×

Revista presei -- Data și ora publicării: 23.01.2024 18:25:48

REVISTA PRESEI / 23 ian 2024 /



Închiderea rețelei 3G a Orange nu este o premieră în România. Care este singurul loc unde RCS&RDS mai permite vechea tehnologie / Și Telekom Mobile a renunțat la 3G
2023 a fost un an mai slab pentru audiențele reclamelor la casele de pariuri, dar 2024 se anunță cod roșu
Restructurarea ANCOM a intrat sub lupa Comisiei Europene / Ce posturi a tăiat Valeriu Zgonea și pe ce funcție și-a mutat soția
Contracte de publicitate de 1,2 milioane de lei pentru a lăuda realizările primăriței Olguța Vasilescu
În pofida piedicilor, Iulian Capsali, supleantul AUR în CA al TVR, și-a făcut partid și se va bate pe voturile suveraniștilor
Sotul Alessandrei Stoicescu a fost numit in CA al SC Telecomunicatii CFR SA, din subordinea lui Grindeanu. Stoicescu, foarte buna prietena cu Firea
Record de numere de telefonie portate anul trecut. Ce operator a fost ales de cei mai mulți dintre utilizatorii nemulțumiți
Kanal D a achiziţionat formatul reality "Million Dollar Island"
"Familiar", cel mai recent film semnat de Călin Peter Netzer, va putea fi văzut de vineri în cinematografele din peste 20 de oraşe din ţară
Oscar 2024: "Oppenheimer", marele favorit la Oscar cu 13 nominalizări
Volumele de audiențe livrate de televiziunile de filme și seriale în anul 2023
Volumele de audiențe furnizate de televiziunile de sport în anul 2023
Volumele de audiențe furnizate de televiziunile pentru femei în anul 2023
Volumele de audiențe furnizate de televiziunile pentru copii și tineret în anul 2023
EXCLUSIV. Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO în anul 2023
Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate în anul 2023
Filmul „Săptămâna Mare | Holy Week”, în regia lui Andrei Cohn, va avea premiera mondială la Festivalului Internațional de la Berlin
mediaTRUST: Medicamentele au dominat piața de publicitate în decembrie 2023
Kanal D, amendă maximă de la CNA pentru reclame în exces. Într-o singură lună, a avut peste 6 ore de publicitate în plus! Cum explică televiziunea
Serialul „Clanul” se pregăteşte de ultimul sezon. Când e programat la Pro TV?
Dan Negru revine cu ediţii noi ale quiz-show-ului Jocul cuvintelor. Noul sezon debutează cu o ediţie specială
EXCLUSIV. Anunţ făcut către redacţia HotNews: sunt discuţii cu Cătălin Tolontan
AUDIENŢE RADIO COMERCIAL. Magic FM urcă în Top 3 pe publicul tânăr din Capitală. ZU e cel mai ascultat de tineri în Bucureşti, Kiss FM e primul în ţară şi la oraşe.
Dan Diaconescu vs. restul presei! Fostul patron al OTV trebuie să plătească 10.000 de euro către şapte redacţii! El chemase în judecată 30 de companii de presă
Se lansează o nouă televiziune în România, Bucătăria TV, cu Robert Turcescu şi Liviu Mihaiu în echipă
AUDIENŢE RADIO. Radio România Actualităţi depăşeşte Radio ZU în Capitală. Care este cel mai ascultat radio din România
Orange va renunţa gradual la tehnologia 3G, din iunie 2024, şi va transfera clienţii spre reţele mai rapide şi mai eficiente. „În prezent traficul de date în reţeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în reţeaua Orange, iar consumul de energie generat de 3G este de 11% din totalul reţelei”
România a pierdut încă un operator de telecom în 2023: Lycamobile - cel mai mare operator virtual de telefonie mobilă din lume, şi-a închis operaţiunile din România, acuzând creşterea costurilor operaţionale. Subsidiara din România a grupului din Marea Britanie a acumulat pierderi de circa 60 mil. lei în 8 ani
Digi va prelua licenţele de spectru de la MasMovil, ca parte a acordului Comisiei Europene pentru fuziunea dintre compania spaniolă și Orange – surse Reuters
Sancțiuni GDPR în România: amenzi totale de aproape 400.000 de euro în 2023 și locul 3 în UE la numărul de sancțiuni, după Spania și Italia
DIGI, marele câştigător al portărilor pe mobil, mult peste Vodafone şi Orange. Peste 1,54 de milioane de numere de telefon au fost portate în piață, în 2023 – date ANCOM
Memorandum de colaborare între ICI Bucureşti şi Institutul de Tehnologie Digitală din Vietnam
UE lansează Nostradamus și pregătește Europa pentru o lume cuantică
Orange, Vodafone și RASIROM vor să monitorizeze pădurile României. Buget - peste 44 milioane lei
Adrian Sârbu schimbă denumirea companiei MEDIAFAX
E! va difuza gala People’s Choice Awards 2024
Eurosport va difuza seria "În căutarea gloriei" și alte emisiuni noi, în contextul Jocurilor Olimpice de la Paris 2024


....


Închiderea rețelei 3G a Orange nu este o premieră în România. Care este singurul loc unde RCS&RDS mai permite vechea tehnologie / Și Telekom Mobile a renunțat la 3G

Închiderea graduală a rețelei 3G a Orange în România, începând din luna iunie a acestui an, și tranziția abonaților către tehnologiile mai rapide și eficiente 4G și 5G se întâmplă și în rândul altor operatori. DIGI/RCS&RDS a anunțat încă din vara anului trecut renunțarea la vechea tehnologie 3G, al cărei spectru radio este folosit acum doar la metrou și numai pentru voce pentru clienții care nu au terminale 4G. La solicitarea HotNews.or și Telekom Romania Mobile (Telekom) a precizat marți că a închis rețeaua 3G în prima jumătate a anului trecut, în linie cu tendințele tehnologice de la nivel european, dat fiind că, deja la acel moment, această tehnologie era considerată una depășită. „Având în vedere că strategia noastră este concentrată pe îmbunătățirea experienței clienților, Telekom a fost primul operator din România care a luat această decizie și a realizat implementarea, preferând utilizarea optimă a resurselor și concentrarea eforturilor către optimizarea rețelei 4G, respectiv pe dezvoltarea alertă a rețelei 5G. Rezultatele acestei abordări sunt reflectate în eforturile noastre de creștere a acoperirii 5G, Telekom fiind și primul operator care a deschis accesul la 5G atât pentru utilizatorii pe bază de abonament cât și pentru cei care utilizează serviciile preplătite. În prezent, rețeaua noastră 5G acoperă 13 orașe (inclusiv Bucureștiul) și zonele limitrofe acestora, în ultimele trei luni Telekom anunțând extinderea rețelei în orașele Arad și Râmnicu-Vâlcea.”, spune Telekom Mobile. Telekom Mobile a mai precizat că la momentul închiderii rețelei 3G, clienții au fost informați asupra acestei schimbări și au fost sprijiniți în realizarea tranziției către noile tehnologii. Renunțarea la vechea tehnologie 3G și tranziția la 4G și 5G a fost anunțată de DIGI în luna august a anului trecut, iar la solicitarea HotNews.ro operatorul explică ce s-a întâmplat între timp cu spectrul radio în care folosea 3G.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26844982-inchiderea-retelei-3g-orange-nu-este-premiera-romania-care-este-singurul-loc-unde-rcsrds-mai-permite-vechea-tehnologie.htm

2023 a fost un an mai slab pentru audiențele reclamelor la casele de pariuri, dar 2024 se anunță cod roșu

Vizibilitatea reclamelor TV pentru casele de pariuri sportive, loterii și jocuri de noroc a suferit o scădere importantă în 2023 comparativ cu anul anterior. Totuși, în absența unui campionat mondial sau european de fotbal, „locomotiva” care ar fi încurajat consumul de publicitate pentru jucătorii din piața pariurilor, transmisiunile sportive live, înscrise în calendarul competițional, au fost pline de reclame pentru pariori, reprezentând o sursă consistentă de venituri pentru televiziunile de sport. Reclamele comandate de primele 12 branduri ale caselor de pariuri sportive și jocuri de noroc au acumulat un volum de 70.056 de puncte de audiență (GRP30) pe targetul comercial All 21-54 de ani Național, în scădere cu 23% față de 2022, conform monitorizării Kantar Media. Scăderea vizibilității pe televiziune, cu aproape un sfert față de anul precedent, n-a fost (din păcate) o lovitură majoră în planurile de comunicare ale pariorilor, chiar și în condițiile restrictive impuse de legislația audiovizuală. Au fost pierderi calculate care au putut fi recuperate mai cu seamă prin promovarea în mediul online.
https://www.libertatea.ro/opinii/2023-a-fost-un-mai-slab-pentru-audientele-reclamelor-la-casele-de-pariuri-dar-2024-se-anunta-cod-rosu-4778648

Restructurarea ANCOM a intrat sub lupa Comisiei Europene / Ce posturi a tăiat Valeriu Zgonea și pe ce funcție și-a mutat soția

Tăierile de posturi de conducere și reorganizarea făcută luna trecută la ANCOM - arbitrul pieței de comunicații electronice, condus de fostul lider PSD Valeriu Zgonea, au ajuns pe masa Comisiei Europene. Sindicatul angajaților a reclamat la Bruxelles că modul în care s-a făcut această restructurare, cerută de Legea 296/2023, ar fi o imixtiune a politicului, care ar afecta independența funcțională a instituției. Măsurile fiscal-bugetare din Legea 296/2023, asumată de liderul PSD Marcel Ciolacu în Parlament, prevăd dincolo de introducerea de noi taxe și o restructurare a trei mari autorități de supraveghere a unor sectoare economice, care se autofinanțează din taxele jucătorilor din piață și se află sub controlul Parlamentului: ANCOM, ASF și ANRE. Termenul inițial prevăzut pentru reducerea de Direcții, posturi de conducere și cheltuieli din aceste trei autorități a fost 31 decembrie 2023, însă modificările aprobate de Guvern în data de 28 decembrie 2023, prin „Ordonanța Trenuleț”, au prorogat termenul limită de implementare a acestor măsuri până la 30 iunie 2024. Președintele ANCOM, Valeriu Zgonea, a fost cel mai rapid dintre șefii acestor autorități și a definitivat noua organigramă înainte de data de 28 decembrie. În seara de 22 decembrie, înainte de Crăciun, angajații din ANCOM afectați de noua schemă gândită de Valeriu Zgonea au primit un email în care li se cerea să-și exprime acordul cu privire la ocuparea noilor posturi până la data de 27 decembrie, ora 17:00, în caz contrar urmând să fie demarate procedurile legale vizând încetarea raporturilor de muncă. Informația privind aceste „somații în loc de felicitări de Crăciun” a fost prezentată anterior și de analistul telecom, Dr. Nicolae Oacă, pe blogul personal. Contactați de HotNews.ro, oficialii ANCOM susțin însă că „procesul de reorganizare a respectat toate cerințele Legii nr.296/2023” și că nu poate fi vorba de somații „atâta vreme cât eliberarea din funcția de conducere deținută de către personalul de conducere, în situația în care acesta nu își dă acordul cu privire la trecerea pe o funcție de execuție, este prevăzută ca atare chiar de Legea nr. 296/2023.” „Termenul acordat a fost până la data de 27 decembrie 2023, pentru a putea respecta data limită de implementare a prevederilor Legii nr.296/2023, astfel cum era aceasta stabilită de lege la data emiterii notificărilor privind noile posturi, și anume data de 31 decembrie 2023.”, precizează conducerea ANCOM.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26837904-restructurarea-ancom-intrat-sub-lupa-comisiei-europene-posturi-taiat-valeriu-zgonea-functie-mutat-sotia.htm

Contracte de publicitate de 1,2 milioane de lei pentru a lăuda realizările primăriței Olguța Vasilescu

Contracte de publicitate de 1,2 milioane de lei a plătit Primăria Craiova în ultimii doi ani unei firme de publicitate pentru a promova realizările instituției. Societatea semnează mai departe, contracte cu televiziuni și site-uri, pentru articole sau emisiuni de promovare, contra unui comision. Firma a fost aleasă în urma unei proceduri simplificate, fără licitație. Potrivit SEAP, platforma oficială a achizițiilor publice, municipiul Craiova, condus de Lia Olguța Vasilescu, anunța în septembrie anul trecut o procedură de selecție pentru „servicii de publicitate prin intermediul presei naționale și locale de televiziune, a publicațiilor online naționale și locale și a posturilor de radio locale”. Pe 5 septembrie, contractual în valoare de 654.017 de lei a fost oferit unei firme din București. Cea mai mare parte a banilor s-a dus către televiziuni. „Servicii de difuzare publireportaj video, pentru 5 publireportaje tv diferite (aferent unui număr de 5 subiecte diferite) la 3 (trei) posturi naționale de televiziune de știri; b) Servicii de difuzare tv pentru 5 (cinci) publireportaje tv diferite (aferent unui număr de 5 subiecte diferite) la 1 post național de televiziune generalist”, se arată în caietul de sarcini.
https://www.presshub.ro/contracte-de-publicitate-de-12-milioane-de-lei-pentru-a-lauda-realizarile-primaritei-olguta-vasilescu-305266/

În pofida piedicilor, Iulian Capsali, supleantul AUR în CA al TVR, și-a făcut partid și se va bate pe voturile suveraniștilor

În toamna anului 2021, Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) l-a propus pe Iulian Pericle Capsali pentru poziția de supleant în Consiliul de Administrație al TVR. Pe locul de titular a fost propusă Dorothea Ionescu, cei doi fiind votați pe lista cu membrii CA de către camerele reunite ale Parlamentului. Fost jurnalist de presă scrisă, director editorial al cotidianului România Liberă, publicist la portalul ActiveNews, regizor, candidat ca independent la alegerile pentru Parlamentul European din 2014, Capsali s-a remarcat la mitingurile AUR împotriva purtării măștii, fiind un susținător declarat al teoriilor conspiraționiste. În noiembrie 2022, Iulian Capsali anunța, alături de medicul Răzvan Constantinescu, că se retrage din partidul Coaliția pentru Națiune, formațiunea la care aderase cu câteva luni mai înainte, în august 2022. Iulian Capsali și-a motivat decizia spunând că „a avut divergențe care au dus la fracturi și că personal, a trebuit să lupt pentru principii care mi se păreau de la sine înțelese pentru un partid conservator”. În 17 mai 2023, prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului București, Secția a IV-a Civilă, petenții Partidul Alianța Națională pentru Demnitatea României (ANDR), alături de Iulian Capsali, Răzvan Constantinescu, Oana Eftimie și Valentin Rîciu, au solicitat acordarea personalității juridice partidului politic Alianța Națională pentru Demnitatea României – ANDR şi înregistrarea acestuia în Registrul Partidelor Politice. În motivarea cererii, petenții au arătat că ANDR este un partid politic conservator, persoană juridică de drept public, constituită potrivit Legii nr. 14/2003, Constituției României şi a legilor în vigoare, că are ca obiectiv primordial protejarea interesului superior şi suveran al poporului român, respectarea suveranității naționale şi dezvoltarea democratică a ţării, pe baza prevederilor constituționale, a statului de drept, a separaţiei şi echilibrului puterilor în stat și că valorile şi principiile fundamentale ale sale sunt: credinţa, familia, neamul, patria, educaţia, protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţeanului, suveranitatea naţională.
https://justnews.ro/iulian-capsali-candidatul-propus-de-aur-in-conducerea-tvr-ca-supleant-si-a-facut-partid/

Sotul Alessandrei Stoicescu a fost numit in CA al SC Telecomunicatii CFR SA, din subordinea lui Grindeanu. Stoicescu, foarte buna prietena cu Firea

Sergiu Mircea Constantinescu (52 de ani), sotul prezentatoarei Alessandra Stoicescu, a fost numit in noiembrie 2023, in functia de membru al Consiliului de Administratie al SC Telecomunicatii CFR SA. Stoicescu este foarte buna prietena cu Gabriela Firea, prim-vicepresedinte al PSD.Ca membru in acest CA, Constantinescu va incasa lunar 11.457 lei brut, precizeaza G4Media. Constantinescu mai lucreaza la o fundatie din Trustul Intact, trust in care este sotia lui este mare vedeta. Conform Adunarii Generale a Actionarilor Telecomunicatii CFR SA din noiembrie 2023, desemnarea lui Constantinescu a avut loc pentru o perioada de cinci luni, cu posibilitatea prelungirii mandatului pentru inca doua luni. SC Telecomunicatii CFR SA are doi actionari – Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Cai Ferate – si ca obiect de activitate – asigurarea comunicatiilor de siguranta a circulatiei si exploatare feroviara, in conditiile tehnice impuse de instructiile si normele nationale, precum si de reglementarile europene in domeniu.Constantinescu a evitat sa ofere detalii despre modul in care a ajuns in aceasta functie, rezumandu-se sa declare ca ”numirile in Consilii de Administratie se fac de catre actionari. Ministerul Transporturilor, in acest caz”. Ministru al Transporturilor este Sorin Grindeanu (PSD).
Sotul Alessandrei Stoicescu a fost numit in CA al SC Telecomunicatii CFR SA, din subordinea lui Grindeanu. Stoicescu, foarte buna prietena cu Firea - 7est.ro - Stiri Iasi, stiri locale, nationale si internationale Ultima oră

Record de numere de telefonie portate anul trecut. Ce operator a fost ales de cei mai mulți dintre utilizatorii nemulțumiți

Utilizatorii de telefonie nemulțumiți de prețul și condițiile oferite de proprii operatori de comunicații și-au mutat anul trecut peste 1,5 milioane de numere de telefon în alte rețele unde au primit un preț mai bun, arată datele oficiale anunțate vineri de Arbitrul telecom (ANCOM). RCS&RDS este operatorul care a primit cele mai multe numere atât de telefonie mobilă, cât și de telefonie fixă. Anul trecut a continuat tendința de creștere a volumului de numere de telefon portate, fiind stabilit un nou record de portări, de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate, care permite utilizatorilor să-și păstreze numărul de telefon atunci când își schimbă operatorul de comunicații. Mai exact au fost portate peste 1,54 milioane de numere de telefonie. Recorduri au fost înregistrate și în ceea ce privește numărul mediu de portări pe lună, acesta atingând valoarea de 128.439. Cele mai multe portări, de peste 140 de mii, au fost realizate în lunile martie și noiembrie 2023.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26836422-record-numere-telefonie-portate-anul-trecut-operator-fost-ales-cei-mai-multi-dintre-utilizatorii-nemultumiti.htm

Kanal D a achiziţionat formatul reality "Million Dollar Island"

Kanal D a achiziţionat "Million Dollar Island", un format care poartă semnătura Talpa Studios şi a fondatorului său, John de Mol, în parteneriat creativ cu Monday Media. John de Mol este celebru în întreaga lume pentru formate precum "Big Brother", "The Voice", "Deal or No Deal". Show-ul "Insula de 1 milion" vine după alte formate de succes incluse de Kanal D în portofoliu: "Exatlon", "Survivor", "Bravo, ai stil!". 50 de oameni cu vârste, profesii şi pasiuni diferite vor face parte dintr-o competiţie individuală, pe o insulă paradisiacă, pentru îndeplinirea celor mai îndrăzneţe visuri. Miza este de 1.000.000 de lei, cea mai mare sumă pusă la bătaie de o televiziune.
https://www.news.ro/cultura-media/kanal-d-a-achizitionat-formatul-reality-million-dollar-island-1922403023132024011621470001

"Familiar", cel mai recent film semnat de Călin Peter Netzer, va putea fi văzut de vineri în cinematografele din peste 20 de oraşe din ţară

"Familiar", cel de-al cincilea lungmetraj regizat de Călin Peter Netzer, va putea fi văzut de vineri, 26 ianuarie, în cinematografele din peste 20 de oraşe din ţară. Prezentat în premieră mondială în selecţia celei de-a 27-a ediţii a Festivalului Tallinn Black Nights, "Familiar" este un film despre un regizor care îşi investighează propria familie, forţând accesul la cel mai fragil moment din existenţa ei. Dragoş, un regizor român, decide să facă un film despre emigrarea familiei sale în Germania în anii ’80. Dragoş investighează emigrarea, care s-a realizat în condiţii suspecte, cu ajutorul fostei sale iubite, Ilinca. Colaborarea îi apropie pe cei doi, dar complică relaţia lui Dragoş cu logodnica sa. Pe măsură ce acesta se adânceşte în trecutul familiei sale, secrete ies la iveală, ducând la dezvăluiri despre legături surprinzătoare cu Securitatea şi relaţia lui Dragoş cu părinţii se degradează treptat, în ciuda dorinţei sale de a folosi acest film pentru a vindeca vechi răni.
https://www.news.ro/entertainment/familiar-cel-mai-recent-film-semnat-de-calin-peter-netzer-va-putea-fi-vazut-de-vineri-in-cinematografele-din-peste-20-de-orase-din-tara-video-1922401222422024011321468643

Oscar 2024: "Oppenheimer", marele favorit la Oscar cu 13 nominalizări

Dramele istorice "Oppenheimer" şi "Killers of the Flower Moon" vor concura cu "Barbie", "The Holdovers", printre altele, la categoria regină a premiilor Oscar. Celelalte filme nominalizate la această categorie sunt "Poor Things", "Maestro", "American Fiction", "Anatomy of a Fall", "Past Lives" şi "Zone of Interest". "Oppenheimer" se anunţă marele favorit al celei de-a 96-a ediţii a premiilor Oscar, ce va avea loc la 10 martie, obţinând în total 13 nominalizări, printre care nominalizările la categoriile dedicate actoriei primite de starurile acestei pelicule, Cillian Murphy, Emily Blunt şi Robert Downey Jr. "Poor Things", cu Emma Stone în rolul unei femei care a fost readusă la viaţă de un grup de oameni de ştiinţă, a primit 11 nominalizări.
https://www.agerpres.ro/life/2024/01/23/oscar-2024-oppenheimer-marele-favorit-la-oscar-cu-13-nominalizari--1237181

Volumele de audiențe livrate de televiziunile de filme și seriale în anul 2023

Cele 11 televiziuni de filme și seriale, aflate în sistemul național de măsurare a audienței, au furnizat clienților publicitari un volum de audiență în creștere cu 2% față de anul 2022. Anul trecut, nișa televiziunilor de filme și seriale a livrat clienților publicitari un volum de audiență de 183.479 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani ABCD Național, conform monitorizărilor Kantar Media. Volumul este mai mare cu 2% față de anul 2022. Acesta reprezentă 8,5% din audiența furnizată de piața TV din România în anul 2023 (90 de televiziuni). Din analiza acestui segment au fost eliminate televiziunile DIVA, Acasă Gold și AXN White, care sunt considerate de Forbes România televiziuni pentru publicul feminin și ca atare au fost repartizate pe nișa TV de femei. Cinci televiziuni de pe nișa de filme și seriale au obținut creșteri de audiență în 2023: Film Cafe (27%), AMC (19%), Cinemaraton, AXN Black (6%) și AXN Spin.
https://www.forbes.ro/volumele-de-audiente-livrate-de-televiziunile-de-filme-si-seriale-in-anul-2023-369030

Volumele de audiențe furnizate de televiziunile de sport în anul 2023

Deși anul 2023 n-a avut parte de o competiție sportivă de anvergură, precum un campionat mondial de fotbal sau Jocuri Olimpice, televiziunile de sport au reușit să-mi mențină audiențele și au livrat puncte de audiență la nivelul anului precedent. În 2023, cele 12 televiziuni de sport, prezente în sistemul național de măsurare a audienței, au livrat clienților publicitari un volum de audiență de 77.601 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în creștere cu 3,6% față de anul anterior, conform monitorizărilor Kantar Media. Audiența generată de nișa televiziunilor de sport a reprezentat 3,6% din audiența furnizată de piața TV (90 de televiziuni) în 2023, mult mai mică față de audiențele segmentelor de știri (11,7%) și filme (8,5%). DigiSport 1, televiziune deținută de grupul DIGI, a dominat și în acest an nișa de sport cu un volum de 41.973 GRP’30 pe targetul All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în creștere cu 9% față de 2022. Circa 54% din audiența livrată de nișa de sport este deținută de DigiSport 1. Mai mult, grupul DIGI, cu cele patru televiziuni DigiSport 1, 2, 3, 4, deține o cotă de piață de 66,4% din audiența acestei nișe. Grupul Clever Media, care controlează televiziunile Prima Sport 1,2,3, a realizat o cotă de piață 11,8%.
https://www.forbes.ro/volumele-de-audiente-furnizate-de-televiziunile-de-sport-in-anul-2023-369187

Volumele de audiențe furnizate de televiziunile pentru femei în anul 2023

În 2023, nișa televiziunilor pentru publicul feminin a înregistrat o contracție de 18% a volumului de audiență furnizat clienților publicitari pentru reclamele difuzate. Anul trecut, cele opt televiziuni pentru publicul feminin, prezente în sistemul național de măsurare a audienței, au livrat clienților publicitari un volum de audiență de 150.755 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în scădere cu 18% față de anul anterior, conform monitorizărilor Kantar Media. Audiența generată de nișa televiziunilor pentru femei a reprezentat 7% din audiența furnizată de piața TV (90 de televiziuni) în 2023, mai mică față de audiențele segmentelor de știri (11,7%) și filme (8,5%), dar mai mare față de segmentul de sport (3,6%). Antena Stars a livrat cel mai mare volum de audiență de pe această nișă: 46.341 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în scădere cu 7% față de anul 2022. Televiziunea Happy Channel a suferit un recul de 9% față de anul precedent, având un volum de 45.908 de puncte de audiență pe targetul analizat.
https://www.forbes.ro/volumele-de-audiente-furnizate-de-televiziunile-pentru-femei-in-anul-2023-369214

Volumele de audiențe furnizate de televiziunile pentru copii și tineret în anul 2023

Audiența furnizată de nișa televiziunilor pentru copii și tineret pentru reclamele difuzate, în anul 2023, a scăzut cu 16% față de anul precedent. TraLaLa TV, Minimax, JIM JAM și TeenNick sunt televiziunile care și-au majorat volumele de audiență față de anul anterior. Anul trecut, cele 12 televiziuni pentru copii și tineret, prezente în sistemul național de măsurare a audienței, au furnizat clienților publicitari un volum de audiență de 65.235 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD Național, în scădere cu 16% față de 2022, arată monitorizările Kantar Media. Audiența generată de segmentul televiziunilor pentru copii și tineret a reprezentat 3% din audiența furnizată de piața TV (90 de televiziuni) în 2023, mult mai redusă față de audiențele segmentelor de știri (11,7%) și filme (8,5%), dar la nivelul televiziunilor de sport (3,6%).
https://www.forbes.ro/volumele-de-audiente-furnizate-de-televiziunile-pentru-copii-si-tineret-in-anul-2023-369308

EXCLUSIV. Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate RADIO în anul 2023

Anul trecut, investițiile nete în publicitatea radio s-au ridicat la 32,9 milioane de euro, conform raportului Media Fact Book, realizat de agenția Initiative România, în creștere cu doar 3% față de 2022. Cei mai mari consumatori de publicitate radio rămân companiile din retail și din sectorul farmaceutic, potrivit monitorizărilor BRAT. În 2023, volumul de publicitate comercială pe piața radio (14 rețele) s-a ridicat la 379,26 milioane de euro (rate card), mai mare cu 23% față de anul 2022 (12 rețele), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Numărul de spoturi comerciale, difuzate pe cele 14 rețele de radio, monitorizate de BRAT, a fost de 941.561, mai mare cu 19% comparativ cu anul precedent.
https://www.forbes.ro/exclusiv-topul-companiilor-cu-cele-mai-mari-bugete-de-publicitate-radio-in-anul-2023-369606

Topul radiourilor cu cele mai mari încasări de publicitate în anul 2023

Bugetul de publicitate radio, investit pe 14 rețele, a crescut în 2023 cu 23% față de anul precedent (12 rețele), conform monitorizărilor BRAT. 10 stații au înregistrat creșteri ale bugetelor (rate card) comparativ cu anul precedent. Bugetul total de publicitate s-a ridicat la 379.260.008 de euro (rate card) în 2023, în creștere cu 23% față de 2022, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Notă: Bugetele sunt calculat pe baza tarifelor de publicitate (rate card) ale rețelelor de radio, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori. În 2023, cele trei mari rețele de radio – Radio ZU, Kiss FM și Europa FM – și-au păstrat locurile fruntașe în topul publicității din anul anterior.
https://www.forbes.ro/topul-radiourilor-cu-cele-mai-mari-incasari-de-publicitate-in-anul-2023-369662

Filmul „Săptămâna Mare | Holy Week”, în regia lui Andrei Cohn, va avea premiera mondială la Festivalului Internațional de la Berlin

Cel mai nou film semnat de Andrei Cohn, „Săptămâna Mare | Holy Week”, va avea premiera mondială în secțiunea Forum a Festivalului Internațional de Film de la Berlin. Aflat la cea de-a 74-a ediție, festivalul se va desfășura anul acesta între 15-25 februarie. „Săptămâna Mare” este un lungmetraj produs de Mandragora și distribuit în România de Iadasarecasa. Lansarea în cinematografele din țară fiind programată pentru acest an. Prima proiecție de la Berlinale va avea loc pe 17 februarie. Filmul este cel de-al treilea lungmetraj al regizorului, cunoscut deja publicului pentru: Acasă la tata, lansat în 2015 și Arest în 2019.
https://www.forbes.ro/filmul-saptamana-mare-holy-week-in-regia-lui-andrei-cohn-va-avea-premiera-mondiala-la-festivalului-international-de-la-berlin-370490

mediaTRUST: Medicamentele au dominat piața de publicitate în decembrie 2023

Medicamentele au dominat piața investițiilor în reclamele radio, tv și presă scrisă, conform analizei de monitorizare efectuate de mediaTRUST, pentru perioada 1-31 decembrie 2023. Suplimentele alimentare și retailerii completează podiumul. Datele furnizate de Admonit, platforma mediaTRUST pentru monitorizarea reclamelor, arată că, în intervalul monitorizat, s-au difuzat peste 612.000 de spoturi publicitare, iar cheltuielile totale de publicitate au fost de peste 820 milioane euro rate card.
Cifrele reflectă cheltuielile calculate pe baza tarifelor de publicitate (rate card) specifice fiecărui mediu de promovare, fără a lua în considerare discounturile, reducerile sau alte oferte speciale acordate individual de către advertiseri. Prin urmare, valoarea cheltuielilor prezentate în raport reprezintă cheltuielile brute ale brandurilor în domeniul publicității, înainte de eventuale negocieri comerciale sau avantaje comerciale specifice oferite de medii de promovare. Această precizare este esențială pentru a înțelege contextul real al investițiilor în publicitate și pentru a evalua impactul economic al campaniilor publicitare.
https://www.forbes.ro/mediatrust-medicamentele-au-dominat-piata-de-publicitate-in-decembrie-2023-370618

Kanal D, amendă maximă de la CNA pentru reclame în exces. Într-o singură lună, a avut peste 6 ore de publicitate în plus! Cum explică televiziunea

Kanal D a primit o amendă-record de la CNA după ce în 29 de zile dintr-o singură lună (noiembrie 2023) a depăşit în fiecare zi timpul alocat publicităţii. Adică au difuzat în prime-time (intervalul 18 - 00.00) mai multă reclamă decât cele 72 de minute alocate intervalului. Astfel, potrivit monitorizării CNA, postul de televiziune a difuzat în plus un total de 23.000 de secunde (6 ore şi 23 de minute de reclame). Preşedinta CNA a propus amenda maximă de 200.000 de lei (40.000 de euro) pentru postul de televiziune, pentru depăşirea limitei legale de reclame. „Poate că ar trebui să schimbăm regulile pentru aceste încălcări în lege”, a concluzionat Monica Gubernat, preşedintele CNA. De cealaltă parte, postul de televiziune s-a apărat spunând că au ajuns în această situaţie pentru că în prima parte a anului 2023 nu au avut suficiente venituri din publicitate.
https://www.paginademedia.ro/cna/kanal-d-amenda-publicitate-21469578

Serialul „Clanul” se pregăteşte de ultimul sezon. Când e programat la Pro TV?

„Clanul”, un serial despre mafie şi poliţie se pregăteşte pentru cel de-al patrulea sezon, care va fi şi ultimul. Pro TV anunţă data primului episod al producţiei intitulată de această dată „Clanul - Păcatele se plătesc”. Primul episod al ultimului sezon va fi difuzat luna viitoare în data de 19 februarie (luni). Ca şi până acum, producţia va fi pe post în fiecare luni, de la 20.30, la Pro TV. Producţia are la bază formatul turcesc „Içerde”„ (Intrusul), difuzat la noi pe Happy Channel. Clanul îi are în rolurile principale pe Denis Hanganu („Sacrificiul”, „Câmp de maci”), Marian Olteanu („Sacrificiul”, „Ruxx”) şi Theo Rose.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/clanul-sezon-final-21469519

Dan Negru revine cu ediţii noi ale quiz-show-ului Jocul cuvintelor. Noul sezon debutează cu o ediţie specială

Dan Negru revine cu cel de-al patrulea sezon al quiz-show-ului Jocul cuvintelor. Emisiunea cu şi despre cuvinte de la Kanal D se întoarce cu episoade noi începând de mâine, 24 ianuarie, de la ora 23.00. Noul sezon debutează cu o ediţie specială dedicată Zile Unirii Principatelor. Gazda show-ului va fi avea alături de cinci concurenţi îmbrăcaţi în costume populare, reprezentând diferite regiuni geografice ale României.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/jocul-cuvintelor-sezonul-patru-21469737

EXCLUSIV. Anunţ făcut către redacţia HotNews: sunt discuţii cu Cătălin Tolontan

Anunţ în redacţia HotNews, făcut la prânz astăzi, luni, 22 ianuarie. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, scopul şedinţei a fost legat de discuţiile cu Tolontan. Mai exact, Răzvan Ionescu, publisherul HotNews, a anunţat, în şedinţă, că există discuţii cu jurnalistul Cătălin Tolontan, fostul coordonator editorial de la Libertatea şi de la Gazeta Sporturilor. Publisherul nu a detaliat în ce constau exact aceste negocieri, doar că sunt în derulare şi că este "posibil" un parneteriat cu Tolontan. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, discuţiile vizează mai multe aspecte, atât legate de dezvoltarea HotNews, cât şi parteneriate pe noi proiecte editoriale. Discuţiile cu Tolontan sunt în derulare, însă, în acest moment, nu s-a luat o hotărâre clară, legată de finalitatea acestora. Contactat de Paginademedia.ro, Răzvan Ionescu, publisherul HotNews, nu a comentat în niciun fel informaţiile Paginademedia.ro.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/catalin-tolontan-hotnews-21468538

AUDIENŢE RADIO COMERCIAL. Magic FM urcă în Top 3 pe publicul tânăr din Capitală. ZU e cel mai ascultat de tineri în Bucureşti, Kiss FM e primul în ţară şi la oraşe.

AUDIENŢE RADIO COMERCIAL. Ce posturi de radio au ascultat tinerii în toamna anului trecut? Care este clasamentul în rândul publicului între 18 şi 49 de ani? Ultimele date de audienţă radio pe publicul comercial potrivit datelor din perioada august - decembrie 2023, un studio realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. În Bucureşti, avem schimbări chiar în Top 3. Postul Magic FM urcă în Bucureşti pe poziţia a treia, având cea mai mare creştere dintre staţiile din Capitală. "Fratele" Rock FM (în acelaşi grup radio cu Magic) coboară în Bucureşti pe locul patru (chiar dacă stagnează, ca număr de ascultători). Altă schimbare în Top 10: Digi FM, post care urcă două poziţii în clasament. Faţă de anul trecut, acum sunt două staţii cu peste 100.000 de ascultători în Capitală: Radio ZU şi Kiss FM, posturi aproape la egalitate.
https://www.paginademedia.ro/audiente-radio/audiente-radio-public-comercial-tanar-toamna-2023-21462762

Dan Diaconescu vs. restul presei! Fostul patron al OTV trebuie să plătească 10.000 de euro către şapte redacţii! El chemase în judecată 30 de companii de presă

Proces pierdut pentru Dan Diaconescu, după ce chiar el a chemat în instanţă aproape 30 de companii de presă şi TV. Instanţa a decis că Diaconescu trebuie să achite cheltuielile de judecată pentru opt dintre cele zece redacţii cu care s-a judecat. Suma totală de plătit: 50.000 de lei, adică 10.000 de euro. Decizia instanţei a venit luni, 15 ianuarie, la un an după ce Diaconescu a declarat război presei. https://www.paginademedia.ro/stiri-media/dan-diaconescu-otv-proces-pierdut-presa-21462681

Se lansează o nouă televiziune în România, Bucătăria TV, cu Robert Turcescu şi Liviu Mihaiu în echipă

O nouă televiziune generalistă se pregăteşte de lansare. Este vorba despre proiectul Bucătăria TV, un post generalist, care a primit licenţă de la CNA în şedinţa publică de astăzi, 16 ianuarie. Televiziunea urmează să fie lansată de Alexandru Răducanu, cel care deţine şi televiziunea Canal 33. Potrivit proiectului depus la CNA, Bucătăria TV este deţinut de societatea Seraphim Media Group, în care acţionari sunt Alexandru Răducanu (95%) şi Alina Ioana Preda (5%).
https://www.paginademedia.ro/cna/bucataria-tv-licenta-cna-21462460

AUDIENŢE RADIO. Radio România Actualităţi depăşeşte Radio ZU în Capitală. Care este cel mai ascultat radio din România

AUDIENŢE RADIO. Cum arată clasamentul celor mai ascultate posturi de radio, potrivit celui mai recent studiu de audienţă realizat în perioada august - decembrie 2023, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. Surpriza acestui studiu de audienţă vine de la Radio România Actualităţi care depăşeşte Radio ZU în Capitală. În ţară şi la oraşe, liderul rămâne acelaşi Kiss FM. Interesant este că deşi multe dintre posturi au pierdut ascultători (puţin sunt pe creştere), unele posturi au reuşit să-şi mărească cota de piaţă (adică timpul de ascultare). Noul val de audeinţă aduce un nou lider în Capitală. Cel mai ascultat post de radio nu este Radio ZU, eternul lider din Bucureşti, ci postul public Radio România Actualităţi. De menţionat însă că Radio ZU şi-a menţinut poziţia de lider pe publicul tânăr, comercial, cel vizat de clienţii de publicitate. Radio România Actualităţi este lider în Capitală, cu o medie de aproape 190.000 de ascultători în perioada analizată. Cifrele au fost chiar în uşoară creştere faţă de valul similar, din 2022. Radio Zu este astfel devansat din poziţia de lider, având o medie de 184.000 de ascultători, cifre în scădere faţă de alul de toamnă din 2022. Radioul Magic FM care a avut o creştere constantă în ultimele valuri ajunge al treilea cel mai ascultat post din Bucureşti, depăşind „fratele” din acelaşi trust, Kiss FM. Kiss FM a pierdut ascultători şi a coborât pe poziţia a treia în audienţe.
https://www.paginademedia.ro/audiente-radio/audiente-radio-toamna-2023-21461315

Orange va renunţa gradual la tehnologia 3G, din iunie 2024, şi va transfera clienţii spre reţele mai rapide şi mai eficiente. „În prezent traficul de date în reţeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în reţeaua Orange, iar consumul de energie generat de 3G este de 11% din totalul reţelei”

Orange România anunţă închiderea graduală a reţelei 3G, începând cu iunie 2024, ceea ce va permite companiei să-şi concentreze eforturile pentru dezvoltarea reţelelor 4G/5G, dar şi a altor tehnologii emergente, care vor asigura nevoile de comunicare şi acces la internet pentru anii următori, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. Astfel, Orange îşi propune să ofere tuturor clienţilor o experienţă de conectivitate mai bună, iar spectrul şi resursele utilizate anterior de 3G vor fi redirecţionate către reţelele 4G/LTE (inclusiv tehnologiile Low Power LTE-M, NB-IoT) şi 5G. „Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea reţelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienţilor alegând beneficiile reţelei 4G/LTE sau performanţa şi viteza oferite de 5G. În prezent traficul de date în reţeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în reţeaua Orange, însă consumul de energie generat de 3G este de aproximativ 11% din totalul întregii reţele”, au tranmis reprezentanţii companiei. „(...) Renunţarea la această tehnologie ne va permite să diminuăm amprenta de carbon asociată reţelei noastre, iar cu fiecare conexiune 3G pe care o închidem, deschidem calea către o lume mai rapidă, mai interconectată şi mai sustenabilă”, a spus Ladislav Petenyi, Chief Technology & Information Officer, Orange România.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/orange-renunta-gradual-tehnologia-3g-iunie-2024-transfera-clientii-22235654

România a pierdut încă un operator de telecom în 2023: Lycamobile - cel mai mare operator virtual de telefonie mobilă din lume, şi-a închis operaţiunile din România, acuzând creşterea costurilor operaţionale. Subsidiara din România a grupului din Marea Britanie a acumulat pierderi de circa 60 mil. lei în 8 ani

La jumătatea anului 2023 operatorii virtuali de telefonie mobilă din România aveau o cotă de 0,2% din cele 24,3 milioane de cartele sim de telefonie mobilă, adică mai puţin de 50.000 de clienţi, conform datelor ANCOM. Lycamobile, cel mai mare operator virtual de telefonie mobilă (MVNO) din lume, cu sediul în Marea Britanie, şi-a închis la finele anului trecut - după opt ani de la lansare - operaţiunile din România, acuzând creşterea costurilor operaţionale. „Lyca Mobile s-a lansat în România în urmă cu 8 ani. Din păcate, am luat dificila decizie de a închide Lyca Mobile România. Serviciile Lyca Mobile în România se vor închide pe 31 Decembrie 2023. În ultimii ani, costurile operaţionale au devenit tot mai mari, ceea ce ne-a deter­minat să luăm decizia dificilă de a ne închide afacerea în România“, conform anunţului publicat de companie. ZF a transmis întrebări către grup, solicitând detalii suplimentare, dar nu a primit niciun răspuns. Lycamobile şi-a lansat serviciile în România printr-un contract cu Telekom România Mobile, care i-a oferit acces la reţea. Datele de la Finanţe arată că operatorul a avut pierderi an de an, iar din 2016 încoace compania a avut afaceri din ce în ce mai mici, simultan cu o creştere a datoriilor. Compania nu publică date despre evoluţia numărului de clienţi, însă datele Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), sugerează că firma avea doar câteva zeci de mii de clienţi. Mai exact datele ANCOM arată că la finele lunii iunie 2023 operatorii virtuali de telefonie mobilă din România aveau o cotă de 0,2% din cele 24,3 milioane de cartele sim de telefonie mobilă aflate în uz pe piaţa locală. Mai exact, asta înseamnă că Lycamobile şi Goil Services (Benefito Mobile), cei doi operatori virtuali de pe piaţa locală aveau aproximativ 50.000 de clienţi, iar Orange, Vodafone, Telekom şi Digi diferenţa până la 24,3 milioane. E greu de spus că plecarea Lycamobile de pe piaţa din România este o surpriză, a comentat pentru ZF situaţia Bogdan Belciu, unul dintre cei mai cunoscuţi consultanţi din piaţă, care este partener şi cofondator al Valorem Management Consulting.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/romania-pierdut-operator-telecom-2023-lycamobile-cel-mare-operator-22235873

Digi va prelua licenţele de spectru de la MasMovil, ca parte a acordului Comisiei Europene pentru fuziunea dintre compania spaniolă și Orange – surse Reuters

Tranzacţia de 19 miliarde de dolari prin care grupul francez de telecomunicaţii Orange SA vrea să îşi combine operaţiunile din Spania cu operatorul spaniol Masmovil urmează să obţină aprobarea condiţionată a organismelor europene din domeniul concurenţei, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar, transmite Agerpres. Aprobarea ar putea semnala o abordare mai relaxată, după ce companiile de telecomunicaţii au îndemnat organismele europene din domeniul concurenţei să nu mai fie atât de stricte când vine vorba de fuziuni care reduc numărul de operatori de telefonie mobilă dintr-o ţară, în cazul Spaniei de la patru la trei. În luna iulie 2022, Orange şi MasMovil au anunţat un acord pentru o combinare a operaţiunilor din Spania, o fuziune care reduce numărul de operatori de pe piaţa de telefonie foarte competitivă din Spania, de la patru la trei. Noua entitate ar urma să fie un joint venture deţinut în proporţii egale (50-50) cu o valoare combinată de aproape 19 miliarde de dolari şi va fi al doilea mare operator de telecomunicaţii din Spania, după liderul Telefonica.
https://www.economica.net/digi-va-prelua-licentele-de-spectru-de-la-masmovil-ca-parte-a-acordului-comisiei-europene-pentru-fuziunea-dintre-compania-spaniola-si-orange-surse-reuters_719050.html

Sancțiuni GDPR în România: amenzi totale de aproape 400.000 de euro în 2023 și locul 3 în UE la numărul de sancțiuni, după Spania și Italia

În 2023, în România au fost aplicate amenzi în valoare de aproximativ 400.000 de euro din cauza încălcărilor Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), potrivit informațiilor furnizate de enforcementtracker.com. În total, în UE au fost aplicate amenzi în valoare de aproximativ 2,1 miliarde de euro, sumă record ce depășește valoarea sancțiunilor din 2019, 2020 și 2021 la un loc. România se menține pe locul 3 în Europa în privința numărului de amenzi GDPR date din 2018 și până în prezent, cu 167 de sancțiuni în valoare totală de 1.084.450 de euro, potrivit datelor centralizate de către enforcementtracker.com. Primele două locuri rămân de asemenea, neschimbate față de anii trecuți. Spania a acordat cele mai multe amenzi (794 de amenzi, de puțin peste 63 de milioane de euro), urmată de Italia (333de amenzi – 145,28 de milioane de euro).
https://www.economica.net/sanctiuni-gdpr-romania-amenzi-totale-de-aproape-400-000-de-euro-in-2023-locul-3-in-ue-la-numarul-de-sanctiuni-dupa-spania-si-italia_719384.html

DIGI, marele câştigător al portărilor pe mobil, mult peste Vodafone şi Orange. Peste 1,54 de milioane de numere de telefon au fost portate în piață, în 2023 – date ANCOM

În anul 2023 a continuat tendința de creștere a volumului de numere de telefon portate, fiind stabilit un nou record de portări, de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate. Astfel, anul trecut, 1.541.269 de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul. Din totalul numerelor portate, 96%, adică 1.472.946, sunt numere de telefonie mobilă, arată datele ANCOM. Recorduri au fost înregistrate și în ceea ce privește numărul mediu de portări pe lună, acesta atingând valoarea de 128.439. Cele mai multe portări, de peste 140.000, au fost realizate în lunile martie și noiembrie 2023. În procesele de portare desfășurate în 2023 au fost implicați 37 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă. Din totalul portărilor aferente anului trecut, 87% au fost realizate de către utilizatori – persoane fizice și 13% de către persoane juridice.
https://www.economica.net/ancom-peste-15-milioane-de-numere-portate-in-2023_719548.html

Memorandum de colaborare între ICI Bucureşti şi Institutul de Tehnologie Digitală din Vietnam

Un Memorandum de colaborare între Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI Bucureşti) şi Institutul Naţional de Tehnologie Digitală şi Transformare Digitală din Vietnam a fost semnat, duminică, cu ocazia vizitei premierului Republicii Socialiste Vietnam, Pham Minh Chinh, la acest institut, împreună cu membri ai cabinetului de la Hanoi. „ICI Bucureşti este onorat de oportunitatea de a găzdui acest eveniment în cadrul căruia au fost prezentate proiecte de cercetare aflate în derulare şi au fost discutate posibilităţi de colaborare. Avem convingerea că întâlnirea contribuie la consolidarea relaţiilor bilaterale şi la promovarea schimbului de cunoştinţe şi expertiză în domeniul tehnologiei”, a declarat, duminică, Adrian-Victor Vevera, directorul general al institutului.
https://www.economica.net/memorandum-de-colaborare-intre-ici-bucuresti-si-institutul-de-tehnologie-digitala-din-vietnam_719865.html

UE lansează Nostradamus și pregătește Europa pentru o lume cuantică

Europa dă undă verde următorului salt tehnologic pentru o digitalizare sigură. Comisia Europeană a însărcinat un consorțiu Nostradamus condus de Deutsche Telekom să construiască infrastructura de testare pentru cea mai modernă metodă de securizare a comunicațiilor, Quantum Key Distribution (QKD) (Criptografie cuantică). Acest lucru va permite evaluarea dispozitivelor QKD produse de companii europene. Partenerii consorțiului sunt Thales, lider mondial în domeniul tehnologiilor avansate, Institutul Austriac de Tehnologie (AIT), precum și experți din întreaga industrie și din mediul academic. Acest lucru deschide calea pentru punerea în aplicare a EuroQCI – o rețea de comunicații paneuropeană extrem de sigură, bazată pe tehnologia cuantică. Guvernele și cetățenii tuturor statelor membre ale UE vor beneficia astfel de o infrastructură critică mai sigură.
https://www.economica.net/ue-lanseaza-nostradamus-si-pregateste-europa-pentru-o-lume-cuantica_720068.html

Orange, Vodafone și RASIROM vor să monitorizeze pădurile României. Buget - peste 44 milioane lei

Trei asocieri de firme conduse de Orange România, Vodafone România și RASIROM, entitate aflată sub coordonarea Serviciului Român de Informații (SRI), s-au înscris la o licitație organizată de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) pentru achiziționarea de sistem național de monitorizare a pădurilor României. Contractul a fost estimat la 44,42 milioane de lei, fără TVA, și va avea o durată de 27 luni de la data atribuirii, conform datelor Profit.ro. "Prezenta procedură de achiziție se derulează în cadrul proiectului "Capacitatea sporită de supraveghere, control și monitorizare a pădurilor prin intermediul unui sistem informatic integrat", proiect finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Potrivit Componentei C7 – Transformare Digitală, Investiția 5 - Digitalizare în domeniul mediului sprijin financiar nerambursabil, MMAP are obligația implementării unor servicii informatice integrate de supraveghere, control, monitorizare a fondului forestier, utilizarea de soluții digitale pentru păduri și monitorizarea transportului de masă lemnoasă. Toate aceste noi dezvoltări se vor integra cu sistemul informatic SUMAL 2.0 (sistemul informatic integrat de urmărire a materialelor lemnoase - realizat împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale)", scrie în caietul de sarcini al licitației.
https://www.profit.ro/stiri/orange-vodafone-si-rasirom-vor-sa-monitorizeze-padurile-romaniei-buget-peste-44-milioane-lei-21463038

Adrian Sârbu schimbă denumirea companiei MEDIAFAX

Denumirea companiei care deține agenția de presă Mediafax, pe piață din 1991, MEDIAFAX S.A., este pregătită să fie schimbată în EX MEDIA S.A., relevă date analizate de Profit.ro. În acest sens a fost deja obținut actul care atestă disponibilitatea denumirii. La începutul anului trecut, Profit.ro a anunțat că omul de afaceri Dan Șucu, proprietarul grupului Mobexpert, intră pe piața media, actul de transfer, de la Mediafax Group către firma sa MediaMex Investment, al activității operaționale și al mărcilor Ziarul Financiar și Business Magazin, împreună cu domeniile de internet, site-urile, echipamentele și personalul, fiind aprobat, cu o evaluare de puțin peste 6 milioane euro. În același timp, mandatul de director general al lui Adrian Sârbu a fost prelungit cu încă 4 ani, până la finele anului 2026. Anterior, Șucu a cumpărat de la ING Bank creanța pe care banca o mai avea asupra Mediafax Group, intrând, astfel, pe piața media, cu titlurile lui Adrian Sârbu din această companie.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/adrian-sarbu-schimba-denumirea-companiei-mediafax-21466140

E! va difuza gala People’s Choice Awards 2024

Simu Liu, actor și autor cunoscut pentru rolurile sale în filme precum "Barbie" și "Marvel Shang-Chi și legenda celor zece inele", va prezenta ediția din 2024 a People’s Choice Awards. Acest prestigios eveniment, care va fi transmis în direct pe 19 februarie de la Barker Hangar din Santa Monica, California, pe canalul E!, va dura două ore și va celebra preferințele fanilor în 45 de categorii din domeniul filmului, televiziunii, muzicii și culturii pop, anunță televiziunea printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Anul acesta, categoriile premiilor s-au extins pentru a include „Male Country Artist”, „Female Country Artist”, „Male Latin Artist”, „Female Latin Artist” și „Concert Tour”. În plus, transmisiunea va fi precedată de o emisiune specială pe covorul roșu, Live From E!: People’s Choice Awards. Liu, care a fost anterior premiat pentru rolul său în filmul Marvel și este în prezent nominalizat la categoria „Movie Performance” pentru rolul său în "Barbie", a exprimat recunoștința și entuziasmul său pentru a găzdui gala. Acesta este cunoscut nu doar pentru activitatea sa în cinematografie, ci și pentru rolul său din serialul de comedie "Kim’s Convenience" și alte proiecte de succes.
https://www.hdsatelit.com/2024/01/e-va-difuza-gala-peoples-choice-awards.html

Eurosport va difuza seria "În căutarea gloriei" și alte emisiuni noi, în contextul Jocurilor Olimpice de la Paris 2024

Eurosport prezintă noi emisiuni în contextul pregătirilor pentru Jocurile Olimpice de la Paris din 2024. Printre acestea, se numără documentarul "În căutarea gloriei" (Chasing Glory: Road to Paris 2024), care documentează pregătirea a șase sportivi de renume: Karsten Warholm din Norvegia (atletism), Janja Garnbret din Slovenia (escaladă), Menno van Gorp din Olanda (breakdancing), Dina Asher Smith din Marea Britanie (atletism), Peter Sagan din Slovacia (ciclism) și Vahine Fierro din Tahiti (surfing). În plus, din 19 ianuarie, Eurosport a început să transmită Jocurile Olimpice de Iarnă pentru Tineret Gangwon 2024. Această inițiativă face parte din eforturile Eurosport de a oferi conținut nou și exclusiv, accentuând pe documentare și programe care pun în prim-plan atleții și experiențele lor, anunță Eurosport printr-un comunicat remis către HD Satelit România.
https://www.hdsatelit.com/2024/01/eurosport-va-difuza-seria-in-cautarea.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL