apartinând inculpatei STEJEROIU CARMEN GABRIELA, respectiv sechestrul asigurator, pâna la concurența sumei de 35.487.650,11 lei, aplicat asupra cotei indiviza de 50% a imobilului aparținând inculpatei Stejeroiu Carmen Gabriela –apartament situat în …, și asupra sumelor de bani deținute de aceasta în conturile bancare; – măsurile asiguratorii, luate până la concurența sumei de 25.806.294,11 lei, asupra tuturor bunurilor mobile și imobile (cu excepțiile prevăzute de art. 249 alin. 8 din Codul de procedura penala), aparținând inculpatului ȘERBANESCU EUGEN, respectiv sechestrul aplicat asupra cotei indivize de 1/2 (jumătate) din terenul în suprafața de 4.350 mp situat în extravilanul …, tarlaua 197, parcela 690, nr. cadastral 5290, intabulat in cartea funciara nr. 6122 Snagov și asupra autoturismului marca Mercedes, model GLC 350 E 4matic, cu seria WDC …, ambele bunuri aparținând inculpatului SERBANESCU Eugen, precum și asupra sumelor de bani, existente si viitoare deținute de acesta în conturile bancare: Raiffeisen Bank, Alpha Bank, BRD- GSG. In baza art. 398 raportat la art. 275 alin. 3 C.p.p. cheltuielile judiciare avansate de stat în prezenta cauză rămân în sarcina acestuia.
https://www.qmagazine.ro/dna-din-nou-spulberat-dramaturgul-eugen-serbanescu-achitat-in-dosarul-filmelor-intarziate/

„Am nevoie de voi”. Emmanuel Macron cere soluţii în faţa ameninţărilor aduse de reţelele sociale la adresa democraţiei şi alegerilor

Preşedintele francez Emmanuel Macron a reunit marţi la Palatul Élysée aproape 200 de experţi pentru a reflecta asupra soluţiilor la pericolele pe care tehnologia digitală le reprezintă pentru democraţie, sănătate mintală şi alegeri, relatează AFP. Emmanuel Macron le-a cerut experţilor reuniţi la Élysée să propună până la sfârşitul anului soluţii pentru a combate ameninţările pe care internetul şi reţelele sociale le reprezintă pentru democraţie şi alegeri. Este necesar să „demarăm eforturile de rezistenţă”, să „creăm o mică platformă de acţiune”, să „construim un proiect de acţiune comun”, dincolo de măsurile legislative şi de reglementare, le-a spus el experţilor, conducătorilor de asociaţii, neuropsihologilor, antreprenorilor şi aleşilor prezenţi. Dezbaterea, care s-a desfăşurat în prezenţa câtorva instituţii media a abordat şi impactul ecranelor asupra sănătăţii mintale a copiilor, un subiect deja abordat pe larg de şeful statului în ultimele luni. Timp de peste două ore, participanţii au luat cuvântul într-o secvenţă care amintea de Consiliul Naţional de Refondare (CNR), instrumentul iniţiat de Emmanuel Macron la începutul celui de-al doilea mandat al său în 2022 pentru a încerca să reînnoiască dezbaterea democratică, cu un succes relativ. Preşedintele, retras de pe scena politică internă de la dizolvarea eşuată a parlamentului din 2024, intenţionează să facă din efectele negative ale ecranelor şi reţelelor sociale noul său cal de bătaie în ultima linie dreaptă a mandatului înainte de alegerile municipale din 2026 şi prezidenţiale din 2027. Printre subiectele principale se numără algoritmii creaţi de platforme pentru a capta atenţia utilizatorilor, orientându-i în scopuri ideologice sau publicitare, miza fiind interese financiare colosale. „Ceea ce se încearcă cu algoritmii este apariţia unei noi puteri”, alături de puterea executivă, legislativă şi judiciară, care „nu are încă nişte contraputeri”. De aceea, trebuie create „contra-algoritmi de supraveghere”, a explicat Hugo Micheron, specialist în interferenţele islamiste pe reţele. În lumea digitală, „piaţa ideilor este în mâinile unui număr mic de mari companii americane, chineze şi ruseşti care şi-au impus întotdeauna interesele”, a adăugat David Colon, istoric al propagandei şi manipulării în masă. „În Moldova, primul client al Facebook a fost Kremlinul în operaţiunile sale de interferenţă în alegeri”, a menţionat el. Trollii şi boţii „denaturează percepţia utilizatorilor” şi pot, de asemenea, „înşela algoritmii şi amplifica efectele acestora”, a atras atenţia David Colon.
https://www.news.ro/externe/am-nevoie-de-voi-emmanuel-macron-cere-solutii-in-fata-amenintarilor-aduse-de-retelele-sociale-la-adresa-democratiei-si-alegerilor-1922404328132025102222216774

YouTube va restricţiona accesul la scenele violente din jocuri

Jocurile video care conţin violenţă sunt adăugate de YouTube pe lista conţinutului video care poate fi vizionat doar după o anumită vârstă. Din 17 noiembrie, doar utilizatorii logaţi şi care au peste 18 ani mai pot urmări pe YouTube clipuri din jocuri care includ scene violente. Noua regulă a platformei vizează scene de „violenţă sau tortură în masă împotriva non-combatanţilor”, în care apar „personaje umane realiste”. În stabilirea filmărilor care vor fi restricţionate, platforma va lua în calcul o serie de criterii, precum nivelul de detaliere sau durata scenelor violenţe - dacă nivelul acestora este prea mare, filmările în cauză vor fi blocate complet. YouTube le recomandă creatorilor de conţinut, pentru a evita orice problemă, să estompeze scenele cu violenţe.
https://www.news.ro/economic/youtube-va-restrictiona-accesul-la-scenele-violente-din-jocuri-1922403629032025100722217203

Nominalizările la Premiile Gotham - Filmul „One Battle After Another” conduce cu şase nominalizări, Adam Sandler şi Jessie Buckley sunt nominalizaţi la categoriile de interpretare

Filmul de acţiune cu buget mare al lui Paul Thomas Anderson, „One Battle After Another”, conduce nominalizările la premiile Gotham din acest an cu şase menţiuni, inclusiv pentru Cel mai bun film şi pentru interpretările lui Benicio Del Toro, Teyana Taylor şi a actriţei revelaţie Chase Infiniti, scrie Variety. Este al treilea an de când organizaţia a eliminat limita bugetară pentru nominalizările la premii. În anii precedenţi, pentru a fi eligibil pentru Gotham, bugetul unui film nu putea depăşi 35 de milioane de dolari. Printre câştigătorii premiului pentru Cel mai bun film în trecut se numără „Spotlight” (2015), „Moonlight” (2016) şi „Everything Everywhere All at Once” (2022), toate câştigând ulterior premiul Oscar pentru Cel mai bun film.
https://www.news.ro/entertainment/nominalizarile-la-premiile-gotham-filmul-one-battle-after-another-conduce-cu-sase-nominalizari-adam-sandler-si-jessie-buckley-sunt-nominalizati-la-categoriile-de-interpretare-1922403028202025101822216657

Nvidia nu se opreşte aici. După investiţii de sute de miliarde în OpenAI, Revolut şi Telekom, gigantul tech decide să cumpere acţiuni de 1 miliard de dolari în Nokia

Nvidia anunţă o investiţie de capital de 1 miliard de dolari în Nokia, marcând o pivotare de strategie a companiei finlandeze, care se repoziţionează din „veteranul” furnizor de echipamente de reţea mobilă către un jucător de top în infrastructura pentru inteligenţa artificială. Nokia va emite aproximativ 166 de milioane de acţiuni către Nvidia, la un preţ de 6,01 dolari per acţiune, tranzacţia conferind gigantului american o participaţie de 2,9%. Nvidia va furniza cipuri pentru accelerarea software-ului Nokia destinat reţelelor 5G şi 6G şi, în acelaşi timp, va analiza modalităţi de a integra tehnologia de centre de date a Nokia în propria infrastructură AI. Cunoscută în trecut pentru echipamente de telefonie şi reţele mobile, Nokia îşi extinde agresiv activitatea către centre de date, un sector în plină expansiune pe fondul cererii explozive de capacitate de calcul generată de AI. Această strategie a dat deja rezultate: compania din Espoo, Finlanda, a depăşit estimările Wall Street în ultimul trimestru şi, la începutul anului, a achiziţionat compania tech Infinera pentru 2,3 miliarde de dolari, consolidându-şi poziţia în infrastructura de reţele pentru centre de date AI.
https://www.zf.ro/business-international/nvidia-nu-se-opreste-aici-dupa-investitii-de-sute-de-miliarde-in-22937596

Microsoft bate record după record: gigantul tehnologic Valorează acum 4.000 de miliarde de dolari pe bursa americană, după ce OpenAI a făcut o restructurare internă a acţionariatului. „Ne oferă posibilitatea de a continua să extindem frontierele inteligenţei artificiale”

OpenAI a anunţat că a finalizat o restructurare mult aşteptată, care a propulsat principalul său acţionar extern, Microsoft, la o capitalizare bursieră de 4 trilioane de dolari, notează FT. Compania care a creat ChatGPT a precizat că o nouă entitate non-profit, OpenAI Foundation, va deţine acum participaţii în cadrul firmei. Microsoft, care a investit pentru prima dată 1 miliard de dolari în OpenAI în 2019, a declarat într-o postare pe blog că participaţia sa, estimată la aproximativ 27%, valorează în prezent circa 135 miliarde de dolari în baza noii structuri. Anunţul a determinat creşterea acţiunilor Microsoft cu până la 4% la deschiderea tranzacţiilor de la New York, ducând capitalizarea companiei din Seattle la 4,1 trilioane de dolari. „Finalizarea procesului nostru de recapitalizare ne oferă posibilitatea de a continua să extindem frontierele inteligenţei artificiale”, a scris Bret Taylor, preşedintele OpenAI, într-o postare pe blog, marţi.
https://www.zf.ro/business-international/microsoft-bate-record-dupa-record-gigantul-tehnologic-valoreaza-acum-22937512

A început judecarea apelului din dosarul în care „esteticianul vedetelor” vrea să obțină de la PRO TV daune morale de un milion de euro

Medicul iordanian Shamieh Hussein este cunoscut în mediul monden din România drept „esteticianul vedetelor”, după ce mai multe persoane cu vizibilitate în spaţiul public au apelat la serviciile lui medicale. În aprilie 2024, postul de televiziune PRO TV a difuzat un material, în care se arăta că 10 femei operate în ultimii patru ani de doctorul Hussein Shamieh au depus plângere pentru vătămare corporală din culpă și îl acuză de malpraxis, fiindcă ar fi fost mutilate în urma operațiilor estetice făcute de el și îi cer, în total, despăgubiri de aproape 2 milioane de euro. De asemenea se arăta că organele judiciare au efectuat percheziții în 15 locuri inclusiv la clinicile unde medicul estetician oferea consultații sau opera. Perchezițiile au avut loc în București la o clinică situată pe Șoseaua Nordului, dar și la un spital aflat în zona Victoriei, acolo unde medicul estetician ar fi efectuat operațiile estetice.
https://justnews.ro/a-inceput-judecarea-apelului-din-dosarul-in-care-esteticianul-vedetelor-vrea-sa-obtina-de-la-pro-tv-daune-morale-de-un-milion-de-euro/

Anunţ în lacrimi. Anca Alexandrescu va candida la Primăria Capitalei. Ce se întâmplă cu emisiunea „Culisele Statului Paralel”

Jurnalista Anca Alexandrescu, realizatoarea emisiunii Culisele Statului Paralel de la Realitatea, revine în politică. De data aceasta în calitate de candidat. Jurnalista şi-a anunţat candidatura la Primăria Capitalei. Anca Alexandrescu şi-a anunţat candidatura în lacrimi, spunând că este un moment foarte emoţionant. „Cei care mă cunosc de foarte multă vreme, ştiu exact cum sunt...nemiloasă. Acolo unde mi-am făcut de fiecare dată datoria. În viaţa privată, şi dincolo de imaginea publică ...îmi ştiu sufletul. Cred că sunt tot mai mulţi care ştiu că sunt un om corect, onest. Aşa că astăzi am decis să fac un anunţ. Aşa mi se pare corect faţă de voi, cei care în număr mare mi-aţi fost alături în ultimul an, faţă de invitaţii mei, faţă de colegii mei, faţă de familia mea, dar şi faţă de cei care în fiecare zi mă atacă, mă jignesc şi mă fac în toate felurile. Astăzi am luat decizia să îmi depun candidatura la Primăria Bucureşti”, a transmis Anca Alexandrescu în direct la Realitatea Plus. În acelaşi context, Anca Alexandrescu a anunţat că „este ultima săptămână când fac această emisiune”.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/anca-alexandrescu-candideaza-primaria-capitalei-22216887

Serialul „Only Murders in the Building” va avea şi sezonul şase. Acţiunea se mută în alt oraş

Serialul „Only Murders in the Building” a fost reînnoit pentru sezonul al şaselea, care va fi plasat şi filmat la Londra. Anunţul vine chiar în ziua lansării finalului sezonului 5, anunţă Variety. Producţia urmăreşte povestea lui Charles-Haden Savage (Steve Martin), Oliver Putnam (Martin Short) şi Mabel Mora (Selena Gomez) — trei locatari ai unei clădiri din Upper West Side, numită Arconia — care realizează împreună un podcast în timp ce investighează crimele ce continuă să aibă loc în imobilul lor.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/crime-in-imobil-sezonul-6-22216791

Vestel va produce televizoare cu sistem de operare Roku

Roku şi Vestel, unul dintre marii producători europeni de televizoare, au anunţat un parteneriat pe mai mulţi ani pentru a produce televizoare inteligente cu sistemul de operare Roku OS. Vestel va produce televizoare smart care rulează Roku OS, începând cu brandul Finlux în Marea Britanie; ulterior colaborarea se va extinde şi către alte branduri. Astfel, Vestel aduce hardware-ul, producţia la scară mare şi brandurile sale, iar Roku aduce platforma sa de streaming (interfaţă, aplicaţii, recomandări, actualizări automate). Interesant este că brandul Finlux devine al 15-lea brand de televizoare din UK care oferă Roku OS. Din punct de vedere al pieţei, acest parteneriat are câteva implicaţii relevante. Pentru Roku, e o mutare importantă în expansiunea internaţională: până acum era puternică în SUA, Canada şi Mexic, şi acum vrea să‐şi întărească poziţia în Europa. Pentru Vestel, colaborarea înseamnă o întărire a competitivităţii globale, întrucât compania îşi spune „platform of platforms” şi îşi doreşte să-şi diversifice oferta hardware plus platformă. Ce înseamnă asta pentru utilizatorul final? Dacă te întrebi ce se schimbă practic: vei putea găsi televizoare Finlux (şi altă marcă Vestel) cu interface Roku OS în Marea Britanie, iar acest sistem promite acces instant la aplicaţii de streaming populare, recomandări personalizate („What to Watch”), actualizări automate ale sistemului de operare. De asemenea, datorită producţiei Vestel şi faptului că parteneriatul e pe mai mulţi ani, este probabil ca preţurile să fie mai competitive iar disponibilitatea mai bună în retail.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/vestel-va-produce-televizoare-cu-sistem.html

Britanicii de peste 55 de ani: „Televiziunea modernă ne-a uitat”

Deși sunt cei mai fideli telespectatori, britanicii trecuți de 55 de ani au ajuns să se simtă marginalizați de televiziunea modernă. Un raport realizat de rețeaua de canale Freeview Great!, parte a Narrative Entertainment, arată că milioane de oameni din această categorie de vârstă consideră că televiziunea de azi nu mai vorbește pe limba lor. Potrivit studiului „Upper Third”, cele 22 de milioane de persoane de peste 55 de ani din Marea Britanie se simt „lăsate în urmă” de posturile TV și de agențiile de publicitate, chiar dacă ele consumă cel mai mult conținut (în medie, aproape patru ore de televiziune pe zi). Interesant este că două treimi dintre britanici spun că se bucură să revadă emisiuni vechi, însă preferința pentru programele nostalgice e mai puternică la bărbații între 55 și 64 de ani, unde procentul urcă la 76%. Mulți dintre ei spun totuși că s-au săturat de grilele actuale, dominate de reality show-uri și formate orientate spre publicul tânăr. Pe scurt, jumătate dintre telespectatorii de peste 55 de ani cred că televiziunile de azi îi ignoră deliberat. Dorul de programele de altădată e vizibil și în cifre: două treimi dintre cei chestionați afirmă că își amintesc cu mai multă plăcere emisiunile din trecut decât cele actuale și și-ar dori să le revadă pe ecran. Cu toate acestea, analiza arată că în ultima săptămână doar nouă emisiuni clasice au fost difuzate de principalele cinci posturi terestre, adică mai puțin de 5% din totalul programului. Raportul atrage atenția și asupra reprezentării precare a seniorilor în mass-media. Aproape 40% dintre persoanele de peste 75 de ani spun că nu se mai regăsesc deloc ]n programele de la televizor, iar 9 din 10 femei din această categorie consideră că portretele generației lor la tv sunt negative. Reclamele nu stau mai bine: 57% dintre respondenți spun că sunt prezentați în mod stereotip, iar 60% observă că apar mai ales în contexte legate de finalul vieții. În același timp, pentru mulți vârstnici, televizorul rămâne un companion esențial. Aproape jumătate dintre cei de peste 55 de ani (în special femeile trecute de 75) declară că îl privesc ca pe o formă de companie zilnică. Ei preferă televiziunea tradițională pentru că este ușor de folosit, familiară și accesibilă, în timp ce platformele de streaming li se par adesea complicate sau copleșitoare.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/britanicii-de-peste-55-de-ani.html

Tivùsat trece la „Merlin”: ce înseamnă pentru utilizatori în 2026-2028

Dacă urmăreşti platforma italiană Tivùsat, merită să ştii ce urmează. În esenţă, planul e simplu: Tivùsat scoate treptat din uz sistemul de acces condiţionat „Tiger” şi trece complet la sistemul mai nou „Merlin”. Dacă te întrebi ce înseamnă asta în practică, hai să vedem. Platforma Tivùsat, controlată de companii precum Rai, Mediaset şi TIM, operează prin satelit canale gratuite, dar şi unele criptate. Până acum, pentru serviciile criptate se folosea tehnologia „Tiger”. Însă din 2026 începe un proces de dezactivare a echipamentelor „Tiger”, carduri, decodoare, module de acces. După 2028 „Tiger” ar trebui să fie complet retras. Deci dacă ai un card gri (Tiger-era) sau un decoder care suportă doar Tiger, vei putea în continuare să recepționezi doar canale necriptate, dar cele criptate (abonamente, pachete speciale) nu vor mai funcţiona. Pentru a continua să ai acces complet la oferta criptată, vei avea nevoie de un decoder sau CAM certificat „Merlin” plus un un card nou (de obicei negru sau verde). Cardurile Tiger nu funcţionează în echipamente Merlin şi nici invers. Motivul principal nu e doar „vrem să schimbăm”, ci e vorba despre securitate (protejarea împotriva pirateriei, accesului neautorizat), dar şi despre pregătirea platformei pentru servicii noi: canale UHD/4K, funcţii interactive, televizoare conectate etc. Merită reţinut că tranziţia este un program pe câţiva ani: începutul se va face în primul trimestru din 2026, dar finalizarea completă e planificată pentru 2028.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/tivusat-trece-la-merlin-ce-inseamna.html

Scurt ghid ANCOM pentru Black Friday: reguli și drepturi în contractele online de telefonie, internet și TV

Înainte de lansarea campaniilor de Black Friday, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) le amintește utilizatorilor că furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune au obligația de a-i informa corect și complet cu privire la condițiile de încheiere a contractelor online, indiferent dacă acestea implică sau nu vânzarea unor echipamente, potrivit unui comunicat remis către HD Satelit România. Perioada reducerilor este adesea prilejul în care mulți utilizatori aleg să încheie noi contracte, să achiziționeze pachete ce includ terminale sau să-și reînnoiască abonamentele existente. De regulă, ofertele sunt afișate direct în magazinele online ale furnizorilor, motiv pentru care este important ca fiecare client să știe care sunt drepturile sale atunci când încheie un contract la distanță. Un contract online se consideră valabil doar dacă, înainte de trimiterea comenzii, pagina de comandă afișează clar faptul că plasarea acesteia implică o obligație de plată. În lipsa unei asemenea atenționări, utilizatorul nu are nicio obligație legală față de furnizor. De asemenea, pagina trebuie să permită revizuirea și corectarea erorilor înainte de finalizarea comenzii. Contractul devine efectiv doar în momentul în care furnizorul confirmă acceptarea comenzii pe un suport durabil, precum e-mailul sau un document atașat electronic. Dacă furnizorul nu trimite confirmarea, contractul nu este considerat încheiat. Prin urmare, dacă stocul de produse la preț promoțional se epuizează înainte de confirmare, furnizorul nu este obligat să livreze produsul respectiv. Totodată, operatorul are obligația de a furniza utilizatorului fișa de sinteză a contractului, cel târziu înainte de începerea furnizării serviciului sau în momentul livrării echipamentului. Pe pagina InfoCentru a ANCOM pot fi consultate detalii privind modul de încheiere a contractelor la distanță și sfaturi utile pentru alegerea ofertelor potrivite.
https://www.hdsatelit.com/2025/10/scurt-ghid-ancom-pentru-black-friday.html

Cristian Mungiu ar putea face filme horror, dar niciodată biografice

Regizorul Cristian Mungiu, invitat la Festivalul Internațional de Literatură și Traducere de la Iași (FILIT), a vorbit despre parcursul său artistic și despre preferințele sale cinematografice. Cunoscut pentru filmele cu impact social, Mungiu a mărturisit că nu ar realiza niciodată un film biografic, considerând genul prea convențional și lipsit de profunzime. În schimb, regizorul spune că se simte mai atras de genul horror, datorită legăturii sale cu thrillerul și capacității de a provoca emoții intense. El a rememorat plecarea din Iași spre București ca un „șut sănătos în fund” care l-a împins să urmeze ceea ce îl pasionează cu adevărat – filmul.
https://defapt.ro/eveniment/mungiu-prefera-filmele-horror-biografiilor

CEO-ul Zoom susține că inteligența artificială ne va scurta săptămâna de lucru / Eric Yuan vrea să investească exclusiv în AI

Eric Yuan, fondatorul și CEO-ul Zoom, consideră că asistenții AI ne vor permite în sfârșit să ne scurtăm săptămâna de lucru. Yuan a discutat despre integrarea IA în produsul său de videoconferință, care include o funcție de „geamăn digital” prin care un avatar AI poate vorbi în locul nostru, conform TechCrunch. Directorul executiv a subliniat că a petrecut mult timp discutând despre AI și produsele potrivite pentru a fi lansate pe piață. Când a fost întrebat în ce investește, el a declarat că în „AI, AI și AI”. Tehnologia este subiectul unor întâlniri strategice de mai multe ore, deoarece Zoom crede în potențialul său de a transforma munca. Yuan a sugerat, de asemenea, că există multe alte cazuri de utilizare pentru companionii IA, dincolo de simplele înlocuitori pentru videoconferințe. El a oferit un scenariu viitor potențial în care doi directori de afaceri negociau un contract prin Zoom.
https://techrider.ro/ai/ceo-ul-zoom-sustine-ca-inteligenta-artificiala-ne-va-scurta-saptamana-de-lucru-eric-yuan-vrea-sa-investeasca-exclusiv-in-ai/

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine.
Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL