×

Editorial -- Data și ora publicării: 20.10.2016 18:05:30

DISCOVERY-TIGRI-PROIECT / DISCOVERY finanțează o rezervație de tigri în India și Bhutan



București (MEDIA EXPRES) / 20 oct 2016 / Discovery Communications a anunțat semnarea unui parteneriat istoric cu World Wildlife Fund (WWF) prin care va finanța și promova conservarea unei rezervații de aproximativ 400.000 de hectare în India și Bhutan, cu scopul protejării și înmulțirii populației de tigrii sălbatici.

De asemenea, Discovery Channel va difuza documentarul “Around the World”, despre viața tigrilor – o producție a Grain Media și a regizorului Orlando von Einsiedel, nominalizat la Premiile Oscar pentru filmul „Virunga“.

„Mișcarea globală pentru protecția tigrilor tocmai s-a extins cu 400.000 de hectare“, a anunțat David Zaslav, Președinte și CEO al Discovery Communications. „Discovery este o companie cu obiective clare și care, timp de mai bine de 30 de ani, a avut camere de filmare în toate colțurile planetei, realizând nenumărate documentare de la “Planet Earth” la “Racing Extinction”, inspirând și informând publicul despre frumusețea planetei noastre. Din păcate, tot camerele noastre au arătat și fragilitatea lumii în care trăim, implicit a animalelor. De aceea, am decis să facem un pas curajos înainte, dincolo de camerele de filmare, pentru a proteja această specie care e în pericol de dispariție. Vom veghea pentru ca aceste animale superbe să nu dispară. Vom aduce o rază de speranță acestei cauze nobile, prin intermediul brandurilor noastre, cu scopul de a dubla populația de tigrii sălbatici până în anul 2022.”

Doar în ultimul secol, populația de tigrii sălbatici a scăzut cu 96%, ajungând la mai puțin de 4.000 de exemplare ce trăiesc în sălbăticie, din cauza restrângerii habitatului natural și din cauza braconajului la scară mare. Dacă se asigură teritoriul necesar, prezența prăzii predilecte și protecția împotriva braconajului, populația de tigrii sălbatici se poate reface.

Finanțarea de către Discovery a acestei rezervații transfrontaliere, pentru care World Wildlife Fund este partenerul pe probleme de conservarea mediului al guvernelor din India și Bhutan, va permite rangerilor să monitorizeze îndeaproape sănătatea tigrilor și să obțină date științifice, va permite suplimentarea paznicilor în vederea stopării braconajului, a protecției teritoriului și a coridoarelor necesare pentru deplasarea întregii faune.

Efortul de a dubla populația tigrilor sălbatici – o specie din vârful lanțului trofic – va contribui la protejarea altor specii aflate în pericol și la crearea unui ecosistem sănătos, pe suprafața rezervației. Pentru mai multe informații despre proiect, accesați projectcat.discovery.com.

Pe lângă sponsorizarea proiectului C.A.T., Discovery va folosi propriile televiziuni ce ajung la peste trei miliarde de telespectatori la nivel mondial, pentru a susține programul intitulat „Tx2” al WWF, lansat în 2010 și al cărui obiectiv este dublarea populației de tigrii sălbatici din întreaga lume până în 2022, „Anul Tigrului” în zodiacul chinezesc.

Discovery va crea conținut despre proiectul C.A.T. care să sensibilizeze și să încurajeze telespectatorii de pe întreaga planetă să se implice în susținerea cauzei tigrilor sălbatici.

Consolidându-și implicarea, Discovery a demarat producția unui nou documentar dedicat vieții tigrilor, realizat de Grain Media a regizorului Orlando von Einsiedel, nominalizat la Premiile Oscar® pentru filmul VIRUNGA, documentar ce va fi difuzat la nivel mondial în rețeaua Discovery în 2018.

Eforturile WWF vizează și conservarea altor rezervații ale tigrilor, în cele 13 țări în care trăiesc aceste animale, prin monitorizarea și analizarea populației tigrilor și a prăzii sale naturale. În plus, ințiativele WWF vizează susținerea cauzei și conștientizarea publicului referitor la conservarea speciei tigrilor și la necesitatea eliminării comerțului ilegal cu animale sălbatice în întreaga lume.

„Pentru prima dată în decurs de un secol populația tigrilor crește”, a declarat Carter Roberts, Președinte și CEO al World Wildlife Fund. „Cifrele reflectă implicarea extraordinară a liderilor regionali și a marilor filantropi, cu scopul dublării populației tigrilor din sălbăticie. Avem nevoie de o și mai mare implicare pentru a ne atinge obiectivele. Implicarea Discovery în vederea protecției mediului și oportunitățile oferite de distribuția sa la nivel global nu pot decât să-i inspire și pe alții să se alăture cauzei.”

Timp de 30 de ani, programele de non-ficțiune și documentarele Discovery au prezentat minunile naturii și ale lumii animalelor sălbatice. În ziua de astăzi, multe dintre acestea sunt semnificativ afectate de efectele deteriorării mediului înconjurător: „Iceberg Alley“ este primul serial ce a fost difuzat de Discovery Channel în 1985, despre apele reci ale Atlanticului de Nord, ce sunt invadate de trilioane de tone de gheață ce se desprind din calota glaciară a Groenlandei. În 2008, urșii polari au fost catalogați ca specie aflată în pericol din cauza restrângerii suprafeței banchizei; serialul Animal Planet „The Crocodile Hunter“ cel care l-a urmărit pe Steve Irwin prin sălbăticia Australiei afectată de deteriorarea Marii Bariere de Corali, jumătate din corali fiind morți; „Shark Week“, legendara serie de programe Discovery Channel, a scos la iveală efectele vânătorii ilegale de rechini care face 75 de millioane de victime anual, în primul rând din cauza cererii de supă din aripioară de rechin. În acest an, Discovery s-a aliat cu Oceana și a încurajat telespectatorii să trimită mesaje autorităților susținând inițiativa legislativă „Shark Fin Trade Elimination Act”, prin care se interzice cumpărarea și vânzarea de aripioare de rechin, sau produse derivate, pe teritoriul S.U.A.; „Racing Extinction“, serial difuzat în peste 220 de țări, pe durata a 24 de ore, în luna decembrie a anului trecut, a scos în evidență imaginea de ansamblu terifiantă a speciilor pe cale de dispariție și a îndemnat telespectatorii să se implice pentru a opri acest declin și a stopa deteriorarea mediului.

Recent, Discovery și U.S. Wildlife Trafficking Alliance, împreună cu U.S. Fish and Wildlife Service, au lansat o campanie publică în care actorul Edward Norton îndeamnă oamenii de pe întreg globul să acționeze pentru a opri comerțul ilegal și obținerea produselor de origine animală. Campania PSA se derulează în S.U.A. și Africa, iar în curând va demara pe rețelele Discovery din Asia.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL