×

Revista presei -- Data și ora publicării: 24.10.2023 14:37:34

REVISTA PRESEI / 24 oct 2023 /



Cum au crescut audiențele televiziunilor de știri în primele zece zile de război în Israel. La ce posturi s-au uitat mai mult românii
Audiențele televiziunilor de știri au crescut în primele zece zile de război în Israel
Ion Cristoiu, după ce canalul său de YouTube a fost suspendat pentru o săptămână: „Și cu cenzura comunistă mai discutai, acum dai la perete”
Orange raportează scăderi în afaceri și clienți după primele nouă luni din acest an
X va percepe taxă anuală de 1 dolar
TVR INFO și TVR Cultural, în grila Focus Sat
Sezonul al doilea al serialului "30 de arginți (30 Coins)" este acum disponibil pe platforma HBO Max
„Marcel Iureș prezintă Enigmele României”, din 29 octombrie la HISTORY Channel
Cum arată primul clip de promovare al României difuzat la BBC. A fost realizat de Charlie Ottley
Netflix a anunțat „Subteran”, primul său serial românesc original, cu Florin Piersic Jr.
Orange anunţă venituri de 1,1 mld. euro pentru primele 9 luni din 2023. În trim. 3 veniturile au fost de 384 mil. euro, mai mici cu 4,7%. Creştere pentru veniturile din IT&C ale Orange Business. Preţul agresiv de 9 lei aduce un boom pentru abonamentul digital Yoxo
Cerasela Baiculescu, country leader al IBM România şi Moldova: Am observat o creştere semnificativă a interesului pentru integrarea tehnologiei în activităţile de business, iar AI a ocupat un loc central în acest proces
Externele vor avea un Big Brother bazat pe inteligență artificială, care va monitoriza site-uri de știri, blog-uri și conturi social media de jurnaliști, celebrități și demnitari
YouTube va avea o secțiune specială pentru știri
Războiul lui Celentano din Las Fierbinți contra CREDIDAM, intrat în al 7-lea an, se va relua abia în februarie 2024
Aplicaţia TikTok este utilizată de 7,4 milioane de români, în fiecare lună
Proiect de lege privind cinematografia - în dezbatere publică; Turcan: Aliniază domeniul cu standardele internaţionale actuale
Filmul 'Libertate' în regia lui Tudor Giurgiu, selecţionat la festivaluri din Europa şi SUA
Antenna Entertainment anunță al doilea sezon din Oamenii Legii, care va avea premiera pe 30 octombrie, la AXN
EXCLUSIV! Dragoş Bucur: „Cele mai grele secvenţe au fost cele filmate când veneam direct de la spital, în mijlocul unei crize de rinichi”. Interviu despre rolul din „Încă două lozuri”
Emil Constantinescu, faţă în faţă cu Marcel Iureş. „Am aflat ceva care m-a impresionat până astăzi şi nu am vorbit despre asta. Un genocid cultural”. Declaraţii în premieră
Digi24: „Pericolul există, e cât se poate de real”. Reacţia postului după transmisia virală a jurnalistei aflată în Israel, criticată şi de Victor Ponta
Plecare la Antena Stars. Unul dintre „părinţii” Acces Direct părăseşte televiziunea. Cine îi va lua locul
Creatorii de conţinut vor fi verificaţi de Comisia Europeană. Influencerii reacţionează! „Omul are dreptul să aleagă dacă vrea să vadă o campanie sau nu, să nu i-o bagi pe gât”

...


Cum au crescut audiențele televiziunilor de știri în primele zece zile de război în Israel. La ce posturi s-au uitat mai mult românii

În primele zece zile ale războiului din Israel, audiențele generale ale televiziunilor de știri au crescut comparativ cu decada dinaintea începerii conflictului. Creșterile nu sunt „explozive” - ca să folosim un șablon la modă. Doar Antena 3 CNN a înregistrat o creștere importantă a numărului de telespectatori, dar n-a reușit să depășească audiența România TV. În perioada 7 – 16 octombrie 2023, Antena 3 CNN a avut o audiență medie de 299.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, în prime-time (orele 19.00 – 24.00), conform măsurătorilor companiei Kantar Media. Audiența este mai mare cu 99.000 de persoane față de cea înregistrată în ultimele zece zile de pace (27 septembrie – 6 octombrie). Antena 3 CNN a avut cea mai mare creștere de audiență de pe nișa știrilor TV, dar n-a reușit să depășească ratingul general al televiziunii România TV, care a avut o medie de 331.000 de telespectatori pe minut, în prime-time. Primele zece zile de război i-au adus televiziunii România TV doar 15.000 de telespectatori. A doua creștere de audiență a nișei a fost înregistrată de Digi24: 38.000 de persoane. Ratingul mediu al acestei televiziuni, în prime-time, a fost de 119.000 de telespectatori pe minut la nivel național. Realitatea Plus a câștigat 12.000 de telespectatori față de ultimele zece zile de pace, ajungând la un rating național de 98.000 de telespectatori pe minut. B1 TV s-a plasat mult în spatele plutonului, cu un rating mediu de 37.000 de telespectatori pe minut, în creștere cu 9.000 de persoane.
https://www.libertatea.ro/opinii/cum-au-crescut-audientele-televiziunilor-de-stiri-in-primele-zece-zile-de-razboi-in-israel-la-ce-posturi-s-au-uitat-mai-mult-romanii-4692754

Audiențele televiziunilor de știri au crescut în primele zece zile de război în Israel

În primele zece zile ale războiului din Israel, audiențele din prime-time ale televiziunilor de știri au crescut comparativ cu decada dinaintea începerii conflictului. În perioada 7 – 16 octombrie 2023, televiziunea România TV a înregistrat o medie de 331.000 de telespectatori pe minut, în prime-time (orele 19:00 – 24:00), la nivel național. Primele zece zile de război i-au adus televiziunii România TV un număr de 15.000 de telespectatori față de intervalul 27 septembrie – 6 octombrie 2023. România TV a fost cea mai urmărită televiziune de știri. Antena 3 CNN a avut o audiență medie de 299.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, în prime-time, conform măsurătorilor companiei Kantar Media. Audiența este mai mare cu 99.000 de persoane față de cea înregistrată în ultimele zece zile de pace (27 septembrie – 6 octombrie). Antena 3 CNN a obținut cea mai mare creștere de audiență de pe nișa știrilor TV. A doua creștere de audiență a nișei a fost înregistrată de Digi24: 38.000 de persoane. Ratingul mediu al acestei televiziuni, în prime-time, a fost de 119.000 de telespectatori pe minut la nivel național.
https://www.forbes.ro/audientele-televiziunilor-de-stiri-au-crescut-in-primele-zece-zile-de-razboi-in-israel-355078

Ion Cristoiu, după ce canalul său de YouTube a fost suspendat pentru o săptămână: „Și cu cenzura comunistă mai discutai, acum dai la perete”

Canalul de YouTube al gazetarului Ion Cristoiu a fost suspendat, vineri, 20 octombrie, pentru o săptămână. Jurnalistul susține că materialele sale de analiză privind situația din Orientul Mijlociu au dus la această situație, iar într-un dialog cu Libertatea, purtat duminică seară, Cristoiu a afirmat că „YouTube e mai rău ca cenzura comunistă” și că „nu a primit nicio altă explicație”. Suspendarea canalului cu 61.000 de abonați a survenit după ce Ion Cristoiu a comentat conflictul dintre Israel și Hamas, într-una dintre pastilele sale, numită „Lumii de azi îi lipsește un Nicolae Ceaușescu”. Potrivit YouTube, jurnalistul a făcut afirmații instigatoare la violență și ură. Potrivit lui Cristoiu, care a relatat despre această situație pe blogul său, este un un „șantaj”, care are ca scop înscrierea analizelor sale „într-o anumită linie”, conform „propagandei de război favorabile unei anumite părți”.
https://www.libertatea.ro/stiri/ion-cristoiu-dupa-ce-canalul-sau-de-youtube-a-fost-suspendat-pentru-o-saptamana-2-4697479

Orange raportează scăderi în afaceri și clienți după primele nouă luni din acest an

Grupul Orange România a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1,14 miliarde de euro în primele nouă luni din acest an, în scădere cu 2,1% față de perioada similară a anului trecut. Scăderi sunt și la numărul de clienți abonați atât la serviciile de comunicații mobile, cât și la internet fix și TV. În primele nouă luni din 2023 cifra de afaceri este de 1,144 de miliarde de euro, în scădere cu 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, a anunțat marți operatorul de comunicații. În al treilea trimestru din acest an, grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 384 de milioane de euro. Spre comparație, în primele nouă luni din 2022, cifra de afaceri a fost de 1,168 miliarde de euro, în scădere cu 1,5% față de perioada similară din 2021, iar cifra de afaceri in trimestrul trei din 2022 a fost de 403 milioane de euro, în creștere cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului anterior. La 30 septembrie 2023, grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,7 milioane de clienți, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,2 milioane de clienți. Spre comparație, la 30 septembrie 2022, grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,4 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,3 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-26628907-orange-raporteaza-scaderi-afaceri-clienti-dupa-primele-noua-luni-din-acest.htm

X va percepe taxă anuală de 1 dolar

Platforma de socializare X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, a anunțat marți că va testa un nou model de abonament în cadrul căruia va percepe o taxă anuală de 1 dolar pentru funcționalitățile de bază, potrivit Reuters. Noul abonament, numit “Not A Bot,” va impune utilizatorilor tarife pentru aprecieri, repostări sau citarea postărilor altor conturi.Scopul introducerii noului model de abonament este combaterea roboților și a spammerilor, a declarat X, adăugând că taxa va varia în funcție de țară și în funcție de cursul valutar.
https://www.forbes.ro/x-va-percepe-taxa-anuala-de-1-dolar-354594

TVR INFO și TVR Cultural, în grila Focus Sat

Abonații operatorului de televiziune cu plată prin satelit Focus Sat au observat că în grila acestui DTH au început să poată viziona televiziunile TVR INFO și TVR Cultural. Telespectatorii Focus Sat care sunt pasionați de evenimentele curente și de manifestările culturale au în acest moment posibilitatea de a viziona cele două canale tv pe frecvența 11823 (polarizare orizontală, SR 30000, FEC 5/6, DVB-S2 8PSK), utilizată și de Digi Tv România pe satelitul Thor 6 de la poziția orbitală 0,8° Vest. Digi România a introdus cele două televiziuni in grila sa în prima săptămână a lunii octombrie. Cele două televiziuni sunt disponibile pe această frecvență în rezoluție SD. Așadar, posibilitatea recepției pare o colaborare in simulcrypt între cei doi operatori: același televiziuni de pe aceeași frecvență, mai multe sisteme de protecție la vizionare, câte unul pentru fiecare dintre cei doi furnizori de tv cu plată.
https://www.hdsatelit.com/2023/10/tvr-info-si-tvr-cultural-in-grila-focus.html

Sezonul al doilea al serialului "30 de arginți (30 Coins)" este acum disponibil pe platforma HBO Max

Episoadele sunt lansate săptămânal, în fiecare luni, pentru cei care sunt abonați la HBO Max. Producția serialului a avut loc în mai multe țări, incluzând Spania, Italia, SUA, Franța și Marea Britanie, anunță Warner Bros. Discovery România printr-un comunicat remis către HD Satelit. Sezonul al doilea al acestui serial, regizat de Álex de la Iglesia și avându-l pe Álex de la Iglesia împreună cu Jorge Guerricaechevarría drept co-scenariști, își continuă povestea intrigantă. În localitatea Pedraza, marea majoritate a locuitorilor pare să fie afectați psihic, ajungând într-un spital de psihiatrie. Elena se află într-o stare comatoasă într-un spital din Madrid, iar Paco, măcinat de remușcări, încearcă să aibă grijă de ea. Pe măsură ce groaza se amplifică în jurul lor, personajele principale trebuie să îl înfrunte pe un nou adversar, atât de malefic, încât chiar și diavolul pare să se teamă de el. Însă, există întrebări rămase fără răspuns. Ce s-a întâmplat cu părintele Vergara? A decedat oare în conflictul cu cardinalul Santoro? Unde se află sufletele care au fost chinuite?
https://www.hdsatelit.com/2023/10/sezonul-al-doilea-al-serialului-30-de.html

„Marcel Iureș prezintă Enigmele României”, din 29 octombrie la HISTORY Channel

Serialul documentar intitulat „Marcel Iureș prezintă Enigmele României” a fost lansat la Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” din București. La eveniment, în incinta bibliotecii, au participat jurnaliști, personalități cunoscute și entuziaști ai istoriei. Această lansare a marcat debutul celei de-a doua producții românești realizate de televiziunea HISTORY Channel, anunță televiziunea printr-un comunicat remis către HD Satelit România. Desfășurată în data de 18 octombrie, această lansare a început cu o sesiune de Q&A (întrebări și răspunsuri) privind aspectele din spatele scenei alături de Marcel Iureș, care este și prezentatorul acestui serial. Discuția a fost coordonată de jurnalistul Toader Păun.
https://www.hdsatelit.com/2023/10/marcel-iures-prezinta-enigmele-romaniei.html

Cum arată primul clip de promovare al României difuzat la BBC. A fost realizat de Charlie Ottley

Jurnalistul Charlie Ottley, îndrăgostit de România, a realizat un nou videoclip care va fi folosit pentru promovarea României la târgul internaţional de turism WTM Londra. La târgul de turism de la Londra, care va avea loc în perioada 6-8 noiembrie, va fi promovată și România, grație lui Charlie Ottley. Informația a fost făcută publică de ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, care a publicat primul videoclip din seria celor cu care România va fi promovată la BBC. Timp de o lună, telespectatorii din întreaga lume vor viziona imagini despre ţara noastră. „Clipurile sunt realizate de Charlie Ottley un binecunoscut jurnalist, poet, realizator britanic, îndrăgostit de România“, a mai transmis ministrul. Campania are ca scop amplificarea vizibilităţii şi creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică în Europa, cu un accent special pe Marea Britanie. Este vizată, astfel, creşterea numărului de turişti, atât britanici, cât şi din întreaga Europă, precum şi din ţările unde canalul britanic de televiziune BBC este difuzat. Videoclipurile vor fi difuzate în cadrul emisiunilor BBC, pe întreaga durată a zilei, timp de o lună, începând din 15 octombrie. MEAT va beneficia de 80 de difuzări, respectiv 30 de difuzări ale spoturilor cu o durată de 1 minut şi 50 de difuzări ale spoturilor cu o durată de 30 de secunde.
https://adevarul.ro/stil-de-viata/magazin/cum-arata-primul-clip-de-promovare-al-romaniei-2310572.html

Netflix a anunțat „Subteran”, primul său serial românesc original, cu Florin Piersic Jr.

Netflix a anunțat marți că a început producția la „Subteran”, primul său serial românesc original, acesta urmând să îi aibe în spatele camerei pe 3 regizori români și în distribuție pe Florin Piersic Jr. și Ana Ularu, a anunțat compania de streaming într-un comunicat remis presei. Subteran va fi regizat de Anca Miruna Lăzărescu, Daniel Sandu și Octav Gheorghe, serialul urmând să spună povestea unei mame care lucrează în IT și ajunge să lupte sub acoperire împotriva interlopilor bucureșteni care i-au schimbat viața. Serialul este creat de Steve Bailie, cu Octav Gheorghe și Peter Kerek în calitate de co-scenariști și va fi produs de Tudor Reu (Mobra Films) și Johnathan Young (creative). Subteran îi va avea în distribuție, printre alții, pe Ana Ularu și Florin Piersic Jr., potrivit Netflix, care deocamdată nu a oferit mai multe detalii despre distribuție.
https://www.hotnews.ro/stiri-film-26628699-netflix-anuntat-subteran-primul-sau-serial-original-romanesc-florin-piersic.htm

Orange anunţă venituri de 1,1 mld. euro pentru primele 9 luni din 2023. În trim. 3 veniturile au fost de 384 mil. euro, mai mici cu 4,7%. Creştere pentru veniturile din IT&C ale Orange Business. Preţul agresiv de 9 lei aduce un boom pentru abonamentul digital Yoxo

Orange, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, a înregistrat în trim. 3 venituri de 384 mil. euro, în scădere cu 4,7% faţă de anul anterior, conform datelor comunicate de companie. „În primele nouă luni din 2023 cifra de afaceri este de 1,144 de miliarde de euro, în scădere cu 2,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, conform sursei citate. La 30 septembrie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,7 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,2 milioane de clienţi. “Traversăm o perioadă plină de provocări, iar energia noastră se concentrează pe păstrarea încrederii clienţilor, a promisiunilor de brand şi a calităţii serviciilor de conectivitate cu care ne-am obişnuit utilizatorii. În timp ce piaţa de consumer a devenit din ce în ce mai solicitantă, segmentul B2B a rămas un motor de creştere datorită soluţiilor de top oferite de Orange Business companiilor şi administraţiilor publice. Continuăm să mizăm pe experienţe digitale complete precum YOXO, care rămâne în topul preferinţelor nativilor digitali. În tot ceea ce facem este o prioritate pentru noi să reducem amprenta de carbon şi să acţionăm cu responsabilitate faţă de mediu, făcând paşi concreţi în acest sens prin lansarea unui magazin sub conceptul ”Re”, dar şi prin creşterea gradului de utilizare a resurselor de energie verde”, a comentat rezultatele Julien Ducarroz, CEO al Orange România.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/orange-anunta-venituri-1-1-mld-euro-primele-9-luni-2023-trim-3-22166510

Cerasela Baiculescu, country leader al IBM România şi Moldova: Am observat o creştere semnificativă a interesului pentru integrarea tehnologiei în activităţile de business, iar AI a ocupat un loc central în acest proces

„În 2023, companiile din toate industriile se concentrează asupra modului în care pot utiliza inteligenţa artificială (AI) pentru a aborda în mod rapid şi eficient provocările legate de securitatea cibernetică, sustenabilitate, automatizarea proceselor sau optimizarea resurselor“. Companii din toate industriile şi sectoarele de activitate au continuat să caute soluţii şi instrumente IT prin care să îşi digitalizeze activităţile, să reducă costurile şi să maximizeze productivitatea angajaţilor, iar inteligenţa artificială a rămas în topul listei pe parcursul acestui an, a spus Cerasela Baiculescu, country leader în cadrul IBM România şi Moldova, unul dintre marii angajatori de pe piaţa locală de IT.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/cerasela-baiculescu-country-leader-ibm-romania-moldova-observat-22164651

Externele vor avea un Big Brother bazat pe inteligență artificială, care va monitoriza site-uri de știri, blog-uri și conturi social media de jurnaliști, celebrități și demnitari

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a atribuit MWare Solutions, în urma unei licitații, un contract de 3,19 milioane de lei, fără TVA, pentru livrarea unui sistem IT bazat pe Inteligență Artificială (IA), care va monitoriza în timp real conținutul online de pe platformele de social media, site-uri de știri, blog-uri, dar și conturile celor mai influenți influenceri - jurnaliști, celebrități și demnitari. Scopul inițiativei este detectarea, analizarea și combaterea dezinformării și a propagandei, potrivit datelor analizate de Profit.ro. Licitația a fost estimată la 3,2 milioane de lei, fără TVA, iar MWare Solutions a fost singurul ofertant în cadrul procedurii. Sistemul va deveni operațional peste două luni de la data atribuirii contractului, respectiv 17 decembrie 2023.
https://www.profit.ro/stiri/ultima-ora-externele-vor-avea-un-big-brother-bazat-pe-inteligenta-artificiala-care-va-monitoriza-site-uri-de-stiri-blog-uri-si-conturi-social-media-de-jurnalisti-celebritati-si-demnitari-21354425

YouTube va avea o secțiune specială pentru știri

În vreme ce alte platforme sociale își mută atenția de la știri, pentru a scăpa de presiunea autorităților de reglementare, YouTube anunță un hub dedicat știrilor și un program pentru motivarea financiară a publicării știrilor video în format vertical. YouTube va avea o secțiune dedicată special știrilor, în care vor apărea doar filmările instituțiilor de presă cu autoritate. Alături de înregistrările video, aici vor putea fi găsite transmisiuni directe, podcast-uri și, bineînțeles, Shorts (clona de TikTok a YouTube).
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/youtube-va-avea-o-sectiune-speciala-pentru-stiri-21356729

Războiul lui Celentano din Las Fierbinți contra CREDIDAM, intrat în al 7-lea an, se va relua abia în februarie 2024

Curtea de Apel București a decis recent să amâne pentru 21 februarie 2024 procesul în care actorul Adrian Văncică, alias Celentano din Las Fierbinți, se judecă cu Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți (CREDIDAM). Instanța a dat astfel curs cererii de amânare formulată de expert, în condițiile lipsei raportului de expertiză solicitat. În 2016, actorii Cuzin Toma și Adrian Văncică, interpreții simpaticelor personaje Firicel și Celentano din popularul serial de televiziune „Las Fierbinți”, difuzat de ProTV, au chemat în judecată, la Tribunalul București, Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți (CREDIDAM), o asociație-organism de gestiune colectivă, ce are ca obiect de activitate colectarea si repartizarea remunerațiilor cuvenite titularilor de drepturi, artiști interpreți sau executanți, români si străini, ale căror prestații sunt utilizate pe teritoriul României. Cei doi actori au solicitat instanței să oblige CREDIDAM la plata unor sume importante de bani, reprezentând diferența dintre ceea ce trebuia să se plătească și ceea ce s-a plătit, sumă ce va fi stabilită pe baza unei expertize contabile, pentru difuzarea prestațiilor lor artistice. Dacă în urmă cu 2 ani, Celentano nu a reușit să-i convingă pe judecătorii Tribunalului București de justețea pretențiilor sale, care i-au respins cererea, Firicel a avut în schimb mult mai mult succes. În toamna lui 2019, un complet al Secției a III-a Civilă a Tribunalului București a decis să admită cererea și să oblige CREDIDAM să-i plătească reclamantului Cuzin Toma suma de 2.025.000 lei, reprezentând remuneraţie, la care se va calcula dobândă legală. În prezent, și procesul lui Firicel și cel al lui Celentano se află pe rolul Curții de Apel București. La începutul lunii septembrie 2023, completul însărcinat cu judecarea apelului din dosarul lui Cuzin Toma a decis să amâne procesul pentru a 13-a oară, în lipsa raportului de expertiză. În acest caz, următorul termen de judecată a fost stabilit pentru 15 noiembrie 2023.
https://justnews.ro/razboiul-lui-celentano-din-las-fierbinti-contra-credidam-intrat-in-al-7-lea-an-se-va-relua-abia-in-februarie-2024/

Aplicaţia TikTok este utilizată de 7,4 milioane de români, în fiecare lună

Numărul românilor care utilizează în fiecare lună aplicaţia TikTok a ajuns la 7,4 milioane, fie pentru a urmări clipuri sau să le distribuie pe ale lor, fie să experimenteze efectele şi filtrele speciale, arată datele centralizate de reprezentanţii platformei de socializare. "Cele mai populare videouri şi trenduri pe TikTok dezvăluie pasiunile românilor şi arată aspecte ale culturii locale susţinute de imaginaţia şi creativitatea creatorilor români. De la muzică, sport, lifestyle şi până la studiul pentru examenele naţionale, TikTok este un spaţiu pentru pasiuni şi interese comune. TikTok îi ajută pe români să redescopere dragostea lor pentru cultură. TikTok a susţinut festivalurile de cultură din România cum ar fi TIFF, FITS şi RCW în trecut şi a încurajat comunitatea locală să aprecieze şi să interacţioneze cu actele de cultură. Anul trecut, TikTok a colaborat cu Festivalul Internaţional de Film Transilvania pentru cea de-a XXI-a ediţie, ca parte a #CultureTok. Parteneriatul cu cel mai mare festival de film din România a inclus evenimente, workshop-uri, Live-uri, dar şi hashtag challenge-ul local #PovestitoruldeFilm care a adunat peste 385 de mii de postări", se menţionează într-un comunicat al companiei, transmis, marţi, AGERPRES. În ceea ce priveşte vedetele din România, Inna a devenit şi mai cunoscută pe TikTok la nivel mondial datorită single-ului "Up", în colaborare cu Sean Paul, care a inspirat peste 1,6 milioane de videoclipuri. De asemenea, artista Olivia Addams şi-a început cariera muzicală pe TikTok, unde şi-a promovat pentru prima dată melodia de succes "I'm Lost", care a ajuns pe locul 1 în Viral 50 Spotify România.
https://www.agerpres.ro/economic-intern/2023/10/24/aplicatia-tiktok-este-utilizata-de-7-4-milioane-de-romani-in-fiecare-luna--1191802

Proiect de lege privind cinematografia - în dezbatere publică; Turcan: Aliniază domeniul cu standardele internaţionale actuale

Un proiect de lege care vizează modernizarea finanţării pentru dezvoltare şi producţie de film prin renunţarea la creditul direct rambursabil şi introducerea subvenţiei ca formă de sprijin a fost pus, luni, în dezbatere publică de Ministerul Culturii. Anunţul a fost făcut de ministrul Culturii, Raluca Turcan, care a afirmat că punerea în dezbatere publică a proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului 39 /2005 privind cinematografia, reprezintă "o reformă ambiţioasă" care urmăreşte să alinieze domeniul cu standardele internaţionale actuale. "Cred că este crucial să ne concentrăm eforturile asupra promovării filmului românesc şi a producţiilor de înaltă calitate artistică, care să reflecte valorile culturale, atât naţionale, cât şi europene, iar noul cadru de sprijin pentru calitate artistică îşi propune să încurajeze dezvoltarea tinerelor talente din industria cinematografică şi să consolideze prezenţa noastră pe piaţa internaţională de film", a scris Turcan, luni, pe Facebook. Potrivit expunerii de motive, modificările propuse prin proiectul de lege menţionat au ca scop principal corelarea legislaţiei naţionale cu cea europeană, tratatele bilaterale şi cele internaţionale. Subsidiar, este necesară adaptarea sistemului de finanţare la cerinţele actuale ale sectorului cinematografic, care să reflecte schimbările în nevoile şi tendinţele industriei, precum şi actualizarea acţiunilor şi activităţilor ce pot fi susţinute din Fondul cinematografic şi reducerea procesului administrativ.
https://www.agerpres.ro/cultura/2023/10/23/proiect-de-lege-privind-cinematografia-in-dezbatere-publica-turcan-aliniaza-domeniul-cu-standardele-internationale-actuale--1191429

Filmul 'Libertate' în regia lui Tudor Giurgiu, selecţionat la festivaluri din Europa şi SUA

Filmul "Libertate" regizat de Tudor Giurgiu a fost selecţionat în mai multe festivaluri internaţionale care vor avea loc în perioada următoare în Europa şi Statele Unite ale Americii, informează un comunicat transmis, luni, AGERPRES. Pelicula se numără printre cele 12 filme din competiţia oficială a Festivalului de Film de la Cottbus (7 - 12 noiembrie), considerat unul dintre cele mai importante evenimente pentru promovarea cinematografiei est-europene. Filmul lui Tudor Giurgiu a fost selecţionat şi în competiţia europeană a Festivalului de la Arras, care îşi propune să aducă în faţa publicului cinemaul european contemporan, şi face parte din secţiunea "Fără graniţe" a celei de-a XIX-a ediţii a SlobodnaZona Film Festival organizat concomitent în trei oraşe din Serbia - Belgrad, Novi Sad şi Nis. "Libertate" va putea fi urmărit şi în Grecia, la Salonic, la cel mai important festival de film din spaţiul elen. În SUA, filmul va fi proiectat în deschiderea celei de-a IV-a ediţii a Romanian Film Festival din Washington DC, organizat de Institutul Cultural Român şi Ambasada României în SUA. Povestea filmului "Libertate" este inspirată din fapte reale petrecute la Sibiu în decembrie 1989.
https://www.agerpres.ro/cultura/2023/10/23/filmul-libertate-in-regia-lui-tudor-giurgiu-selectionat-la-festivaluri-din-europa-si-sua--1191011

Antenna Entertainment anunță al doilea sezon din Oamenii Legii, care va avea premiera pe 30 octombrie, la AXN

Antenna Entertainment, compania care deține canalele AXN în regiunea Europei Centrale și de Est, anunță un nou sezon al serialului Oamenii Legii, continuare a producției locale, care a debutat anul trecut. Toamna aceasta, AXN România va difuza al doilea sezon din Oamenii Legii, serial ce aduce pe micile ecrane cazuri inedite cu care se confruntă polițiștii din cadrul Poliției Române zi de zi. Protagoniștii, 8 polițiști cu experiență, vor interveni la unele dintre cele mai complicate cazuri, acolo unde legea și ordinea sunt încălcate. Sezonul 2 al serialului Oamenii Legii va avea premiera pe 30 octombrie și va fi difuzat de luni până vineri, de la ora 18:00, pe AXN. Fiecare episod se va concentra pe soluționarea a trei cazuri diferite, urmărind firul acțiunii din momentul în care poliția primește apelul la 112 și până la finalizarea anchetei. Acest sezon aduce în echipa de polițiști noi personaje menite să facă lumină acolo unde ancheta devine complicată. Acțiunea și suspansul se vor înlănțui cu analize și explicații din perspectivă legală a faptelor și a modului în care fiecare dintre noi, din postura de simpli cetățeni, putem acționa pentru binele unei persoane aflate în primejdie. De la violență domestică, jafuri și dispariții, până la accidente în trafic sau tulburarea liniștii publice, cele 28 de episoade le vor da ocazia telespectatorilor să aibă parte de o experiență complexă a soluționării fiecărui caz în parte. Dincolo de prezentarea cazurilor complexe, sezonul 2 va include și o nouă direcție de educație, oferind publicului informații inedite pentru fiecare caz.
https://jurnalul.ro/cultura/film/antenna-entertainment-anunta-al-doilea-sezon-din-oamenii-legii-care-va-avea-premiera-pe-30-octombrie-la-axn-946197.html

EXCLUSIV! Dragoş Bucur: „Cele mai grele secvenţe au fost cele filmate când veneam direct de la spital, în mijlocul unei crize de rinichi”. Interviu despre rolul din „Încă două lozuri”

INTERVIU. Dragoş Bucur, prezentator al emisiunii Visuri la cheie, de la Pro TV, a stat de vorbă cu Paginademedia despre filmul „Încă două lozuri”, care va intra în cinematografele din ţară din 27 octombrie. Comedia este o continuare a producţiei intitulate „Două lozuri”, care a fost lansată în 2016. „Am încercat ca anumite secvenţe să fie filmate în aceleaşi locuri folosite acum opt ani pentru filmul «Două Lozuri»”, a povestit Dragoş Bucur, în exclusivitate pentru Paginademedia. Producţia regizată de Paul Negoescu îi are în rolurile principale pe Dragoş Bucur („Poveste de dragoste”, „Urma”), Dorian Boguţă („Ruxx”, „Maria, Regina României”) şi Alexandru Papadopol („Libertate”, „Numai iubirea”). „Cred că cinematografia ar pierde dacă Sile ar evolua, este un personaj naiv şi credul, aur pentru comedie”, a spus Dragoş despre personajul pe care îl interpetează în acest nou film. Cât despre cele mai grele secvenţe, actorul spune că acestea au fost cele filmate în Slatina, din cauza unei crize de rinichi pe care a avut-o în acea perioadă: „Pentru mine, cele mai grele secvenţe din film au fost cele filmate la Slatina. Veneam direct de la spital, în mijlocul unei crize de rinichi… Cine a avut vreodată pietre la rinichi, înţelege la ce mă refer când spun greu. A fost foarte greu, noroc cu ţuica băieţilor de la props (recuzită, n.r.), care a deschis calea pietrelor către canalizare”.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/dragos-bucur-inca-doua-lozuri-interviu-21357060

Emil Constantinescu, faţă în faţă cu Marcel Iureş. „Am aflat ceva care m-a impresionat până astăzi şi nu am vorbit despre asta. Un genocid cultural”. Declaraţii în premieră

Avem primele imagini şi informaţii din episod 1 al noului serial documentar de la History Channel, „Enigmele României”, care îl are prezentator, povestitor şi chiar anchetator pe actorul Marcel Iureş. Artistul i-a luat un interviu şi fostului preşedinte al României din perioada 1996-2000, Emil Constantinescu, iar acesta a făcut declaraţii în premieră despre furtul tablourilor de la Muzeul Brukenthal din Sibiu, din mai 1968, supranumit „Jaful secolului”. Documentarul „Enigmele României” va avea premiera duminică, 29 octombrie, la History Channel. Cuprinde şase episoade, a câte 20 de minute, ce anchetează, fiecare, câte o enigmă din istoria autohtonă.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/emil-constantinescu-enigmele-romaniei-jaful-secolului-brukenthal-21357825

Digi24: „Pericolul există, e cât se poate de real”. Reacţia postului după transmisia virală a jurnalistei aflată în Israel, criticată şi de Victor Ponta

Jurnalista Cristina Cileacu a realizat duminică (22 octombrie) un live din Israel pentru Digi24, în care vorbea stând pe burtă, în condiţiile în care pe lângă ea oamenii se comportau normal, ca şi cum nu auzeazu bombardamentele din zonă. Reportajul a fost aspru criticat în social media, inclusiv de Victor Ponta. Una dintre transmisiunile live realizate de Cristina Cileacu, duminică (22 octombrie), din zona de conflict din Israel a trezit multe reacţii în social media. Jurnalista a fost ironizată, deoarece a relatat de pe burtă, în condiţiile în care trecătorii din zonă nu păreau deranjaţi nici de sirene, nici de bombardamente.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/live-israel-viral-reactie-digi24-cristina-cileacu-victor-ponta-21357514

Plecare la Antena Stars. Unul dintre „părinţii” Acces Direct părăseşte televiziunea. Cine îi va lua locul

Schimbare importantă în conducerea televiziunii-tabloid Antena Stars. Cristian Ionescu, care a condus Antena Stars încă de la transformarea sa din Antena 2 şi de al cărui nume este legat de emisiunea Acces Direct, părăseşte compania. Angajaţii televiziunii au fost informaţi despre schimbare zilele trecute, printr-un mesaj ce anunţa şi noua conducere. Locul lui Cristian Ionescu este luat începând de astăzi de un alt nume cu vechime în companie, Elena Savu Răchiţeanu. „Începând din 23 octombrie, Elena Savu Răchiţeanu va prelua funcţia de Head of Channel Antena Stars, ocupată până în prezent de Cristian Ionescu. Cei mai mulţi o cunoaşteţi deja pe Elena ca realizator al reality-show-ului Mireasa.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cristian-ionescu-demisie-antena-stars-21357187

Creatorii de conţinut vor fi verificaţi de Comisia Europeană. Influencerii reacţionează! „Omul are dreptul să aleagă dacă vrea să vadă o campanie sau nu, să nu i-o bagi pe gât”

Creatorii de conţinut vor fi verificaţi în săptămânile următoare de Comisia Europeană, cu ajutorul Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC), notează site-ul protv.ro. Prin această măsură, membrii comisiei se vor asigura că influencerii nu vor mai face reclamă mascată de acum înainte. Potrivit reprezentanţilor Comisiei Europene, influencerii care au parteneriate cu diferite firme şi fac reclamă anumitor produse sunt consideraţi comercianţi, aşa că au obligaţia de a marca special conţinutul în care fac reclamă unui produs. În această vară, şi ANPC a trimis scrisori de informare către 10 creatori de conţinut, cu un număr mare de abonaţi, în care le-a reamintit că publicitatea trebuie să fie recunoscută că atare prin metodele puse la dispoziţie de reţelele sociale.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/influencerii-verificati-de-comisia-europeana-21357131

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL