×

Revista presei -- Data și ora publicării: 03.07.2025 09:44:36

REVISTA PRESEI / 3 iul 2025 /



Piața de publicitate din România se apropie de un miliard de euro. Numai reclamele TV sar de 400 milioane euro, digitalul vine puternic din urmă
AUDIENŢE Iunie. După un mai cu alegeri şi audienţe, o lună iunie cu o scădere puternică: peste un milion de români în minus în faţa televizoarelor în Prime-Time. Realitatea, cel mai mare minus de pe ştiri. Topul
CONCURS RADIO. Radio Guerrilla vrea să se extindă în 18 localităţi, dar îşi doreşte în special Clujul. Vrea să lanseze şi două noi radiouri, Grandioso şi Biom
CONCURS RADIO CNA. Euronews vrea să dezvolte o reţea de radiouri. Rectorul Mihnea Costoiu a mers personal la CNA pentru concurs. Un membru CNA, critici pentru proiect
CONCURS RADIO CNA. România TV vrea să lanseze Ro FM în Bucureşti: „Nu vom prelua sub nicio formă, în acest moment, programele România TV”. Andreea Creţulescu vorbeşte despre lupta contra dezinformării
Ce filme să urmărești în iulie pe AXN: duete dinamice și blockbustere
Cât câștigă ispitele de la Insula Iubirii? Salarii surprinzător de mici, dar beneficii importante
ANCOM: Comisia Europeană facilitează accesul cercetătorilor la datele interne ale platformelor online şi motoarelor de căutare foarte mari în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale
Microsoft concediază aproximativ 9.000 de angajaţi, într-o nouă rundă de disponibilizări
Google va trebui să plătească 314 milioane de dolari pentru colectarea abuzivă de date mobile de pe telefoane cu Android, unor utilizatori din California
Ce aduce luna iulie în AntenaPLAY: reality show-uri, filme, seriale, sport și conținut exclusive
Tempting Fortune, emisiunea prezentată de muzicianul Zoli Toth la Kanal D, şi-a schimbat din nou programul de difuzare
CONCURS RADIO. Carmen Ivanov - Dicţie.ro vrea o frecvenţă în Bucureşti pentru proiectul educativ Say FM. Emisiuni cu Irina Nistor, câştigătorul Românii au talent şi editorul Paginademedia, Petrişor Obae
Orange România atacă decizia instanței prin care a fost obligat să achite foștiilor acționari Netmaster Communications despăgubiri de peste 10 milioane euro
Prima Sport își trece sigla în bernă și își adaptează grila de programe, ca un ultim omagiu adus marelui campion Mihai Leu




Piața de publicitate din România se apropie de un miliard de euro. Numai reclamele TV sar de 400 milioane euro, digitalul vine puternic din urmă

Anul 2025 totalizează aproape 850 de milioane de euro în publicitate, cifră care include toate suporturile media. Asta după ce pentru 2024 calculele arată un total de 795 de milioane de euro. De notat că 2024 a fost un an atipic, cu Campionat European de Fotbal, Jocuri Olimpice și alegeri în primăvară și în toamnă. Toate evenimente cu bugete, arată Pagina de Media. Chiar și după 2024 special, 2025 menține trendul crescător al pieței. Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative România: „Anul 2024 a confirmat că industria media din România are o capacitate remarcabilă de creștere continuând trendul ultimilor ani. Deși 2025 vine cu mai multe incertitudini economice și politice, estimările rămân pozitive. Vom avea nevoie de și mai multă adaptabilitate în alegerea mixului de media potrivit fiecărui brand, ținând cont de ritmul rapid cu care se schimbă comportamentele de consum”
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/piata-de-publicitate-din-romania-se-apropie-de-un-miliard-de-euro-numai-reclamele-tv-sar-de-400-milioane-euro-digitalul-vine-puternic-din-urma-22085344

AUDIENŢE Iunie. După un mai cu alegeri şi audienţe, o lună iunie cu o scădere puternică: peste un milion de români în minus în faţa televizoarelor în Prime-Time. Realitatea, cel mai mare minus de pe ştiri. Topul

AUDIENŢE PRIME-TIME. Scădere generală a audienţelor TV în luna iunie. O scădere care este cu atât mai vizibilă cu cât luna mai a fost una plină, cu alegeri şi cu un consum TV ridicat. Câţi români au "fugit" de pe TV în plina lună de vară? Mulţi. Câţi? Peste 1,2 milioane de români! De unde? De peste tot! Au scăzut cam toate televiziunile, de la Pro TV la Aleph News. Plusurile se numără pe degete. Fără alegeri, chiar dacă în condiţiile unor frământări politice, posturile de ştiri bifează şi ele scăderi (le găsiţi detaliate mai jos). Cel mai mare minus este la Realitatea TV, televiziunea suveraniştilor. Dincolo de diminuarea interesului pentru politică, scăderea vine şi în contextul în care în luna iunie s-au terminat toate marile show-uri: Românii au talent (Pro TV), Chefi la cuţite (Antena 1). Paginademedia.ro vă prezintă audienţele posturilor TV în luna iunie, după media în intervalul de maximă audienţă (seara, în Prime-Time): Naţional. Iunie este luna în care Pro TV scade sub un milion de telespectatori pe minut (890.000, mai exact, o scădere de 200.000). Tot în jur de 200.000 de telespectatori pierde la nivel naţional şi Antena 1. De notat consumul general: în luna mai, se uitau seara la TV peste şase milioane de români. În luna iunie, au rămas puţin peste 4,8 milioane. Adică un minus de 1,2 milioane de telespectatori în toată ţara! Se remarcă în luna iunie Happy Channel. Canalul este printre foarte puţinele care nu scade (chiar are un mic plus de 2.000 de telespectatori) şi - cu o grilă plină de seriale turceşti - urcă pe locul cinci pe ţară, peste Antena 3, Realitatea şi Antena Stars (şi acesta din urmă e printre excepţii şi creşte). Posturile de ştiri, "vedetele" din luna mai, sunt acum toate pe minus. Cel mai mult Realitatea TV, post care susţine mişcarea suveranistă şi care pierde într-o singură lună 130.000 de telespectatori.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-prime-time-iunie-2025-22085549

CONCURS RADIO. Radio Guerrilla vrea să se extindă în 18 localităţi, dar îşi doreşte în special Clujul. Vrea să lanseze şi două noi radiouri, Grandioso şi Biom

Concurs Radio la CNA. Societatea care deţine Radio Guerrilla a intrat în concursul de frecvenţe radio cu cereri de noi frecvenţe, dar şi cu două noi proiecte pe care ar vrea să le dezvolte în Bucureşti. Astfel, pentru Radio Guerrilla a solicitat 18 frecvenţe noi în oraşe precum Cluj. Postul vrea să mai dezvolte şi proiectele Grandioso, un radio cu muzică clasică, şi Biom, post cu tematică educaţional-culturală, cu 38% producţie proprie. Radio Guerrilla a fost reprezentat la CNA de doi dintre acţionarii majoritari ai postului de radio, Mihai Dobrovolschi (vedeta postului) care are 45% din societate, şi Adrian Popescu, managing partner, omul care se ocupă de zona de marketing şi administrativă, care are tot 45% din societate. Radio Guerrilla mai are nouă acţionari minoritari, toţi oameni din echipa postului de radio.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/concurs-radio-radio-guerrilla-vrea-sa-se-extinda-in-18-localitati-dar-isi-doreste-in-special-clujul-vrea-sa-lanseze-si-doua-noi-radiouri-grandioso-si-biom-22085624

CONCURS RADIO CNA. Euronews vrea să dezvolte o reţea de radiouri. Rectorul Mihnea Costoiu a mers personal la CNA pentru concurs. Un membru CNA, critici pentru proiect

Euronews vrea să ajungă şi în FM. Politehnica Bucureşti, instituţia care operea licenţa televiziunii de ştiri Euronews, vrea să ajungă şi în FM. Instituţia a solicitat de la CNA, în cadrul concursului pe care îl organizează zilele acestea, un număr de 23 de frecvenţe (inclusiv Bucureşti) pentru lansarea Euronews Radio. Conform proiectului depus la CNA, Euronews Radio va fi un post de ştiri de sine stătător, cu 49,85% producţie proprie. Valorea investiţiei în echipamente este de 300.000 de euro. La surse de venit se menţionează că în primul an funcţionarea va fi asigurată de Universitate şi se va implementa un mixt de susţinere: publicitate, sponsorizări, proiecte media şi granturi educaţionale, producţii multimedia. Proiectul Euronews a fost ultimul prezentat în faţa CNA, după trei zile aglomerate în care CNA a audiat 62 de societăţi pentru cele 56 de frevenţe pe care forul audiovizual le-a pus la bătaie. Cele mai disputate frecvenţe sunt cele trei din Bucureşti. Proiectul Euronews Radio a fost prezentat de o echipă a Euronews, însă a fost prezent şi rectorul Universităţii Politehnica, Mihnea Costoiu.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cna-euronews-frecvente-radio-22085918

CONCURS RADIO CNA. România TV vrea să lanseze Ro FM în Bucureşti: „Nu vom prelua sub nicio formă, în acest moment, programele România TV”. Andreea Creţulescu vorbeşte despre lupta contra dezinformării

România TV a intrat în consursul radio organizat de Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru una dintre cele trei frecvenţe din Bucureşti. Reprezentanţii postului de radio promit că vor face un radio exclusiv de ştiri, fără a prelua emisia România TV. Societatea RTV HD, din Ploieşti, care operează România TV, vrea una dintre cele trei frecvenţe de Bucureşti pentru lansarea unui noi proiect RO FM, post de radio cu tematică informativ-educativ. Potrivit proiectului depus la CNA, Ro FM va avea 90% producţie proprie. Proiectul a fost susţinut în faţa CNA de Roxana Niculescu, director de programe la România, şi jurnalişti ai postului cu experienţă anterioară în radio, Andreea Creţulescu, Iulia Stupinean, Marian Matei, Ionuţ Grigore şi Alina Ion. Roxana Niculescu: „Vrem ca şi la România TV să face radio. Avem posibilităţile financiare pentru a exista un radio de ştiri, de Bucureşti, Ro FM. E foarte adevărat că va avea redacţie comună cu televiziunea, este absolut normal. Dar este la fel de adevărat că noi toţi cei care am făcut radio vrem să ne regăsim în grila Ro FM, dacă vom obţine licenţa. Iar colegii mai tineri se află în faţa unei mari provocări. (...) Nu vom prelua sub nicio formă, în acest moment, programele de la România TV. Vor fi un radio sută la sută radio, buletine informative. De aceea producţia proprie este de 90%.” Niculescu a mai punctat că nu depind financiar de eventuala mică publicitate pe care poţi să o tragi pentru radio în Bucureşti.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/concurs-radio-cna-romania-tv-vrea-sa-lanseze-ro-fm-in-bucuresti-nu-vom-prelua-sub-nicio-forma-in-acest-moment-programele-romania-tv-andreea-cretulescu-vorbeste-despre-lupta-contra-dezinformarii-22085687

Ce filme să urmărești în iulie pe AXN: duete dinamice și blockbustere

AXN aduce în iulie 2025 serialul polițist „Unforgettable” cu sezoanele 1-3, difuzat în fiecare zi lucrătoare la 19:10, alături de o selecție de filme pline de adrenalină și parteneriate memorabile între staruri de top. În primele zile ale lunii, telespectatorii se pot bucura de duete dinamice în filme clasice, iar weekendurile aduc filme de vară pline de suspans și emoție, perfect pentru o vară plină de entertainment. Carrie Wells, o fostă detectivă de poliție cu hipertimezie, o abilitate rară de a-și aminti tot ce trăiește, rezolvă cazuri complexe în cadrul departamentului de poliție din New York. Împreună cu fostul ei partener și fost iubit, detectivul Al Burns, Carrie navighează prin cazuri complicate, în timp ce se confruntă cu propriile dificultăți. „Unforgettable” îmbină o poveste investigativă cu profunzimea emoțională, oferind o dramă care ține privitorii cu sufletul la gură. Episoadele duble sunt difuzate de luni până vineri, la 19:10.
https://www.tvmania.ro/ce-filme-sa-urmaresti-in-iulie-pe-axn-duete-dinamice-si-blockbustere-557333

Cât câștigă ispitele de la Insula Iubirii? Salarii surprinzător de mici, dar beneficii importante

De-a lungul celor nouă sezoane, „Insula Iubirii” a captat atenția telespectatorilor români cu povești intense de iubire, dramă și ispite. Dar cât sunt plătite, de fapt, ispitele care participă la acest reality show? Deși apar pe micile ecrane și devin faimoase, salariile lor sunt mai mici decât te-ai aștepta. În plus, există și alte beneficii importante care fac experiența de neuitat. Este posibil să vă imaginați că ispitele sunt plătite cu sume mari, având în vedere că nu au un rol ușor de jucat și că filmările durează aproximativ o lună. Totuși, realitatea este diferită! Salariile lor variază între 1000 și 2000 de lei. Unele dintre ispite au reușit să negocieze sumele mai mari, dar acest lucru se datorează, în mare parte, popularității lor în mediul online sau datorită aparițiilor lor anterioare pe micul ecran.
https://www.tvmania.ro/ce-salariu-primesc-de-fapt-ispitele-de-la-insula-iubirii-537479

ANCOM: Comisia Europeană facilitează accesul cercetătorilor la datele interne ale platformelor online şi motoarelor de căutare foarte mari în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale

Comisia Europeană (CE) vine în sprijinul cercetătorilor agreaţi pentru ca aceştia să acceseze datele interne ale platformelor online şi motoarelor de căutare foarte mari (VLOP şi VLOSE) în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale (DSA), se arată într-un comunicat de presă al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), transmis miercuri Agerpres. „Astăzi, printr-o iniţiativă în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale (DSA), Comisia Europeană vine în sprijinul cercetătorilor agreaţi pentru ca aceştia să acceseze datele interne ale platformelor online şi motoarelor de căutare foarte mari (VLOP şi VLOSE). Aceste noi norme vor facilita cercetarea independentă a riscurilor sistemice din cadrul Uniunii Europene şi a măsurilor de atenuare a acestora. Printr-un act delegat, Comisia clarifică modul în care VLOP şi VLOSE ar trebui să pună date la dispoziţia cercetătorilor agreaţi şi detaliază condiţiile juridice şi tehnice pentru accesul la date. Actul delegat instituie, de asemenea, un nou portal online de acces la date DSA, unde cercetătorii pot găsi informaţii şi pot comunica cu reprezentanţii VLOP, VLOSE şi ai coordonatorilor pentru servicii digitale (DSC)”, se menţionează în comunicat.
https://www.g4media.ro/ancom-comisia-europeana-faciliteaza-accesul-cercetatorilor-la-datele-interne-ale-platformelor-online-si-motoarelor-de-cautare-foarte-mari-in-temeiul-regulamentului-privind-serviciile-digitale.html

Microsoft concediază aproximativ 9.000 de angajaţi, într-o nouă rundă de disponibilizări

Microsoft va disponibiliza aproximativ 9.000 de angajaţi, reprezentând mai puţin de 4% din forţa sa de muncă globală, potrivit unei surse familiare cu situaţia citate de CNBC. Decizia afectează echipe din diverse regiuni, niveluri de experienţă şi departamente, transmite News.ro. Anunţul făcut miercuri vine la începutul noului an fiscal 2026 pentru compania din Redmond, Washington, perioadă în care, în mod tradiţional, Microsoft îşi reorganizează structura operaţională. ”Continuăm să implementăm schimbări organizaţionale necesare pentru a poziţiona compania şi echipele noastre cât mai bine într-o piaţă dinamică”, a transmis un purtător de cuvânt al Microsoft prin e-mail. Compania a desfăşurat deja mai multe runde de concedieri în 2024. În ianuarie a eliminat sub 1% din posturi, pe criterii de performanţă. În mai, peste 6.000 de angajaţi au fost concediaţi, iar cel puţin alţi 300 în iunie. La finalul lunii iunie, Microsoft avea aproximativ 228.000 de angajaţi la nivel global. În 2023, compania a redus cu 10.000 numărul de posturi.
https://www.g4media.ro/microsoft-concediaza-aproximativ-9-000-de-angajati-intr-o-noua-runda-de-disponibilizari.html

Google va trebui să plătească 314 milioane de dolari pentru colectarea abuzivă de date mobile de pe telefoane cu Android, unor utilizatori din California

O curte cu juraţi din California a decis marţi că Google va trebui să le plătească mai mult de 314 milioane de dolari utilizatorilor de telefoane smart cu sistem de operare Android din acest stat american pentru că le-a colectat datele mobile fără un acord clar din partea lor, transmite miercuri AFP. Curtea le-a dat câştig de cauză reclamanţilor, care au lansat în 2019 un recurs colectiv în numele unui număr de californieni estimat la 14 milioane, a confirmat miercuri avocatul lor, transmite Agerpres. Plângerea acuză Alphabet, compania-mamă a Google, că este responsabilă de un sistem de colectare abuzivă de date mobile, fără acordul proprietarilor telefoanelor cu sistem de operare Android, inclusiv când aparatele erau inactive. Aceste date – exploatate ulterior în scopuri comerciale, mai ales pentru reclame ţintite – consumau şi o parte din beneficiile cuprinse în planurile tarifare, denunţau reclamanţii.
https://www.g4media.ro/google-va-trebui-sa-plateasca-314-milioane-de-dolari-pentru-colectarea-abuziva-de-date-mobile-de-pe-telefoane-cu-android-unor-utilizatori-din-california.html

Ce aduce luna iulie în AntenaPLAY: reality show-uri, filme, seriale, sport și conținut exclusive

Începând cu luna iulie, AntenaPLAY își îmbogățește oferta cu o mulțime de producții noi, atât locale, cât și internaționale. Una dintre cele mai așteptate lansări este noul sezon Insula Iubirii, care revine din 21 iulie cu episoade difuzate zilnic timp de 21 de zile. Radu Vâlcan este din nou gazda acestui reality show intens, în care cinci cupluri își testează limitele și loialitatea în fața tentațiilor, pe un fundal exotic, anunță Antena Tv Group printr-un comunicat remis către HD Satelit România. AntenaPLAY completează experiența cu episoade exclusive Insula EXTRA și Insula PLUS, disponibile doar online. Acestea oferă acces la imagini inedite, care nu sunt difuzate la televizor. Pe 14 iulie, publicul va putea urmări în exclusivitate un episod special de casting, cu detalii din culisele sezonului. Pe 11 iulie are loc finala sezonului 11 din Mireasa, iar imediat după aceasta, platforma lansează o nouă serie de episoade Mireasa: Confesiuni, în care concurenții vor vorbi deschis despre parcursul lor, exclusiv în AntenaPLAY.
https://www.hdsatelit.com/2025/07/ce-aduce-luna-iulie-in-antenaplay.html

Tempting Fortune, emisiunea prezentată de muzicianul Zoli Toth la Kanal D, şi-a schimbat din nou programul de difuzare

Kanal D a schimbat programul de difuzare pentru Tempting Fortune. A doua oară. Emisiunea prezentată de muzicianul Zoli Toth se vede doar în weekend. Tempting Fortune, emisiunea care se filmează în Republica Dominicană se difuzează sâmbăta şi duminica de la ora 21.00, la Kanal D. Înainte de această modificare, programul se difuza sâmbătă şi duminică, de la 21:00, şi lunea de la 22:00. Amintim că această emisiune a debutat la Kanal în mai şi pe atunci era programată duminica de la 21.00, lunea şi marţea de la 20.00.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/tempting-fortune-modificare-program-de-difuzare-22085572

CONCURS RADIO. Carmen Ivanov - Dicţie.ro vrea o frecvenţă în Bucureşti pentru proiectul educativ Say FM. Emisiuni cu Irina Nistor, câştigătorul Românii au talent şi editorul Paginademedia, Petrişor Obae

Un nou proiect radio educativ pentru Bucureşti. Societatea Paginarium Publishing a intrat în concursul CNA vizând una dintre cele trei frecvenţe de Bucureşti cu un proiect cu denumirea, Say FM, un radio cu tematică educativ, informativ, cultural. Dacă va primi licenţă, Say FM va avea în grilă numeroase emisiuni, peste 20 de formate educaţionale. Printre nume se anunţă Irina Margareta Nistor, pentru o emisiune despre filme, tânărul câştigător de la Românii au talent, Rareş Prisăcariu sau comentatorul sportiv Ion Alexandru, dar şi editorul Paginademedia.ro, Petrişor Obae. Acţionari ai Say FM ar fi Carmen Ivanov, om cu experienţă în zona de radio şi profesor de dicţie şi Alexandru Burlacu.
https://www.paginademedia.ro/cna/radio-say-fm-concurs-cna-22084682

Orange România atacă decizia instanței prin care a fost obligat să achite foștiilor acționari Netmaster Communications despăgubiri de peste 10 milioane euro

Orange România a atacat cu apel o decizie a Tribunalului București prin care a fost obligată să achite foștilor acționari ai Netmaster Communications despăgubiri de 10,247 milioane de euro, aceștia acuzând - într-o speță relatată anterior în premieră de Profit.ro - că operatorul telecom, prin abuz de poziție dominantă, ar fi refuzat să acorde accesul la rețeaua de telefonie în vederea terminării apelurilor naționale și internaționale tranzitate de acest operator. Magistrații au decis ca Orange România să achite reclamanților suma de 514.958 lei reprezentând taxă judiciară de timbru și suma de 13.200 cu titlu de onorariu expert judiciar desemnat în dosar.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/orange-romania-ataca-decizia-instantei-prin-care-a-fost-obligat-sa-achite-fostiilor-actionari-netmaster-communications-despagubiri-de-peste-10-milioane-euro-22084884

Prima Sport își trece sigla în bernă și își adaptează grila de programe, ca un ultim omagiu adus marelui campion Mihai Leu

România pierde astăzi nu doar un campion, ci un simbol al curajului, al ambiției și al eleganței sportive. Mihai Leu, primul român campion mondial la box profesionist și un nume de referință în motorsportul autohton, s-a stins din viață, lăsând în urmă o moștenire impresionantă și un gol greu de cuprins în cuvinte. Prima Sport, partener de încredere al marelui sportiv și al competiției Super Rally – proiectul de suflet al lui Mihai Leu – își exprimă adâncul regret pentru această pierdere uriașă și transmite sincere condoleanțe familiei îndurerate. În semn de respect și doliu, sigla postului va fi trecută în bernă, iar grila de programe va include ediții speciale dedicate memoriei campionului.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/prima-sport-isi-trece-sigla-in-berna-si-isi-adapteaza-grila-de-programe-ca-un-ultim-omagiu-adus-marelui-campion-mihai-leu-22085445

(MEDIA EXPRES)



Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover



Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL