×

Revista presei -- Data și ora publicării: 08.12.2023 15:09:43

REVISTA PRESEI / 08 dec 2023 /



Bani pentru presă, propagandă & sondaje. Pe ce au cheltuit politicienii banii publici alocați partidelor în primele nouă luni ale anului
HBO Max difuzează „BARBIE” începând din 15 decembrie
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – NOIEMBRIE 2023
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – NOIEMBRIE 2023
mediaTRUST: Cele mai active branduri în noiembrie 2023
Ce au păţit Antena 3 şi România TV după ce au dat focuri de artificii de la un meci drept imagini din război?
"Adio, Libertatea! Adio de fapt presei scrise independente” Reacţie în cazul concedierilor de la Libertatea de la Asociaţia Ziariştilor Independenţi
Tolontan, prima reacţie după ce a fost demis: „Ştiam că vom pierde, dar până la urmă nu te bagi doar în luptele pe care ştii că le vei câştiga”
Etapele finale ale Campionatului European de Înot în bazin scurt, şi la TV. Unde putem urmări ce face David Popovici?
TVR a primit amânare din partea EBU pentru a plăti taxa de participare la Eurovision 2024. Care este ultimul termen?
Se lansează o platformă online de stand-up. Vor fi momente cu Teo, Vio, Costel şi Maria Popovici, fostă concurentă „iUmor”
Ministerul de Finanţe cere ajutorul CNA pentru o campanie de informare. Membru CNA: „După părerea mea, această campanie conţine o ameninţare”
Firma lui Bogdan Chirieac va realiza un nou logo şi slogan pentru Societatea de Transport Bucureşti. Ce preţ are contractul
COMUNICAT. Canal 33 HD lansează podcastul politic 3X3 cu Ion Cristoiu
Jurnalişti de la patru televiziuni, în training pentru subiectele sensibile despre refugiaţii ucraineni. Mona Dîrţu, printre profesori
Televiziunea de design şi arhitectură IDA TV îşi schimbă numele. A fost cumpărată de un fost director din Realitatea
Victorie pentru o avocată bucureșteană într-un litigiu cu trustul Antena, având ca obiect acțiune în răspundere delictuală
Bursă. Fondurile de pensii private au cumpărat acţiuni Romgaz, Banca Transilvania, BRD, TTS, Digi în octombrie
Circa 85% dintre gospodăriile din România au acces la Internet în 2023, în creştere fată de 2022, şi 92,5% dintre locuitori. Cel mai ridicat grad de accesibilitate este în Bucureşti-Ilfov, cel mai scăzut în regiunile Sud-Est şi Sud-Muntenia
INS: 85,7% dintre gospodăriile din România au acces la reţeaua de Internet de acasă, în 2023
Cadou de 50 de milioane euro pentru români. ADR pregătește un proiect care să permită fiecărui român să aibă semnătură digitală calificată gratuită – Capital
Proiect pilot pentru reducerea cu 90% a consumului de hârtie din Ministerul Digitalizării
Cu cât se vor scumpi telefoanele în anii următori? ”Este clar că piața se maturizează” – analiști
Noi premiere pentru sărbătorile de iarnă de la DIVA
20,8 miliarde de euro investite în producții originale europene în anul 2022
HBO Europe a obținut 5 licențe de transmisie prin sisteme speciale, inclusiv pentru HBO România
DOKUSAT, o nouă televiziune gratuită de documentare, va fi lansată prin satelitul Astra 1N de la 19,2° Est
„Mehmed”, un nou serial turcesc la Dizi, despre sultanul care s-a luptat cu Vlad Țepeș și Ștefan cel Mare
Sezonul 2 din "Casa Dragonului", din vară la HBO MAX
Serialul "Sullivan’s Crossing", în premieră în România la DIVA

...


Bani pentru presă, propagandă & sondaje. Pe ce au cheltuit politicienii banii publici alocați partidelor în primele nouă luni ale anului

În primele nouă luni ale lui 2023, principalele partide politice din România au cheltuit cei mai mulți bani din subvențiile de la stat pentru presă și propagandă, arată un raport al Autorității Electorale din România, citit de Europa Liberă. Potrivit raportului Autorității Electorale din România (AEP), obținut de Europa Liberă, Partidul Social Democrat (PSD) a primit pentru ianuarie - septembrie 2023 subvenție de 76,3 milioane de lei și a cheltuit peste 62 de milioane de lei. Peste două treimi (67,42%) din cheltuielile PSD au fost pentru presă și propagandă. Aproximativ 9% din banii primiți de PSD au mers la sondaje de opinie, iar 8% la consultanța politică. Partidul Național Liberal (PNL) a primit 57,6 milioane de lei și a cheltuit peste 50 de milioane de lei, bani din subvențiile de la bugetul de stat. 67% din bani au fost cheltuiți pentru presă și propagandă.
https://romania.europalibera.org/a/banii-partidelor-aep/32712988.html

HBO Max difuzează „BARBIE” începând din 15 decembrie

Filmul „BARBIE” (Warner Bros. Pictures) ajunge pe HBO Max pe 15 decembrie. BARBIE a debutat în cinematografe pe 21 iulie a.c. și a doborât recorduri, fiind lansarea globală cu cele mai mari încasări din istoria de 100 de ani a studioului. Începând cu 15 decembrie, HBO Max aduce lumea BARBIE în fiecare casă, televizor, telefon sau tabletă. BARBIE este regizat de Greta Gerwig, după un scenariu de Gerwig și nominalizat la Oscar Noah Baumbach (Marriage Story, The Squid and the Whale), bazat pe Barbie de la Mattel. Produs de David Heyman, nominalizat la Oscar (Marriage Story, Gravity), Margot Robbie (I, Tonya, Promising Young Woman și Saltburn), Tom Ackerley (I, Tonya, Promising Young Woman și Saltburn) și Robbie Brenner. Producător executiv: Michael Sharp, Josey McNamara, Ynon Kreiz, Courtenay Valenti, Toby Emmerich și Cate Adams.
https://www.forbes.ro/hbo-max-difuzeaza-barbie-incepand-din-15-decembrie-362646

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – NOIEMBRIE 2023

În noiembrie, trei televiziuni au înregistrat fiecare creșteri de peste 10.000 de telespectatori față de luna octombrie: Pro TV (+48.830 persoane), Kanal D (+21.190) și DIVA (10.390). Două televiziuni de știri, Antena 3 CNN și Digi24, au pierdut telespectatori. Ratingul mediu realizat de programele Pro TV, la nivel urban, s-a situat la 321.580 de persoane pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, în creștere cu 48.830 de indivizi față de octombrie. Este cea mai mare creștere de audiență de pe piața TV. A doua creștere majoră a obținut-o Kanal D: +21.190 de persoane. Televiziunea a înregistrat o medie de 176.140 de telespectatori pe minut (toată ziua), a treia audiență a lunii noiembrie după Pro TV și Antena 1 (248.290).
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-noiembrie-2023-362290

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – NOIEMBRIE 2023

În noiembrie, majoritatea televiziunilor din TOP 15, la nivel național, au înregistrat creșteri de audiență față de luna precedentă. Grila nouă de programe a Pro TV a adus în plus acestei televiziuni peste 100.000 de telespectatori. Audiența medie a televiziunii Pro TV a câștigat, în noiembrie, 114.780 de persoane la nivel național, față de octombrie. Este o majorare semnificativă generată de programele de divertisment care au intrat cu noi sezoane de difuzare. Ratingul mediu al Pro TV a fost de 645.970 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Totuși, dacă se compară acest rating din noiembrie 2023 cu cele din anii precedenți, se constată că ocupă penultimul loc ca valoare în ultimii șase ani.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-national-noiembrie-2023-362199

mediaTRUST: Cele mai active branduri în noiembrie 2023

Potrivit analizei de monitorizare efectuate de mediaTRUST în perioada 1-30 noiembrie 2023, brandul Catena revine pe prima poziție, în timp ce Kinder ocupă locul secund. Supermarketurile au dominat piața investițiilor în publicitatea la radio, tv și presă scrisă: Kaufland, Penny, Lidl, Carrefour, Profi, în top 10. Conform datelor furnizate de Admonit, platforma mediaTRUST pentru monitorizarea reclamelor, în intervalul monitorizat s-au difuzat peste 620.000 de spoturi publicitare iar cheltuielile totale de publicitate au fost de peste 821 milioane euro rate card. Cifre reflectă cheltuielile calculate pe baza tarifelor de publicitate (rate card) specifice fiecărui mediu de promovare, fără a lua în considerare discounturile, reducerile sau alte oferte speciale acordate individual de către advertiseri. Prin urmare, valoarea cheltuielilor prezentate în raport reprezintă cheltuielile brute ale brandurilor în domeniul publicității, înainte de eventuale negocieri comerciale sau avantaje comerciale specifice oferite de medii de promovare.
https://www.forbes.ro/mediatrust-cele-mai-active-branduri-in-noiembrie-2023-363088

Ce au păţit Antena 3 şi România TV după ce au dat focuri de artificii de la un meci drept imagini din război?

Au dat pe post imagini cu artificii de la un meci de fotbal, acum au ajuns în atenţia CNA. Şi Antena 3, şi România TV. Ce au păţit? S-a lăsat cu vreo sancţiune? Mai ales că nu e prima dată când cele două staţii au difuzat imagini pe care le-au prezentat ca din război, fără să aibă nicio legătură cu conflictul armat (şi un joc video a ajuns aşa pe TV). Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) n-a reuşit să dea nicio sancţiune postului Antena 3 după ce a difuzat pe post, în regim de breaking news, imagini cu presupuse bombardamente ale Israelului asupra Fâşiei Gaza. „Acum: Fâşia Gaza, atacată cu toată forţa de armata Israeliană”, anunţa postul Intact pe burtieră. Imaginile preluate de pe Twitter (care între timp a devenit „X”) s-au dovedit a fi, de fapt, nişte focuri de artificii din Algeria, după victoria unei echipe de fotbal, CR Belouizdad. Membrii s-au împărţit între o somaţie şi o scrisoare de atenţionare. Cum nu a trecut nicio propunere la vot, emisiunea va fi reanalizată. Romania TV, care a difuzat la rândul ei imaginile, a scăpat cu o scrisoare de atenţionare. Imaginile cu aşa-zisul atac al armatei Israeliene au fost comentate la Antena 3 CNN de Răzvan Dumitrescu şi mai apoi şi de Mircea Badea, la emisiunea În gura presei.
https://www.paginademedia.ro/cna/antena-3-romania-tv-imagini-false-razboi-israel-cna-artificii-21414219

"Adio, Libertatea! Adio de fapt presei scrise independente” Reacţie în cazul concedierilor de la Libertatea de la Asociaţia Ziariştilor Independenţi

Încă o reacţie în cazul concedierii lui Tolontan de la Libertatea. Asociaţia Ziariştilor Independenţi din România (AZIR) reacţionează după ce ieri, 6 decembrie, compania Ringier l-a concediat pe Cătălin Tolontan, coordonatorul editorial al ziarului Libertatea, dar şi pe cele două ziariste care ocupau funcţia de redactor-şef adjuncţi, Iulia Roşu şi Camelia Stan. „Curajul său a fost pedepsit azi, când 20% din redacţie a fost pusă pe liber, în frunte cu Tolontan şi doi redactori-şefi adjuncţi. Şi libertatea presei scrise a primit un ultim semn: Da, punct”, scrie AZIR. Într-un comunicat intitulat „Tolo, ultima redută picată din presa scrisă”, Asociaţia Ziariştilor Independenţi a formulat o poziţie referitoare la demiterea jurnalistului.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/reactie-asociatia-ziaristilor-cazul-condierilor-libertatea-21414000

Tolontan, prima reacţie după ce a fost demis: „Ştiam că vom pierde, dar până la urmă nu te bagi doar în luptele pe care ştii că le vei câştiga”

Cătălin Tolontan a vorbit la emisiunea Morning Glory de pe Rock FM despre demiterea sa de la Libertatea. Jurnalistul spune că în ciuda acestui episod, jurnalismul are în continuare o şansă în România. „Cătălin Tolontan este foarte puţin important în această ecuaţie. Nu cum salvăm jurnaliştii e întrebarea, ci cum salvăm şi cum avem jurnalism. Întrebarea îi priveşte şi pe cei care vor veni după noi. E o întrebare foarte importantă”, a spus Cătălin Tolontan, citat de Euronews. „Pe scurt, pe 28 august anul acesta, un număr de 25 de jurnalişti de la redacţiile GSP şi Libertatea am semnat un apel intern la vremea respectivă şi am spus că vrem să înceteze presiunile împotriva independenţei presei. Cătălin Ţepelin, redactorul şef de la GSP a explicat cum i-au fost cerute înainte de publicare articole pentru că ele se refereau la firmele de pariuri care făceau publicitate în ziar. Acest lucru deschide calea abuzului. Trustul Ringier are în Bulgaria o publicaţie care este membră a unor organizaţii de lobby pentru industria pariurilor”, a continuat Cătălin Tolontan.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/catalin-tolontan-reactie-demitere-libertatea-21413980

Etapele finale ale Campionatului European de Înot în bazin scurt, şi la TV. Unde putem urmări ce face David Popovici?

Postul de televiziune Antena Stars, din portofoliul trustului Intact, va difuza în direct semifinalele şi finalele Campionatului European de Înot în bazin scurt. Care este programul? Competiţia va fi difuzată începând de vineri, 8 decembrie, de la ora 18.20, şi în zilele de 9 decembrie, de la 18.00 şi 19.20, şi duminică, 10 decembrie, de la 19.00. Televiziunea anunţă că în această săptămână vor fi programate reportaje zilnice despre campionul David Popovici. Competiţia va fi comentată de Dan Pavel din studio, alături de nume importante din lumea sportului precum Gabriela Szabo, Elisabeta Lipă şi Ioan Andone. Campionatele Europene de înot în bazin scurt 2023, care se desfăşoară la Otopeni în perioada 5 - 10 decembrie, se văd şi pe AntenaPLAY. România este gazda ediţiei cu numărul 22 a Campionatelor Europene de înot în bazin scurt. Organizată de European Aquatics, competiţia constă în 42 de probe.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/semifinale-finale-campionat-inot-bazin-scurt-david-popovici-21413548

TVR a primit amânare din partea EBU pentru a plăti taxa de participare la Eurovision 2024. Care este ultimul termen?

Din nou emoţii mari legate de participarea României la competiţia internaţională Eurovision. Televiziunea Română ar fi trebuit să plătească deja taxa pentru participare, dar nu a făcut-o încă. A primit o amânare! Ce spun oficialii TVR? „Toate opţiunile sunt deschise”, precizează, pentru Paginademedia.ro, serviciul Comunicare TVR. Eurovision 2024 este a 68-a ediţie a competiţiei. Anul acesta, România nu s-a calificat în finala Eurovision. Ţara noastră a fost reprezentată, la Liverpool (în Marea Britanie), de actorul şi cântăreţul Theodor Andrei (19 ani), cu piesa „D.G.T. (Off And On)” compusă chiar de el.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/eurovision-taxa-participare-tvr-ebu-21413574

Se lansează o platformă online de stand-up. Vor fi momente cu Teo, Vio, Costel şi Maria Popovici, fostă concurentă „iUmor”

Platformă online de comedie. Se lansează o platformă online de stand-up intitulată ComedyBox.ro. Pe această platformă vor fi momente de comedie cu Maria Popovici (fostă câştigătoare iUmor), Sorin Pârcălab (a fost invitat special la iUmor), Cristi Popesco, Teo - Claudiu Teohari şi Vio - Viorel Dragu (foşti juraţi la Stand Up Revolution, difuzată la Antena 1), dar şi alţi comedianţi. ComedyBox.ro va fi lansată marţi, 12 decembrie. Site-ul este deja online şi prezintă show-urile care vor fi disponibile începând de săptămâna viitoare. Reprezentanţii platformei au anunţat că va fi un stand-up special în fiecare lună, însă doar în decembrie vor exista mai multe show-uri speciale.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/platforma-comedie-stand-up-online-21412246

Ministerul de Finanţe cere ajutorul CNA pentru o campanie de informare. Membru CNA: „După părerea mea, această campanie conţine o ameninţare”

Ministerul Finanţelor vrea să lanseze o campanie de informare pentru companii ce anunţă că, de la 1 ianuarie, facturarea electronică prin e-factura devine obligatorie pentru toate tranzacţiile între companii. Ministerul vrea să ajungă şi pe TV şi radio cu noua campanie, după cum le-a spus membrilor CNA reprezentanta instituţiei. „De la 1 ianuarie 2024, Facturarea electronică prin e-factura devine obligatorie pentru toate tranzacţiile între companii”, anunţă mesajul campaniei.
https://www.paginademedia.ro/cna/campanie-ministerul-finante-efactura-21411530

Firma lui Bogdan Chirieac va realiza un nou logo şi slogan pentru Societatea de Transport Bucureşti. Ce preţ are contractul

STB vrea să-şi împrospăteze imaginea cu ajutorul firmei lui Bogdan Chirieac. Societatea de Transport Bucureşti a cumpărat, prin încredinţare directă, servicii pentru realizarea unui nou logo şi un nou slogan pentru companie. Compania de stat a plătit 26.000 de euro unei societăţi deţinute de analistul TV Bogdan Chirieac pentru logo şi slogan. Mai exact, contractul presupune „logo, slogan, aplicaţii practice şi realizare concept campanie de conştientizare a publicului şi de reafirmare a imaginii”, iar prestarea serviciului se va efectua în 90 de zile, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023, se arată în descrierea contractului, arată sursa citată.
https://www.impact.ro/stb-a-platit-26-000-de-euro-pentru-logo-si-slogan-contractul-a-fost-acordat-in-doua-ore-dupa-ce-a-fost-anuntat-545486.html

COMUNICAT. Canal 33 HD lansează podcastul politic 3X3 cu Ion Cristoiu

Începând cu 5 decembrie Alexandru Răducanu, fondatorul postului Canal 33 HD şi celebrul jurnalist Ion Cristoiu sunt protagoniştii podcastului de analiză politică internă 3X3 cu Ion Cristoiu, care va putea fi urmărit, live, în fiecare marţi de la ora 21.15 pe canalul de YouTube al postului (https://www.youtube.com/@Canal33Romania) Lansat la scurtă vreme după demararea colaborării cu Maestrul Cristoiu, noul produs media al Canal 33 Network se va centra pe detalierea informaţiilor care fac subiectul rubricii săptămânale “Clasamentul lui Cristoiu” de pe siteul televiziunii www.canal33.ro, căreia i se adaugă un Top 3 al personalităţilor săptămânii şi comentarii asupra Clasamentului evenimentelor, apariţiilor de excepţie şi personalitaţilor din lumea presei.
https://www.paginademedia.ro/comunicate/canal-33-lansare-podcast-ion-cristoiu-21412182

Jurnalişti de la patru televiziuni, în training pentru subiectele sensibile despre refugiaţii ucraineni. Mona Dîrţu, printre profesori

Mai mulţi jurnalişti de la patru televiziuni au participat la un training pentru a-şi îmbunătăţi modul în care relatează despre subiectele sensibile în privinţa ştririlor despre refugiaţii ucraineni, folosind tehnicile jurnalismului constructiv (bazat pe soluţii şi exemple). Printre profesorii de la curs s-a aflat Mona Dîrţu, trainer şi jurnalist cu peste 20 de ani de experienţă. Mai exact, 14 ziarişti din redacţiile RTT Braşov, Intermedia (Suceava, Botoşani, Neamţ), Euronews România şi Plus TV Maramureş au participat la evenimentul organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) şi UNESCO.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/training-refugiati-jurnalisti-televiziuni-21412280

Televiziunea de design şi arhitectură IDA TV îşi schimbă numele. A fost cumpărată de un fost director din Realitatea

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a aprobat în şedinţa publică de astăzi schimbarea numelui televiziunii IDA TV, post tematic de arhitecură şi design. Televiziunea se va numi Sens TV, potrivit documentaţiei depuse la CNA. Tematica va rămâne aceeaşi, la fel şi zona de difuzare: naţional şi Republica Moldova. IDA TV (viitorul Sens TV) are de anul acesta, din primăvară, şi un nou acţionar, pe Tufeanu Richard Constantin, un fost manager IT la Realitatea TV, care deţine o firmă de producţie, post producţie, software şi live streaming.
https://www.paginademedia.ro/cna/ida-tv-schimbare-nume-nou-proprietar-21411466

Victorie pentru o avocată bucureșteană într-un litigiu cu trustul Antena, având ca obiect acțiune în răspundere delictuală

La data de 14.11.2018 pe site-ul www.spynews.ro, administrat de către SC Antena TV Group SA, a fost publicat articolul “Cum se joacă doamna avocat Luiza Neagu cu procesele! Deși și-a făcut un obicei din a da Antenele în judecată, până acum a cam pierdut!”. În articol se făcea referire la faptul că Luiza Neagu, avocat în cadrul Baroului București, doctor în drept și cercetător juridic, ar fi inițiat mai multe cereri de chemare în judecată pe rolul instanțelor împotriva posturilor TV administrate de către societatea Antena TV Group SA, pe care le-ar fi pierdut. În cuprinsul articolului se afirmă că „doamna avocat și-a făcut un obicei din a da în judecată Antenele” precum și faptul că „tentativele de stoarcere de bani nu prea au reusit până acum”. Acesta a fost contextul în care, societatea Antena TV Group SA a fost chemată în judecată prin cererea înregistrată pe rolul Tribunalului București, la data de 05.12.2018. În motivarea cererii, consemnată de rejust.ro, reclamanta Luiza Neagu a invocat un prejudiciu moral adus prin publicarea acelui articol, cauzat de încălcarea dreptul la onoare, demnitate și reputație precum și de atingerea dreptului la propria imagine. În consecință, reclamanta a solicitat atragerea răspunderii delictuale a pârâtei Antena TV Group SA, in sensul obligării acesteia la repararea integrală a prejudiciului cauzat, prin plata unei sume reprezentând daune morale datorate pentru atingerea adusă drepturilor la onoare, demnitate, reputaţie și imagine, precum și obligarea pârâtei de a înlătura de pe site articolul respectiv.
https://justnews.ro/victorie-pentru-o-avocata-bucuresteana-intr-un-litigiu-cu-trustul-de-presa-antena-tv-group-avand-ca-obiect-actiune-in-raspundere-delictuala/

Bursă. Fondurile de pensii private au cumpărat acţiuni Romgaz, Banca Transilvania, BRD, TTS, Digi în octombrie

Toate cele şapte fonduri de pensii private Pilon II din România, cei mai mari investitori ai Bursei de Valori Bucureşti şi al doilea cel mai mare cumpărător de obligaţiuni emise de Ministerul Finanţelor după sistemul bancar, au ieşit la cumpărături în luna octombrie şi au suplimentat deţinerile pe care le au la compa­nii listate, arată datele agregate de ZF. Astfel, BCR Pensii şi BRD Pensii au cumpărat acţiuni Hidroelectrica (simbol H2O) de aproximativ 80 mil. lei, potrivit calculelor realizate de ZF care au ţinut cont de raportările fondurilor şi de preţul mediu de tranzacţionare pentru acţiuni H2O. BCR Pensii a suplimentat cu 370.114 acţiuni deţinerea la H2O, iar BRD Pensii cu 300.000 de acţiuni.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/bursa-fondurile-de-pensii-private-au-cumparat-actiuni-romgaz-banca-22211325

Circa 85% dintre gospodăriile din România au acces la Internet în 2023, în creştere fată de 2022, şi 92,5% dintre locuitori. Cel mai ridicat grad de accesibilitate este în Bucureşti-Ilfov, cel mai scăzut în regiunile Sud-Est şi Sud-Muntenia

Ponderea gospodăriilor din România care au acces la internet a crescut în 2023 cu 3,6 puncte procentuale, la 85,7% din total, iar 92,5% dintre persoanele de 16-74 ani au folosit vreodată internetul, procent de asemenea în creştere, cu 2,8 puncte, arată datele publicate vineri de INS. Din numărul total, 96,4% au utilizat internetul în ultimele 3 luni. Ponderile diferă însă între zona urbană şi cea rurală, 90% dintre gospodăriile de la oraş fiind conectate la retea, fată de 80% dintre cele de la sat. Cel mai ridicat grad de accesibilitate este în zona Bucureşti-Ilfov (92,9% gospodării), urmată de regiunile Nord-Vest (89,1%) şi Vest (87,7%). Cele mai mici ponderi sunt înregistrate de regiunile Sud-Est (81,7%) şi Sud-Muntenia (82,9%).
https://www.zf.ro/zf-24/circa-85-dintre-gospodariile-romania-au-acces-internet-2023-crestere-22212549

INS: 85,7% dintre gospodăriile din România au acces la reţeaua de Internet de acasă, în 2023

Ponderea gospodăriilor din România care aveau acces la Internet de acasă a ajuns, în acest an, la 85,7% din total, în creştere cu 3,6% faţă de anul 2022, arată datele publicate, vineri, de Institutul Naţional de Statistică (INS). Conform statisticii oficiale, proporţia persoanelor cu vârste între 16 şi 74 de ani care au folosit vreodată internetul a fost de 92,5%, cu 2,8 puncte procentuale mai mult, de la un an la altul. În anul 2023, dintre gospodăriile din România, 85,7% au acces la reţeaua de Internet de acasă, iar în mediul urban 89,8% dintre gospodării sunt conectate la Internet, cu 9,5% puncte procentuale peste ponderea de 80,3% a gospodăriilor din mediul rural. În profil teritorial, conectarea la Internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti-Ilfov (92,9%), urmată de regiunile Nord-Vest (89,1%) şi Vest (87,7%). La polul opus, cu cele mai mici ponderi, se situează regiunile Sud-Est (81,7%) şi Sud-Muntenia (82,9%).
https://www.economica.net/ins-857-dintre-gospodariile-din-romania-au-acces-la-reteaua-de-internet-de-acasa-in-2023_711256.html

Cadou de 50 de milioane euro pentru români. ADR pregătește un proiect care să permită fiecărui român să aibă semnătură digitală calificată gratuită – Capital

Autoritatea pentru Digitalizarea României pregătește un proiect care să permită fiecărui român să aibă o semnătură digitală calificată gratuită. Autoritatea pentru Digitalizarea României și Ministerul Comunicațiilor pregătesc lansarea unei extensii a proiectului ROeID care să permită alocarea acestor semnături digitale, relatează publicația Capital. Practic cele trei firme din România care astăzi încasează peste 50 milioane de euro pe an vor rămâne fără șansa de a jupui românii. Platforma ROeID este deja funcțională și permite oricărui român să se conecteze la serviciile digitale ale statului doar pe baza de buletin, pașaport și identificare facială.
https://www.economica.net/cadou-de-50-de-milioane-euro-pentru-romani-adr-pregateste-un-proiect-care-sa-permita-fiecarui-roman-sa-aiba-semnatura-digitala-calificata-gratuita-capital_711185.html

Proiect pilot pentru reducerea cu 90% a consumului de hârtie din Ministerul Digitalizării

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, transmite că la nivelul instituţiei este implementat un proiect pilot care vizează diminuarea cu 90% a consumului de hârtie. La finalul proiectului, rezultatele vor fi prezentate public, astfel încât să poată fi preluate de administraţia publică din România. „În acest moment, implementăm la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării un proiect de management intern al documentelor şi de digitalizare prin care ţinta este să eliminăm peste 90% din consumul de hârtie din minister, iar toate fluxurile de date şi fluxurile birocratice să fie făcute în format digital. După ce vom reuşi să avem acest model, care vedem că funcţionează, că e pragmatic, îl vom împărtăşi cu toată administraţia publică din România”, a precizat ministrul, în cadrul unei declaraţii de presă susţinute la Palatul Parlamentului.
https://www.economica.net/proiect-pilot-pentru-reducerea-cu-90-a-consumului-de-hartie-din-ministerul-digitalizarii_710812.html

Cu cât se vor scumpi telefoanele în anii următori? ”Este clar că piața se maturizează” – analiști

Livrările de smartphone-uri la nivel mondial sunt prognozate să înregistreze o creștere de 7,3% în ultimul trimestru al anului, urmând ca redresarea pieței să continue și în 2024, cu o creștere de 3,8%, potrivit International Data Corporation (IDC). Chiar dacă piața va crește în volum, vânzările se vor afla sub nivelul de dinaintea pandemiei, iar prețurile medii ale unui telefon ”vor rămâne considerabil mai mari decât înainte”. „Norii s-au risipit în sfârșit și putem spune că ce a fost mai rău a trecut”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare în cadrul IDC. „În timp ce rata de redresare variază în funcție de regiuni, aerul schimbării este cel mai evident în China, unde consumatorii ies în sfârșit din carapace și cheltuiesc pe dispozitive, alimentați de entuziasmul provocat de revenirea Huawei, care, la rândul său, este de așteptat să aibă un impact pozitiv pe termen lung asupra pieței mai mari de Android. Mai important, pe măsură ce intrăm în noua eră a creșterii temperate, de o singură cifră, și a ciclurilor de reîmprospătare mai lungi, este clar că piața se maturizează. În timp ce piața totală va rămâne sub nivelul livrărilor de dinaintea pandemiei pe tot parcursul perioadei analizate, partea bună a lucrurilor este că prețurile medii de vânzare și valoarea pieței vor rămâne considerabil mai mari decât înainte.”
https://www.economica.net/scumpire-telefoane-piata-se-maturizeaza_709908.html

Noi premiere pentru sărbătorile de iarnă de la DIVA

În perioada 8-15 decembrie, postul de televiziune DIVA va difuza un maraton de filme romantice, programat zilnic între orele 06:00 și 02:00. Această selecție include povești de dragoste, unele dintre ele fiind difuzate în premieră în zilele de marți și vineri, de la ora 20:00, și în fiecare duminică, de la 16:00, anunță televiziunea printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Filmele selectate pentru această perioadă includ premiere cu scenarii și distribuții diverse, care aduc o nouă perspectivă asupra genului romantic. Printre acestea se numără povești ce se desfășoară într-un sat ce transformă vieți, teme dedicate sărbătorii Hanukkah, povestiri ambientate în anii '50, și chiar un film în care Bruce Campbell, cunoscut din seria "The Evil Dead", interpretează un Moș Crăciun neobișnuit.
https://www.hdsatelit.com/2023/12/noi-premiere-pentru-sarbatorile-de.html

20,8 miliarde de euro investite în producții originale europene în anul 2022

Investițiile în producțiile originale europene (excluzând știrile și drepturile sportive) au atins anul trecut suma de 20,8 miliarde de euro, anunță Observatorul European al Audiovizualului. Aceasta reprezintă o creștere semnificativă, marcând o revenire puternică după criza din timpul pandemiei. Cheltuielile pentru conținut original au crescut mai rapid decât veniturile sectorului audiovizual european, în timp ce cheltuielile pentru drepturile sportive au crescut considerabil. Observatorul European Audiovizual a raportat că în 2022 cheltuielile serviciilor globale de streaming au crescut considerabil (+70% față de 2021, ajungând la 4.9 miliarde EUR), reprezentând 24% din totalul cheltuielilor pentru conținut original european. Cu toate acestea, aceasta nu implică neapărat o creștere și în continuare a cheltuielilor, deoarece unele servicii de streaming au anunțat că vor limita investițiile în conținut non-american.
https://www.hdsatelit.com/2023/12/208-miliarde-de-euro-investite-in.html

HBO Europe a obținut 5 licențe de transmisie prin sisteme speciale, inclusiv pentru HBO România

La a 19-a reuniune, Consiliul pentru Radiodifuziune și Televiziune din Cehia (RRTV) a acordat companiei HBO Europe s.r.o. 5 licențe audiovizuale pentru televiziune difuzată prin sisteme speciale de transmisie. Licențele au fost aprobate pentru HBO Cehia și Slovacia, HBO Adria, HBO Polonia, HBO Ungaria și HBO România. Printre acestea, Consiliul a acordat companiei HBO Europe s.r.o.(cu sediul social în Praga) și licența de difuzare prin sisteme speciale de transmisie pentru televiziunea HBO România, pentru o perioadă de 12 ani. Programele acestei televiziuni sunt axate în special pe filme și seriale americane. Difuzarea HBO România (pe baza acestei licențe de transmisie prin sisteme speciale) este în România și Republica Moldova, iar limba principală de difuzare este limba română, cu difuzare de 24 de ore pe zi. Consiliul pentru Radiodifuziune și Televiziune din Cehia precizează că în cazul transmisiilor posturilor de radio prin internet, nu este necesară o licență pentru a transmite prin internet. Însă în cazul televiziunii, difuzarea tv prin internet este reglementată în conformitate cu Directiva serviciilor mass-media audiovizuale (DSMAV), indiferent de tehnologia de transmisie. Difuzarea televiziunii prin Internet (indiferent dacă este furnizată ca flux online pe propriul website, pe un canalul YouTube sau prin HbbTV, prin aplicații mobile și altele) se încadrează în categoria sistemelor speciale de transmisie.
https://www.hdsatelit.com/2023/12/hbo-europe-obtinut-5-licente-de.html

DOKUSAT, o nouă televiziune gratuită de documentare, va fi lansată prin satelitul Astra 1N de la 19,2° Est

O nouă televiziune germană de documentare va debuta prin satelitul de la Astra 1N de la 19,2° Est, începând din 1 ianuarie 2024: DOKUSAT va oferi conținut premium de înaltă calitate, inclusiv continuări ale emisiunilor populare de la Servus TV (care se va închide), documentare premium populare de la ZDF, producții de la Spiegel-TV și alte case de producție independente. Vor fi difuzate de exemplu emisiuni despre animale sălbatice si lumea naturala din Germania și din alte țări, sfaturi de călătorie, istoria mijloacelor de transport (mașini, autobuze, avioane, biciclete etc) și altele tipuri de programe documentare. Pasionații de receptie gratuită prin satelit și în special cei care înțeleg limba germană vor putea viziona DOKUSAT pe frecvența 12663 de pe satelitul Astra 1N de la 19,2° Est, polarizare orizontală, DVB-S QPSK, SR 22.000, FEC 5/6, H.264, cu EPG si teletext. Recepția va fi posibilă și în România în mod gratuit (FTA) cu antene de dimensiuni obișnuite (de exemplu cu diametrul de 90 cm).
https://www.hdsatelit.com/2023/12/dokusat-o-noua-televiziune-gratuita-de.html

„Mehmed”, un nou serial turcesc la Dizi, despre sultanul care s-a luptat cu Vlad Țepeș și Ștefan cel Mare

Serialul „Mehmed” va fi difuzat pe Dizi Channel, începând cu 4 decembrie, de la ora 21:00. Acesta urmărește viața lui Mahomed al II-lea, cunoscut și ca Mahomed Cuceritorul, un personaj semnificativ în istoria Turciei. Mahomed al II-lea este renumit pentru cucerirea Constantinopolului în 1453, un eveniment care a marcat sfârșitul Imperiului Bizantin, anunță SPI International printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Serialul, care cuprinde 18 episoade, explorează viața și domnia sultanului Mahomed, începând de la vârsta de 12 ani, subliniind impactul său asupra celor peste 600 de ani de istorie a Imperiului Otoman. De asemenea, serialul aduce în prim-plan relațiile lui Mahomed al II-lea cu Țara Românească, inclusiv confruntările cu Vlad Țepeș și Ștefan cel Mare.
https://www.hdsatelit.com/2023/12/mehmed-un-nou-serial-turcesc-la-dizi.html

Sezonul 2 din "Casa Dragonului", din vară la HBO MAX

Momentul lansării pentru sezonul doi al serialului "Casa Dragonului" (House of the Dragon) a fost stabilit pentru vara anului 2024, urmând ca episoadele să fie disponibile pe platforma HBO Max. Anunțul a fost făcut pe 4 decembrie 2023, odată cu lansarea teaserului oficial, anunță Warner Bros. Discovery România printr-un comunicat remis către HD Satelit. Noul sezon va include opt episoade și continuă povestea Casei Targaryen, desfășurându-se cu 200 de ani înainte de evenimentele din "Urzeala Tronurilor" (Game of Thrones).
https://www.hdsatelit.com/2023/12/sezonul-2-din-casa-dragonului-din-vara.html

Serialul "Sullivan’s Crossing", în premieră în România la DIVA

Serialul "Sullivan’s Crossing" debutează la DIVA pe 2 ianuarie. Această producție, cu 10 episoade de o oră fiecare, va fi prezentată în premieră în România. Distribuția include actorii Morgan Kohan, Scott Patterson și Chad Michael Murray, iar episoadelor vor fi difuzate în două tranșe săptămânale, începând cu 2 ianuarie, de la ora 20:00. Acest nou serial este anunțat de NBCUniversal International Networks & Direct-To-Consumer prin intermediul unui comunicat trimis către HD Satelit. "Sullivan’s Crossing" prezintă povestea lui Maggie Sullivan, interpretată de Morgan Kohan, care se retrage temporar din viața și cariera sa de neurochirurg în Boston pentru a se reconecta cu tatăl său, Sully Sullivan, jucat de Scott Patterson, în zona scenică de camping Sullivan’s Crossing, Canada.
https://www.hdsatelit.com/2023/12/serialul-sullivans-crossing-in-premiera.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL