×

Revista presei -- Data și ora publicării: 13.10.2016 13:05:29

REVISTA PRESEI / 13 oct 2016 /



...
Românii vor mai mult HD potrivit „Indexului consumului de televiziune în România” realizat de SES
Televiziunea History va difuza cel de-al doilea sezon al serialului-concurs “Arme născute din foc”
Anularea taxei radio-TV retransformă serviciile publice de media în servicii politice
Tot mai multi romani cumpara servicii TV: 7,2 milioane de abonati TV la sfarsitul primului semestru din 2016, in crestere anuala cu aproape 5%
TVR 1 - post "axat pe actualitate". Televiziunea publica anunta oficial redefinirea grilelor de programe
Organizatii media: Anularea taxei radio-TV retransforma radioul si televiziunea publica in servicii politice
Conferinţa International Digital Forum. Studiu comandat de compania de sateliţi Astra: jumătate dintre români se uită 2-3 ore pe zi la TV
Ovidiu Ghiman, Telekom: Preţurile au atins un nivel sub care nu mai pot să scadă
Ce au spus invitaţii ediţiei speciale a ZF Live de la IDF 2016. „Introducerea costurilor pentru anumite servicii poate fi o provocare pentru România"
Şeful Romkatel: Ne-a depăşit şi Albania în cursa de trecere la televiziunea digitală terestră
ANCOM a primit o singură ofertă pentru tarifele de acces al operatorilor telecom pe proprietatea publică
Românii sunt dispuși să plătească mai mult pentru conținut TV de înaltă definiție – studiu
„Chefi la cuţite“, ediţie specială cu vedete: Ce nume sunt anunţate în competiţie
Andra şi Cătălin Măruţă, rivali la „Jocuri de celebritate“
TVR a început procesul de reorganizare editorială prin care vrea să recâştige încrederea publicului: ce schimbări se produc cu posturile şi ce programe apar
Stripperul care i-a pictat portretul lui Bendeac folosindu-şi penisul, la „iUmor“, a atras indignarea telespectatorilor: CNA a primit sesizări
Un membru CNA a demisionat din instituție pentru a candida la alegeri
TVR anunţă redefinirea grilelor: Unul dintre Telejurnale, la bătaie cu Ştirile de la ora 17.00
AUDIENȚE. Kazahstan-România a pus TVR pe primul loc în audiențe. Cifre mai bune ca la meciul cu Armenia
Filmul salvează situația. Taken, de pe Pro TV, a depășit Chefii de pe Antena
Mai multe organizaţii de media solicită Parlamentului "să respingă proiectul inițiat de Liviu Dragnea"
Românii, dispuşi să plătească mai mult pentru canale HD. Indicele de consum TV în România 2016. Câte ore pe zi stau la TV?
DERAPAJ. O ciorbă de știre. B1 TV și site-ul ȘtirileProTV.ro, știri prăpăstioase despre ciorba care „îmbolnăvește de cancer”
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care grupul UTI a vândut Netcity către Direct One
Un membru titular al CNA demisionează pentru a candida la alegerile parlamentare; Lorand Turos: ”Instituţia se află în impas. Legislaţia audiovizuală trebuie schimbată”
Studiu: Aproximativ 50% dintre români urmăresc programele TV 3 ore pe zi; în 35% din gospodării există 2 televizoare

IT...ONLINE...MOBILE...
Vodafone, obligata sa afiseze pe site minim 3 ani procedura de restituire a banilor catre clientii care au platit peste plafonul maxim de 50 de euro/luna pentru consumul de date in roaming
Telekom și Ymens Teamnet, ofertanți pentru dezvoltarea infrastructurii telecom a BNR
Iulian Stanciu: eMAG va deveni profitabil în 2018 sau 2019, când afacerile vor depăși un miliard de euro
Noua lege Big Brother, la Curtea Constituţională

...
Românii vor mai mult HD potrivit „Indexului consumului de televiziune în România” realizat de SES
În cadrul evenimentului International Digital Forum, Mihai Ursoi a prezentat rezultatele studiului SES „Indexul consumului de televiziune în România“ realizat în 2016, care arată că 40% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru a recepţiona mai multe canale HD, informează Media Expres. În comparație cu rezultatele obţinute în 2015, se observă o creștere a preferinţei de vizionare în HD pentru toate genurile de programe: filmele și serialele (65% în 2016 și 57% în 2015), știrile (54% în 2016 și 49% în 2015) și documentarele (53% în 2016 și 41% în 2015) sunt preferinţele de vizionare în HD. La întrebarea „Pe ce criterii își aleg românii tipul de conexiune la TV?“ principalul motiv pentru care românii au ales un anumit tip de conexiune la TV este convingerea că nu au altă opţiune (24% în 2016 şi 26% în 2015). Următorul motiv, menţionat de 18% este calitatea. Diferenţe majore în motivaţia alegerii se remarcă în Bulgaria unde primează calitatea (27%) şi numărul de canale oferite (22%), în vreme ce în Republica Moldova, principalele criterii de alegere sunt numărul de canale oferite (22%) şi convingerea că nu au altă opţiune (22%). Alegerea furnizorului de televiziune în România se face în 25% din cazuri în virtutea faptului că există o singură opţiunie, 22% dintre români aleg furnizorul pe criterii de calitate sau cel mai bun raport calitate/preţ și doar 8% menţionează criteriul de alegere „cel mai mic preţ pentru pachet de servicii“ (televiziune +telefonie şi/sau internet).
http://www.forbes.ro/romanii-vor-mai-mult-hd-potrivit-indexului-consumului-de-televiziune-romania-realizat-de-ses-69378

Televiziunea History va difuza cel de-al doilea sezon al serialului-concurs “Arme născute din foc”
Televiziunea History va difuza cel de-al doilea sezon al serialului-concurs “Arme născute din foc/ Forged in Fire”, în care participanţii se întrec pentru un premiu de 10.000 de dolari, din 19 octombrie, în fiecare miercuri, de la ora 22.00. În fiecare episod, patru noi concurenţi se luptă pentru a dovedi că pot construi arme cu propriile mâini, de la securi vikinge la săbii de samurai şi pumnale indiene, mai bine decât oricine altcineva, informează History.
http://www.news.ro/cultura-media/televiziunea-history-va-difuza-cel-de-al-doilea-sezon-al-serialului-concurs-arme-nascute-din-foc-1922400613002016101015590772

Anularea taxei radio-TV retransformă serviciile publice de media în servicii politice
Mai multe organizații de media critică recenta propunere legislativă de eliminare a taxei radio-TV, pe care o consideră dăunătoare pentru îndeplinirea mandatului public al SRR și SRTV și solicită Parlamentului să o respingă și să lanseze o dezbatere publică transparentă pe marginea rolului și finanțării serviciilor publice de media, informează Media Expres. Reproducem în continuare textul comunicatului de presă difuzat la 12 octombrie: „Președintele PSD, Liviu Dragnea, a depus la Senat, în data de 10 octombrie un proiect de lege privind eliminarea a 102 taxe nefiscale, cu începere de la 1 ianuarie 2017. Printre aceste taxe se numără și taxele radio-tv. În expunerea de motive, inițiatorii susțin că această măsură se impune pentru a asigura o transparență sporită și o eficientizare a activității celor două instituții. Proiectul depus menționează că finanțarea radioului și televiziunii publice urmează a se face de la bugetul de stat, fără a da alte detalii. Organizațiile semnatare consideră că măsura propusă alterează profund misiunea mediilor publice şi crează o relație de dependență excesivă față de vectorul politic. Propunerea de eliminare a taxei radio-tv – fără o analiză a impactului, fără prezentarea de soluții alternative, fără identificarea de resurse bugetare și fără analize de impact asupra bugetului de stat – este o dovadă de amatorism politic și de populism rudimentar. „Ascunderea” acestei taxe printre alte 100 (cum ar fi, de exemplu, cele pentru permisele de pescuit) este, de asemenea, un tertip menit să trivializeze tema, să o ascundă și să restrângă dezbaterea publică pe marginea ei.
http://www.forbes.ro/anularea-taxei-radio-tv-retransforma-serviciile-publice-de-media-servicii-politice-69371

Tot mai multi romani cumpara servicii TV: 7,2 milioane de abonati TV la sfarsitul primului semestru din 2016, in crestere anuala cu aproape 5%
Numarul abonatilor TV creste constant de la an la an, la sfarsitul primului semestru din acest an fiind raportati 7,2 milioane de abonati la servicii TV furnizate contra-cost, in crestere anuala cu aproape 5%, a anuntat miercuri ANCOM (autoritatea de reglementare in comunicatii). Dintre acestia, 4,6 milioane sunt abonati prin retele de cablu, 2,4 milioane sunt abonati prin retele satelit (DTH) si 89.000 sunt abonati prin tehnologie IP (IPTV). Din totalul de 7,2 milioane de abonati la servicii TV, 60% (4,3 milioane) sunt din mediul urban, iar restul de 40% (2,9 milioane) din mediul rural. La jumatatea acestui an, rata de penetrare a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale la nivel de gospodarii era de aproape 96%, in timp ce incidenta acestor servicii receptionate in format digital a atins 60%. Din totalul de 7,2 milioane de abonati la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, 60% (4,3 milioane) sunt din mediul urban, iar restul de 40% (2,9 milioane) din mediul rural. Suportul de receptionare prin cablu este in continuare majoritar in mediul urban (75% din totalul abonatilor prin cablu), restul de 25% dintre abonati fiind clienti din mediul rural. In schimb, gospodariile din mediul rural sunt deservite preponderent de retele cu transmisie prin satelit de tip DTH - 59%.
http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-21347411-tot-mai-multi-romani-cumpara-servicii-7-2-milioane-abonati-sfarsitul-primului-semestru-din-2016-crestere-anuala-aproape-5.htm

TVR 1 - post "axat pe actualitate". Televiziunea publica anunta oficial redefinirea grilelor de programe
Televiziunea Romana a anuntat oficial, miercuri, ca incepe un "proces de reorganizare editoriala a canalelor sale", prin care, intre altele, principalul post va deveni unul "axat pe actualitate si agenda zilei", TVR 2 - "un canal generalist", iar TVR 3 - post axat pe cultura si regionale. Televiziunea publica pune astfel in practica schimbarile anuntate recent la CNA. Potrivit anuntului de azi, redefinirea grilelor de programe are drept scop, pe termen mediu si lung, "recastigarea increderii publicului prin programe actuale, moderne si dinamice, care sa raspunda nevoilor si gusturilor telespectatorilor". In cazul TVR 1, oficialii au insistat, la CNA, ca postul nu va fi unul de stiri, ci doar ca va fi acordata mai multa atentie actualitatii.
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-21348184-tvr-1-post-axat-actualitate-televiziunea-publica-anunta-oficial-redefinirea-grilelor-programe.htm

Organizatii media: Anularea taxei radio-TV retransforma radioul si televiziunea publica in servicii politice
Mai multe organizatii neguvernamentale critica recenta propunere legislativa de eliminare a taxei radio-TV, pe care o considera daunatoare pentru indeplinirea mandatului public al SRR si SRTV si solicita Parlamentului sa o respinga si sa lanseze o dezbatere publica transparenta pe marginea rolului si finantarii serviciilor publice de media. Comunicatul semnat de ActiveWatch, Centrul pentru Jurnalism Independent si Conventia Organizatiilor de Media se refera la proiectul depus de Liviu Dragnea la Senat privind eliminarea a 102 taxe nefiscale, inclusiv cele radio si TV, cu incepere de la 1 ianuarie 2017. In expunerea de motive, initiatorii sustin ca aceasta masura se impune pentru a asigura o transparenta sporita si o eficientizare a activitatii celor doua institutii. Proiectul depus mentioneaza ca finantarea radioului si televiziunii publice urmeaza a se face de la bugetul de stat, fara a da alte detalii, se spune in comunicat.
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-21348515-organizatii-media-anularea-taxei-radio-retransforma-radioul-televiziunea-publica-servicii-politice.htm

Conferinţa International Digital Forum. Studiu comandat de compania de sateliţi Astra: jumătate dintre români se uită 2-3 ore pe zi la TV
Jumătate dintre români se uită 2-3 ore pe zi la televizor în timpul săptămânii, iar în weekenduri aproape o treime petrec între 4 şi 6 ore în acelaşi mod, arată un studiu realizat de compania de cercetare Mercury Research, la comanda Astra, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii prin satelit la nivel global. „De luni până vineri, aproape jumătate dintre români urmăresc 2-3 ore de programe TV pe zi. La sfârşit de săptămână 31% dintre români petrec între 4 şi 6 ore în faţa televizorului, iar 30% între 2 şi 3 ore”, conform datelor comunicate de Astra. În România, 35% dintre gospodării deţin 2 televizoare, 30% au 3 televizoare, 20% un singur televizor, iar în 15% dintre gospodării există mai mult de 4 televizoare, potrivit sursei citate. Studiul, realizat pentru al doilea an pe piaţa din România, arată că două treimi dintre respondenţi acordă atenţie ofertei HD când analizează ofertele furnizorilor de servicii TV, cu accent pe filme şi seriale TV, ştiri şi documentare. Consumatorii români sunt la curent cu evoluţiile tehnologiei şi acest lucru se reflectă în caracteristicile şi soluţiile tehnice pe care le caută, dacă doresc să îşi schimbe furnizorul de servicii TV. Facilităţile care, pe lângă preţ, ar reprezenta un plus pentru a alege un furnizor de servicii de comunicaţii sau altul includ „acces online de pe dispozitive mobile fără costuri suplimentare” (23%) şi video la cerere - VoD (20%).
http://www.zf.ro/business-hi-tech/conferinta-international-digital-forum-studiu-comandat-de-compania-de-sateliti-astra-jumatate-dintre-romani-se-uita-2-3-ore-pe-zi-la-tv-15800899

Ovidiu Ghiman, Telekom: Preţurile au atins un nivel sub care nu mai pot să scadă
Preţurile de pe piaţa locală de comunicaţii au coborât până la un nivel sub care nu mai pot să scadă, iar în aceste condiţii ceea ce se va întâmpla în anii următori va fi ca utilizatorii să primească mai multe servicii pentru banii pe care îi plătesc deja operatorilor. „Piaţa s-a aşezat la un nivel de preţ sub care cred că este foarte greu să mai mergem, am atins un nivel sub care piaţa nu mai poate să scadă. Ceea ce se va întâmpla este că utilizatorii vor avea acces la mai multe servicii în preţurile pe care le plătesc deja“, a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv comercial pe segmentul business în cadrul grupului Telekom România, la conferinţa International Digital Forum, organizată de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale. În acest context, operatorii îşi vor folosi în comun, din ce în ce mai mult, reţelele de comunicaţii, a adăugat Ghiman. „România a avut o dezvoltare mult mai lentă faţă de celelalte ţări în ce priveşte partajarea reţelelor. Cred că într-o limită mai are sens să investeşti în infrastructură în România, însă trendul major către care m-aş uita este cel al partajării de reţele de către operatori şi cred că vom vedea o accelerare a acestui trend şi pe fondul faptului că în România convergenţa este o chestiune critică. Pachetele fix-mobil sunt un lucru pe care clienţii îl cer, pe care toţi operatorii şi-l doresc şi atunci se uită la modalităţi prin care pot să ajungă să le propună clienţilor pachete convergente cât mai repede şi în modul cel mai economic cu putinţă“.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/ovidiu-ghiman-telekom-preturile-au-atins-un-nivel-sub-care-nu-mai-pot-sa-scada-15800960

Ce au spus invitaţii ediţiei speciale a ZF Live de la IDF 2016. „Introducerea costurilor pentru anumite servicii poate fi o provocare pentru România"
Piaţa de telecom din România este din ce în ce mai dinamică, iar clienţii îşi doresc să aibă acces la conţinut video la cerere sau live, o provocare rămânând însă nivelul încă redus al clienţilor dispuşi să plătească pentru acest conţinut, au declarat invitaţii de la ediţia specială a ZF Live de la conferinţa International Digital Forum. „Introducerea costurilor pentru anumite servicii poate fi o provocare pentru România, dar dinamica dezvoltării este mult mai bună faţă de pieţele vecine, în special pe fondul existenţei unor reţele performante de net fix şi mobil”, a declarat Victoria Davies, vicepreşedinte şi country manager pentru Europa Centrală şi de Est al Discovery Networks. Piaţa din România s-a aşezat pe un nivel de preţ atât de mic încât este greu de crezut că se poate merge mai jos de atât, a declarat Ovidiu Ghiman, director comercial pe segmentul business în cadrul grupului Telekom România. El a precizat pe de altă parte că pe piaţa de telecom se simte efectul creşterii economice şi că interesul pentru pachetele de servicii convergente (fix-mobil) este în creştere. RCS&RDS va continua expansiunea rapidă a reţelei sale mobile în tehnologia 4G, a declarat Valentin Popoviciu, vicepreşedinte al companiei de cablu. Reprezentantul companiei a dezvăluit că operatorul a ajuns la aproape 3 milioane de clienţi pentru serviciile de telefonie mobilă şi date mobile. Dezvoltarea în continuare a infrastructurii de comunicaţii în zonele rurale din România ar trebui să fie susţinută prin fonduri europene dar printr-un program diferit de RO-NET, actualul proiect desfăşurat de Ministerul Comunicaţiilor. Statul nu ar trebui să susţină dezvoltarea în zonele rurale a unor reţele care nu ajung până în casele utilizatorilor, ci să plătească un preţ fix, de aproximativ 50 de euro, operatorilor care conectează o casă la reţea, a declarat Popoviciu.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/ce-au-spus-invitatii-editiei-speciale-a-zf-live-de-la-idf-2016-introducerea-costurilor-pentru-anumite-servicii-poate-fi-o-provocare-pentru-romania-15800961

Şeful Romkatel: Ne-a depăşit şi Albania în cursa de trecere la televiziunea digitală terestră
România, care a amânat de mai multe ori trecerea la televiziunea digitală terestră, a fost depăşită şi de Albania la acest capitol, care tocmai a finalizat cea de-a doua etapă a proiectului de realizare a reţelei de transmisie TV în format digital, a declarat Ovidiu Stănescu, CEO al companiei Romkatel, în cadrul conferinţei International Digital Forum, organizată de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale. „În această vară Albania ne-a bătut nu doar la fotbal, ei tocmai au implementat faza a doua a proiectului de trecere la televiziunea digitală terestră şi mai au doar o fază pentru finalizarea proiectului”, a afirmat Stănescu, adăugând că echipe din Timişoara ale companiei sunt implicate în proiect. Compania Romkatel face parte din grupul german Kathrein, cel mai mare producător de antene din lume, care este prezent în România prin două companii: Romkatel - care comercializează echipamente şi serviciile asociate - şi Kathrein România, care produce echipamente la Timişoara.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/seful-romkatel-ne-a-depasit-si-albania-in-cursa-de-trecere-la-televiziunea-digitala-terestra-15800907

ANCOM a primit o singură ofertă pentru tarifele de acces al operatorilor telecom pe proprietatea publică
Aego Business Consulting a depus, în septembrie, singura ofertă în cadrul licitației organizate de Autoritatea de Reglementare în Comunicații (ANCOM) pentru servicii de consultanță în vederea evaluării și stabilirii tarifelor de acces ale operatorilor telecom pe proprietatea publică, după ce, în octombrie 2015, a anulat o procedură similară din cauza ofertelor neconforme. La licitația precedentă, instituția a primit o singură ofertă, din partea asocierii formate din KPMG Advisory și KPMG Romania. Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii rețelelor de comunicații reglementează condițiile în care se realizează accesul pe proprietatea publică sau privată (inclusiv în spațiile aflate în proprietate indiviză din clădirile cu mai multe locuințe) în vederea instalării, întreținerii, înlocuirii ori mutării rețelelor de comunicații sau a elementelor de infrastructură necesare susținerii acestora. De asemenea, actul normativ reglementează încheierea contractelor de acces pe proprietatea publică și privată, condițiile în care este realizată partajarea infrastructurii, precum și modul în care sunt realizate lucrările de instalare și de reașezare a rețelelor de comunicații electronice.
http://www.profit.ro/insider/ancom-a-primit-o-singura-oferta-pentru-tarifele-de-acces-al-operatorilor-telecom-pe-proprietatea-publica-15590727

Românii sunt dispuși să plătească mai mult pentru conținut TV de înaltă definiție – studiu
Românii, în proporție de 40%, sunt dispuși să plătească un abonament cu 24 până la 33 lei mai scump, pentru un supliment de 5 până la 10 canale TV în format de înaltă definiție (high definition - HD ). De asemenea, tinerii sunt mai interesați de oferta HD, două treimi dintre cei cu vârsta între 18 și 34 de ani fiind dispuși să plătească în plus pentru HD, ceea ce evidențiază o importantă oportunitate de creștere pentru canalele TV locale care doresc să investească în conținutul HD relevant pentru telespectatori, relevă un studiu SES Astra România. “Interesul față de conținutul HD și deschiderea de a plăti, în unele cazuri, până la 50% din prețul abonamentului, pentru mai multe canale HD semnalează existența unor oportunități excelente pentru trecerea posturilor TV la HD. Pentru distribuirea de canale HD de înaltă calitate, sateliții reprezintă soluția ideală, întrucât oferă scalabilitate și lățime de bandă, pentru a răspunde așteptărilor oricăror clienți. Cererea pentru mai mult conținut HD, venită din partea telespectatorilor, este un stimulent pentru orice producător de conținut care dorește să rămână relevant pentru telespectatorii săi. După părerea mea, principalele stimulente pentru HD sunt emisiunile sportive, filmele și canalele tematice, iar acestea vor fi cele care vor duce treptat la abandonarea formatului SD,” a declarat directorul general al Astra România, Bulgaria și Republica Moldova, Mihai Ursoi.
http://www.profit.ro/insider/it-c/romanii-sunt-dispusi-sa-plateasca-mai-mult-pentru-continut-tv-de-inalta-definitie-studiu-15589890

„Chefi la cuţite“, ediţie specială cu vedete: Ce nume sunt anunţate în competiţie
Antena 1 pregăteşte o ediţie specială „Chefi la cuţite” cu vedete. Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu primesc provocarea de a se întrece în bucătărie cu trei echipe formate de data aceasta din vedete. Echipa de la „Neatza cu Răzvan şi Dani“, Şerban Copoţ, Andrei Aradits sau Nicolai Tand sunt doar câţiva dintre cei care toamna aceasta îşi vor pune la bătaie talentul culinar pentru a obţine un loc într-una din echipele conduse de cei trei simpatici chefi.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/chefi-cutite-editie-speciala-vedete-nume-anuntate-competitie-1_57fe3fd05ab6550cb87e9b0b/index.html

Andra şi Cătălin Măruţă, rivali la „Jocuri de celebritate“
Soţii Andra şi Cătălin Măruţă devin rivali în ediţia din această seară a emisiunii „Jocuri de celebritate“, în care vor lupta pentru a-i lua banii lui Bobonete astfel încât unul dintre invitaţii speciali să-şi îndeplinească visul. Miercuri, de la ora 22.30, cele două canapele din „sufrageria“ lui Mihai Bobonete îi vor găzdui pe Andra şi Benny Adegbuyi, în echipa lui Paul Ipate, şi pe Cătălin Măruţă şi Giulia Angelescu, în echipa lui Octavian Strunilă. Energia, spiritul de competiţie şi voia bună sunt principalele caracteristici ale ediţiei de miercuri. Încă de la prima probă, „Frăţia numelor“, atmosfera se va încinge, iar hohotele de râş şi glumele bune se vor ţine lanţ.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/andra-catalin-maruta-rivali-jocuri-celebritate-1_57fe2df25ab6550cb87e163d/index.html

TVR a început procesul de reorganizare editorială prin care vrea să recâştige încrederea publicului: ce schimbări se produc cu posturile şi ce programe apar
Televiziunea Română a anunţat în mod oficial că a început procesul de reorganizare editorială a canalelor, reprezentanţii instituţiei precizând că principalul scop este recâştigarea încrederii publicului. Televiziunea Română şi-a propus ca prin noua strategie editorială, ce va fi pusă în aplicare începând de săptămâna viitoare, să recâştige încrederea telespectatorilor prin intermediul „unor programe actuale, moderne şi dinamice, care să răspundă nevoilor şi gusturilor publicului.“ Astfel, din 17 octombrie, TVR 1 se axează pe actualitate şi agenda zilei, TVR 2 se redefinieşte ca un canal generalist, iar TVR 3 aduce în prim-plan cultura şi zona regională. Principalul canal public, TVR 1 va avea două noi jurnale de ştiri, unul dintre ele fiind transmis pe acelaşi tronson cu Ştirile de la ora 17.00, principalul program al postului Pro TV.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/tvr-inceput-procesul-reorganizare-editoriala-vrea-recastige-increderea-publicului-schimbari-produc-posturile-programe-apar-1_57fe19cd5ab6550cb87d8d58/index.html

Stripperul care i-a pictat portretul lui Bendeac folosindu-şi penisul, la „iUmor“, a atras indignarea telespectatorilor: CNA a primit sesizări
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) urmează să discute momentul pictorului de la „iUmor“. Concurentul străin a pictat cu organul genital un tablou şi a atras uimirea juriului, dar indignarea telespectatorilor. Spectacolul pus în scenă de concurentul de la „iUmor“ care pictează cu organul genital nu a fost pe placul telespectatorilor, care au trimis către CNA reclamaţii cu privire la apariţia lui Brent Ray Fraser în show-ul de la Antena 1, arată paginademedia.ro. Telespectatorii au reclamat conţinutul indecent difuzat la o oră accesibilă în seara de duminică în care un concurent care alege să picteze un tablou cu „penel“ mai puţin obişnuit. Imaginile cu bărbatul dezbărcat în totalitate au fost blurate în zona intimă, însă telespectatorii îşi puteau da seama cu uşurinţă despre ce este vorba în imagini. Momentul a fost completat şi de o serie de gesturi indecente.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/stripperul-i-a-pictat-portretul-bendeac-folosindu-si-penisul-iumor-atras-indignarea-telespectatorilor-cna-primit-sesizari-video-1_57fe00b35ab6550cb87cdb3f/index.html

Un membru CNA a demisionat din instituție pentru a candida la alegeri
Demisie în Consiliul Național al Audiovizualului. Lorand Turos, membru CNA din 2012, și-a depus demisia, cu începere de la 18 octombrie, potrivit informațiilor Paginademedia.ro. Turos renunță la funcție pentru a candida la alegerile Parlamentare, din partea UDMR. Lorand Turos va candida pentru un loc de senator, în Satu Mare. Locul său în Cosiliul Național al Audiovizualului va fi luat de supleantul său. Este vorba despre Borsos Orsolya. Aceasta va continua mandatul lui Turos, până în 2018. Turos a fost numit membru CNA în anul 2012. Mandatul său ar fi expirat în decembrie 2018. Un alt membru CNA, Valentin Jucan, este în cărți pentru alegerile parlamentare. El nu a făcut încă niciun anunț în privința unei posibile demisii.
http://www.paginademedia.ro/2016/10/un-membru-cna-a-demisionat-din-institutie-pentru-a-candida-la-alegeri

TVR anunţă redefinirea grilelor: Unul dintre Telejurnale, la bătaie cu Ştirile de la ora 17.00
TVR 1 pregăteşte două noi jurnale de ştiri. Unul dintre ele va fi transmis pe acelaşi tronson cu Ştirile de la ora 17.00, de pe Pro TV. Principalul canal public, care de săptămâna viitoare se transformă într-un post "axat pe actualitate", va mai avea, în plus faţă de programul deja cunoscut, un "Telejurnal" de la ora 23.00. Televiziunea Română a anunţat astăzi, în mod oficial, redefinirea grilelor de programe ale canalelor sale. Conducerea postului public spune că acest "proces de reorganizare editorială" vizează "pe termen mediu şi lung, recâştigarea încrederii publicului prin programe actuale, moderne şi dinamice, care să răspundă nevoilor şi gusturilor telespectatorilor". Primele schimbări vor fi vizibile, de săptămâna viitoare, 17 octombrie.
http://www.paginademedia.ro/2016/10/tvr-oficial-despre-redefinirea-grilelor-de-programe

AUDIENȚE. Kazahstan-România a pus TVR pe primul loc în audiențe. Cifre mai bune ca la meciul cu Armenia
Locul unu pentru TVR cu meciul din preliminariile Cupei Mondial 2018, dintre Kazahstan şi România. Partida, încheiat cu scorul 0 - 0 a fost urmărită de puţin peste două milioane de persoane. Postul public a avut cifre aproape duble faţă de locul al doilea, ocupat de Pro TV. Cifrele au fost peste meciul naționalei nostre cu Armenia, difuzat sâmbătă, 8 octombrie. NAȚIONAL. Puțin peste două milioane de persoane din întreaga țară au urmărit marți seara partida din preliminariile Cupei Mondiale. Pro TV, care a avut pe interval știrile serii și începutul filmului Taken: Teroare în Paris, a avut locul al doilea, cu o medie de 1,3 milioane de persoane. Antena 1 a fost pe trei, cu aproape 1,2 milioane de persoane. URBAN. Partida încheiară 0 la 0 a fost urmărită, în mediul urban, de 1,1 milioane de persoane (aproape un sfert dintre orășenii care aveau televizoarele deschide la acel moment). Pro TV, locul secund, cu 635.000 de persoane, la egalitate cu Antena 1.
http://www.paginademedia.ro/2016/10/audiente-kazahstan-romania-a-pus-tvr-pe-primul-loc-in-audiente

Filmul salvează situația. Taken, de pe Pro TV, a depășit Chefii de pe Antena
După câteva săptămâni în care Chefi la cuțite a bătut Pro TV cu Supraviețuitorul în grilă, filmele salvează situația. Luni, Pro TV a reușit să fie peste Antena 1 la nivel național. Ieri, cu Taken, a fost pe prima poziție la nivelul întregii țări și a avut un foarte mic plus în fața Antenei 1 pe comercial. Filmul cu Liam Neeson, o rețetă pe care Pro TV a folosit-o și în trecut, a avut un avans mai mare la nivelul întregii țări. Pe urban a fost pe locul al doilea, dar la distanță mică, iar pe comercial a avut câteva mii de telespectatori în fața Antenei 1 (în termeni de rating a fost aproape egalitate). Cu o zi înainte, prima în care Supraviețuitorul a fost de la 22.00, filmul difuzat de Pro TV - Siguranța Națională - a fost pe primul loc doar pe național.
http://www.paginademedia.ro/2016/10/filmul-salveaza-situatia-taken-de-pe-pro-tv-a-depasit-chefii-de-pe-antena

Mai multe organizaţii de media solicită Parlamentului "să respingă proiectul inițiat de Liviu Dragnea"
Mai multe organizaţii de media critică propunerea legislativă făcută de PSD, la începutul acestei săptămâni, spunând despre ea că "transformă serviciile publice de media în servicii politice". Acestea cer Parlamentului, într-o scrisoare deschisă, "să o respingă și să lanseze o dezbatere publică transparentă pe marginea rolului și finanțării serviciilor publice de media". "Considerăm că finanțarea direct de la bugetul de stat va fi ultimul episod în politizarea completă a mediilor publice, și așa puternic controlate prin modul de numire și - mai ales - de demitere a consiliilor de administrație. (...) Organizațiile semnatare cer actualului Parlament să respingă proiectul inițiat de Liviu Dragnea, iar partidelor politice care vor alcătui viitorul Parlament să aibă voința politică de a rezolva situația serviciilor publice de media, în primul rând prin modificarea legii de funcționare nr.41/1994", spun ONG-urile.
http://www.paginademedia.ro/2016/10/mai-multe-organizatii-de-media-solicita-parlamentului-sa-respinga-proiectul-initiat-de-liviu-dragnea

Românii, dispuşi să plătească mai mult pentru canale HD. Indicele de consum TV în România 2016. Câte ore pe zi stau la TV?
Românii sunt dispuşi să plătească mai mult decât în prezent pentru canale de televiziune în format HD - High Definition. Este una dintre concluziile studiului Indivele de consum TV în România, prezentat de compania Astra România. “Interesul față de conținutul HD și deschiderea de a plăti, în unele cazuri, până la 50% din prețul abonamentului, pentru mai multe canale HD semnalează existența unor oportunități excelente pentru trecerea posturilor TV la HD", spune Mihai Ursoi, manager general Astra România, Bulgaria și Republica Moldova. După părerea mea, principalele stimulente pentru HD sunt emisiunile sportive, filmele și canalele tematice, iar acestea vor fi cele care vor duce treptat la abandonarea formatului SD.”
http://www.paginademedia.ro/2016/10/romanii-dispusi-sa-plateasca-mai-mult-pentru-canale-hd-indicele-de-consum-tv-in-romania-2016-cate-ore-pe-zi-stau-la-tv

DERAPAJ. O ciorbă de știre. B1 TV și site-ul ȘtirileProTV.ro, știri prăpăstioase despre ciorba care „îmbolnăvește de cancer”
„Periculoasă” sau „cancer gastric” au fost termenii folosiții de jurnaliștii B1 TV pentru a ilustra „beneficiile” ciorbei. Chiar din titlul de pe burtieră telespectatorii sunt avertizați: „Ciorba duce la cancer gastric”, cu supratitlul „Îmbolnăviți cu ciorbă”. „Este preferata românilor, însă medicii susțin că este periculoasă”, informează știrea prezentată astăzi pe post. B1: Fie că este de burtă sau de legume, are efecte negative asupra sănătății și poate produce cancer la stomac. Dacă vrem să avem o viață sănătoase, trebuie să o scoatem din meniu, recomandă medicul Ovidiu Peneș”.
http://www.paginademedia.ro/2016/10/derapaj-o-ciorba-de-stire-b1-tv-si-site-ul-stirileprotvro-stiri-prapastioase-despre-ciorba-care-imbolnaveste-de-cancer

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care grupul UTI a vândut Netcity către Direct One
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care monopolul reţelelor subterane de fibră optică din Bucureşti, Netcity Telecom, controlat indirect de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, este preluat de compania de telecomunicaţii Direct One, controlată de fraţii Mureşan din Cluj.
http://www.news.ro/economic/consiliul-concurentei-analizeaza-tranzactia-prin-care-grupul-uti-a-vandut-netcity-catre-direct-one-1922412413372016101215591045

Un membru titular al CNA demisionează pentru a candida la alegerile parlamentare; Lorand Turos: ”Instituţia se află în impas. Legislaţia audiovizuală trebuie schimbată”
Lorand Turos, un membru titular al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), demisionează din funcţie, din 18 octombrie, pentru a candida la alegerile parlamentare din partea UDMR, pentru funcţia de senator în Satu Mare. Turos a declarat, miercuri, pentru Agenţia de presă News.ro că forul audiovizual se află în impas şi că ar trebui să fie modificată legislaţia audiovizuală şi funcţionarea autorităţii.
http://www.news.ro/cultura-media/un-membru-titular-al-cna-demisioneaza-pentru-a-candida-la-alegerile-parlamentare-lorand-turos-institutia-se-afla-in-impas-legislatia-audiovizuala-trebuie-schimbata-1922410312002016101515590096

Studiu: Aproximativ 50% dintre români urmăresc programele TV 3 ore pe zi; în 35% din gospodării există 2 televizoare
Aproape jumătate din populația României (48%) își petrece între două și trei ore pe zi în fața televizorului, în timpul săptămânii, procentajul scăzând la circa o treime (31%) pe durata zilelor de week-end, reiese din rezultatele celei de-a doua ediții a studiului "Indicele de consum TV în România - TVCI România", prezentat, miercuri, în cadrul International Digital Forum, de către Mihai Ursoi, manager general Astra România, Bulgaria și Republica Moldova. Pe de altă parte, în 35% din gospodăriile din România există două televizoare, în 30% un număr de 3 televizoare și în 15% sunt mai mult de 4 televizoare. Numai în 20% dintre gospodării există un singur televizor. La nivel comparativ cu țările din regiune, datele statistice arată că, în Bulgaria, în 38% dintre gospodării există două televizoare, în 29% dintre gospodării există 3 televizoare și în 20% un singur televizor. În același timp, în Moldova, în 44% dintre gospodării există un singur televizor, în 42% sunt două televizoare și în doar 10% există 3 televizoare.
http://www.agerpres.ro/economie/2016/10/12/studiu-aproximativ-50-dintre-romani-urmaresc-programele-tv-3-ore-pe-zi-in-35-din-gospodarii-exista-2-televizoare-14-35-01

IT...ONLINE...MOBILE...
Vodafone, obligata sa afiseze pe site minim 3 ani procedura de restituire a banilor catre clientii care au platit peste plafonul maxim de 50 de euro/luna pentru consumul de date in roaming
Controlul in urma caruia Vodafone a fost amendata cu 100.000 de lei pentru neaplicarea plafonului maxim de 50 de euro pe luna, reglementat in UE, pentru consumul de date in roaming, a plecat de la o plangere facuta de un utilizator de cartela preplatita, dar amenda nu a fost aplicata pentru aceasta situatie, ci pentru ca afectati sunt de fapt toti abonatii Vodafone care au platit peste nivelul de 50 de Euro/luna (fara TVA) pentru consumul de date in roaming efectuat incepand cu data de 1 iulie 2012 si pana in prezent, au precizat pentru HotNews.ro oficialii ANCOM. Incepand din aceasta luna, Vodafone are obligatia de a afisa pe site-ul propriu, pentru cel putin 3 ani, procedura pe care romanii afectati o pot urma pentru a obtine restituirea banilor. In urma amenzii anuntate de ANCOM saptamana trecuta, HotNews.ro a solicitat atat Vodafone cat si ANCOM sa precizeze cati romani au fost afectati de neaplicarea de catre acest operator de telefonie mobila a plafonului maxim de 50 de euro pe luna, reglementat in UE si ce sume ar trebui restituite. Vodafone Romania nu a furnizat pana la publicarea acestui articol nici un punct de vedere. Mai multe detalii au fost oferite de ANCOM, dar autoritatea a evitat sa raspunda cati abonati ar fi afectati si ce sume ar trebui restituite din 2012 si pana in prezent.
http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-21347863-exclusiv-vodafone-obligata-afiseze-site-minim-3-ani-procedura-restituire-banilor-catre-clientii-care-platit-peste-plafonul-maxim-50-euro-luna-pentru-consumul-date-roaming.htm

Telekom și Ymens Teamnet, ofertanți pentru dezvoltarea infrastructurii telecom a BNR
Telekom Romania Communication și Ymens Teamnet au depus oferte pentru furnizarea către Banca Națională a României (BNR) de echipamente și servicii necesare dezvoltării infrastructurii de comunicații proprii și a rețelei de comunicații interbancare RCI operată de către instituție. Contractul a fost estimat la 6,3 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de 3 ani, conform datelor din anunțul de participare. Sistemele de comunicații de date operate de BNR furnizează servicii atât pentru sucursalele și agențiile teritoriale proprii, cât și pentru operatorii bancari.
http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/banci/telekom-si-ymens-teamnet-ofertanti-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-telecom-a-bnr-15589594

Iulian Stanciu: eMAG va deveni profitabil în 2018 sau 2019, când afacerile vor depăși un miliard de euro
eMAG, cel mai mare retailer local online, va reveni pe profit în 2018 sau 2019, după câțiva ani de pierdere, spune omul de afaceri Iulian Stanciu, managementul și acționarii Dante International având ca obiectiv în această perioadă creșterea afacerilor și investitițiile în tehnologii IT. “Deocamdată avem ca obiectiv creșterea afacerilor, și aici investim mult în tehnologii IT care optimizează, automatizează sau scalează procesele de business actuale. Estimăm că Dante International, administratorul eMAG, va fi o companie profitabilă în 2018-2019”, a spus Stanciu. Potrivit Ministerului Finanțelor Publice, Dante International a consemnat în intervalul 2012 – 2015 o pierdere netă totală de 184,6 milioane de lei.
http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/iulian-stanciu-emag-va-deveni-profitabil-in-2018-sau-2019-cand-afacerile-vor-depasi-un-miliard-de-euro-15590718

Noua lege Big Brother, la Curtea Constituţională
Curtea Constituţională analizează joi două excepţii de neconstituţionalitate ridicate în instanţă la Legea 203/2015, aşa-numita lege Big Brother, care reglementează prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice. Actul normativ a fost atacat la CCR în noiembrie 2015 în cadrul unor procese pe rolul Judecătoriilor Sector 3 şi Sector 6, potrivit Mediafax. Legea privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis la 9 octombrie 2015. Proiectul de lege, asumat de liderii partidelor parlamentare în baza unor consultări care au avut loc la Cotroceni în mai, prevede că datele de trafic referitoare la abonaţi şi utilizatori, prelucrate şi stocate de către furnizorul unei reţele publice de comunicaţii electronice sau de către furnizorul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului vor fi şterse sau transformate în date anonime atunci când nu mai sunt necesare la transmiterea unei comunicări, dar nu mai târziu de trei ani de la data efectuării comunicării.
http://adevarul.ro/news/eveniment/noua-lege-big-brother-curtea-constitutionala-1_57ff481e5ab6550cb884ef84/index.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL