×

Programe TV -- Data și ora publicării: 24.05.2016 18:53:59

NGC-SERIE NOUĂ / National Geographic difuzează o serie în șase episoade „Geniul cu Stephen Hawking”

București (MEDIA EXPRES) / 24 mai 2016 / National Geographic Channel difuzează un nou serial “Geniul, cu Stephen Hawking”, în care demonstrează că și oamenii „obișnuiți” pot să priceapă cum s-au realizat marile salturi științifice ale omenirii.

Difuzat în premieră pe data de 5 iunie, de la ora 21:00, “Geniul, cu Stephen Hawking” este un serial din șase părți, găzduit și narat de renumitul fizician teoretician, profesorul Stephen Hawking.

În fiecare episod, un grup diferit de oameni obișnuiți este provocat să gândească precum marile minți științifice ale istoriei pentru a răspunde la unele dintre întrebările fundamentale ale omenirii: Ce sunt? De ce sunt aici? Suntem singuri în Univers?

”Trebuie să fii geniu pentru a răspunde marilor întrebări?” ne întreabă profesorul Hawking. ”Geniul este un proiect care promovează țelul meu de-o viață, acela de a aduce știința mai aproape de public. Știința este o colecție de povești întrețesute care ne ajută să înțelegem universul. Programul acesta este unul distractiv prin care încercăm să aflăm dacă oamenii obișnuiți sunt suficient de inteligenți pentru a gândi precum marile minți care au trait vreodată. Optimist cum sunt, eu cred că răspunsul este afirmativ.”

Prin intermediul unor experimente la scară largă și prin demonstrații remarcabile, serialul decodifică misterele biologiei evoluționiste, astrofizicii și mecanicii cuantice, descoperind răspunsuri la întrebări precum: ”Unde suntem?”, ”De unde provine Universul?”, ”Putem călători în timp?”.

În fiecare episod, trei indivizi trebuie să-și pună la treabă mintea pentru a afla ceea ce marii gânditori ai omenirii au descoperit, de-a lungul secolelor, despre cele mai importante mistere științifice. Serialul merge înapoi în timp, către Grecia antică, când Eratostene a calculat circumferința Pământului, sau către istoria mai recentă când Edward Hubble a descoperit și a stabilit distanțele dintre planeta noastră și galaxii.

În fiecare episod, profesorul Hawking pregătește pentru cei trei oameni obișnuiți o serie de provocări fizice și mentale pentru a le arăta cum să gândească precum un geniu.

În episodul „Unde suntem?” din 5 iunie, ora 21:00, Stephen Hawking provoacă trei oameni obișnuiți să măsoare Pământul, sistemul solar și chiar universul și să găsească locul nostru real în cosmos.

În al doilea episod, „Ce suntem?” din 12 iunie, ora 21:00, Stephen Hawking provoacă trei oameni obișnuiți să descopere ce suntem cu adevărat. Mașinării autoasamblante, bacterii luminoase și prima demonstrație fizică din lume a evoluției în acțiune vor contribui la revoluționarea viziunii asupra vieții.

În episodul al treilea, „Singuri în univers?” din 19 iunie, ora 21:00, profesorul Stephen Hawking provoacă trei oameni obișnuiți să descifreze posibilitatea existenței vieții extraterestre în univers.

Celelalte trei episoade sunt „De ce suntem aici?”, difuzat la 26 iunie, ora 21:00, „De unde vine Universul?”, difuzat la 3 iulie, ora 21.00, și „Putem călători în timp?”, difuzat la 10 iulie, ora 21.00.

„Geniul, cu Stephen Hawking” este un serial produs de Bigger Bang. Ben Bowie și Iain Riddick sunt producătorii executivi pentru Bigger Bang. Pentru National Geographic Channel, vicepreședinte executiv al diviziei de programe și dezvoltare este Hamish Mykura, iar Tim Pastore este președintele diviziei de programe originale și producție.

Profesorul Stephen Hawking este unul dintre cei mai eminenți fizicieni și cosmologi ai lumii. El este un fizician teoretician englez, cosmolog, autor și Director de Cercetare la Centrul pentru Cosmologia Teoretică din cadrul Universității Cambridge. Activitatea sa științifică include o colaborare cu Roger Penrose cu privire la teoremele singularității gravitaționale în contextul relativității generale, precum și predicția teoretică cum că găurile negre emit radiații, deseori numite radiații Hawking. Hawking a fost primul care a expus o teorie a cosmologiei explicată printr-o uniune dintre teoria generală a relativității și mecanica cuantică. Hawking este un susținător fervent al interpretării multiplelor lumi a mecanicii cuantice.

Stephen Hawking este Membru Onorific al Societății Regale de Arte, membru pe viață al Academiei Pontificale de Științe și deținătorul Medaliei Prezidențiale a Libertății, cea mai importantă recunoaștere civilă în Statele Unite. Hawking a fost profesor ”lucasian” de matematică la Universitatea Cambridge între anii 1979 și 2009 și a obținut succes comercial cu lucrările sale de știință populară în care discută despre propriile teorii și despre cosmologie în general; cartea sa, „O scurtă istorie a timpului”, s-a aflat în lista bestsellerurilor din British Sunday Times pentru o perioadă-record de 237 de săptămâni.
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover

Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici