×

Externe -- Data și ora publicării: 15.10.2025 10:54:22

MIPCOM Cannes 2025 a atras peste 10.600 de delegați



București (MEDIA EXPRES) / 15 oct 2025 / Ediția din acest an a MIPCOM Cannes, cea mai mare piață internațională de conținut pentru televiziune și streaming, a reunit puțin peste 10.600 de delegați din 107 țări, a anunțat astăzi organizatorul evenimentului, RX France. Târgul, care s-a desfășurat între 13 și 16 octombrie, a avut 88 de companii care au expus pentru prima dată.

„Aceasta a fost cea mai mare schimbare de paradigmă pentru MIPCOM într-o generație”, a declarat Lucy Smith, Director al MIPCOM CANNES și MIP LONDON. „Am adus economia creatorilor în inima pieței, am salutat prezența majoră în premieră a YouTube și am organizat primul nostru summit de conținut finanțat de branduri, BrandStorytelling, care, alături de o revigorare a activității de vânzări și distribuție, a contribuit la o piață energizată.”

Cifrele publicate în penultima zi a evenimentului arată un total de 350 de companii expozante în și în jurul Palais des Festivals. Numărul total de 10.600 de delegați, în ușoară creștere față de cifra de 10.500 din 2024, a fost format în principal din participanți din Regatul Unit, urmați de Statele Unite, Franța, Germania, Turcia, Canada, Spania, Italia, Japonia și Coreea de Sud. Din total, 3.340 au fost cumpărători (buyers), cei mai mulți provenind din SUA, urmați de Regatul Unit, Germania, Franța și Spania.

Evenimentul premergător dedicat producțiilor pentru copii, MIPJUNIOR, desfășurat între 11 și 12 octombrie, a avut 940 de delegați din peste 60 de țări.

Organizatorii au anunțat deja datele pentru următoarele ediții. A 42-a ediție a MIPCOM CANNES va avea loc între 12 și 15 octombrie 2026, iar MIPJUNIOR se va desfășura în zilele de 10 și 11 octombrie 2026. De asemenea, a doua ediție a pieței internaționale multi-gen MIP LONDON a fost confirmată pentru 22-24 februarie 2026, la Londra.

România a fost reprezentată la eveniment de principalele grupuri de media și case de producție. Printre aceștia s-au numărat: din partea PROTV SRL, Răzvan Cosma (Head of Strategy and Development), Antonii Mangov (Programming Director) și Iulia Pleși (Head Of Acquisition); de la ANTENA TV GROUP participă Mihai-Cristian Ioniță (CEO), Silvia Ștefănescu (Channel Manager Antena 1), Isabella Cârmu (Programming Manager Antena 1), Cristina Alexandra Morar (Programming & content development) și Laura Ștefănică (Programming & Acquisitions Manager Happy Channel).

Dogan Media International a fost reprezentată de Clara Bomboe (Strategy and Programming Director Kanal D), Agop Ilcnur (Content Manager Kanal D), Nicoleta Ilie (Executive Producer Kanal D) și Luminița Dona (Production Executive Manager Kanal D). De la ABC Plus Media SA / NATIONAL TV au fost prezenți Dan Diaconu (General Manager), Anamaria Popa (Acquisition Manager) și Diana Stanciu (Acquisition Analyst).

Lista românilor de la MIPCOM a fost completată de Răzvan Borș (Acquisition Manager) și Marian Ene (Managing Director) de la ZUCCHERO MEDIA SRL; Roxana Laura Chirițoiu (Executive Director) și Bogdan Justin Chirițoiu (Manager) de la MEDIA ENTERTAINMENT INDUSTRY - care lucrează pentru Digi; Andreea Lupu (Development Producer) și Ionuț Ionescu (Producer) de la IDEA FILM; Sorina Big (Managing Director) de la POWER HOUSE FILM AND TELEVISION SRL.

Nu în ultimul rând, au fost prezenți Ioana Popescu (Country Manager) de la SWEET.TV GROUP RO; Horia Popa (CEO) de la Singularity9; Fazakas Szabolcs (Director/Producer) și Tibor Nagy (Animator) de la Legendarium Animation Studio; Luminița Boerescu Comșa (Critic de film) de la MALUSA MEDIA CONSULTING și Alexandra Puiu (Head of Content Sales) de la SPI International BV.
(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL