×

Revista presei -- Data și ora publicării: 20.11.2023 17:56:27

REVISTA PRESEI / 20 nov 2023 /



Digi Communications a raportat venituri consolidate de 1,2 miliarde de euro în primele 9 luni din 2023
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în București (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în Transilvania (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în Moldova (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)
IAA România face un apel pentru responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc din partea tuturor: autorități, industrie și societate civilă
Viasat History comemorează 60 de ani de la asasinarea lui John F. Kennedy
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în Oltenia (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)
Politehnica București vrea să cheltuie aproape 4 milioane de lei pentru promovarea postului Euronews România, prin SMS-uri și panouri
Cu cine din presă a cheltuit Primăria Sector 3 peste 3 milioane de lei în 3 luni pentru propagandă / SURSE: Robert Negoiță luat în calcul de PSD drept posibil candidat la Primăria Capitalei
48.000 euro de la Departamentul pentru Republica Moldova, condus de un liberal, pentru 5 reportaje fără impact
Exceptat de la reforma fiscală a lui Ciolacu, Transgaz cumpără iPhone-uri de ultimă generație
Digitalizarea Fiscului sub aripa SRI: După eșecul modernizării IT prin Banca Mondială, Guvernul pregătește informatizarea prin OUG
Dezbatere despre digitalizare în Parlamentul European, organizată de români. Ministrul Bogdan Ivan: În 3-4 ani putem face ce-au făcut alţii în 20. Iulian Stanciu, eMAG: Ar trebui să adoptăm modelul de digitalizare al Greciei şi să urmărim progresul cu indicele DESI. Sergiu Manea, BCR: Cum să fim o naţiune tech cu cea mai mare rată de abandon şcolar?
Week-end-ul dramatic de la OpenAI: Încercarea lui Sam Altman de a reveni la cârma „părintelui ChatGPT” cu ajutorul Microsoft şi a altor investitori a eşuat, boardul a rămas pe poziţii şi a recrutat un alt CEO interimar - pe Emmett Shear, fostul director executiv al Twitch.
Replica fulger a Microsoft după „lovitura de palat” de la OpenAI. Satya Nadella anunţă că i-a recrutat pe Sam Altman şi pe demisionarii de la „părintele ChatGPT”. „Vor conduce o nouă echipă avansată de cercetare în AI”
Autoritatea din Comunicaţii: Contractele de comunicaţii electronice se derulează şi după încetarea duratei iniţiale
Serialul original „Percy Jackson şi Olimpienii” va avea premiera în 20 decembrie, pe Disney+
Faţă nouă la Antena 3 CNN, venită de la Romania TV
AUDIENŢE Israel - România. Meciul care a adus calificarea i-a ţinut în faţa televizoarelor pe români pe Prima TV. Primul loc, peste America Express
Începe seria filmelor de Crăciun şi la Happy Channel. Care sunt producţiile din program? Plus un concurs şi un nou serial turcesc
„Interzicerea publicităţii nu este o soluţie realistă". Organizaţia industriei de publicitate susţine reclamele la jocuri de noroc, însă făcute „cu responsabilitate"
Antena 1 anunţă că serialul „Camera 609” va continua cu sezonul al doilea. Filmările au început deja
Realitatea Plus, sancţionată după ce Alexandra Păcuraru a spus despre membrii CNA că ar trebui testaţi pentru „anumite substanţe”. Postul, somat şi pentru că Diana Şoşoacă a fost lăsată să-şi facă campanie
Programe speciale la Pro TV de 1 Decembrie. Andreea Esca va spune pentru a 28-a oară: „Bună seara, România! Bună seara, Bucureşti”
Contractele de comunicații electronice se pot prelungi automat
"Lumi străvechi" și "Sărbători extraterestre", în decembrie la History Channel
Sateliții prin care emit Digi Tv și Focus Sat au fost vânduți. Compania Telenor Satellite, care deține sateliții Thor, preluată de statul norvegian.
France 2 UHD și France 3 UHD vor fi transmise în DVB-SIS prin satelitul Eutelsat 5 West B
Orange: Televizor la 1 euro, HBO si HBO MAX pe 12 luni, Ultra Wi-Fi 6 Mesh și router Wi-Fi 6, la abonamentul Fibră 2300 & TV Premium
SES a lansat doi noi sateliți O3b mPOWER
DTH-ul Bulsatcom a fost vândut
Recomandări AMC noiembrie 2023

...



Digi Communications a raportat venituri consolidate de 1,2 miliarde de euro în primele 9 luni din 2023

Veniturile consolidate ale Digi Communications au crescut cu 14% în trimestrul al III-lea din 2023 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 429,5 milioane euro, ceea ce a condus la venituri de 1.238,8 milioane euro generate în cele 9 luni ale anului 2023 (+13%). EBITDA ajustată a atins 129,3 milioane euro în T3 2023, o creștere de 21% comparativ cu T3 2022, pe fondul extinderii bazei de clienți, contribuind la rezultatul pentru 9L 2023, de 367,9 milioane euro (+17% față de 9L 2022). O creștere substanțială a numărului de unități generatoare de venituri (RGU) pe toate cele trei piețe – România, Spania și Italia, ajungând la 23,2 milioane de RGU (+15% creștere față de aceeași perioadă a anului trecut) la nivelul întregului portofoliu de servicii – servicii de telecomunicații mobile și fixe, internet fix și date și televiziune cu plată. Serghei Bulgac, CEO Digi Communications: „Rezultatele financiare solide generate de grupul nostru în cel de-al treilea trimestru reflectă succesul inițiativelor noastre strategice. Evoluția remarcabilă la nivelul tuturor categoriilor de servicii din România și Spania este aliniată cu proiecțiile noastre pentru acest an și evidențiază capacitatea noastră de a executa strategia de creștere cu precizie. Performanța financiară susținută este rezultatul direct al creșterii puternice a bazei de clienți, determinată de o creștere substanțială a numărului de RGU în România și Spania, în special în segmentul mobil, unde am înregistrat o creștere de 19%, respectiv 24% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe măsură ce continuăm expansiunea geografică a Digi în piețele în care activăm, rămânem dedicați misiunii de a oferi servicii competitive superioare tuturor clienților noștri. Privind dincolo de 2023, suntem încântați să avansăm cu intrarea noastră în piețele din Portugalia și Belgia, unde ne propunem să replicăm modelul nostru de servicii accesibile și de înaltă calitate, asigurând astfel creșterea noastră continuă în peisajul telecomunicațiilor la nivel european.” În T3 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului portofoliu de servicii, depășind 23,2 milioane de relații contractuale generatoare de venituri (RGU) în cele trei piețe în care activează – România, Spania și Italia, reprezentând o creștere de 15% față de aceeași perioadă a anului trecut.
https://www.forbes.ro/digi-communications-a-raportat-venituri-consolidate-de-12-miliarde-de-euro-in-primele-9-luni-din-2023-359062

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în București (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)

Pro TV a fost cea mai urmărită televiziune în București, în perioada 1 octombrie – 7 noiembrie 2023. Antena 3 CNN a fost televiziunea de știri cu cea mai mare audiență pe malurile Dâmboviței în timp ce DigiSport 1 a fost lider pe nișa televiziunilor de sport. În București, Pro TV a avut o medie de 67.000 de telespectatori pe minut (3,5% rating pe universul studiat: 1.889.000 indivizi), conform măsurătorilor Kantar Media. Locul secund a fost ocupat de Antena 1 cu o audiență de 54.000 de telespectatori pe minut (2,9% rating). Kanal D și Antena 3 CNN au înregistrat aceeași audiență: 25.000 de bucureșteni pe minut (1,3%). Televiziunea publică TVR 1 a avut doar 5.000 de telespectatori pe minut în Capitală, în timp ce al doilea canal al Societății de Televiziune, TVR 2, a înregistrat o medie de 3.000 de persoane pe minut.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-in-bucuresti-1-octombrie-7-noiembrie-2023-359168

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în Transilvania (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)

În Transilvania, în perioada 1 octombrie – 7 noiembrie 2023, Pro TV a fost lider detașat în topul audienței. În această regiune istorică, televiziunile pentru copii au avut ratinguri bune, TraLaLa TV, Minimax și Nickelodeon au fost peste televiziunea publică TVR 1 și Prima TV. În Transilvania, Pro TV a avut un rating mediu de 138.000 de telespectatori pe minut, față de Antena 1 cu o medie de 94.000 de persoane pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media. (Universul studiat: 3.996.000 de indivizi.) Antena 3 (53.000) și România TV (52.000) și-au disputat locurile 4-5 în topul transilvănean, după Kanal D (83.000). O poziție bună a avut televiziunea DigiSport 1 cu o medie de 23.000 de transilvăneni pe minut. Digi24 a ocupat abia locul 11, cu o medie de 16.000 de persoane în timp ce TVR 1 a interesat 9.000 de persoane (locul 13). Marile surprize în acest top sunt televiziunile pentru copii TraLaLa TV, Minimax și Nickelodeon, care s-au situat peste TVR 1 și televiziunea comercială Prima TV.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-in-transilvania-1-octombrie-7-noiembrie-2023-359327

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în Moldova (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)

Și în această regiune istorică, Pro TV a fost lider detașat în topul audienței, în perioada 1 octombrie – 7 noiembrie 2023, cu o medie de 147.000 de persoane pe minut față de Antena 1 (99.000). România TV (30.000) și Antena 3 CNN (28.000) și-au disputat telespectatorii din Moldova (consum pe telecomandă), aceste televiziunii situându-se cu mult în fața concurenței: Digi24 (10.000 telespectatori pe minut) și Realitatea Plus (9.000). TVR 1 a avut 9.000 de moldoveni pe minut în intervalul analizat. În top 15 televiziuni cele mai urmărite din Moldova se află trei stații de filme și seriale: Film Cafe, Pro Cinema și AMC. Spre deosebire de Transilvania, în care televiziunile pentru copii și tineret au făcut ratinguri bune, în Moldova, acestea n-au figurat pe pozițiile fruntașe. Cea mai urmărită a fost televiziunea Cartoon Network, cu o medie de 9.000 de persoane pe minut (locul 16 în clasament). O poziție foarte bună a fost ocupată de Acasă TV (locul 8) cu o medie de 13.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-in-moldova-1-octombrie-7-noiembrie-2023-359533

IAA România face un apel pentru responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc din partea tuturor: autorități, industrie și societate civilă

Joi, 16 noiembrie 2023, International Advertising Association România a organizat prima reuniune a industriei de publicitate și a industriei jocurilor de noroc, cu participarea de experți din zona psihologică și sociologică, inclusiv experți internaționali. Concluzia generală a reuniunii a fost aceea că este nevoie de responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc, responsabilitate care cade însă în sarcina tuturor actorilor. Din punct de vedere al politicilor publice, este în responsabilitatea decidenților de a analiza cele mai bune variante de legiferare, care însă să nu ducă la închiderea unor segmente întregi economice, în domeniul publicității și al sportului. Pe de altă parte, participanții au subliniat nevoia de utilizare responsabilă de către ONJN a resurselor financiare foarte mari, până la 20 de milioane de euro pe an, pe care instituția le va avea la dispoziție începând cu anul viitor pentru programe de joc responsabil. Și industria de publicitate trebuie să își asume responsabilitatea agregării de date de consum de publicitate în zona jocurilor de noroc, de implementare a unor soluții de protecție a categoriilor vulnerabile ale audienței în digital, și de acordare de spații publicitare pentru campanii de educație și informare pentru prevenția dependenței.
https://www.forbes.ro/iaa-romania-face-un-apel-pentru-responsabilitate-in-publicitatea-la-jocuri-de-noroc-din-partea-tuturor-autoritati-industrie-si-societate-civila-359755

Viasat History comemorează 60 de ani de la asasinarea lui John F. Kennedy

În noiembrie, televiziunea Viasat History difuzează o serie de programe speciale, care comemorează cea de-a 60-a aniversare a unuia dintre cele mai șocante și determinante momente ale secolului al XX-lea – asasinarea președintelui John F. Kennedy la 22 noiembrie 1963. Cele trei programe, difuzate în premieră pe 19 și 26 noiembrie de la ora 22:00, intră în culisele incidentului în încercarea de a oferi o nouă perspectivă asupra evenimentelor șocante din acea zi fatidică și a felului în care lumea s-a schimbat pe termen lung. JFK: 24 de ore care au schimbat lumea - Duminică 19 noiembrie, de la 22:00 - Acest documentar combină imagini de arhivă din toată lumea, rareori văzute de marele public. Urmărim ultimele 24 de ore din mandatul Președintelui John F. Kennedy, urmate de arestarea și uciderea lui Lee Harvey Oswald, aparentul asasin solitar. Documentarul aduce în prim-plan mai multe voci, inclusiv pe cea a unui martor ocular al tragediei, care a filmat ultimele 16 secunde de viață ale lui Kennedy, dar și membri ai personalului de la Casa Albă și jurnaliști.
https://www.forbes.ro/viasat-history-comemoreaza-60-de-ani-de-la-asasinarea-lui-john-f-kennedy-359826

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe în Oltenia (1 octombrie – 7 noiembrie 2023)

Topul audienței în Oltenia a fost dominat de Pro TV, cu un rating 68.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), Kanal D (52.000) și Antena 1 (49.000), în perioada 1 octombrie – 7 noiembrie 2023. România TV a avut un rating competitiv pentru publicul oltean: 37.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media pe universul studiat de 1.760.000 de indivizi. În schimb, celelalte televiziuni de știri au avut ratinguri scăzute, în ciuda războiului din Israel: Antena 3 CNN (16.000 telespectatori / minut), Digi24 (10.000), Realitatea Plus (7.000) și B1 TV (2.000). Televiziunea publică TVR 1 a avut o medie de doar 4.000 de persoane pe minut (toată ziua), ocupând locul 16 în topul audienței, la egalitate cu DIVA și Național TV.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-in-oltenia-1-octombrie-7-noiembrie-2023-359990

Politehnica București vrea să cheltuie aproape 4 milioane de lei pentru promovarea postului Euronews România, prin SMS-uri și panouri

Universitatea Politehnica București vrea să promoveze postul TV de știri Euronews România, pe care îl deține, printr-o campanie estimată la 3,8 milioane de lei, potrivit unui anunț în acest sens publicat pe portalul achizițiilor publice, potrivit Paginademedia.ro. Achiziția realizată de Politehnica, universitate care este finanțată și de la bugetul de stat, se va realiza prin licitație deschisă și implică încheierea unui acord-cadru. Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5 decembrie, scrie publicația citată.
https://www.libertatea.ro/stiri/politehnica-bucuresti-promovare-euroenews-romania-campanie-38-milioane-lei-panouri-sms-4713942

Cu cine din presă a cheltuit Primăria Sector 3 peste 3 milioane de lei în 3 luni pentru propagandă / SURSE: Robert Negoiță luat în calcul de PSD drept posibil candidat la Primăria Capitalei

Firma Algorithm Construcții S3 SRL deținută de Primăria Sectorului 3 a plătit mai multor canale media și agenții de publicitate facturi în valoare de 3,1 milioane de lei (640.000 de euro) în perioada august-octombrie 2023, după cum rezultă din documentele consultate de G4Media.ro. Banii provin dintr-un acord-cadru atribuit în luna iulie de aceeași Primărie și, aparent, are drept scop popularizarea în presă a unor investiții derulate de instituție în acest sector, în special Hala Laminor/Laminorul Urban. În total, suma pusă la dispoziție pentru aceste servicii de publicitate este de 30 de milioane de lei. Surse din mediul politic au declarat pentru G4Media.ro că adevărata țintă a contractelor este creșterea vizibilității publice a edilului din Sectorul 3, Robert Negoiță, care ar fi luat în calcul și măsurat în sondaje de PSD pentru funcția de primar general al Capitalei. Negoiță nu este singura variantă a PSD. Și Daniel Băluță ar fi luat în calcul, potrivit surselor G4media.ro. Primăria sector 4 cheltuiește la rândul ei bugete generoase cu propaganda în presă. Aceasta este una dintre explicațiile pentru care, într-un sondaj efectuat recent de PNL, Negoiță a fost inclus pe lista potențialilor candidați. ”Nu!”, a fost reacția lui Negoiță la întrebarea dacă ia în calcul să candideze, anul viitor, pentru această funcție. Pe baza facturilor primite de Algorithm Construcții S3 SRL în lunile august, septembrie, octombrie și prima parte a lui noiembrie, documente consultate de G4Media.ro, lista agențiilor/canalelor media care primesc bani pentru reclamă/publicitate este următoarea (sumele nu includ TVA): All Media Company – agenție (facturi din 11, 29 septembrie și 27 octombrie) servicii promovare instituțională online Campanie Laminor Urban pe site-ul fanatik.ro 2.849,68 lei (pentru ziua de 23 septembrie) și 59.233,33 lei, proveniți din bannere 30.474,05 lei și video bannere 28.759,28 lei (perioada 1-26 octombrie). Total: 62.083,21 lei. Antena TV Group SA (facturi din 29 septembrie și 31 octombrie) 130.500 lei servicii publicitare a1.ro, observatornews.ro, spynews.ro, catine.ro, useit.ro, zutv.ro, antenastars.ro, hellotaste.ro, antenasport.ro, medicool.ro (1-26 octombrie) a1.ro, observatornews.ro, spynews.ro, catine.ro, antenastars.ro, hellotaste.ro, antenasport.ro, medicool.ro (27-31 octombrie)
https://www.g4media.ro/cu-cine-din-presa-a-cheltuit-primaria-sector-3-peste-3-milioane-de-lei-in-3-luni-pentru-propaganda-surse-robert-negoita-luat-in-calcul-de-psd-drept-posibil-candidat-la-primaria-capitalei.html

48.000 euro de la Departamentul pentru Republica Moldova, condus de un liberal, pentru 5 reportaje fără impact

48.000 euro a dat Departamentul pentru Republica Moldova, condus de un liberal, pentru 5 reportaje video la care nu se uită nimeni, produse prin intermediul unui site deținut de un fost angajat al Ministerului de Interne și fost partener cu Silviu Mănăstire, secretar general adjunct al PNL. Agenția de presă Rnews SRL, firma care editează publicația online PS News, a obținut de la Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova, anul acesta, un contract în valoare de 240.000 lei. Pentru acești bani, PS News a publicat cinci reportaje video fără impact la public, cu tentă unionistă, realizate împreună cu postul de televiziune din Chișinău Realitatea MD. Canalul de televiziune este deținut de Dumitru Țîră, care în trecut a avut și funcția de director al Publika TV, postul oligarhului Vlad Plahotniuc. Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova, condus de penelistul Adrian Dupu, a acordat în acest an, 56 de finanțări nerambursabile unor fundații, unități de cult și ONG-uri din țară și din afara frontierelor României în programul „proiecte și acțiuni în sprijinul cetățenilor din Republica Moldova având ca obiectiv consolidarea comunității de limbă, cultură, religie, spiritualitate și istorie care stă la baza relației României cu Republica Moldova”. Printre proiectele câștigătoare se numără și cel al Agenției de Presă Rnews SRL, deținută de Cornel Ștefan Stănilă. Această agenție a fost înființată de Ion Dumitru Relu, cel care l-a înlocuit pe Codruț Marta ca administrator special la lichidarea Realitatea, fost partener de afaceri cu Cozmin Gușă și Silviu Mănăstire, potrivit Buletin de București. În prezent, agenția este deținută de Cornel Ștefan Stănilă, fost angajat al Ministerului de Interne (MAI), care se prezintă pe Linkedin drept analist de informații.
https://www.presshub.ro/48-000-euro-dati-de-departamentul-pentru-republica-moldova-pentru-5-reportaje-video-la-care-nu-se-uita-nimeni-295661/

Exceptat de la reforma fiscală a lui Ciolacu, Transgaz cumpără iPhone-uri de ultimă generație

Transgaz, transportatorul național de gaz la care statul este acționar majoritar, vrea să cumpere maxim 735 de telefoane în următoarele 18 luni, din care maxim 80 de iPhone-uri de ultimă generație, terminale necesare angajaților pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu, potrivit unui anunț de licitație publicat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Fiind listat la bursă, Transgaz este exceptat de la reforma fiscală a Guvernului. Mai exact, Transgaz vrea să încheie un acord-cadru cu o durată de 18 luni pentru achiziția de telefoane mobile, contract cu o valoare estimată la peste 1,46 milioane de lei (fără TVA). Achiziția va fi finanțată din fonduri proprii.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26697832-exceptat-reforma-fiscala-lui-ciolacu-transgaz-cumpara-iphone-uri-ultima-generatie.htm

Digitalizarea Fiscului sub aripa SRI: După eșecul modernizării IT prin Banca Mondială, Guvernul pregătește informatizarea prin OUG

După ce a dat cu piciorul modernizării IT a Fiscului cu banii de la Banca Mondială, Guvernul vrea să creeze prin OUG un „hub” IT al finanțelor publice la nivel național, în care componentele de securitate națională să fie realizate de Rasirom, regia SRI, iar securitatea cibernetică să fie asigurată tot de SRI. Urgența este motivată de pericolul pierderii banilor din PNRR și un posibil dezastru național în cazul prăbușirii sistemelor IT. Ministerul de Finanțe a pus vineri în consultanță publică un proiect de Ordonanță de urgență (OUG) privind înființarea, dezvoltarea și administrarea unui Hub Financiar la nivelul Ministerului Finanțelor. Cu o zi în urmă, proiectul de OUG s-a aflat inițial „în analiză” pe agenda ședinței Guvernului, fără a fi făcut public, dar a fost retras ulterior, urmând a fi adoptat cel mai probabil săptămâna viitoare.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26691732-digitalizarea-fiscului-sub-aripa-sri-dupa-esecul-modernizarii-prin-banca-mondiala-guvernul-pregateste-informatizarea-prin-oug.htm

Dezbatere despre digitalizare în Parlamentul European, organizată de români. Ministrul Bogdan Ivan: În 3-4 ani putem face ce-au făcut alţii în 20. Iulian Stanciu, eMAG: Ar trebui să adoptăm modelul de digitalizare al Greciei şi să urmărim progresul cu indicele DESI. Sergiu Manea, BCR: Cum să fim o naţiune tech cu cea mai mare rată de abandon şcolar?

„Vocea României nu este auzită la Bruxelles şi nu pentru că cineva nu ar fi dispus să asculte ci pentru că noi nu reuşim să ne coagulăm în aşa fel încât să reuşim să transmitem mesaje clare şi să fim vizibili aici în dezbaterile europene”, spune europarlamentarul PSD, Victor Negrescu, care a organizat evenimentul Romanian Digital Day la Bruxelles. România, alături de celelalte state membre ale Uniunii Europene, ar trebui să investească puternic în educaţia digitală a cetăţenilor săi, pentru că inteligenţa artificială va stimula o creştere a PIB-ului în ţările care au oameni pregătiţi în tehnologie iar fără cunoştinţe digitale de bază măcar niciun stat nu va putea fi „autonom digital”, au declarat, în cadrul unei serii de dezbateri organizate săptămâna trecută în Parlamentul European oficiali europeni, politicieni români dar şi reprezentanţi ai mediului de business şi educaţional din România. Evenimentul, denumit Romanian Digital Day, aflat la a doua ediţie, a fost organizat de europarlamentatul Victor Negrescu în parteneriat cu Politehnica din Bucureşti.
https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/dezbatere-digitalizare-parlamentul-european-organizata-romani-22194000

Week-end-ul dramatic de la OpenAI: Încercarea lui Sam Altman de a reveni la cârma „părintelui ChatGPT” cu ajutorul Microsoft şi a altor investitori a eşuat, boardul a rămas pe poziţii şi a recrutat un alt CEO interimar - pe Emmett Shear, fostul director executiv al Twitch.

OpenAI - start-up-ul care a arătat întregii lumi potenţialul disruptiv al inteligenţei artificiale şi care a impus pe agenda liderilor din business şi politică acest subiect odată cu lansarea ChatGPT - se află în mijlocul unui uriaş scandal declanşat odată cu demiterea intempestivă a liderului său, Sam Altman, care este şi unul dintre cofondatori, scandal care ameninţă să ducă la anularea unei runde de finanţare care ar fi evaluat proiectul la 90 mld. $ dar şi funcţionarea în sine a companiei. După demiterea şoc a lui Altman, prin intermediul unui call pe platforma Google Meet, investitorii în frunte cu Microsoft – principalul finanţator, s-au revoltat şi au încercat să-l aducă pe fostul CEO înapoi la vârful companiei. Dar încercarea lui Sam Altman de a se întoarce la OpenAI după ce a fost dat afară vineri a eşuat duminică seara, deoarece boardul care l-a demis a refuzat să accepte termenii propuşi pentru reînvestirea sa şi a găsit pe altcineva să preia locul lui Altman, a scris Wall Street Journal.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/week-end-ul-dramatic-openai-incercarea-sam-altman-reveni-carma-22195059

Replica fulger a Microsoft după „lovitura de palat” de la OpenAI. Satya Nadella anunţă că i-a recrutat pe Sam Altman şi pe demisionarii de la „părintele ChatGPT”. „Vor conduce o nouă echipă avansată de cercetare în AI”

Gigantul american Microsoft, cel mai mare finanţator al OpenAI – care a făcut un pariu uriaş pe tehnologia dezvoltată de start-up-ul din spatele ChatGPT, a făcut o mişcare fulger după ce tentativa de a-l repune în funcţii pe Altman a eşuat: l-a recrutat pe cofondatorul OpenAI alături de toţi cei care şi-aiu dat demisia după înlăturarea lui”. „Rămânem angajaţi în parteneriatul nostru cu OpenAI şi avem încredere în planul nostru de a lansa noi produse, în capacitatea noastră de a continua să inovăm cu tot ce am anunţat la evenimentul Microsoft Ignite şi în continuarea susţinerii clienţilor şi partenerilor noştri. Aşteptăm cu nerăbdare să-l cunoaştem pe Emmett Shear şi noua echipă de conducere a OpenAI şi să lucrăm cu ei. Şi suntem extrem de entuziasmaţi să împărtăşim vestea că Sam Altman şi Greg Brockman, împreună cu colegii lor, se vor alătura Microsoft pentru a conduce o nouă echipă avansată de cercetare în AI. Aşteptăm cu nerăbdare să ne mişcăm rapid pentru a le oferi resursele necesare succesului lor”, a anunţat liderul Microsoft. https://www.zf.ro/business-hi-tech/replica-fulger-microsoft-dupa-lovitura-palat-openai-satya-nadella-22195074
Autoritatea din Comunicaţii: Contractele de comunicaţii electronice se derulează şi după încetarea duratei iniţiale
Un contract de comunicaţii electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată, după încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni, anunţă Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). ”După încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicaţii electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalităţi, oricând după expirarea duratei iniţiale. Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii au obligaţia de a informa utilizatorii, în timp util şi pe un suport durabil, cu privire la încetarea contractului şi la mijloacele de denunţare unilaterală a acestuia, dar şi despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază”, anunţă Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). De regulă, un contract de comunicaţii electronice se prelungeşte automat, după încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice au obligaţia de a informa utilizatorii finali despre încetarea contractului şi mijloacele de denunţare unilaterală.
https://www.news.ro/economic/autoritatea-din-comunicatii-contractele-de-comunicatii-electronice-se-deruleaza-si-dupa-incetarea-duratei-initiale-1922403020002023111721392437

Serialul original „Percy Jackson şi Olimpienii” va avea premiera în 20 decembrie, pe Disney+

Serialul original „Percy Jackson şi Olimpienii” de la Disney Branded Television şi 20th Television va avea premiera în 20 decembrie. Disney+ a lansat trailerul oficial. În această nouă adventură, Percy (Walker Scobell), Annabeth (Leah Sava Jeffries) şi Grover (Aryan Simhadri) sunt puşi la încercare în misiunea lor de a restabili ordinea pe Muntele Olimp şi de a salva lumea.
https://www.news.ro/entertainment/serialul-original-percy-jackson-si-olimpienii-va-avea-premiera-in-20-decembrie-pe-disney-video-1922400018002023110921389427

Faţă nouă la Antena 3 CNN, venită de la Romania TV

Televiziunea Antena 3 CNN are o nouă prezentatoare de ştiri, venită de la Romania TV. Este vorba despre Mădălina Vasile care a intrat pe „sticlă”, din acest weekend, de sâmbătă. Mădălina Vasile are o experienţă de mai bine de 10 ani ca jurnalist. În trecut, a lucrat la Romania TV, la Realitatea TV şi la Antena 1, la Neatza cu Răzvan şi Dani. În ultimii doi a fost prezentatoare de ştiri la Romania TV.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/fata-noua-la-antena-3-cnn-venita-de-la-romania-tv-21391863

AUDIENŢE Israel - România. Meciul care a adus calificarea i-a ţinut în faţa televizoarelor pe români pe Prima TV. Primul loc, peste America Express

AUDIENŢE Israel - România. Meciul de fotbal câştigat de români cu 2-1 a fost cel mai vizionat program al serii, cu audienţe de două ori mai mari decât locurile următoare. Partida difuzată de Prima TV a fost pe primul loc, peste America Express. Detalii, în continuare: Meciul care a adus calificarea României la Euro a fost lider de audienţă pe toate segmente. Cam unul din trei români care aveau televizoarele deschise au stat aseară pe Prima TV (cea mai mare cotă de piaţă a fost pe publicul comercial).
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-israel-romania-prima-tv-21390865

Începe seria filmelor de Crăciun şi la Happy Channel. Care sunt producţiile din program? Plus un concurs şi un nou serial turcesc

Televiziunea Happy Channel aduce o serie de filme de Crăciun. Anul acesta, Happy Channel a programat filme de Crăciun în fiecare weekend, începând din 18 noiembrie, de la ora 22.00, până în prima zi de Crăciun, când va fi difuzată producţia „Un ajutor de Crăciun” („If I Only Had Christmas”, 2020). Ce filme de Crăciun pot fi urmărite la Happy Channel în acest weekend? „Călătorie de Crăciun” („Cross Country Christmas”, 2020) - sâmbătă, 18 noiembrie, de la 22.00. „Livrare de Crăciun” („Deliver by Christmas”, 2020) - duminică, 19 noiembrie, de la 22.00, cu Alvina August şi Eion Bailey în rolurile principale. De asemenea, postul de televiziune nu a pregătit doar un maraton de filme festive, ci şi un concurs. Happy Channel pune la bătaie 8 cadouri. Ce trebuie să faci pentru a câştiga?
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/filme-craciun-program-happy-channel-21389083

„Interzicerea publicităţii nu este o soluţie realistă". Organizaţia industriei de publicitate susţine reclamele la jocuri de noroc, însă făcute „cu responsabilitate"

Asociaţia Internaţională a Publicităţii, filiala România (IAA România), face un apel pentru responsabilitatea în publicitatea la jocurile de noroc din partea tuturor: autorităţi, industrie, societate civilă. IAA România a organizat pe 16 noiembrie, joi, prima reuniune a industriei de publicitate şi a industriei jocurilor de noroc, cu participarea de experţi din zona psihologică şi sociologică, inclusiv experţi internaţionali, anunţă organizaţia. Concluzia generală a reuniunii a fost aceea că este nevoie de responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc, responsabilitate care cade însă în sarcina tuturor actorilor.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/reactie-iaa-publicitate-jocuri-de-noroc-21388992

Antena 1 anunţă că serialul „Camera 609” va continua cu sezonul al doilea. Filmările au început deja

Postul de televiziune Antena 1 anunţă că au începutul filmările pentru sezonul doi al comediei romantice „Lasă-mă, îmi place! Camera 609”, produsă de Ruxandra Ion. Primul sezon al serialului, lansat la 24 august anul acesta, se apropie de final. Mai sunt de difuzat cinci episoade ale producţiei care îi are în rolurile principale pe Anda Sârbei („Vlad”) şi Matei Negrescu (a participat la Insula Iubirii, tot la Antena 1).
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/camera-609-sezon-2-antena-1-21388734

Realitatea Plus, sancţionată după ce Alexandra Păcuraru a spus despre membrii CNA că ar trebui testaţi pentru „anumite substanţe”. Postul, somat şi pentru că Diana Şoşoacă a fost lăsată să-şi facă campanie

Două somaţii dintr-o lovitură. Televiziunea Realitatea Plus a primit, în şedinţa de miercuri de la CNA, două somaţii pentru două emisiuni. Într-una dintre producţii, realizatoarea Alexandra Păcuraru, supărată că a fost amendată de CNA, s-a întrebat dacă membrii „pot fi testaţi de anumite substanţe”. Alexandra Păcuraru, în emisiunea România Suverană, din 4 septembrie: „Cei de la CNA, à propos, pot fi şi ei testaţi de anumite substanţe? Poate unii exagerează cu băutura, altul cu…ştiu eu? Dacă tot dau atâtea amenzi pe bandă rulantă, cu siguranţă nu ştiu ce fel e să munceşti pentru bani! Înţeleg că se dau mulţi bani ca să ne amendeze! ”
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/realitatea-plus-somatie-jigniri-membri-cna-21387730

Programe speciale la Pro TV de 1 Decembrie. Andreea Esca va spune pentru a 28-a oară: „Bună seara, România! Bună seara, Bucureşti”

Ce programe pregăteşte Pro TV de Ziua Naţională şi de ziua postului. Postul de televiziune, care anul acesta împlineşte 28 de ani de când s-a lansat chiar de Ziua Naţională a României, anunţă grila cu programe de sărbătoare, pe care le-a pregătit de 1 Decembrie. Din program nu lipseşte Parada Militară, difuzată ca în fiecare an, care va fi comentată din teren de Cătălin radu Tănase, iar din studio de Cristian Leonte. Programul de ştiri al serii va fi deschis pentru al 28-lea an la rând de aceeaşi Andreea Esca, în faimosul ei sacou roşu.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/programe-pro-tv-1-decembrie-21387237

Contractele de comunicații electronice se pot prelungi automat

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a clarificat printr-un comunicat remis către HD Satelit România că, după terminarea perioadei inițiale, care de obicei este de maxim 24 de luni, contractele de comunicatii electronice pot continua automat, fie pentru un termen fix, fie pe perioadă nedeterminată. Se subliniază că, în aceste circumstanțe, utilizatorii au posibilitatea de a renunța la contract fără a suporta penalități, în orice moment după finalizarea perioadei inițiale. Este important de menționat că furnizorii sunt obligați să informeze consumatorii, înainte de prelungirea automată a contractului, într-un mod adecvat și printr-un suport durabil, despre finalizarea contractului inițial, despre metodele prin care contractul poate fi reziliat unilateral, precum și despre cele mai avantajoase tarife disponibile pentru serviciile de care beneficiază utilizatorul.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/contractele-de-comunicatii-electronice.html

"Lumi străvechi" și "Sărbători extraterestre", în decembrie la History Channel

În decembrie 2023, pe canalul HISTORY Channel România, telespectatorii vor avea oportunitatea de a urmări o serie de programe sub titlul „Lumi străvechi”. Această serie îi va conduce pe vizionari într-o explorare a trecutului îndepărtat. Una dintre emisiunile cheie, „Imperii antice”, va examina detaliat viețile și influența unor figuri istorice marcante precum Alexandru cel Mare, Iulius Cezar și Cleopatra. Totodată, emisiunea „Secretele construcțiilor romane” va oferi detalii despre ingineria romană, anunță televiziunea printr-un comunicat remis către HD Satelit România. De asemenea, „Misterele Morții” va încerca să răspundă la întrebări legate de modul în care civilizațiile antice percepeau moartea și viața de apoi. În plus, „Legendele faraonilor” va analiza poveștile care stau în spatele piramidelor și Sfinxului din Egipt, precum și personalitățile faraonilor care le-au construit. În cadrul emisiunii „Blestemul Străbunilor”, se vor prezenta descoperirile științifice privind evenimente cataclismice din trecut și efectele lor asupra civilizațiilor.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/lumi-stravechi-si-sarbatori.html

Sateliții prin care emit Digi Tv și Focus Sat au fost vânduți. Compania Telenor
Satellite, care deține sateliții Thor, preluată de statul norvegian.
Telenor a semnat un acord cu Space Norway privind vânzarea filialei sale Telenor Satellite. Space Norway este un jucător de top în industria spațială norvegiană. Prețul de vânzare este de 2,36 miliarde coroane norvegiene (aproximativ 200 milioane euro). Telenor Satellite, o companie cu sediul în Oslo, Norvegia, deține și operează sateliții THOR 7, THOR 6 și THOR 5, care sunt poziționați la locația orbitală principală a companiei, 1° Vest. În plus, compania deține și Spot 1 și Spot 2, cunoscute sub numele de THOR 10-02 S1 și S2, aflate în aceeași poziție orbitală. Divizia dedicată sistemelor spațiale a Telenor Satellite are responsabilitatea integrală pentru acești sateliți, coordonându-le din sala principală de control a companiei, situată în Oslo. Echipa lor supervizează întregul proces, de la pre-proiectare până la dezactivarea sateliților, controlând și monitorizând fiecare mișcare a sateliților pentru a asigura flexibilitatea maximă și longevitatea acestora.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/satelitii-prin-care-emit-digi-tv-si.html

France 2 UHD și France 3 UHD vor fi transmise în DVB-SIS prin satelitul Eutelsat 5 West B

France Télévisions a încheiat un contract pe mai mulți ani cu Eutelsat Communications pentru a difuza două canale 4K, atât pe rețele terestre, cât și pe cele prin satelit. Canalele France 2 UHD și France 3 UHD vor fi distribuite prin satelit către transmițătoarele terestre din întreaga Franța, precum și direct către casele utilizatorilor prin intermediul platformei Fransat. Canalele publice vor fi transmise prin satelitul Eutelsat 5 West B, utilizând noul standard de tehnologie de transmisie DVB-SIS (Single Illumination System). Aceasta le permite celor de la France Télévisions să utilizeze o singură sursă de conținut pentru a combina distribuția atât către rețeaua terestră, cât și pentru recepția Direct-to-Home (DTH) prin Fransat, platforma gratuită prin satelit pentru canalele franceze. „Încorporând această abordare în strategia lor de distribuție, alimentând atât rețelele terestre, cât și pe cele prin satelit de la o singură sursă, France Télévisions asigură eficient ca toți telespectatorii de pe teritoriul francez să se bucure de programe de calitate 4K, indiferent de locația lor”, a explicat Laurence Delpy, Director General al Diviziei de Video de la Eutelsat.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/france-2-uhd-si-france-3-uhd-vor-fi.html

Orange: Televizor la 1 euro, HBO si HBO MAX pe 12 luni, Ultra Wi-Fi 6 Mesh și router Wi-Fi 6, la abonamentul Fibră 2300 & TV Premium

Orange a lansat oferta Love pentru sărbători, care include un nou abonament denumit Fibră 2300, alături de un serviciu TV Premium. Această ofertă este disponibilă pentru clienți, oferindu-le un pachet de servicii în cadrul rețelei pe care Orange o descrie ca fiind cea mai rapidă din România. Abonamentul Fibră 2300 promite să ofere cea mai mare viteză de internet la nivel național, cu viteze de download de 2100 Mbps. În plus, abonații vor primi echipament Ultra Wi-Fi 6 Mesh și posibilitatea de a cumpăra un smart TV de 80 de cm la prețul simbolic de 1 euro. Abonamentul include, de asemenea, televiziune prin cablu, cu 12 luni de acces la HBO și HBO Max. Fibră 2300, ca parte a ofertei Love, este prezentată ca o opțiune de fibră optică cu viteze de download de 2100 Mbps și de upload de 1000 Mbps. Aceasta vine cu un router Wi-Fi 6 performant, care include un port de 2.5 Gbps, și echipamentul Ultra Wi-Fi 6 Mesh, menit să îmbunătățească acoperirea Wi-Fi în locuință.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/orange-televizor-la-1-euro-hbo-si-hbo.html

SES a lansat doi noi sateliți O3b mPOWER

SES, o companie cunoscută în domeniul soluțiilor de conectivitate la nivel global, a efectuat recent lansarea a doi sateliți adiționali din seria O3b mPOWER, anunță SES printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Această lansare a avut loc folosind o rachetă SpaceX Falcon 9, de la Centrul Spațial Kennedy, situat în Cape Canaveral, Florida, SUA, pe data de 12 noiembrie, la ora 4:08 PM, ora locală. Această lansare a marcat atingerea unui total de șase sateliți în orbita medie a Pământului (MEO) pentru compania SES. Acești sateliți sunt proiectați să ofere servicii de conectivitate la internet de înaltă calitate, cu latență redusă și o flexibilitate remarcabilă. Evenimentul de lansare a avut loc la scurt timp după ce SES a anunțat integrarea a doi sateliți suplimentari fabricați de Boeing în constelația sa multi-orbitală, prima de acest gen la nivel global, ridicând numărul total al sateliților O3b mPOWER la 13. Bugetul alocat pentru acești doi sateliți noi este prevăzut să se încadreze în cheltuielile de capital planificate de SES.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/ses-lansat-doi-noi-sateliti-o3b-mpower.html

DTH-ul Bulsatcom a fost vândut

United Group, un important operator de telecomunicații și media din Europa de Sud-Est, a făcut publică semnarea unui acord de achiziție a companiei Bulsatcom, un furnizor proeminent de televiziune prin satelit (DTH) din Bulgaria. Această mișcare strategică este o parte esențială a planului United Group de a-și consolida amprenta pe piața bulgară. United Group, care are operațiuni în opt țări din regiune, consideră această achiziție ca fiind un pas crucial în accelerarea dezvoltării sale. Bulsatcom, înființată în anul 2000, s-a impus pe piața bulgară de televiziune cu plată ca un furnizor de top pentru televiziunea prin satelit direct la domiciliu. Compania deservește în prezent o gamă largă de clienți, inclusiv abonați rezidențiali și de afaceri, oferind servicii de televiziune prin satelit (DTH), televiziune prin protocol IP, precum și servicii de internet în bandă largă. Bulsatcom deține o infrastructura națională de fibră și o rețea de distribuție la nivel de retail.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/dth-ul-bulsatcom-fost-vandut.html

Recomandări AMC noiembrie 2023

Luna aceasta, AMC aduce telespectatorilor o selecție de noi filme. Cu un accent pus pe titluri cu actori de renume, precum Will Smith, Brad Pitt, Sandra Oh sau Bradley Cooper, AMC lansează o nouă campanie de imagine sub sloganul „Povești captivante la orice oră”. Sandra Oh, recunoscută pentru talentul său excepțional, este în lumina reflectoarelor în rolul Eve Polastri din serialul „Killing Eve”, difuzat de AMC. În luna noiembrie, televiziunea va difuza ultimele episoade ale sezonului patru al serialului, în serile de luni, de la ora 22:45. Aceste episoade urmează după finalul unui alt hit major, „Fear the Walking Dead”. Personajul Eve, interpretat de Oh, este angrenat într-un joc complicat de-a șoarecele și pisica cu Villanelle, interpretată de Jodie Comer, iar finalul acestui joc este anticipat a fi la fel de complex și imprevizibil precum destinul personajului Eve.
https://www.hdsatelit.com/2023/11/recomandari-amc-noiembrie-2023.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL