×

Revista presei -- Data și ora publicării: 17.01.2017 14:54:06

REVISTA PRESEI / 16 și 17 ianuarie 2017 /




Audiențele generale ale televiziunilor de știri în PRIME TIME – anul 2016
Discovery difuzează astăzi Curiosity: Cum a fost creat Universul? cu Stephen Hawking
Thematic Channels va vinde publicitatea History
History va avea aceeași emisie cu History HD
BBC se implică în demascarea ştirilor false. "Nu putem edita tot ce apare pe internet"
RCS Management a convocat AGA pentru a îşi reduce capitalul social
Procesul Laura Georgescu. Martor: Mi-a spus să trec date nereale la reclamații. M-a ameninţat că mă mută la Monitorizare. Țintele: Antena 3, Nașul TV și Estrada
Nu vă mai revoltați împotiva publicității! Publicitatea stimulează creșterea economică, generează locuri de muncă și aduce beneficii sociale
Topul companiilor cu cele mai mari investiții în OUTDOOR – anul 2016
INTERVIU Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV: „Niciodată nu m-am considerat un guru care să aibă ideile perfecte“
„Starea Naţiei“ va avea o nouă rubrică. Dragoş Pătraru: „Va fi un program anti-sărăcie în toată regula“
Sore se întoarce la muncă. A bătut palma cu Antena 1 pentru formatul cu cea mai mare audiență
INTERVIU Creatorul primului serial despre geto-daci: ce buget a avut şi ce sacrificii a făcut. „Am vândut mobilă din casă pentru a avea bani de filmări“
Oana Paraschiv revine în radio, la Smart FM: cu cine face echipă şi ce rol va avea
INTERVIU Michael Hirst, creatorul şi scenaristul serialului „Vikingii“: „Există multă propagandă în ceea ce îi priveşte. Eu am încercat să demontez clişeele“
INTERVIU EXCLUSIV Katheryn Winnick, Lagertha din „Vikingii“: „Îmi fac singură cascadoriile. E greu, ori înveţi să te coordonezi, ori cazi şi te umpli de sânge“
INTERVIU EXCLUSIV Alexander Ludwig, Bjorn din „Vikingii“: „Cred că e o plăcere vinovată pentru mulţi oameni. Am avut chiar şi un public imens de creştini“
Guşă, despre acuzaţiile aduse de Ghiţă trustului Realitatea: „Nu se referă la postul care şi-a deservit publicul, ci la oameni ca Sorin Ovidiu Vântu“
Grila Acasă TV la începutul anului: un serial turcesc şi o telenovelă mexicană, între noutăţile propuse
Șeful Pro TV: Ne concentrăm mai mult pe canalele secundare ale grupului. Fără Supraviețuitorul în 2017
Digi24 şi TVR vor avea corespondenţi la ceremonia de învestire a lui Donald Trump la Casa Albă
Noul sezon „Bravo, ai stil” ia startul săptămâna viitoare. Câștigătoarea sezonului trecut, în echipă
AUDIENȚE Radio pe publicul comercial: Kiss FM domină la orașe și în toată țara. Radio ZU, în București
Oana, fosta “cârcotașă” de la Huidu și Găinușă, la Smart FM
Bingo, încă un pas în jos. Antena 1, pe șase la bătaie cu Pirații din Caraibe
AUDIENTE. Cum s-au ascultat posturile de radio în toamnă. Zu crește pe toate targeturile. Cum stau Digi FM și Guerrilla
TVR 1 va transmite în direct ceremonia de învestire a lui Donald Trump la Casa Albă
Radio România Actualităţi îşi menţine poziţia de lider de piaţă, cu peste 2 milioane de ascultători

IT...ONLINE...MOBILE...
Publicitarii din Europa cer amanarea unor noi reguli europene privind comunicatiile din cauza impactului asupra industriei
Bitdefender a achiziţionat compania franceză Profil Technology
Radu Opriş, noul şef al HP Enterprise România şi al centrului de servicii HP Geboc
Industria de IT, lovită de reformele fiscale din ultimele două luni. 30.000 de softişti din România ar putea rămâne fără scutirea de impozitul de venit
Siveco a plătit dividende de 22,7 mil. Lei
Retailerul online CEL.ro a depăşit anul trecut pragul de 50 mil. euro, dar a crescut sub estimări
Compania slovacă de securitate IT Eset deschide un centru de cercetare-dezvoltare în Iaşi
OSIM ar putea sprijini din veniturile proprii activitatea de inovare a solicitanţilor români de brevet, pentru brevetarea în străinătate a invenţiilor
BNR a atribuit prin licitatie in luna decembrie contracte IT de peste 2,99 milioane de euro firmelor Kapsch, Ymens Teamnet si Power Net Consulting

...
ȘTIRILE PE LARG
...
Audiențele generale ale televiziunilor de știri în PRIME TIME – anul 2016
Patru din cele cinci televiziuni de știri cuprinse în sistemul de monitorizare Kantar Media au înregistrat pierderi de audiență în prime time, în 2016. România TV este singurul canal de pe acest segment care câștigat telespectatori. Antena 3 și România TV au fost cele mai urmărite televiziuni de știri în 2016, în prime time (orele 19:00 – 24:00), cu o medie de 379.000, respectiv 354.000 de telespectatori pe minut, la nivel național. Cele două televiziuni domină sondajele de audiență și în mediul urban. Totuși, Antena 3 a avut pierderi importante de audiență față de 2015: 90.000 de persoane pe național și 53.000 de persoane în urban. În schimb, România TV a câștigat 13.000 de telespectatori pe național și 30.000 în urban față de 2015. Există un mare ecart între cele două televiziuni și ceilalți trei competitori de pe această nișă: B1 TV, Realitatea TV și Digi24. La nivel național, cele trei televiziuni au suferit următoarele pierderi comparativ cu 2015: B1 TV (-40.000 de telespectatori), Realitatea TV (-34.000) și Digi24 (-10.000).
http://www.forbes.ro/audientele-generale-ale-televiziunilor-de-stiri-prime-time-anul-2016-74557

Discovery difuzează astăzi Curiosity: Cum a fost creat Universul? cu Stephen Hawking
Discovery Channel a programat pentru astăzi emisiunea „Curiosity: Cum a fost creat Universul?” cu Stephen Hawking, în săptămâna în care acesta a împlinit 75 de ani.  Producția în care faimosul matematician vorbește despre originile Universului va fi difuzată de la ora 22.00.  Programarea documentarului vine după numeroasele reacții pozitive și negative din online. După ce Discovery România i-a urat într-o postare pe Facebook „La mulți ani” matematicianului, mesajul a avut ca răspuns multe reacții negative și chiar injurii.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/discovery-curiosity-universul-stephen-hawking

Thematic Channels va vinde publicitatea History
Regia Thematic Channels va vinde publicitatea pentru canalul History, deținut de A+E Networks UK. Începând cu luna februarie 2017, Thematic Channels va fi reprezentantul Histroy pentru vânzările spot și non-spot, inclusiv pentru conținut sposorizat și sponsorizări de programe, anunță reprezentanții companiei. În același comunicat, se menționează că de la 1 martie 2017 emisiile locale History  și History HD vor fi transmise simultan.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/thematic-channels-va-vinde-publicitatea-history

History va avea aceeași emisie cu History HD
Postul History, deținut de  A+E Networks UK, va avea emisie simultană cu postul History HD. Mutarea este programtă pentru 1 martie 2017, au anunțat reprezentanții televiziunii într-un comunicat de presă.  Postul History  s-a lansat în România în anul 2011.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/history-emisie-history-hd

BBC se implică în demascarea ştirilor false. "Nu putem edita tot ce apare pe internet"
În contextul îngrijorărilor survenite în spaţiul public cu privire la creşterea numărului de informaţii false, distribuite în mediul online, redactorul-şef, James Harding, i-a comunicat echipei sale că BBC va juca un rol în combaterea minciunilor, distorsionărilor şi exagerărilor din social media. Procesul de monitorizare şi implicare ar urma să fie unul permanent, demarat de un grup care va urmări să identifice ştirile false, răspândinte larg pe reţelele de socializare. "BBC nu poate edita tot ce apare pe internet , dar nici nu putem să stăm deoparte. Vom verifica tot ce va deveni viral pe Facebook, Instagram şi alte reţele de socializare. Lucrăm cu cei de la Facebook, în mod particular, pentru a vedea cum putem fi cât mai eficienţi. Unde vom vedea poveşti încropite fals, în mod deliberat, prezentate sub formă de "ştiri", vom publica o "Verificare a Realităţii" care va demonstra contrariul, care va fi mai mult decât un serviciu public. Vrem să devină foarte popular. Ţintim să poată fi utilizată formula de către formatele - online, tv şi radio", a declarat James Harding.
http://www.zf.ro/business-international/bbc-se-implica-in-demascarea-stirilor-false-nu-putem-edita-tot-ce-apare-pe-internet-16064464

RCS Management a convocat AGA pentru a îşi reduce capitalul social
Compania RCS Management, vehiculul prin care antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea controlează compania de cablu RCS& RDS, are în plan să îşi diminueze capitalul social de la 204.000 lei la 183.600 lei în cadrul unei adunări generale a acţionarilor care este programată să aibă loc în data de 23 sau 24 ianuarie, conform datelor dintr-un document publicat de companie în Monitorul Oficial. „Ordinea de zi include aprobarea reducerii capitalului social al societăţii de la 204.000 lei la 183.600 lei, prin reducerea numărului de acţiuni, respectiv prin anularea unui număr de 20.400 acţiuni proprii“.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/rcs-management-a-convocat-aga-pentru-a-isi-reduce-capitalul-social-16072233

Procesul Laura Georgescu. Martor: Mi-a spus să trec date nereale la reclamații. M-a ameninţat că mă mută la Monitorizare. Țintele: Antena 3, Nașul TV și Estrada
Declarații inedite în procesul Laura Georgescu. "Mi-a spus că mă mută la Monitorizare dacă nu fac sesizări false", a declarat un martor în procesul în care e implicată Laura Georgescu, șefa CNA. Țintele sesizărilor contrafăcute: Antena 3, Nașul TV și Estrada TV. Paginademedia.ro vă prezintă declarațiile și situațiile prezentate de martori. Pentru ce anume s-a făcut sesizarea împotriva Antena 3 și ce le spunea Laura Georgescu pentru a-i convinge să redacteze "reclamațiile". Roman Bogdan Alexandru, angajat la Departamentul IT: Laura Georgescu mi-a solicitat să întocmesc o sesizare şi mi-a indicat textul, emisiunea şi data. Textul era “afirmaţii defăimătoare la adresa lui Horia Georgescu”. Am redactat sesizarea după modul arătat anterior, însă iniţial am trecut datele mele de identificare ca emitent al sesizării, mai ales că o scurtă parte din emisiune o văzusem. Primii trei martori au dat declaraţii vineri în faţa instanţei de judecată, în dosarul în care șefa CNA și fostul lider PSD, Viorel Hrebenciuc, sunt judecați pentru abuz în serviciu, fabricarea de sesizări false, respectiv trafic de influență. Un martor din CNA a venit inclusiv cu un bilețel de instrucțiuni, în care șefa instituției îi spunea ce reclamații să facă și împotriva cărui post TV.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/procesul-laura-georgescu-martor-mi-a-spus-sa-trec-date-nereale-la-reclamatii-m-a-amenintat-ca-ma-muta-la-monitorizare-tintele-antena-3-nasul-tv-si-estrada

Nu vă mai revoltați împotiva publicității! Publicitatea stimulează creșterea economică, generează locuri de muncă și aduce beneficii sociale
Noul raport publicat de World Federation of Advertisers arată că fiecare euro cheltuit în publicitate generează o contribuție de șapte ori mai mare la PIB, încurajează inovația, sprijină ocuparea forței de muncă și contribuie la finanțarea unor servicii vitale pentru societate. Industria europeană de publicitate solicită un moratoriu cu privire la viitoare restricții în domeniul publicității pentru a putea face o evaluare corectă a costurilor ascunse determinate de aceste restricții. Primul raport realizat vreodată la nivelul Uniunii Europene cu scopul de a afla exact care este contribuția socială și economică a publicității evidențiază capacitatea acestui domeniu de a stimula creșterea economică în UE. Valoarea Publicității, un studiu independent realizat de Deloitte la comanda World Federation of Advertisers și a altor parteneri din industrie, printre care și EACA (European Association of Communications Agencies), a identificat o multitudine de beneficii pe care publicitatea le generează în economie, pe piața muncii și în societatea civilă. Folosind modelarea econometrică, studiul a arătat că publicitatea creează aproximativ șase milioane de locuri de muncă la nivelul Uniunii Europene și generează venituri în valoare de 4,6% din PIB-ul european. Studiul estimează că fiecare euro cheltuit în publicitate aduce alți șapte euro la PIB, ceea ce înseamnă că cele 92 de miliarde de euro cheltuite în publicitate în 2014 au generat un venit de 643 miliarde de euro, adică 4,6% din PIB-ul UE.
http://www.forbes.ro/nu-va-mai-revoltati-impotiva-publicitatii-publicitatea-stimuleaza-cresterea-economica-genereaza-locuri-de-munca-si-aduce-beneficii-sociale-74639

Topul companiilor cu cele mai mari investiții în OUTDOOR – anul 2016
Volumul brut al investițiilor publicitare în panotaj (outdoor) a crescut în 2016 cu 15,4% față de anul precedent, arată monitorizările BRAT. Cei mai mari investitori au fost companiile de retail, cu o pondere de 32% din totalul bugetului consumat pe outdoor. În 2016, valoarea investițiilor în outdoor s-a ridicat la 67,2 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Outdoor” (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Volumul de publicitate a crescut în 2016 cu 32% față de 2015, cu precizarea că numărul companiilor monitorizate a fost mai mare cu două firme față de anul precedent. Numărul de fețele suport s-a ridicat la 15.350, în scădere cu 6,8% față de 2015.
http://www.forbes.ro/topul-companiilor-cu-cele-mai-mari-investitii-outdoor-anul-2016-74550

INTERVIU Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV: „Niciodată nu m-am considerat un guru care să aibă ideile perfecte“
AMBIŢIE Aleksandras Cesnavicius, director general Pro TV, a acordat un interviu pentru „Adevărul“ în care a dezbătut recordurile înregistrate de Pro TV în 2016, ce strategie va aplica în 2017 şi care au fost punctele forte şi nereuşitele.  Aleksandras Cesnavicius pare a fi un om înconjurat de mister. Nu acceptă să dea interviuri prea des, mai ales 1 la 1 cu reporterul, şi nici nu pare că vrea să îşi facă apariţia pe micul ecran sau dincolo de el. Colac peste pupăză, un străin la cârma celui mai important post comercial din România? Ei, bine, da! Cesnavicius îşi vede de treabă cu meticulozitate lituaniană şi încearcă, de când a venit la cârma Pro TV, să aducă tot mai mult un spirit occidental pe o piaţă tradiţionalistă. El e omul care a decis difuzarea unor formate de succes, dar şi cel care a învăţat din nereuşitele unui program. E blând, deschis, are o strângere uşor fermă de mână, zâmbeşte şi e destins. Povesteşte cu mândrie despre realizările Pro TV. În fond are şi cu ce se lăuda. În mijlocul biroului lui cu pereţi albi tronează o masă rotundă. Inspiră încrede din privire. Cum arată viziunea unui lituanian la conducerea Pro TV, ce planuri are pentru 2017 şi cum s-a adaptat la specificul românesc, Aleksandras Cesnavicius a vorbit pentru „Adevărul“.   „Adevărul“: În 2016, Pro TV a rămas lider de piaţă. Cum aţi consolidat acest statut? Aleksandras Cesnavicius: Dacă analizezi ce înseamnă Pro TV o să vezi doi piloni pe care se bazează. Unul dintre ei este să oferim publicului divertisment, iar cel de-al doilea este să menţinem publicul informat. Aşadar, ne bazăm pe Ştirile Pro TV, care sunt difuzate pe tot parcursul zilei, iar apoi vorbim despre show-urile de diverstiment. Anul trecut am continuat să lucrăm înspre ambele direcţii. Pe zona ştirilor mă bucură faptul că avem un grup puternic de profesionişti, care e capabil să ofere informaţii de înaltă calitate, iar pentru mine, în general, este minunat să văd că departamentul de ştiri poate să funcţioneze complet independent. În jurul lor s-a construit un fel de Zid Chinezesc invizibil, ei trebuie să fie protejaţi de orice interese comerciale sau de orice influenţe politice, de aceea echipa face jurnalism adevărat. Pe aceste baze, avem la dispoziţie un grup unit de oameni care face ce îi place şi are toată libertatea de a face totul în mod profesionist. Pe zona de divertisment, ca lider, pot spune că stăm pe o poziţie unică. Pe de o parte, avem foarte multe show-uri care funcţionează bine şi sunt recunoscute ca fiind bune de către audienţa noastră şi asupra cărora nu avem presiuni de schimbare, pentru că publicului îi place ceea ce vede. Trebuie doar să găsim noi unghiuri prin care să le privim. Ce funcţionează bine în acele show-uri? Ce putem îmbunătăţi? Cum putem să aducem ceva nou? Acestea sunt întrebările. Dacă ne gândim la show-urile mari, cum ar fi „Românii au talent“, avem trei paliere pe care construim având în vedere succesul existent. Unul are în vedere găsirea de noi concurenţi care să ofere conţinut şi poveşti pentru show-urile locale, al doilea vizează membrii juriului. Aducerea unei feţe noi şi regruparea juriului dau dinamică show-ului, relaţii diferite cu concurenţii şi, desigur, acelaşi format plăcut de public de ani de zile are parte de o reîmprospătare şi arată diferit faţă de sezonul anterior. Nu în ultimul rând, trebuie să privim la formatul însuşi, aici lucrăm împreună cu furnizorii formatului, dacă putem găsi noi formule pentru a schimba emisiunea câtuşi de puţin, în sensul bun, pentru a capitaliza aspectele care au funcţionat în trecut.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/interviu-aleksandras-cesnavicius-ceo-pro-tv-niciodata-nu-m-am-considerat-guru-ideile-perfecte-1_587ba97b5ab6550cb8759395/index.html

„Starea Naţiei“ va avea o nouă rubrică. Dragoş Pătraru: „Va fi un program anti-sărăcie în toată regula“
Emisiunea „Starea Naţiei“, difuzată de Digi 24 şi prezentată de Dragoş Pătraru, va avea o rubrică nouă, realizată de jurnalista Cristina Hurdubaia, prin care echipa îşi propune să-i ajute pe oamenii aflaţi în situaţii dificile. Rubrica „Ceasul bun“ va debuta în ediţia din 17 ianuarie a emisiunii „Starea Naţiei“ şi va fi realizată de jurnalista Cristina Hurdubaia. Primul caz social prezentat este al unei familii din Călăraşi, cu zece copii. „Le prezentăm cazul şi nevoile pe care le au. Într-o săptămână ne propunem să rezolvăm problema, iar maţea viitoare vom da, din nou, imagini de acolo. La fiecare două săptămâni va fi un caz nou“, a explicat Dragoş Pătraru pentru site-ul Paginademedia.ro.   Realizatorul a precizat că ideea care a stat la baza includerii acestei noi rubric este de a lega oameni care au nevoi mari cu oameni care îi pot ajuta. „Va fi un program anti-sărăcie în toată regula. Cât ne permite noi cu Guvernul nostru, cu poporul bun, care se uită la noi cu fidelitate, vom încerca să facem legătura dintre nevoiaţi şi oameni buni, companii“, a mai precizat Pătraru pentru aceeaşi sursă citată.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/starea-natiei-noua-rubrica-dragos-patraru-va-program-anti-saracie-regula-1_587debe05ab6550cb882017c/index.html

Sore se întoarce la muncă. A bătut palma cu Antena 1 pentru formatul cu cea mai mare audiență
Sore se întoarce la muncă în televiziune. Dacă de muzică s-a reapucat la scurt timp după ce a născut, televiziunea a lăsat-o pe planul… 3. Acum, la aproape un an de când a adus-o pe lume pe Erin, blonda revine pe micul ecran. La Antena 1. Producătorii de la Antena 1 ”croșetează” intens la noua grilă a postului. În februarie, va începe un nou sezon al show-ului ”Te cunosc de undeva?”, emisiunea cu cea mai bună audiență pe termen lung a postului și deja se semnează contracte pe bandă rulantă între televiziune și vedetele care vor purta costume în acestă primăvară. Printre primii care au dus negocierile la bun sfârșit și au bătut palma pentru începerea colaborării se numără Sore. Deși până acum contractele ei au avut parafa postului rival PRO TV, iar ultimul job în televiziune a fost cel de prezentatoare a emisiunii ”Vorbește lumea”, sub aceeași siglă, de data aceasta cântăreața inventată de televiziunea cu pricina a acceptat să schimbe macazul și să sară în corabia concurenței, acceptând provocarea ”Te cunosc de undeva?”. Așadar, de luna viitoare, Sore va face spectacol la Antena 1, purtând măști și interpretând personaje care mai de care mai inedite. Partener de distracție și, evident, concurent, îi va fi Alex Vasilache, solistul trupei Jukebox, care a semnat și el, recent, contractul.
http://www.libertatea.ro/ultima-ora/exclusiv-sore-se-intoarce-la-munca-batut-palma-cu-antena-1-pentru-formatul-cu-cea-mai-mare-audienta-1714645

INTERVIU Creatorul primului serial despre geto-daci: ce buget a avut şi ce sacrificii a făcut. „Am vândut mobilă din casă pentru a avea bani de filmări“
„Adevărul“ i-a luat un interviu lui Florin Anghel, creatorul şi producătorul serialului „Geţii: Superstiţii şi Război“, primul serial românesc despre geto-daci. Acesta a mărturisit că proiectul este unul independent, cu finanţare proprie, urmează să fie disponibil online şi pe un canal TV şi a povestit cum a ajuns la această idee, ce piedici a întâmpinat în drumul realizării serialului, dar şi ce aşteptări are.  Serialul spune povestea lui Vezina, cel care va ajunge mâna dreaptă a lui Decebal. Sezonul 1 din „Geţii: Superstiţii şi Război“ atinge apogeul cu lupta de la Tapae din anul 87, unde Legiunea a V-a Aludae, condusă de generalul Cornelius Fuscus, prefectul pretoriului, este decimată, iar dacilor lui Diurpaneus - care devine marele regele Decebalus („cel puternic“ sau „cel viteaz“) - li se oferă o pace mai mult decât favorabilă din partea împăratului Domitianus. Serialul, care are la bază cadrul istoric al războaielor daco-romane şi mitologia veche românească, debutează în martie 2017. Serialul spune povestea lui Vezina, cel care va ajunge mâna dreaptă a lui Decebal. Sezonul 1 din „Geţii: Superstiţii şi Război“ atinge apogeul cu lupta de la Tapae din anul 87, unde Legiunea a V-a Aludae, condusă de generalul Cornelius Fuscus, prefectul pretoriului, este decimată, iar dacilor lui Diurpaneus - care devine marele regele Decebalus („cel puternic“ sau „cel viteaz“) - li se oferă o pace mai mult decât favorabilă din partea împăratului Domitianus. Serialul, care are la bază cadrul istoric al războaielor daco-romane şi mitologia veche românească, debutează în martie 2017. Mai multe detalii, aici.  Cum s-a ajuns la primul serial despre geto-daci  „Adevărul“: În primul rând, de ce ai ales să faci un serial despre geto-daci şi de ce în limba română? Florin Anghel: A fost o alegere pur comercială şi a fost luată în 2012. Atunci, am fost impresionat de seria „Spartacus“, care era abia la primul sezon, la fel şi de „Game of Thrones“. Terminasem un scenariu de lungmetraj şi voiam să-l depun la Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) pentru finanţare: „Dinastia Basarabilor - Posada 1330“,dar n-am avut nicio şansă. Atunci am simţit că urmează un mare trend pe zona epică/medievală şi mi-am dorit să „fim şi noi în trend“. Ulterior, nu am primit finanţare de nicăieri, m-au felicitat mulţi pentru calitatea scenariului, dar atât. Aşa am adaptat „Dinastia Basarabilor“ în serial şi împreună cu oameni extraordinari (Ordinul Cavalerilor de Mediaş şi Cavalerii Lup) am făcut câteva teste de producţie în vara lui 2013. Nu am lansat public nimic. Am filmat atunci în Feteşti, Mediaş, Curtea de Argeş, Bucureşti şi Bragadiru, între trei şi cinci zile timp de un an. Fiind un serial cu buget zero, ne-am întâlnit şi am filmat în weekend-uri, când eram liberi. Unde se va vedea serialul? Pe internet sau pe un post de televiziune? Se va vedea pe un post de televiziune din România şi pe o platformă online de streaming.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/interviucreatorul-primului-serial-despre-geto-daci-buget-avut-sacrificiia-facut-difuzeze-productia-am-vandut-mobila-casa-bani-filmari-video-1_587cedea5ab6550cb87c5068/index.html

Oana Paraschiv revine în radio, la Smart FM: cu cine face echipă şi ce rol va avea
Oana Paraschiv revine în radio după o pauză de trei ani şi va face echipă cu Marius Tucă şi Marius Manole la Smart FM. Începând de marţi, 17 ianuarie, echipa emisiunii Marius FM se măreşte odată cu venirea Oanei Paraschiv, care nu va redacta un buletin de ştiri clasic, ci va interveni pe parcursul emisiunii ori de câte ori se întâmplă un eveniment semnificativ. „Dupa o pauză de trei ani, aşteptam cu nerăbdare momentul reîntoarcerii într-un studio de radio. Smart FM este locul potrivit, pentru că aici este o emoţie specială, care se simte chiar şi în calitate de ascultător. Cred că am sosit chiar la momentul oportun, pentru că astăzi au fost publicate audienţele ultimului val de măsurători radio, iar Smart FM are o creştere importantă pe publicul comercial din Bucureşti, practic şi-a dublat audienţa. Sunt onorată să mă adresez unor «neascultători» atât de speciali“, a declarat Oana Paraschiv.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/oana-paraschiv-revine-radio-smart-fm-echipa-rol-avea-1_587c99fd5ab6550cb87a08ec/index.html

INTERVIU Michael Hirst, creatorul şi scenaristul serialului „Vikingii“: „Există multă propagandă în ceea ce îi priveşte. Eu am încercat să demontez clişeele“
Michael Hirst, creatorul şi scenaristul serialului „Vikingii“, a acordat un interviu ziarului „Adevărul“ chiar pe platourile de filmare şi a dezvăluit detalii despre sezonul patru, care debutează în această seară, dar şi despre întreaga poveste.  Drama „Vikingii“ revine la History cu al patrulea sezon astăzi, 15 ianuarie, de la ora 22.00, iar noile episoade aduc „evenimente importante şi cutremurătoare“. Un reporter „Adevărul“ a pătruns pe platourile de filmare din Irlanda, unde a stat de vorbă cu omul din spatele grandioasei producţii – Michael Hirst. Acesta a trasat în linii mari povestea noului sezon, a dezvăluit care sunt cele mai bune episoade pe care le-a scris vreodată şi de ce, a vorbit despre lucrurile pe care le-a învăţat lucrând la acest proiect, dar şi despre miturile legate de vikingi. Adevărul“: Cum va fi sezonul patru? Michael Hirst: Aş spune că e un sezon cu evenimente spectaculoase, zguduitoare! Este, de departe, sezonul cu cea mai mare forţă şi încărcătură emoţională de până acum, pentru că explorează anumite aspecte şi relaţii mai în profunzime. Sunt şi scene de luptă extraordinare, dar nucleul este unul cu o profundă încărcătură emoţională pentru majoritatea personajelor.  De exemplu, Lagertha are o relaţie cu o femeie sau, cel puţin, se îndrăgosteşte de o femeie; şi de ce nu? Relaţiile ei cu bărbaţii n-au mers întotdeauna bine. Deci pentru ea este o evoluţie emoţională interesantă. Toate cele patru personaje principale sunt implicate în momente şi schimbări spectaculoase. Bjorn ajunge în sfârşit pe Marea Mediterană şi ajunge până în Spania, care se afla sub stăpânire maură.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/interviu-michael-hirst-creatorul-scenaristul-serialului-vikingii-exista-propaganda-ceea-priveste-incercat-demontez-cliseele-1_587ab1085ab6550cb870ed11/index.html

INTERVIU EXCLUSIV Katheryn Winnick, Lagertha din „Vikingii“: „Îmi fac singură cascadoriile. E greu, ori înveţi să te coordonezi, ori cazi şi te umpli de sânge“
Actriţa canadiană Katheryn Winnick (39 de ani) a povestit pentru „Adevărul“ ce a învăţat interpretând personajul Lagertha în serialul „Vikingii“ şi a discutat despre condiţia femeii în industria cinematografică. Drama „Vikingii“ revine la History cu al patrulea sezon astăzi, 15 ianuarie, de la ora 22.00, iar noile episoade aduc „evenimente importante şi cutremurătoare“. Un reporter „Adevărul“ a pătruns pe platourile de filmare din Irlanda, unde a stat de vorbă cu Katheryn Winnick, actriţa care interpretează unul dintre cele mai puternice personaje feminine de pe micile ecrane - Lagertha.  Adevărul“: Cum te raportezi la personajul tău, Lagertha? Katheryn Winnick: Sunt îndrăgostită de ea. Este un personaj la crearea căruia am contribuit, împreună cu Michael Hirst. Cred că a trecut prin multe schimbări, printr-o dezvoltare personală majoră, din punct de vedere al statutului ei, al relaţiei cu ceilalţi, cu ea însăşi. Mă ia mereu prin surprindere; e interesant că, după patru ani, încă mă inspiră să aflu lucruri noi despre ea, mă inspiră diversele provocări pe care mi le oferă.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/interviu-exclusiv-katheryn-winnick-lagertha-vikingii-Imi-fac-singura-cascadoriile-e-greu-inveti-coordonezi-cazi-umpli-sange-1_587abdae5ab6550cb8712455/index.html

INTERVIU EXCLUSIV Alexander Ludwig, Bjorn din „Vikingii“: „Cred că e o plăcere vinovată pentru mulţi oameni. Am avut chiar şi un public imens de creştini“
Actorul canadian Alexander Ludwig (24 de ani) a povestit pentru „Adevărul“ cum s-a schimbat personajul pe care îl interpretează, Bjor, în noul sezon al serialului „Vikingii“, cum este să te maturizezi pe platourile de filmare, dar şi de ce crede că producţia se bucură de un asemenea succes. Drama „Vikingii“ revine la History cu al patrulea sezon astăzi, 15 ianuarie, de la ora 22.00, iar noile episoade aduc „evenimente importante şi cutremurătoare“. Un reporter „Adevărul“ a pătruns pe platourile de filmare din Irlanda, unde a stat de vorbă cu Alexander Ludwig, actorul care interpretează unul dintre personajele care au suferit transformări drastice - Bjorn.  „Adevărul“: Am înţeles că Bjorn devine foarte ambiţios. Ce s-a întâmplat cu el? Alexander Ludwig: Ragnar a minţit, el a sfârşit prin a ucide pe cineva care le-a spus că aşezarea a fost distrusă. Bjorn are această ambiţie de a merge la Marea Mediteraneană şi a-i călca pe urme tatălui său, aşa că începem cu întoarcerea lui Ragnar şi cu Bjorn care şi-a luat responsabilitatea asupra Regatului Kattegat cât timp acesta a fost plecat. Principala ambiţie a lui este visul de a explora noi terenuri şi de a stabili noi aşezări. Tot ceea ce îl motivează vine strict din loialitatea faţă de tatăl său, de aceea el nu pretinde a fi rege sau altceva de genul acesta. Este ca un înlocuitor în timp ce încearcă să afle ce trebuie să facă. Îmi place asta la el, deoarece vezi o parte diferită a lui Bjorn decât cea pe care am văzut-o înainte. A ieşit cu adevărat din umbra tatălui său. În multe feluri îi seamănă şi are calităţi comune cu acesta, dar în acelaşi timp se conturează individual şi încearcă să îşi definească o cale a lui.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/interviu-exclusiv-alexander-ludwig-bjorn-vikingii-cred-e-placere-vinovata-oameni-avut-public-imens-crestini-1_587ac65c5ab6550cb871462d/index.html

Guşă, despre acuzaţiile aduse de Ghiţă trustului Realitatea: „Nu se referă la postul care şi-a deservit publicul, ci la oameni ca Sorin Ovidiu Vântu“
Consultantul politic Cozmin Guşă a explicat că acuzaţiile aduse de Sebastian Ghiţă împotriva trustului Realitatea „nu se referă la Realitatea care şi-a deservit publicul, ci la oameni ca Sorin Ovidiu Vântu“, scrie realitatea.net. „Realitatea TV a fost un proiect eminamente civil. Primul proiect de televiziune de ştiri gândit în România, la nivelul anului 2001, de către un naiv simpatic al vremurilor noastre, Silviu Prigoană, un eveniment la care am participat şi care cred că e de bun augur, în sensul în care l-am şi sprijint, l-am şi sfătuit pe Silviu Prigoană atunci. Nu exista nicio televiziune de ştiri. Din momentul în care această televiziune a existat, a intrat în atenţia serviciilor secrete, care s-au confruntat cu posibilitatea relatării curente a unor evenimente cotidiene, la cald, din partea unei entităţi. Şi aşa, în vâltoarea legilor din 2004, această televiziune a ajuns la Sorin Ovidiu Vântu, care n-a înfiinţat-o, care a plătit pentru ceea ce a achiziţionat. Nu ştim dacă a plătit din banii săi sau alţi bani, dar în 2004 Realitatea a făcut o treabă igenică, dacă ne gândim că tot sistemul concetraţionar, lacom, din jurul lui Adrian Năstase, care se aşezase pe toată România la nivelul anului 2004. A pierdut şi a câştigat un sistem în care s-a pus speranţă, un sistem care nu trebuia să se îndrepte către Moscovo, apropo de Traian Băsescu, ci trebuia să vină să distrugă o reţea de baroni obişnuiţi cu excesele din Partidul Comunist şi obişnuiţi în a batjocori cetăţeanul“, a spus consultantul politic pentru sursa citată. 
http://adevarul.ro/entertainment/tv/gusa-despre-acuzatiile-aduse-ghita-trustului-realitatea-nu-refera-postul-si-a-deservit-publicul-ci-oameni-sorin-ovidiu-vantu-1_5878efd25ab6550cb8691b56/index.html

Grila Acasă TV la începutul anului: un serial turcesc şi o telenovelă mexicană, între noutăţile propuse
Acasă propune două noi seriale pentru începutul anului, o producţie turcească şi una mexicană, care uremază să fie difuzate în timpul săptămânii şi în weekend.  Două dintre cele mai îndrăgite telenovele ajung Acasă în luna ianuarie! Din 23 ianuarie, de luni până vineri, de la ora 19:00, telespectatoarele pot urmări povestea dramatică a unei domnişoare frumoase, care trece prin încercări grele din cauza mamei ei, în serialul turcesc „Petale de singurătate“. Începând cu 28 ianuarie, în fiecare sâmbătă şi duminică, de la ora 18:00, frumoasa actriţă Blanca Soto vine Acasă în telenovela mexicană „Senora“.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/grila-acasa-tv-inceputul-anului-serial-turcesc-telenovela-mexicana-noutatile-propuse-1_5878e1b35ab6550cb868c726/index.html

Șeful Pro TV: Ne concentrăm mai mult pe canalele secundare ale grupului. Fără Supraviețuitorul în 2017
Supraviețuitorul nu va mai avea un al doilea sezon la Pro TV, iar grupul media se va concentra în 2017 și pe celelalte canale din portofoliu (Acasă TV, Sport.ro sau ProCinema), a declarat Aleksandras Cesnavicius, directorul executiv al Pro TV, într-un interviu pentru Adevărul.   Cesnavicius: „Ce vom face diferit este să ne concentrăm mai mult pe canalele secundare ale grupului şi să avem mai multe activităţi integrate pentru produsele noastre online. Nu ne concentrăm doar asupra Pro TV, ca în cazul ultimilor doi ani, ci asupra întregului grup, să îl întărim.” Despre programele din timpul zilei (Day Time): „Deja, în 2017, am introdus mai multe producţii locale în timpul zilei. Audienţa căreia te adresezi în timpul zilei e uşor diferită, nu am acordat atenţia necesară acestor programe până acum. Încă analizăm ce merge şi ce nu, primii paşi i-am făcut în 2016, iar anul acesta vom experimenta şi mai mult. Încă nu pot spune ce vom face, e puţin cam devreme să dau nume de producţii, dar ne vom concentra mai mult pe programele difuzate în timpul zilei.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/aleksandras-cesnavicius-pro-tv-2017

Digi24 şi TVR vor avea corespondenţi la ceremonia de învestire a lui Donald Trump la Casa Albă
Posturile Digi24 şi Televiziunea Română vor avea trimişi speciali la Washington, la ceremonia de învestire a noul preşedinte al Statelor Unite ale Americii, Donald Trump. Postul de ştiri Digi24 va transmite în direct în direct imagini cu evenimentele premergătoare ceremoniei de învestitură, depunerea jurământului, discursul nooului preşedinte al Statelor Unite, parada de pe Pennsylvania Avenue şi predarea de ştafetă de la Casa Albă. Cristina Cileacu va fi trimisul special al Digi24 la Washington. Aceasta va avea intervenţii din capitala SUA atât joi, cât şi vineri, în ziua învestirii. Mihai Melinescu va fi detaşat ca trimis special al Televiziunii Române la Washington pentru a relata despre ceremonia de învestire a celui de-al 45-lea preşedinte american. Vineri, 20 ianuarie, depunerea jurământului, care va avea loc pe treptele clădirii Capitoliului, va putea fi văzută în direct, de la ora 18.30, la TVR 1.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/digi24-si-tvr-vor-avea-corespondenti-la-ceremonia-de-investire-a-lui-donald-trump-la-casa-alba

Noul sezon „Bravo, ai stil” ia startul săptămâna viitoare. Câștigătoarea sezonului trecut, în echipă
„Bravo, ai stil”, nou sezon la Kanal D. Emisiunea va reveni din 23 ianuarie cu sezonul al doilea, după ce la finalul anului trecut s-a decis câștigătoarea primului sezon.  Emisiunea va fi la Kanal D de luni până vineri de la 16.30, iar galele eliminatorii vor fi de la ora 22.00, sâmbăta.  Noutatea emisiunii este că Silvia, câștigătoarea din primul sezon, a primit un loc în echipa emisiunii Bravo, ai stil. Ea va  fi în culise și „le va sfatui pe concurente în ceea ce privește ținutele pe care le vor purta în fiecare ediție a show-ului, le va ajuta cu sugestii si recomandari in ceea ce priveste aparitiile lor de-a lungul show-ului.”
http://www.paginademedia.ro/2017/01/bravo-ai-stil-sezonul-doi-kanal-d

AUDIENȚE Radio pe publicul comercial: Kiss FM domină la orașe și în toată țara. Radio ZU, în București
Kiss FM a fost, în valul de audiență august-decembrie, lider la nivelul întregii țări, dar și la orașe, pe publicul comercial, al persoanelor cu vârste între 18 și 49 de ani. Bucureștiul a fost al Radio ZU, pe același public. Audiențe radio NAȚIONAL, pe publicu cu vârste între 18 și 49 de ani. Radio ZU, postul trustului Intact, domină Capitala. Postul a avut în perioada august - decembrie 2016 o medie zilnică de ascultători de 191.800 de persoane, cu o creștere față de același val din 2015 de 14.200 de ascultători. Kiss FM a fost al doilea post, la o distanță importantă de lider: o medie de 109.800 pe publicul comercial. Postul de radio a avut un minus de aproape 14.000 de persoane față de valul similar de audiență din anul 2015. Radio Guerrilla, post lansat în mai 2017, aflat pentru a doua oară în valul de audiențe, a intrat pe poziția opt în clasament, cu o medie de 45.600 de persoane pe zi. Postul a fost peste Digi FM, Smart FM, Tanănana sau Vibe FM.  Cea mai importantă creștere pe București a fost Rock FM, care a câștigat 23.000 de telespectatori de la un an la altul. Postul grupului grecesc Antenna Group, a avut în perioada măsurată o medie zilnică de 96.600 de persoane.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/audiente-radio-publicul-comercial-kiss-fm-radio-zu

Oana, fosta “cârcotașă” de la Huidu și Găinușă, la Smart FM
Oana Paraschiv, fostă coprezentatoarea la Cronica Cârcotașilor cu Șerban Huidu și Mihai Găinușă, intră în echipa postului de radio Smart FM. Oana va fi prezentă tot la matinal, în programul prezentat la Smart FM de Marius Tucă (proprietarul stației) și de Marius Manole. Primul matinal cu Oana Paraschiv alături de Marius Tucă și Marius Manole va fi prezentat mâine, marți, 17 ianuarie, după ce Oana a fost angajată astăzi, "în direct".
http://www.paginademedia.ro/2017/01/oana-fosta-carcotasa-de-la-huidu-si-gainusa-la-smart-fm

Bingo, încă un pas în jos. Antena 1, pe șase la bătaie cu Pirații din Caraibe
Emisiunea Bingo de la Antena 1 a dat peste cap audiențele în prime-time. Postul a ajuns pe locul șase la nivel național și în mediul urban, iar pe publicul comercial postul a fost pe patru, fiind bătut de Kanal D, cu emisiuni în reluare și de Prima TV.  NAȚIONAL. Kanal D și Pro TV au fost aproape la egalitate pe publicul din întreaga țară, cu un mic avand pentru postul turcesc. Kanal D a avut o medie de 1,3 milioane de persoane cu două emisiuni redifuzate: Vacanța Mare: Leana s-a întors, urmată de Ochii din umbră. Au urmat Antena 3, Prima TV, România TV, iar poziția a șasea a fost a Antenei 1, care de la 20.00 la 22.00 a avut Uniplay Show, emisiunea prezentată de Horia Brenciu la Antena 1.  URBAN. La orașe a condus Pro TV cu 760.000 media, în timp ce locurile doi și trei au fost ale televiziunilor de știri Antena 3 și România TV. Și aici, Antena 1 a fost pe locul șase cu 300.000 media.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/bingo-antena-1-inca-un-pas-in-jos-antena-1-pe-sase-la-bataie-cu-piratii-din-caraibe

AUDIENTE. Cum s-au ascultat posturile de radio în toamnă. Zu crește pe toate targeturile. Cum stau Digi FM și Guerrilla
Radio ZU are cea mai mare creștere în Capitală, unde este și cel mai ascultat post, cu 290.000 de persoane. Plusul e de aproape 50.000 de ascultători. În București, cele mai multe posturi de radio au cifre mai mici decât la valul din toamna lui 2015, cu zeci de mii de ascultători mai puțini. Fac excepție Radio Zu, România Actualități, Rock FM, Tanănana, Smart. Pentru toamna lui 2016, Gold FM nu are date de audiență. Scăderile: minus 26.000 la Kiss FM, minus 27.000 la Magic, minus 15.000 la Europa FM, minus 20.000 la Radio 21, minus 35.000 la Pro FM (un caz special, pentru că o frecvență de pe București a trecut la Digi FM). Noi intrați: Guerrilla numără 50.000 de ascultători, Digi FM 34.000. Plusuri: 12.000 la Rock FM, 18.000 la Radio România, 5.400 la Tanănana și 3.600 la Vibe. URBAN. ZU crește și la orașe, înregistrând și aici cel mai mare plus dintre toate stațiile. Este foarte aproape de primul loc, ocupat de Kiss FM: 1,33 de milioane are Kiss, 1,28 milioane sunt la ZU. Scăderi: minus 50.000 la Magic FM, 38.000 la Radio 21, 70.000 la Europa FM, 5.000 la Kiss FM. Scădere de peste 300.000 de ascultători la Pro FM, după preluarea unor frecvențe de către Digi FM. Creșteri: 120.000 la ZU, de departe cel mai mare plus, 25.000 la Național FM, 20.000 la Rock FM. Nou intratul Digi FM, lansat în noiembrie 2015, are 330.000 de ascultători la orașe.
http://www.paginademedia.ro/2017/01/audiente-radio-cum-s-au-ascultat-posturile-de-radio-in-toamna-zu-creste-pe-toate-targeturile-cum-stau-digi-fm-si-guerrilla

TVR 1 va transmite în direct ceremonia de învestire a lui Donald Trump la Casa Albă
TVR 1 va transmite în direct, pe 20 ianuarie, de la ora 18.30, ceremonia de învestire a lui Donald Trump la Casa Albă, potrivit televiziunii publice. Pe 20 ianuarie, cel de-al 45-lea preşedinte al Statelor Unite ale Americii depune jurământul în cadrul unei ceremonii care va avea loc la Washington, pe treptele celebrei clădiri a Capitoliului. Televiziunea Română va relata pe larg acest eveniment. Începând din 18 ianuarie, telespectatorii TVR vor putea urmări, în toate programele informative, reportaje în exclusivitate şi intervenţii ale echipei Ştirilor TVR de la Washington, cu privire la pregătirile pentru învestitură, atmosfera de dinaintea evenimentului, programul manifestărilor, opiniile oficialilor, dar şi ale americanilor de rând. Iar pe 20 ianuarie, depunerea jurământului va putea fi văzută în direct, de la ora 18.30, la TVR 1.
http://www.news.ro/cultura-media/tvr-1-va-transmite-in-direct-ceremonia-de-investire-a-lui-donald-trump-la-casa-alba-1922404716352017011316484360

Radio România Actualităţi îşi menţine poziţia de lider de piaţă, cu peste 2 milioane de ascultători
Radio România Actualităţi îşi menţine poziţia de lider de piaţă, înregistrând peste 2 milioane de ascultători, în al treilea val de măsurare a audienţelor radio, valul de toamnă 2016, cea mai mare valoare a indicatorului Market Share din România, pe toate mediile de rezidenţă: 15,5% la nivel naţional, 15,7% în mediul urban şi 16,8% în Bucureşti. Mai mult decât atât, Radio România Actualităţi înregistrează, în acest val, cel mai mare număr de ascultători înregistrat până acum, comparativ cu anii precedenţi. Creşteri de audienţă înregistrează, de asemenea, Radio România Cultural şi Reţeaua Studiourilor Regionale.
http://www.news.ro/cultura-media/radio-romania-actualitati-isi-mentine-pozitia-de-lider-de-piata-cu-peste-2-milioane-de-ascultatori-1922400516502017011116484098

IT...ONLINE...MOBILE...
Publicitarii din Europa cer amanarea unor noi reguli europene privind comunicatiile din cauza impactului asupra industriei
Industria europeana de publicitate solicita, potrivit unui comunicat de presa, o amanare (moratoriu) privind noi reglementari pe care Comisia Europeana vrea sa le impuna in domeniul publicitatii. Publicitarii invoca nevoia de timp pentru o evaluare completa a impactului noii legislatii si arata ca, potrivit unui studiu Deloitte, industria publicitatii are un impact economic major in UE. "In prezent, reprezentantii industriei sunt ingrijorati ca revizuirea Directivei privitoare la serviciile mass-media audiovizuale si a celei ce vizeaza protectia datelor cu caracter personal in online ar putea genera restrictii suplimentare, ce vor afecta piata digitala europeana si ar limita potentialul acesteia de a stimula competitia si de a crea noi locuri de munca", se arata in comunicatul citat.
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-21535549-publicitarii-din-europa-cer-amanarea-unor-noi-reguli-europene-privind-comunicatiile-din-cauza-impactului-asupra-industriei.htm

Bitdefender a achiziţionat compania franceză Profil Technology
Producătorul român de software Bitdefender, fondat de Florin și Măriuca Talpeș, a anunțat că a preluat compania franceză Profil Technology, care îi era partener pe piaţa din Franța. Achiziția face parte din strategia de expansiune a Bitdefender pe segmentul marilor companii globale. Reprezentanții companiei românești susțin că aceasta este cea mai mare achiziție derulată de Bitdefender până acum, fără să menționeze prețul prelăurii, și că întărește poziția companiei în Europa și la nivel global. „Preluarea permite companiei românești să-și consolideze poziția pe piața franceză, atât pe segmentul enterprise, cât și în consumer, și adaugă o echipă de 50 de profesioniști în vânzări, marketing și relații cu clienții”, mai precizează reprezentanții Bitdefender. Bitdefender este prezent pe piața franceză din 2001, iar, până în prezent, a ajuns să controleze o treime din piața soluțiilor de securitate cibernetică achiziționate în magazine de francezi.
http://www.forbes.ro/bitdefender-achizitionat-profil-technology-74689

Radu Opriş, noul şef al HP Enterprise România şi al centrului de servicii HP Geboc
Subsidiara locală a companiei americane Hewlett-Packard Enterprise, una dintre entităţile formate odată cu spargerea în două a gigantului IT Hewlett-Packard (HP), l-a numit în poziţia de managing director pe Radu Opriş, fostul country manager al filialei locale a companiei franceze Oberthur Technologies, un furnizor de tehnologie, software şi servicii pentru diverse tranzacţii financiare mobile, identitate digitală şi controlul accesului, conform unor documente publicate în Monitorul Oficial şi al informaţiilor de pe reţeaua de socializare LinkedIn. Radu Opriş, 43 de ani, care a absolvit Politehnica din Bucureşti, şcoala de management Cranfield şi a urmat un MBA la ASEBUSS, a fost numit managing director al Hewlett-Packard Enterprise România în decembrie 2016, conform datelor din Monitorul Oficial. În aceeaşi lună el a fost numit şi administrator al companiei care administrează centrul de servicii IT HP Global e-Business Operations Centre (Geboc), conform datelor din Monitorul Oficial. Reprezentanţii companiilor nu au putut fi contactaţi pentru a oferi detalii până la închiderea ediţiei.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/radu-opris-noul-sef-al-hp-enterprise-romania-si-al-centrului-de-servicii-hp-geboc-16072150

Industria de IT, lovită de reformele fiscale din ultimele două luni. 30.000 de softişti din România ar putea rămâne fără scutirea de impozitul de venit
După eliminarea plafonului la plata contribuţiilor pentru pensii şi sănătate, un alineat interpretabil dintr-o lege dată de pe vremea guvernului Cioloş pune sub semnul întrebării şi scutirea de impozit pentru peste 30.000 de oameni din centrele de servicii. O modificare a legislaţiei realizată la finalul anului trecut, în timpul guvernului Cioloş, ar putea lăsa peste 30.000 de softişti din centrele de servicii de IT din România fără scutirea de impozitul de venit, lovind astfel industria locală de IT mai puternic decât prin eliminarea peste noapte de către cabinetul Grindeanu a plafonului la plata contribuţiilor pentru pensii şi sănătate. Industria de IT a devenit o locomotivă pentru creşterea economică în 2015 şi 2016, cu a doua cea mai mare contribuţie la creştere după comerţ sau industrie, în funcţie de an. Riscul este generat de introducerea, printr-un ordin comun al ministerelor Comunicaţiilor, Educaţiei, Muncii şi Finanţelor, a unei noi condiţii pentru acordarea scutirii de impozit pentru softişti: activitatea acestora trebuie să aibă ca scop realizarea unui produs final sau a unei componente a unui produs final, destinat comercializării. Completarea, care a apărut pe 9 ianuarie în Monitorul Oficial, este interpretabilă şi poate crea probleme inclusiv pentru angajaţii din companiile de IT care lucrează la actualizarea sau la mentenanţa unor aplicaţii, afirmă Ramona Jurubiţă, partener şi head of tax& legal în cadrul firmei de audit şi consultanţă fiscală KPMG. „Nu este clar în ce măsură modificările aduse aplicaţiilor software mai poate fi considerată o activitate eligibilă pentru aplicarea scutirii de impozit“, a punctat Jurubiţă. Discuţia apare într-un moment în care industria locală de IT, care şi-a dublat anul trecut ponderea în PIB la peste 6% în raport cu anul 2012, atingând o valoare de 3,6 mld. euro, nu a „digerat“ încă nici eliminarea plafonului de contribuţii la pensie pentru angajaţii cu salarii mari.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/industria-de-it-lovita-de-reformele-fiscale-din-ultimele-doua-luni-30-000-de-sof-tisti-din-romania-ar-putea-ramane-fara-scutirea-de-impozitul-de-venit-16065974

Siveco a plătit dividende de 22,7 mil. Lei
Siveco, unul dintre cei mai mari producători locali de software de pe piaţa locală, le-a distribuit acţionarilor dividende de 22,7 mil. lei pentru perioada 2010-2015, cei mai mari beneficiari fiind Alexandru Rădăşanu - vicepreşedinte şi cofondator al companiei (19,6 mil. lei), Florin Ilia - director general al companiei (1,1 mil. lei) - şi Doina Binig - vicepreşedinte pentru strategie (0,1 mil. lei), conform unui document publicat de firmă în Monitorul Oficial. Potrivit documentului, Siveco avea la finele anului 2015 profit nedistribuit în valoare de 47,7 mil. lei pentru perioada 2010-2013, de 10,5 mil. lei pentru anul 2015 şi o pierdere contabilă de 34,5 mil. lei pentru anul 2014. După acoperirea pierderii contabile, profitul nestribuit de societate şi disponibil pentru distribuirea de dividende a fost de 22,7 mil. lei.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/siveco-a-platit-dividende-de-22-7-mil-lei-16072120

Retailerul online CEL.ro a depăşit anul trecut pragul de 50 mil. euro, dar a crescut sub estimări
Corsar Online, compania care administrează platforma cel.ro - al doilea magazin online cu profil IT&C de pe plan local - a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 240 mil. lei (aproximativ 53 mil. euro), obţinând astfel o creştere cu aproape 40% faţă de anul anterior, dar ratându-şi obiectivul enunţat în luna octombrie, de a obţine un avans de 50% şi un rulaj de 260 mil. lei. În raport cu businessul raportat la Finanţe în 2015, de 173,4 mil. lei, creşterea CEL.ro a fost de 38,4%. „Această creştere organică întăreşte poziţia din piaţa electro-IT a CEL.ro ca fiind cel mai mare magazin online cu capital integral românesc”, au precizat reprezentanţii companiei controlate de antreprenorul Tiberiu Pop, care este şi directorul general al retailerului. Deşi reprezentanţii CEL.ro vorbesc despre o creştere „organică” (fără achiziţii) referindu-se la 2016, în realitate anul trecut compania a preluat trei magazine online de la compania Kelion Concept Online - aflată în insolvenţă - respectiv marketonline.ro, azerty.ro şi mediadot.ro. Retailerul nu a făcut până acum niciun comentariu oficial despre tranzacţie, deşi toate cele trei site-uri menţionează de anul trecut că sunt administrate de compania Corsar Online. Numărul de comenzi înregistrat de CEL.ro în 2016 a fost mai mare cu 150.000 faţă de anul anterior. Una dintre cele mai mari creşteri a fost înregistrată de tele-foanele mobile, vânzările avansând cu 60% ca valoare şi cu 30% ca număr de unităţi faţă de 2015.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/retailerul-online-cel-ro-a-depasit-anul-trecut-pragul-de-50-mil-euro-dar-a-crescut-sub-estimari-16072169

Compania slovacă de securitate IT Eset deschide un centru de cercetare-dezvoltare în Iaşi
Producătorul de soluţii de securitate IT Eset va dezvolta şi în România, printr-un centru deschis în Iaşi, tehnologiile-cheie din spatele soluţiilor sale de securitate IT, a anunţat compania slovacă. „Eset intră pe piaţa muncii din România deschizând primul său centru de dezvoltare în Iaşi. Compania are în plan să dedice acest centru dezvoltării tehnologiilor sale core şi backend”, conform anunţului companiei. „Iaşiul are universităţi de calitate şi o forţă de muncă talentată, astfel că răspunde cerinţelor noastre pentru crearea unor echipe puternice şi independente”, a declarat Juraj Malcho, directorul de tehnlogie al Eset.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/compania-slovaca-de-securitate-it-eset-deschide-un-centru-de-cercetare-dezvoltare-in-iasi-16065956

OSIM ar putea sprijini din veniturile proprii activitatea de inovare a solicitanţilor români de brevet, pentru brevetarea în străinătate a invenţiilor
Activitatea de inovare a solicitanţilor români de brevet de invenţie, pentru brevetarea în străinătate a creaţiilor lor, ar putea fi sprijinită financiar din veniturile Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), arată un proiect de Hotărâre pentru modificarea şi completarea HG nr.573/1998 privind organizarea si funcţionarea OSIM. "O completare importantă pe care o introduce prezentul proiect de hotărâre constă în reglementarea posibilităţii de sprijinire financiară, din veniturile OSIM, a activităţii de inovare a solicitanţilor români de brevet de invenţie, pentru brevetarea în străinătate a invenţiilor lor”, arată documentul publicat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Economiei.
http://www.news.ro/economic/osim-ar-putea-sprijini-din-veniturile-proprii-activitatea-de-inovare-a-solicitantilor-romani-de-brevet-pentru-brevetarea-in-strainatate-a-inventiilor-1922400617022017011116548347

BNR a atribuit prin licitatie in luna decembrie contracte IT de peste 2,99 milioane de euro firmelor Kapsch, Ymens Teamnet si Power Net Consulting
BNR a atribuit in luna decembrie a anului trecut doua contracte IT majore in valoare cumulata fara TVA de peste 13,1 milioane lei (peste 2,99 milioane euro), la capatul unor licitatii deschise despre care HotNews.ro a scris anterior, arata datele din Sistemul Electronic de Achizitii Publice. Astfel, firma Kapsch a castigat un contract IT in valoare de peste 7,16 milioane lei (fara TVA), in timp ce asocierea dintre Ymens Teamnet (firma de solutii IT de tip cloud a grupului fondat de catre deputatul Sebastian Ghita, dat in prezent in urmarire internationala) si firma Power Net Consulting a castigat un contract IT de peste 5,99 milioane lei (fara TVA).
http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-21531021-bnr-atribuit-prin-licitatie-luna-decembrie-contracte-peste-2-99-milioane-euro-firmelor-kapsch-ymens-teamnet-power-net-consulting.htm

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL